Rukoilijasirkka..

Minz

Tahtoisin hankkia rukoilijasirkan, mutta niistä löytyy aika nihkeästi tietoa.. Joten voisiko joku kertoa terraarion koon, ruokavalion, hoitovaatimukset, ym, ym. tai sivuston osoitteen, josta löytyy jotain tarkempaa tietoa...
Onko Suomesta helppo saada sirkkaa ja missä hintaluokissa liikkuu kpl hinta?

17

9326

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • v

      terraarioeläin palstalta... maksaa todella vähän , maks 10 €

    • Hanna

      Rukoilijasirkka EI ole lemmikki! Olet varmaan pahasti sekoittanut kummitussirkat, sauvasirkat ja rukoilijasirkat. Rukoilijasirkat ovat lentäviä, lihansyöjiä, joten eivät kyllä oikein sovellu terraarioeläimiksi.

      Toinen vastaaja puhui varmaan sauvasirkoista joita saa lähes mistä vaan, eivätkä maksakaan paljoa, mutta kummitussirkka olisi hyvä vaihtoehto ja ehkä ulkonäöllisesti lähimpänä rukoilijasirkkaa. Mulla on kuoriutunut poikasia ja ne ovat luovutusiässä parin viikon kuluttua.

      Käy kattoo netistä jostain hakupalvelimesta, esim altavistasta, kun laitat hakusanaksi extatosoma tiaratum, niin näät minkä näköisiä nää on :)

      • 201

      • Hanna
        201 kirjoitti:

        Rukoilijasirkka ON "lemmikiksi" sopiva!
        TJEU: http://www.herpetomania.fi/marikan_herppisivut/rukoilijasirkka.html

        ei minun mielestäni ole. Olen asunut ulkomailla, sellaisella alueella, jossa oli luonnossa rukoilijasirkkoja. Nämä metsästävät ruokansa itse ja lentävät. Vangitsisitko perhosen hillopurkkiin? Mielestäni se on väärin. Sirkan kuuluisi saada lentää myös vangituissa olosuhteissaan, eikä se rukoilijasirkan kohdalla oikein toimi. Purevatkin pirun lujaa, joten senin suhteen vähän nihkeitä lemmikkejä.

        kummitussirkka naaraat, sekä sauvasirkat eivät luonnossakaan lennä joten soveltuvat paremmin lemmikeiksi.


      • Voi pikkusta
        Hanna kirjoitti:

        ei minun mielestäni ole. Olen asunut ulkomailla, sellaisella alueella, jossa oli luonnossa rukoilijasirkkoja. Nämä metsästävät ruokansa itse ja lentävät. Vangitsisitko perhosen hillopurkkiin? Mielestäni se on väärin. Sirkan kuuluisi saada lentää myös vangituissa olosuhteissaan, eikä se rukoilijasirkan kohdalla oikein toimi. Purevatkin pirun lujaa, joten senin suhteen vähän nihkeitä lemmikkejä.

        kummitussirkka naaraat, sekä sauvasirkat eivät luonnossakaan lennä joten soveltuvat paremmin lemmikeiksi.

        Rääkkäystä? Hahah..voiko ötökän ottaminen lemmikiksi olla todellakin rääkkäystä? Kiitokset viikon nauruista..hahah!


      • Holy_grandmother
        Hanna kirjoitti:

        ei minun mielestäni ole. Olen asunut ulkomailla, sellaisella alueella, jossa oli luonnossa rukoilijasirkkoja. Nämä metsästävät ruokansa itse ja lentävät. Vangitsisitko perhosen hillopurkkiin? Mielestäni se on väärin. Sirkan kuuluisi saada lentää myös vangituissa olosuhteissaan, eikä se rukoilijasirkan kohdalla oikein toimi. Purevatkin pirun lujaa, joten senin suhteen vähän nihkeitä lemmikkejä.

        kummitussirkka naaraat, sekä sauvasirkat eivät luonnossakaan lennä joten soveltuvat paremmin lemmikeiksi.

        Rääkkäystä on jos otat lemmikin tai harraste-eläimen jota pitäisit nälässä...ja tökit kepillä. hei, pitäähän ihmiset lintujakin lemmikkinä? :o itseasiassa, perhosiakin on joillain :) Minulle on tulossa rukoilijasirkka ja ne on todella mielenkiintoisia :) hillopurkissa pitäminen tosiaan olisi rääkkäystä! ai jos eläin lentää ei sovi lemmikiksi? Hassu olet.


      • 123577643

        Rukoilija sirkka ON lemmikki niitä myydän joissakin lemmikkieläin kaupoissa.
        Itsekkin omistan tuollaisen pikkusen...
        ...Sain sen lemmikkieläin kaupasta.
        Käväiseppä kyselemästä vaikka faunattaresta tietoa :)


      • Runoilijasirkka

        rukoilijasirkka on lemmikki mutta aika harvinainen suomessa. Googleta vaikka rukoilijasirkka lemmikkinä!


      • runoilijasirkka

      • 5675675676
        Voi pikkusta kirjoitti:

        Rääkkäystä? Hahah..voiko ötökän ottaminen lemmikiksi olla todellakin rääkkäystä? Kiitokset viikon nauruista..hahah!

        vaikka rukoilijasirkan lemmikkinä pitäminen ei mielestäni olekkaan rääkkäystä niin kyllä lemmikkiharrastajan pitäs silti kunnioittaa elämää kaikissa sen muodoissa, niin hölmöltä kuin se joidenkin korvaan kuullostaa.

        kultakalat pois pallomaljoista ja rotille kavereita!


      • voi urpo!
        Voi pikkusta kirjoitti:

        Rääkkäystä? Hahah..voiko ötökän ottaminen lemmikiksi olla todellakin rääkkäystä? Kiitokset viikon nauruista..hahah!

        ötököitäkin voi rääkätä huonoilla olosuhteilla! Hanna on ihan oikeassa!


      • Tylsistynyttietäjä

        Se on lemmikki ja se kävelee eikä lennä


      • Tylsistynyttietäjä
        Tylsistynyttietäjä kirjoitti:

        Se on lemmikki ja se kävelee eikä lennä

        Niillä on siivet, mutta ne harvoin turvautuu lentämiseen.


    • KOLOI

      GJ

      • Anonyymi

        Kyllä ne on lemmikeitä siinä kuin koiratkin, niille voi opettaa temppuja, eikä ne oikeesti ees lennä vaikka siivet löytyy, "rääkkäystä" ei ole jos on tarpeeksi iso "purkki" ja syöttää eläviä ötököitä. Ei tv ietenkään luonnosta, kun joku tulee niinkin luulemaan, vaan kotona kasvatettuja matoja, torakoita, jne.


    • Anonyymi

      Faunataresta mulle sanottiin että kesällä voi ulkoa antaa ötököitä ruuaksi. Miksi ei voisi. Ite olen ostamassa ensimmäistä sirkkaa ja ehkä otan sellaisen orkideasirkan mikä on pieni ja sille ei tietenkään liian isoja voi antaa kuten koiperhosia. Toinen vaihtoehto on se vihreä Aasialainen rukoilija.

    • Anonyymi

      Hei!

      Rukoilijasirkka soveltuu hyvin lemmikiksi ja sillä on merkittävä opetus. Älkää kuunnelko ylempänä olevaa paholaista, joka yrittää leimata rukoilijasirkalle pahan kuvan.

      Suosittelen ehdottomasti hankkimaan sellaisen, jos olet kiinnostunut henkisestä kasvusta ja henkimaailmasta.

      Terveisin, Pyhä

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe