Saimme mielestämme hyvän tarjouksen Mittava Talon mallista SATU 123;29 900€. Hinta sisältää:
-Asunnon ulkoseinät aina yhteen kertaan pohjamaalattuna.
-Sivu- ja päätyräystäät;aluslaudat,otsalaudat yhteen kertaan pohjamaalattuna
- Asunnon kattorakenteet tiilikatteita myöten
- Väliseinät;ei ph,lh, takan tiiliseiniä
- Ikkunat,ulko- ja sisäovet
- pirustuspaketti
- Saunan alumiinipaperit,laudepaketti yms.
Lisäksi saimme tarjouksen lämmitysvalmiuteen asti asennuksesta,sis. ovet ja ikkunat tiivistettyinö paikallaan hintaan 4800€.
Tämä on siis 1.tarjous mistä emme ole vielä lähteneet tinkimään yhtään.
Monet kun sanovat et talon hinnan valmiina saa kertomalla talopaketin hinnan kolmella,niin päteekö tämä myös mielestänne tähän pakettiin.
Sähkömiehen ja putkimiehen hommat joudutaan ostamaan ulkopuolisena palveluna,muuten omalla porukalla tehdään talo loppuun.
talopaketin hinta 30000€,hinta valmiille talolle 90000€???
18
4622
Vastaukset
- 90 tonnilla
valmiiksi? Älä unta näe! 200 tonnia realistisempi arvia.
- maksoi
paketti 32 000e. koko 138m2. Ilman asennusta. Ollaan tehty kaikki itse paitsi tulisijojen muuraukset, sähkötyöt, putkimies kävi asentamassa vain maalämpöpumpun. Ei ainuttakaan kirvesmiestä koko aikana. (maalämmön osuus kokonaisuudessaan alle 5000 e) sisustus keskitasoa ja talo suorakaiteen muotoinen.
Meillä on oma kaivinkone ja kuorma-auto,joten maanrakennustöissä säästettiin huimasti, myöskään tontti ei maksanut mitään. säästettiin oikeestaan kaikessa missä vain voi, ja 100 000 menee kyllä rikki..ainakin 10-15 tuhatta enemmän tarvii. sisustuykeen menee yllättävän paljon. - talopaketti?
maksoi kirjoitti:
paketti 32 000e. koko 138m2. Ilman asennusta. Ollaan tehty kaikki itse paitsi tulisijojen muuraukset, sähkötyöt, putkimies kävi asentamassa vain maalämpöpumpun. Ei ainuttakaan kirvesmiestä koko aikana. (maalämmön osuus kokonaisuudessaan alle 5000 e) sisustus keskitasoa ja talo suorakaiteen muotoinen.
Meillä on oma kaivinkone ja kuorma-auto,joten maanrakennustöissä säästettiin huimasti, myöskään tontti ei maksanut mitään. säästettiin oikeestaan kaikessa missä vain voi, ja 100 000 menee kyllä rikki..ainakin 10-15 tuhatta enemmän tarvii. sisustuykeen menee yllättävän paljon.Mikä paketti teillä oli? Suur- vai pienelementti?
Kaks -vai ykstaso? - yksitasoinen
talopaketti? kirjoitti:
Mikä paketti teillä oli? Suur- vai pienelementti?
Kaks -vai ykstaso?pienelementtinä, itse kasattiin, joten säästettiin siinäkin 4200-7100E riippuen asennuksesta.
- uroteon lahjatontille
talopaketti? kirjoitti:
Mikä paketti teillä oli? Suur- vai pienelementti?
Kaks -vai ykstaso?tehnyt ?
- tehdään
uroteon lahjatontille kirjoitti:
tehnyt ?
Tontti on mieheni vanhempien mailla. Ei maksettu siitä mitään...luonnollisesti.
Jos itsellä on seb alan yritys, miksi emme käyttäisi sitä hyödyksi? Ja jos on ennestään kokemusta talon rakennuksesta, miksi palkkaisimme kirvesmiehen? Sukulaisissa ja tuttavissa on taitavia ammattimiehiä, jotka ihan itse tarjoituivat auttamaan missä vaan voivat. Sukulaissuhteet on edelleen hyvässä kunnossa. Autetaan sitten heitä missä voidaan. Lattialämmitysputkien laitto on kyllä niin iisi hommaa, että en kuunaan maksasi siitä asentajalle 20 tonnia. meillä oli tuttu, joka oli laittanut omaan taloonsa, minä ja mieheni..laitoimme niitä yhden päivän. Eikä maksanut kuin vaivaa ja tarvikkeet.
Työ se on mikä maksaa, ja siinä voi säästää paljon!
vai uroteko? no voi sitä siksikin sanoa. Ylpeä olen että näin on mennyt. Ja suuri kumarrus sukulaisille, varskinkin isälleni, joka on ollut tontilla yhtä paljon kuin minäkin. (laittoi mm. vesi,vimeäri ja ilmanvaihtohommat kondikseen ja on auttanut joka vaiheessa ja ihan mielellään. on turjha puhua ainakaan meidän tapauksessa orjapiiskuruudesta. Monella ei näin ole.
mitä muta haluat tietää.
ihan vaan kadena voi vielä kehaista että tontti on 15 km kaupungista ja niemen käressä, kolmella suunnalla vesistö 40 m päässä talosta... - utelias
yksitasoinen kirjoitti:
pienelementtinä, itse kasattiin, joten säästettiin siinäkin 4200-7100E riippuen asennuksesta.
Millainen pohjaratkaisu teillä oli kyseessä?
Entä oliko malli oma vai valmismalli? - 20 te, meillä ottivat 700,-
tehdään kirjoitti:
Tontti on mieheni vanhempien mailla. Ei maksettu siitä mitään...luonnollisesti.
Jos itsellä on seb alan yritys, miksi emme käyttäisi sitä hyödyksi? Ja jos on ennestään kokemusta talon rakennuksesta, miksi palkkaisimme kirvesmiehen? Sukulaisissa ja tuttavissa on taitavia ammattimiehiä, jotka ihan itse tarjoituivat auttamaan missä vaan voivat. Sukulaissuhteet on edelleen hyvässä kunnossa. Autetaan sitten heitä missä voidaan. Lattialämmitysputkien laitto on kyllä niin iisi hommaa, että en kuunaan maksasi siitä asentajalle 20 tonnia. meillä oli tuttu, joka oli laittanut omaan taloonsa, minä ja mieheni..laitoimme niitä yhden päivän. Eikä maksanut kuin vaivaa ja tarvikkeet.
Työ se on mikä maksaa, ja siinä voi säästää paljon!
vai uroteko? no voi sitä siksikin sanoa. Ylpeä olen että näin on mennyt. Ja suuri kumarrus sukulaisille, varskinkin isälleni, joka on ollut tontilla yhtä paljon kuin minäkin. (laittoi mm. vesi,vimeäri ja ilmanvaihtohommat kondikseen ja on auttanut joka vaiheessa ja ihan mielellään. on turjha puhua ainakaan meidän tapauksessa orjapiiskuruudesta. Monella ei näin ole.
mitä muta haluat tietää.
ihan vaan kadena voi vielä kehaista että tontti on 15 km kaupungista ja niemen käressä, kolmella suunnalla vesistö 40 m päässä talosta...Olisitkohan nyt liikkeellä vähän sammutetuin lyhdyin. Ei tunnu olevan nyt oikein tieto ja hommat hanskassa. Mutta varmasti tuolla ajatusmaailmalla saakin talon kuvitelmissaan halvalla.
- oma malli
utelias kirjoitti:
Millainen pohjaratkaisu teillä oli kyseessä?
Entä oliko malli oma vai valmismalli?puutalon kirjasta otettu, mutta muuteltu jonkinverran. Itse piirtelin siitä kuvan ja otin mukaan k-rautaan...sain juuri sellaisen kun halusinkin mitalleen oikein.
- oli viittaus
20 te, meillä ottivat 700,- kirjoitti:
Olisitkohan nyt liikkeellä vähän sammutetuin lyhdyin. Ei tunnu olevan nyt oikein tieto ja hommat hanskassa. Mutta varmasti tuolla ajatusmaailmalla saakin talon kuvitelmissaan halvalla.
jos luit kaiken, että putkimies ottaa 20 donaa varsinkin jos sinulla on vesikiertoinen lattialämmitys. Meillä ei ollut putkimiestä kuin se jokunen tunti. Anteeksi liitoootelu, kun kirjoitin että juuri se lattianlämmityksen asennus maksaisi niin paljon..(me kysyttiin kyllä huvin vuoksi ja asentaja olisi ottanut 27 e per neliö..eli 138x27 on 3726e..minusta se on aika paljon, varsinkin kun sen voi tehdä ilmatteeksi itse.
- talvirakentaja
Turha edes yrittää miettiä millä kertoimella talopaketin hinta pitäisi kertoa, että saisit kokonaishinnan selville. Jokaisen talopaketin toimitus- ja asennuslaajuus on kovin erilainen myös tonttien ja sijainnin vaikutukset rakennuskustannuksiin ovat kovin erilaiset.
Pääkaupunkiseudulle rakentavien kannattaa varautua hyvinkin 1500e/hum2 hintatasoon ( tontti pihatyöt).
Nuissa halvemmissa neliöhinnoissa tuppaa usein puuttumaan iso osa rakentamiseen liittyvistä kustannuksista (valvonta, viranomaismaksut, liittymämaksut jne jne).- muualla olisi halvempaa
rakentaa ?? Meille urakoitsija kertoi että hintaero työn osalta n. 5-7 % joka monessa asiassa tasoittuu koska tavara ja rahdit pienempiä pääkaupunkiseudulla. Siis mitä tuo kuvitelma ?
- tiina
Menee vähintään. Uskoisin.
Tarvikkeet ovat yllättävän kalliita.
Jos Sinulle tulee vesikiertoinen lattialämmitys, voit laskea putkimiehen ottavan n. 20 000 erkkiä. Sähkötöihin budjetoi 10 000
Hinnasta puuttuu perustukset, jos pystyt tehdä harkoilla niin sisätäyttöineen menee ehkä 5000. Lisäksi lattia pitää valaa (n. 2500)Eli nyt talopakettisi hinta on tuplaantunut, eikä Sinulla ole vielä paljon mitään kasassa. Esim. Kodinkoneet ja kiintokalusteet puuttuvat.
Eli hinnat ovat nousseet ihan parin vuoden sisällä öljyn ja metallien hinnan noustua. Realistinen hinta-arvio on todellakin 1400-1500 euroa/neliö.- Kaikki tänne heti ! minä ostan
muodosta ja koosta riippumatta.
- Oivoi
Olisiko noin 172 000 € se oikea lopullinen hinta.
- halpojen pakettien
ja kertoimien kanssa häärääviä vedätetään huolettomasti, ja eivätkä osaa edes järjellä ajatella mitä ovat tekemässä. Siinä sekoaa helposti elämästä seuraavat 20 v. pelkästään siksi että on ollut sinisilmäinen. Ja tähän pitää taas kerran laittaa että ALLE 1000,- m2 hintoihin rakentavat ovat todella harvassa, eivätkä täällä kirjoittelevista huolimatta ole mitään aloittelevia ensimmäistä taloaan rakentavia. REALISMIA PELIIN, kivalta se ei tunnu, mutta elämä on todellakin jatkossa paljon helpompaa ja hauskempaa.
- ......
Tuskin sentään työmiehet tekevät 4800 eurolla lämmitysvalmiuteen asti valmiiksi?
- elämä on...
Ei kai myyjä ole tehnyt noita laskelmia ???
Miehet eivät kyllä 4800 eurolla edes pura tavaroita tontillesi, saatikka että pystyttäisivät talon lämmitysvalmiiksi. Onko tuossa tullut jonkinlainen pilkkuvirhe vai mikä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956818- 1592006
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢491083Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991045Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41909