Hei!
Asiani koskee minun työkonettani, elikkä se on nyt mennyt niin sekaisin, että ajattelin formatoida ja asentaa windowsin uudelleen. Kaverilta saisin lainaksi joko 98 SE:n tai Milleniumin CD:t. Kumpaa käyttöjärjestelmää suosittelette enemmän? Ja kumpi kannattaisi ennemin asentaa, kone on kuitenkin suht koht vanha 450MHz:tan pentiumi. XP:tä en saa mistään.... :/// kiitos vastanneille
98 SE vai ME?
6
1186
Vastaukset
- pekka
voisin sanoa että ysikasi, toi ME on jonkin verran raskaampi ja bugisempi, näin muistelen kun joskus käytin kyseisiä ohjelmia ja ME puuttuu ainankin mulle aikoinaan tärkeä dos-tila, itse asiassa meinasin koota vanhoista osista jonninmoisen mikron ja asenella ysikasin siihen
- mieluummin
Oikeastaan kumpi vain, eipä niissä suurta eroa ole. Suunnilleen sama tuote, ME vain vähän paranneltu/pilattu, vähän riippuen siitä keneltä kysyy.
Itse kallistuisin ME:n kannalle, kun se on kuitenkin vähän uudempi. Tämä näkyy mm. työpöydän pikku toiminnoissa. ME:n käyttöliittymä on hiotumpi, ja käyttö ehkä vähän sujuvampaa.
XP:tä ei kannata 450MHz koneeseen harkitakaan. Windows 2000 saattaisi mennä, mutta se vaatii enemmän säätämistä ja hyöty on aika kyseenalainen, jos käyttö on tavallista surffaus ja office osastoa.- peppi
Mä suosittelisin et ajaisit Windows ME käyttöjärjestelmän. XP on tosin liian uus versio noin vanhaan koneeseen.Ei jaksa pyörittää.
- ehdottomasti
98SE on vakaampi kuin ME.
Jos nyt kuitenkin päädyt ME:hen niin ota järjestelmänpalautus pois päältä ellet omista 200GB kovalevyä.
Eräässä 3-vuotta käytössä olleessa ME koneessa oli 25GB palautus tiedostoja (yli 3000 palautus tiedostoa a´8MB). ME tehty vielä niin typerästi että vanhoista palautustiedostoista saa pois joko kaikki tai ei mitään.- karsija
Itselläni on käytössä ME, josta on System Restore Removerilla otettu pois System Restore ja PCHealth. Nämä kaksihan ovat merkittävimmät kiusat, mitä ME tuo 98:iin verrattuna.
Joku voi tietysti ihmetellä, miksi asentaa ME ja karsia sitten sitä. Eikö olisi sama asentaa suoraan 98?
ME SRR on kuitenkin siitä hyvä yhdistelmä, että siinä saa hieman uudemman järjestelmän (näyttää ja tuntuu enemmän samalta kuin 2000/XP), mutta ei tarvitse ottaa ME:n tuomia heikennyksiä mukaan.
System Restore Remover on helppokäyttöinen ja löytyy suoraan Googlella.
- sanoa
että 98se on parempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä762661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721832Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2741528Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741504Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461487- 871341
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3981293Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3471253Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3821238- 1281195