Muutimme viime vuoden syksyllä ns kaupunki omakotitaloon rivitalosta. Pihallamme oleskelee 4 harakkaa jotka ulostavat katetun terassin kalusteet sotkuisiksi,rikkovat pehmusteet pudottelevat kukkaruukut jne. Mitä voisin tehdä? En ruoki lintuja, silti ovat pihalla.
harakat kotipihalla
3
3816
Vastaukset
- Pauketta terassille
Pistä välkkyviä lankoja kaiteille (C_kasetin nauha).
Aina kun harakka näkyy terassilla, säikäytä niitä kunnolla. Parhaiten ne säikkyy, kun ampuu niitä pari kertaa, mutta se ei käy(ne) taajamassa. Äänitä jotain pauketta ja vie soitin terassille volyymit tapissa ja virtakytkin on asenossa mutta töpseli (virta jatkojohdolla sisältä) irti. Kun harakat tulee terassille, työnnä jatkojohdon töpseli pistorasiaan kun ne on radion vieressä. Sitte pistät vielä harakan näköisen nuken roikkumaan terassille. Kyllä kaikkoavat.- KTH
..linnut ovat melko tunnottomia äänille. Sensijaan visuaaliset ärsykkeet näyttävät tehoavan. Minä en ole joutunut harakoiden kanssa konfliktiin, mutta sinitiaiset ovat nokkimassa pehmeäkuorisia omenia, ja perinne pysyy mallioppimisen kautta. Olen tehnyt pöllöä jäljittelevän pelättimen, jota siirtelen paikasta toiseen. Tulos ei ole sataprosenttinen, mutta parempi kuin ei mitään.
Kaiken kaikkiaan olen sitä mieltä, että lintujen kanssa sotajalalle joutuminen ei koskaan johda pysyvään voittoon. - sami
KTH kirjoitti:
..linnut ovat melko tunnottomia äänille. Sensijaan visuaaliset ärsykkeet näyttävät tehoavan. Minä en ole joutunut harakoiden kanssa konfliktiin, mutta sinitiaiset ovat nokkimassa pehmeäkuorisia omenia, ja perinne pysyy mallioppimisen kautta. Olen tehnyt pöllöä jäljittelevän pelättimen, jota siirtelen paikasta toiseen. Tulos ei ole sataprosenttinen, mutta parempi kuin ei mitään.
Kaiken kaikkiaan olen sitä mieltä, että lintujen kanssa sotajalalle joutuminen ei koskaan johda pysyvään voittoon.Kyllä harakka, varis ja korppi oppivat kerrasta, kun niitä ampuu (ohi), että piha ei ole turvallinen.
Testaa vaikka niin, että paukautat käsiä yhteen kun harakka on lähellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733614Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91971Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2251315- 1341186
- 1001063
- 1081036
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil681001- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876