98 SE vai ME?

tumpelo

Hei!

Asiani koskee minun työkonettani, elikkä se on nyt mennyt niin sekaisin, että ajattelin formatoida ja asentaa windowsin uudelleen. Kaverilta saisin lainaksi joko 98 SE:n tai Milleniumin CD:t. Kumpaa käyttöjärjestelmää suosittelette enemmän? Ja kumpi kannattaisi ennemin asentaa, kone on kuitenkin suht koht vanha 450MHz:tan pentiumi. XP:tä en saa mistään.... :/// kiitos vastanneille

6

1199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pekka

voisin sanoa että ysikasi, toi ME on jonkin verran raskaampi ja bugisempi, näin muistelen kun joskus käytin kyseisiä ohjelmia ja ME puuttuu ainankin mulle aikoinaan tärkeä dos-tila, itse asiassa meinasin koota vanhoista osista jonninmoisen mikron ja asenella ysikasin siihen

• mieluummin

Oikeastaan kumpi vain, eipä niissä suurta eroa ole. Suunnilleen sama tuote, ME vain vähän paranneltu/pilattu, vähän riippuen siitä keneltä kysyy.

Itse kallistuisin ME:n kannalle, kun se on kuitenkin vähän uudempi. Tämä näkyy mm. työpöydän pikku toiminnoissa. ME:n käyttöliittymä on hiotumpi, ja käyttö ehkä vähän sujuvampaa.

XP:tä ei kannata 450MHz koneeseen harkitakaan. Windows 2000 saattaisi mennä, mutta se vaatii enemmän säätämistä ja hyöty on aika kyseenalainen, jos käyttö on tavallista surffaus ja office osastoa.

• peppi

Mä suosittelisin et ajaisit Windows ME käyttöjärjestelmän. XP on tosin liian uus versio noin vanhaan koneeseen.Ei jaksa pyörittää.

• ehdottomasti

98SE on vakaampi kuin ME.

Jos nyt kuitenkin päädyt ME:hen niin ota järjestelmänpalautus pois päältä ellet omista 200GB kovalevyä.

Eräässä 3-vuotta käytössä olleessa ME koneessa oli 25GB palautus tiedostoja (yli 3000 palautus tiedostoa a´8MB). ME tehty vielä niin typerästi että vanhoista palautustiedostoista saa pois joko kaikki tai ei mitään.

• karsija

Itselläni on käytössä ME, josta on System Restore Removerilla otettu pois System Restore ja PCHealth. Nämä kaksihan ovat merkittävimmät kiusat, mitä ME tuo 98:iin verrattuna.

Joku voi tietysti ihmetellä, miksi asentaa ME ja karsia sitten sitä. Eikö olisi sama asentaa suoraan 98?

ME SRR on kuitenkin siitä hyvä yhdistelmä, että siinä saa hieman uudemman järjestelmän (näyttää ja tuntuu enemmän samalta kuin 2000/XP), mutta ei tarvitse ottaa ME:n tuomia heikennyksiä mukaan.

System Restore Remover on helppokäyttöinen ja löytyy suoraan Googlella.

• sanoa

että 98se on parempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      584
      7628
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      334
      2896
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      391
      2085
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      128
      1293
    5. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      31
      1253
    6. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      4
      1179
    7. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1057
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      91
      1045
    9. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      64
      1023
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      44
      892
    Aihe