98 SE vai ME?

tumpelo

Hei!

Asiani koskee minun työkonettani, elikkä se on nyt mennyt niin sekaisin, että ajattelin formatoida ja asentaa windowsin uudelleen. Kaverilta saisin lainaksi joko 98 SE:n tai Milleniumin CD:t. Kumpaa käyttöjärjestelmää suosittelette enemmän? Ja kumpi kannattaisi ennemin asentaa, kone on kuitenkin suht koht vanha 450MHz:tan pentiumi. XP:tä en saa mistään.... :/// kiitos vastanneille

6

1168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pekka

      voisin sanoa että ysikasi, toi ME on jonkin verran raskaampi ja bugisempi, näin muistelen kun joskus käytin kyseisiä ohjelmia ja ME puuttuu ainankin mulle aikoinaan tärkeä dos-tila, itse asiassa meinasin koota vanhoista osista jonninmoisen mikron ja asenella ysikasin siihen

    • mieluummin

      Oikeastaan kumpi vain, eipä niissä suurta eroa ole. Suunnilleen sama tuote, ME vain vähän paranneltu/pilattu, vähän riippuen siitä keneltä kysyy.

      Itse kallistuisin ME:n kannalle, kun se on kuitenkin vähän uudempi. Tämä näkyy mm. työpöydän pikku toiminnoissa. ME:n käyttöliittymä on hiotumpi, ja käyttö ehkä vähän sujuvampaa.

      XP:tä ei kannata 450MHz koneeseen harkitakaan. Windows 2000 saattaisi mennä, mutta se vaatii enemmän säätämistä ja hyöty on aika kyseenalainen, jos käyttö on tavallista surffaus ja office osastoa.

      • peppi

        Mä suosittelisin et ajaisit Windows ME käyttöjärjestelmän. XP on tosin liian uus versio noin vanhaan koneeseen.Ei jaksa pyörittää.


    • ehdottomasti

      98SE on vakaampi kuin ME.

      Jos nyt kuitenkin päädyt ME:hen niin ota järjestelmänpalautus pois päältä ellet omista 200GB kovalevyä.

      Eräässä 3-vuotta käytössä olleessa ME koneessa oli 25GB palautus tiedostoja (yli 3000 palautus tiedostoa a´8MB). ME tehty vielä niin typerästi että vanhoista palautustiedostoista saa pois joko kaikki tai ei mitään.

      • karsija

        Itselläni on käytössä ME, josta on System Restore Removerilla otettu pois System Restore ja PCHealth. Nämä kaksihan ovat merkittävimmät kiusat, mitä ME tuo 98:iin verrattuna.

        Joku voi tietysti ihmetellä, miksi asentaa ME ja karsia sitten sitä. Eikö olisi sama asentaa suoraan 98?

        ME SRR on kuitenkin siitä hyvä yhdistelmä, että siinä saa hieman uudemman järjestelmän (näyttää ja tuntuu enemmän samalta kuin 2000/XP), mutta ei tarvitse ottaa ME:n tuomia heikennyksiä mukaan.

        System Restore Remover on helppokäyttöinen ja löytyy suoraan Googlella.


    • sanoa

      että 98se on parempi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe