Mistä noiden eurokolikoiden arvon saa selville? Kun niitä myydään eri hintasina. Jotkut painottaa oikein jotain tiettyä vuotta...
Eurokolikot
10
7795
Vastaukset
- KKLLL
siitä hinnasta millä ne vaihtavat omistajaa,joten painettuihin opuksiin ei ole niin luottamista.Hintoja voit löytää nettihuutokaupoista kuten ebaysta tai huuto.netistä.Ja katso vain niitä kohteita joissa on huutoja tai ovat jo päättyneet.
- Keräily on sijoitus
Harvinaisimmissa eurokolikoissa markkina-arvo nousee sitäpaitsi selvästi nopeammin. Tavallisten eurokolikoiden arvo ei hirveästi nouse varsinkaan yleisten rahojen kohdalla, mutta mitä harvinaisempi raha on kyseessä sitä parempi arvonnousukin on ollut nähtävissä.
Hyvä esimerkki on Vatikaanin ja Monacon eurokolikot joiden hintoja on tullut seurattua, varsinkin 2 euron erikoisrahat ovat kallistuneet vuosi vuodelta reippaasti. Niitä ei myöskään tapaa kierrosta, mutta jos asuu Helsingissä niin niitä saa helposti ostettua esim. täältä:
http://www.kolumbus.fi/mjk/eurot/
Myös jotkut suomalaiset eurokolikot kuten vuoden 2000 20-senttinen tai vuoden 2004 erikoislyönti 2 euron kolikosta ovat jo kalliita nimellisarvoon nähden, eli niitäkin kannattaa tarkkailla vaihtorahojen joukosta! Monacon ja Vatikaanin eurokolikoiden löytäminen vaihtorahojen joukosta on sen sijaan lähes mahdottomuus, koska ne kaikki myydään suoraan keräilijöille jotka tuskin niillä kaupasta mitään ostavat...
- Tiia
Jos rahat kiinnostaa niin käykää kattomassa:
http://www.eurobilltracker.com/index.php?referer=39664 - Simo
Kolikoiden lyöntimäärät ja kunto ratkaisevat. Jos raha on harvinainen, niin sillä on arvoa huonompikuntoisenakin. Vertaile eurokolikoiden lyöntimääriä täällä: http://www.kolikot.com/eurokolikot
- kikkelipää
Minkä arvosii on vuoden 2000 20snt?
Entä 2006 vuoden 2e? - Täsmennä please
Riipuu vähän minkä maan kolikot kyseessä, ja missä kunnossa... ja onko kyseessä ns. tavakolikko vaiko erikois-kakkonen.
- Tarpa
Kakkonen on ykkönen!
- Sijoitusperspektiivi
Sivuten keskustelua eurokolikoiden arvonmuodostuksesta, täällä oli tosi mielenkiintoista juttua tästä nimenomaisesta aiheesta sijoitus-vinkkelistä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8762949
Kysynnän ja tarjonnan suhteesta tässäkin toki kysymys, ja sijoitus-vinkkelistä eurokolikot on kieltämättä kiehtova kohde kunhan asiaan vähän perehtyy. - Pari kysymystä
Joo, yksi hyvä kaveri kertoi miten oli ostanut jotain Monacon erikois-kakkosta hintaan 250,- kappale muutama vuosi sitten ja myynyt viime vuonna tonnin kappalehintaan, eli nettosi noista 750,- kappaleelta. Kertoi muistakin rahoista joita oli ostanut ja saanut myydessään moninkertaisen hinnan odotettuaan pari vuotta ostosta. Taisi olla jotain Vatikaanin ja San Marinon alkuvuosien erikois-kakkosia, en noita juuri tunne kun en ole niitä vielä alkanut keräämään.
Onko noissa jutuissa perää eli onko noilla oikeasti voinut tehdä noin paljon voittoa? Ja mistä noita saa kun ainakaan tähän asti ei ole tullut yhtään vastaan vaikka olen katsonut tarkkaan kaikki käteen tulleet kahden euron kolikot? - Kultapasi67
Mulla on noita 1999 luvun kolikoita aika paljon et paljonko niistä vois saada hinnaksi niitä on noin 12 kappaletta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483