Lopetin kuukausi sitten Dianen syönnin ja siitä asti olen kauhulla odotellut, että koska finnihelvetti alkaa. Mutta tähän mennessä ei ainakaan ole kuin positiivista sanottavaa. Poskissani oli ennen pieniä punaisia näppyjä (ei märkäpäitä), jotka ovat nyt hävinneet lähes kokonaan. Otsa ja leuka ovat ehkä hiukan rasvaisemmat, mutta märkäpäitä ei ole tullut juuri ollenkaan, ja ne parit vaivaisetkin olen saanut paikallishoidolla nopeasti kuriin. Muutenkin iho on kauniin kuulas ja terveemmän näköinen kuin ennen.
Olen kyllä lukenut tällä palstalla, että joillain finnit ovat palanneet vasta puoli vuotta myöhemminkin. Mutta halusin nyt kuitenkin sanoa rohkaisevan sanan ensimmäisten kokemusteni perusteella. Voi kylläkin hyvin olla, ettei akneni ole koskaan ollutkaan hormooniperäinen. Roaccutan siihen aikoinaan auttoi erinomaisesti, Dianen syönnin aikana en huomannut nykyisin lievässä aknessani mitään eroa.
Olen kyllä lukenut tällä palstalla, että joillain finnit ovat palanneet vasta puoli vuotta myöhemminkin. Mutta halusin nyt kuitenkin sanoa rohkaisevan sanan ensimmäisten kokemusteni perusteella. Voi kylläkin hyvin olla, ettei akneni ole koskaan ollutkaan hormooniperäinen. Roaccutan siihen aikoinaan auttoi erinomaisesti, Dianen syönnin aikana en huomannut nykyisin lievässä aknessani mitään eroa.
Vastaukset 8
Vanhimmat
...että tällaisiakin kokemuksia on ihmisillä! Itse olen jättämässä Dianet pois lähiaikoina ja kauhulla olen ajatellut aikaa niiden jälkeen. Itse joudun mitä ilmeisemmin selviämään pelkillä resepti-paikallishoitotuotteilla jos näppyä pukkaa, koska on tuo perheenlisäys mielessä...:)
Itse myös lopetin DN:ät kuukausi sitten. Noin viikko, kaksi lopettamisen jälkeen ihoni alkoi rasvoittua kamalasti. Kymmenen minuuttia pesun jälkeen nenä ja leuka kiiltävät. Päivän mittaan naama melkeinpä "vuotaa" rasvaa. Finnejä ei vielä ole tullut, mutta uskon että sieltä ne vielä tulee.
Ihoni on selvästi reakoinut todella huonosti lopettamiseen, mutta yritän sinnitellä, kun en haluaisi aloittaa alusta. Tsemiä teille ja toivon ettei teillä käy näin.
haittais ihon rasvottuminen niin paljoa kunhan pysyis kipeät ja ihon alaiset finnit poissa. Pienet epäpuhtaudetkaan ei haittais niin paljoa. Näihin muihin kun saa paljon apua rasvoista, meikistä ym. mut tulehtuneet finnit onkin sit veemäisempi juttu...
mulla on nyt kulunut 2kk lopettamisesta ja iho on mennyt vaan parempaan suuntaan ei oo yhtään finniä naamassa eikä oo kyllä rasvaisempikaan kuin ennen. tsemppiä!
mulla meni yli 4kk ennenkuin tuli ensimmäiset finnit dianen lopetuksen jälkeen. nyt kulunut 7kk ja näppyjä puskee lisää ja lisää... :( ei kuitenkaan niin pahasti kuin ennen pillereitä, onneksi! mutta keskivaikea akne "jo saavutettu" kuitenkin... :(
meilläkin odotellaan täällä perheenlisäys uutisia, joten siksi jätinkin pillerit pois. ja nyt on vain koitettava saada helpotusta naamaan jollain muilla keinoilla kuin lääkkeillä...
siitä, että voiko antibiootteja (tetrasyclin) syödä raskautta yrittäessä? Tiedän kyllä, ettei raskauden loppuaikana saa missään nimessä syödä (voi vaikuttaa lapsen luuston kehitykseen ja hammaskiilteeseen). Meinaan, et jos se akne sieltä kuitenkin tulee jossain vaiheessa ja rytinällä niin voiskohan siihen syödä jonkun kuurin (mulla auttanut tetralysal ennen tosi hyvin). Tietenkään en halua vaarantaa mahdollisen tulevan lapsen terveyttä, mutta kun ei ole varmaa tietoa. Pitää toivoa, että mulla kävis niin onnekkaasti kun joillakin ettei akne tule takas tai sit ennen sen puhkeamista raskautuu :). Tietty mulle pukkaakin joku karsea raskauden aikainen hormoonihrvitys akne ;).
auttoko se kuuri oikeasti?tuliko siinä sitä pahenemisvaihetta eli että alussa ois ollu näppyjä tosi paljon..?kiitos paljon vastauksistanne :):)
Siis tarkoitatko Roaccutan-kuuria? Se auttoi kohdallani aikoinaan todella hyvin. Finnit hävisivät parin kuukauden sisällä, eikä pahenemisvaihetta tullut. Nyt viiden vuoden jälkeen kärsin kylläkin taas lievästä aknesta.
Dianea söin Mercilonin (yht. 4 v.) jälkeen vuoden verran, mutta se ei muuttanut lievää akneani suuntaan tai toiseen.