Eipä meitä onnistanut saada talolainaa vaikka bruttona tienaame mieheni kanssa 2600 euroa ja ei muita velkoja.Pankista vain kylmästi tokastiin että ei hyväksytty.Luottotiedot aina olleet a-luokkaa ja kaikki maksut hoidettu suoraveloituksena ja muut täysin ajallaan ilman myöhästymis maksuja.Joko pankit ovat alkaneet kiristämään asuntolainan annoissa?Nehän jo varoitteli kyllä kesällä pankkeja että ei pitäisi antaa liian löysein rantein talolainoja.Ainakin nyt sen sain käsityksen rahoituspäälikön kielteisestä päätöksestä.No ei voi mitään muuta kuin surra ja hävetä kun näin kävi.
talolaina
5
1600
Vastaukset
- Nordeanman
Sitähän ne koronousua on varoitelleet ja pientä lamankukkasta että talous lähtis rajusti laskuun niin kuin kymmenkuntavuotta sitten.Yhtä karusellia Suomentalous ja aina käydään pohjamudissa josta taas lähdetään nousemaan taas ylöspäin.Moni menettää kotinsa ja asuntonsa just tuo takia.
- En usko
Jos kaikki kertomasi luottotiedoista, tuloista jne. pitää paikkansa niin siinä tapauksessa uskon, että olette hakeneet ihan liian suurta lainaa tuloihinne nähden ja/tai teillä ei ole ollut säästöjä/lisävakuutta/takaajia tarjolla. Kyllä pankit lainaa antavat jos nuo asiat ovat kunnossa eivätkä siis teidän kohdallanne mitä ilmeisimmin olleet. Älä siis täällä itke, ettette saaneet lainaa, koska jätit kertomatta miksi te ette sitä saaneet.
- euroa
On kyllä järkyttävän pienet tulot teillä. Kuinka isoa lainaa yrititte saada?
- Jos jotain haluaa...
Hei, ei tässä elämässä mitään saa jos heti antaa periksi ja tyytyy kohtaloonsa. Paljonko olette nyt maksaaneet vuokraa ja kuinka kauan? Kyllä teille luulisi jostakin pankista jonkunlainen laina irtoavan esim. kuukausittaisena lyhennyksenä summa jota nyt olette maksaneet vuokraa. Hyvä juttu on kuitenkin se että muita lainoja ei ole joten onhan sitä maksuvaraakin kuitenkin! Ehkä se talolaina ei vielä heltiä mutta jotakin pienempää, edetkää maltillisesti! Käykää eri pankeissa, niillä tuntuu jokaisella olevan erilaiset laskentatavat sekä jonkin verran erilaiset kriteerit ja yllättävänkin suuria eroja summissa joita myöntävät! Ei muuta kun aikaa varailemaan!
- se mikään
häpeämisen aihe ole, ette te ole ainoita. Tuo bruttotulojen määrä on kovin pieni, kun siitä vielä napsaistaan verot pois, niin teille jää yhteensä nettotuloiksi reilusti alle 2000 euroa. Ette kerro, kuinka suurta lainaa olette hakeneet. Vaikuttaa siltä, että olette hakeneet niin suurta lainaa että nykyisellä maksukyvyllänne laina-aika olisi kohtuuttoman pitkä tai sitten kuukausittainen maksuerä olisi niin korkea, että ette selviäisi siitä.
Entä lisävakuudet tai omarahoitusosuus, pääsääntöisesti omakotitalon vakuusarvo on noin 70 prosenttia käyvästä arvosta (tässä on eroja riippuen talon sijainnista ja pankistakin). Jos otatte lainaa koko kauppahinnan verran, joudutte tarjoamaan pankille muuta omaisuutta tai henkilötakauksia täytevakuuksiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908627
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264788- 504248
- 623817
- 513226
- 503000
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452359Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382223