kellä on tietoa onko erätukun ja karttakeskuksen myymillä kartoilla muuta eroa kuin aluejako. jos on niin kumpi on tarkempi\parempi. omasta mielestäni tuo Garminin oma vapaa ajan kartta lapin alueelta ei ole tarpeeksi tarkka.
http://www.karttakeskus.fi/workspace.client_organization/PublishedService?groupID=806&pageID=3&action=view&file=page&
http://www.eratukku.fi/garmin/topo/topo_intro.htm
gps kartat
24
95616
Vastaukset
- garmini
Erätukun uusimmissa Topo-kartoissa on lisänä kiinteistöjen rajat. Ainakin metsäalan hommissa ihan näppärä lisä. Erätukku toimittaa kaikki CD:t samassa paketissa, joten onnistuu kaikkien samanaikainen asentaminen tietokoneelle, yhden hinnalla.. Mutta en tietenkään kehota siihen, koska ei ole sallittua....
Mutta varsinaiseen kysymykseesi en osaa vastata, koska ei ole kokemusta Karttakeskuksen versiosta- Ripa
Erätukku toimittaa kyllä kaikki Topo SuomiPlus karttalevykkeet samalla kertaa, mutta ei niitä kyllä auki saa muuta kun ne joista on maksanut avauskoodin.Vai saako? Miten?
- garmini
Samat koodit kaikissa levyissä. Eli se koodiyhdistelmä, mikä on liimattu ohjevihkoseen.
- Eksynyt
nuo koneelle"laittomasti"tallennetut kartat siirtää itse gepsiinkin myähemmässä vaiheessa?En todellakaan ymmärtänyt,kun soitin erätukkuun ja kysyin noista topo suomi kartoista.Sieltä vastattiin,että kartat saa aktivoitua 99.n euron hintaan,eli saisinko kaupan päällisiksi tyhjiä cd levyjä joilla en tekisi mitään,ilman etä maksaisin tuon 99€ joka kerta kun vaihdan toisen kartta ruudun.
- garmini
GPS:n mukana sait Mapsource Trip & Waypoint Manager -ohjelman, jolla karttoja siirretään GPS:ään.
Sen lisäksi sait Topo-Suomi plus -paketin, jossa 6 CD-levyä sekä sarjanumero ja avauskoodi.
Ensin asennetaan Mapsource tietokoneelle. Sen jälkeen Topo Suomi plus- maastokartta CD:ltä, jolloin kartta muutetaan Garminin ymmärtämään muotoon. Kartat tallentuvat tietokoneelle valittuun hakemistoon, ja niitä voi siirtää sieltä tarpeen mukaan GPS:ään.
Idea on siinä, että sarjanumero ja avauskoodi on kaikille levyille sama. Eli tietokoneelle voisi siirtää vaikka koko Suomen kartat, jos se vain olisi sallittua... - kokeillut
garmini kirjoitti:
GPS:n mukana sait Mapsource Trip & Waypoint Manager -ohjelman, jolla karttoja siirretään GPS:ään.
Sen lisäksi sait Topo-Suomi plus -paketin, jossa 6 CD-levyä sekä sarjanumero ja avauskoodi.
Ensin asennetaan Mapsource tietokoneelle. Sen jälkeen Topo Suomi plus- maastokartta CD:ltä, jolloin kartta muutetaan Garminin ymmärtämään muotoon. Kartat tallentuvat tietokoneelle valittuun hakemistoon, ja niitä voi siirtää sieltä tarpeen mukaan GPS:ään.
Idea on siinä, että sarjanumero ja avauskoodi on kaikille levyille sama. Eli tietokoneelle voisi siirtää vaikka koko Suomen kartat, jos se vain olisi sallittua...että pelittää?Minulla on kaikki levyt ja kokemuksia on...
- garmini
kokeillut kirjoitti:
että pelittää?Minulla on kaikki levyt ja kokemuksia on...
Kylläpä olen, miksi muuten tuollaista kertoisin? Eli toimii ainakin minun GPS:ssä ja läppärissä varsin hyvin. Kokemusta on mullakin...
- Tuomo
garmini kirjoitti:
Idea on siinä, että sarjanumero ja avauskoodi on kaikille levyille sama. Eli tietokoneelle voisi siirtää vaikka koko Suomen kartat, jos se vain olisi sallittua...Ostin laitteen (60CS) mukana kartat 5 ja 9 ja näillä kummallakin on omat avauskoodinsa!
T:Tuomo - mti (AMK)
Tuomo kirjoitti:
Ostin laitteen (60CS) mukana kartat 5 ja 9 ja näillä kummallakin on omat avauskoodinsa!
T:TuomoOmaan Garminiin tuli laitteen mukana alue nro 10. Ohjekirjan etusivulla on kymppialueen sarjanumero sekä avauskoodi. Tämä sama yhdistelmä toimi minulla kaikilla alueilla. Siis esim. alueelle 5 käytin alueen 10 sarjanumeroa ja avauskoodia. Kätevää...
- Tuomo
mti (AMK) kirjoitti:
Omaan Garminiin tuli laitteen mukana alue nro 10. Ohjekirjan etusivulla on kymppialueen sarjanumero sekä avauskoodi. Tämä sama yhdistelmä toimi minulla kaikilla alueilla. Siis esim. alueelle 5 käytin alueen 10 sarjanumeroa ja avauskoodia. Kätevää...
Onkohan laitteesi ostoajankohdasta jo aikaa? Itse ostin vehkeeni noin viikko sitten ja luulenpa että he ovat "viisastuneet"? Minulle toimitettiin eri sarjanumerot ja avauskoodit molempiin kartta-alueisiin. Tietystihän tuota voisi kokeilla....? ;-)
- nuvi300
garmini kirjoitti:
Idea on siinä, että sarjanumero ja avauskoodi on kaikille levyille sama. Eli tietokoneelle voisi siirtää vaikka koko Suomen kartat, jos se vain olisi sallittua...toimiiko topo-suomi plus nuvi laitteessa
mikä on yhden alueen vaativa tila ? ?
tarvis ostaa joltain jostain joko garmin 1 oman
maasto kartan tai sitten erätukun ohjelman - 60CS
mti (AMK) kirjoitti:
Omaan Garminiin tuli laitteen mukana alue nro 10. Ohjekirjan etusivulla on kymppialueen sarjanumero sekä avauskoodi. Tämä sama yhdistelmä toimi minulla kaikilla alueilla. Siis esim. alueelle 5 käytin alueen 10 sarjanumeroa ja avauskoodia. Kätevää...
Kokeilin ladata lisä karttoja,mutta jumiin meni tietokoneen siirto ohjelma :(
- koodi
60CS kirjoitti:
Kokeilin ladata lisä karttoja,mutta jumiin meni tietokoneen siirto ohjelma :(
*09EB-2CAF-D943-A692*
- sarjanumerot
koodi kirjoitti:
*09EB-2CAF-D943-A692*
Sarjanumero
1. D34B-6CA4-E563-92C8-461B
2. D9E1-8468-3D5B-98E4-B48B
3. 6DBE-325A-7E08-8086-D554
4. 7E6F-000A-17D4-3656-OB4C
5. 740E-89C5-CFF6-9E41-41AE
6. 9DFB-CE70-893E-9B3C-AE92
7. C679-CD08-EF90-1E84-5710
8. F807-09FA-DD4B-EA26-8245
9. 8284-5ECF-F235-BBDB-48D9
10. 5858-4ACF-FCDE-8FDB-F7FF
11. EF32-D630-10DE-F97C-3536
12. 2A75-1D3C-1D7D-2690-CE25
13. 263A-72A0-28FE-E76C-1C38
14. D285-50C2-164D-9FDE-083C
15. FCEF-9752-7DDO-DACE-9EFB
Tossa olis nuo karttojen sarjanumerot. saa laittaa avauskoodeja perään :D - garmini
sarjanumerot kirjoitti:
Sarjanumero
1. D34B-6CA4-E563-92C8-461B
2. D9E1-8468-3D5B-98E4-B48B
3. 6DBE-325A-7E08-8086-D554
4. 7E6F-000A-17D4-3656-OB4C
5. 740E-89C5-CFF6-9E41-41AE
6. 9DFB-CE70-893E-9B3C-AE92
7. C679-CD08-EF90-1E84-5710
8. F807-09FA-DD4B-EA26-8245
9. 8284-5ECF-F235-BBDB-48D9
10. 5858-4ACF-FCDE-8FDB-F7FF
11. EF32-D630-10DE-F97C-3536
12. 2A75-1D3C-1D7D-2690-CE25
13. 263A-72A0-28FE-E76C-1C38
14. D285-50C2-164D-9FDE-083C
15. FCEF-9752-7DDO-DACE-9EFB
Tossa olis nuo karttojen sarjanumerot. saa laittaa avauskoodeja perään :DEikös sulla ole yhtään sarjanumero-avauskoodi -paria?? Jos on yksikin, niin sama pari toimii kaikissa levyissä ja kaikissa alueissa. Näin ainakin mulla, Erätukusta syksyllä ostettu GPS ja Topo Suomi plussa.
- 60CS
garmini kirjoitti:
Eikös sulla ole yhtään sarjanumero-avauskoodi -paria?? Jos on yksikin, niin sama pari toimii kaikissa levyissä ja kaikissa alueissa. Näin ainakin mulla, Erätukusta syksyllä ostettu GPS ja Topo Suomi plussa.
Kun rupee asentaa 4 kartta pohjaa esim.kannettavaan,menee siirto ohjelma jumiin.Olisiko tähän "kiertotietä" olemassa?
- hermoja.... raastaa
garmini kirjoitti:
Eikös sulla ole yhtään sarjanumero-avauskoodi -paria?? Jos on yksikin, niin sama pari toimii kaikissa levyissä ja kaikissa alueissa. Näin ainakin mulla, Erätukusta syksyllä ostettu GPS ja Topo Suomi plussa.
Ei mulla vaan toimi mulla on 8 alueen avauskoodi ja sarjanumero. kokeilin avata 10 alueen kartan kyseisellä yhdistelmällä mutta eipä vaan onnistu... sanoo vaan että tunnistus epäonnistui.. voi elämä sentään... vuoden vaihteessa on tilattu kertat ja pelit. liekkö viisastuneet sitten vai???
- METSÄMIES
mti (AMK) kirjoitti:
OLISIKO JOKU KIINNOSTUNUT SOPIVAA KORVAUSTA VASTAAN LÄHETTÄMÄÄN TOPO SUOMI LEVYT .SAA OLLA IMAGET!
LAITA VIESTIN LOPPUUN EMAIL.OTAN YHTEYTTÄ! - matti m.
METSÄMIES kirjoitti:
OLISIKO JOKU KIINNOSTUNUT SOPIVAA KORVAUSTA VASTAAN LÄHETTÄMÄÄN TOPO SUOMI LEVYT .SAA OLLA IMAGET!
LAITA VIESTIN LOPPUUN EMAIL.OTAN YHTEYTTÄ!Kyllähän nuita korttoja löytyy kun vaan osaa etsiä... Mutta eipä niitä ehkä kannate ihan täällä kysellä, se kun on käsittääkseni laitonta puuhaa...
- niin justinsa
hermoja.... raastaa kirjoitti:
Ei mulla vaan toimi mulla on 8 alueen avauskoodi ja sarjanumero. kokeilin avata 10 alueen kartan kyseisellä yhdistelmällä mutta eipä vaan onnistu... sanoo vaan että tunnistus epäonnistui.. voi elämä sentään... vuoden vaihteessa on tilattu kertat ja pelit. liekkö viisastuneet sitten vai???
Laita ne->koodit ja nyt et klikkaakkaan kohtaa "tunnista" vaan ->seuraava.
Kyllä ne koodit toimii kaikissa alueissa. Tunnistuksella ohjelma hakee tunnistetiedot, mutta komennolla seuraava homma etenee ilman tunnisteita. - vveikko
nuvi300 kirjoitti:
toimiiko topo-suomi plus nuvi laitteessa
mikä on yhden alueen vaativa tila ? ?
tarvis ostaa joltain jostain joko garmin 1 oman
maasto kartan tai sitten erätukun ohjelmanTOPO Suomi plus-kartat toimivat TODELLA hienosti
Nuvi 300 ssa. Eilen latasin.Päivällä omat väri kuin yöllä ja kiusaavia yksityiskohtia voi säädellä
mukavasti. - seita100
garmini kirjoitti:
Idea on siinä, että sarjanumero ja avauskoodi on kaikille levyille sama. Eli tietokoneelle voisi siirtää vaikka koko Suomen kartat, jos se vain olisi sallittua...Toimiiko tuo ohje nyt uudella topo suomi plussalla vai onko ne tehnyt jotain suojauksia?
- ksjdskjd
Saan ladattua TOPOT Questiin, mutta en saa niitä näkyviin laiteessa??? City Navigatorin v8 deaktivointi ja topojen aktivointi ei vaikuta mitenkään?? Missä vika??
- venootti
TOPO SUOMI PLUS-kartat ovat poistuneet myynnistä
ilmeisesti lopullisesti.Minulla olis CD:llä koko Suomen
alue ja kolmen alueen avauskoodit.
Löytyisikö mistään sellaista mestaria,joka pystyisi
siirtämään kartat micro sd-kortille,joka toimisi GAR-
MINin GP.ssä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä201041- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071020Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk300915- 42909
- 72875