Rentoo leffantekoo

Aapeli kiipeli

Tsiigatkaa www.tsot.fi. Tunnen yhen jäbän joka oli mukana tossa kuvausryhmässä, ja se hehkutti et meno oli tosi siistii. Sivuilla on jotain läppää kuvauksistakin. Koko porukka 20-30 v., ja tekee kunnon pitkää isolla rahalla. Kuulemma oli kuin ois ollu leirikoulu uudestaan tai jotain. Leffakin toivottavasti nuorten näköinen, ettei taas mitään fabujen wanna-be nuori touhuu.

8

779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ksfasfs

      Tosta voi tulla tollanen suomalainen romanttinen komedia, sillä tarinahan on aika kliseinen. Mutta katotaan mitä tulee.

    • Insider alalla

      Sattuuko kaverisi olemaan Aleksi Bardy? On varmasti sattumaa että aina kun on uusi leffa tulossa niin "joku" sattumalta löytää siitä netistä sivun ja tule foorumeille kertomaan... Ennen markkinointi oli sentään markkinointia ja kirjoittelut erikseen...

      P.s Jos pakko tulla mainostamaan tuotantoyhtiöstä tänne, niin sano edes se suoraan...

      P.p.s parin viikon sisällä Seiskaan tulee jotain spesiaalia tästä... Sanokaa minun sanoneen...

    • Jamppa Juustopää

      Niin, tuolta sivultahan ei löydy sitten sitä toista puolta asioista.

      Yksi kuvauksissa ollut kaveri kertoi puolestaan sen rentouden toisen puolen. Palkkoja ei maksettu, puolet työryhmästä oli palkattomia harjoittelijoita, jotka joutuivat jopa maksamaan oman safkansa kuvauspaikoilla, ylitöitä teetettiin hillittömästi jne. Huhut kulkevat.

      Kiva, että elokuvia tehdään, mutta elokuva-ammatin tappaminen palkattomien harjoittelijoiden ja pihiyden avuin on HIEMAN kyseenalaista.

      • Insider alalla

        jo kauan... itseasiaassa mieshän on saanut koulunsa Markussedältä Solar FIlmsissä, missä harjoittelijat kaiken muun lisäksi maksavat itse majoittumisensa, kuljetukset yms... Näin sitä saadaan Suomen elokuvateollisuus takaisin nousuun...











        Vai saadaanko?


      • asiahan
        Insider alalla kirjoitti:

        jo kauan... itseasiaassa mieshän on saanut koulunsa Markussedältä Solar FIlmsissä, missä harjoittelijat kaiken muun lisäksi maksavat itse majoittumisensa, kuljetukset yms... Näin sitä saadaan Suomen elokuvateollisuus takaisin nousuun...











        Vai saadaanko?

        on näin että pamela on suloinen. ja elokuva on sen nähneen mukaan sympaattinen. en tiä.


      • Kiila

        Aika huonoja ammattilaisia, ketkä voidaan harjoittelijoilla korvata...

        Olen aina luullut ettei ammattilaisen duunia opiskelijat vielä osaa...


      • Insider alalla
        Kiila kirjoitti:

        Aika huonoja ammattilaisia, ketkä voidaan harjoittelijoilla korvata...

        Olen aina luullut ettei ammattilaisen duunia opiskelijat vielä osaa...

        On todella naivia kirjoittaa noin... Valitettavasti kylmä tosiasia on että mediakoulut liittävät pakolliseen opetukseen palkattoman harjoittelun tuotantoyhtiöissä. Tästä on seurauksena se että porukkaa otetaan ilman palkkaa työhön ja sen jälkeen ihmetellään miksi alalla on niin kova työttömyys... Harjoittelijat eivät tajua että kun he ovat työelämässä, myös silloin on saatavilla harjoittelijoita, eivätkä tuotantoyhtiöt palkkaa uusia...

        Kirjoituksestasi voin päätellä ettet työskentele media-alalla... Et tunne esim kuvausten työoloja. Duunipäivät normaalisti 12-tuntisia, olosuhteet vittumaisia(sää, kellonaika yms...) Tekisitkö itse ammattilaisen työtä vähintään 12 tuntia vuorokaudessa ilman palkkaa?

        Suurin ongelmahan tässä on liika koulutus työpaikkoihin nähden. Ainoat jotka hyötyvät tästä järjestelystä on tuotantoyhtiöt ja koulut joiden valtionapu kasvaa. Tämähän on tietysti vain sattumaa...










        Tai sitten ei...


      • Kiila
        Insider alalla kirjoitti:

        On todella naivia kirjoittaa noin... Valitettavasti kylmä tosiasia on että mediakoulut liittävät pakolliseen opetukseen palkattoman harjoittelun tuotantoyhtiöissä. Tästä on seurauksena se että porukkaa otetaan ilman palkkaa työhön ja sen jälkeen ihmetellään miksi alalla on niin kova työttömyys... Harjoittelijat eivät tajua että kun he ovat työelämässä, myös silloin on saatavilla harjoittelijoita, eivätkä tuotantoyhtiöt palkkaa uusia...

        Kirjoituksestasi voin päätellä ettet työskentele media-alalla... Et tunne esim kuvausten työoloja. Duunipäivät normaalisti 12-tuntisia, olosuhteet vittumaisia(sää, kellonaika yms...) Tekisitkö itse ammattilaisen työtä vähintään 12 tuntia vuorokaudessa ilman palkkaa?

        Suurin ongelmahan tässä on liika koulutus työpaikkoihin nähden. Ainoat jotka hyötyvät tästä järjestelystä on tuotantoyhtiöt ja koulut joiden valtionapu kasvaa. Tämähän on tietysti vain sattumaa...










        Tai sitten ei...

        Miten niin on naivia väittää, ettei ammattilaisten hommia toisen vuoden amislaiset osaa?

        Eli, edelleen, huonoja ovat ne ammattilaiset, jotka voidaan harjoittelijoilla korvata. Ei ammattilaista voi amatöörillä korvata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8086
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1493
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe