Kirjoittajien vastuu

Täällä keskustellaan kyllästymiseen asti m.m. poistoista.

Ainoa, joka kirjoituksistaan vastaa on KIRJOITTAJA ITSE.

Ylläpito sanoutuu irti kirjoittajien mielipiteistä.

Sheriffihän toimii palstan palvelijana, roskakuskina, niin että kirjoitusrauha säilyy.
Minä olen, nääs, hommaa hoitanut ja vieläkin on korvat kuvaannollisesti punaisina.

Loukkaukset ja asiattomuudet pitää poistaa, se on selvää.

Me olemme nähneet ja kuulleet niin paljon, minä ainakin, että kestämme asiallista, voimakastakin kritiikkiä.

Voimasanojakin osamme käyttää, kuulla ja lukea. Minäkin osaan kirjoittaa vaikka p , no nyt meinas lipsahtaa. Enpäs kirjoitakaan, ette näe koko viestiäni jos niin teen.

33

2300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uzma

oli juuri voimakas maanjaristys,juoksimme kaikki ulos vielakin sydan pomppaa,tuleekohan tama perille vielkin tarisee vahan

• pienin vaurioin selvisitte ja kaikki on jo ohi.

• Reetta

Ikäviä yllättäviä vierailijoita ovat maanjäristykset. Toivottavasti ei tule jälkijäristyksiä.

Olen kerran ollut maanjäristys alueella ja se ei todella ollut hauska kokemus.
        Siinä sitä ulkona pelokkaina odotettiin vain vaatteet yllä mitä jatkossa seuraa.
        Myötätuntoni on järistysalueella asuville todellinen.

• olin
        Reetta kirjoitti:

Ikäviä yllättäviä vierailijoita ovat maanjäristykset. Toivottavasti ei tule jälkijäristyksiä.

Olen kerran ollut maanjäristys alueella ja se ei todella ollut hauska kokemus.
        Siinä sitä ulkona pelokkaina odotettiin vain vaatteet yllä mitä jatkossa seuraa.
        Myötätuntoni on järistysalueella asuville todellinen.

kun tuli jalki jaristys eipas ole tassa maassa kiva juosta alastomana ulos,vilakin tarisee,ambulanssit ulvovat tiet tukossa, mutta ihme kylla netti viela toimii,kannykat ei.
        Ei taa mukavalta tunnu ei voi mitaan kun juosta ulos joka kerta kun tulee jalkijaristys,pahaa jalkea on tullut katton toisella silmalla tv ta.
        Minia oli toissa ja oli kerrostalon ylakerrassa repytymia tuli mutta talo on pystyssa ja tytto onnellisesti saapui kotiin,UZMA

• Reetta
        olin kirjoitti:

kun tuli jalki jaristys eipas ole tassa maassa kiva juosta alastomana ulos,vilakin tarisee,ambulanssit ulvovat tiet tukossa, mutta ihme kylla netti viela toimii,kannykat ei.
        Ei taa mukavalta tunnu ei voi mitaan kun juosta ulos joka kerta kun tulee jalkijaristys,pahaa jalkea on tullut katton toisella silmalla tv ta.
        Minia oli toissa ja oli kerrostalon ylakerrassa repytymia tuli mutta talo on pystyssa ja tytto onnellisesti saapui kotiin,UZMA

Ehkä ajattelematonta toivoa, tule takaisin kotimaahan kun tilanne sen sallii. Ilmeisesti olet Nepalin-Pohj.Intian raja-alueilla. Ei siinä auta muu kun odotella "kylmän rauhallisesti" tilanteen rauhoittumista, pääasia että olette säilyneet vammoitta tuhon keskellä.
        Voimia ja Korkeimman suojelua pyydän Teille Luonnon voimien jyllätessä. Toivon säteitä elämäänne tilanteen rauhoittumista odotellessa.

• isoäiti**

Katselen juuri uutisia Islamabadista, missä
        ainakin 750 ihmistä on menehtynyt ja määrä
        kasvaa koko ajan.
        7,6 richterin mukaan oli järistys ja sitä
        on seurannut lukuisia voimakkaita
        jälkijäristyksiä.

Suuri onnettomuus on tuottanut käsittämätöntä
        surua monille.

Keski-Amerikassa tulvissa ja maanvyöryissä
        on menehtynyt yli 200 ihmistä ja monia
        on kadoksissa.
        Sielläkin apua tarvitaan.

Sanattomana tässä ihmettelee.

• on ollut
        isoäiti** kirjoitti:

Katselen juuri uutisia Islamabadista, missä
        ainakin 750 ihmistä on menehtynyt ja määrä
        kasvaa koko ajan.
        7,6 richterin mukaan oli järistys ja sitä
        on seurannut lukuisia voimakkaita
        jälkijäristyksiä.

Suuri onnettomuus on tuottanut käsittämätöntä
        surua monille.

Keski-Amerikassa tulvissa ja maanvyöryissä
        on menehtynyt yli 200 ihmistä ja monia
        on kadoksissa.
        Sielläkin apua tarvitaan.

Sanattomana tässä ihmettelee.

jalkijaristyksia,ei tule uni silmaan yolla,ei tieda vaikka joutuisi juoksemaan ulos.
        Kaikki suomalaiset ovat ok toivottavasti rauhan turvaajatkin Vuoristossa.
        Tuossa kerrostalossa jota on naytetty CNN ja BCC:ssa,joka romuttui raunioiksi, asui paljon ulkomaalaisia,ei kuitenkaan suomalaisia,meilta noin 10min,ajomatka.pahalta tuntuu,vuoristossa kylia ovat maanvyorymat pyyhkineet pois.
        Me ihmiset olemme avuttomia luonnon myllerrysten edessa,ja niita tapahtuu ympari maailmaa.

• BilMan

Siellä yli kolmekymmentätuhatta jo nyt menehtyneitä.
        Todella luonnonmullistus joka pysäyttää.

Toisaalla samaan aikaan vuoristokylä hautautunut kokonaan mutaan, kaikki jääneet sinne.!

Luojamme mitä meille tekeekään, me jotka pystymme viestejä kirjoittamaan ja lähettämään tehdään se.

Rakkautta meille kaikesta huolimatta ja lämpöä .

• Aiheesta ette osaa kirjoittaa näemmä!

• järkytti,siksi kai unohtui aihe.

Voi siitä jatkaa.
        Vastuun ymmärrän, muuta en tiedä .
        Yritän kirjoitta niin,etten ulos joudu, ja en tunne suuremmin tarvetta "rähjätä",viisaisiin en pysty, niitä piirakoita osaan tehdä;))DD

• Iili

Harvoin näkee ketjua, jossa yksikään vastaus ei käsittele aihetta.

Kirjoittaja on vastuussa viestistään, myös siitä, osaako hän esittää asiansa niin, että se menee perille. - Tässä jälkimmäisessä meillä kaikilla on aina vain opeteltavaa. Siinä ei tule koskaan valmiiksi.

Olen monesti huomannut, että en ole riittävän selkokielinen. Selkokielyyttä tärkempää on vielä, kuten sanoit se, että on itse vastuussa sanoistaan. Olen joskus lähettänyt viestejä, joista olen tullut katumapäälle. Silloin olen pyytänyt sheriffiä poistamaan viestini. Aina hän ei toteuta toivettani. -- Eräällä toisella palstalla pyysin kerran, että aloitukseni poistettaisiin jo ennen kuin siihen oli vastattu. Sitä ei poistettu. Suureksi yllätyksekseni siihen tuli kymmeniä vastauksia, ja kaikki olivat asiallisia. Ilmeisesti kokeneella sheriffillä on silmää nähdä, mikä kannattaa säilyttää.

Sitten taas joskus saan vastaukseksi pelkkää törkyä. Sellaisessa tapauksessa pyydän myös aloitukseni poistamista, mutta aina lisään sen, että vastaukset saavat puolestani jäädä. Näköjään on niin, ettei voi poistaa aloitusta ilman, että vastaukset häviäisivät myös. -- Tässä taannoin sain vain yhden, täysin omituisen vastauksen, joka ei liittynyt mitenkään aloitukseen. Pyysin aloitukseni poistamista, ja sen jälkeen sain lukea usealta palstalta, miten mielivaltaisesti sheriffi toimii, kun oli poistanut myös vastaajan viestin.

• my.mm.eli

siivouksen tauolla kävin lukaisemassa viestejä ja kiinnitin huomioni tuohon samaan.

Ajattelinkin, että nyt kyllä Ruuneperi hermostuu! Itse en silloin malttanut kirjoittaa, kun oli ”muita rautoja tulessa” ja pyykinpesukin menossa :=D

Olisikohan nyt niin, että tästä asiasta on viimeaikoina kirjoitettu ihan liiankin kanssa.
        Eikä se siitä sen kummemmaksi muutu. Minä ainakin olen kurkkuani myöten asiaan kyllästynyt!

Sillä niin se on, vain kirjoittaja itse vastaa tekstistään. Mutta, ilkeämieliset, loukkaavat kirjoitukset pitää poistaa. Kritiikki sallittua ja toivottavaa, mutta ei herjaavassa sävyssä kirjoitettuna. Sillä ei toisen mollaaminen kirjoittajan omaa arvoa nosta tippaakaan! Tämä olisi jokaisen syytä muistaa.

En kannata ajatusta, että ketjun aloittaja saa poistaa/poistattaa kirjoituksensa, varsinkaan jos siihen on jo tullut ”asiallisia” vastauksia. Miksi vaivautua vastaamaan ollenkaan jos koko aloitus vastauksineen menee kesken kaiken poistoon!

Palstalla tulee sallia niin leikkimielisiä kuin asiallisiakin kirjoituksia. Minä harvoin jaksan täällä "syntyjä syviä pohtia", mutta erittäin mielelläni luen muiden hyvien kirjoittajien tekstejä.

Tästä tulee taas kova huuto ja haloo, mutta olen vahvasti sitä mieltä, että palstalle pitäisi laittaa rekisteröitymispakko. Ja vain yksi nimimerkki yhdelle henkilölle sallittaisiin. Se jolle tämä ei sovi menköön metsään huutelemaan!

Itse käyn enemmän kirjoittamassa juuri sellaisessa foorumissa, jossa näin on. Eikä siellä ole lainkaan seriffiä ja poistoja. Uskon, että rauhoittaisi tätäkin foorumia kummasti. Joku vastusti tuolla jossain ketjussa pakollista rekisteröitymistä sanoen, ettei sitten kirjoita tänne ollenkaan. So what! Olkoon sitten kirjoittamatta, omapahan on asiansa.

• my.mm.eli kirjoitti:

siivouksen tauolla kävin lukaisemassa viestejä ja kiinnitin huomioni tuohon samaan.

Ajattelinkin, että nyt kyllä Ruuneperi hermostuu! Itse en silloin malttanut kirjoittaa, kun oli ”muita rautoja tulessa” ja pyykinpesukin menossa :=D

Olisikohan nyt niin, että tästä asiasta on viimeaikoina kirjoitettu ihan liiankin kanssa.
        Eikä se siitä sen kummemmaksi muutu. Minä ainakin olen kurkkuani myöten asiaan kyllästynyt!

Sillä niin se on, vain kirjoittaja itse vastaa tekstistään. Mutta, ilkeämieliset, loukkaavat kirjoitukset pitää poistaa. Kritiikki sallittua ja toivottavaa, mutta ei herjaavassa sävyssä kirjoitettuna. Sillä ei toisen mollaaminen kirjoittajan omaa arvoa nosta tippaakaan! Tämä olisi jokaisen syytä muistaa.

En kannata ajatusta, että ketjun aloittaja saa poistaa/poistattaa kirjoituksensa, varsinkaan jos siihen on jo tullut ”asiallisia” vastauksia. Miksi vaivautua vastaamaan ollenkaan jos koko aloitus vastauksineen menee kesken kaiken poistoon!

Palstalla tulee sallia niin leikkimielisiä kuin asiallisiakin kirjoituksia. Minä harvoin jaksan täällä "syntyjä syviä pohtia", mutta erittäin mielelläni luen muiden hyvien kirjoittajien tekstejä.

Tästä tulee taas kova huuto ja haloo, mutta olen vahvasti sitä mieltä, että palstalle pitäisi laittaa rekisteröitymispakko. Ja vain yksi nimimerkki yhdelle henkilölle sallittaisiin. Se jolle tämä ei sovi menköön metsään huutelemaan!

Itse käyn enemmän kirjoittamassa juuri sellaisessa foorumissa, jossa näin on. Eikä siellä ole lainkaan seriffiä ja poistoja. Uskon, että rauhoittaisi tätäkin foorumia kummasti. Joku vastusti tuolla jossain ketjussa pakollista rekisteröitymistä sanoen, ettei sitten kirjoita tänne ollenkaan. So what! Olkoon sitten kirjoittamatta, omapahan on asiansa.

En ole ollenkaan herkkä hermostumaan. Kirjoitustapani on varmaan kummallista. Käytän kovaa tekstiä kun itse olen pehmeä kuin mikäkin blääh.

Olisiko niin, että aktiivinen sheriffi lisää asiattomuutta. Viis veisataan kun mahdolliset roskat kumminkin poistetaan.

Tuo mainitsemasi rekisteröintitapa olisi hyvä. Olen sen parannusesityksenä antanut Ylläpidolle ja asiaa on luvattu harkita. Olen myös ehdottanut, että yksi palsta näistä kolmesta valittaisiin tarkoitukseen.

• pyynto

on paikallaan,olin aikonut vastata viestiisi kun tuo jaristys tuli,sitten unohdin mita olin aikonut sanoa.
        EN TULE KOSKAAN HAIRITSEMAAN SINUA,en kaipaa itsekeskeisen ihmisen seuraa,
        Anteeksi viela kerran.Uzma

• Reetta

Mistä nyt yhtäkkiä ketjun rönsyilemisestä Ruuneperi sinulle tuli porot nenään? Kaikki viestiketjuthan rönsyilevät vaikka minne suuntaan, se sitä mielenkiintoa tuo kirjoitteluun.

Ei nipoteta eikä napoteta, luetaan ja kirjoitellaan viestejä mielenkiinnolla. Minulla sydän löi lisälyöntejä kauhusta lukiessani Uzman viestiä maanjäristyksen aikana.

Kun on kerran kokenut järistyksen, tietää miltä se tuntuu, siinä järisee maa, ihmiset, kaikki mitä maa päällään pitää, ajatukset risteilevät sinne tänne.

• uzma
        Reetta kirjoitti:

Mistä nyt yhtäkkiä ketjun rönsyilemisestä Ruuneperi sinulle tuli porot nenään? Kaikki viestiketjuthan rönsyilevät vaikka minne suuntaan, se sitä mielenkiintoa tuo kirjoitteluun.

Ei nipoteta eikä napoteta, luetaan ja kirjoitellaan viestejä mielenkiinnolla. Minulla sydän löi lisälyöntejä kauhusta lukiessani Uzman viestiä maanjäristyksen aikana.

Kun on kerran kokenut järistyksen, tietää miltä se tuntuu, siinä järisee maa, ihmiset, kaikki mitä maa päällään pitää, ajatukset risteilevät sinne tänne.

sinulle ymmartamisesta,kokeena tiedat milta tama tuntuu,sydameni on raskas,on selvinnyt tuttujen menetyksia,lasten kuolemia ym.sitten oli tuo Ruuneperin huomautus tuntui kauhealta,siksi olen pyytanyt sheriffia poistamaan minut galleriasta ym.Kiitos muille osanotosta,on niin paljon tekemista ihmisten auttamisessa tuskin ehtisinkaan palstalle.

• Reetta
        uzma kirjoitti:

sinulle ymmartamisesta,kokeena tiedat milta tama tuntuu,sydameni on raskas,on selvinnyt tuttujen menetyksia,lasten kuolemia ym.sitten oli tuo Ruuneperin huomautus tuntui kauhealta,siksi olen pyytanyt sheriffia poistamaan minut galleriasta ym.Kiitos muille osanotosta,on niin paljon tekemista ihmisten auttamisessa tuskin ehtisinkaan palstalle.

On suuri vahinko meille jos poistut palstatlta. On mielenkiintoista seurata maailmanmenoa
        "sieltä maailman katon" lähialueelta muistan Kashmirista niin sanotun.

Tiedän miltä sinusta nyt tuntuu kaiken sekamelskan keskellä, mutta toivon että jaksaisit kestää, antaa anteeksi ajattelemattomia kommentteja ja edes joskus viestittää miten asiat siellä edistyvät.

Ystäväni(pastori) on lähdössä jälleen vuoden alussa lähialueellesi Khatmanduun (Nepal) 6kk:n työhön johonkin oppilaitokseen.

Toivon sinulle kaikkea hyvää runsain mitoin, kaikki asiat järjestyvät aikanaan.

• uzma kirjoitti:

nyt teitä kohdanneen surun rinnalla, ajatuksissa yritän minäkin voimia siirtää sinne teille,Sinulle.
        Ymmärrän ,että nyt työsarkaa riittää, mutta aika kaiken muuttaa ja päivä taas jollakin lailla paistaa,tule sitten kirjoittelemaan,kertomaan olemistasi siellä kaukana.
        Voimaa teille.

• Reetta kirjoitti:

Viestini oli enemmänkin ihmettelyä kuin suuttumista.

Puolustan kaikkien oikeutta kirjoittaa ja suhtaudun äärimmäisellä myötätunnolla kärsiviin.

Miksei maanjäristysviestiä voitu kirjoittaa erillisenä? Miksei tiedoitusvälineiden uutisointi riitä?

Jos jonkun, niin minun, pitää lopettaa palstalla olo, kirjoittelu.

Yritän parhaani!

• Ruuneperi kirjoitti:

Puolustan kaikkien oikeutta kirjoittaa ja suhtaudun äärimmäisellä myötätunnolla kärsiviin.

Miksei maanjäristysviestiä voitu kirjoittaa erillisenä? Miksei tiedoitusvälineiden uutisointi riitä?

Yritän parhaani!

saa lopettaa!! Haloo!!

• Reetta
        Ruuneperi kirjoitti:

Yritän parhaani!

Otsikko on vallan laaja, ymmärsin siihen voi ja pitää kirjoittaa muuttuvista tilanteista, kaikesta minkä kokee tiedottamisen arvoiseksi.
        No, se sattui nyt näin minulta rönsy.

Vielä maanjäristyksestä, ollessamme siinä tilanteessa, mieheni sanoi:"Tuntuu ihan samalta kun pelaisi venäläistä rulettia!"

• Simpatti
        Ruuneperi kirjoitti:

Yritän parhaani!

tunteet, kun maanjäristysviestiä eri aloituksella toivoit kirjoittajan kirjoittavan?
        Minä pidin Uzmaa rohkeana, kun sentään sellaisen kauhean tapahtuman aikana uskalsi ( ja viitsi) tiedottaa asiasta tänne kotisuomeen.
        Olen myös matkoillani joutunut kokemaan järistyksiä, en sentään noin voimakasta, ja elän tunteella sanoman kirjoittajan mukana, vaikka mies olenkin.
        Ymmärrys olisi tarpeen Ruuneperi joskus sinullaki, vaikka palstojen kunkkuna tunnut välillä heiluvankin, en sano tätä pahalla, vaan
        siksi, että lauseellasi pahoitit kovia kokevan ihmisen uskon inhimilliseen tuntemiseen pastaystävien joukossa.
        Voimia, ja jaksamista uzmalle.

• Simpatti kirjoitti:

tunteet, kun maanjäristysviestiä eri aloituksella toivoit kirjoittajan kirjoittavan?
        Minä pidin Uzmaa rohkeana, kun sentään sellaisen kauhean tapahtuman aikana uskalsi ( ja viitsi) tiedottaa asiasta tänne kotisuomeen.
        Olen myös matkoillani joutunut kokemaan järistyksiä, en sentään noin voimakasta, ja elän tunteella sanoman kirjoittajan mukana, vaikka mies olenkin.
        Ymmärrys olisi tarpeen Ruuneperi joskus sinullaki, vaikka palstojen kunkkuna tunnut välillä heiluvankin, en sano tätä pahalla, vaan
        siksi, että lauseellasi pahoitit kovia kokevan ihmisen uskon inhimilliseen tuntemiseen pastaystävien joukossa.

Mitäpä minä mitään sanomaan

• sanaseni
        Simpatti kirjoitti:

Ruuneperi nähdäkseni vain "järjestyksen ihmisenä" esitti huomautuksensa, että noinkin merkittävä, joskin ikävä, tapahtuma olisi ansainnut oman ketjunsa.
        Muuten olen sitä mieltä... rönsyilläänkin.

• meilla
        sanaseni kirjoitti:

Ruuneperi nähdäkseni vain "järjestyksen ihmisenä" esitti huomautuksensa, että noinkin merkittävä, joskin ikävä, tapahtuma olisi ansainnut oman ketjunsa.
        Muuten olen sitä mieltä... rönsyilläänkin.

joten ei ollut aikaa aloittaa uutta keskustelua,olin avanut taman ketjun kun piti juosta ulos,seinissa on halkeamia mutta ei sen pahempaa.Puhelin soi kokopaivan ystavat ja sukulaiset ottivat selvaa miten me voimme.E-mail laatikot ovat taynna viesteja.
        En paase koneelle silloin kuin haluan vaan silloin kun on hiljaisempaa,puhelinhan on koko perheen kaytossa,hoksasin vasta myohemmin etta olin sekoittanut ketjun.
        Bilman ja muut olemme kunnossa ja taytyy olla ei ole laakareilla aikaa normaaleihin sairas tapauksiin,sairaalatkin pyyhkaistiin pois vuoristossa ja korkeus menee tuonne 8000m korkeuteen.
        Helikoptrien aani kuuluu joten niita on vihdoinkin saapunut auttamaan,samoin kuuluu lentokoneitten surinaa,se tietaa sita etta apua on lhetetty.
        Sunnuntai aamuna oli kuoleman hiljaista sanan taydessa merkityksessa.
        Koulut ovat lomalla ,ei saa olla liikenne ruuhkia ja kadut sairaaloihin yritetaan pitaa avoinna.
        Silmanrapayksessa tuhasien elama paattyi ja meidan muitten suunnitelmat muuttuivat kokonaan.

• meilla kirjoitti:

joten ei ollut aikaa aloittaa uutta keskustelua,olin avanut taman ketjun kun piti juosta ulos,seinissa on halkeamia mutta ei sen pahempaa.Puhelin soi kokopaivan ystavat ja sukulaiset ottivat selvaa miten me voimme.E-mail laatikot ovat taynna viesteja.
        En paase koneelle silloin kuin haluan vaan silloin kun on hiljaisempaa,puhelinhan on koko perheen kaytossa,hoksasin vasta myohemmin etta olin sekoittanut ketjun.
        Bilman ja muut olemme kunnossa ja taytyy olla ei ole laakareilla aikaa normaaleihin sairas tapauksiin,sairaalatkin pyyhkaistiin pois vuoristossa ja korkeus menee tuonne 8000m korkeuteen.
        Helikoptrien aani kuuluu joten niita on vihdoinkin saapunut auttamaan,samoin kuuluu lentokoneitten surinaa,se tietaa sita etta apua on lhetetty.
        Sunnuntai aamuna oli kuoleman hiljaista sanan taydessa merkityksessa.
        Koulut ovat lomalla ,ei saa olla liikenne ruuhkia ja kadut sairaaloihin yritetaan pitaa avoinna.
        Silmanrapayksessa tuhasien elama paattyi ja meidan muitten suunnitelmat muuttuivat kokonaan.

kuvitella tilannetta totuudellisesti,en ole milloinkaan käynyt siellä päinkään.
        Se mitä tiedotteet kertovat ,saavat sydämmen tuskaan ja mitään en kuitenkaan pysty tekemään, todella avuton olen.
        Yhteinen huoli kumminkin on ja apua on lähetetty Suomestakin,varmaan tehty mikä on voitu.
        Jaksamista Sinulle ja teille kaikille,elämä kuitenkin jatkuu niillä,jotka tällä kertaa selvisivät.

• inasani
        uzma kirjoitti:

Voimia Sinulle uzma.
        Luonto on koetellut tellustamme todella kovalla kädellä.
        Hurrigaanit riehuvat maalla ja merellä, maapallon tasapaino järkkyy ja kaiken keskellä ihmiset ja kansat sotivat toisansa vastaan. Tällainen pieni ihminen alkaa ajattelemaan onko tämä kaikki Jumalamme tahto, kurittaako hän meitä että huomaisimme kuinka rajallista, ja meidän vaikutusmahdollisuuksiemme yläpuolella jonkun voiman johtamina elämämme ja olemisemme on?

Kuinka monella sielläkin seuduilla oli puutetta jo ennen maanjäristystä, kuinka moni kärsi nälkää, kaikilla ei ole niin hyvin kuin luulemme.
        Minun sukulaiseni on toiminut niillä seuduilla avustustyössä, hänen viestiensä ja kertomuksiensa kautta on kuin olisin käynyt alueella.
        Miksi ja kuinka kohtalo tekee valintansa, sitä emme koskaan saa tietää.

Minun olisi tarkoitus matkustaa valtameren taakse, mutta kaikki tapahtumat siellä alueella, tai lähiympäristössä, ovat tuoneet pelon minuunkin, mitä siellä voi tapahtua, olenko turvassa täällä kotona, vai rohkenenko lähteä alueelle jossa hurrigaani voi pyyhkäistä kaiken mennessään.

Vai, olisiko vain paras ajatella realistisesti?
        Missään ei ihminen ole varma edes seuraavasta sekunnista, sillä sekin voi olla viimeinen.

• uzma kirjoitti:

että jaksat auttaa muita, olisi varmasti hyvä jos kirjoittelet viestejä tänne meille ja saat pieneksi hetkeksi yhteyttä ulkomaailmaan, missä meidän ajatuksemme pyörivät palstaviestien poistoissa ja sitä suuruusluokkaa olevissa ongelmissa.

Haluaisin että kaikki riitapukarit täältä ikäihmisten palstoilta voisivat tulla sinne luoksesi kaivelemaan raunioita ja auttamaan tosihädässä olevia!

• Mummeliini
        pyynto kirjoitti:

on paikallaan,olin aikonut vastata viestiisi kun tuo jaristys tuli,sitten unohdin mita olin aikonut sanoa.
        EN TULE KOSKAAN HAIRITSEMAAN SINUA,en kaipaa itsekeskeisen ihmisen seuraa,
        Anteeksi viela kerran.Uzma

pyytele. Vallan ymmärrettävää on, että juuri tämänn hetkinen tilanteesi on pinnalla ja se tulee ensimmäisenä ajatuksiisi ja haluat viestittää siitä meillekin.

Kyllä on levoton maan sydän tällä hetkellä monilla puuolilla maailmaa. Seuraamme täällä kauhunsekaisin tuntein tapahtumia. Toivottavasti selviätte mahdollisimman pienin vaurioin.

Anteeksi Ruuneperi, tämä keskeytys tärkeään aiheeseen.

• Leny

Uzma ja Ruuneperi. Pyydän, älkää kumpikaan lopettako kirjoitteluanne.
      Tämä kirjoittelu kun on tämmöistä spontaania enimmäkseen, niin ei se ole ihme että tämmöistä sattuu. Vilpitön anteeksipyyntö on aina paikallaan. Ja välillä on hyvä antaa periksi, jotta voitaisi taas yhdessä jatkaa matkaa.

• ullapulla (toisinpäin)

että me UZMA olemme ennenkin ollet samassa keskustelupalstalla --Muistatko "HIIRIPIIRIÄ"
        Täälä oli eräs toinenkin henkilö joka myös oli sieltä . Muistan kun katsoin kartasta Täältä internetistä sinun kotisi paikan --ja tuntui kun olisin käynyt sinulla kylässä silloin --siittä on jo varmaankin muutama vuosi.
        Toivotan sinulle ja perheellesi voimia --tämän kovan koittelemuksen aikana.

• raunioille
        ullapulla (toisinpäin) kirjoitti:

että me UZMA olemme ennenkin ollet samassa keskustelupalstalla --Muistatko "HIIRIPIIRIÄ"
        Täälä oli eräs toinenkin henkilö joka myös oli sieltä . Muistan kun katsoin kartasta Täältä internetistä sinun kotisi paikan --ja tuntui kun olisin käynyt sinulla kylässä silloin --siittä on jo varmaankin muutama vuosi.
        Toivotan sinulle ja perheellesi voimia --tämän kovan koittelemuksen aikana.

tulin ja sielta menin siihen uuteen ryhmaan,en kuitenkaan ole tuon ryhman kanssa enaa missaan tekemisissa,meni sukset ristiin,niinkuin monelta muultakin.

• tapani

Täytyy sanoa, että "asiallista, voimakastakin kritiikkiä" ei meikäläinen ole täällä havainnut.
      Tavallisin keskustelun aihehan on se, mitä ja miten täällä pitäisi kirjoittaa, mistä osoituksena on jälleen tämänkin keskustelun aloittanut puheenvuoro.
      Näyttää siitä juttua syntyvän...

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      71
      5525
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      256
      4817
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      39
      3148
    4. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      255
      2994
    5. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      102
      2621
    6. Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta

"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S
      Kotimaiset julkkisjuorut
      334
      2027
    7. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      5
      1962
    8. Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin

Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik
      Maailman menoa
      61
      1730
    9. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      15
      1555
    10. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      2
      1536
    Aihe