Rukoilijasirkka..

Minz

Tahtoisin hankkia rukoilijasirkan, mutta niistä löytyy aika nihkeästi tietoa.. Joten voisiko joku kertoa terraarion koon, ruokavalion, hoitovaatimukset, ym, ym. tai sivuston osoitteen, josta löytyy jotain tarkempaa tietoa...
Onko Suomesta helppo saada sirkkaa ja missä hintaluokissa liikkuu kpl hinta?

17

10756

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • v

terraarioeläin palstalta... maksaa todella vähän , maks 10 €

• Hanna

Rukoilijasirkka EI ole lemmikki! Olet varmaan pahasti sekoittanut kummitussirkat, sauvasirkat ja rukoilijasirkat. Rukoilijasirkat ovat lentäviä, lihansyöjiä, joten eivät kyllä oikein sovellu terraarioeläimiksi.

Toinen vastaaja puhui varmaan sauvasirkoista joita saa lähes mistä vaan, eivätkä maksakaan paljoa, mutta kummitussirkka olisi hyvä vaihtoehto ja ehkä ulkonäöllisesti lähimpänä rukoilijasirkkaa. Mulla on kuoriutunut poikasia ja ne ovat luovutusiässä parin viikon kuluttua.

Käy kattoo netistä jostain hakupalvelimesta, esim altavistasta, kun laitat hakusanaksi extatosoma tiaratum, niin näät minkä näköisiä nää on :)

• 201

• Hanna
        201 kirjoitti:

Rukoilijasirkka ON "lemmikiksi" sopiva!
        TJEU: http://www.herpetomania.fi/marikan_herppisivut/rukoilijasirkka.html

ei minun mielestäni ole. Olen asunut ulkomailla, sellaisella alueella, jossa oli luonnossa rukoilijasirkkoja. Nämä metsästävät ruokansa itse ja lentävät. Vangitsisitko perhosen hillopurkkiin? Mielestäni se on väärin. Sirkan kuuluisi saada lentää myös vangituissa olosuhteissaan, eikä se rukoilijasirkan kohdalla oikein toimi. Purevatkin pirun lujaa, joten senin suhteen vähän nihkeitä lemmikkejä.

kummitussirkka naaraat, sekä sauvasirkat eivät luonnossakaan lennä joten soveltuvat paremmin lemmikeiksi.

• Voi pikkusta
        Hanna kirjoitti:

ei minun mielestäni ole. Olen asunut ulkomailla, sellaisella alueella, jossa oli luonnossa rukoilijasirkkoja. Nämä metsästävät ruokansa itse ja lentävät. Vangitsisitko perhosen hillopurkkiin? Mielestäni se on väärin. Sirkan kuuluisi saada lentää myös vangituissa olosuhteissaan, eikä se rukoilijasirkan kohdalla oikein toimi. Purevatkin pirun lujaa, joten senin suhteen vähän nihkeitä lemmikkejä.

kummitussirkka naaraat, sekä sauvasirkat eivät luonnossakaan lennä joten soveltuvat paremmin lemmikeiksi.

Rääkkäystä? Hahah..voiko ötökän ottaminen lemmikiksi olla todellakin rääkkäystä? Kiitokset viikon nauruista..hahah!

• Holy_grandmother
        Hanna kirjoitti:

Rääkkäystä on jos otat lemmikin tai harraste-eläimen jota pitäisit nälässä...ja tökit kepillä. hei, pitäähän ihmiset lintujakin lemmikkinä? :o itseasiassa, perhosiakin on joillain :) Minulle on tulossa rukoilijasirkka ja ne on todella mielenkiintoisia :) hillopurkissa pitäminen tosiaan olisi rääkkäystä! ai jos eläin lentää ei sovi lemmikiksi? Hassu olet.

• 123577643

Rukoilija sirkka ON lemmikki niitä myydän joissakin lemmikkieläin kaupoissa.
        Itsekkin omistan tuollaisen pikkusen...
        ...Sain sen lemmikkieläin kaupasta.
        Käväiseppä kyselemästä vaikka faunattaresta tietoa :)

• Runoilijasirkka

rukoilijasirkka on lemmikki mutta aika harvinainen suomessa. Googleta vaikka rukoilijasirkka lemmikkinä!

• runoilijasirkka

• 5675675676
        Voi pikkusta kirjoitti:

Rääkkäystä? Hahah..voiko ötökän ottaminen lemmikiksi olla todellakin rääkkäystä? Kiitokset viikon nauruista..hahah!

vaikka rukoilijasirkan lemmikkinä pitäminen ei mielestäni olekkaan rääkkäystä niin kyllä lemmikkiharrastajan pitäs silti kunnioittaa elämää kaikissa sen muodoissa, niin hölmöltä kuin se joidenkin korvaan kuullostaa.

kultakalat pois pallomaljoista ja rotille kavereita!

• voi urpo!
        Voi pikkusta kirjoitti:

ötököitäkin voi rääkätä huonoilla olosuhteilla! Hanna on ihan oikeassa!

• Tylsistynyttietäjä

Se on lemmikki ja se kävelee eikä lennä

• Tylsistynyttietäjä
        Tylsistynyttietäjä kirjoitti:

Se on lemmikki ja se kävelee eikä lennä

Niillä on siivet, mutta ne harvoin turvautuu lentämiseen.

• KOLOI

GJ

• Anonyymi

Kyllä ne on lemmikeitä siinä kuin koiratkin, niille voi opettaa temppuja, eikä ne oikeesti ees lennä vaikka siivet löytyy, "rääkkäystä" ei ole jos on tarpeeksi iso "purkki" ja syöttää eläviä ötököitä. Ei tv ietenkään luonnosta, kun joku tulee niinkin luulemaan, vaan kotona kasvatettuja matoja, torakoita, jne.

• Anonyymi

Faunataresta mulle sanottiin että kesällä voi ulkoa antaa ötököitä ruuaksi. Miksi ei voisi. Ite olen ostamassa ensimmäistä sirkkaa ja ehkä otan sellaisen orkideasirkan mikä on pieni ja sille ei tietenkään liian isoja voi antaa kuten koiperhosia. Toinen vaihtoehto on se vihreä Aasialainen rukoilija.

• Anonyymi

Hei!

Rukoilijasirkka soveltuu hyvin lemmikiksi ja sillä on merkittävä opetus. Älkää kuunnelko ylempänä olevaa paholaista, joka yrittää leimata rukoilijasirkalle pahan kuvan.

Suosittelen ehdottomasti hankkimaan sellaisen, jos olet kiinnostunut henkisestä kasvusta ja henkimaailmasta.

Terveisin, Pyhä

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      3273
    2. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      154
      1869
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      147
      1809
    4. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      159
      1694
    5. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      77
      1594
    6. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      341
      1520
    7. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      81
      1389
    8. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      20
      1278
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1132
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1125
    Aihe