Eurokolikot

Tietoa

Mistä noiden eurokolikoiden arvon saa selville? Kun niitä myydään eri hintasina. Jotkut painottaa oikein jotain tiettyä vuotta...

10

7795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KKLLL

      siitä hinnasta millä ne vaihtavat omistajaa,joten painettuihin opuksiin ei ole niin luottamista.Hintoja voit löytää nettihuutokaupoista kuten ebaysta tai huuto.netistä.Ja katso vain niitä kohteita joissa on huutoja tai ovat jo päättyneet.

      • Keräily on sijoitus

        Harvinaisimmissa eurokolikoissa markkina-arvo nousee sitäpaitsi selvästi nopeammin. Tavallisten eurokolikoiden arvo ei hirveästi nouse varsinkaan yleisten rahojen kohdalla, mutta mitä harvinaisempi raha on kyseessä sitä parempi arvonnousukin on ollut nähtävissä.

        Hyvä esimerkki on Vatikaanin ja Monacon eurokolikot joiden hintoja on tullut seurattua, varsinkin 2 euron erikoisrahat ovat kallistuneet vuosi vuodelta reippaasti. Niitä ei myöskään tapaa kierrosta, mutta jos asuu Helsingissä niin niitä saa helposti ostettua esim. täältä:

        http://www.kolumbus.fi/mjk/eurot/

        Myös jotkut suomalaiset eurokolikot kuten vuoden 2000 20-senttinen tai vuoden 2004 erikoislyönti 2 euron kolikosta ovat jo kalliita nimellisarvoon nähden, eli niitäkin kannattaa tarkkailla vaihtorahojen joukosta! Monacon ja Vatikaanin eurokolikoiden löytäminen vaihtorahojen joukosta on sen sijaan lähes mahdottomuus, koska ne kaikki myydään suoraan keräilijöille jotka tuskin niillä kaupasta mitään ostavat...


    • Tiia
    • Simo

      Kolikoiden lyöntimäärät ja kunto ratkaisevat. Jos raha on harvinainen, niin sillä on arvoa huonompikuntoisenakin. Vertaile eurokolikoiden lyöntimääriä täällä: http://www.kolikot.com/eurokolikot

    • kikkelipää

      Minkä arvosii on vuoden 2000 20snt?
      Entä 2006 vuoden 2e?

    • Täsmennä please

      Riipuu vähän minkä maan kolikot kyseessä, ja missä kunnossa... ja onko kyseessä ns. tavakolikko vaiko erikois-kakkonen.

      • Tarpa

        Kakkonen on ykkönen!


    • Sijoitusperspektiivi

      Sivuten keskustelua eurokolikoiden arvonmuodostuksesta, täällä oli tosi mielenkiintoista juttua tästä nimenomaisesta aiheesta sijoitus-vinkkelistä:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8762949

      Kysynnän ja tarjonnan suhteesta tässäkin toki kysymys, ja sijoitus-vinkkelistä eurokolikot on kieltämättä kiehtova kohde kunhan asiaan vähän perehtyy.

    • Pari kysymystä

      Joo, yksi hyvä kaveri kertoi miten oli ostanut jotain Monacon erikois-kakkosta hintaan 250,- kappale muutama vuosi sitten ja myynyt viime vuonna tonnin kappalehintaan, eli nettosi noista 750,- kappaleelta. Kertoi muistakin rahoista joita oli ostanut ja saanut myydessään moninkertaisen hinnan odotettuaan pari vuotta ostosta. Taisi olla jotain Vatikaanin ja San Marinon alkuvuosien erikois-kakkosia, en noita juuri tunne kun en ole niitä vielä alkanut keräämään.

      Onko noissa jutuissa perää eli onko noilla oikeasti voinut tehdä noin paljon voittoa? Ja mistä noita saa kun ainakaan tähän asti ei ole tullut yhtään vastaan vaikka olen katsonut tarkkaan kaikki käteen tulleet kahden euron kolikot?

    • Kultapasi67

      Mulla on noita 1999 luvun kolikoita aika paljon et paljonko niistä vois saada hinnaksi niitä on noin 12 kappaletta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe