Kauhutarinoita Jyväskylästä?

Utelias

Tuolla Porin palstalla oli samanlainen keskustelu, nyt kiinnostaisikin tietää onko Jyväskylässä paljon paikkoja joissa "kummittelee"? Tai jotain muita pelottavia paikkoja?

115

24755

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Temmi

En nyt varsinaisista kummituksista tiedä, mutta joskus olen nähnyt Jyväskeskuksessa haudasta nousseen näköisiä hiippareita.

• ihan totta

meidän vintillä kummittelee kanssa,silloin kummitteli enemmän kuin olin lapsi.

• JUURINEN

Sieltä Jyväskylästä on se kummitus käynyt Seinäjoella oikein kunnolla pelottelemassa ja tekemässä todella pahaa jälkeä. Nyt se on saatu kiinni, joten Teillä siellä Jyväskylässä on rauha maassa. Rukoilkaa sami hellunlestas jos se auttais pelon Teistä pois.

• eiolejykylässäpaljon

Minä olin kerran poliisin putkassa, ja tuhosin sieltä kaikkea, valvontakamerankin taskuun jääneellä pienellä mutterilla heittämällä, se linssi hajosi...

- iso lasku tuli vielä sitten siitä noin 200EUR vielä mutterilla heittäminen poliisin valvontakameraan ja jonkun patjan tuhoaminen ja sen sisälle meneminen kun oli kylmää putkassa..

Ilmeisesti itse kummittelin siellä sitten, mutta Jyväskylässä ei kai ole hirveästi kummittelupaikkoja, en ainakaan tiedä.

• kamala mörkö
        JUURINEN kirjoitti:

Sieltä Jyväskylästä on se kummitus käynyt Seinäjoella oikein kunnolla pelottelemassa ja tekemässä todella pahaa jälkeä. Nyt se on saatu kiinni, joten Teillä siellä Jyväskylässä on rauha maassa. Rukoilkaa sami hellunlestas jos se auttais pelon Teistä pois.

Ei ole rauha maassa. Suuri monsteri majailee Vesangan tietämillä ja järjestää sieltä käsin harmia ihmisille.

• Pelottaako78

Ihminen joka ei ole mitään yliluonnollista,paranormaaleja ilmiöitä,ette varmasti nauraisi jos olisitte kokeneet mitään vastaavas.se uskoo joka näkee ja olen nähnyt ja olisitte paskat housusss jos olisitte kokeneet puoliakaan mitä itse kokenut.

• Helena

Heikki Tikkala kertoo kirjassa "Olevaisen yöpuoli: Vaimosniemen kummitus ja 50 muuta poltergeistia" mm. Kuokkalan alueella sijainneen hautakiviveistämön poltergeistista. Olen kyllä kuullut ns. luotettavasta lähteestä että kyseessä olisi ollut silkka huijaus, mutta voihan siellä seudulla käydä hiippailemassa, jos kaipaa lisää väristyksiä elämäänsä...

Haukanniemen vanha kuusimetsä on myös kiehtova paikka pimeällä, varsinkin kuutamolla, kun siellä ei ole (vielä) taloja eikä katuvaloja. Mitään kummitustarinoita en kyllä ole Haukanniemeen liittyen kuullut.

• charmed18

joo-o. Miten sen nyt ottaa... Meidän faijalla on autokorjaamo ja sen vintillä kummittelee ihan oikeesti... Ei ole kauhean kiva asia, hyvä kun uskallan mennä edes koko korjaamolle!!!!!

• -asd~
        charmed18 kirjoitti:

joo-o. Miten sen nyt ottaa... Meidän faijalla on autokorjaamo ja sen vintillä kummittelee ihan oikeesti... Ei ole kauhean kiva asia, hyvä kun uskallan mennä edes koko korjaamolle!!!!!

Muutamasta paikasta Jyväskylän lähistöllä olen kuullut, yksi niistä oma mummolani:

- Rutalahti, vanha mummoni omakotitalo
        Talon takapihalla on maakaivo, jonka lähellä voi kuulla öisin ääniä, koputtelua ja askelia. Isäni ja hänen veljensä ovat monet kerrat yrittäneet selvittää äänien alkuperää, tuloksetta. Ääniä on kuulunut jo kymmeniä vuosia, ja mummoni kuoltua puoli vuotta sitten eivät äänet ole vieläkään lakanneet.

- Rutalahti, Korkkimäen tien pientare
        Tien pielessä kerrotaan olevan kiven (en tiedä onko sitä enää olemassa), jonka juurella hiekka juoksee lakkaamatta. Paikalle on kuuleman mukaan haudattu sodassa kuollut sotilas, jonka muutamat kulkijat kertovat satunnaisesti nähneensä kiven luona.

- Leivonmäki, Lievestuoreelle vievän tien laidassa oleva vanha tönö
        Ystäväni kertoivat vanhassa talossa kummittelevan. Jos talon pihassa tai talossa vierailee yöllä, alkaa kuuleman mukaan pihassa oleva rikkinäinen tuulimylly pyöriä itsekseen (mikä ei voi siis olla tuulen aiheuttamaa koska niin tapahtuu myös täysin tyyninä öinä). Joku on myös kertonut nähneensä talon katolla hahmon, joka kuuluu talon kuolleelle isännälle/emännälle, joka joutui murhan uhriksi.

- Rutalahti, Korkeakankaan tien pientare
        Tien vieressä on ennen ollut iso kivi, joka on nyt hävinnyt tien korjauksen yhteydessä. Kiven luona kävellessä on kuulunut outoja ääniä ja askeleita. Tarinan mukaan kiven luokse on jätetty pieni vauva kuolemaan, ja siksi pimeällä sen luona kuuluu vauvan itkua.

Tässä oli nyt jotain selkäpiitä karmivaa. Saat itse ottaa selvää ovatko ne totta, minä en paikan päällä uskaltaisi käydä! :)

• tai älkää mutta...
        -asd~ kirjoitti:

Muutamasta paikasta Jyväskylän lähistöllä olen kuullut, yksi niistä oma mummolani:

Talon takapihalla on maakaivo, jonka lähellä voi kuulla öisin ääniä, koputtelua ja askelia. Isäni ja hänen veljensä ovat monet kerrat yrittäneet selvittää äänien alkuperää, tuloksetta. Ääniä on kuulunut jo kymmeniä vuosia, ja mummoni kuoltua puoli vuotta sitten eivät äänet ole vieläkään lakanneet.

Tien pielessä kerrotaan olevan kiven (en tiedä onko sitä enää olemassa), jonka juurella hiekka juoksee lakkaamatta. Paikalle on kuuleman mukaan haudattu sodassa kuollut sotilas, jonka muutamat kulkijat kertovat satunnaisesti nähneensä kiven luona.

Ystäväni kertoivat vanhassa talossa kummittelevan. Jos talon pihassa tai talossa vierailee yöllä, alkaa kuuleman mukaan pihassa oleva rikkinäinen tuulimylly pyöriä itsekseen (mikä ei voi siis olla tuulen aiheuttamaa koska niin tapahtuu myös täysin tyyninä öinä). Joku on myös kertonut nähneensä talon katolla hahmon, joka kuuluu talon kuolleelle isännälle/emännälle, joka joutui murhan uhriksi.

Tien vieressä on ennen ollut iso kivi, joka on nyt hävinnyt tien korjauksen yhteydessä. Kiven luona kävellessä on kuulunut outoja ääniä ja askeleita. Tarinan mukaan kiven luokse on jätetty pieni vauva kuolemaan, ja siksi pimeällä sen luona kuuluu vauvan itkua.

Tässä oli nyt jotain selkäpiitä karmivaa. Saat itse ottaa selvää ovatko ne totta, minä en paikan päällä uskaltaisi käydä! :)

kun kerran olin juväskylässä, näin ihmisen pään roikkuvan narunpätkällä. se oli ihan ihan syvällä metsässä! olin paniikissa ja kaveri ja mä juostiin tuhatta ja sataaa!

• noname
        tai älkää mutta... kirjoitti:

kun kerran olin juväskylässä, näin ihmisen pään roikkuvan narunpätkällä. se oli ihan ihan syvällä metsässä! olin paniikissa ja kaveri ja mä juostiin tuhatta ja sataaa!

hei joo aivan varmaan jonkun pää roikku metsässä.mee muualle kusettamaan

• Rutalahden entinen asukas
        -asd~ kirjoitti:

Missä päin vanhan mummosi talo oli?

Minua alkoi pelottamaan nuo juttusi, koska olen itse asunut ihan Rutalahden "keskustassa" :SS

• haamukka

Kuokkalan hautakiviveistämö, ois kiva tietää?

• Juomatehdas
        haamukka kirjoitti:

Kuokkalan hautakiviveistämö, ois kiva tietää?

Tuo kummitustarinan hautakiviveistämö sijaitsi Hämeenkadulla, Vapaudenkadun ja rautatien välissä. Rakennus oli sellainen pieni keltainen parakki.

• ei mene enään rutiks
        -asd~ kirjoitti:

hei, kiitokset pelottelusta, käyn rutalahdessa yleensä joka viikonloppu mutta en enään :DD sinun pelottelusi ansiosta :DD onko nämä paikat kaukana rutalahden baarilta?

• olen kuullut/lukenut ja ehkä jopa nähnyt selittämättömiä asioita jykylässä

petäjäveden kirkko siellä kuulema musta kaapuinen mies tulee mustilla vaunuilla ja hevosilla ja aukaisee kirkon ovet niihin koskematta tämä erikoinen näky on nähty vuodesta 1885 ja aina talvella kun on kuutamo yö.

toinen paikka on seppälän hautausmaa jossa ollaan nähty sinisiä valopalloja hautojen päällä syksyisin

tämäkin on seppälän hautausmaa muuan nainen vuonna 1950-55 en ole varma vuodesta oli mennyt etsimään miehensä hautaa pimeänä syksy yönä mutta ei ollut löytänyt sitä hautausmaan portilla hän näki sinisen pallon leijailevan ilmassa sitten se pallo oli lähtenyt leijailee eteen päin kun nainen oli lähestynyt sitä nainen oli lähtenyt seuraamaan sitä mutta pallo oli yhtä äkkiä hävinnyt silloin nainen huomasi että seisoi miehensä haudalla

minä tiedän näistä tapauksista koska tutkin kaikkea paranormaalia ja tiedän lisääkin ja omia kokemuksia mutta en kirjoita omia kokemuksiani tänne ja muitakin tapauksia on niin paljon että en viitsi tänne niitä kirjoittaa mutta jos joku on kiinnostunut kuulemaan lisää voin lähettää niitä sähköpostiin tai meseen

• olette kuin uskovaisia..

kaikkeen paskaan sitä pitääkin lahojen uskoa.. sääliksi käy.

• Kadonnut kyydistä

Itse olen kuullut että taulumäen tiellä on kuulemma joskus kävellyt nainen joka oli liftannut öisin auton kyytiin ihminen oli ottanut hänet kyytiin ja yht`äkkiä tämä nainen ei ollutkaan enää autossa vaikka olisi pitänyt istua takapenkillä se sama asia oli kuulemma tapahtunut muutamalle ihmiselle.

• tummaford
        Kadonnut kyydistä kirjoitti:

Itse olen kuullut että taulumäen tiellä on kuulemma joskus kävellyt nainen joka oli liftannut öisin auton kyytiin ihminen oli ottanut hänet kyytiin ja yht`äkkiä tämä nainen ei ollutkaan enää autossa vaikka olisi pitänyt istua takapenkillä se sama asia oli kuulemma tapahtunut muutamalle ihmiselle.

Olen itse kokenut tuon oudon asian,vuosi -78 syksyllä otin kyytiin liftaritytön taulumäeltä kovassa vesisateessa myöhään illalla,halusi välttämättä takapenkille ja tuli takaovesta kyytiin ilmoitti jäävänsä pois sen vanhan romuliikkeen luona jossa nyt biltema suunilleen on,vaan kun pysäytin auton eipä ollut ketään takapenkillä.Siihen loppui liftarien kuljetus pitkäksi aikaa oli niin outo juttu.

• sdfsdfs

Luin kertomuksiasi ja haluaisin kuulla enemmän paranormaaleja juttuja.
        olisi kiva jos kertoisit lisää kokemuksistasi ja paikoista jossa niitä tapahtuu tääll
        jyväskylässä. sähköposti osoitteeni on [email protected]

• lumikki-67

• "9"
        tummaford kirjoitti:

Olen itse kokenut tuon oudon asian,vuosi -78 syksyllä otin kyytiin liftaritytön taulumäeltä kovassa vesisateessa myöhään illalla,halusi välttämättä takapenkille ja tuli takaovesta kyytiin ilmoitti jäävänsä pois sen vanhan romuliikkeen luona jossa nyt biltema suunilleen on,vaan kun pysäytin auton eipä ollut ketään takapenkillä.Siihen loppui liftarien kuljetus pitkäksi aikaa oli niin outo juttu.

Hehe, tässä teille, arvon kansalaiset - kaksi versiota liftaritarinasta. Urbaanilegenda, joka kiertää maailman ympäri. Poikkeuksena tässä jälkimmäisenä, että henkilö väittää ITSE ottaneensa liftarin kyytiin. Yleensä se on joku isän kaveri tai serkunkaimankissanpissattaja.

• Löysin........Sen
        Kadonnut kyydistä kirjoitti:

Hei!Tämä flirttari juttu on jostain Teresa Fidalgosta Googlesta löytyy

• aavetiimi

Hei! vieläkö tutkit paranormaalisia ilmiöitä??

• Anonyymi
        "9" kirjoitti:

Hehe, tässä teille, arvon kansalaiset - kaksi versiota liftaritarinasta. Urbaanilegenda, joka kiertää maailman ympäri. Poikkeuksena tässä jälkimmäisenä, että henkilö väittää ITSE ottaneensa liftarin kyytiin. Yleensä se on joku isän kaveri tai serkunkaimankissanpissattaja.

Minulla on samanlainen kokemus ja sekin tapahtui olikohan elokuuta-v78 otin taulumäeltä sen vanhan jousipajan nurkilta yöllä tytön kyytiin,pyysi että jättäisin pois siinä suoralla missä oli kaupungin sementtivalimo vaan eipä ollut ketään kyydissä enää kun siihen asti pääsin.

• haamumies

Kankitiellä näkee kummituisia ihan päiväsaikaankin. Saattavat ottaa myös fyysistä kontaktiakin....

• sitä piisaa

Horroria on mahdollista kokea myös Kauppakadulla. Meillä on jo valmiiksi Andy McCoyn haamu, viinaan säilötty "eskimonainen" sekä erinäisiä lyhyisiin toppeihin pukeutuneita zombie-turvokkeita.

Uusimpia kummituksia ovat haamuhanuria soittavinaan olevat rääsyläiset. Annetut kolikot katoavat salaperäisesti ja kukkia kauppaava kerjäläinen näyttää liikkuvan niin nopeasti, etteivät jalat kosketa maata.

• nähty taas Sokkarilla

Kypsään ikään ehtinyt Dracula patsasteli jälleen Sokoksen kemikalio-osastolla siityen siitä sitten vakiopaikalleen Halosen eteen. Muistan nähneeni hänet jo silloin, kun Halosen paikalla sijaitsi Alfa-tavaratalo. Kyseessä siis jo vanhempi herrahenkilö, jonka puuteroidut (?) kasvot ovat aina yhtä ilmeettömät ja hän näyttää aina olevan tiukasti vyötetyssä takissaan jotenkin odottavalla kannalla.

• minä vaan...
        nähty taas Sokkarilla kirjoitti:

Kypsään ikään ehtinyt Dracula patsasteli jälleen Sokoksen kemikalio-osastolla siityen siitä sitten vakiopaikalleen Halosen eteen. Muistan nähneeni hänet jo silloin, kun Halosen paikalla sijaitsi Alfa-tavaratalo. Kyseessä siis jo vanhempi herrahenkilö, jonka puuteroidut (?) kasvot ovat aina yhtä ilmeettömät ja hän näyttää aina olevan tiukasti vyötetyssä takissaan jotenkin odottavalla kannalla.

sama mieshenkilö joka joskus 1970-luvulla jo seisoskeli kuin jotain odotellen vanhan linja-autoaseman odotussalissa?Jokseenkin joka ilta hän siinä seisoi...koskaan ei esimerkiksi istunut.

Jos satoi, sateenvarjo oli edessään avattuna...monesti tirskuttiin että mitähän se siellä sateenvarjon alla puuhastelee.Hänellä oli aina sama takki päällä,vaalean beigenvärinen popliinitakki jossa oli vyö.Siisti vaatetus,takissa aina vyö kiinni.

Koskaan ei jutellut kenenkään kanssa,katsoi vain tiukasti suoraan eteenpäin.Näin muuten kyseisen herran tässä joku aika sitten...tuli samalla bussilla kaupunkiin.Sama takki edelleen päällä,kasvot ei olleet vähääkään muuttuneet tai vanhentuneet...tukka oli vain ohentunut koskapa oli otsalle ilmestynyt tupee.

• sammahäe

Olen nähnyt hänet kirjastossa istumassa lehtienlukusalissa. On kuin treffeille menossa siististi pukeutunut, sliipattu. Kukka vaan puuttuu rinnasta.

• jotain pahaa,
        sammahäe kirjoitti:

Olen nähnyt hänet kirjastossa istumassa lehtienlukusalissa. On kuin treffeille menossa siististi pukeutunut, sliipattu. Kukka vaan puuttuu rinnasta.

jos ihminen on siististi pukeutuneena ja tukka kammattuna, istuu tai seisoo rauhassa, ei häiritse ketään?
        Pitäisikö välillä katsoa peiliin sensijaan, että tarkkailee ja arvostelee muita?

• mime
        jotain pahaa, kirjoitti:

jos ihminen on siististi pukeutuneena ja tukka kammattuna, istuu tai seisoo rauhassa, ei häiritse ketään?
        Pitäisikö välillä katsoa peiliin sensijaan, että tarkkailee ja arvostelee muita?

mitään pahaa. Käsittääkseni ainoastaan ensimmäinen mainitsija arvosteli.

• tokitokitoki
        minä vaan... kirjoitti:

sama mieshenkilö joka joskus 1970-luvulla jo seisoskeli kuin jotain odotellen vanhan linja-autoaseman odotussalissa?Jokseenkin joka ilta hän siinä seisoi...koskaan ei esimerkiksi istunut.

Jos satoi, sateenvarjo oli edessään avattuna...monesti tirskuttiin että mitähän se siellä sateenvarjon alla puuhastelee.Hänellä oli aina sama takki päällä,vaalean beigenvärinen popliinitakki jossa oli vyö.Siisti vaatetus,takissa aina vyö kiinni.

Koskaan ei jutellut kenenkään kanssa,katsoi vain tiukasti suoraan eteenpäin.Näin muuten kyseisen herran tässä joku aika sitten...tuli samalla bussilla kaupunkiin.Sama takki edelleen päällä,kasvot ei olleet vähääkään muuttuneet tai vanhentuneet...tukka oli vain ohentunut koskapa oli otsalle ilmestynyt tupee.

Sama poplari-/villatakkityyli ollut herrasmiehellä jo noin 25 vuotta ja se saakin pohtimaan, kuinka yliluonnollisella tavalla hän voikin näyttää yhä samalta kuin taannoin 1980-luvun alkupuolella. Siksi hän kiinnostavana tyyppinä pääsikin tälle palstalle. Tietenkin hän on tavallinen harmiton tyyppi, tietenkin! Siksi en aio sen kummemmin "katsoa peiliin", koska tarkoitukseni ei ollut varsinaisesti arvostella ko. herrasmiestä, vaikka eräs kirjoittaja täällä niin väittikin.

• nsrfkng
        tokitokitoki kirjoitti:

Sama poplari-/villatakkityyli ollut herrasmiehellä jo noin 25 vuotta ja se saakin pohtimaan, kuinka yliluonnollisella tavalla hän voikin näyttää yhä samalta kuin taannoin 1980-luvun alkupuolella. Siksi hän kiinnostavana tyyppinä pääsikin tälle palstalle. Tietenkin hän on tavallinen harmiton tyyppi, tietenkin! Siksi en aio sen kummemmin "katsoa peiliin", koska tarkoitukseni ei ollut varsinaisesti arvostella ko. herrasmiestä, vaikka eräs kirjoittaja täällä niin väittikin.

SIIS EI OLE TODELLISTA!! siis oikeesti miettikkää vähäsen noita juttuja ei mtn haaamui kumituksiii tai mitä nyt onkaan ole olemassa..siis oikeesti-.-pelkkää kusetusta toi kaikki-,-:D:D:D

• gardannn
        tokitokitoki kirjoitti:

Itseäni on tämä vanhan maailman herrasmies kiinnostanut jo pitkään. Tapasi istua Forumin Anttilan sisäänkäynnillä poplarissaan sateenvarjon kanssa ennen remonttia, nyt näyttää tosiaan siirtyneen Sokos-Halonen-akselille.

Aina niin sliipattu, ja kuten joku jo sanoikin, vain kukka rinnasta puuttuu. Tekisi kyllä mieli mennä juttelemaan ihan uteliaisuudesta mutta ei vain kehtaa :)

• tsops
        gardannn kirjoitti:

Itseäni on tämä vanhan maailman herrasmies kiinnostanut jo pitkään. Tapasi istua Forumin Anttilan sisäänkäynnillä poplarissaan sateenvarjon kanssa ennen remonttia, nyt näyttää tosiaan siirtyneen Sokos-Halonen-akselille.

Aina niin sliipattu, ja kuten joku jo sanoikin, vain kukka rinnasta puuttuu. Tekisi kyllä mieli mennä juttelemaan ihan uteliaisuudesta mutta ei vain kehtaa :)

Herra tiettävästi asunee Muuramessa, kun usein kulki samalla bussilla kanssani jääden hieman ennen keskustaa pois. Ikinä ei painanut pysähtymisnappia, vaan aina kävi kuskille ilmoittamassa jäävänsä seuraavalla pysäkillä. Istuutui myös aina lähelle etu- tai keskiovea. Anttilan edustalla tosiaan istuskeli, tavattavissa myös matkakeskuksella toisinaan.
        Aina tuntuu odottavan jotain, mutta mitä? Tuleeko vain "pyörimään" kaupungille päiviksi kun ei muuta tekemistä löydy?

• juuuujuuuu
        tokitokitoki kirjoitti:

Mu akyllä vaivaa se mies Jyväskylässä.mutta nyt sitä ei oo niin näkynytkään.....

• Mullonmarimekkoo
        nähty taas Sokkarilla kirjoitti:

millä erottautua tästä junttimaisesta massaporukasta, jolla ei ole itsetuntoa minkäänlaiseen yksilöllisyyteen.

• kummituspöly
        nsrfkng kirjoitti:

SIIS EI OLE TODELLISTA!! siis oikeesti miettikkää vähäsen noita juttuja ei mtn haaamui kumituksiii tai mitä nyt onkaan ole olemassa..siis oikeesti-.-pelkkää kusetusta toi kaikki-,-:D:D:D

Satujako nää kaikki onkin?

• Winner takes it all!
        tsops kirjoitti:

Herra tiettävästi asunee Muuramessa, kun usein kulki samalla bussilla kanssani jääden hieman ennen keskustaa pois. Ikinä ei painanut pysähtymisnappia, vaan aina kävi kuskille ilmoittamassa jäävänsä seuraavalla pysäkillä. Istuutui myös aina lähelle etu- tai keskiovea. Anttilan edustalla tosiaan istuskeli, tavattavissa myös matkakeskuksella toisinaan.
        Aina tuntuu odottavan jotain, mutta mitä? Tuleeko vain "pyörimään" kaupungille päiviksi kun ei muuta tekemistä löydy?

Eihän lottovoittajalla juuri muuta tekemistä ole kuin seurailla sivusta muiden töhötystä
        ja kiirettä.

• Jypinkylän tyttö
        tsops kirjoitti:

Tää mies elää psykoosissa ja se oottaa sen vaimoo sielä kaupungilla, mut sen vaimo on kuollu jo montakymmentä vuotta sitten.

• teenager1
        sammahäe kirjoitti:

Luulen että olen nähnyt myös saman henkilön, tälle palstalle kirjoittelustanne on jo neljä vuotta aikaa mutta nykyään pyörin itsekin useammin keskustassa ja sokoksen alakerrassa istuu joka kerta kun siellä käyn, mies beigessä takissa joka ylettyy melkein polviin asti, vyö kiinni, hiukset on siistit.. muutenkin kaikki kuvailunne toivat juuri hänet mieleen! Eipä tässä varmaan mitään yliluonnollista ole, mutta melko mielenkiintoista kuitenkin! Hän on kuitenkin n.40-50 vuotiaan näköinen, ja hiukset ovat vaaleanruskeat..

• 0_o

Vaikuttaa siltä, että tällä palstalla kirjoittelee kummitus...

• minä vaan...

ainakin tää miesjuttu pitää paikkaansa.Näin hänet niin monta kertaa omin silmin...samoin nyt vuosikymmenten jälkeen kun näin hänet bussissa.Tosi mikä tosi.Onhan hänet muutkin nähneet...

• GARMAA
        minä vaan... kirjoitti:

ainakin tää miesjuttu pitää paikkaansa.Näin hänet niin monta kertaa omin silmin...samoin nyt vuosikymmenten jälkeen kun näin hänet bussissa.Tosi mikä tosi.Onhan hänet muutkin nähneet...

Vielä Ruokkeen "haamu"seissyt siinä ruokkeentien varressa keskellä tietä olen nähnyt ja muutkin on pysäyttää mukamas auton ja haituupois.

• edelleenkin liikkuu
        minä vaan... kirjoitti:

Juu toi mies ei liene kummitus kun edelleen odottelee jotakuta keskustan kaupoissa. Eihän se nyt normaalilta näytä, eikä normaali liene mutta ei vissiin mitenkään vaarallinenkaan. En ole kenellekkään nähnyt koskaan juttelevan. Ihan pystyyn kuolleelta kyllä näyttää ja taatusti kummittelee kuoltuaankin :)

• tarinoita on ollut

iät ajat useampien henkilöiden näkemänä. Toisilla henkilöillä on kyky nähdä henkiä elävässä elämässä paremmin kuin muilla kanssaelävillä. Suhtaudun vakavasti näihin kertomuksiin koska kokemuksista puhuvat sekä lapset että aikuisikäiset.
      Koho umpeen..

• fafffffffff

Toisilla henkilöillä taas on kyky nähdä hallusinaatioita elävässä elämässä paremmin kuin muilla kanssaelävillä.

• eli Mankola

Palokassa. Vanha rouva kulkee pitkin käytäviä mutta useimmiten yläkerroksissa.

• sgsfs

Palokassa kulki taannoin mies kuninkaan vermeet päällä. Kyllä oli kauheen näköstä.

• minä vaan...
        sgsfs kirjoitti:

Palokassa kulki taannoin mies kuninkaan vermeet päällä. Kyllä oli kauheen näköstä.

A. Puustinen,sillä on tapana pukeutua noin.Kuljeskeli pitkin maakuntaa samat vermeet päällä.

• lumikki6768

• kuis nyt

• oivoi

.. onkin jo vanha, niin vastaampa silti!

Epäilen, että kotalammella saattaa olla jotain.. En ennen ajatellut, että siellä jotain olisi, mutta kun otin kuvan siitä..

• mitäpä_se_minulle

Missä se vanha hautakivitehdas sijaitsee? Kuokkalanpellollako?

• minniliini67

• Musta Pantteri

Auto ei ole Corolla niinkuin luulis,
      vaan iso musta edustusauto.
      Karvanoppien paikalla keikkuu
      Ketunhäntä.
      Se jahtaa 39 ihmistä.

• karvakämmen

Kyllä täällä kummituksia näkee harva se päivä. Tänäänkin joku kalju hiippari hiipparoi meidän pihalla oudosti mulkoillen, silmänvalkuaiset vaan välähteli. Kamala kolina kuului, kun se rymysi kassinsa kanssa..liekö kassissa jotain ihmisen luita tai muuta kammottavaa..IIK!! Tämä tapahtui keskellä päivää ja seurasin kauhuissani tapahtumaa verhojen raosta. On näillä seuduin ennekin kummitellut..meilläkin häviää tavaraa, avaimia,kännyköitä ym. ja ne löytyy paikoista, joihin niitä emme ole laittaneet.

• moiwrhrj

Juu, missäs päin Kuokkalaa tää hautakiviveistämö sit on ollu, kuulin et ois rauniot jäljellä.. ? Kuokkalassa on tullu asusteltua viimiset 15 vuotta mutta eipä oo tullu vastaan..

• Panaman konsuli
        moiwrhrj kirjoitti:

Juu, missäs päin Kuokkalaa tää hautakiviveistämö sit on ollu, kuulin et ois rauniot jäljellä.. ? Kuokkalassa on tullu asusteltua viimiset 15 vuotta mutta eipä oo tullu vastaan..

on vilkas nielikuvitus. http://www.youtube.com/watch?v=KQRDiFeTjKo

Siitä kun ajat siltakatua lutakosta kuokkalaan päin sen ostarinkin ohi ja tulet siihen T-risteykseen mistä oikealle käännyt tikkaan ja vasemalle viherlandiaan, niin käännyt vasemalle ja siinähän se oli heti oikealla.

• HerraHuu...
        Panaman konsuli kirjoitti:

on vilkas nielikuvitus. http://www.youtube.com/watch?v=KQRDiFeTjKo

Siitä kun ajat siltakatua lutakosta kuokkalaan päin sen ostarinkin ohi ja tulet siihen T-risteykseen mistä oikealle käännyt tikkaan ja vasemalle viherlandiaan, niin käännyt vasemalle ja siinähän se oli heti oikealla.

Tästä oli joku vuosi keskustelua täällä ja silloin joku vanhempi vaari tiesi että hautakiviveistämö oli sijainnut jossain Ylistönmäen paikkeilla. Olisiko peräti yliopiston rakennuksia jo paikan päälle rakennettu. Tarkka paikka olisi mukava tietää.

• Panaman konsuli
        HerraHuu... kirjoitti:

Tästä oli joku vuosi keskustelua täällä ja silloin joku vanhempi vaari tiesi että hautakiviveistämö oli sijainnut jossain Ylistönmäen paikkeilla. Olisiko peräti yliopiston rakennuksia jo paikan päälle rakennettu. Tarkka paikka olisi mukava tietää.

Jus siinä missä sanoin oli se kiviveistämö jossa niitä sahattiin. Olen siellä asioilla käynyt joten en ole kovin nuori itsekkään. Ajelin eilen siitä ohi ja näkyi se pihaan johtava tie olevan siinä missä ennenkin ja jotain rojua pihassa näytti olevan. Sitä en jaksa muistaa milloin ne rakennukset on purettu, mutta ei siitäkään mahdottoman kauaa ole. 80-luvulla oli vielä pystyssä.

• uffomies'69

Jus siinä missä sanoin oli se kiviveistämö jossa niitä sahattiin. Olen siellä asioilla käynyt joten en ole kovin nuori itsekkään. Ajelin eilen siitä ohi ja näkyi se pihaan johtava tie olevan siinä missä ennenkin ja jotain rojua pihassa näytti olevan. Sitä en jaksa muistaa milloin ne rakennukset on purettu, mutta ei siitäkään mahdottoman kauaa ole. 80-luvulla oli vielä pystyssä.

Pyöräilin kyseisen hautakiviveistämön ohitse kerran kaheksankytluvun alussa - tietämättä edes moisesta mitään - niin juuri siinä kurvin kohdalla, menetin pyöräni hallinnan ja kaaduin. Ihmettelin miten mukamas niin varomattomasti ajelin - en yleensä kaatuile pyörällä, olen hyvä ajaja - ollut jo lapsesta lähtien.

Talutin sitten pyöräni viereisen rakennuksen pihaan jossa levähdin hetken ja tarkastin ettei
        pyöräni hajonnut rysäyksessä. Rakennuksen piha oli tosiaankin täynnä jotain kivikasoja ja
        tunnelma paikalla oli jotenkin outo, lähes aavemeinen. En kauaa viitsinyt siinä levähtää vaan jatkoin nopeasti matkaani.

Nyt vasta kun Panaman konsultti kertoi mikä kyseinen paikka oli, koko muisto palasi mieleen.
        Ehkä kaaduin pahojen henkien vaikutuksesta? Tai sitten toi veistämö tosiaankin oli vielä
        silloin toiminnassa, muistaakseni siinä oli työnjäkiä pihassa - tosin se oli kyllä ihan autio
        kun siinä jollakin hautakiven tapaisella istahdin ja levähdin.

Voihan olla että kivimurskaa oli asfaltille ja kaatuminen oli sen seuraus - mutta kuitenkin...
        tunnelma paikassa jäi kyllä mieleeni.

• Panaman konsuli
        uffomies'69 kirjoitti:

Pyöräilin kyseisen hautakiviveistämön ohitse kerran kaheksankytluvun alussa - tietämättä edes moisesta mitään - niin juuri siinä kurvin kohdalla, menetin pyöräni hallinnan ja kaaduin. Ihmettelin miten mukamas niin varomattomasti ajelin - en yleensä kaatuile pyörällä, olen hyvä ajaja - ollut jo lapsesta lähtien.

Talutin sitten pyöräni viereisen rakennuksen pihaan jossa levähdin hetken ja tarkastin ettei
        pyöräni hajonnut rysäyksessä. Rakennuksen piha oli tosiaankin täynnä jotain kivikasoja ja
        tunnelma paikalla oli jotenkin outo, lähes aavemeinen. En kauaa viitsinyt siinä levähtää vaan jatkoin nopeasti matkaani.

Nyt vasta kun Panaman konsultti kertoi mikä kyseinen paikka oli, koko muisto palasi mieleen.
        Ehkä kaaduin pahojen henkien vaikutuksesta? Tai sitten toi veistämö tosiaankin oli vielä
        silloin toiminnassa, muistaakseni siinä oli työnjäkiä pihassa - tosin se oli kyllä ihan autio
        kun siinä jollakin hautakiven tapaisella istahdin ja levähdin.

Voihan olla että kivimurskaa oli asfaltille ja kaatuminen oli sen seuraus - mutta kuitenkin...
        tunnelma paikassa jäi kyllä mieleeni.

kiviveistämö oli toiminnassa vielä 80-luvulla. Hiljainen paikka se oli, paitsi silloin kun saha "lauloi"
        Montaa ukkoa ei siellä töissä ollut, mutta paljon sieltä kiveä lähti.

• uffomies'69

kiviveistämö oli toiminnassa vielä 80-luvulla. Hiljainen paikka se oli, paitsi silloin kun saha "lauloi"
        Montaa ukkoa ei siellä töissä ollut, mutta paljon sieltä kiveä lähti.

Lapsena sitä on varmaan jotenkin herkempi aistimaan kaikkea yliluonnollista. Vaan onhan kyseisen paikan täytynyt jonkinlaisen vaikutuksen minuun tehdä kun vielä kolmenkymmenen vuoden jälkeenkin sen muistin. Noh...ehkä vain löin pääni kaatuessani ja shokkitilani
        aiheutti moiset 'tunnelma-hallusinaatiot' ;-)

Pakko kuitenkin sanoa, ettei enää nykyään kyllä kyseisessä paikassa ole varmasti mitään nähtävää - edes yliluonnollista toimintaa - sen verran rauhattomaksi on toi Kuokkalan seutu infrastruktuurinsa puolesta muuttunut. Ei siellä kummituksetkaan viihdy ;-)
        Jos itse olisin kummitus - tiedä vaikka olisinkin - olisin lähtenyt alueelta sillan rakentamisen jälkeen, tosin toiseen suuntaan - Kuokkalan kartanon maille. Kartanossahan kuulemma myös kummittelee. Eli ehkä onkin jo siirtynyt sinne noi haamut.

Ja vaikka kiviveistämön sisäänmenotie yhä on olemassa siinä heti T-risteyksen jälkeen niin en kyllä suosittele kyseistä paikkaa ainakaan päiväsaikaan katsomaan. Ehkä yöllä voisi olla jännempää siinä alueella patsastella. Mutta minkäänlaiseksi pyhiinvaelluspaikaksi siitä tuskin siis enää on.

Ihan vapaasti vaan tervemenoa sinne aistimaan tunnelmia - taidanpa itsekin joku yö siellä pyöräillä...laitan tällä kertaa kypärän päähän. Keskiyöllä...

• Ahmed-Aave
        uffomies'69 kirjoitti:

Lapsena sitä on varmaan jotenkin herkempi aistimaan kaikkea yliluonnollista. Vaan onhan kyseisen paikan täytynyt jonkinlaisen vaikutuksen minuun tehdä kun vielä kolmenkymmenen vuoden jälkeenkin sen muistin. Noh...ehkä vain löin pääni kaatuessani ja shokkitilani

Pakko kuitenkin sanoa, ettei enää nykyään kyllä kyseisessä paikassa ole varmasti mitään nähtävää - edes yliluonnollista toimintaa - sen verran rauhattomaksi on toi Kuokkalan seutu infrastruktuurinsa puolesta muuttunut. Ei siellä kummituksetkaan viihdy ;-)
        Jos itse olisin kummitus - tiedä vaikka olisinkin - olisin lähtenyt alueelta sillan rakentamisen jälkeen, tosin toiseen suuntaan - Kuokkalan kartanon maille. Kartanossahan kuulemma myös kummittelee. Eli ehkä onkin jo siirtynyt sinne noi haamut.

Ja vaikka kiviveistämön sisäänmenotie yhä on olemassa siinä heti T-risteyksen jälkeen niin en kyllä suosittele kyseistä paikkaa ainakaan päiväsaikaan katsomaan. Ehkä yöllä voisi olla jännempää siinä alueella patsastella. Mutta minkäänlaiseksi pyhiinvaelluspaikaksi siitä tuskin siis enää on.

Ihan vapaasti vaan tervemenoa sinne aistimaan tunnelmia - taidanpa itsekin joku yö siellä pyöräillä...laitan tällä kertaa kypärän päähän. Keskiyöllä...

Muistan itsekin joskus kai se 50-luvulla oli, kun siitä hautakivihommasta oli paljonkin juttua jatkuvasti paikallisissa lehdissä. Jotain omituista siellä ilmeisesti oli. Ei kai siihen aikaan ihan tyhjästä niitä juttuja keksineet. ;Muistaakseni jotain valokuviakin julkistettiin. Ehkä niitä jostain Keskisuomalaisen vinteiltä vielä löytynee.

• Sporari
        Ahmed-Aave kirjoitti:

Muistan itsekin joskus kai se 50-luvulla oli, kun siitä hautakivihommasta oli paljonkin juttua jatkuvasti paikallisissa lehdissä. Jotain omituista siellä ilmeisesti oli. Ei kai siihen aikaan ihan tyhjästä niitä juttuja keksineet. ;Muistaakseni jotain valokuviakin julkistettiin. Ehkä niitä jostain Keskisuomalaisen vinteiltä vielä löytynee.

http://parapsykologia.blogspot.com/2010/11/jyvaskylan-kiviveistamon-kummitus.html

• Sporari
        uffomies'69 kirjoitti:

http://www.paranet.fi/paradocs/tutkimuksia/tikkala1993.pdf
        s.139-145

• nocturmvidzzz
        moiwrhrj kirjoitti:

Vaikka topic on vanhentunu, tein juuri videon omalle videoblogikanavalleni youtuben puolelle... Ainakin minun käsittääkseni kyseisestä paikasta on kyse, tai niin minulle on pienenä kerrottu

• hämmästynyt näkijä

on kauhean näköiset spurgut hävinnyt katukuvasta, ei tartte kauhistella ja on mukavampi liikkua kävellen kaupungilla.

• Jaaaaaaaa

http://keskustelu.suomi24.fi/node/2462068#comment-12897085

Tuolla on tämä toinen keskusteluketju aiheesta. Siellä sanotaan että se oikea paikka olisi ylistönmäellä eikä siinä t-risteyksen kohdalla. ilmeisesti kummassakin paikassa ollut kiviveistämö, mutta kumpi on se kummituspaikka?

• kjolikko

Hei, olen kuullut vanhoilta jyväskyläläisiltä useitakin tarinoita. Keuhkotauti ja muut lentävät veivät ihmisiä varsinkin köyhien vuokrakasarmeissa. Talot on purettu ja pihapiirit alistettu hienoille pytingeille. Ei viitsi varakastaväkeä säikytellä vanhoilla asioilla.

• miiri

Ennen peloteltiin Tourujoen näkillä, joka asusteli suvannossa. Olipa joitakin oikeasti hukkunutkin
      virranviemänä. Enempi pohjanmaalta olen kuullut kummajaistarinoita kerrottavan.

• se

kaupunginvaltuuston kokoukset. Joka kerta tapahtuu asioita, joita ei järjellä kykene selittämään.

• irwin.

on kyllä tiedossa.

Siinä oli päähenkilönä Kettus-Pekka-niminen mystinen henkilö...

• tämä se farssi

jossa on päähenkilöä ahdistelee vassari-susi ja matkalle mahtuu myös pari uutisankkaa? Prokofjeville terkkuja... niin näitä klassikoita muokataan nykyaikaan että paukkuu.

• vieras kaupungissa

kävelee kävelykadulla todella pelottavan näköisiä ihmisiä, niillä on yleensä muovikassi mukana ja haju on todella silmiinpistävän paha. ovat niin kuin haudasta nousseita. joillakin on pitkä parta.

• hävettävvää skeidaa!

Olipa kekseliästä juttua . ehhehehheh!

• gauheeta

Kuokkalassa näitä kauhuja riittää. Nytkin on pari viikkoa läheiseltä parvekkeelta kuulunut yötä päivää karmaisevaa örinää. Välillä on kummitus laulanutkin karmivasti nuotin vierestä. Örinä alkaa iltapäivällä ja loppuu yleensä aamuyöllä. Olen bongannut läskin kummistuksen istumassa parvekkeella pelkät kalsarit jalassa.

• kielletty legenda

noin 10 km Jyväskylän keskustasta liikuskelee perimätiedön mukaan hirviö.

• hirviö ja money
        kielletty legenda kirjoitti:

mutta on ikeasti hirviö. Sitä ei tarvitse pelätä, jos ei joudu sen kanssa tekemisiin. Mutta kannattaa olla varovainen, jos joutuu sen kanssa tekemisiin. Sillä on suuret, ruskeat paksut hampaat ja se rakastaa ajella kulkuneuvoillaan Transsylvanian ja Jyväskylän vaäliä. Yleensä harmiton - jos ei joudu lähempiin kanssakäymisiin sen kanssa. Ja jos ei ole rahasta kysymys!

• kummitteleeko siellä
        hirviö ja money kirjoitti:

mutta on ikeasti hirviö. Sitä ei tarvitse pelätä, jos ei joudu sen kanssa tekemisiin. Mutta kannattaa olla varovainen, jos joutuu sen kanssa tekemisiin. Sillä on suuret, ruskeat paksut hampaat ja se rakastaa ajella kulkuneuvoillaan Transsylvanian ja Jyväskylän vaäliä. Yleensä harmiton - jos ei joudu lähempiin kanssakäymisiin sen kanssa. Ja jos ei ole rahasta kysymys!

maalaiskunnan tienoilla - nykyisessä Jyväskylässä Vesangan liepeillä kerrotaan perimätiedon mukaan hirviön asuskelevan. Yleensä on lipevä, joten ei sitä kannata säikkyä eikä kuulemma pelätä. Mutta näin muinaninen kummitusjuttu kertoo.

• hirviö maniaa?
        kummitteleeko siellä kirjoitti:

maalaiskunnan tienoilla - nykyisessä Jyväskylässä Vesangan liepeillä kerrotaan perimätiedon mukaan hirviön asuskelevan. Yleensä on lipevä, joten ei sitä kannata säikkyä eikä kuulemma pelätä. Mutta näin muinaninen kummitusjuttu kertoo.

Olisi kiva kuulla, liikuskeleeko siellä hirviö, kuten legenda kertoo. Kuulemma sellainen suuripäinen ja kovaääninen - mutta toisille erittäin lipevä.

• säälittävä hirviö
        hirviö maniaa? kirjoitti:

Olisi kiva kuulla, liikuskeleeko siellä hirviö, kuten legenda kertoo. Kuulemma sellainen suuripäinen ja kovaääninen - mutta toisille erittäin lipevä.

mutta joillekin ihmisille hän on erittäin ilkeä. Hän käyttää valtaa erityisesti heikossa asemassa olevia ihmisiä kohtaan. Hänellä on hirviökavereita, joiden turvin hän saa valta-asemaa. Itsellään hänellä ei ole minkäänlaista arvovaltaa. Hän on vain saalittävä reppana, joka ei yksin selviä mistään.

• urban legenda?
        säälittävä hirviö kirjoitti:

mutta joillekin ihmisille hän on erittäin ilkeä. Hän käyttää valtaa erityisesti heikossa asemassa olevia ihmisiä kohtaan. Hänellä on hirviökavereita, joiden turvin hän saa valta-asemaa. Itsellään hänellä ei ole minkäänlaista arvovaltaa. Hän on vain saalittävä reppana, joka ei yksin selviä mistään.

kuin yksi säälittävä möykky Vesangassa.

• kulkuneuvot suuret
        urban legenda? kirjoitti:

kuin yksi säälittävä möykky Vesangassa.

Liikuskelee jatkuvasti väliä Jkl - Transsylvania, kun ei viihdy korvessa.

• mughghjhgvk,
        kielletty legenda kirjoitti:

Niin se liikuskelee semmonen lyhyt ja levvee kummajainen, Muuramessa yleensä näkee ja hämärän aikaan useimmiten. Sitä ei kannata kattoa silmiin, se varastaapi ajatuksia ja näkkee sielun syövereihin ja synkimmät sallaisuuetkin pelkästään silimistä, ja muuta kamalaa. Kerran erehyin vilkaseen ja se vei sytämmeni ikkuisiksi ajoiksi.

• huhuuuuu mööööö
        mughghjhgvk, kirjoitti:

Niin se liikuskelee semmonen lyhyt ja levvee kummajainen, Muuramessa yleensä näkee ja hämärän aikaan useimmiten. Sitä ei kannata kattoa silmiin, se varastaapi ajatuksia ja näkkee sielun syövereihin ja synkimmät sallaisuuetkin pelkästään silimistä, ja muuta kamalaa. Kerran erehyin vilkaseen ja se vei sytämmeni ikkuisiksi ajoiksi.

Tuosta ei pelkoa. Pitää olla jotain vialla, jos tuollaisen kelkkaan lähtee - on se niin kamala.

• kato tarkemmin
        huhuuuuu mööööö kirjoitti:

Tuosta ei pelkoa. Pitää olla jotain vialla, jos tuollaisen kelkkaan lähtee - on se niin kamala.

Ja möykky liikuskelee enemmän muualla, kuin Muuramessa. Eri tapaus.

• ANJA37

aika karmivia juttuja, onko kuaan kuullut lestitiellä liikuvasta kummituksesta, sein on jokin liftari kuulemma kuten on Lampintielläkin kulkeva, siitäkin ois kiva kuula.

• vesangassako?

Ovatko nuo Lampi- ja Lestitie Vesangassa? Missä siellä? Sielläkö se monsteri liikuskelee suurilla kulkuneuvoillaan - kävellä se ei juuri jaksa.

• Kaamea näky

Minäkin olen joskus nähnyt tuon taulumäen liftarin.

• Pelottaavelka

Joka kerta kun ajan Lutakon ohi, näen Anderssonin haamun huhuilevan: tähän tulee konserttitalo, 20 miljoonaa euroaaaaa.

• räyhähenget riehuu

kävelykatu on aika paha, varsinkin kesällä viikonloppuisin.

• seis ova

Mulla seisoo muna 24/7. Siinä sulle kauhutarinaa.

• B Rapun Håkan

Mun kotona kummittelee, usein perjantaiyönä kuuluu selvästi seinään hakkaamisen vaimea ääni. Se häiritsee mun seuraelämää.

• huhuuuuuuuuuu

ankeriasjärventiellä kummittelee.

• exjyvis

Oikeesti se vanhempi mies josta täällä on puhuttu.. Se vaaleatakkinen joka ei vanhene. Mun äitikin tietää sen ja sanoi tosiaan ettei vanhene yhtään??! Mut jos kerta pitää niin huolta ulkoisesta olemuksestaan n voisiko viedä ton homman niin pitkälle et kävis joissain operaatioissa? Eihän tuo muuten ole mahdollista näyttää vuosikymmenet samalta! saa siitä outoja vinoja, mutta ihan mielenkiintoinen persoona :)

• Larsson87

Joskus teinivuosina 2002-> tuli pyörittyä "ytimessä" ja sillon liikku huhua, että tää "tupee-äijä" oli seurannut muutamaa naista, kun ne oli illalla päässy töistä. Anttilan myyjä oli yks niistä.

• Kotirauha, no hah

JVA:n toiminta häiriötilantaissa on kauhutarinan arvoinen! Talossa saa räjähtää ydinlataus, naapurissa tapahtuu raaka paloittelu surma, asunnoissa salakapakka huoratalo. Kaikki tämä on JVA:n kannan mukaan normaalin asumisen ääniä!

Tervetuloa asumaan JVA:lle.

• gummitus

Kaupungintalon parvekkeella eilen 31.12.2013 n. klo 24 oli haamu, joka ei katoa millään vaan ilmestyy joka vuosi samaan aikaan.

• Kenkää perseelle!

Ahne sellainen!

• siisjoo

Kuokkalan nenäniemessä sijaitseva autiotalo. Olen itse käynyt ja kun menee hämärän aikaan saattaa yläkerran ikkunasta nähdä mustaan pukeutuneen vanhan miehen joka huhujen mukaan on talon isäntä joka kuoli ja kun menee lähemmäksi niin itse ainakin kuulin kun joku oisi kävellyt rappusia alas. Lähdettyäni tuntui siltä kun joku oisi seurannut.

• kummitusss

Missä talo sijaitsee?

• Kauhistunut.Jämsästä

Jyväskylässä käydessäni työnsivät löylykauhan perseeseen. Vieläkin olen kauhuissani...!

• Yöllinenvaeltaja

Nykyään öisin liikkuu joku kulkija edestakaisin Voionmaankatua klo 24-06 välillä. Sillä on punainen takki ja musta huppu. Useampi on nähnyt sen ikkunoistaan ja olemme keskustelleet ja miettineet, millä asialla hän liikkunee.

• Anonyymi

Ehkä se on yksi niistä, jotka nykyään eivät saa yöllä unta? Heitä on paljon nykyään.

• Anonyymi

Älkää menkö sinne Ruokkeen taloon, jonka pihassa on se patsas - siellä asutaan.
      Tässä Ylen tekemä dokumentti aiheesta: https://youtu.be/oPCTGZHgznc

• Anonyymi

Hauska video.

• Anonyymi

Mun luokse kun tulee muutamaksi viikoksi asumaan niin takaan että alkaa aamuyöstä kummittelemaan, liskot ja pikku-ukot tulee esiin!

• Anonyymi

Tässä Jyväskylän lähellä niin en oo varma mitä aluetta Liepeetä vai mitä mutta tääl on yks poliisien sulkema paikka jonne ollaan asetettu valvonta kamerat ja jonne ei todellakaan saa mennä Siis paranormaalien tapahtumien takia.... ja sitten Saarilammintiellä esm meiän talossa sitte yks vähä pidemmällä oleva 21 vuotta sitten tapahtuneen itsemurhan talo ja liepeentien ja saarilammintie risteys kun on niemisjärven kyltti niin niemisjärvelle päin ja ehkä 50-400m päässä on kaks taloo jotka on vanhoja ja mulle on käyny niitte lähettyvillä kaikee pahaa... ja sit siellä saarilammintien alkupään metikössä on 2 aukinaista kaivoo josta mä oon kuulu ääni... vaik muuta :)

• Anonyymi

Suomen tunnetuin paranormaali tapaus on ns. Martinin pirut.

• Anonyymi

👹👺☠️👻👽😱😵

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe