Rapu ja vesimies

???

Mitä jos nainen on rapu ja mies vesimies? Tuleeko ongelmia? entäs jos mies ja nainen molemmat rapuja??

14

7991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vsmn

      Äitini on rapu ja isä vesimies, hieman päälle 20v ovat olleet naimisissa. Kai se kuolema mikä sitten joskus erottaa.

    • Nimetön

      Eipä kestänyt oma liittoni - ei!!
      Olen itse vesimies ja ex-mieheni rapu!!! Piti kiinni 'saksillaan', mutta irti pääsin!!! Ei toista ihmistä voi omistaa eikä hallita.

      • ...

        vaikken olekaan viralliselta tähtimerkiltäni Rapu, ajattelen samanlailla kuin Rapu. Jos on vain yksi ihminen puolisona, niin miksi hitossa HÄNTÄ EI VOISI OMISTAA???????????

        Sellainen henkilö on lapsellinen, joka ajattelee että avioliitossa on 'vapaana'. Siksihän naimisiin mennäänkin, että omistaudutaan toiselle... Ja toisaalta, jos toisen mustasukkaisuus menee ihan äärimmäisyyksiin, eikö olisi kannattanut ottaa tyypistä enemmän selville ennenkuin astuu vihille? Kauhean moni kiirehtii muutaman vuoden seurusteltuaan vihille. Aivan järjetöntä touhua minusta. Olisi hienoa, jos jokainen ihminen menisi vain kerran naimisiin, eikä niin että sitten eroasi ja menisi taas uudestaan ja uudestaan... Ei siinä mitään huonoa ole, se kuulostaa vain niin surulliselta :(

        p.s. En tarkoittanut mitenkään juuri sua lapselliseksi, puhuin vain yleisesti ottaen...


      • Nimetön
        ... kirjoitti:

        vaikken olekaan viralliselta tähtimerkiltäni Rapu, ajattelen samanlailla kuin Rapu. Jos on vain yksi ihminen puolisona, niin miksi hitossa HÄNTÄ EI VOISI OMISTAA???????????

        Sellainen henkilö on lapsellinen, joka ajattelee että avioliitossa on 'vapaana'. Siksihän naimisiin mennäänkin, että omistaudutaan toiselle... Ja toisaalta, jos toisen mustasukkaisuus menee ihan äärimmäisyyksiin, eikö olisi kannattanut ottaa tyypistä enemmän selville ennenkuin astuu vihille? Kauhean moni kiirehtii muutaman vuoden seurusteltuaan vihille. Aivan järjetöntä touhua minusta. Olisi hienoa, jos jokainen ihminen menisi vain kerran naimisiin, eikä niin että sitten eroasi ja menisi taas uudestaan ja uudestaan... Ei siinä mitään huonoa ole, se kuulostaa vain niin surulliselta :(

        p.s. En tarkoittanut mitenkään juuri sua lapselliseksi, puhuin vain yleisesti ottaen...

        En tarkoita vapaudella sängystä toiseen hyppäämistä, en pettämistä!!!
        Vapaus on oikeus omiin ajatuksiin, haaveisiin, harrastuksiin ja ystäviin. Omaan tilaan vaikka elääkin parisuhteessa.
        Olen uskollinen, olen aina ollut. Joten uskon edelleen ettei vesimiehen 'vapauden kaipuu' tarkoita pettämistä.
        Mutta elämä ei ole mustavalkoista, joten eivät vesimiehetkään. Meissäkin on harmaan sävyjä!!!


      • ...
        Nimetön kirjoitti:

        En tarkoita vapaudella sängystä toiseen hyppäämistä, en pettämistä!!!
        Vapaus on oikeus omiin ajatuksiin, haaveisiin, harrastuksiin ja ystäviin. Omaan tilaan vaikka elääkin parisuhteessa.
        Olen uskollinen, olen aina ollut. Joten uskon edelleen ettei vesimiehen 'vapauden kaipuu' tarkoita pettämistä.
        Mutta elämä ei ole mustavalkoista, joten eivät vesimiehetkään. Meissäkin on harmaan sävyjä!!!

        oikeus ystäVIIN? Niitä on siis useampia?
        Kerro mulle, ovatko toveruussuhteet kokonaisuudessaan tärkeämpi asia kuin oma puoliso?

        En ajatellut, että mistään pettämisestä olisit puhunutkaan. Tietenkin voi olla uskollinen ja silti käyttäytyä kuin olisi "vapaana"; ei vain anna tarpeeksi aikaa puolisolleen. En tarkoita tässä sua, vaan puhun ihan vain ylipäätänsä ihmisistä.


        Yksi naurettava kysymys... Miksi vesimies kaipaa vapautta? Mikä siinä on pohjimmiltaan syynä?
        Itse en voi leijonana todellakaan sitä ymmärtää :D


      • Vesimiesmamma
        ... kirjoitti:

        oikeus ystäVIIN? Niitä on siis useampia?
        Kerro mulle, ovatko toveruussuhteet kokonaisuudessaan tärkeämpi asia kuin oma puoliso?

        En ajatellut, että mistään pettämisestä olisit puhunutkaan. Tietenkin voi olla uskollinen ja silti käyttäytyä kuin olisi "vapaana"; ei vain anna tarpeeksi aikaa puolisolleen. En tarkoita tässä sua, vaan puhun ihan vain ylipäätänsä ihmisistä.


        Yksi naurettava kysymys... Miksi vesimies kaipaa vapautta? Mikä siinä on pohjimmiltaan syynä?
        Itse en voi leijonana todellakaan sitä ymmärtää :D

        Täällä yksi vesimiesmamma, joka on ollut rapumiehen kanssa yksissä yli 12 vuotta. Lapsia on kolme ja arkinen elämä on ihanaa ja elämisen arvoista.

        Vapaudenkaipuusta omalla kohdallani olen todennut, että se on ikuista ja luonteenomaista. Kahlittu elämä ei toimi, vaan saa aikaan vain riitaa ja oman sielun vaurioita.

        Minun kohdallani vapaus = olla oman elämänsä herra. Käytännössä tämä tarkoittaa esim. sitä, että en halua lähteä mihinkään ns. kimppakyydillä, koska en välttämättä voi palata kotiin silloin kuin haluaisin. En myöskään pidä esim. huvipuistojen laitteista, koska niistä ei pääse pois sillä hetkellä kuin itse haluaa. Minun pitää saada pukeutua mieleiselläni (= aika omaperäisellä) tavalla sekä saada ajatella maailmanmenoa omalla tavallani.

        Vapaus ei siis ole minun kohdallani mitään "menemisen meinikiä". Oikeastaan päinvastoin. Kotini on linnani ja perheeni on aarteeni. Vesimiesluonteellani ymmärrän hyvin erilaisia ihmisiä ja tilanteita ja odotan, että myös minut ymmärretään.


      • ...
        Vesimiesmamma kirjoitti:

        Täällä yksi vesimiesmamma, joka on ollut rapumiehen kanssa yksissä yli 12 vuotta. Lapsia on kolme ja arkinen elämä on ihanaa ja elämisen arvoista.

        Vapaudenkaipuusta omalla kohdallani olen todennut, että se on ikuista ja luonteenomaista. Kahlittu elämä ei toimi, vaan saa aikaan vain riitaa ja oman sielun vaurioita.

        Minun kohdallani vapaus = olla oman elämänsä herra. Käytännössä tämä tarkoittaa esim. sitä, että en halua lähteä mihinkään ns. kimppakyydillä, koska en välttämättä voi palata kotiin silloin kuin haluaisin. En myöskään pidä esim. huvipuistojen laitteista, koska niistä ei pääse pois sillä hetkellä kuin itse haluaa. Minun pitää saada pukeutua mieleiselläni (= aika omaperäisellä) tavalla sekä saada ajatella maailmanmenoa omalla tavallani.

        Vapaus ei siis ole minun kohdallani mitään "menemisen meinikiä". Oikeastaan päinvastoin. Kotini on linnani ja perheeni on aarteeni. Vesimiesluonteellani ymmärrän hyvin erilaisia ihmisiä ja tilanteita ja odotan, että myös minut ymmärretään.

        Kuvitellaan tilanne, että miehesi ei olisi enää niin kiinnostunut sinusta kuin avioliiton alkuaikoina ja se heijastuisi hänen käytökseensä siten, että hän kaipaisi entistä enemmän vapautta ja yksin olemista. Hyväksyisitkö tuon uuden tilanteen ihan hymyssä suin? Vai lannistaisiko tuo asia sinua edes hieman??

        Kiinnostaisi niin kuulla sun mielipide tästä asiasta...
        nimim. vesimiehen logiikkaa ei-ymmärtävä ;)


      • veskariuros
        Vesimiesmamma kirjoitti:

        Täällä yksi vesimiesmamma, joka on ollut rapumiehen kanssa yksissä yli 12 vuotta. Lapsia on kolme ja arkinen elämä on ihanaa ja elämisen arvoista.

        Vapaudenkaipuusta omalla kohdallani olen todennut, että se on ikuista ja luonteenomaista. Kahlittu elämä ei toimi, vaan saa aikaan vain riitaa ja oman sielun vaurioita.

        Minun kohdallani vapaus = olla oman elämänsä herra. Käytännössä tämä tarkoittaa esim. sitä, että en halua lähteä mihinkään ns. kimppakyydillä, koska en välttämättä voi palata kotiin silloin kuin haluaisin. En myöskään pidä esim. huvipuistojen laitteista, koska niistä ei pääse pois sillä hetkellä kuin itse haluaa. Minun pitää saada pukeutua mieleiselläni (= aika omaperäisellä) tavalla sekä saada ajatella maailmanmenoa omalla tavallani.

        Vapaus ei siis ole minun kohdallani mitään "menemisen meinikiä". Oikeastaan päinvastoin. Kotini on linnani ja perheeni on aarteeni. Vesimiesluonteellani ymmärrän hyvin erilaisia ihmisiä ja tilanteita ja odotan, että myös minut ymmärretään.

        Yhdyn täysin tuohon vesimiehen vapausjuttuun. Oon itse just samanlainen ja ajattelen samalla tavalla.


      • rapu
        ... kirjoitti:

        Kuvitellaan tilanne, että miehesi ei olisi enää niin kiinnostunut sinusta kuin avioliiton alkuaikoina ja se heijastuisi hänen käytökseensä siten, että hän kaipaisi entistä enemmän vapautta ja yksin olemista. Hyväksyisitkö tuon uuden tilanteen ihan hymyssä suin? Vai lannistaisiko tuo asia sinua edes hieman??

        Kiinnostaisi niin kuulla sun mielipide tästä asiasta...
        nimim. vesimiehen logiikkaa ei-ymmärtävä ;)

        itse olen rapunainen ja mieheni vesimies. olemme olleet kohta 38v naimisissa ja edelleen onnellisia. mieheni on maailman ihanin aviopuoliso. kun kemiat sattuu kohdalleen niin liitto onnistuu.


      • toteamus
        Vesimiesmamma kirjoitti:

        Täällä yksi vesimiesmamma, joka on ollut rapumiehen kanssa yksissä yli 12 vuotta. Lapsia on kolme ja arkinen elämä on ihanaa ja elämisen arvoista.

        Vapaudenkaipuusta omalla kohdallani olen todennut, että se on ikuista ja luonteenomaista. Kahlittu elämä ei toimi, vaan saa aikaan vain riitaa ja oman sielun vaurioita.

        Minun kohdallani vapaus = olla oman elämänsä herra. Käytännössä tämä tarkoittaa esim. sitä, että en halua lähteä mihinkään ns. kimppakyydillä, koska en välttämättä voi palata kotiin silloin kuin haluaisin. En myöskään pidä esim. huvipuistojen laitteista, koska niistä ei pääse pois sillä hetkellä kuin itse haluaa. Minun pitää saada pukeutua mieleiselläni (= aika omaperäisellä) tavalla sekä saada ajatella maailmanmenoa omalla tavallani.

        Vapaus ei siis ole minun kohdallani mitään "menemisen meinikiä". Oikeastaan päinvastoin. Kotini on linnani ja perheeni on aarteeni. Vesimiesluonteellani ymmärrän hyvin erilaisia ihmisiä ja tilanteita ja odotan, että myös minut ymmärretään.

        ei vapaudella tarkoiteta aina uskottomuutta, muitakin asioita on mitä haluaa tehdä ominpäin ja oman aikataulun mukaan, riippumattomuus toisista. ihana tulla kotiin omia polkuja..


      • Vesimm
        Vesimiesmamma kirjoitti:

        Täällä yksi vesimiesmamma, joka on ollut rapumiehen kanssa yksissä yli 12 vuotta. Lapsia on kolme ja arkinen elämä on ihanaa ja elämisen arvoista.

        Vapaudenkaipuusta omalla kohdallani olen todennut, että se on ikuista ja luonteenomaista. Kahlittu elämä ei toimi, vaan saa aikaan vain riitaa ja oman sielun vaurioita.

        Minun kohdallani vapaus = olla oman elämänsä herra. Käytännössä tämä tarkoittaa esim. sitä, että en halua lähteä mihinkään ns. kimppakyydillä, koska en välttämättä voi palata kotiin silloin kuin haluaisin. En myöskään pidä esim. huvipuistojen laitteista, koska niistä ei pääse pois sillä hetkellä kuin itse haluaa. Minun pitää saada pukeutua mieleiselläni (= aika omaperäisellä) tavalla sekä saada ajatella maailmanmenoa omalla tavallani.

        Vapaus ei siis ole minun kohdallani mitään "menemisen meinikiä". Oikeastaan päinvastoin. Kotini on linnani ja perheeni on aarteeni. Vesimiesluonteellani ymmärrän hyvin erilaisia ihmisiä ja tilanteita ja odotan, että myös minut ymmärretään.

        Juuri noin toimin ja ajattelen itsekin. Ei tunnu olevan eroa sillä, että olen miesveskari. sama kaiku on askelten.


    • Veskari <3 Rapu

      Vaikka olen vasta nuori (vm-89), olen huomannut itsessäni aivan liikaa tyypillisen vesimiehen piirteitä. Sitoutuminen ja elämää rajoittava seurustelu on aina hirvittänyt, mutta löysin muutama kuukausi sitten seuraa vuotta vanhemmasta rapupojasta. Suhteemme on pysynyt aikalailla platonisena, mutta täysin yllätyksenä tuli se, että tykästyin juuri rapuun. Heitähän pidetään yleisesti vesimiehille täysin sopimattomina! En tiedä kuinka tyypillinen rapu tämä poikani sitten on, mutta hänen seurassaan tunnen itseni mielettömän vapaaksi ja oloni hyväksi, vaikka en varsinaisesti olekaan päästänyt häntä liian lähelle (pahoittelen, kuulostaa kliseiseltä). Joten kannattaa kokeilla, sillä ongelmiahan tulee varmasti eteen jossakin vaiheessa!

      • nimetön

        Kohta 20 vuotta yhdessä olleena voisin väittää että kyllä suhde toimii.
        Pientä jännitettä on näiden kahden välillä, mutta intohimoa löytyy.
        Ja tunnetta on pelissä mukana.
        Myös vesimies voi olla mustasukkainen ja kiinnipitävä.


    • rapu-mies 2

      Vesimies - rapu suhteella ei kovin paljon toivoa :(
      Rapu - rapu toimii kyllä kokemuksesta hyvin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      2163
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1821
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1669
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1597
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1576
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1494
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      125
      1425
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1203
    Aihe