Tyttö 1v 3kk putosi liikenneympyrässä autosta ja jäi bussin alle,autossa ei ollut turvaistuinta isä ratissa.Kaikenlaisia typeryksiä teillämme liikkuu,tässä aivan turha kuolema jonka istuin olisi estänyt.
Tappoi lapsen
42
7124
Vastaukset
- joka sana
Meillä ei auto liikahdakaan, jos ei kaikilla ole turvavyöt kiinni, EIKÄ NIITÄ AVATA, ENNEN KUIN AUTO ON PARKISSA.
Sääli lasta ja omaisia.- äiti plus poika 1v 7kk
Kun luin tuon aamun lehdestä en meinannut ensin uskoa,että vielä nykyään joku kuljettaa pikkulasta ilman turvaistuinta.Ei voi olla tietämättömyyttä vaan TÖRKEÄÄ VÄLINPITÄMÄTTÖMYYTTÄ tuo pitäisi tuomita törkeästä kuolemantuottamuksesta.
Siinä nähtiin ettei tarvitse tulla edes kolaria kun suojaamaton lapsi kuolee. - palle
äiti plus poika 1v 7kk kirjoitti:
Kun luin tuon aamun lehdestä en meinannut ensin uskoa,että vielä nykyään joku kuljettaa pikkulasta ilman turvaistuinta.Ei voi olla tietämättömyyttä vaan TÖRKEÄÄ VÄLINPITÄMÄTTÖMYYTTÄ tuo pitäisi tuomita törkeästä kuolemantuottamuksesta.
Siinä nähtiin ettei tarvitse tulla edes kolaria kun suojaamaton lapsi kuolee.ei se siihen putoamiseen kuollut
- Ammatikseen ajava nainen
äiti plus poika 1v 7kk kirjoitti:
Siinä nähtiin ettei tarvitse tulla edes kolaria kun suojaamaton lapsi kuolee.Voi hyvä ihminen, kyllä noita leväperäisiä vanhempia näkee paljonkin! Lapset mm. seisovat etupenkin edessä nenä tuulilasissa, takapenkilläkin seisotaan, maataan hattuhyllyllä, seisotaan penkkien välissä... Tätä kaikkea näen melkein päivittäin, kun työkseni liikenteessä pyörin.
Vielä näkee niitäkin vanhempia, jotka istuvat tiukasti tyrvavöissä, mutta pieni lapsi/vauva istuu vänkärin sylissä. Ei taida äitiparka tajuta, kuinka nopeasti lapsi lentää tuulilasin läpi esim. peräänajotilanteessa.
Olisikohan em. tapauksissa aihetta muuhunkin kuin sakkoon? Mielestäni vanhempien pitäsi saada syyte tapon yrityksestä tai lapsi on sijoitettava sijaiskotiin vastuuntuntoisille vanhemmille. - palle
Ammatikseen ajava nainen kirjoitti:
Voi hyvä ihminen, kyllä noita leväperäisiä vanhempia näkee paljonkin! Lapset mm. seisovat etupenkin edessä nenä tuulilasissa, takapenkilläkin seisotaan, maataan hattuhyllyllä, seisotaan penkkien välissä... Tätä kaikkea näen melkein päivittäin, kun työkseni liikenteessä pyörin.
Vielä näkee niitäkin vanhempia, jotka istuvat tiukasti tyrvavöissä, mutta pieni lapsi/vauva istuu vänkärin sylissä. Ei taida äitiparka tajuta, kuinka nopeasti lapsi lentää tuulilasin läpi esim. peräänajotilanteessa.
Olisikohan em. tapauksissa aihetta muuhunkin kuin sakkoon? Mielestäni vanhempien pitäsi saada syyte tapon yrityksestä tai lapsi on sijoitettava sijaiskotiin vastuuntuntoisille vanhemmille.tai turvavyö muulle kuin kuljettajalle en oo ikinä nähnyt,mutta olen nähnyt kun bussit ajaa edellä ajavan "persiissä kiinni" että jos jotain tapahtuu niin bussi tappaa varmasti,pikkasen itsetutkiskelua pyydän ja on niitä matkustajia tippunut ja jäänyt roikkumaan vaateistaan ulkopuolelle kun on niin "ammattilaiset" ratissa ettei mikään estä kiirehtimästä varikkokahveille.
- sinua
palle kirjoitti:
ei se siihen putoamiseen kuollut
Onko bussikuski syylinen koko tapahtumaan?
Ei, isä on vastuussa putoamisesta mutta bussikuskin olisi pitänyt pystyä väistämään/pysähtymään, ajoi liian lähellä.
Syyllisiä molemmat, mutta isä aiheutti välin pitämättömyydellään koko jutun.
En ole lukenut mistään miksi ovi aukesi, avasiko lapsi(miksi ei lapsilukossa?) oliko lukko rikki? - Ammatikseen ajava nainen
palle kirjoitti:
tai turvavyö muulle kuin kuljettajalle en oo ikinä nähnyt,mutta olen nähnyt kun bussit ajaa edellä ajavan "persiissä kiinni" että jos jotain tapahtuu niin bussi tappaa varmasti,pikkasen itsetutkiskelua pyydän ja on niitä matkustajia tippunut ja jäänyt roikkumaan vaateistaan ulkopuolelle kun on niin "ammattilaiset" ratissa ettei mikään estä kiirehtimästä varikkokahveille.
Expressbusseissa näkyy olevan lantiovyöt myös matkustajille. Kuinka moni teistä niitä käyttää? Minä käytän.
- xxxx
palle kirjoitti:
tai turvavyö muulle kuin kuljettajalle en oo ikinä nähnyt,mutta olen nähnyt kun bussit ajaa edellä ajavan "persiissä kiinni" että jos jotain tapahtuu niin bussi tappaa varmasti,pikkasen itsetutkiskelua pyydän ja on niitä matkustajia tippunut ja jäänyt roikkumaan vaateistaan ulkopuolelle kun on niin "ammattilaiset" ratissa ettei mikään estä kiirehtimästä varikkokahveille.
Vuodatuksessasi ei ole paljoakaan päätä eikä häntää, mutta sen siitä sai selville, että syy on sinun mielestäsi 100-prosenttisesti linja-autonkuljettajan. No, kaikki tieliikenneonnettomuudet yritetään laittaa tavalla tai toisella kaikkien muiden kuin henkilöautoilijoiden syyksi, mutta kysynpä vain, VOIKO LIIKENTEESSÄ jumalauta kaikkeen varautua? - esimerkiksi siihen, että yht'äkkiä henkilöauton sivuovesta tippuu elävä ihminen syystä että sitä ei ole asianmukaisesti sidottu penkkiin eikä lapsilukitusta käytetty. Mieti nyt vähän, mitä kirjoitat.
ps. se lapsi tippui todellakin henkilöautosta, ei bussista, niin kuin kirjoituksestasi voisi päätellä. - jinxZ
sinua kirjoitti:
Onko bussikuski syylinen koko tapahtumaan?
Ei, isä on vastuussa putoamisesta mutta bussikuskin olisi pitänyt pystyä väistämään/pysähtymään, ajoi liian lähellä.
Syyllisiä molemmat, mutta isä aiheutti välin pitämättömyydellään koko jutun.
En ole lukenut mistään miksi ovi aukesi, avasiko lapsi(miksi ei lapsilukossa?) oliko lukko rikki?Miksi äiti istui edessä? Poliisin mukaan ovi ei ole aennut itsekseen, takana oli kaksi vanhempaa lasta.
- .....
palle kirjoitti:
ei se siihen putoamiseen kuollut
Idiootti
- taas...
olleet asialla ?
heillähän penikat riekkuu miten sattuu autoissa yleensäkin ?- Inhimillinen ihminen
..helvetti mitä porukkaa täällä! Itselle tuli tippa linssiin ja paha olo kaikkien asianosaisten puolesta. Vielä pahempi mieli tuli kun huomasi miten niin 'jämptisti oikeamielistä' ja kusipäistä porukkaa viitsikin ilmoile mielipiteitään laittaa :P
- ystävä.
muistelkaa montako bodomilla kuoli ja ei mitään rangaistusta bussikuskille.
- Brvi Lind
toi oli hyvä..:)
- tosiaan...
Brvi Lind kirjoitti:
toi oli hyvä..:)
...varmaan sen bussikuskinkin mielestä, joka sen lapsen yli ajoi. Jos sinulle joskus sattuu tuon tyyppinen vahinko, niin kerropa siitä sitten tänne Suomi24:ään, niin voin heitellä siitäkin kevyttä pikku läppää. Katotaan, tuntuuko hyvältä...
- jkjkl
tosiaan... kirjoitti:
...varmaan sen bussikuskinkin mielestä, joka sen lapsen yli ajoi. Jos sinulle joskus sattuu tuon tyyppinen vahinko, niin kerropa siitä sitten tänne Suomi24:ään, niin voin heitellä siitäkin kevyttä pikku läppää. Katotaan, tuntuuko hyvältä...
Oli miten oli niin tuo lapsen kuolema on jo sellainen rangaistus, ettei sitä toivo kellekään.
Itse olen myös nähnyt lapsia etupenkillä ilman turvavyötä ja tööttäilin kiivaasti ja näytin, että laitahan turvavyö. Se tehosi yhteen tyttöön ainakin kerran.
Näistä nauru yms. jutuista huomaa, että välinpitämättömyys myös toisen menetystä kohtaan on liian yleistä. Toivon aina naureskelijoille omia kolareita tai muita sairauksia. Kyllä sitä ymmärrystä alkaa sitten kummasti löytyä.
Kaikkien täytyisi käyttää turvavyötä. Oli meilläkin joskus niin tiukkaa rahasta kun mies opiskeli ja lapsi syntyi, että ostimme käytettynä turvaistuimen. Enää ei tarvitse ostaa mitään käytettyä, eikä myöskään nirunaru autoja, jotka menee ryttyyn kuin kananmuna pienimmästäkin kolarista.
Yhtä hyvin voisi sanoa, että on edesvastuutonta ajaa yli 15 vuotiaalla autolla tai tietyn kokoisella autolla. Vanha automme oli kyllä sellainen killeri (Nissan), ettei siinä olisi turvavöistä ja istuimista mitään apua ollut kolaritilanteessa. - meidän perhe
jkjkl kirjoitti:
Oli miten oli niin tuo lapsen kuolema on jo sellainen rangaistus, ettei sitä toivo kellekään.
Itse olen myös nähnyt lapsia etupenkillä ilman turvavyötä ja tööttäilin kiivaasti ja näytin, että laitahan turvavyö. Se tehosi yhteen tyttöön ainakin kerran.
Näistä nauru yms. jutuista huomaa, että välinpitämättömyys myös toisen menetystä kohtaan on liian yleistä. Toivon aina naureskelijoille omia kolareita tai muita sairauksia. Kyllä sitä ymmärrystä alkaa sitten kummasti löytyä.
Kaikkien täytyisi käyttää turvavyötä. Oli meilläkin joskus niin tiukkaa rahasta kun mies opiskeli ja lapsi syntyi, että ostimme käytettynä turvaistuimen. Enää ei tarvitse ostaa mitään käytettyä, eikä myöskään nirunaru autoja, jotka menee ryttyyn kuin kananmuna pienimmästäkin kolarista.
Yhtä hyvin voisi sanoa, että on edesvastuutonta ajaa yli 15 vuotiaalla autolla tai tietyn kokoisella autolla. Vanha automme oli kyllä sellainen killeri (Nissan), ettei siinä olisi turvavöistä ja istuimista mitään apua ollut kolaritilanteessa.Meillä oli nissan micra kun sattui kolari kaupungissa auto meni lunastukseen,mutta turvavyöt ja lasten turvaistuimet estivät loukkaantumiset.
Kyllä kaupunkinopeuksissa pikkuauto vanhakin on turvallinen kunhan muistamme laittaa vyöt ja lapset istuimiin. - argh
jkjkl kirjoitti:
Yhtä hyvin voisi sanoa, että on edesvastuutonta ajaa yli 15 vuotiaalla autolla tai tietyn kokoisella autolla. Vanha automme oli kyllä sellainen killeri (Nissan), ettei siinä olisi turvavöistä ja istuimista mitään apua ollut kolaritilanteessa.Ei kai sitä kukaan osta pientä ja/tai vanhaa autoa kuin pakosta. Kaiva kuvetta, voisin pistää pikkuautoni vaihtoon.
- Amatööri-autoilija
jkjkl kirjoitti:
Yhtä hyvin voisi sanoa, että on edesvastuutonta ajaa yli 15 vuotiaalla autolla tai tietyn kokoisella autolla. Vanha automme oli kyllä sellainen killeri (Nissan), ettei siinä olisi turvavöistä ja istuimista mitään apua ollut kolaritilanteessa.Kertoopa hirveästi auton koosta kun kertoo merkin. Kannattaisko kertoa ennemmin auton malli? Kyllä huomaa että nainen taas kertoilemassa satuja...
- alppu
Amatööri-autoilija kirjoitti:
Kertoopa hirveästi auton koosta kun kertoo merkin. Kannattaisko kertoa ennemmin auton malli? Kyllä huomaa että nainen taas kertoilemassa satuja...
Nissanit on pieniä!
- ukkluM
alppu kirjoitti:
Nissanit on pieniä!
Taas nainen asialla?
Onko tämä Nissan sinusta pieni?
http://www.trader.pl/images\pl\big_images\nissan_maxima_qx_3.jpg - N.I.L.K.K.I
ukkluM kirjoitti:
Taas nainen asialla?
http://www.trader.pl/images\pl\big_images\nissan_maxima_qx_3.jpghttp://www.motorhoming.com/1994 NISSAN PATROL 4.2.JPG
- alppu
ukkluM kirjoitti:
Taas nainen asialla?
http://www.trader.pl/images\pl\big_images\nissan_maxima_qx_3.jpgtuo on. Mulla on kaksi isompaa autoa...
- alppu
N.I.L.K.K.I kirjoitti:
http://www.motorhoming.com/1994 NISSAN PATROL 4.2.JPG
nähnyt isompiakin autoja
- ukkluM
alppu kirjoitti:
tuo on. Mulla on kaksi isompaa autoa...
Ja mulla on vielä isompia.
- alppu
ukkluM kirjoitti:
Ja mulla on vielä isompia.
onko ne henkilöautoja?
- Jussi
Meillä lapsenlapset eivät anna kuskin lähteä liikkeelle, ennen kuin kaikki ovat vöissä kiinni. Ne on pienestä opetettu ja huomauttavat heti, jos vaikka joku meinaa istua ilman vöitä.
- Nimi M. Erkki
Lain mukaan bussikuski on syyllinen, koska ei kyennyt: ”Hallitsemaan ajoneuvoa kaikissa tilanteissa”.
Sammalla tavoin Konginkankaan turmassa rekkakuski ei pystynyt hallitsemaan ajoneuvoaan jääpinnalla vaan se luisti linja-auton päälle.
Mistä löytyy se Jeesuksen ja Teräsmiehen risteytys joka hallitsee ajoneuvon kaikissa tilanteissa, kaikilla tienpinnoilla ja kaikillakeleillä?
Jos mustalaisilta putoaa penska kuormasta mitä siinä pitäisi tehdä kun ei saa massaa pysähtymään? Samoin mitä pitäisi rekkakuskin tehdä kun yhdistelmä luistaa puolikilometriä peilijäällä?
Tämä paatos vain siksi, että on ihmisiä jotka aina näkevät ammattikuljettajassa syyllisen ja vetoavat tieliikenneasetukseen ja väärään tilannenopeuteen.- axx
Lapsen kuljettaminen suojaamattomana on lain vastaista.
- henkilöautoilija
axx kirjoitti:
Lapsen kuljettaminen suojaamattomana on lain vastaista.
kysymys mihin se lapsi kuoli?
- Vieressä?
henkilöautoilija kirjoitti:
katsomassa kun lapsi putosi, onko todistettu ettei kuollut jo pudotessa? Asfaltti ja 50km/h on kova yhdistelmä pienelle. Henk.auton kuljettaja on syyllinen, kuormasta ei saa pudota mitään, ajon aikana. ei laudan pätkää, saati ihmisiä.
- bussi perseessä kiinni
Vieressä? kirjoitti:
katsomassa kun lapsi putosi, onko todistettu ettei kuollut jo pudotessa? Asfaltti ja 50km/h on kova yhdistelmä pienelle. Henk.auton kuljettaja on syyllinen, kuormasta ei saa pudota mitään, ajon aikana. ei laudan pätkää, saati ihmisiä.
liikenne ympyrässä 50km/h oikea nopeus oli varmaan 5km/h
- xxxx
henkilöautoilija kirjoitti:
Ihme logiikkaa. Mitä tekemistä tällä tapauksella on sen kanssa, että bussissa ja junassa ei lapsen tarvitse olla sidottuna? Jos lapsi tippuisi bussista vauhdissa ulos, ja syy olisi linja-autonkuljettan (hypoteettinen tilanne), niin varmaankin häntä rangaistaisiin, jos hänen todettaisiin olevan osittain tai kokonaan syyllinen tapahtumaan.
"mihin se lapsi kuoli?"
Syyllisyyden kannalta kysymys lienee epäoleellinen, jos linja-autonkuljettajan ei todeta tahallaan tai huolimattomuuttaan aiheuttaneen/myötävaikuttaneen lapsen kuolema(a)n.
Etkö erota rikosoikeudellisia peruskäsitteitä, tahallisuutta ja tahattomuutta? Suomeksi sanoen: eteen voi tulla tilanteita, joihin kukaan normaalipulliainen ei voi kohtuudella varautua, kuten tuo tapaus sellaiselta vaikuttaa.
Tilanne on muuten tosiaan täysin verrannollinen siihen, että kuljettaa autossa/peräkärryssä jotakin tavaraa, joka on epäasiallisesti sidottu, ja tästä syystä se tippuu matkan aikana ja osuu perässä tulevaan autoon ja aiheuttaa onnettomuuden. Totta helvetissä tuon kaman roudaaja on syyllinen, vaikka sen tippuminen _sinällään_ ei aiheuttanutkaan onnettomuutta.
Värilasit pois! - pitää välillä
xxxx kirjoitti:
Ihme logiikkaa. Mitä tekemistä tällä tapauksella on sen kanssa, että bussissa ja junassa ei lapsen tarvitse olla sidottuna? Jos lapsi tippuisi bussista vauhdissa ulos, ja syy olisi linja-autonkuljettan (hypoteettinen tilanne), niin varmaankin häntä rangaistaisiin, jos hänen todettaisiin olevan osittain tai kokonaan syyllinen tapahtumaan.
"mihin se lapsi kuoli?"
Syyllisyyden kannalta kysymys lienee epäoleellinen, jos linja-autonkuljettajan ei todeta tahallaan tai huolimattomuuttaan aiheuttaneen/myötävaikuttaneen lapsen kuolema(a)n.
Etkö erota rikosoikeudellisia peruskäsitteitä, tahallisuutta ja tahattomuutta? Suomeksi sanoen: eteen voi tulla tilanteita, joihin kukaan normaalipulliainen ei voi kohtuudella varautua, kuten tuo tapaus sellaiselta vaikuttaa.
Tilanne on muuten tosiaan täysin verrannollinen siihen, että kuljettaa autossa/peräkärryssä jotakin tavaraa, joka on epäasiallisesti sidottu, ja tästä syystä se tippuu matkan aikana ja osuu perässä tulevaan autoon ja aiheuttaa onnettomuuden. Totta helvetissä tuon kaman roudaaja on syyllinen, vaikka sen tippuminen _sinällään_ ei aiheuttanutkaan onnettomuutta.
Värilasit pois!käyttää tuota isoa autoa tuolla liikenteessä ja käydä töissäkin.
Se oli NISSAN SUNNY ja ihmettelen näin jälkeenpäin, että miten helevetissä se meni katsastuksesta läpi kun huomasimme jossain vaiheessa, että takapuskurikin on irti ja vedimme sillä peräkärryä.
Oli meillä Cherrykin jossain vaiheessa.
Sille yhdelle, jonka mielestä kaikki vanhatkin ovat turvallisia kaupunkinopeuksissa. Olen joutunut toisen syystä kolariin ja kyllä se pikkuauton kuski sai rattia syliin aika iloisesti. Toisekseen appiukon autosta kolarissa irtosivat penkit. Mikälie Nissani taas olikaan.
Siinä olis lapset takapenkillä olleet muussia kun satakiloinen ihminen penkkeineen kaatuu päälle ja auto muutenkin ympäri pitkin poikin metsää. - nopea vaan
pitää välillä kirjoitti:
käyttää tuota isoa autoa tuolla liikenteessä ja käydä töissäkin.
Se oli NISSAN SUNNY ja ihmettelen näin jälkeenpäin, että miten helevetissä se meni katsastuksesta läpi kun huomasimme jossain vaiheessa, että takapuskurikin on irti ja vedimme sillä peräkärryä.
Oli meillä Cherrykin jossain vaiheessa.
Sille yhdelle, jonka mielestä kaikki vanhatkin ovat turvallisia kaupunkinopeuksissa. Olen joutunut toisen syystä kolariin ja kyllä se pikkuauton kuski sai rattia syliin aika iloisesti. Toisekseen appiukon autosta kolarissa irtosivat penkit. Mikälie Nissani taas olikaan.
Siinä olis lapset takapenkillä olleet muussia kun satakiloinen ihminen penkkeineen kaatuu päälle ja auto muutenkin ympäri pitkin poikin metsää.ehdi väliin siis siinä persauksissa oli tietysti myös peräkoukku, joka oli puskurissa sieltä jostain kiinni.
Ei tuo auton anatomia niin kiinnosta kun on nuo korjaajat ihan sitä varten. - saku
olen sitä mieltä että se lapsen isä on syyllinen kyllä lastaan rakastava isä/äiti kiinnittää lapsen vöihin oli tilanne mikä hyvänsä. itselläni 1 lapsi ja ei varmasti istu tai riehu kun auto liikkuu, hän on turvallisesti vöissä.
- Autossa
saku kirjoitti:
olen sitä mieltä että se lapsen isä on syyllinen kyllä lastaan rakastava isä/äiti kiinnittää lapsen vöihin oli tilanne mikä hyvänsä. itselläni 1 lapsi ja ei varmasti istu tai riehu kun auto liikkuu, hän on turvallisesti vöissä.
Huolehtimalla että kaikki laittaa vyön kiinni ,
siinä huolehtii myös omasta turvallisuudesta,
kaikkihan sen tietää että esim törmäyksessä taka-
penkillä irti olevat esineet/ihmiset muuttuu ohjuksiksi. Eli:Kuskille pallo jalkaan ja sukevalle! . - kippari
Autossa kirjoitti:
Huolehtimalla että kaikki laittaa vyön kiinni ,
siinä huolehtii myös omasta turvallisuudesta,
kaikkihan sen tietää että esim törmäyksessä taka-
penkillä irti olevat esineet/ihmiset muuttuu ohjuksiksi. Eli:Kuskille pallo jalkaan ja sukevalle! .Minulla on naapuri, mainio tyyppi muuten, mutta ei aina muista (tai halua) laittaa turvavyötä kiinni.
Mutta, eipä lähde autokaan liikkeelle, ennenkuin remmit on kiinni. Tämä pätee aina, kuka tahansa istuu kyytiini.
Raivostuttaa, tai ainakin järkyttää, kun näkee lapsia kuljetettavan ilman turvaistuimia tai turvavöitä.
Tuo ohjukseksi muuttuminen on tosiasia, mutta itse en ajattele sitä, vaan ajattelen kaikkien turvallisuutta, minähän se kuitenkin sitä autoa ajan, minä todellakin olen silloin kapteeni.
Pidin turvavöitä aina, ennenkuin ne tulivat edes pakollisiksi. Naurettavaahan se on, että tuollainenkin asia pitää lailla määrätä. - autossa
kippari kirjoitti:
Minulla on naapuri, mainio tyyppi muuten, mutta ei aina muista (tai halua) laittaa turvavyötä kiinni.
Mutta, eipä lähde autokaan liikkeelle, ennenkuin remmit on kiinni. Tämä pätee aina, kuka tahansa istuu kyytiini.
Raivostuttaa, tai ainakin järkyttää, kun näkee lapsia kuljetettavan ilman turvaistuimia tai turvavöitä.
Tuo ohjukseksi muuttuminen on tosiasia, mutta itse en ajattele sitä, vaan ajattelen kaikkien turvallisuutta, minähän se kuitenkin sitä autoa ajan, minä todellakin olen silloin kapteeni.
Pidin turvavöitä aina, ennenkuin ne tulivat edes pakollisiksi. Naurettavaahan se on, että tuollainenkin asia pitää lailla määrätä.Kaikkein hirvein mitä minä olen nähnyt, oli kun isä kuljetti autoa pikkulapsi SYLISSÄÄN ja tämä tapahtui kaupungissa. Auto oli jokin Camaro tai Trans Am, miten olisi käynyt jos airbag olisi lauennut?
- fiksu
Vieressä? kirjoitti:
Tän kirjoittaja on fiksu! Täyttä asiaa
- kdbvhgs
Ei bussikuskin syy oo jos edestä menevästä autosta tippuu lapsi kesken matkan. Vanhemmalla on ollu vastuu laittaa lapsi turvallisesti istumaan. Ja tämä isä (?) on syyllinen jos ei noudata lakia, suomessa on turvavyö pakko! Kannattais enemmän ottaa vastuuta lapsista jos niitä hankkii, siitä saa kärsiä myöhemmin kuten tässä tapauksessa...
- tohelot
Suomalaisesta tulee murhamies/nainen kun se hyppää autonrattiin, tapa tai tule tapetuksi se on meininki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110