Kertausharjoitusten palkka?

JormaK

Niin paljonko maksetaan kertausharjoituksista.

20

32850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isänmaan vihaaja

      0 EUROA. RYHDY HYVÄ MIES ÄKKIÄ RESERVIN KIELTÄYTYJÄKSI. AIKUINEN FIKSU MIES EI LEIKI PYSSYLEIKKEJÄ NE LEIKITTIIN LAPSUUDESSA!

      • Anonyymi

        jäit näköjään lapseksi pyssypoika...aikuiset puhuu aseista.


    • sotilasarvosta

      3,6 euroa/vrk

    • pataljoonaupseeri

      Käskettyyn kertausharjoitukseen osallistuessasi saat vähintään normaalin palkkasi. Työnantajasi
      a) joko maksaa tavanomaisen palkkasi reserviläis-
      palkalla vähennettynä. Puolustusvoimat maksaa
      reserviläispalkan sinulle suoraan. Lisäksi
      saat pienen verottoman päivärahan
      b) tai kuten moni työnantaja tekee maksamalla
      normaali palkan ja saat extraa reserviläispal-
      kan ja päivärahan.

      Käytäntö vaihtelee työnantajasta toiseen. Vaihtoehto a) on lakisääteinen.

      Reserviläispalkan määrään vaikuttaa hieman sotilasarvo.
      Lisätietoja www.mil.fi ja vaikka sitä kautta oman sotilasläänisi esikunnan kertausharjoitusneuvonnasta.

      Hyvää harjoitusta sotilaalle!

      • Anonyymi

        Ei ihan näin. Riippuu mitä työehtosopimusta noudatetaan.


    • Ressu

      Minulla meni tasan. Työnantaja maksoi palkan normaalisti ja peri "erotuksen" valtiolta.

      Matkoja en viitsinyt edes laskuttaa. Ajelin omalla autolla perille ja takaisin. Olisin saanut korvauksen bussin tai junan mukaan. Mutta ajattelin, että kannan korteni kekoon.

    • yliluti

      Upseerit ja erikoisupseerit
      (A19 peruspalkka) 55,20 euroa/päivä
      Aliupseerit
      (A18 peruspalkka) 52,60 euroa/päivä
      Miehistö
      (A17 peruspalkka) 50,20 euroa/päivä
      Kuten muut jo kirjoittivat, palkka menee usein käytännössä työnantajalle ellet sitten ole koulussa tai työtön. Työttömyyskorvauksistakin on sitten omat määräyksensä. Et siis menetä mitään, mutta et juuri kostukaan.

    • Kenraali34

      Koskas ne kertausharjoituksen rahat maksetaa tilille

    • erikoissotilas

      Mulle maksettiin 1220 euroa päivä, 6 päivää olin eli aika hyvä liksa tuli, verotonta tuloa mutta olenkin pikkaisen parempi sotilas kun muut.

    • dxfthth

      Ite sain kertausharjoituksen ajalta päivärahan työnantajan palkan lisäksi.
      Työpaikalla tuli/tulee normaalisti palkka myös kertausharjoituksen aikana.
      Ja lopuksi tuli lisäksi kotiuttamisraha.

      Tuo oli vuonna 1 ja 2.
      Tiiä nykyisin...

    • panzer

      Näin kertakäyttöisenä pioneerina pyytäisin parikymppiä päivässä ja näkkärit plus sätkät. Itse osaisin hoitaa metsämajoitukseni ja muutenkin olla huolloton siperialainen solttu! stalingrad hans...

    • sentitmetriksi

      Persaukisuutta parempi.

    • Anonyymi

      Saa paketin ruotsalaista näkkileipää mukaansa kun pääsee kotiin hiekkalaatikolta.

      • Anonyymi

        Se mikään hiekkalaatikko ole, me opeteltiin tappamaan vihollinen paljain käsin hiiren hiljaa ja nopeasti.


    • Anonyymi

      Höpö höpö...minä sain viikon kertausreissusta 7800euroa plus päivärahat. Varusteiden luovutuksen yhteydessä sain vielä konjakkia pullon ja kultaisen rolexin. Tosin rolexin heitin lähimpään roskikseen kun kellonajan näen kännykästä.

    • Anonyymi

      Minkä vitun takia kertausharjotuksiin kannattaisi mennä jos ei saa edes sen vertaa palkkaa mitä palkkatöistä saa? Perseilisin vaan siellä jos ei rahaa saa.

    • Anonyymi

      Onko kertausharjoituksissa puhuttu koskaan "Krimien tekemisestä Suomessa?" Jos ei, oisko aika?

    • Anonyymi

      Minä päivänä raha oli tilillä

    • Anonyymi

      1200€/kk jos tekee 6kk kertaus sopimuksen.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      122
      1153
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1018
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      852
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      808
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      675
    6. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      246
      665
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      647
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      574
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      569
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      535
    Aihe