Sananlaskuista

optimisti-orvokki

Onko sinulla jokin rakas vanha sananlasku, joka olet todennut toteutuvan elämässäsi?

22

3201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marion.T

      "Synkimmälläkin pilvellä on hopeareunus"
      Se kuvaa jotenkin omaa suhtautumistani elämään ja asioihin...Mikään ei ole koskaan niin huonosti etteikö siitä voisi selvitä.

      Olisi kiva saada tähän ketju noista sananlaskuista, niitähän tosiaan löytyy vaikka millä mitalla.
      Ja uskon että jokaiselle löytyisi se omanlaisensa sananlasku.

      • Tanevaan

        En tiedä onko sananlasku,mutta toimii:Asiat ei ole koskaan niin huonosti ettei niitä saa viinalla huonommaksi.


      • Loistava.polku

        Meidän mummo opetti tuon saman meille pikkulapsena, kun väännettiin kiukkuitkua milloin mistäkin.

        Myöhemmin elämässä huomasin että se on kyllä ihan tosi.

        Meillä muuten se reunus oli kultaa! >;]


    • sarvista härkää.

      so.Ihmissuhde perustuu luottamukseen(sanasta miestä), sanotusta ja luvatusta pidetään kiinni.

      Jos on sellainen konkreettinen tilanne,niin(sarvista härkää)se pitää "hoitaa", toiminnan kautta,eli asioita hoidetaan niiden vaatimilla toimenpiteillä ja silloin,kun sen suhteen on toiminnan aika.

      Yrittänyt olen,mutta olen jäävi sanomaan miten hyvin se on toteutunut.

      • Risuparta

        elämästä muuten opi niin se opettaa hiljaa kävelemään?


      • Risuparta kirjoitti:

        elämästä muuten opi niin se opettaa hiljaa kävelemään?

        sanomalla:Ei luulo ole tiedon väärtti.
        Sen jälkeen hän kysyi perusteluita,jos oli jotain "uskomatonta"tullut sanoneeksi.
        Hän kyllä samasta asiasta antoi oman perustelun, mielipiteensä tueksi.


      • Risuparta kirjoitti:

        elämästä muuten opi niin se opettaa hiljaa kävelemään?

        minäkin opin äidiltäni,mutta vähän eri sanoin eli elämä opettaa,jos ei muuta niin hiljaa kävelemään..


    • Jeppe

      ...vai on täällä tämmösiä hempeyksiä. Mulla olis, että "kyllä tehdä saa muttei joutua kiinni".

      • Risuparta

        metsä vastaa kuin sinne huudetaan!


      • vannomatta paras
        Risuparta kirjoitti:

        metsä vastaa kuin sinne huudetaan!

        Vannomatta paras tai pidempi versio

        Sitä sanaa ihminen ei suustaan päästä, jonka perillä ei käy.


    • alli

      ..Ja pieru paljosta nauramisesta!

      Ja on toteutunut!

    • Jermu

      kun seurailee joidenkin harhailuja ja nikkiarvuutteluita, eli:
      "Parempi nikin verran harhaan, kuin virsta vainoon"

    • sananlaskut

      "Synkimmälläkin pilvellä on kultaiset reunat" ja "Jos lähtee sutta karkuun, tulee karhu vastaan" ovat aina palauttaneet mieleeni uskoa ja luottamusta.

      vielä: "kahden kauppa, kolmannen korvapuusti" on monissa asioissa hyvä muistaa, jos tietäväisenä meinaa toisia ns. neuvoa.

    • 55sinkku

      "Maasta se pienikin ponnistaa",siksi toi kun olen pieni ihminen:))se on jäänyt mieleen..

    • kokenut

      -*työ tekijäänsä neuvoo* - tosi on!

      -*minkä taakseen jättää se edestään löytää* - siis jos jonkun tekemisen kanssa vetkuttelee, näin käy!

      -*pieni lapsi - pienet surut, iso lapsi - isot surut, -lasten kasvaessahan ongelmat useimmiten suurenee!

    • Ansku

      Ja se on tosi.

      • ++++++++++++

        Lapset polkee pieninä syliä ja isona sydäntä.




        Lapset polkee pieninä syliä ja isona sydäntä.
        Mikä ei tapa se vahvistaa.

        Molemmat olen omakohtaisesti kokenut.


    • Ekitalo

      Tätä noudatan mahdollisimman paljon
      YHTEISPELILLÄ SE SUJUU tämä on kyllä tarkoitettu liikenteeseen mutta minun mielestä se sopii lähes kaikkeen elämässä.

    • Marja-Ainikki

      "Ei niin paljon pahaa ettei jotain hyvääkin". En tiiä meniks se ihan sanatarkkaan.

      • sanoi

        Minkä voimassa voittaa, sen matkassa menettää.
        Opin huomaamaan tämän kantapään kautta kun asuin kolmannessa kerroksessa eikä ollut hissiä


      • Risuparta
        sanoi kirjoitti:

        Minkä voimassa voittaa, sen matkassa menettää.
        Opin huomaamaan tämän kantapään kautta kun asuin kolmannessa kerroksessa eikä ollut hissiä

        se hevonenkin potkii?


    • Risuparta

      sanat suuta halkaise!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe