ITSETUNTO JA RASKAUS

Paha romahdus

Moikka.'Aina ajttelin,että raskaana ollessaan nainen on kauneimmillaan. Nyt olen itse viikoilla 28, ja tunnen oloni aika pahaksi.
hiukset mennyt tosi huonoon kuntoon, jouduin leikkaa ne ihan lyhyeksi, ja ei kivalta näytä kun posket muutenkon pullottaa. Lapseni on viikkoihin nähden suuri, ja niin on mahanikin. Myös peppu leviää. Tunnen oloni tosi rumaksi. Tunne sinänsä outo, sillä ennen itsetuntoni oli erittäin hyvä, ja pidin itseäni kauniina.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Miten selvitä tästä?
Vai olenko vain pirun pinnallinen, kun sisälläni kasvaa lapsi, jaminä vain murehdin miltä näytän?

13

3067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huoh

      Itse olen myös rv:llä 28 ja sama tilanne, hiukset huonona, rasvoittuvat, lähtevät ja ovat takussa, leikkaaminen vain auttaa, mutta pian taas ollaan samassa tilanteessa.

      Perse ja reidet myös levinneet, ihanaa lölly ihoa ja kaiken lisäksi paha akne on puhjennut.

      En todellakaan koe itseäni viehkeäksi tai mitenkään muutenkaan oloani mukavaksi.

      Huoh.

      • mutta

        LUOJAN KIITOS muillakin leviää perse ja reidet. Olen murehtinut uusia ällönpaksuja sellureisiäni jo 10 viikkoa, ja kuvitellut olevani maailman ainoa nainen jolle on käynyt näin... rv 30 3... Rupeaa tää lyllertäminen tyyristyllerönä jo riittämään...


    • Fat ass

      Täällä on kanssa peppu levinny ja selluliittiäkin tullut reisiin!!!
      Siis musta tuntuu kuin olisin joku tankki!
      Hiukset on kuten teilläkin huonossa kunnossa..finnejä pukkaa ja rv25 menossa.

      Siis en tosiaankaan pidä itseäni viehättävänä...miehen edessä en edes nakusillani juoksentele,vaan suoraan sanottuna "piiloudun" vaatteisiin =( Ihan ottaa päähän.......

    • niin....

      eiköhän nainen ole kauneimmillaan, jos niin ajattelee..

      mutta itselleni on ihanaa, kun maha kasvaa. siis nautin ihan "vääristä" asioista ilmeisesti? mutta eikös jokaisella ole tiedössa raskautta suunniteltaessa, että kiloja tulee ja niistä voi pyrkiä eroon sitten synnytyksen jälkeen..

      mutta nauttikaa nyt hyvät ihmiset siitä mahasta niin kauan kun sen saa pitää :-)

      selviät siitä muutaman kuukauden kuluttua, kun paino putoo ja läskit häipyy imetyksen tai liikunnan myötä.

      se on ikävä, kun hiusten kunto kärsii, siitä minäkin kärsin.. koska niitä kuitenkin vuosia kasvatetaan pitkäksi ja sitten ne muutamassa viikossa rapistuu olemattomiin :-(

    • memmi

      mulla loppu joskus rv.30 tienoilla toi hiusten & naaman rasvoittuminen ymym.
      hiukset alko myös näyttää & tuntua terveiltä.. ensmästä kertaa elämässäni en tarvitse hoitoaineita, ja 2 pesukertaa viikossa riittää... koko raskausajan kestänyt aknekin yhtäkkiä hävisi.

      mulla nyt rv39 ja voin sanoo että olo on LÄSKI.. kaikki lohduttaa että kuuluu asiaan, mutta kun on niin paksu joka puolelta että itteä ahdistaa. mulla vielä liian löysä lantio, niin liikkuminen hankalaa. paikat päässy löystymään ihan älyttömästi kun ei lenkille pääse, ja kiloja tulee vaik ei mitään söiskään. kaiken lisäks turvotus tekee olosta vielä superkömpelön..
      kyllä teki tiukkaa kun olin rintaliivejä ostamassa enkä meinannut pystyä kattomaan itteeni peilistä.voiko ihmisellä olla niskassakin läskiä ? :) voi kun kyse ois pelkästään tosta mahasta, mutta kun käsivarsiinkin on tullut ympärystä triplasti raskausaikana. yhtään päivää en ole viettänyt sängyssä maaten, vaan koko tän raskausajan olen itteni liikkeessä pitänyt. edes herkkuja ei oo tehnyt mieli, vaan kasviksia, hedelmiä ja marjoja olen popsinut hulluna. oloa ei yhtään paranna kun neuvolassa marmatetaan painon noususta. tuntuu et mikään ei auta... ja sit hiipii se epäilys et kelpaanko miehelleni, niin naurettavalta kun se kuulostaakin. onnex on tajunnut olla hienovaranen ja ymmärtäväinen, mut silti. kun itseäkin etoo kattoo peiliin, niin miltäköhän miehestä tuntuu...ennen ei mitään ongelmia itsetunnon ym kanssa. pitänyt itteäni ihan nättinä ja mukavan kokoisena, mut nyt tekee kyllä todella häijyä.... kovasti suunnittelen että mitä kaikkia liikuntamuotoja alan synnytyksen jälkeen tuplateholla harrastamaan, mutta pelko silti ettei tästä palaudu... en tajua mistä tää kaikki ihra muhun on tullut, mut en myöskään ymmärrä miten joillain ei raskausaikana tapahdu muuta kuin vatsan kasvua.. jopa kuppikoko kasvanut raskausaikana c:stä e:hen.. no, onneksi hiukset ja iho voivat hyvin.... blaah....

    • puhuen,

      musta on ihana lukea, et muilla on näitä samoja ongelmia. (Kun kaikki muut raskaanaolevat näyttävät kukoistavan...) Itse odotan kolmatta ja painoa on tullut noin 16 kiloa - ei siis ihan kohtuuttomasti. Jotenkin vain on ihan törkeän läski olo. Ei pelkästään mahan takia, vaan kaikkialta. Ja selluliittia on reisissä. Onkohan sitä ollut ennenkin?

      No, mulla on vajaa viikko laskettuun aikaan, joten kohta tästä mahasta ainakin pääsee ja kokemuksesta tiedän, et ihan itsellään lähtee kaikki muukin ylimääräinen. Kyllä nuo miehet tuntuu ihan hyvin ymmärtävän tämän tilan ja itse on ainut, joka pitää itseään rumana. Muut ovat kateellisia kun saat kantaa vauvaa sisälläsi.

      Ja tiesitkös, sitten kun se vauva lopulta syntyy, niin mahaa tulee ikävä. Mullakin on viimeinen raskaus menossa, joten kohta tämä on ikuisesti ohi:(

    • pikkumamma84

      mulla on koko raskauden ajan ollu paha olla..kiukuttelen kokoajan..loukkaannun erittäin helposti, tunnen hirveätä yksinäisyyttä, tunnen olevani lihava (olen aina ollut hoikka) ja pelkään lapseni puolesta..möllötän yksin kotona päivästä toiseen..odotan ypö yksin eli siis minulla ei ole miestä eikä semmosta tulekkaan..ei tällä asenteella jota en voi muuttaa koska olen niin masentunut ja itsesäälinen..että näin meillä..ei iloa vain surua

      • rv 22+1

        tuolla aborttipalstalla joku opiskelija etsi henkilöitä dokumenttiin. ei vain abortin läpikäyneitä tai suunnittelevia vaan myös henkilöitä, joilla ilmennyt raskausmasennusta. itseäni auttoi ainakin puhuminen valtavasti kun olin tosi masentunut alkuraskauden. jos olet alussa, niin voin lohduttaa, että on kai aika yleistä, että olo muuttuu siinä puolen välin paikkeilla.

        mutta alkuperäiseen vielä...maha on ainut paikka mistä itsessäni enää pidän. naama on ihan paakkuinen ja jopa selkään on tullut finnejä. reisissä näkyy selluliittiä ja peppu on karsea muhkurainen löllö. tissit on pudonneet mahan päälle höllymään, kuppikoko muuttui e:stä h:hon. ja minäkin olin hoikka ja nätti ennen raskautta :(. 10 kiloa tullut ja vasta puolessa välissä mennään....poikaystäväni joutuu päivittäin vakuuttelemaan, että pitää minusta ja ulkonäöstäni vielä. alastomana en voi peiliin katsoa ollenkaan. mahaa kyllä peilailen jatkuvasti, kun se on musta tosi hieno :). jotain hyvää sentään... ja tukka on onneksi pysynyt päässä ja jopa ihan hyvässä kunnossa. ihan kamalalta tuntui lihominen ja rumentuminen aiemmin, mutta nyt kun vauvan kanssa on jo kanssakäymistä vatsan läpi niin paljon helpompi on hyväksyä kamala ulkomuoto. tietysti välillä itsesääli vie voiton ja sitten vollotetaan...


      • paha romahdus
        rv 22+1 kirjoitti:

        tuolla aborttipalstalla joku opiskelija etsi henkilöitä dokumenttiin. ei vain abortin läpikäyneitä tai suunnittelevia vaan myös henkilöitä, joilla ilmennyt raskausmasennusta. itseäni auttoi ainakin puhuminen valtavasti kun olin tosi masentunut alkuraskauden. jos olet alussa, niin voin lohduttaa, että on kai aika yleistä, että olo muuttuu siinä puolen välin paikkeilla.

        mutta alkuperäiseen vielä...maha on ainut paikka mistä itsessäni enää pidän. naama on ihan paakkuinen ja jopa selkään on tullut finnejä. reisissä näkyy selluliittiä ja peppu on karsea muhkurainen löllö. tissit on pudonneet mahan päälle höllymään, kuppikoko muuttui e:stä h:hon. ja minäkin olin hoikka ja nätti ennen raskautta :(. 10 kiloa tullut ja vasta puolessa välissä mennään....poikaystäväni joutuu päivittäin vakuuttelemaan, että pitää minusta ja ulkonäöstäni vielä. alastomana en voi peiliin katsoa ollenkaan. mahaa kyllä peilailen jatkuvasti, kun se on musta tosi hieno :). jotain hyvää sentään... ja tukka on onneksi pysynyt päässä ja jopa ihan hyvässä kunnossa. ihan kamalalta tuntui lihominen ja rumentuminen aiemmin, mutta nyt kun vauvan kanssa on jo kanssakäymistä vatsan läpi niin paljon helpompi on hyväksyä kamala ulkomuoto. tietysti välillä itsesääli vie voiton ja sitten vollotetaan...

        Kivaa huomata olevansa normaali tuntemustensa kanssa.Monta kertaa olen itkenyt peiliin katsoessani. Ehkä se on tosiaan tämä nykyinen naiskuva, mikä saa olomme riittämättömäksi. Ehkä meidän kannattaisi ottaa tämä positiivisena asiana. Että jos itsetunto on rakentunut ulkonäön varaan, ei sillä pitkälle pötkitä. nyt etsimään muita hyviä asioita itsestämme, ja naiseudestamme. =)
        minä aloitan: olen fiksu....


      • Anonyymi

        Oletko kertonut tästä neuvolassa? Itse menin psykologille ja se auttoi, ettei tarvii ihan yksin tätä potea. Tsemppiä!


    • teidän ja omasta puolesta

      Ihanaa, että muutkin tuntee samoin. Kiloja on tullut tähän mennessä 11 (vko 30) ja peiliin ei ole kestänyt katsoa enää pitkiin aikoihin. On niin läski olo. Kun on vielä nenä tukossa 24 h vrk:ssa, hengästyy pienemmästäkin liikkeestä. Läskiä ei onnenksi ole tullut muualle, kaikki paino on kertynyt mahaan, joka sojottaa eteenpäin, ei sivuille, joten tasoitu ei mihinkään vaan sitä mahaa sit riittääkin kilometrikaupalla. Mieheni mielestä maha ei vielä ole niin iso ja lohduttaa, että en näytä ytään raskaana olevalta, ihmiset vaan luulee, että oon niin lihava! Kiitos, se helpottaakin... Naiset kyllä yrittää sit lohduttaa, että kyllä näkee, että odottaa eikä tuo maha vielä iso ole ja tollanen kaljamaha vois miehellä olla, mutta ei naisilla. No, sekinhän lohduttaa, jos tämä ei ole iso vielä, niin mikä sitten? Kuvittelen pari - kolme kuukautta eteenpäin niin olen norsu, joka ei sovi ulos ovista.... Finneiltä olen säästynyt, mutta iho hilseilee kuivuutta ja samoin hiukset on aivan kuivat ja järkyttävät, niitä lähtee niin että lattiakaivoja ei ehdi tyhjentää niin usein ettei ne aina olisi täynnä. Tästä jos pitäisi vielä jotakin hehkeyttä ja seksikästä löytää, niin hallelujah. Mutta oikeasti, olen minä joskus kauniitakin raskautettuja nähnyt. Tosin se oli joskus ennen kuin itse tuli raskaaksi. Valitettavasti niitä hurjiakin ilmestyksiä tulee vastaan, ei tarvi kuin peilin eteen kävellä, niin näkyy yksi....

      • raskaana kaunis

        Ettehän te vain ole tämän vääristyneen naiskuvan uhreja? Nainen on kuitenkin luotu lasta kantamaan; sitä ei mikään muoti muuta.

        En ole törmännyt yhteenkään naiseen, jonka raskaus on rumentanut. Totta on toki, että asenne vaikuttaa ja se, miten itse itsensä kantaa. Olen aina ollut sitä mieltä, että raskaana oleva nainen on kaunis. Ja olen nyt, pian viikolla 30, sitä mieltä edelleen. En edes ole ajatellut asioita noin kuin te ajattelette. Kenen te annatte itsenne määritellä? Ymmärrän kyllä, ettei pahalle mielelle aina mitään voi, mutta yrittäkää edes muistaa, millainen lahja teille on annettu. Miettikääpä: Mikä tekee naisesta naisen? Mikä on naisellista? Miksi?


      • Minni 34
        raskaana kaunis kirjoitti:

        Ettehän te vain ole tämän vääristyneen naiskuvan uhreja? Nainen on kuitenkin luotu lasta kantamaan; sitä ei mikään muoti muuta.

        En ole törmännyt yhteenkään naiseen, jonka raskaus on rumentanut. Totta on toki, että asenne vaikuttaa ja se, miten itse itsensä kantaa. Olen aina ollut sitä mieltä, että raskaana oleva nainen on kaunis. Ja olen nyt, pian viikolla 30, sitä mieltä edelleen. En edes ole ajatellut asioita noin kuin te ajattelette. Kenen te annatte itsenne määritellä? Ymmärrän kyllä, ettei pahalle mielelle aina mitään voi, mutta yrittäkää edes muistaa, millainen lahja teille on annettu. Miettikääpä: Mikä tekee naisesta naisen? Mikä on naisellista? Miksi?

        Itse siis raskausviikolla 27 ja himppusen yli. Minulla ei siis painoa ole tullut kuin 1,5 kg. Mutta kohtu/vauva on kuulemma kasvanut hyvin, eli ei hätiä. Mutta minä kärsin aivan kamalasta hikoilusta, aineenvaihduntani on ollut aina tosi runsasta, mutta nyt ......... jotain aivan järkyttävää. Käyn suihkussa aamuin ja illoin, mutta aina on tukka likomärkänä ja kainalot haisee. Otsasta valuu työpöydälleni ihan oikeita pisaroita.... tätä ei voi edes kuvailla. Huh.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1851
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1779
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1745
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1425
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1108
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe