Kauhutarinoita Porista II

Kauhu on kivaa

OK aloitetaan toinen palsta kun ensimmäinen meni täyteen. Eniten nyt kiinnostaisi se kartano siellä Preiviikissä. Ja myöskin Tarkka sijainti Porin entisestä mielisairaalasta. Kirjoittakaa toki muitakin kauhutarinoita Porista ainahan niitä on kiva lukea.

321

114271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • horrorfriikki

      Mikäs kartano siellä Preiviikissä on? Multa menny ohi jotain?

      • James Dean

        Se varmaan tarkottaa sitä Vanhakartanon tönöä.


      • aatu_h
        James Dean kirjoitti:

        Se varmaan tarkottaa sitä Vanhakartanon tönöä.

        Siellä kartanon (Vanhakartano) alueella noita rakennuksia tosiaankin riittää.


      • Kaameaa =:(

      • "tietäjä"

        Ei se kartano oo Preiviikis vaa Poris!!! Asun sen kartanon lähel et :D


      • gay vai ei
        "tietäjä" kirjoitti:

        Ei se kartano oo Preiviikis vaa Poris!!! Asun sen kartanon lähel et :D

        Preiviiki o poris idiootti !!!!!


      • kävijä

    • todella

      tietää onko vanhakartano oikea nimi. myös junnilan historia kiinnostaa. onko kellään tietoa mistä saisi oikein paljon tietoa kuvia?!

      • James Dean

        Onko kartano tehty vuonna 1903? Sillä siinä yhdessä tornissa on juuri se vuosiluku. Eli tarkoitan, että onko jotkut osat myöhemmin rakennettu.


      • kirjastoon
        James Dean kirjoitti:

        Onko kartano tehty vuonna 1903? Sillä siinä yhdessä tornissa on juuri se vuosiluku. Eli tarkoitan, että onko jotkut osat myöhemmin rakennettu.

        ja kysele Satakunta osastolta Porin vanhojen kartanoiden historiaa?


      • K.V

        Eikös tuon vanhankartanon rakennuttajan nimi ollut Vanhakartano.

        Piha rakennuksissa on asunut kartanon olemassa olon aikana niin talonhenkilökuntaa, kuin myös Vanhankartanon liikekummaneita ja mustalaisia.

        Kartanon omistaja riitautui joskus ennenmuinoin Porilaisen kirkon johdon kanssa, ja tämän vuoksi rakennutti itselleen oman kirkon rakennuksensa pihamaalle. Tämän jälkeen kartanon herra ilmoitti sillähetkellä piharakennuksissa asuville mustalaisille, että vuokra pienenee, jos menevät kirkkoon joka sunnuntai.

        Mustalaiset, tottakai, tekivät työtä käskettyä, ja niin oli joka sunnuntai aamu kirkkoon vievä linja-auto täynnä mustalaisia, eikä kukaan "säädyllinen" ihminen mahtunut mukaan. Kartonen herra, ja hänen omaisensa taas saivat nauttia Herran rakkaudesta omassa kirkossaan. :)


      • Tomittajanrenttu
        K.V kirjoitti:

        Eikös tuon vanhankartanon rakennuttajan nimi ollut Vanhakartano.

        Piha rakennuksissa on asunut kartanon olemassa olon aikana niin talonhenkilökuntaa, kuin myös Vanhankartanon liikekummaneita ja mustalaisia.

        Kartanon omistaja riitautui joskus ennenmuinoin Porilaisen kirkon johdon kanssa, ja tämän vuoksi rakennutti itselleen oman kirkon rakennuksensa pihamaalle. Tämän jälkeen kartanon herra ilmoitti sillähetkellä piharakennuksissa asuville mustalaisille, että vuokra pienenee, jos menevät kirkkoon joka sunnuntai.

        Mustalaiset, tottakai, tekivät työtä käskettyä, ja niin oli joka sunnuntai aamu kirkkoon vievä linja-auto täynnä mustalaisia, eikä kukaan "säädyllinen" ihminen mahtunut mukaan. Kartonen herra, ja hänen omaisensa taas saivat nauttia Herran rakkaudesta omassa kirkossaan. :)

        ERITTÄIN MIELENKIINTOISTA!!!!!!
        Nyt pitäis vielä päästä oikein paikan päälle haastattamaan asukkaita joilla saattais olla vaikka kuinka monta tarinaa kerrottavana. Ehkä ne vois kertoa siitäkin, et paljonko niiden pihalla on juossut epämääräistä porukkaa kummitusjahdissa ja polttelemassa sanomalehteä.


      • Porin kummituksista!

        Olen kuvannut Porin seutua monta vuotta ja löytyy useita kuvia Porin kummituspaikoista ja autiotaloista. Tuli vasta nyt mieleen, et nehän vois laittaa nettiin otsikolla "porin kummitustalot" nimittäin yhdessä kuvassa minkä otin Vanhastakartanosta niin ikkunassa näkyy tosi kummalliset kasvot. Voi tietty olla heijastusta jostain oksista tai muusta.


      • todella

      • on vielä
        K.V kirjoitti:

        Eikös tuon vanhankartanon rakennuttajan nimi ollut Vanhakartano.

        Piha rakennuksissa on asunut kartanon olemassa olon aikana niin talonhenkilökuntaa, kuin myös Vanhankartanon liikekummaneita ja mustalaisia.

        Kartanon omistaja riitautui joskus ennenmuinoin Porilaisen kirkon johdon kanssa, ja tämän vuoksi rakennutti itselleen oman kirkon rakennuksensa pihamaalle. Tämän jälkeen kartanon herra ilmoitti sillähetkellä piharakennuksissa asuville mustalaisille, että vuokra pienenee, jos menevät kirkkoon joka sunnuntai.

        Mustalaiset, tottakai, tekivät työtä käskettyä, ja niin oli joka sunnuntai aamu kirkkoon vievä linja-auto täynnä mustalaisia, eikä kukaan "säädyllinen" ihminen mahtunut mukaan. Kartonen herra, ja hänen omaisensa taas saivat nauttia Herran rakkaudesta omassa kirkossaan. :)

        tuo vanhakartanontie, mikä menee pietniemen läpi, tuoille "uudelle vanhallekartanolle"(ulasoorin tien varressa, keltainen kartano, metaalipostilaatikko).Näköjään ollut heillä joskus isot maat?


      • ghostly-world
        on vielä kirjoitti:

        tuo vanhakartanontie, mikä menee pietniemen läpi, tuoille "uudelle vanhallekartanolle"(ulasoorin tien varressa, keltainen kartano, metaalipostilaatikko).Näköjään ollut heillä joskus isot maat?

        He ovat sukua naiselle joka omistaa sen pietniemen linnan.Tunnen sen pojan joka siellä asuu...Ei sinne kannat mennä.Heidänkin sukunimi on vanhakartano


      • nimimerkki

        Olen kuullut joskus sanottavan tuota kartanoa koiramäen kummitustaloksikin...


      • pajo
        James Dean kirjoitti:

        Onko kartano tehty vuonna 1903? Sillä siinä yhdessä tornissa on juuri se vuosiluku. Eli tarkoitan, että onko jotkut osat myöhemmin rakennettu.

        miten olet voinut ehtiä sinne näkemään sen vuosiluvun, koska siellä tulee ne 2 saksanpaimenkoiraa, itse juoksin niin helvetisti!!?? sen jälkeen kun joku karmiva äijä huusi niin pelottavalla äänellä, kaikki juoksi niin lujaa pois, ja auto käyntiin ja lähdimme, kuulen vieläkin sen äänen päässäni!


      • örkki
        Porin kummituksista! kirjoitti:

        Olen kuvannut Porin seutua monta vuotta ja löytyy useita kuvia Porin kummituspaikoista ja autiotaloista. Tuli vasta nyt mieleen, et nehän vois laittaa nettiin otsikolla "porin kummitustalot" nimittäin yhdessä kuvassa minkä otin Vanhastakartanosta niin ikkunassa näkyy tosi kummalliset kasvot. Voi tietty olla heijastusta jostain oksista tai muusta.

        Ootko laittanu niitä hommeleita nettiin jo? olis kyllä kiva nähdä :)


      • winterrrrrrrr
        pajo kirjoitti:

        miten olet voinut ehtiä sinne näkemään sen vuosiluvun, koska siellä tulee ne 2 saksanpaimenkoiraa, itse juoksin niin helvetisti!!?? sen jälkeen kun joku karmiva äijä huusi niin pelottavalla äänellä, kaikki juoksi niin lujaa pois, ja auto käyntiin ja lähdimme, kuulen vieläkin sen äänen päässäni!

        Vuosiluvun näkee netistä :) Itse olen ollut miljoonia kertoja kartanolla :)

        http://www.porilaiset.com/foorumi/album_showpage.php?full=&pic_id=504


      • lazla
        Porin kummituksista! kirjoitti:

        Olen kuvannut Porin seutua monta vuotta ja löytyy useita kuvia Porin kummituspaikoista ja autiotaloista. Tuli vasta nyt mieleen, et nehän vois laittaa nettiin otsikolla "porin kummitustalot" nimittäin yhdessä kuvassa minkä otin Vanhastakartanosta niin ikkunassa näkyy tosi kummalliset kasvot. Voi tietty olla heijastusta jostain oksista tai muusta.

        koska laitat kuvat muillekki


      • jännittävää, lisää tiatoo ?
        pajo kirjoitti:

        miten olet voinut ehtiä sinne näkemään sen vuosiluvun, koska siellä tulee ne 2 saksanpaimenkoiraa, itse juoksin niin helvetisti!!?? sen jälkeen kun joku karmiva äijä huusi niin pelottavalla äänellä, kaikki juoksi niin lujaa pois, ja auto käyntiin ja lähdimme, kuulen vieläkin sen äänen päässäni!

        itse olen muutamaan otteeseen käynyt siellä pihalla ei minkään näköistä merkkiä koirista, muuta yhden keran kaksi vihasta koiraa tuli perään ja juoksin lujaa ku mikä ja mies tuli haulikon kanssa, että siinä sai vähän kyytiä, myös hautausmaalla olen käyny ja siellä oli 50,80,2 ja 40 vuotta sitten kuolleita ihmisiä ainakin. ja sukunimet oli Vanhakartano ja Vennos ja jotain muita en kerennyt katsomaan. Yksi etunimi minkä muistan oli ainakin Simo-Daniel. Tosi jännittävää ja kiehtovaa jos joku tietää jotain tästä niin voisiko ilmottaa ? Olen nimittäin tosi kiinnostunut tästä ja haluaisin tietää kaiken mitä siitä ikinä saa irti.


      • hiippari porukka
        jännittävää, lisää tiatoo ? kirjoitti:

        itse olen muutamaan otteeseen käynyt siellä pihalla ei minkään näköistä merkkiä koirista, muuta yhden keran kaksi vihasta koiraa tuli perään ja juoksin lujaa ku mikä ja mies tuli haulikon kanssa, että siinä sai vähän kyytiä, myös hautausmaalla olen käyny ja siellä oli 50,80,2 ja 40 vuotta sitten kuolleita ihmisiä ainakin. ja sukunimet oli Vanhakartano ja Vennos ja jotain muita en kerennyt katsomaan. Yksi etunimi minkä muistan oli ainakin Simo-Daniel. Tosi jännittävää ja kiehtovaa jos joku tietää jotain tästä niin voisiko ilmottaa ? Olen nimittäin tosi kiinnostunut tästä ja haluaisin tietää kaiken mitä siitä ikinä saa irti.

        Kerran jätettiin mopot siihe etuportin vieree ja oltii menos pihaan mut sit tuli porin veden paketti auto ja se aukas ikkuna ja sano et nyt o liian aikasta kummitusretkille et siäl o ukko ja mamma viä hereil et ukko o iha mukava mut mamma o seonnu. Sit vaa se sano et jos haluutte men ni menköää amerikan tien kautta ja sit meette ko tulee semmoset petonipossut minkä välis o portti ni sit se niist kolmest polust mis ei oo auto renkait. se tiä meni sinne kartanon suulin/navetan kulmalle. ja siitä suoraan kartanon etuovelle. Keksittii kavereitte kaa siin kulmal suunnitelmaa niinko et jos se kysyy mitä me tehdää ni et sanotts et oltii mettäs ja eksyttii tänne. se kuullosti hyvält. sit me tultii siit suuli kulmalt ja käveltii vaa et ku ei tiedettäs et siäl asuu joku. Sit mää sanoin yhel kaveril et kuulin ove narinaa ja et se ukko tulee ulos. kaveri sano vaa et vitu tuu. melkee heti ko olin sanonu ni mentii puutarhan portista sisään ja sit ovi aukes ja äijjä huutta : mitä jumalauta te teette toiste pihalla. lähettii menee rämpie kaikki sin mettää paitsi kaveri se jäi selittää se stoori mikä me kesittii mut se äijjä vaa sano iha totisen et : läny jumalauta jo kasveri sano et : onks täs joku ongelma ni ukko vastas iha normaalil äänel ei oo mut mee silti. sit se pidätteli koiraas siin ni kaveri lähti menee kans sin mettää.


      • Hytti
        hiippari porukka kirjoitti:

        Kerran jätettiin mopot siihe etuportin vieree ja oltii menos pihaan mut sit tuli porin veden paketti auto ja se aukas ikkuna ja sano et nyt o liian aikasta kummitusretkille et siäl o ukko ja mamma viä hereil et ukko o iha mukava mut mamma o seonnu. Sit vaa se sano et jos haluutte men ni menköää amerikan tien kautta ja sit meette ko tulee semmoset petonipossut minkä välis o portti ni sit se niist kolmest polust mis ei oo auto renkait. se tiä meni sinne kartanon suulin/navetan kulmalle. ja siitä suoraan kartanon etuovelle. Keksittii kavereitte kaa siin kulmal suunnitelmaa niinko et jos se kysyy mitä me tehdää ni et sanotts et oltii mettäs ja eksyttii tänne. se kuullosti hyvält. sit me tultii siit suuli kulmalt ja käveltii vaa et ku ei tiedettäs et siäl asuu joku. Sit mää sanoin yhel kaveril et kuulin ove narinaa ja et se ukko tulee ulos. kaveri sano vaa et vitu tuu. melkee heti ko olin sanonu ni mentii puutarhan portista sisään ja sit ovi aukes ja äijjä huutta : mitä jumalauta te teette toiste pihalla. lähettii menee rämpie kaikki sin mettää paitsi kaveri se jäi selittää se stoori mikä me kesittii mut se äijjä vaa sano iha totisen et : läny jumalauta jo kasveri sano et : onks täs joku ongelma ni ukko vastas iha normaalil äänel ei oo mut mee silti. sit se pidätteli koiraas siin ni kaveri lähti menee kans sin mettää.

        se äijähän on ampunu yhtä jesseä suolapanoksilla,,. olin tolla samasella reissulla ^


      • asdasd1§21
        pajo kirjoitti:

        miten olet voinut ehtiä sinne näkemään sen vuosiluvun, koska siellä tulee ne 2 saksanpaimenkoiraa, itse juoksin niin helvetisti!!?? sen jälkeen kun joku karmiva äijä huusi niin pelottavalla äänellä, kaikki juoksi niin lujaa pois, ja auto käyntiin ja lähdimme, kuulen vieläkin sen äänen päässäni!

        ne koirat on iha mukavii ja se jätkä ei tosiaa jaksa juosta ketää kii


      • Nimetön
        jännittävää, lisää tiatoo ? kirjoitti:

        itse olen muutamaan otteeseen käynyt siellä pihalla ei minkään näköistä merkkiä koirista, muuta yhden keran kaksi vihasta koiraa tuli perään ja juoksin lujaa ku mikä ja mies tuli haulikon kanssa, että siinä sai vähän kyytiä, myös hautausmaalla olen käyny ja siellä oli 50,80,2 ja 40 vuotta sitten kuolleita ihmisiä ainakin. ja sukunimet oli Vanhakartano ja Vennos ja jotain muita en kerennyt katsomaan. Yksi etunimi minkä muistan oli ainakin Simo-Daniel. Tosi jännittävää ja kiehtovaa jos joku tietää jotain tästä niin voisiko ilmottaa ? Olen nimittäin tosi kiinnostunut tästä ja haluaisin tietää kaiken mitä siitä ikinä saa irti.

        itsekin kävin siellä hautausmaalla ja sain kaikessa rauhassa käytyä haudat läpi. onni taneli oli kuollut 2005,muita nimiä en muista. yksi oli kuollut 1951, yksi 1943 ja joku oli syntyny vissiin 1885 tai 1855, enenpää en muista


      • Moromutmooi
        ghostly-world kirjoitti:

        He ovat sukua naiselle joka omistaa sen pietniemen linnan.Tunnen sen pojan joka siellä asuu...Ei sinne kannat mennä.Heidänkin sukunimi on vanhakartano

        Haluisin niin paljo mennä sin vanhalkartanol.. Aika moni mun kavereist on ollu siel :D


      • Pöö!!!
        Hytti kirjoitti:

        se äijähän on ampunu yhtä jesseä suolapanoksilla,,. olin tolla samasella reissulla ^

        Se Jesse on mun luokal!!! Oon kans käyny siäl, mut en pihas.


      • hypudhyf

      • Eppoo
        todella kirjoitti:

        Kiitos junnilan kuvista! Voi v*ttu on meinaa pelottava paikka!! Hyi seitana!

        Mitä pelottavaa Junnilassa muka on? Oon valvonut siellä monet yöt hiippaillen hiljaisia käytäviä, ei mitenkään erityisen järisyttävää. Vai tarkoitatko Junnilaa ennen remontteja, nythän on kaikki uutta.


      • BillyBigBoom
        Eppoo kirjoitti:

        Mitä pelottavaa Junnilassa muka on? Oon valvonut siellä monet yöt hiippaillen hiljaisia käytäviä, ei mitenkään erityisen järisyttävää. Vai tarkoitatko Junnilaa ennen remontteja, nythän on kaikki uutta.

        no eipä siellä käytävillä mitään erikoista mutta siellä rannalla, olin ite kavereitte kanssa pitääs nuotiota siellä ja paistettii vaaha ku en ollu enne maistanu : D mutta sieltä jostai toisesta päästä kuulu jonku naise kiljasu ihan kuin täysillä oisi kiljaissut, muut kaverit siellä leiritalolla oli kuullut jotai muute iha outoa ääntä muttei sitä kiljasua.... oon kyllä moneen kertaa miettiny mikähän se oli ja pitäisi mennä toisten ja jos tapahtuis jotai nii menisin ottamaan selvää :)


      • Kummitustyttö
        BillyBigBoom kirjoitti:

        no eipä siellä käytävillä mitään erikoista mutta siellä rannalla, olin ite kavereitte kanssa pitääs nuotiota siellä ja paistettii vaaha ku en ollu enne maistanu : D mutta sieltä jostai toisesta päästä kuulu jonku naise kiljasu ihan kuin täysillä oisi kiljaissut, muut kaverit siellä leiritalolla oli kuullut jotai muute iha outoa ääntä muttei sitä kiljasua.... oon kyllä moneen kertaa miettiny mikähän se oli ja pitäisi mennä toisten ja jos tapahtuis jotai nii menisin ottamaan selvää :)

        Mä voisin lähtee kaveriksi tutkimaan mikä siellä kiljuu :) Mun kaikki kaverit on niin pelkureita ettei uskalla.


      • gay vai ei
        pajo kirjoitti:

        miten olet voinut ehtiä sinne näkemään sen vuosiluvun, koska siellä tulee ne 2 saksanpaimenkoiraa, itse juoksin niin helvetisti!!?? sen jälkeen kun joku karmiva äijä huusi niin pelottavalla äänellä, kaikki juoksi niin lujaa pois, ja auto käyntiin ja lähdimme, kuulen vieläkin sen äänen päässäni!

        oot selvästi pehmee


      • awte
        pajo kirjoitti:

        miten olet voinut ehtiä sinne näkemään sen vuosiluvun, koska siellä tulee ne 2 saksanpaimenkoiraa, itse juoksin niin helvetisti!!?? sen jälkeen kun joku karmiva äijä huusi niin pelottavalla äänellä, kaikki juoksi niin lujaa pois, ja auto käyntiin ja lähdimme, kuulen vieläkin sen äänen päässäni!

        Ne oli rotikoita ainakin minun vierailullani.


      • Koirakuiskaaja...
        awte kirjoitti:

        Ne oli rotikoita ainakin minun vierailullani.

        ... käytii sie ni me vietii ainaki saksapainenkoira rankkurille :D
        Empä aluksi tajunnut että sieltä oli... Mutta löysi kotiin kyllä...


      • hshjskjkj
        hiippari porukka kirjoitti:

        Kerran jätettiin mopot siihe etuportin vieree ja oltii menos pihaan mut sit tuli porin veden paketti auto ja se aukas ikkuna ja sano et nyt o liian aikasta kummitusretkille et siäl o ukko ja mamma viä hereil et ukko o iha mukava mut mamma o seonnu. Sit vaa se sano et jos haluutte men ni menköää amerikan tien kautta ja sit meette ko tulee semmoset petonipossut minkä välis o portti ni sit se niist kolmest polust mis ei oo auto renkait. se tiä meni sinne kartanon suulin/navetan kulmalle. ja siitä suoraan kartanon etuovelle. Keksittii kavereitte kaa siin kulmal suunnitelmaa niinko et jos se kysyy mitä me tehdää ni et sanotts et oltii mettäs ja eksyttii tänne. se kuullosti hyvält. sit me tultii siit suuli kulmalt ja käveltii vaa et ku ei tiedettäs et siäl asuu joku. Sit mää sanoin yhel kaveril et kuulin ove narinaa ja et se ukko tulee ulos. kaveri sano vaa et vitu tuu. melkee heti ko olin sanonu ni mentii puutarhan portista sisään ja sit ovi aukes ja äijjä huutta : mitä jumalauta te teette toiste pihalla. lähettii menee rämpie kaikki sin mettää paitsi kaveri se jäi selittää se stoori mikä me kesittii mut se äijjä vaa sano iha totisen et : läny jumalauta jo kasveri sano et : onks täs joku ongelma ni ukko vastas iha normaalil äänel ei oo mut mee silti. sit se pidätteli koiraas siin ni kaveri lähti menee kans sin mettää.

        oliks sä juovuksis vai mitä hä ? :D


      • nipsu

      • mie hä se
        jännittävää, lisää tiatoo ? kirjoitti:

        itse olen muutamaan otteeseen käynyt siellä pihalla ei minkään näköistä merkkiä koirista, muuta yhden keran kaksi vihasta koiraa tuli perään ja juoksin lujaa ku mikä ja mies tuli haulikon kanssa, että siinä sai vähän kyytiä, myös hautausmaalla olen käyny ja siellä oli 50,80,2 ja 40 vuotta sitten kuolleita ihmisiä ainakin. ja sukunimet oli Vanhakartano ja Vennos ja jotain muita en kerennyt katsomaan. Yksi etunimi minkä muistan oli ainakin Simo-Daniel. Tosi jännittävää ja kiehtovaa jos joku tietää jotain tästä niin voisiko ilmottaa ? Olen nimittäin tosi kiinnostunut tästä ja haluaisin tietää kaiken mitä siitä ikinä saa irti.

        niillä ihmisillä on mielenterveys ongelmia ei kannattais mennä sin pihal ärsyttämää ei kaikki tykkää jos sun pihal tullaa ilma lupaa. se heiluu haulikon kaa siel siks koska sitä on ärsytetty!!se kartanno on kyl mielenkiitoinen mut voi sen historiaa muutenki tutkii ku tunkeutumalla toisen pihal.


      • kävijä
        pajo kirjoitti:

        miten olet voinut ehtiä sinne näkemään sen vuosiluvun, koska siellä tulee ne 2 saksanpaimenkoiraa, itse juoksin niin helvetisti!!?? sen jälkeen kun joku karmiva äijä huusi niin pelottavalla äänellä, kaikki juoksi niin lujaa pois, ja auto käyntiin ja lähdimme, kuulen vieläkin sen äänen päässäni!

        sama juttu!


      • jaaski
        pajo kirjoitti:

        miten olet voinut ehtiä sinne näkemään sen vuosiluvun, koska siellä tulee ne 2 saksanpaimenkoiraa, itse juoksin niin helvetisti!!?? sen jälkeen kun joku karmiva äijä huusi niin pelottavalla äänellä, kaikki juoksi niin lujaa pois, ja auto käyntiin ja lähdimme, kuulen vieläkin sen äänen päässäni!

        koiranussia, siel on ehkä vaan yks koira, olin eile, vuosiluku 1902


      • hei6
        Nimetön kirjoitti:

        itsekin kävin siellä hautausmaalla ja sain kaikessa rauhassa käytyä haudat läpi. onni taneli oli kuollut 2005,muita nimiä en muista. yksi oli kuollut 1951, yksi 1943 ja joku oli syntyny vissiin 1885 tai 1855, enenpää en muista

        Muutama LAPSI oli kuollut vuonna 1926 samana vuonna!


      • Anonyymi
        K.V kirjoitti:

        Eikös tuon vanhankartanon rakennuttajan nimi ollut Vanhakartano.

        Piha rakennuksissa on asunut kartanon olemassa olon aikana niin talonhenkilökuntaa, kuin myös Vanhankartanon liikekummaneita ja mustalaisia.

        Kartanon omistaja riitautui joskus ennenmuinoin Porilaisen kirkon johdon kanssa, ja tämän vuoksi rakennutti itselleen oman kirkon rakennuksensa pihamaalle. Tämän jälkeen kartanon herra ilmoitti sillähetkellä piharakennuksissa asuville mustalaisille, että vuokra pienenee, jos menevät kirkkoon joka sunnuntai.

        Mustalaiset, tottakai, tekivät työtä käskettyä, ja niin oli joka sunnuntai aamu kirkkoon vievä linja-auto täynnä mustalaisia, eikä kukaan "säädyllinen" ihminen mahtunut mukaan. Kartonen herra, ja hänen omaisensa taas saivat nauttia Herran rakkaudesta omassa kirkossaan. :)

        Tuon mustalaiskertomuksen voidaan kaiketi jättää pois samoin kun ne kummitusjutut.Eikä siellä mitään kirkkoa muistaakseni ole vaan kappeli ja oma pieni hautausmaa.Olen ollut siellä aikoinaan töissä nuorena kollina silloin kun siellä tehtiin linjaauton koreja KARPE oli vuokrannut sieltä makasiinin,että tuttu paikka ja silloiset kartanon omistajat Vanhakartano olivat rehtiä ja uutteria ihmisiä aika ihmeellistä että muiden kotitilat kiinnostaa noinkin paljon mitä tälläkin palstalla on nähty.Eikö tuo Harmaalinnan kartano kiinnosta ollenkaan.


      • Anonyymi
        Koirakuiskaaja... kirjoitti:

        ... käytii sie ni me vietii ainaki saksapainenkoira rankkurille :D
        Empä aluksi tajunnut että sieltä oli... Mutta löysi kotiin kyllä...

        Mä oon käynyt siellä ihan sisällä ja koirat, mitä silloin oli, niin totteluvat hyvin omistajia. Hyvin tunsin omistajat.
        Ei toisten alueelle ole mitään asiaa mennä.


    • kauhu on kivaa

      Minä alotin ton ekan "kauhukertomuksia porista"
      ja joku muu alotti tän tokan mun nimi merkilläni.
      Vaik enhän tätä kyl ees oo rekisteröinyt...

      • viihdettä! Totta tai ei

        Haitanneeko tuo. :) Ei se vaan jaksanut varmaan odotella että tulisit paikalle. Mä vähän ihmettelinkin et miks se puhu jostain preiviikin kartanosta josta ei kyl ilm. aiemmin ollut mitään puhetta.


      • kauhu on kivaa
        viihdettä! Totta tai ei kirjoitti:

        Haitanneeko tuo. :) Ei se vaan jaksanut varmaan odotella että tulisit paikalle. Mä vähän ihmettelinkin et miks se puhu jostain preiviikin kartanosta josta ei kyl ilm. aiemmin ollut mitään puhetta.

        No ei se niin välii,kun han ei käytä toisten...


    • kauhusta

      mitään jos satuja luette,mutta tämä minun juttu on tosi,,,
      olin pieni tyttö ,ja me tyttöjen ja poikin kanssa löydettiin kotikaupukimme sairaalan kaatopaikan ,ja se oli tosi jännä paikka sinne oli mentävä joka päivä kun koulusta kotiin pääsitiin,,,, siellä oli pusseja ja laatikoita joita me jännittyneenä availimme keppien ja tikkuja kanssa ,missä säkissä oli sormen pätkiä ja missä verisiä liinoja,kaiken moisisa saksia ja puukkoja,oli sairaala sänkyjä ,ym sinne vietyä tavaraa ja meillä oli tuska hiki aina päällä ja kädet vapisivat kun niitä tutkimme mut siitä on aikaa jo yli 35vuotta.

      • kauhu on kivaa

        Olen satakunnan keskussairaalassa kesätöissä aina kesäsin ja haen roskia osastoilta leikkaussaleista,ja roskien mukana tulee laatikoita missä lukee"Tartuntavaara,ei saa missään nimessä avata" Niissä on ihmisen ruumin osia mitä on leikattu pois...
        Ja vielä nykyäänkin ne on paikassa minne pääsee kuka ja koska tahansa eli sairaalan roskalaiturilla...
        En kyl itte oo ikinä niitä avannu enkä avaa...


      • mikä juttu!

        Hyi olkoon! Ettekste pelänny jotain tartuntoja.


      • Pietro
        kauhu on kivaa kirjoitti:

        Olen satakunnan keskussairaalassa kesätöissä aina kesäsin ja haen roskia osastoilta leikkaussaleista,ja roskien mukana tulee laatikoita missä lukee"Tartuntavaara,ei saa missään nimessä avata" Niissä on ihmisen ruumin osia mitä on leikattu pois...
        Ja vielä nykyäänkin ne on paikassa minne pääsee kuka ja koska tahansa eli sairaalan roskalaiturilla...
        En kyl itte oo ikinä niitä avannu enkä avaa...

        Jos ruumiinosia poistetaan, ne poltetaan, ei lähetetä kesätyöntekijöiden mukana roskikseen. Instrumenttejä voidaan pakata noihin mainitsemiisi laatikoihin.


      • Rudolf K

        Katos perkele! Mannehan siellä kirjoittelee. Mannen tunnistaa aina siitä, etteivät ne osaa kirjoittaa. Myös pilkun ja pisteen käytön kanssa niillä on suuria ongelmia.


      • kauhu on kivaa
        Pietro kirjoitti:

        Jos ruumiinosia poistetaan, ne poltetaan, ei lähetetä kesätyöntekijöiden mukana roskikseen. Instrumenttejä voidaan pakata noihin mainitsemiisi laatikoihin.

        Kyllä muuten tosi on!Pakko jonkun ne on hakea.Ne haetaan sellaisilla kärryillä ja viedään roskalaatikkoon ja sit roskiksen täytyttyä ne viedään poltettavaksi.Roskis kylläkin on lukossa.

        Jos et usko niin meneppä vaikka katsomaan tai ota jotain muuta kautta selvää asiasta!

        Miks valehtelisin tälläst?


      • MAU
        kauhu on kivaa kirjoitti:

        Kyllä muuten tosi on!Pakko jonkun ne on hakea.Ne haetaan sellaisilla kärryillä ja viedään roskalaatikkoon ja sit roskiksen täytyttyä ne viedään poltettavaksi.Roskis kylläkin on lukossa.

        Jos et usko niin meneppä vaikka katsomaan tai ota jotain muuta kautta selvää asiasta!

        Miks valehtelisin tälläst?

        Lukkojen takana nuo tartuntavaara tavarat ovat, roskiksessa tosin. Näin oli jo 10 vuotta sitten, enkä usko tilanteen muuttuneen. Nuo ruumiinosat yms. muut sairaalajätteet jotka eivät mene tavalliseen roskikseen menevät hangassuon ongelmajätelaitokselle poltettavaksi. Väittävät muuten että O.Lindfors kummittelisi teknisenpuolen käytävillä, asiaa voi tiedustella nykyisiltä huoltomiehiltä.

        t:pitkäaikainen roskamies


      • kauhu on kivaa
        MAU kirjoitti:

        Lukkojen takana nuo tartuntavaara tavarat ovat, roskiksessa tosin. Näin oli jo 10 vuotta sitten, enkä usko tilanteen muuttuneen. Nuo ruumiinosat yms. muut sairaalajätteet jotka eivät mene tavalliseen roskikseen menevät hangassuon ongelmajätelaitokselle poltettavaksi. Väittävät muuten että O.Lindfors kummittelisi teknisenpuolen käytävillä, asiaa voi tiedustella nykyisiltä huoltomiehiltä.

        t:pitkäaikainen roskamies

        Ootko se joka oli 8vuotta siä roskamiehenä?Tunnet sit varmaa simon ja jaskan?


      • MAU
        kauhu on kivaa kirjoitti:

        Ootko se joka oli 8vuotta siä roskamiehenä?Tunnet sit varmaa simon ja jaskan?

        Tuttuja nimiä toki, terveiset heille.


      • osattu
        mikä juttu! kirjoitti:

        Hyi olkoon! Ettekste pelänny jotain tartuntoja.

        kun oltiin noin 6-10vuotiaita,edes ymmärretty,


      • pilkkuun
        Rudolf K kirjoitti:

        Katos perkele! Mannehan siellä kirjoittelee. Mannen tunnistaa aina siitä, etteivät ne osaa kirjoittaa. Myös pilkun ja pisteen käytön kanssa niillä on suuria ongelmia.

        ja pisteeseen,en ole manne,vaan nyt jo nainen.


      • Puuh
        kauhu on kivaa kirjoitti:

        Olen satakunnan keskussairaalassa kesätöissä aina kesäsin ja haen roskia osastoilta leikkaussaleista,ja roskien mukana tulee laatikoita missä lukee"Tartuntavaara,ei saa missään nimessä avata" Niissä on ihmisen ruumin osia mitä on leikattu pois...
        Ja vielä nykyäänkin ne on paikassa minne pääsee kuka ja koska tahansa eli sairaalan roskalaiturilla...
        En kyl itte oo ikinä niitä avannu enkä avaa...

        Sinulla on myös vaitiolovelvollisuus jos olet sairaalassa töissä, vaikkakin vaan kesätöissä.

        Junnilasta höpisijöille, Vanhakartano on nimenomaan preiviikissä joten siksi joku 'höpisi' siitä, nuo Junnila / reposaari kuvat ei liity mitenkään siihen. Ottakaa asioista ensin selvää.


      • thef
        Pietro kirjoitti:

        Jos ruumiinosia poistetaan, ne poltetaan, ei lähetetä kesätyöntekijöiden mukana roskikseen. Instrumenttejä voidaan pakata noihin mainitsemiisi laatikoihin.

        Olin TETissä veikko lehdellä ja kuljetimme ruumin osia sellaisseesaa tynnyrissä ja ne kuljetetaan helsinkiin poltettavaksi eli ole hiljaa ja jos et tiedä asioista mitään!


    • Sarah

      Porin lähellä, Nakkilassa kävi muutama vuosi sitten aktiivisia saatananpalvojia suorittamassa omia rituaalejaan. Paikka oli Nakkilan perämetsässä, Osolla sijaitseva vanha, asumaton talo.
      Joskus, kun päivällä uskalsin sinne mennä, pihassa oli ihmisen kokoinen nukke, jota oli viillelty joka puolelta, jaa pää oli irroitettu.
      Puiden runkoihin oli kaiverreltu pertagrammeja yms merkkejä, jotka saatananpalvontaan kuuluvat.
      Talon ympärillä oli useita nuotion jämiä. Öisin metsään ajoi autoja todella paljon, ja aina kaikki ihmettelivät, mihin autot menevät, koska siellä perämetsässä ei asu ketään. Ei siellä ole edes kenenkään mökkejä. Yksi mies meni kerran koiransa kanssa paikan päälle ja uhkasi poliiseilla.Osa porukasta lähti karkuun, osa ei reagoinut mieheen mitenkään.Seuraavana päivänä talon pihassa oli musta raamattu revittynä, ja iso laudanpätkä jossa luki`" Me tulemme aina takaisin".
      Ja niin he tekivätkin, joka viikonloppu autoja ajoi metsään, mutta ei enää niin paljon mitä ennen miehen käytyä paikan päällä.
      Nyt tämä vanha talo on purettu, en tiedä onko tämä sama porukka pistänyt paikan maan tasalle, vai onko ehkä omistaja kyllästynyt öisiin vierailijoihin...

      • psychomat

        ..he menivät sinne leikkimään barbeilla? Pelkäsivät jäävänsä kiinni ja menivät öisin metsään leikkimään nukkekodin vaaleanpunaisiin puetuilla asukeilla.


    • ketään

      löytänyt netistä niitä tarkkoja vanhojen hautausmaiden paikkoja??? Ite en kyl löytänyt...
      kiinnostais varsinkin se leppäkorven hautausmaa.

      • kauhu on kivaa

        Olen yrittäny ettii tietoa siitä,mut ei ole vielä löytynyt.Ajattelin soittaa vaikka huomenna museovirastoon ja kysellä mistä sais tietoo kyseisestä asista.Ilmoitan heti kun selviää jotain!!!


      • google haun pori leppäkorven hautausmaa,sieltä löytyi vaan niin paljon tietoa etten jaksanut lukea,ehkä joku muu jaksaa.


      • tässä

      • LJF

        Leppäkorven hautausmaalle haudattiin kaikki itsemurhaajat ja syntiset!
        Sieltä olen kuullut karmeita tarinoita.
        Otappa asiasta selvää, kirjasto auttaa myös aika paljon asiaa.
        Itse en rupea näitä kertomaan mutta ei ole kauniita juttuja!


    • teiniurpot....

      Aivan helvetin pelottavia juttuja, oikeen teinikauhuu... Älkää pliis naurattako mua enempää näillä idioottikauhun irvikuvajutuilla.
      No teineillä on teinien kauhut.

      • anskuli

        no antaa nyt toisten kirjotella... mul menee ainaski kylmiä väristyksiä! onko sulla jotain kokemuksia? jos ei ni et voi tietää... must viikkari on aika jänskä paikka, kävin eile lenkillä illalla piti mennä uimahallille, mut jalka kramppas ni jouduin oikoo viikkarin kautta... seuraavaks sitte vaikka väkisin jostain muualta!!!


    • ghostly-world

      Olen se tyyppi,joka aloitti ton ensimmäisen "kauhukertomuksia porista" keskustelun.Ja tämä on tästä lähin mun nick,koska joku munapää kirjotteli "kauhu on kivaa"nickillä viestejä puolestani...

      • Kauhu on kivaa

        Tämä ei TODELLAKAAN pidä paikkansa. En ole mitään nickiä rekisteröinyt. Tämä on joku teini joka pilailee kustannuksellani täällä.


      • ghostly-world
        Kauhu on kivaa kirjoitti:

        Tämä ei TODELLAKAAN pidä paikkansa. En ole mitään nickiä rekisteröinyt. Tämä on joku teini joka pilailee kustannuksellani täällä.

        Onko ihan pakko tehdä tälläi?miks on pakko tehdä kiusaa?


      • kauhu on kivaa
        ghostly-world kirjoitti:

        Onko ihan pakko tehdä tälläi?miks on pakko tehdä kiusaa?

        ole mitään oikeutta valehteluun. Mä olen orginaali.


      • ghostly-world
        kauhu on kivaa kirjoitti:

        ole mitään oikeutta valehteluun. Mä olen orginaali.

        Jos sulle tulee hyvä mieli tosta et teet tälläst kiusaa ni sen kun sit vaa...Nyt et enää voi tehä toist kertaa ku rekisteröin tän...
        Tälläsii mulkkui Poris just on...


      • kauhu on kivaa
        ghostly-world kirjoitti:

        Jos sulle tulee hyvä mieli tosta et teet tälläst kiusaa ni sen kun sit vaa...Nyt et enää voi tehä toist kertaa ku rekisteröin tän...
        Tälläsii mulkkui Poris just on...

        tätä nimimerkkiä kun väität olevasi aito? Eikö se todista että sinä valehtelet?


      • ghostly-world
        kauhu on kivaa kirjoitti:

        tätä nimimerkkiä kun väität olevasi aito? Eikö se todista että sinä valehtelet?

        Mul on ollu tää nimimerkki jo pari viikkoo,en vaa jaks ikinä kirjautuu sisään.Ja yritinkin rekisteröidä nimimerkkiä "kauhu on kivaa" mut on ollu joku päivitysjuttu ja ei oo saanu rekisteröityy uusii nimimerkkei viikkoon.Nyt vissiin jo saa...
        Sää voit pitää sitä mult varastamaas nimimerkkii hinttari!!!Kyl tää mulle kelpaa!!!
        Vitun kusipää!!!


      • ghostly-world
        ghostly-world kirjoitti:

        Mul on ollu tää nimimerkki jo pari viikkoo,en vaa jaks ikinä kirjautuu sisään.Ja yritinkin rekisteröidä nimimerkkiä "kauhu on kivaa" mut on ollu joku päivitysjuttu ja ei oo saanu rekisteröityy uusii nimimerkkei viikkoon.Nyt vissiin jo saa...
        Sää voit pitää sitä mult varastamaas nimimerkkii hinttari!!!Kyl tää mulle kelpaa!!!
        Vitun kusipää!!!

        Oot varmaa joku helvetin munapää teini joka saa jotai tyydytyst kiusantekemisest.Jos sut näkisin ni turpaan saisit hintti!!!


      • kauhu on kivaa
        ghostly-world kirjoitti:

        Oot varmaa joku helvetin munapää teini joka saa jotai tyydytyst kiusantekemisest.Jos sut näkisin ni turpaan saisit hintti!!!

        Siinähän todistat typerällä uhollasi olevasi valehtelija.
        Jo on kovaa kun pitää keskustelujakin varastaa.


      • Oikeen malliesimerkki
        kauhu on kivaa kirjoitti:

        Siinähän todistat typerällä uhollasi olevasi valehtelija.
        Jo on kovaa kun pitää keskustelujakin varastaa.

        Ensin on suosittu topikki, sit se saa jatkoa ja on suosittu mutt sitte joku toine yrittääki varastaa sen heh heh :))
        Ei kai muilla palstoilla vielä topikeista tapella ?? Only in Pori.
        ps. mun veikkaus : alkuperäne on toi ei rekisteröity nimimerkki.


      • ghostly-world
        kauhu on kivaa kirjoitti:

        Siinähän todistat typerällä uhollasi olevasi valehtelija.
        Jo on kovaa kun pitää keskustelujakin varastaa.

        Ketään muita tuskin kiinnostaa,että kumpi meistä on alkuperäinen "kauhu on kivaa".Mut itte tiedän ainakin et olen se alkuperäinen.Ja ei sil oikeestaa oo mitää väliikää.
        Minäpä ainakin jatkan keskustelua ja sillä hyvä!!!Asia osaltani loppuun käsitelty!Ja tästä lähin jos mä kirjotan jotain niin kirjoitan sen tällä rekisteröidyllä nimimerkillä...


      • ghostly-world
        Oikeen malliesimerkki kirjoitti:

        Ensin on suosittu topikki, sit se saa jatkoa ja on suosittu mutt sitte joku toine yrittääki varastaa sen heh heh :))
        Ei kai muilla palstoilla vielä topikeista tapella ?? Only in Pori.
        ps. mun veikkaus : alkuperäne on toi ei rekisteröity nimimerkki.

        Minä olen se alkuperäinen "kauhu on kivaa".Ja ei sil oo mitää välii mitä jotkut muut luulee.Olis pitäny mun jo ekas kauhukertomuksii porist rekisteröidä nim.merkki ni olis välttynyt tältäkin.
        Vituttaa vaa hieman kun sain ison keskustelun aikaan ja sit joku pelle yrittää saada "ns.kunnian"siitä itselleen,mut onneks siitä ei palkintoja jaeta.
        Mut nyt en jaks enää vatvoo tätä vaan jatkan keskustelua aiheesta kummitukset...ja muusta vastaavasta...


      • kauhu on kivaa
        ghostly-world kirjoitti:

        Minä olen se alkuperäinen "kauhu on kivaa".Ja ei sil oo mitää välii mitä jotkut muut luulee.Olis pitäny mun jo ekas kauhukertomuksii porist rekisteröidä nim.merkki ni olis välttynyt tältäkin.
        Vituttaa vaa hieman kun sain ison keskustelun aikaan ja sit joku pelle yrittää saada "ns.kunnian"siitä itselleen,mut onneks siitä ei palkintoja jaeta.
        Mut nyt en jaks enää vatvoo tätä vaan jatkan keskustelua aiheesta kummitukset...ja muusta vastaavasta...

        Tämä keskustelu taisi menettää hohtonsa tuollaisen häirikön takia. Olet iso FEIKKI!!


      • ghostly-world
        kauhu on kivaa kirjoitti:

        Tämä keskustelu taisi menettää hohtonsa tuollaisen häirikön takia. Olet iso FEIKKI!!

        Yli 44 000 lukiaa ja 250 vastannutta niin eiköhän kaikki asiat ala olee jo käsiteltyjä...
        Mutta kyllä mulla mielenkiintoo riittää aiheeseen,jos jotain tosissan asia kiinnostaa,voitas vaikka sp-avulla alkaa juttelee aiheesta...?!
        Itse ainakin etsin netistä koko ajan uusia seikkailuja aiheen tiimoilta...Harmi et mun englannin kielen taito ei oo mikää loistava niin en oikee pääs jyväl ulkomaan aave jutuist!!!


      • James Dean
        Oikeen malliesimerkki kirjoitti:

        Ensin on suosittu topikki, sit se saa jatkoa ja on suosittu mutt sitte joku toine yrittääki varastaa sen heh heh :))
        Ei kai muilla palstoilla vielä topikeista tapella ?? Only in Pori.
        ps. mun veikkaus : alkuperäne on toi ei rekisteröity nimimerkki.

        Veikkaisin kanssa tuota rekisteröimätöntä nimimerkkiä. Mutta se on nyt sitten yksi paskan maku.


      • ghostly-world
        kauhu on kivaa kirjoitti:

        Tämä keskustelu taisi menettää hohtonsa tuollaisen häirikön takia. Olet iso FEIKKI!!

        Vaikka tossa aiemmin sanoin että lopetetaan tän asian puiminen,mutta mua ottaa päähän tää niin suunnattomasti,kun aloit keskustelee mun nimimerkilläni.
        Mutta nyt keksein konstin jolla voin todistaa että sää olet se matkiapelle.On vaa yks pikku ongelma,ja siihen tartten riinan apuu...Odotan innolla sitä et saan todistettuu et olen se alkuperäinen "kauhu on kivaa"!!!!!


      • kauhu on kivaa
        ghostly-world kirjoitti:

        Vaikka tossa aiemmin sanoin että lopetetaan tän asian puiminen,mutta mua ottaa päähän tää niin suunnattomasti,kun aloit keskustelee mun nimimerkilläni.
        Mutta nyt keksein konstin jolla voin todistaa että sää olet se matkiapelle.On vaa yks pikku ongelma,ja siihen tartten riinan apuu...Odotan innolla sitä et saan todistettuu et olen se alkuperäinen "kauhu on kivaa"!!!!!

        vainoharhaisuus kerro jo kaiken tarpeellisen...


      • ghostly-world
        kauhu on kivaa kirjoitti:

        vainoharhaisuus kerro jo kaiken tarpeellisen...

        Mul on nyt niin hyvä idea.Jos riina vaa suostuu vähä jeesaa ni sit selvii kumpi on orginaani kauhu on kivaa.Tai oikeestaa sil selvii vaan se et ootko sää se,mut sekin riittää mulle!!!

        Ja kyl jos joku sun viestejä kattelee ni huomaa et oot se feikki,koska sua ei ensinnäkään kiinnosta tää aihe yhtän et oo ainuttakaan viestiä täällä kiijoittanut aiheesta.


      • kauhu on kivaa
        ghostly-world kirjoitti:

        Mul on nyt niin hyvä idea.Jos riina vaa suostuu vähä jeesaa ni sit selvii kumpi on orginaani kauhu on kivaa.Tai oikeestaa sil selvii vaan se et ootko sää se,mut sekin riittää mulle!!!

        Ja kyl jos joku sun viestejä kattelee ni huomaa et oot se feikki,koska sua ei ensinnäkään kiinnosta tää aihe yhtän et oo ainuttakaan viestiä täällä kiijoittanut aiheesta.

        Katos nyt vähän tätä ketjua ja puhu vasta sitten.
        Sulla FEIKKI tää juttu meni pilalle.


      • ghostly-world
        kauhu on kivaa kirjoitti:

        Katos nyt vähän tätä ketjua ja puhu vasta sitten.
        Sulla FEIKKI tää juttu meni pilalle.

        Miks teet tälläi ku sua ei näytä edes kiinnostavan tää koko aihe,tai et ainakaa yhtää viestii oo kirjottanut tänne aiheesta...?


      • imprezza898
        kauhu on kivaa kirjoitti:

        Katos nyt vähän tätä ketjua ja puhu vasta sitten.
        Sulla FEIKKI tää juttu meni pilalle.

        Ghostly-world on se orginaali´,sen tietää heti siitä,kun et kirjottele tänne mitään aiheeseen liittyvää.GW:tä näyttää aihekin kiinnostavan.
        Et antasit olla jo...


      • kauhu on kivaa
        imprezza898 kirjoitti:

        Ghostly-world on se orginaali´,sen tietää heti siitä,kun et kirjottele tänne mitään aiheeseen liittyvää.GW:tä näyttää aihekin kiinnostavan.
        Et antasit olla jo...

        Jos molemmat ootte noin sokeita niin syytö minä siihen oon. Kattokaa tota alkuketjua ja sitten kun tää FEIKKI saapui niin meni tää ketju pipariks. Tossa ylempänä totesin jo että lopetan tässä ketjussa. Selviskö?


      • Porilaismies
        ghostly-world kirjoitti:

        Ketään muita tuskin kiinnostaa,että kumpi meistä on alkuperäinen "kauhu on kivaa".Mut itte tiedän ainakin et olen se alkuperäinen.Ja ei sil oikeestaa oo mitää väliikää.
        Minäpä ainakin jatkan keskustelua ja sillä hyvä!!!Asia osaltani loppuun käsitelty!Ja tästä lähin jos mä kirjotan jotain niin kirjoitan sen tällä rekisteröidyllä nimimerkillä...

        Huono feikki. Tuosta profiilisi kertomuksesta huomaa viimeistään, että kumpi puhuu totta. Jos/kun saat feikkaamisesta jotain kicksejä, niin kannattaa hieman vielä treenailla ennen kuin tulet tänne vuodattamaan.


      • ghostly-world
        Porilaismies kirjoitti:

        Huono feikki. Tuosta profiilisi kertomuksesta huomaa viimeistään, että kumpi puhuu totta. Jos/kun saat feikkaamisesta jotain kicksejä, niin kannattaa hieman vielä treenailla ennen kuin tulet tänne vuodattamaan.

        Mul on iha sama mitä sää uskot,mut ei tulis mieleenkään alkaa feikkaa tääl mitää.Olen keskustelun aloittaja ja keskustelen täällä koska asia kiinnostaa minua.EN ENÄÄ KIRJOITA YHTÄÄN VIESTIÄ KOSKIEN TÄTÄ AIHETTA!!!


      • takii
        ghostly-world kirjoitti:

        Mul on iha sama mitä sää uskot,mut ei tulis mieleenkään alkaa feikkaa tääl mitää.Olen keskustelun aloittaja ja keskustelen täällä koska asia kiinnostaa minua.EN ENÄÄ KIRJOITA YHTÄÄN VIESTIÄ KOSKIEN TÄTÄ AIHETTA!!!

        tää meni paskaks koko ketju. Oisit rekisteröiny nimimerkkis nii ei tulis epäselvyyksii. Nyt kukaa ei oikee usko sua koska mouhoot koko aja ett mä oon alottaja, mä en oo feikki.
        Taisit sitteki olla se feikki.


      • ghostly-world
        takii kirjoitti:

        tää meni paskaks koko ketju. Oisit rekisteröiny nimimerkkis nii ei tulis epäselvyyksii. Nyt kukaa ei oikee usko sua koska mouhoot koko aja ett mä oon alottaja, mä en oo feikki.
        Taisit sitteki olla se feikki.

        et suutun jos joku pällii nimimerkkini!!!Mut ei sil o enää mitää välii...


      • Tuhnu~~
        ghostly-world kirjoitti:

        Miks teet tälläi ku sua ei näytä edes kiinnostavan tää koko aihe,tai et ainakaa yhtää viestii oo kirjottanut tänne aiheesta...?

        Joo elikkä olen kuullut että siellä Lavian tiellä ku on sellanen jyrkkä 90 asteen kurvi jossa on ulkokurvissa sellanen kiviaita on kummituksia.
        Elikkä en ole nähny mutta mieli tekisi mennä kattoo pitääkö paikkas.
        Siellä aina ku on sadetta ja ukkosta yöllä niin kurvissa kävelee Äiti ja Lapsi käsikkäin.
        Siinä kurvissa on kuulemma just äiti ja lapsi jäänyt auton alle ja kuollut.


      • Puuh
        ghostly-world kirjoitti:

        et suutun jos joku pällii nimimerkkini!!!Mut ei sil o enää mitää välii...

        Ketään ei kiinnosta vittuakaan.


      • tohtorisetä5
        ghostly-world kirjoitti:

        Minä olen se alkuperäinen "kauhu on kivaa".Ja ei sil oo mitää välii mitä jotkut muut luulee.Olis pitäny mun jo ekas kauhukertomuksii porist rekisteröidä nim.merkki ni olis välttynyt tältäkin.
        Vituttaa vaa hieman kun sain ison keskustelun aikaan ja sit joku pelle yrittää saada "ns.kunnian"siitä itselleen,mut onneks siitä ei palkintoja jaeta.
        Mut nyt en jaks enää vatvoo tätä vaan jatkan keskustelua aiheesta kummitukset...ja muusta vastaavasta...

        Eikö tosiaan ole tärkeämpää kirjoittelemista kuin vaahtoaminen jostain helvetin nimimerkistä?Tuollainen just todistaa vähäisen äö:n teidän "haamujengillänne".

        Ihmetellään miks nakkikioskilla ihmiset pieksää toisiaan, syy selvis.
        Just tuollaiset apinat jotka tekee tikusta asiaa, tekee tappelun jostain helvetin nimimerkistä.Kai seuraavaks kilahdat kun jollain on jakaus väärällä puolella tai jotain muuta ihan vitun tärkeetä..

        Ketään ei kiinnosta nimimerkkis.


        Tajua.


      • kauhu on tosi kivaa
        Tuhnu~~ kirjoitti:

        Joo elikkä olen kuullut että siellä Lavian tiellä ku on sellanen jyrkkä 90 asteen kurvi jossa on ulkokurvissa sellanen kiviaita on kummituksia.
        Elikkä en ole nähny mutta mieli tekisi mennä kattoo pitääkö paikkas.
        Siellä aina ku on sadetta ja ukkosta yöllä niin kurvissa kävelee Äiti ja Lapsi käsikkäin.
        Siinä kurvissa on kuulemma just äiti ja lapsi jäänyt auton alle ja kuollut.

        Perhe on asunu siinä vajaan kilometrin päässä TODELLA KAUAN. Eikä siinä ole koskaan kuollut ketään, yks äijä sai kerran päähänpiston kännissä ja ajo autonsa siinä paskaks, mut ketään ei oo kuollu.


      • Anonyymi
        ghostly-world kirjoitti:

        Minä olen se alkuperäinen "kauhu on kivaa".Ja ei sil oo mitää välii mitä jotkut muut luulee.Olis pitäny mun jo ekas kauhukertomuksii porist rekisteröidä nim.merkki ni olis välttynyt tältäkin.
        Vituttaa vaa hieman kun sain ison keskustelun aikaan ja sit joku pelle yrittää saada "ns.kunnian"siitä itselleen,mut onneks siitä ei palkintoja jaeta.
        Mut nyt en jaks enää vatvoo tätä vaan jatkan keskustelua aiheesta kummitukset...ja muusta vastaavasta...

        Tää nyt menee asioiden viereen.Tuli vaan kansakouluntokalla. meiän koulu ei ollu ikäloppu,v38 rakennettu.mut asiaan.meil olöi yks vähemmän kiva naismaikka.se piruili jollekkin vähän väliä.muistan sen hetken ikuisesti.luokkahuoneissamme oli ne vanhat lamput jotka roikku katosta sellasen metalliputken varassa.päässä oli sit sellainen pyöreä valkoinen lasikupu.siel sit se valo.se naismaiklka otti sinäpäivänä mut hampaisiin.se seisoi sen lampun alla.mä tuijotin sitä lamppua ja mielessäni hoin et tipu,tipu.ope kyhsy,et miksi sitä lamppua tuijotat.olin vain hiljaa.se maikka otti askeleen mun pulsan eteen.onnex. koska sillon se lamppu putos sen maikan just taakse.ope katto mua kun kummajaista.niis lampuissa ei ollu vikaa,ne oli just sen viikon alust tarkastettu.mut sen muistan.että maikka oli kalpee kun lakana ja koko luokka oli hipi hiljaa.ton muistaa kuitenkin kaikki lähimmät kaverit kouiluajoilta.kyl pelästyin itekkin.mut maikka ei sen jälkeen mulle poskeensa ilkeesti avannu.se oli varmaan jokin sattuma, mut silti outo. t.siruja tuottava eukko.


    • kummitustalo

      Eilen olin kampaamassa hiuksiani kylppärissä ja kuulin kuinka ulko-ovi aukesi ja joku tuli sisään ikäänkuin hiippaillen. Kun menin katsomaan, niin ovi oli kiinni eikä ketään missään. Kuulohavainto oli aivan selkeä ja kerroin miehelleni tästä. Hän tietysti katsoi pitkään ja naureskeli, että olen lukenut liikaa kauhutarinoita.
      Itse uskon yhä vakaammin, että joku tosiaan asuu tässä talossa perheemme lisäksi.

    • EmiLy

      Kuka tietää tarinoita Porin Teatterin Kummituksesta?! En löytänyt mieään tietoa siitä!!!
      Kuka siellä kummittelee??

      • ghostly-world

        Ootko irc-gallerias melkein samal nickil ku täällä?Jos oot ni taidan tietää sut...


    • ??????????????

      Porissa ei muuten ole mitään mielisairaalaa ollut ikinä.

      • ghostly-world

        Voi olla ettei oo ollutkaan,mut aika moni on sanonu et on kuullu et olis ollut.Mut tunnut olevan aika varma asiasta niin voisit kertoo et mistä tiedät ettei ole ollut?


      • löytyy täältä
        ghostly-world kirjoitti:

        Voi olla ettei oo ollutkaan,mut aika moni on sanonu et on kuullu et olis ollut.Mut tunnut olevan aika varma asiasta niin voisit kertoo et mistä tiedät ettei ole ollut?

        http://www.promenadi.net/uutinen.php?lngID=36764

        ässä linkissä mainitaan Päärnäisissä sijainnut vaivaistentalo jossa mielenvikaisiakin hoidettiin. Se oli varmaankin se sitte.


      • se on
        löytyy täältä kirjoitti:

        http://www.promenadi.net/uutinen.php?lngID=36764

        ässä linkissä mainitaan Päärnäisissä sijainnut vaivaistentalo jossa mielenvikaisiakin hoidettiin. Se oli varmaankin se sitte.

        ollut? Onko rakennus vielä jäjellä?


      • James Dean
        se on kirjoitti:

        ollut? Onko rakennus vielä jäjellä?

        Sillä varmaankin meinataan ukko-kotia. Ukko-koti sijaitsee väinökadun ja kalevanpuiston kulmassa entistä lastenkotia vastapäätä.


      • ukkokodilla
        James Dean kirjoitti:

        Sillä varmaankin meinataan ukko-kotia. Ukko-koti sijaitsee väinökadun ja kalevanpuiston kulmassa entistä lastenkotia vastapäätä.

        niin paljon ikää edes?

        Eikös päärnäinen ole ollut tiilitehtaanpuistokadun ja tiilinummen aluetta aikoinaan?


      • jmk
        ghostly-world kirjoitti:

        Voi olla ettei oo ollutkaan,mut aika moni on sanonu et on kuullu et olis ollut.Mut tunnut olevan aika varma asiasta niin voisit kertoo et mistä tiedät ettei ole ollut?

        Pihlavan kauniissamäessä ei ole ollut koskaan hullujenhuonetta!!!Tämä "hullujenhuone" on kyllä pelottavan näköinen vanha huvila, joka on ollut pitkään autiona.
        Huvila on kemiran omistama, ja sitä on ennen vanhaa vuokrattu kemiran työntekijöille lomailupaikaksi.Tämä tieto on faktaa, koska olen lukenut vihkosen, jossa on nämä kemiran omistamat huvilat kuvineen ja muina tietoineen...ja huvila on rakennettu huvilaksi,eli siellä ei koskaan ole ollut "hulluja"!!
        Huvila on kyllä todella pelottavan näköinen autioine tenniskenttineen ja suurine puineen..Nythän huvila on ostettu yksityisomistukseen..


      • mötkö100
        jmk kirjoitti:

        Pihlavan kauniissamäessä ei ole ollut koskaan hullujenhuonetta!!!Tämä "hullujenhuone" on kyllä pelottavan näköinen vanha huvila, joka on ollut pitkään autiona.
        Huvila on kemiran omistama, ja sitä on ennen vanhaa vuokrattu kemiran työntekijöille lomailupaikaksi.Tämä tieto on faktaa, koska olen lukenut vihkosen, jossa on nämä kemiran omistamat huvilat kuvineen ja muina tietoineen...ja huvila on rakennettu huvilaksi,eli siellä ei koskaan ole ollut "hulluja"!!
        Huvila on kyllä todella pelottavan näköinen autioine tenniskenttineen ja suurine puineen..Nythän huvila on ostettu yksityisomistukseen..

        minkäs takia siellä pihlavan hullujenhuoneella joka on mukamas ollut huvila on kalterit ikkunassa ja huoneet on niin pieniä että hyvä kun pystyy liikkumaan ja seinät on sisältä tiiliskiveä?ja kyltissäkin lukee rauhalinna?


      • rrte

        Poriin Päärnäisten kaupunginosaan rakennutettiin mielenvikaisille vaivaistalo, joka valmistui vuonna 1890 satakunnan museon sivuilta


      • Ei ole
        jmk kirjoitti:

        Pihlavan kauniissamäessä ei ole ollut koskaan hullujenhuonetta!!!Tämä "hullujenhuone" on kyllä pelottavan näköinen vanha huvila, joka on ollut pitkään autiona.
        Huvila on kemiran omistama, ja sitä on ennen vanhaa vuokrattu kemiran työntekijöille lomailupaikaksi.Tämä tieto on faktaa, koska olen lukenut vihkosen, jossa on nämä kemiran omistamat huvilat kuvineen ja muina tietoineen...ja huvila on rakennettu huvilaksi,eli siellä ei koskaan ole ollut "hulluja"!!
        Huvila on kyllä todella pelottavan näköinen autioine tenniskenttineen ja suurine puineen..Nythän huvila on ostettu yksityisomistukseen..

        Se Kaunismäessä sijaitseva kemiran vanha lomakartano ei ole yksityisomistuksessa, eikä sitä sellaiseksi koskaan enää myydä. Sukulaisiani on kemirassa johtotehtävissä ja itsekin siellä töissä juuri olen. Siellä kartanossa on kameravalvonta niin sisä- kuin ulkotiloissakin ja pääsy ehdottomasti kielletty, koska kaikki siellä aikoinaan lomailleet kemiralaiset ovat kuolleet kyseisen talon yläkerrassa...


      • pifpifpifpifffffffilä
        jmk kirjoitti:

        Pihlavan kauniissamäessä ei ole ollut koskaan hullujenhuonetta!!!Tämä "hullujenhuone" on kyllä pelottavan näköinen vanha huvila, joka on ollut pitkään autiona.
        Huvila on kemiran omistama, ja sitä on ennen vanhaa vuokrattu kemiran työntekijöille lomailupaikaksi.Tämä tieto on faktaa, koska olen lukenut vihkosen, jossa on nämä kemiran omistamat huvilat kuvineen ja muina tietoineen...ja huvila on rakennettu huvilaksi,eli siellä ei koskaan ole ollut "hulluja"!!
        Huvila on kyllä todella pelottavan näköinen autioine tenniskenttineen ja suurine puineen..Nythän huvila on ostettu yksityisomistukseen..

        Biffala on hullujenhuone jo itsessään! umpikreisiä porukkaa jokaaaanen!fa1!!"#¤!


      • ok..
        Ei ole kirjoitti:

        Se Kaunismäessä sijaitseva kemiran vanha lomakartano ei ole yksityisomistuksessa, eikä sitä sellaiseksi koskaan enää myydä. Sukulaisiani on kemirassa johtotehtävissä ja itsekin siellä töissä juuri olen. Siellä kartanossa on kameravalvonta niin sisä- kuin ulkotiloissakin ja pääsy ehdottomasti kielletty, koska kaikki siellä aikoinaan lomailleet kemiralaiset ovat kuolleet kyseisen talon yläkerrassa...

        itse olen ollut tuossa kartanossa larppaamassa ihan luvan kanssa.. joten kyllä sinne saa ja voi mennä. mut siis luva kanssa.


      • Kuka
        pifpifpifpifffffffilä kirjoitti:

        Biffala on hullujenhuone jo itsessään! umpikreisiä porukkaa jokaaaanen!fa1!!"#¤!

        kutsuu Pihlavaa Piffalaksi?


      • tämä
        pifpifpifpifffffffilä kirjoitti:

        Biffala on hullujenhuone jo itsessään! umpikreisiä porukkaa jokaaaanen!fa1!!"#¤!

        viesti tuonpuoleisesta...


      • 007-Girl
        mötkö100 kirjoitti:

        minkäs takia siellä pihlavan hullujenhuoneella joka on mukamas ollut huvila on kalterit ikkunassa ja huoneet on niin pieniä että hyvä kun pystyy liikkumaan ja seinät on sisältä tiiliskiveä?ja kyltissäkin lukee rauhalinna?

        Kun te puhutte tosta rauhanlinnasta tai mikä onkaan, niin missä päin se on? Eikai vaan tuolla yyterin talleilla päin? Niinku eikai vaa siä kauniismäes tai siä?


      • 007-Girl
        Ei ole kirjoitti:

        Se Kaunismäessä sijaitseva kemiran vanha lomakartano ei ole yksityisomistuksessa, eikä sitä sellaiseksi koskaan enää myydä. Sukulaisiani on kemirassa johtotehtävissä ja itsekin siellä töissä juuri olen. Siellä kartanossa on kameravalvonta niin sisä- kuin ulkotiloissakin ja pääsy ehdottomasti kielletty, koska kaikki siellä aikoinaan lomailleet kemiralaiset ovat kuolleet kyseisen talon yläkerrassa...

        Ei ole totta kui tyhmä voi ihminen olla! Siis ootteko te kaikki puhunut kokoajan siitä kemiran portin vastapäätä sijaitsevasta kartanostaa? Siitä joka sijaitsee rauhalinnantiellä? Se on Rauhalinna! Eikä se ole mikää hullujenhuone tai loma-asunto, se on ENNEN ollut josai sodan aikaa linna jossa joku ns.kreivi/kuningatar on asunut! Kuulin kaveriltani ja sen isältä, kun kaverini mökki on siinä samalla tiellä ihan 100-metrin päässä! Kävimme katsomassakin sitä kun olin siel mökillä yötä. Siinä on se pää-rakennus, palvelijoiden huoneet ja talvi-asunto,ainakin. Sen omistaa sama mies joka omistaa yyterin kartanonkin!


        Että semmosta valaistusta teillekin!


      • 007-Girl
        pifpifpifpifffffffilä kirjoitti:

        Biffala on hullujenhuone jo itsessään! umpikreisiä porukkaa jokaaaanen!fa1!!"#¤!

        Siis mikä "BIFFALA"!?! tAIDAT IHA ITE OLLA HULLU


      • siiina
        007-Girl kirjoitti:

        Ei ole totta kui tyhmä voi ihminen olla! Siis ootteko te kaikki puhunut kokoajan siitä kemiran portin vastapäätä sijaitsevasta kartanostaa? Siitä joka sijaitsee rauhalinnantiellä? Se on Rauhalinna! Eikä se ole mikää hullujenhuone tai loma-asunto, se on ENNEN ollut josai sodan aikaa linna jossa joku ns.kreivi/kuningatar on asunut! Kuulin kaveriltani ja sen isältä, kun kaverini mökki on siinä samalla tiellä ihan 100-metrin päässä! Kävimme katsomassakin sitä kun olin siel mökillä yötä. Siinä on se pää-rakennus, palvelijoiden huoneet ja talvi-asunto,ainakin. Sen omistaa sama mies joka omistaa yyterin kartanonkin!


        Että semmosta valaistusta teillekin!

        tarkoitatko 'yyterin kartanolla' sitä ratsastuspaikkaa ?


      • ...
        Ei ole kirjoitti:

        Se Kaunismäessä sijaitseva kemiran vanha lomakartano ei ole yksityisomistuksessa, eikä sitä sellaiseksi koskaan enää myydä. Sukulaisiani on kemirassa johtotehtävissä ja itsekin siellä töissä juuri olen. Siellä kartanossa on kameravalvonta niin sisä- kuin ulkotiloissakin ja pääsy ehdottomasti kielletty, koska kaikki siellä aikoinaan lomailleet kemiralaiset ovat kuolleet kyseisen talon yläkerrassa...

        se kartano on yksityisomistuksessa,on ollut jo kauan..


      • ...
        ... kirjoitti:

        se kartano on yksityisomistuksessa,on ollut jo kauan..

        siis kemiran vanha huvila,on yksityisomistuksessa,on ollut jo muutaman vuoden..


    • imprezza898

      Kun näillä kahdella tyypillä(ghostly-world ja kauhu on kivaa) on kauhee väittely menossa siitä,että kumpi on alkuperäinen "kauhu on kivaa".Niin pystyisikö ylläpitö selvittämään,että kumpi se oikeesti on?

      Luulen ainakin,että jokaiselta jää jotkut tiedot tietokoneesta johonkin suomi24 rekisteriin,kun jotain tänne kirjoittaa?!vai kuinka?

      Ip-osoite taitaa jäädä joka sivulle mihin siltä koneelta kirjoitetaan,jos vaikka tulee jotain laitonta juttua tai kuvia(lapsiporno tai jotain vastaavaa niin voi selvittää sijainnin.

      Niin eiköhän pystyisi selvittämään ensimmäisen kauhukertomuksia porista keskustelun aloittajan sijainnin ja vertais sitä vaikka johonkin tekstiin minkä ghostly-world on kirjoittanut.Siten sais selville että onko ghostly-world huijari!?!?!?

      Enkä nyt yritä saada ylläpitoa selvittämään asiaa,mutta kunhan kysyn vaan,että onko asian selvittäminen teoriassa mahdollista?

      Vastaa riina,tai joku muu ken asiasta jotain tietää.

      ps.Verratkaapa lukiat ghostly-worldin ja ensimmäisen kauhukertomuksia kirjoittajan tekstejä(kirjoitus tapa..jne)
      Mielestäni kirjoitus tapa täsmää,eli nykyinen ghostly-world on se alkuperäinen "kauhu on kivaa".Mitä mieltä itse olette asiasta?

      • Poriginaalii...

        ...että toi "kauhu on kivaa" on orginaali. Toi ghostly-world riehuu ja tuo itteensä nii esiin että epäilyttää.
        No kirjotustyyli on aika sama näin Sherlockkina sanoen.
        IP:t vaihtuu ainakin Soneralla muistaakseni joka seitsemäs istunto ja jos ei ole kiinteetä IP:tä (harvalla on) nii voi aika vaikeeta selvittää kuka ton alkuperäsen keskustelun aloitti. Siitähän taitaa olla jo aikaa. No ehkä jos eri operaattorit olis ehkä sitte näkis.


      • stop tälle jo!

        Joo jos nyt sit viel viittii sanoo niin on se aito ja alkuperäinen toi ghostly-world kun se toinen mokas heti kättelyssä ja paljasti ittes. Mut nyt sen vois jo jättää omaan arvoonsa. Miks alkuperänenkään jaksaa sen kanssa taistella kun nyt sillä on oma nikki.
        Kattoo nyt jos täällä vielä saatais tuosta alkuperäisestä mielenkiintosesta aiheesta irti jotain. Jos vaikka joku uusi putkahtais paikalle kertomaan kummista kokemuksistaan tai jostain taloista/paikoista Porissa millä jotain historiaa.

        Oikeestaan tääl on ollu vasta pari rohkeempaa vetoa missä joku on uskaltanu kertoo omist kauhukokemuksistaan. Sellasia olis kiinnostavampaa lukee kuin jotain Vanhakartano jauhaamista. Se kun on vaan pelkkä talo jossain lepikön keskellä. Sellanen kiinnostaa ehkä jotain goottiteinejä mut ei enää elämää nähneitä tyyppejä.


      • tämäkin
        Poriginaalii... kirjoitti:

        ...että toi "kauhu on kivaa" on orginaali. Toi ghostly-world riehuu ja tuo itteensä nii esiin että epäilyttää.
        No kirjotustyyli on aika sama näin Sherlockkina sanoen.
        IP:t vaihtuu ainakin Soneralla muistaakseni joka seitsemäs istunto ja jos ei ole kiinteetä IP:tä (harvalla on) nii voi aika vaikeeta selvittää kuka ton alkuperäsen keskustelun aloitti. Siitähän taitaa olla jo aikaa. No ehkä jos eri operaattorit olis ehkä sitte näkis.

        Jospa se on yksi ja sama henkilö jossa riehuu kaksi eri persoona jokka tykkää vaan riidellä keskenään.


      • Poriginaali...
        tämäkin kirjoitti:

        Jospa se on yksi ja sama henkilö jossa riehuu kaksi eri persoona jokka tykkää vaan riidellä keskenään.

        voihan se olla tämäki ett yks heppu on pitäny koko ketjuu pystys 10:llä eri nimimerkil :)


      • Minuun on tullut myös sähköpostitse kyselyjä tämän asian tiimoilta. Valitettavasti näin pienen asian vuoksi ylläpito tuskin alkaa IP-osoitteita selvittämään. Itse uskon myös, että tuo ghostly-world on se alkuperäinen, mutta valitettavasti minullakin tästä asiasta on vain luuloja, joten varmaksi en osaa sanoa.


      • riina00

        Minuun on tullut myös sähköpostitse kyselyjä tämän asian tiimoilta. Valitettavasti näin pienen asian vuoksi ylläpito tuskin alkaa IP-osoitteita selvittämään. Itse uskon myös, että tuo ghostly-world on se alkuperäinen, mutta valitettavasti minullakin tästä asiasta on vain luuloja, joten varmaksi en osaa sanoa.


    • ghostly-world

      Kyl täs muillakin menis hermot,jos oot saanu hyvän keskustelun aikaan ja sit joku alkaa sapotoimaan sitä kirjoittelemalla sun nimimerkillä.Mut itse ainakin tiedän että MINÄ olen se alkuperäinen kauhu on kivaa.

      Mut nyt unohdetaan tää juttu ja keskustellaan siitä mihin "ekassa osassa" jäätiin!!!Ja se sopii luultavasti kaikille!!!

      • kauhu on kivaa

        Koita nyt uskoa etten rekisteröinyt nickiäni. Joten ole kiltti ja lopeta toi.


      • ghostly-world
        kauhu on kivaa kirjoitti:

        Koita nyt uskoa etten rekisteröinyt nickiäni. Joten ole kiltti ja lopeta toi.

        Haluisin tosiaankin tietää miks pitää toisen nickillä alkaa kirjottelee...?!

        [email protected]

        Tos mun sp-osote niin voisit kertoo et minkä takia teet näin!!!


    • ghostly-world
      • yksin yöllä

        Toi Kauhajoki-sivusto oli mun mielestä parempi. Ne toiset oli niin vaikeaselkoisesti tehty mustalle pohjalle ja sisälsi kaikkea krääsää et ei kiitos mulle.
        Lueskelin tuossa aikanikuluksi joku kuukausi sitten kirjaa nimeltä OLEVAISEN YÖPUOLI mikä käsitteli Suomessa tapahtuneita oikeita kummittelu ja poltergaist- ilmiöitä jostain hamasta historiasta siihen kuuluisaan Lahden kummittelutapaukseen joka oli lehtien palstoillakin joskus 70-luvun lopulla.

        Aika vänkiä juttuja. Suosittelen!

        Näistä tapauksista oli joskus olemassa nettisivutkin mutta ei löytynyt enää. Sääli. Ne oli parhaat suomalaiset mitä olen löytänyt.


      • ghostly-world
        yksin yöllä kirjoitti:

        Toi Kauhajoki-sivusto oli mun mielestä parempi. Ne toiset oli niin vaikeaselkoisesti tehty mustalle pohjalle ja sisälsi kaikkea krääsää et ei kiitos mulle.
        Lueskelin tuossa aikanikuluksi joku kuukausi sitten kirjaa nimeltä OLEVAISEN YÖPUOLI mikä käsitteli Suomessa tapahtuneita oikeita kummittelu ja poltergaist- ilmiöitä jostain hamasta historiasta siihen kuuluisaan Lahden kummittelutapaukseen joka oli lehtien palstoillakin joskus 70-luvun lopulla.

        Aika vänkiä juttuja. Suosittelen!

        Näistä tapauksista oli joskus olemassa nettisivutkin mutta ei löytynyt enää. Sääli. Ne oli parhaat suomalaiset mitä olen löytänyt.

        Pitääkin hakee kirjastosta kyseinen kirja,vaikuttaa hyvältä sun puheittes mukaan..En oikeestaa oo kirjoi kauheesti lukenu ei oo oikee mun alaa...


      • ghostly-world

        Kun luin noita tosijuttuja niin aika monessa kissalle kävi jotain,voiskohan se ol mahdollista et kissat liittyy jotenkin kummituksiin ja muuhun vastaavaan?Nyt viime viikkoina,kun junnilaan olen mennyt niin Sellanen harmaa kissa juokee aina sieltä rakennuksilta päin ja hyppää sen portin päälle istumaan.Sit ku menen portista sisään niin se lähtee ja tulee takas,kun lähden portista ulos.
        Kyl täs jotain hämärää on?Ja kaikista ihmeellisintä on se ,että en oo nähny sitä ikinä päivällä siellä,joka kerta,kun nään niin on yö.
        Olen nähnyt se siellä.5-9kertaa ja ekalla kerralla oli ainakin täysikuu.Kuinka usein täysikuu on?En muist yhtään et oliko muilla kerroilla täyskuu...


      • KATTI
        ghostly-world kirjoitti:

        Kun luin noita tosijuttuja niin aika monessa kissalle kävi jotain,voiskohan se ol mahdollista et kissat liittyy jotenkin kummituksiin ja muuhun vastaavaan?Nyt viime viikkoina,kun junnilaan olen mennyt niin Sellanen harmaa kissa juokee aina sieltä rakennuksilta päin ja hyppää sen portin päälle istumaan.Sit ku menen portista sisään niin se lähtee ja tulee takas,kun lähden portista ulos.
        Kyl täs jotain hämärää on?Ja kaikista ihmeellisintä on se ,että en oo nähny sitä ikinä päivällä siellä,joka kerta,kun nään niin on yö.
        Olen nähnyt se siellä.5-9kertaa ja ekalla kerralla oli ainakin täysikuu.Kuinka usein täysikuu on?En muist yhtään et oliko muilla kerroilla täyskuu...

        Ja täysikuu on kerran kuukaudessa. Tarkan ajankohdan näkee allakasta, vaikka taivas olisi pilvessä.

        Silloin noidat kerääntyvät kokoontumispaikoilleen.


      • Wilma Z ja Valpuri Kyni
        KATTI kirjoitti:

        Ja täysikuu on kerran kuukaudessa. Tarkan ajankohdan näkee allakasta, vaikka taivas olisi pilvessä.

        Silloin noidat kerääntyvät kokoontumispaikoilleen.

        Noitasapattia muuten vietimme Junnilassa viimeksi syyspäiväntasauksen aikaan.
        Olihan bakkanaalit!
        XD


      • 3 kissaa
        ghostly-world kirjoitti:

        Kun luin noita tosijuttuja niin aika monessa kissalle kävi jotain,voiskohan se ol mahdollista et kissat liittyy jotenkin kummituksiin ja muuhun vastaavaan?Nyt viime viikkoina,kun junnilaan olen mennyt niin Sellanen harmaa kissa juokee aina sieltä rakennuksilta päin ja hyppää sen portin päälle istumaan.Sit ku menen portista sisään niin se lähtee ja tulee takas,kun lähden portista ulos.
        Kyl täs jotain hämärää on?Ja kaikista ihmeellisintä on se ,että en oo nähny sitä ikinä päivällä siellä,joka kerta,kun nään niin on yö.
        Olen nähnyt se siellä.5-9kertaa ja ekalla kerralla oli ainakin täysikuu.Kuinka usein täysikuu on?En muist yhtään et oliko muilla kerroilla täyskuu...

        Kissat on kissoja! Aina jaloissa ja tiellä, aina hellyyttä kerjäämässä, aina nälkäisiä, aina hemmetin ärsyttäviä kaikessa itsekkyydessään.
        Ei niissä ole maagisuutta pätkääkään!


      • Nimetön
        3 kissaa kirjoitti:

        Kissat on kissoja! Aina jaloissa ja tiellä, aina hellyyttä kerjäämässä, aina nälkäisiä, aina hemmetin ärsyttäviä kaikessa itsekkyydessään.
        Ei niissä ole maagisuutta pätkääkään!

        Kissat on ihania. Purrrr.


      • hih...
        ghostly-world kirjoitti:

        Kun luin noita tosijuttuja niin aika monessa kissalle kävi jotain,voiskohan se ol mahdollista et kissat liittyy jotenkin kummituksiin ja muuhun vastaavaan?Nyt viime viikkoina,kun junnilaan olen mennyt niin Sellanen harmaa kissa juokee aina sieltä rakennuksilta päin ja hyppää sen portin päälle istumaan.Sit ku menen portista sisään niin se lähtee ja tulee takas,kun lähden portista ulos.
        Kyl täs jotain hämärää on?Ja kaikista ihmeellisintä on se ,että en oo nähny sitä ikinä päivällä siellä,joka kerta,kun nään niin on yö.
        Olen nähnyt se siellä.5-9kertaa ja ekalla kerralla oli ainakin täysikuu.Kuinka usein täysikuu on?En muist yhtään et oliko muilla kerroilla täyskuu...

        Mun kaveria piinaa yks kissa, se tulee aina istumaan ikkunalaudalle,eikä säikähdä mistään,istuu vaan ja tuijottaa,ja istuu samassa paikassa tosi pitkän aikaa,vaikka ikkunaan hakkaa se ei hievahdakkaan...ja kamalinta että sillä ei ole korvia,en tie et onko ne typistetty vai miten se on mahollista,mutta se on tosi kaameen näkönen,ihan ko suoraan jostain kauhuelokuvasta!Mutta ihme kyttääjä...Musta kissat on ainakin pelottavia!


    • tarina

      on myös olemassa! Tai siis tämä on totta!

      Kun Sigrid Juselius oli pieni tyttö, sai hän hienot punaiset kengät 9vuotis syntymäpäivälahjaksi.
      Kengät kuitenkin katosivat. Sigrid oli tästä hyvin surullinen ja Isä F.A. Juselius ostikin monet samanlaiset kengät tyttärelleen.
      Mutta oli vain yhdet oikeat, joita Sigrid suri.
      Vuosia myöhemmin kengät löytyivätkin haudattuina maasta, paikassa jossa Sigridin oli tapana leikkiä.
      Tänä päivänä voi Sigridin syntymäpäivän yönä (17.5) nähdä hänet suremassa ja etsimässä kenkiä. Valitus ja itku on korvia raastavaa...
      Joskus on tähän paikkaan ilmestynyt päivänkakkaroita, jotka olivat Sigridin lempikukkasia.
      Sanotaan myös että suru ei lopu ennen kuin kengät ovat jälleen hänen jalassaan.

      • Sigrid asui

        helsinkissä. F.A. Juselius oli eronnut ja Sigrid asui tuohon aikaan äitinsä kanssa helsinkissä. Mahdollisesti tukholmassa, jossa asuivat myös...
        Huono yritys...?


      • mutta
        Sigrid asui kirjoitti:

        helsinkissä. F.A. Juselius oli eronnut ja Sigrid asui tuohon aikaan äitinsä kanssa helsinkissä. Mahdollisesti tukholmassa, jossa asuivat myös...
        Huono yritys...?

        minä tiedän varmasti enemmän Juseliuksen klaanista kuin sinä!
        Kukaan ei sanonutkaan että he olisivat asuneet Porissa.
        Sigrid ei myöskään kuollut Porissa! Niinkuin varmaan tiesit...
        Tämä ei ollut mikään yritys vaan tosi tarina...


      • James Dean

        Minkä ikäisenä Sigrid kuoli ja mihen hän kuoli?


      • LJF
        James Dean kirjoitti:

        Minkä ikäisenä Sigrid kuoli ja mihen hän kuoli?

        Sigrid kuoli keuhkotautiin 11-vuotiaana.


      • Ex-porilainen
        LJF kirjoitti:

        Sigrid kuoli keuhkotautiin 11-vuotiaana.

        1) Vanhakartanon päärakennuksessa on tai ainakin on ollut muuri keskellä taloa, koska suku oli niin vihoissaan keskenään. Kyse ei siis ole mistään väliseinästä vaan todellisesta tiilimuurista, jonka joku talossa asunut sukulainen rakensi. Tämän kuulin paikalla käyneeltä poliisilta ja tämä tapahtui joskus 60-70-luvun vaihteessa. Muuta tietoa asiasta minulla ei ole, mutta varsin mielenkiintoista historiaa paikkaan joka tapauksessa liittyy.

        2) Asuin lapsena lähellä sitä paikkaa, jossa se isä poltti lapsensa ja kaksi koiraa. Nykyisin paikalla taitaa olla Fordin autoliike (tai ainakin oli viime keväänä).

        3) Porissa katosi nuori koulupoika (sukunimi alkoi L:llä) joskus 80-luvun alussa ja hänen kenkänsä ja jalanjälkensä löytyivät läheltä Kirjurinluodon siltaa kaupungin puolelta. Aika oli talvea ja jäljet loppuivat joen rantaan. Kengät olivat siististi vierekkäin rannalla. Poikaa ei löytynyt koskaan. Lehdissä kirjoitettiin paljon asiasta.


      • tuo vanhempikin
        Ex-porilainen kirjoitti:

        1) Vanhakartanon päärakennuksessa on tai ainakin on ollut muuri keskellä taloa, koska suku oli niin vihoissaan keskenään. Kyse ei siis ole mistään väliseinästä vaan todellisesta tiilimuurista, jonka joku talossa asunut sukulainen rakensi. Tämän kuulin paikalla käyneeltä poliisilta ja tämä tapahtui joskus 60-70-luvun vaihteessa. Muuta tietoa asiasta minulla ei ole, mutta varsin mielenkiintoista historiaa paikkaan joka tapauksessa liittyy.

        2) Asuin lapsena lähellä sitä paikkaa, jossa se isä poltti lapsensa ja kaksi koiraa. Nykyisin paikalla taitaa olla Fordin autoliike (tai ainakin oli viime keväänä).

        3) Porissa katosi nuori koulupoika (sukunimi alkoi L:llä) joskus 80-luvun alussa ja hänen kenkänsä ja jalanjälkensä löytyivät läheltä Kirjurinluodon siltaa kaupungin puolelta. Aika oli talvea ja jäljet loppuivat joen rantaan. Kengät olivat siististi vierekkäin rannalla. Poikaa ei löytynyt koskaan. Lehdissä kirjoitettiin paljon asiasta.

        Porissa siis katoilee lapsia useinkin tuonne joenrantaan. :(


      • ghostly-world
        James Dean kirjoitti:

        Minkä ikäisenä Sigrid kuoli ja mihen hän kuoli?

        Onks tää sigrid just se joka on haudattanu juseliuksen mauseleumiin?Vai onks siä arkus edes ketään mikä siellä on?


      • Tumppi-82
        ghostly-world kirjoitti:

        Onks tää sigrid just se joka on haudattanu juseliuksen mauseleumiin?Vai onks siä arkus edes ketään mikä siellä on?

        jep jep. Sigrid on haudattuna mauseleumiin ja myöskin Sigridin isä on haudattu sinne.
        Mauseleumi tuhoutui joskus ainakin osittain tulipalossa, ja paremmin tietävät kertokoon että tuhoutuiko Sigridin ja isän ruumiit palossa vai ovatko he edelleen arkuissaan?


      • tulipalo
        Tumppi-82 kirjoitti:

        jep jep. Sigrid on haudattuna mauseleumiin ja myöskin Sigridin isä on haudattu sinne.
        Mauseleumi tuhoutui joskus ainakin osittain tulipalossa, ja paremmin tietävät kertokoon että tuhoutuiko Sigridin ja isän ruumiit palossa vai ovatko he edelleen arkuissaan?

        oli vain yläkerrassa ja muutama Akseli Gallen-Kallelan taulu sai lieviä palovammoja. Jotka hänen poikansa korjasi tai restauroi uuteen kuntoon. Molemmat henkilöt on palsamoitu, haudat oli muuten auki joskus 70-luvulla.
        Itse Juselius oli merkittävä liikemies porissa aikoinaan. Oli perustamassa mm. puuvilla- ja tikkutehdasta poriin jne.


      • lesko.jernefelt
        tulipalo kirjoitti:

        oli vain yläkerrassa ja muutama Akseli Gallen-Kallelan taulu sai lieviä palovammoja. Jotka hänen poikansa korjasi tai restauroi uuteen kuntoon. Molemmat henkilöt on palsamoitu, haudat oli muuten auki joskus 70-luvulla.
        Itse Juselius oli merkittävä liikemies porissa aikoinaan. Oli perustamassa mm. puuvilla- ja tikkutehdasta poriin jne.

        Ensinäkin tartun yksityiskohtaan, se on mausoleumi!
        Mausoleumi paloi sillä tavalla, että sisällä olleet telineet jotka oli korjauksia varten syttyivät tuleen. Tämä tapahtui joulukuussa 1931, Akseli itse oli kuollut 9 kuukautta aikaisemmin. Gallen-Kallelan freskot tuhoutuivat täysin. Sitä ennen kosteus oli päässyt läpi seinistä ja freskot olivat alkaneet tuhoutua jo seuraavana vuonna valmistumisesta.
        Jorma Gallen-Kallela (Akselin poika) maalasi uudelleen kaikki freskot mausoleumiin, Akseli Gallen-Kallelan luonnosten mukaan, ei siis restauroinut niitä, vaan maalasi uudestaan.
        (Jorma itse kuoli pian näiden valmistumisen jälkeen ensimmäisenä upseerina talvisodassa, suojellessaan Adolf Ehnroothia.)
        Mausoleumi tuhoutui sisältä lähes täysin palossa, marmorikaari joka on arkun ympärillä tuhotui ja se on tehty uudestaan. Itse arkulle ei käynyt mitään, ainakaan tästä ei ole minkäänlaista tietoa.
        Alkuperäisiä freskoja, tai osia niistä on nähtävissä mm. Akseli Gallen-Kallelan erämaa-atelejeessa ruovedellä.

        http://www.gsf.fi/palvelut/info/info-kuvat/vanhatkuvat/juselius.htm

        Juselius-mausoleumin freskot ovat ennennäkemätön visuaalinen maamerkki suomalaisessa taiteessa.


        Jos on jotakin kysymyksiä koskien mausoleumia taikka Gallen-Kallelaa, niin voi vapaasti kysyä.


      • kummittelusta
        lesko.jernefelt kirjoitti:

        Ensinäkin tartun yksityiskohtaan, se on mausoleumi!
        Mausoleumi paloi sillä tavalla, että sisällä olleet telineet jotka oli korjauksia varten syttyivät tuleen. Tämä tapahtui joulukuussa 1931, Akseli itse oli kuollut 9 kuukautta aikaisemmin. Gallen-Kallelan freskot tuhoutuivat täysin. Sitä ennen kosteus oli päässyt läpi seinistä ja freskot olivat alkaneet tuhoutua jo seuraavana vuonna valmistumisesta.
        Jorma Gallen-Kallela (Akselin poika) maalasi uudelleen kaikki freskot mausoleumiin, Akseli Gallen-Kallelan luonnosten mukaan, ei siis restauroinut niitä, vaan maalasi uudestaan.
        (Jorma itse kuoli pian näiden valmistumisen jälkeen ensimmäisenä upseerina talvisodassa, suojellessaan Adolf Ehnroothia.)
        Mausoleumi tuhoutui sisältä lähes täysin palossa, marmorikaari joka on arkun ympärillä tuhotui ja se on tehty uudestaan. Itse arkulle ei käynyt mitään, ainakaan tästä ei ole minkäänlaista tietoa.
        Alkuperäisiä freskoja, tai osia niistä on nähtävissä mm. Akseli Gallen-Kallelan erämaa-atelejeessa ruovedellä.

        http://www.gsf.fi/palvelut/info/info-kuvat/vanhatkuvat/juselius.htm

        Juselius-mausoleumin freskot ovat ennennäkemätön visuaalinen maamerkki suomalaisessa taiteessa.


        Jos on jotakin kysymyksiä koskien mausoleumia taikka Gallen-Kallelaa, niin voi vapaasti kysyä.

        Kummitteleeko siellä? Tai onko edes mitään juttua sellasesta ikinä ollut?


      • lesko.jernefelt
        kummittelusta kirjoitti:

        Kummitteleeko siellä? Tai onko edes mitään juttua sellasesta ikinä ollut?

        Suoranaisesti mausoleumiin liittyvästä kummittelusta on paljonkin tarinoita. Yksi on tämä että, yöllä kun menee Sigridin kuolinpäivänä mausoleumin luokse niin voi nähdä hänen isänsä kantavan Sigridiä sisälle.
        Tämä ei sinänsä ole niin kaamiva mitä todellisuus oikeasti on.
        Mausoleumi on kaikinpuolin kaunis ja rauhoittava paikka...


      • tyhmä lapsi

        Olipas muuten sitten aikas turhamainen ja hemmoteltu pikkumuija. Jaksaa vielä kuolemas jälkeenkin kiukutella jostain samperin kengistä!


      • anskuli
        tyhmä lapsi kirjoitti:

        Olipas muuten sitten aikas turhamainen ja hemmoteltu pikkumuija. Jaksaa vielä kuolemas jälkeenkin kiukutella jostain samperin kengistä!

        mistä se sigrid kiukuttelee? kengistäkö? miksi?


      • mo
        Ex-porilainen kirjoitti:

        1) Vanhakartanon päärakennuksessa on tai ainakin on ollut muuri keskellä taloa, koska suku oli niin vihoissaan keskenään. Kyse ei siis ole mistään väliseinästä vaan todellisesta tiilimuurista, jonka joku talossa asunut sukulainen rakensi. Tämän kuulin paikalla käyneeltä poliisilta ja tämä tapahtui joskus 60-70-luvun vaihteessa. Muuta tietoa asiasta minulla ei ole, mutta varsin mielenkiintoista historiaa paikkaan joka tapauksessa liittyy.

        2) Asuin lapsena lähellä sitä paikkaa, jossa se isä poltti lapsensa ja kaksi koiraa. Nykyisin paikalla taitaa olla Fordin autoliike (tai ainakin oli viime keväänä).

        3) Porissa katosi nuori koulupoika (sukunimi alkoi L:llä) joskus 80-luvun alussa ja hänen kenkänsä ja jalanjälkensä löytyivät läheltä Kirjurinluodon siltaa kaupungin puolelta. Aika oli talvea ja jäljet loppuivat joen rantaan. Kengät olivat siististi vierekkäin rannalla. Poikaa ei löytynyt koskaan. Lehdissä kirjoitettiin paljon asiasta.

        Tämä nyt ei ehkä ole mikään kauhutarina, mutta sopii kyllä kuitenkin mielestäni tähän aiheeseen. Sain tämmöisen viestin kaveriltani:

        Vuonna 1933 pieni tyttö joutui murhaajan uhriksi. Murhaaja hautasi tytön elävältä maahan toistaen samalla sanoja: “Toma sota balcu”

        Nyt kun olet nähnyt ja toistanut mielessäsi nämä sanat, tulet tapaamaan murhatun tytön. Ensi yönä, kun olet nukahtanut, tyttö ilmestyy makuuhuoneeseesi kattoon ja tukehduttaa sinut samalla tavalla kuin hän tukehtui itse.

        Jos kirjoitat tämän eteen päin, hän jättää sinut rauhaan. Hyvät tekosi palkitaan


    • TÄÄLLÄ!!!!!!!!!!!

      Yrittäkää nyt ihmiset haastatella vanhoja sukulaisianne näistä Porin kummitus- ja kauhujutuista. Kai täälläkin pakko olla enemmän tarinoita kuin mitä täällä tullut ilmi. Joka kaupungissahan niitä on. Tuos on muuten linkki sellaseen juttuun missä kerrotaan yhdestä Porissa tapahtuneesta kummitusjutusta (mut tän on varmaan kyl kaikki jo nähneet täällä)

      http://www2.helsinginsanomat.fi/klik/webortaasit/

      Eli tuo KUMMITUS KÄVI TALOKSI -juttu

      • ghostly-world

        Oon ton nähnyt,on ihan hyvä pätkä...


      • ghostly-world

        Tossa aikaisemmin kerroin,että monessa kummitus jutussa mitä olen lukenut on kissa ollut pienessä roolissa.Tää juttu mikä kerto siit porilaisesta perheestä niin oli kissa siinäkin ainakin yhdessä kohtaa ja oli vielä samanlainen kuin olen monta kertaa nähnyt junnilan leirikeskuksessa...Aika outoo mielestäni,en kyl oo netistä löytäny mitään,mikä yhditäs kissan ja kummitus jutut...


    • ghostly-world

      Olen kuullut,että on sellaisia videokameroita jotka ovat tarkempia kuin silmä.eli voi nähdä asioita mitä paljaalla silmällä ei nää,mut sit tietysti näkee kun filmiltä katsoo.
      Tietääkö joku näistä jotain,olis kiva sellanen kamera.mistä niit saa ostettuu?mitä maksaa?

      • tarvitaan!

        Tavallisessa digivideokamerassa on yleensä ainakin pari toimintoa joilla voi ikään kuin tarkentaa silmää. Eka on Shutter speed toiminto jolla saa tarkan tallennuksen esim. nopeista vilahduksista. Toinen on night shot jolla siis kuvataan pimeässä infrapunalla. Semmoinen se täytyy olla mukana kun Junnilassakin hiippailet sitte.!


      • ghostly-world
        tarvitaan! kirjoitti:

        Tavallisessa digivideokamerassa on yleensä ainakin pari toimintoa joilla voi ikään kuin tarkentaa silmää. Eka on Shutter speed toiminto jolla saa tarkan tallennuksen esim. nopeista vilahduksista. Toinen on night shot jolla siis kuvataan pimeässä infrapunalla. Semmoinen se täytyy olla mukana kun Junnilassakin hiippailet sitte.!

        Mut ei riitä pitäs saada vielä parempi.En o saanu viä nauhan mitää ihmeellistä.
        Niitä on oikee huippuhyviä kameroita,sellasen kun löytäs.
        Enkä oikee kehtaa men mihinkää liikkeesee et "moro,onks teil myynnis videokameraa mil saa kuvattuu kummituksii" Mitä myyjät mahtas ajatella?!


      • Haamu
        tarvitaan! kirjoitti:

        Tavallisessa digivideokamerassa on yleensä ainakin pari toimintoa joilla voi ikään kuin tarkentaa silmää. Eka on Shutter speed toiminto jolla saa tarkan tallennuksen esim. nopeista vilahduksista. Toinen on night shot jolla siis kuvataan pimeässä infrapunalla. Semmoinen se täytyy olla mukana kun Junnilassakin hiippailet sitte.!

        ne ei näy infrapunakameralla. :/


      • Kauhu on kivaa
        ghostly-world kirjoitti:

        Mut ei riitä pitäs saada vielä parempi.En o saanu viä nauhan mitää ihmeellistä.
        Niitä on oikee huippuhyviä kameroita,sellasen kun löytäs.
        Enkä oikee kehtaa men mihinkää liikkeesee et "moro,onks teil myynnis videokameraa mil saa kuvattuu kummituksii" Mitä myyjät mahtas ajatella?!

        No niin. Palataanhan takaisin aiheeseen eikä puhuta mistään mörköjahdeista ja muista leikeistä. Tuolla on palsta joka on ihan vartavasten lapsille tarkoitettu, menkää sinne käymään näitä keskusteluja. Täällä keskustelun aiheena on nyt kauhutarionita Porista.


      • teinit
        Kauhu on kivaa kirjoitti:

        No niin. Palataanhan takaisin aiheeseen eikä puhuta mistään mörköjahdeista ja muista leikeistä. Tuolla on palsta joka on ihan vartavasten lapsille tarkoitettu, menkää sinne käymään näitä keskusteluja. Täällä keskustelun aiheena on nyt kauhutarionita Porista.

        viemään sun keskustelun ?? Sun topic on kaapattu. Rekisteröi tuo nimimerkki niin ei käy näin......


      • feikkii vai ei?
        Haamu kirjoitti:

        ne ei näy infrapunakameralla. :/

        Tämä fakta todistaa, että infralla kuvatut kummitusvideot joita netissä pyörii mukamas oikeina ovat täyttä feikkiä.
        Tietääkö joku linkin johonkin missä olisi HYVIÄ haamuvideoita?


      • Leidi74
        Kauhu on kivaa kirjoitti:

        No niin. Palataanhan takaisin aiheeseen eikä puhuta mistään mörköjahdeista ja muista leikeistä. Tuolla on palsta joka on ihan vartavasten lapsille tarkoitettu, menkää sinne käymään näitä keskusteluja. Täällä keskustelun aiheena on nyt kauhutarionita Porista.

        Nimimerkin pöllijän on helppo hynyillä :)


      • Mörkömörkö
        Kauhu on kivaa kirjoitti:

        No niin. Palataanhan takaisin aiheeseen eikä puhuta mistään mörköjahdeista ja muista leikeistä. Tuolla on palsta joka on ihan vartavasten lapsille tarkoitettu, menkää sinne käymään näitä keskusteluja. Täällä keskustelun aiheena on nyt kauhutarionita Porista.

        Mökömörkömörkö. Saarioisten!


      • Nimetön
        feikkii vai ei? kirjoitti:

        Tämä fakta todistaa, että infralla kuvatut kummitusvideot joita netissä pyörii mukamas oikeina ovat täyttä feikkiä.
        Tietääkö joku linkin johonkin missä olisi HYVIÄ haamuvideoita?

        http://video.google.com/videoplay?docid=-5406487197364769612&q=World's Scariest Ghosts: Caught on Tape



        tossa sulle 41 minuutin paketti nauti illastas XD


      • Kummitustyttö
        ghostly-world kirjoitti:

        Mut ei riitä pitäs saada vielä parempi.En o saanu viä nauhan mitää ihmeellistä.
        Niitä on oikee huippuhyviä kameroita,sellasen kun löytäs.
        Enkä oikee kehtaa men mihinkää liikkeesee et "moro,onks teil myynnis videokameraa mil saa kuvattuu kummituksii" Mitä myyjät mahtas ajatella?!

        Meidän pihalla kulkee jokin hahmo tarkkaa kuvausta ei erota mitä esim päällä on mutta menee aina kanalaan (vanha laho) Syksyisin havaittu useasti mutta kun tehtiin niin että pidettiin kameraa pöydällä (normaali digi) kun taas näkyy niin ottaa kuvan. Mutta kuvat ei onnistunut kaikkiin kuviin tuli vaalea läikkä vaan siihen kohtaa jossa hahmo oli. Kuva vaikutti sellaiselta jossa valoheijastaisi ja kuva menisi siksi piloille. (mahtavasti selitetty mutta kuitenkin)


      • Temppa123
        Kummitustyttö kirjoitti:

        Meidän pihalla kulkee jokin hahmo tarkkaa kuvausta ei erota mitä esim päällä on mutta menee aina kanalaan (vanha laho) Syksyisin havaittu useasti mutta kun tehtiin niin että pidettiin kameraa pöydällä (normaali digi) kun taas näkyy niin ottaa kuvan. Mutta kuvat ei onnistunut kaikkiin kuviin tuli vaalea läikkä vaan siihen kohtaa jossa hahmo oli. Kuva vaikutti sellaiselta jossa valoheijastaisi ja kuva menisi siksi piloille. (mahtavasti selitetty mutta kuitenkin)

        hmm... missäspäin tällästä tapahtuu? olisi kiva pääst oikee joskus ite seuraamaan mukaan ja yrittää ottaa kuvaa tai videoo kyseisestä tapahtumasta


      • Kummitustyttö
        Temppa123 kirjoitti:

        hmm... missäspäin tällästä tapahtuu? olisi kiva pääst oikee joskus ite seuraamaan mukaan ja yrittää ottaa kuvaa tai videoo kyseisestä tapahtumasta

        Sitähän olisi helppo kutsua porukkaa koolle katsomaan jos se tulisi säännöllisesti vaan ei :(
        Sen havaitsee silloin tällöin joskus olen lähtenyt sinne kävelemään mutta ei siellä mitään kummallista ole koskaan lähempää näkynyt. Sen takia mua ihmetyttää joskus että miten kun joku menee kattelee "kummitus paikoille" niin juuri silloin näkee niitä. Ehkä en ole ollut oikeissa paikoissa sitten koskaan mutta olis sitä kiva lähtee "fiilistelee" kummituspaikoille silti :)


    • TiedänMitäTeitViimeKesänä

      Onks Porissa mitään liikettä mist sais ostettuu käytettyjä dvd tai vhs filmejä,etenkin dvd kiinnostaa.
      Olis kiva noita kauhu elokuvia ostella,mut uutena niin hirveen kalliita.
      Ja asun sen verran pitkällä porista et tulee kalliimmaks jos haen vuokraamosta ja sit viän seuraavana päivänätakas.Ja bensakin niin kallist nykyään.
      Joskus oli vissiin joku leffadivari tai joku tollanen,onkohan vielä toiminnassa ja missä päin se on?Kiitos...!

    • Porilainen.

      Voi ei, pitkikö tästä aiheesta sitten tehdä vielä kakkososakin? Porista ei edes löydy niin paljon kauhujuttuja ja tuollaiset aave/ihmissusi jutut ovat ihan tylsiä... ja kuka tahansa voisi valehdella mitä tahansa.

      No, mutta tiedän minäkin jotain kauheaa, pahemmaksi ei voi mennä ja se on vielä totta. Uskallatteko kuulla? No, kuten aina näin talven lähestyessä, joka ainoana vuonna, yleensä aamuisin, kerran vuodessa, tapahtuu jotain aivan kauheaa, nimittäin...










      Taavisilta puretaan! Miten hirveää!

      • imprezza898

        Oli kyl tosi pelottava tarina...


      • Porilainen.
        imprezza898 kirjoitti:

        Oli kyl tosi pelottava tarina...

        Hyvä sitten, uskon sen.


      • porilaiselle
        Porilainen. kirjoitti:

        Hyvä sitten, uskon sen.

        Miks sä tulet tänne ruikuttamaan jos sua ei kiinnosta tää aihe. Siis, jos nyt sinä vaikka harrastaisit postimerkkeilyä niin en minäkään tulis teidän postimerkkeilijöiden keskelle itkemään sitä, et kun se postimerkkeily on niin tylsää että kuin te voitte!
        Ei olis kato aikaa sellaselle.
        Koit ny ettii joku mis on samanhenkisiä ihmisiä ja juttele mukavia niitten kans.
        ;D


    • ladon taa vaan

      ÄH!

      No se sitte siitä keskustelusta.
      Kiitos ja hei!

      • Pri 202

        Kaverini pappa, sen "uusi" vaimo on vaan täysin koheli, vihaa vieraita jne.

        Itse mies on mukava. Leppäkorvessa asuu myös Jölli joka on muijansa kanssa täysin koheleita..


      • winterrrrrr
        Pri 202 kirjoitti:

        Kaverini pappa, sen "uusi" vaimo on vaan täysin koheli, vihaa vieraita jne.

        Itse mies on mukava. Leppäkorvessa asuu myös Jölli joka on muijansa kanssa täysin koheleita..

        Jölli asuu "ämmänsä" kanssa eri kartanossa. Se asuu kun lähdetää viasvedellä päin heti Päiväkoti Untuvan jälkee katsotaan oikealle.


    • jou...

      Kokemäellä 70-luvulla tapahtunut uunisurma,jossa isä muurasi vaimonsa leivinuuniin ja ruumis löydettiin 13-vuotta tapahtuneen jälkeen.
      Talo on siitä asti ollut autiona ja muuri purettuna.Kävin siellä ystävieni kanssa ja se on aika karmiva paikka ja vielä tosi juttu...ei nyt mikään kummitusjuttu, mutta kun pääsi taloon sisälle,oli kyllä aika aavemainen fiilis....jutusta voi lukea karmeine kuvineen Poliisi kertoo-kirjasta tai Hannes Markkulan kirjasta Kuusi suomalaista murhaa.

      • jiop

        Missäpäin kokemäkeä tää on? On pitänyt monta kertaa käydä, mutta kukaan ei osaa sinne !


    • jaahs

      Joskus näin täällä sen kummitusvideon isolinnkankadun asunnosta.... missä se on nyt?

    • kauhua elämään

      preiviikin kartano on ihan helvetin hiano paikka!! kävin itse siälä viime yänä ja kyl nousi ihokarvat pystyyn! siellä on tosi vanhoja taloja ja palio mettää ja semmonen vartiotorni sit ku kävelet siälä pihas niin yhtäkkiä alkaa kamala valoshow ja valoja tulee joka paikasta ja sit se äijä tulee sen kiväärinsä kans...ai että oli hianoo!! kannattaa käydä mut kannattaa varautua siihen et joutuu juoksemaan LUJAA!!

      • Sami 85

        Oli pakko ottaa kantaa tähän :) Minä ja yks ystävä merja käytiin siinä hautausmaalla, onneksi olimme autolla liikkeellä ja jätimme sen tien sivuun.
        Olimme hautausmaalla jonkin aikaan kunnes huomasin kameran puskan takaa että kamera ei ollu päällä kun punainenvalo ei ollut päällä. Ystväni Merja on tosi laiha ja luihu sekä tosi hullu, se löysi sieltä hautausmaalta polun joka oli suojassa piikki aidan takaa mutta ali pääsi hyvin. Merjan selkä osui piikki aitaan mutta mitään en huomanut tapahtuvan, itse en uskaltanut mennä ali ja odotin ulko puolella, merja napsi lähempää kuvia talosta mutta oli niin huonoja ettei saatu selvää niist, huomasin yht äkkiä että sieltä kaukaa tallustaa mies haulikon kanssa ja kaksi koiraa juoksee meitä kohti, huusin Merjalle että nyt saatana vittuun sielt tuolt tulee ukko haulikon kans koirineen, Merja Shokissaan ryömi piikkiaidan läpi ja juostiin autolle, auto ei käynnistynyt ja huomattiin että koirat oli aivan nokan edessä, oli tulla kuset housuun siinä tilassa, auto käynnistyi lopulta ja näin sen miehen vihaisen ilmeen, Merja painoi kaasua ja pääsimme pakoon. Kotona katsoimme kuvia kännystä mutta niissä ei nähnyt kuin metsää sillä Merjan käsi oli vahingossa heilunut. Olen kuullut huhuja että Ennen kartanon rakentamista siellä on poltettu Mustalainen roviolla jota luultiin noidaksi. Kartanon sisällä on lukemattomia huoneita ja salakäytäviä kun mun täti on ollut siellä siivoojana joskus ja sano ettei ikin mene sinne kun siellä ylä kerrassa kummittelee ja kuulemma yöllä siellä kuuluu musiikkia vaikka sähköjä siellä ei juuri ole.
        Kartanon läheltä löytyy myös unohdettu hautausmaa jota ei enää moni muista, tää on se viikinkien hautusmaa, kun olin 9 vuotias kävelin siellä päin kerran siksoni kanssa ja löysin sieltä luita, toivotovasti ei ollut ihmisen.


    • minä itte mä

      preiviikin kartanosta tositarinoita.onko joku esim:uskaltanut mennä sisälle asti?ja kaikki mitä siellä pihalla on tapahtunut kun ootte käyny öisillä "vierailuilla"?

      • lazla

        kyllä on, mun tuttu kävi sie kellaris ja sit sin meni joskus porukkaa autol ni niitten kumi puhkes ko sie oli piikkilankaa tiellä ja sit sin tuli koira sen auton luo räyhäämään.
        jos meette ni menkää autol ja ikkunat kiinni ovet lukos sil pappal on haulikko ja sit siel on just noi koirat koko paikka on täynnä ansoja...
        siel on vissii jossai tos portin lähel ni hautojaki vissii 5 ja ne on tosi vanhoja kuulemma..


      • ... -...
        lazla kirjoitti:

        kyllä on, mun tuttu kävi sie kellaris ja sit sin meni joskus porukkaa autol ni niitten kumi puhkes ko sie oli piikkilankaa tiellä ja sit sin tuli koira sen auton luo räyhäämään.
        jos meette ni menkää autol ja ikkunat kiinni ovet lukos sil pappal on haulikko ja sit siel on just noi koirat koko paikka on täynnä ansoja...
        siel on vissii jossai tos portin lähel ni hautojaki vissii 5 ja ne on tosi vanhoja kuulemma..

        Ne haudat on SUKUHAUTOJA.Sen takii siäl juoksee koirat pihas..ja se vanha mies heiluu sen haulikkos kans,ku ihmiset änkee sin pihaa.. Kieltämät kyl on yöl tosi karmiva paikka ..mut päiväl se o upeen näkönen.. Mä en kans suosittel sin menemist jos ei haluu just juost ja lujaa!!..Siält paikast o moni lähteny aika lail tuli persee al,ku se äijä o hypänny jostai ojast haulikko kädes..!!!


      • Nimetön
        ... -... kirjoitti:

        Ne haudat on SUKUHAUTOJA.Sen takii siäl juoksee koirat pihas..ja se vanha mies heiluu sen haulikkos kans,ku ihmiset änkee sin pihaa.. Kieltämät kyl on yöl tosi karmiva paikka ..mut päiväl se o upeen näkönen.. Mä en kans suosittel sin menemist jos ei haluu just juost ja lujaa!!..Siält paikast o moni lähteny aika lail tuli persee al,ku se äijä o hypänny jostai ojast haulikko kädes..!!!

        Hei miettikää nyt vielä uudelleen ennenkuin menette yksityisalueelle, sehän on hyvänen aika toisten koti!! Ette kai itsekään tykkää että teidän pihoillanne käydään öisin vierailulla ja kurkkimassa ikkunoista.. kyllä siinä vähemmästäkin alkaa itsesuojeluvaisto toimia, ei ole niitä koiria ihan turhaan hankittu. Pakkohan sitä on kai kivääri kädessä kulkea jollei kutsumattomista vieraista muuten eroon pääse.

        Ne haudat siinä vieressä on tosiaan sukuhautoja, aivan kuten normaalilla hautausmaalla, tämä vain sattuu sijaitsemaan kartanon vieressä. Mitä ihmeellistä siinä oikein on?


      • ont
        Nimetön kirjoitti:

        Hei miettikää nyt vielä uudelleen ennenkuin menette yksityisalueelle, sehän on hyvänen aika toisten koti!! Ette kai itsekään tykkää että teidän pihoillanne käydään öisin vierailulla ja kurkkimassa ikkunoista.. kyllä siinä vähemmästäkin alkaa itsesuojeluvaisto toimia, ei ole niitä koiria ihan turhaan hankittu. Pakkohan sitä on kai kivääri kädessä kulkea jollei kutsumattomista vieraista muuten eroon pääse.

        Ne haudat siinä vieressä on tosiaan sukuhautoja, aivan kuten normaalilla hautausmaalla, tämä vain sattuu sijaitsemaan kartanon vieressä. Mitä ihmeellistä siinä oikein on?

        Sen vanhankartanon omistja kuoli ja talo jäi kahelle suvulle. Sinne on rakennut tiiliseinä välii ja jaettu kartano kahteen. Sinne on kaupungin puhelinmiehet menny ku siel on muuntaja se on puhkonu niiden renkaat ja hitsannu muuntajan luukun kiinni. Siellä on Porilaiset nuoret käyny jostai 70-luvusta lähtien... Oon kuullu tarinoit sukurutsauksest ja siks ne ois nii sekasin mut en oo yhtää varma. Menkää juttelee jonku vanhemman ihmisen kans jos haluutte tietää enemmän kartanost. Se on myös ollu suomen sisällissodan aikana punasten tukikohta jonka ne valtas valkosilt ja lähes kaikki ketkä siel oli tapetttii. Tarina kertoo et siit isostkartanost menee tunneli sinne pienempää kartanoo, mut se voi olla ihan keksitty juttu.


      • vveijo
        ont kirjoitti:

        Sen vanhankartanon omistja kuoli ja talo jäi kahelle suvulle. Sinne on rakennut tiiliseinä välii ja jaettu kartano kahteen. Sinne on kaupungin puhelinmiehet menny ku siel on muuntaja se on puhkonu niiden renkaat ja hitsannu muuntajan luukun kiinni. Siellä on Porilaiset nuoret käyny jostai 70-luvusta lähtien... Oon kuullu tarinoit sukurutsauksest ja siks ne ois nii sekasin mut en oo yhtää varma. Menkää juttelee jonku vanhemman ihmisen kans jos haluutte tietää enemmän kartanost. Se on myös ollu suomen sisällissodan aikana punasten tukikohta jonka ne valtas valkosilt ja lähes kaikki ketkä siel oli tapetttii. Tarina kertoo et siit isostkartanost menee tunneli sinne pienempää kartanoo, mut se voi olla ihan keksitty juttu.

        Väärinkäsitysten välttämiseksi: Puhelinmiesten renkaat eivät puhjenneet Vanhankartanon pihassa vaan yhden maatilan pihassa, vastapäätä päiväkoti Untuvaa. Monet luulee sitä paikkaa kartanoksi mutta se ei ole (kivestä rakennettu kanala tosin näyttääkin hieman "kartanolta"). Renkaiden puhkeaminen johtui siitä, että talon isännältä oli jäänyt puimurin teriä maahan.

        Ei ole olemassa mitään isoa ja pientä kartanoa, ainoastaan yksi. Sekaisin ei ole kukaan, aivan tavallisia ihmisiä ovat.


    • minäkö?

      kävin ko. kartanos pari vuotta sitten. paikka oli sallainen ... (siis päärakennus)... vanha piloille remontoitu vanha kartano.. katot alaslaskettuja ym... nykyiset asukit tehneet sen.... oikeasti hei kuulkaa... se on vaan tavallinen rakennus jossa asuu tavallisia ihmisiä.... jotka oikeasti haluavat oman rauhan... niinku minäki..... ... suojelen kyl yht lail omaani...

    • dfghd

      täs pitäs kertoo kauhutarinoita

    • Nimetön

      Lähdettiin 5 kaverin kanssa käymään vanhakartanolla. Päästiin siihen isoon rakennukseen saakka mistä näkyy torni siihen tielle, kun jäätiin hetkeksi paikalle ja katseltiin sitä komeeta kartanoa niin ihme se äijä tuli siitä talon kulmalta ja huust et *lähtekää täältä saatana*. No lähdettii juoksee sitte niin paljo ku jaloista lähti. Kello oli jotain yks yöllä että millä helvetillä se kuulee. Harmittaa ku ei muistanut ottaa kameraa mukaa, ni olis voinu ottaa kuvan siitä isost *linnasta*. Kannattaa mennä joskus vaikka väkisin kattoo sitä.

      • hiipparit

            Kerran jätettiin mopot siihe etuportin vieree ja oltii menos pihaan mut sit tuli porin veden paketti auto ja se aukas ikkuna ja sano et nyt o liian aikasta kummitusretkille et siäl o ukko ja mamma viä hereil et ukko o iha mukava mut mamma o seonnu. Sit vaa se sano et jos haluutte men ni menköää amerikan tien kautta ja sit meette ko tulee semmoset petonipossut minkä välis o portti ni sit se niist kolmest polust mis ei oo auto renkait. se tiä meni sinne kartanon suulin/navetan kulmalle. ja siitä suoraan kartanon etuovelle. Keksittii kavereitte kaa siin kulmal suunnitelmaa niinko et jos se kysyy mitä me tehdää ni et sanotts et oltii mettäs ja eksyttii tänne. se kuullosti hyvält. sit me tultii siit suuli kulmalt ja käveltii vaa et ku ei tiedettäs et siäl asuu joku. Sit mää sanoin yhel kaveril et kuulin ove narinaa ja et se ukko tulee ulos. kaveri sano vaa et vitu tuu. melkee heti ko olin sanonu ni mentii puutarhan portista sisään ja sit ovi aukes ja äijjä huutta : mitä jumalauta te teette toiste pihalla. lähettii menee rämpie kaikki sin mettää paitsi kaveri se jäi selittää se stoori mikä me kesittii mut se äijjä vaa sano iha totisen et : läny jumalauta jo kasveri sano et : onks täs joku ongelma ni ukko vastas iha normaalil äänel ei oo mut mee silti. sit se pidätteli koiraas siin ni kaveri lähti menee kans sin mettää. ja tolla samalla kerralla me otettiin video kuvaa tosta se o yhe kaveri kännykäs yritetään saada se joteski youtubeen.


      • näkyymoro
        hiipparit kirjoitti:

            Kerran jätettiin mopot siihe etuportin vieree ja oltii menos pihaan mut sit tuli porin veden paketti auto ja se aukas ikkuna ja sano et nyt o liian aikasta kummitusretkille et siäl o ukko ja mamma viä hereil et ukko o iha mukava mut mamma o seonnu. Sit vaa se sano et jos haluutte men ni menköää amerikan tien kautta ja sit meette ko tulee semmoset petonipossut minkä välis o portti ni sit se niist kolmest polust mis ei oo auto renkait. se tiä meni sinne kartanon suulin/navetan kulmalle. ja siitä suoraan kartanon etuovelle. Keksittii kavereitte kaa siin kulmal suunnitelmaa niinko et jos se kysyy mitä me tehdää ni et sanotts et oltii mettäs ja eksyttii tänne. se kuullosti hyvält. sit me tultii siit suuli kulmalt ja käveltii vaa et ku ei tiedettäs et siäl asuu joku. Sit mää sanoin yhel kaveril et kuulin ove narinaa ja et se ukko tulee ulos. kaveri sano vaa et vitu tuu. melkee heti ko olin sanonu ni mentii puutarhan portista sisään ja sit ovi aukes ja äijjä huutta : mitä jumalauta te teette toiste pihalla. lähettii menee rämpie kaikki sin mettää paitsi kaveri se jäi selittää se stoori mikä me kesittii mut se äijjä vaa sano iha totisen et : läny jumalauta jo kasveri sano et : onks täs joku ongelma ni ukko vastas iha normaalil äänel ei oo mut mee silti. sit se pidätteli koiraas siin ni kaveri lähti menee kans sin mettää. ja tolla samalla kerralla me otettiin video kuvaa tosta se o yhe kaveri kännykäs yritetään saada se joteski youtubeen.

        Mentiin siihen etuportille kahen kaverin kanssa sit ku oltiin pihalla ni sytytettii tupakat sanoin että mennäänkö kolkuttaa ovea sen jälkee kaveri sano et "mä otan kyl kuvan" samassa sielt lähti saksanpaimenkoira perää, se oli kyl loppuen lopuks ihan mukava koira silittelinki sitä ennenku huomasin et se äijä juoksee talikko kädes meijän peräs, käynnistettii mopot ja lähettiii kurat housuis karkuu--


      • anna}}
        näkyymoro kirjoitti:

        Mentiin siihen etuportille kahen kaverin kanssa sit ku oltiin pihalla ni sytytettii tupakat sanoin että mennäänkö kolkuttaa ovea sen jälkee kaveri sano et "mä otan kyl kuvan" samassa sielt lähti saksanpaimenkoira perää, se oli kyl loppuen lopuks ihan mukava koira silittelinki sitä ennenku huomasin et se äijä juoksee talikko kädes meijän peräs, käynnistettii mopot ja lähettiii kurat housuis karkuu--

        kävin kavereiden kanssa pari päivää sitten vanhallakartanolla. Tien vieressä oleva hautausmaa oli tavallaan kaunit, mutta samalla pelottava ja ahdistava. Sinne oli haudattu viimeksi 2005 joku, kuinka mahtaa niin tuore olla.. Ystäväni meni portin sisälle ja käveli melko pistkällekin pihaan, kunnes koira ja ukko juoksi perää, ukolla luonnollisesti haulikko kädessä. Koira sai ystäväni kiinni, mutta olikin ihan kiltti saksanpaimenkoira. Ukosta ei voinut samaa sanoa, ja lähdettiin kumit vinkuen paikalta.


      • joku
        anna}} kirjoitti:

        kävin kavereiden kanssa pari päivää sitten vanhallakartanolla. Tien vieressä oleva hautausmaa oli tavallaan kaunit, mutta samalla pelottava ja ahdistava. Sinne oli haudattu viimeksi 2005 joku, kuinka mahtaa niin tuore olla.. Ystäväni meni portin sisälle ja käveli melko pistkällekin pihaan, kunnes koira ja ukko juoksi perää, ukolla luonnollisesti haulikko kädessä. Koira sai ystäväni kiinni, mutta olikin ihan kiltti saksanpaimenkoira. Ukosta ei voinut samaa sanoa, ja lähdettiin kumit vinkuen paikalta.

        Itse olen käynyt kerran, eikä ketään näkynyt. Ei edes sitä koiraa. Se koira on kuulemma todella kiltti, mutta siitä kiertää huhuja, että se olisi todella vihainen. Niin, eli ketään ei näkynyt eikä kuulunut. Ja hei, eikö siellä riehuminen ole aika turhaa puuhaa? Kotirauhan rikkomistakin, en ihmettele jos asukkaat on vihaisia, kun jotkut käy siellä meukkaamassa.


    • norski

      Itse asun Laviantiellä ja kuljen kyseisen kiviaita kurvin ohitse päivittäin.Itse en ole nähnyt tai havainnut mitää äiti/lapsi haamuja.Olen mennyt kiviaidan ohitse päivin ja öin ,sateella ja pimeellä,eikä mitään ole tullut omalle kohdalle.Olen kyllä kuullut jostain valopalloilmiöistä mutta kentietää onko ne totta vai ei.Täytyy ottaa asiasta selvää "kylän" vanhalta väeltä onko kiviaitakurvissa olluit joskus tällainen onnettomuus

    • tyttö porista

      Moro!
      Oon lukenu näit tekstei ja mones lukee ettei uskota et siel on mies kivääri kans ja et nää on teinie löpinötä mut oikeesti se on totta. Olin kesän viimisellä viikolla siel kartanol ja sit mentii kavereitte kaa sin pihaa ja heiteltii kivii sin kartano ikkunaa ja huudettii siin pihas ja sit yhtäkkii se mies tuli sielt talost kivääri kans ja huust et jumalauta vittuu täält ja päästi 2 koiraa irti ja ne lähti meiä perää

      • jaaaakkoo

        Ihan oikeutettua on häätää sinun kaltaisesi pois tontiltaan. On aivan yhden tekevää kuinka hän on sen tehnyt. Arvatkaa vaan, onko mukavaa, jos päivittäin tunkeillaan pihalle ja heitellään vielä kivillä ikkunoihin! Koira on erinomainen keino häätää sinun kaltaisesi pikku rikolliset hut helkkariin.


      • eikö mene jakeluun?!

        Eikö todellakaan pikkuritsalla aivoissa leikkaa että hermothan siinä menee jos paskanuoret tulevat YKSITYISALUEELLE sikailemaan ja kivittämään ikkunoita?

        Millä vit*n oikeudella siellä olet?

        Mene kotiisi vetämään pullaa naamaan ja kattomaan piirrettyjä, kuten muutkin nassikat.


    • Mörkö^

      Joo.. Se vanha kartano on ulasoorin lähellä keltanen talo. Ja mielisairaalaa oon yrittäny kysel ja ettii mut en tiiä mis on..

      Luin yhelt sivult et mausoleumissa je sigrid juselius on haudattu sin sisälle ja jos sinne hautausmaalle menee sigridin kuolin päivänä (17.5) (klo 00.00)tai joskus yöllä ni voi nähä sigridin ja sen tytön menemässä mausoleumiin sisään ja sigrid kantaa tytärtään sylissä. Siellä on paljon juttua.. Sivun voin sanoo myöhemmin..

      • lollo

        Aika jännä et Sigrid kantaa tytärtään mausoleumiin? :'D Sigrid nimittäin ON Juseliuksen tytär joka kuoli 11-vuotiaana.

        Mausoleumi on aika pieni ja tylsä paikka. Ympäröivä hautausmaa on paljon ahdistavampi, varsinkin se "vanha" puoli (lähempänä Vähäraumaa) jossa on esim. Rosenlewin (muistaakseni) sukuhaudat ym.


      • porilainenjou
        lollo kirjoitti:

        Aika jännä et Sigrid kantaa tytärtään mausoleumiin? :'D Sigrid nimittäin ON Juseliuksen tytär joka kuoli 11-vuotiaana.

        Mausoleumi on aika pieni ja tylsä paikka. Ympäröivä hautausmaa on paljon ahdistavampi, varsinkin se "vanha" puoli (lähempänä Vähäraumaa) jossa on esim. Rosenlewin (muistaakseni) sukuhaudat ym.

        Siis vanha puoli hautausmaasta on se keskustan puoleinen osa. Onko kellään tietoa Vanhaankartanoon menevästä tunnelista joka lähtee pellon vasemmasta laidasta kartanolta katsoen , meneekö tunneli tosiaan kartanolle asti? Itse olen kulkenut tunnelia vain pari metriä. Täällä on puhuttu toisestakin kartanosta , missä sellainen sijaitsee?


      • ...
        porilainenjou kirjoitti:

        Siis vanha puoli hautausmaasta on se keskustan puoleinen osa. Onko kellään tietoa Vanhaankartanoon menevästä tunnelista joka lähtee pellon vasemmasta laidasta kartanolta katsoen , meneekö tunneli tosiaan kartanolle asti? Itse olen kulkenut tunnelia vain pari metriä. Täällä on puhuttu toisestakin kartanosta , missä sellainen sijaitsee?

        Käppärän hautausmaan vanhempi puoli on tosiaan se lähempänä Vähäraumaa oleva puoli. Vanha hautausmaa (siinä vesitornin vieressä) on sitten asia erikseen.


      • gildaaa
        ... kirjoitti:

        Käppärän hautausmaan vanhempi puoli on tosiaan se lähempänä Vähäraumaa oleva puoli. Vanha hautausmaa (siinä vesitornin vieressä) on sitten asia erikseen.

        Ei tässä ole vanhasta hautausmaasta kukaan puhunutkaan, vain Käppärän vanhasta puolesta ;)


    • Esko

      MItenkäs on, tietääkö joku jotain tästä kovasti keskustelunkin alla olevasta Holmlundien sukutalosta eli Vähälinnankadun Impunlinnasta ja siellä kertoman mukaan majailevista kummituksista jotain?

      • vähän lisää talosta

        Mitäs kertomuksia olet kuullut talosta?
        Missä tämä talo tarkalleen sijaitsee?
        Mielenkiintoista!!


      • et siäl
        vähän lisää talosta kirjoitti:

        Mitäs kertomuksia olet kuullut talosta?
        Missä tämä talo tarkalleen sijaitsee?
        Mielenkiintoista!!

        Preiviikin kartanos asuu yksin se mummeli ja jokunen vuosi sitten ajeli skootterillaa johonki (en muist baarin nimee, jossai siin lähel) juomas yhden kaljan aina välillä ja meni takas kotii. Et ei kovin kiukkunen ja eristäytynyt mummu oo...


      • et
        et siäl kirjoitti:

        Preiviikin kartanos asuu yksin se mummeli ja jokunen vuosi sitten ajeli skootterillaa johonki (en muist baarin nimee, jossai siin lähel) juomas yhden kaljan aina välillä ja meni takas kotii. Et ei kovin kiukkunen ja eristäytynyt mummu oo...

        mä en älyy itse en ole käynyt siellä ja mistä te puhutteee?????


      • Nimim.Something
        et kirjoitti:

        mä en älyy itse en ole käynyt siellä ja mistä te puhutteee?????

        Asuin Pihlavassa pienenä vauvana vanhempieni kanssa. Äitini kertoi kuinka hänen nimeään oltiin huudettu keskellä päivää ja kuinka hänen mahansa päältä oli aivan kuin hypännyt jokin. Nämä tapahtuivat yhden kerrostalon asunnossa, joka sittemmin on ollut jatkuvasti tyhjillään. Jos sinne on muutettu, asukkaat ovat lähteneet pois hyvin pian. Kellään kokemuksia tästä paikasta? Käymme siinä lähellä silloin tällöin koska mummini asuu vielä läheisessä kerrostalossa ja tapana on aina katsoa että näkyykö asunnon ikkunassa verhoja. Harvoin näkyy vaikka muut asunnot ovat käytössä.

        Olisi siistiä ottaa asiasta tarkemmin selkoa vaikka asunnon omistajalta. En tiedä osoitetta mutta kun uimahallilta mennään sinne korkeille kerrostaloille päin, niin se on toinen kerrostalo uimahallilta.

        Olisi myös mahtavaa lähteä yöllä kiertelemään digi- ja videokameroiden kanssa vanhoja hautausmaita, kummitustaloja ym. Ketään kiinnostunut?


      • siis..
        Nimim.Something kirjoitti:

        Asuin Pihlavassa pienenä vauvana vanhempieni kanssa. Äitini kertoi kuinka hänen nimeään oltiin huudettu keskellä päivää ja kuinka hänen mahansa päältä oli aivan kuin hypännyt jokin. Nämä tapahtuivat yhden kerrostalon asunnossa, joka sittemmin on ollut jatkuvasti tyhjillään. Jos sinne on muutettu, asukkaat ovat lähteneet pois hyvin pian. Kellään kokemuksia tästä paikasta? Käymme siinä lähellä silloin tällöin koska mummini asuu vielä läheisessä kerrostalossa ja tapana on aina katsoa että näkyykö asunnon ikkunassa verhoja. Harvoin näkyy vaikka muut asunnot ovat käytössä.

        Olisi siistiä ottaa asiasta tarkemmin selkoa vaikka asunnon omistajalta. En tiedä osoitetta mutta kun uimahallilta mennään sinne korkeille kerrostaloille päin, niin se on toinen kerrostalo uimahallilta.

        Olisi myös mahtavaa lähteä yöllä kiertelemään digi- ja videokameroiden kanssa vanhoja hautausmaita, kummitustaloja ym. Ketään kiinnostunut?

        se on Pihlatie 12? mikä kerros?


      • ollut
        Nimim.Something kirjoitti:

        Asuin Pihlavassa pienenä vauvana vanhempieni kanssa. Äitini kertoi kuinka hänen nimeään oltiin huudettu keskellä päivää ja kuinka hänen mahansa päältä oli aivan kuin hypännyt jokin. Nämä tapahtuivat yhden kerrostalon asunnossa, joka sittemmin on ollut jatkuvasti tyhjillään. Jos sinne on muutettu, asukkaat ovat lähteneet pois hyvin pian. Kellään kokemuksia tästä paikasta? Käymme siinä lähellä silloin tällöin koska mummini asuu vielä läheisessä kerrostalossa ja tapana on aina katsoa että näkyykö asunnon ikkunassa verhoja. Harvoin näkyy vaikka muut asunnot ovat käytössä.

        Olisi siistiä ottaa asiasta tarkemmin selkoa vaikka asunnon omistajalta. En tiedä osoitetta mutta kun uimahallilta mennään sinne korkeille kerrostaloille päin, niin se on toinen kerrostalo uimahallilta.

        Olisi myös mahtavaa lähteä yöllä kiertelemään digi- ja videokameroiden kanssa vanhoja hautausmaita, kummitustaloja ym. Ketään kiinnostunut?

        aikoinaan uusimassa puhelinkaapeleita vanhakartanoon. Sanoi kartanon takapuolella olevan vanhan kaivon, josta menee salakäytävä taloon. Olisi rakennettu kuulemma sisällissodan aikaan ja oli kuulemma silloin jo muurattu umpeen, kun pappani 70-luvulla paikalla huseerasi.


      • Nimim.something
        siis.. kirjoitti:

        se on Pihlatie 12? mikä kerros?

        6. kerros ja B-rappu, asuntoa en muista.


      • asuntoko
        Nimim.something kirjoitti:

        6. kerros ja B-rappu, asuntoa en muista.

        mistä joku joskus putosi parvekkeelta?


      • Nimim.something
        asuntoko kirjoitti:

        mistä joku joskus putosi parvekkeelta?

        Onko siellä pudonnut joku parvekkeelta joskus? Tietääkö joku lisää asiasta?


      • oli..
        Nimim.something kirjoitti:

        Onko siellä pudonnut joku parvekkeelta joskus? Tietääkö joku lisää asiasta?

        sama talo, toinen uimahallilta, jostain korkealta tipahti, kukaan ei tönäissyt. taisi olla päätyasunto, ja rappu b.


      • Nimim.something
        oli.. kirjoitti:

        sama talo, toinen uimahallilta, jostain korkealta tipahti, kukaan ei tönäissyt. taisi olla päätyasunto, ja rappu b.

        isältäni asiasta ja hän muisteli kuulleensa tapauksen jossa 90-luvun alkupuolella oli tönäisty nuori tyttö parvekkeelta alas, toisesta kerroksesta ja hän oli ilmeisesti kuollut. Ei tullut mieleeni kysyä häneltä talon numeroa mutta sain kuvan että olisi ollut 5. talo uimahallilta.

        Vähänkö kyllä jännä jos siinä Pihlatie 12:ssa on oikeasti tapahtunut tuollaista o.O


      • tapaus .
        Nimim.something kirjoitti:

        isältäni asiasta ja hän muisteli kuulleensa tapauksen jossa 90-luvun alkupuolella oli tönäisty nuori tyttö parvekkeelta alas, toisesta kerroksesta ja hän oli ilmeisesti kuollut. Ei tullut mieleeni kysyä häneltä talon numeroa mutta sain kuvan että olisi ollut 5. talo uimahallilta.

        Vähänkö kyllä jännä jos siinä Pihlatie 12:ssa on oikeasti tapahtunut tuollaista o.O

        siinä putosi keski-ikäinen mies alas, ja korkeelta.


      • asia on,
        tapaus . kirjoitti:

        siinä putosi keski-ikäinen mies alas, ja korkeelta.

        asuin pihlatie 14:ssa 90-luvun alkupuolella ja muistan tapauksen. Pihatie 12:sta putosi mies kuudennen kerroksen parvekkeelta.


      • Nimim.something
        tapaus . kirjoitti:

        siinä putosi keski-ikäinen mies alas, ja korkeelta.

        Mahdettiinkohan muuttaa siihen tuon tapauksen jälkeen. Asuttiin Pihlatie 12:ssa 90-luvun alkupuolella. Ihme kun vanhempani eivät ole kuulleet asiasta. Jännää kyllä kuulla tällaista nyt jälkeenpäin vaikka suhtaudun/suhtauduin asunnon kummitteluun hieman epäilevästi. Mielenkiintoista myös se, että asunto on lähes jatkuvasti tyhjillään.


      • i got freaked
        ollut kirjoitti:

        aikoinaan uusimassa puhelinkaapeleita vanhakartanoon. Sanoi kartanon takapuolella olevan vanhan kaivon, josta menee salakäytävä taloon. Olisi rakennettu kuulemma sisällissodan aikaan ja oli kuulemma silloin jo muurattu umpeen, kun pappani 70-luvulla paikalla huseerasi.

        olin pari vuotta sitten jakamassa lehtiä tuolla etelä-rannassa ja hallituskatu jne alue, siellä oli sellasia taloja että varmaan useampiakin kummituksia asusteli, varsinkin pimeellä iltaisin!


      • Kumppari,
        i got freaked kirjoitti:

        olin pari vuotta sitten jakamassa lehtiä tuolla etelä-rannassa ja hallituskatu jne alue, siellä oli sellasia taloja että varmaan useampiakin kummituksia asusteli, varsinkin pimeellä iltaisin!

        Missä ne kummitukset sitten päivällä asuu?
        =)


      • Kummitustyttö
        Nimim.Something kirjoitti:

        Asuin Pihlavassa pienenä vauvana vanhempieni kanssa. Äitini kertoi kuinka hänen nimeään oltiin huudettu keskellä päivää ja kuinka hänen mahansa päältä oli aivan kuin hypännyt jokin. Nämä tapahtuivat yhden kerrostalon asunnossa, joka sittemmin on ollut jatkuvasti tyhjillään. Jos sinne on muutettu, asukkaat ovat lähteneet pois hyvin pian. Kellään kokemuksia tästä paikasta? Käymme siinä lähellä silloin tällöin koska mummini asuu vielä läheisessä kerrostalossa ja tapana on aina katsoa että näkyykö asunnon ikkunassa verhoja. Harvoin näkyy vaikka muut asunnot ovat käytössä.

        Olisi siistiä ottaa asiasta tarkemmin selkoa vaikka asunnon omistajalta. En tiedä osoitetta mutta kun uimahallilta mennään sinne korkeille kerrostaloille päin, niin se on toinen kerrostalo uimahallilta.

        Olisi myös mahtavaa lähteä yöllä kiertelemään digi- ja videokameroiden kanssa vanhoja hautausmaita, kummitustaloja ym. Ketään kiinnostunut?

        Nimim.Something minä lähden mielelläni kiertelemän :) Pistä s-postia [email protected]


      • Umadbro
        siis.. kirjoitti:

        se on Pihlatie 12? mikä kerros?

        Taitaa jotain perää olla sillä noilla tiedoilla löytyy googlesta heti alku hakuina monta myynti/vuokra ilmoitusta ja kaikilla vain 1-2 kuukautta aikaa!

        Voisi mennä vuokralle sinne :P


      • Anonyymi
        siis.. kirjoitti:

        se on Pihlatie 12? mikä kerros?

        Se on pihlatie 12 eka rappu vanhalta ala-asteelta päin, eli olisko ollu c rappu? no kumminkin siitä liikku legendaa että kummittelee 6-kerroksen asunnossa hissistä tullessa vasemman puoleinen ovi joka aina tyhjillään ja muistan aina junnuna käytiin siellä ovella ihmettelemässä ja jotain ääniäkin joskus taisi kuulua vaikka asunto oli tyhjillään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on pihlatie 12 eka rappu vanhalta ala-asteelta päin, eli olisko ollu c rappu? no kumminkin siitä liikku legendaa että kummittelee 6-kerroksen asunnossa hissistä tullessa vasemman puoleinen ovi joka aina tyhjillään ja muistan aina junnuna käytiin siellä ovella ihmettelemässä ja jotain ääniäkin joskus taisi kuulua vaikka asunto oli tyhjillään

        https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/pori/15593929

        siellähän se on myttävänä :D


    • kumpparit jalkaan

      http://kummituskavely.fi/

      Tähän kalmakierrokseen kun vielä saisi tuon Preiviikin kartanon liitettyä niin olisi täydellistä!

    • Pauliina...

      Mä olen seurustellut kyseisen miehen kanssa 1980-luvun alkupuolella,mukava ja hellyyttävä mies. Ottaa naisen huomioon. Meillä oli ihana 2kk kestävä suhde. Silloin ymmärsin,mitä laulajat tarkoittavat laulaessaan rakkaudesta. Vieläkin harmittaa kun suhteemme meni karille,itken vieläkin itseni uneen.

      • Hämmentynyt!!!

        Siis ei oo totta?! En kyl usko :------------D kysyn nyt vaan, saako sinne kartanoon mennä edes, vai menettekö ihan vaan ilman lupaa? Kuulostaa kamalalta!


    • Jorma käyrä

      ootteko kuulut ku siellä vihreässä talossa vissiin itätullinkatu26A asuu semmone hullu eukko vanha nainen koiransa kanssa. sieltä muutti lapsiperhe 2 lasta ja isä pois ja nainen jäi vetelemään pillereitä. nainen on aivan sairas ja yritti tappaa miehensä. olen tämän toisen lapsen kaveri, ja olemme monta kertaa ärsyttäneet häntä ja hän on uhannut ampua aseella. hän on juorujen mukaan tappanut ihmisiä jotka menevät hänen pihaansa. hän käyttää heitä ensin hyväkseen ja sen jälkeen raaka murha. luulee luultavasti tätä viatonta uhria miehekseen. mutta tämähän on vain juoru, luultavasti

      • asiaaa

        Eihän se ole edes mikään kummituskartano. Nuorempana siellä itekin tuli pyörittyä ja käytyä siinä hautausmaalla, kunnes tutultani kuulin, että se pariskunta on aivan normaali ja asuu siinä sukunsa kartanossa. Tuttuni isovanhemmat ovat heidän ystäviään. Se mies tekee kuulemma "tahallaan" tota uhkailua ja häätää tunkeilijoita pois. On lopeensa kyllästynyt, nuoret yrittävät heidän pihaansa tunkea. Ja isältäni kysyin myös, joka on poliisi, että onko sieltä ikinä tehty mitään ilmoituksia sen miehen touhuista, niin ei ole. Siellä pyörii niin usein porukkaa ettei kuulemma viitsi joka kerta soittaa poliisia paikalle, joten uhoo sitten itse ja "puolustaa" reviiriään. Että näin. Eipä enää kysyeinen kartano, jonkun koti, pelota yhtään. Vaikka pelottavan näköinen rakennus onkin.


      • Tylzimyss
        asiaaa kirjoitti:

        Eihän se ole edes mikään kummituskartano. Nuorempana siellä itekin tuli pyörittyä ja käytyä siinä hautausmaalla, kunnes tutultani kuulin, että se pariskunta on aivan normaali ja asuu siinä sukunsa kartanossa. Tuttuni isovanhemmat ovat heidän ystäviään. Se mies tekee kuulemma "tahallaan" tota uhkailua ja häätää tunkeilijoita pois. On lopeensa kyllästynyt, nuoret yrittävät heidän pihaansa tunkea. Ja isältäni kysyin myös, joka on poliisi, että onko sieltä ikinä tehty mitään ilmoituksia sen miehen touhuista, niin ei ole. Siellä pyörii niin usein porukkaa ettei kuulemma viitsi joka kerta soittaa poliisia paikalle, joten uhoo sitten itse ja "puolustaa" reviiriään. Että näin. Eipä enää kysyeinen kartano, jonkun koti, pelota yhtään. Vaikka pelottavan näköinen rakennus onkin.

        Jos kaikki selitykset olisi NÄIN tylsiä, olisi maailma iloton, harmaa ja mielikuvitusköyhä paikka elää.


      • renesme-angel
        asiaaa kirjoitti:

        Eihän se ole edes mikään kummituskartano. Nuorempana siellä itekin tuli pyörittyä ja käytyä siinä hautausmaalla, kunnes tutultani kuulin, että se pariskunta on aivan normaali ja asuu siinä sukunsa kartanossa. Tuttuni isovanhemmat ovat heidän ystäviään. Se mies tekee kuulemma "tahallaan" tota uhkailua ja häätää tunkeilijoita pois. On lopeensa kyllästynyt, nuoret yrittävät heidän pihaansa tunkea. Ja isältäni kysyin myös, joka on poliisi, että onko sieltä ikinä tehty mitään ilmoituksia sen miehen touhuista, niin ei ole. Siellä pyörii niin usein porukkaa ettei kuulemma viitsi joka kerta soittaa poliisia paikalle, joten uhoo sitten itse ja "puolustaa" reviiriään. Että näin. Eipä enää kysyeinen kartano, jonkun koti, pelota yhtään. Vaikka pelottavan näköinen rakennus onkin.

        onks se vie eloss voi sissos jos o ukko tarviss mielisairaala reissun ja syyten ihmisten uhkailusta


    • Pauliina..

      Näen yhä unia, jossa olen tämän miehen syleilyssä. Tulee mieleen elokuva Titanic, jossa rakastavaiset eivät saaneet lopulta toisiaan. Minun elämäni kariutui 80-luvun alussa bänkseihin....Ajan yhä autolla kartanon ohitse, jotta näkisin edes pienen vilauksen elämäni rakkaudesta. Olen lopulta vuosien saatossa tyytynyt kohtalooni.

      • tepa....

        joskus pienenä poikana (n.17v) lähdin kotoa tarkoituksenani mennä mummulaan. yhtäkkiä matkalla vatsani alkoi nipistellä tosi paljon. vatsaa möyri ja tuntui kuin joku olisi sisältä päin repinyt nahkaani . yhtäkkiä tuli valtava paineen purkautumisen tunne. tunne oli suunnaton helpotus mutta mieltäni alkoi kaivertaa tämä omituinen tapaus ja käänsin pyöräni takaisin kotia kohti. kotona tunsin housuissani jotain ihmeellistä. riisuin ulkohousuni
        ja huomasin valkoisten alushousujeni muuttunee ruskeiksi ja olevan yltäpäältä kurassa eikä hajukaan ollut miellyttävimmästä päästä!! olen nyt 48v ja asia on vaivannut minua näihin päiviin asti! onko kellään muulla samankaltaisia kokemuksia?? mahdollisesti joku räyhähenki tai sisäinen demoni??

        ps. pesukoneessa sain alushousujeni alkuperäisen värin takaisin mutta haju jäi!


      • 1902
        tepa.... kirjoitti:

        joskus pienenä poikana (n.17v) lähdin kotoa tarkoituksenani mennä mummulaan. yhtäkkiä matkalla vatsani alkoi nipistellä tosi paljon. vatsaa möyri ja tuntui kuin joku olisi sisältä päin repinyt nahkaani . yhtäkkiä tuli valtava paineen purkautumisen tunne. tunne oli suunnaton helpotus mutta mieltäni alkoi kaivertaa tämä omituinen tapaus ja käänsin pyöräni takaisin kotia kohti. kotona tunsin housuissani jotain ihmeellistä. riisuin ulkohousuni
        ja huomasin valkoisten alushousujeni muuttunee ruskeiksi ja olevan yltäpäältä kurassa eikä hajukaan ollut miellyttävimmästä päästä!! olen nyt 48v ja asia on vaivannut minua näihin päiviin asti! onko kellään muulla samankaltaisia kokemuksia?? mahdollisesti joku räyhähenki tai sisäinen demoni??

        ps. pesukoneessa sain alushousujeni alkuperäisen värin takaisin mutta haju jäi!

        Vanhan-Kartanon kummituksista, siellä asuneena, voin kertoa, etten nähnyt kertaakaan kummitusta. Kartano on todellakin jaettu kahteen asuntoon, johtuen sukuriidoista. Toista isännöi Simo ja toista puolta siskonsa Maija, jota myös partamaijaksi kutsuttiin.Hautausmaa kartanon alueella on ihan vaan sukuhauta.Kartanoa nykyään asustaa Simon tytär miehensä kanssa.Ja mitä tulee Sigrid Juseliukseen, arkkua ei ole koskaan avattu.


    • mamma 50 vee

      must alkaa tuntuu että ,ette tiedä vielä yhtä kummistus "juttuu"?? oletekko täällä kaikki alle 50 vee, jos ootte ,ni ette tiedä......... jos joku on ,,niin muistaako kukaa mitä oli noin 40 vuot sitten ,mikä rakennus oli porin rautatien ja keskus-sairaalan välillä olevalla pellolla,,,? siinä oli sairaalan kaatopaikka,,,siellä oli jänniä löydöksiä 10 vuotiaille pikkupojille ja tytöille, käsin j a väliin pitkillä kepeillä siellä tonkimme, väliin esiin tuli irtonainen sormi, leikkaus-salin jätöksiä pussissa,oli lääkepukkei ..neuloi, kaikkee , mahdollista,,,,, jopa muutama pikkuvauvan ns, vauvalan sänkyjä, mihin laitettiin vastasyntynyt vauva,, ps,,nyt olis kuumaa kamaa ne sisustuksessa,,,,, todella vanhoi ,,,,,,,,,menimme sinne melki joka päivä uutta etsin ja pikku jännitys päällä ,,,,,,mitä tänään löytyy -tyyliin,,,,,,,,,,,, en tiedä mitä olimme hakevinamme mutta jännää oli siis oikeesti jännää.............. mutta tänäpäivänä tämä kaikki olisi mahdotonta olla tälläinen paikka ,

      • Mietityttää

        http://www.bit.spt.fi/pori/6/fakta.html

        tältä sivustolta luin vanhasta hautausmaasta porin olut tehtaan kupeesta ja silloin löydetyistä luista sun muista tuli vain mieleen kun yksi tuttu kertoi kun tehtiin nykyistä kylmä asemaa siihen ent. euromarketin nykyisen prisman läheisyyten enkä tarkoita sitä joka on tämän alueen parkki paikalla vaan sen mikä on sen liikenne ympyrän lähellä. Kun siitä kaivettiin oli kuulemma löytynyt paljon kalloja ja luita. Onko kenelläkään mitään havaintoa että siinä olis ollut joku vanha hautausmaa tai jotain?


    • irma. doe
    • kareseaa!

      no tämä kammottava tarina tapahtui yyterissä kun olin leirillä...ja on ihan totta! mul on vieläkin traumoi tästä...

      viimevuonna leirillä pyöri päivän musta ruumisauto meidän leiri kämpillä.menitiin jo päivää ennen niin ei ollut silloin vielä leirvalvojaa.niin illalla 11 aikaan kun valmoimme vielä niin näimme kun ruumis auton ovi avautui mutta emme nähneeet ketään tulevan autosta kun katsoimme tarkemmin ikkunasta silmissämme välähti jokin outo kummituksen kaltainen henkilöja kaikki näkivät sen välähdyksn silmissään ja aloimme kiljua...ja soitimme poliisille mutta sinä punaisella 10 sekunnilla auto oli poissa!!!!

      JA TÄMÄ MUUTEN TAPAHTUI IHAN OIKEASTI!!!!

    • ex-porilainen

      Olen kuullut tän jutun itse Ilkka Holmlundilta,että talossa kiertelee öisin joku aikoja sit kuollut herrahenkilö joka potkii sängyn jalkoja herättääkseen palvelusväkeä.Tämä tapahtuu aina 4-5 maissa aamuyöllä.Siihen aikaan on kuulemma herätetty palvelijat.Ja tämä kyseinen kummittelija teki sen aina potkaisemalla sängyn jalkoihin.
      Ja sit siitä Vanhasta kartanosta.Tais olla joskus -90 kun pari kaveria kävi päivällä ihan uteliaisuuttaan paikan päällä kattomassa mitäs väkeä siellä oikein asuu.Oli kutsuttu sisälle ja keitetty kahvit.Ihan tavis pariskunta joka oli vaan kyllästynyt siihen et porukkaa ramppaa öisin siellä pihassa.Siitä koirat,haulikot ym.ym. jutut.Toisaalta ihan ymmärrettävää.Mitä nyt täst jutusta muistan ni kartanoa on joskus käytetty salakuljettajien tukikohtana.Ei sen kummempaa mystiikkaa.Vaik onhan se aika pelottavan näköinen ilmestys torneineen ja hautausmaineen.Ainakin ollu joskus.En tiedä miltä paikka nykyseltään näyttää.Et tämmöstä.

    • Suukko-Simeon

      Oli ihan kauheen isot rinnat naisella joka käveli minua vastaan lounastunnilla! Ihan selkäpiitä karmi!

      • :0

        ainut oikeasti pelottava viesti tässä ketjussa :O


    • je333esus

      kyl mä ainaki iha ymmärrän ja tiiän kyl et ne ihmiset ketä siäl nytkin asustaa ni on iha normaaleja ku ne on mulle sukua, mut ne ei tosissaa vaa tykkää ku yrittäää pistää sitä paikkaa kuntoo ja sillai ja sitku kaikkie täytyy men hyppii sin pihaa ja tällai. kyl mää ainaki sekoisi iha vitusti jos kaikki hyppis meiänki pihas ja viel iha ilman syyt. onkai se ny aika jännittävää mut kuitenki, iha samanlaisii ihmisii ne o ku meki, käyttäkää hyvät ihmiset vähä päätänne : )

      • Hui kauhistus

        Kummituksista en tiedä, mutta todella kaunis ja historiallisesti merkittävä paikka. To
        ivottavasti säilyy myös jälkipolville ihailtavaksi.
        Jokaisessa vanhassa rakennuksessa täytyy olla ainakin yksi kummitus ,joka vaalii perinteitä, eikö näin ole.


      • Anaaaaaaaaa

        Kukassä sit oot kun ne on mullekkin sukua :)? Jos vaikka tunnettas :)


      • voi vitalis..
        Anaaaaaaaaa kirjoitti:

        Kukassä sit oot kun ne on mullekkin sukua :)? Jos vaikka tunnettas :)

        oliko tämäkin vanha paska ketju pakko nostaa taas ylös?

        sössötys jatkuu turhista näemmä


      • gaymanscoop
        voi vitalis.. kirjoitti:

        oliko tämäkin vanha paska ketju pakko nostaa taas ylös?

        sössötys jatkuu turhista näemmä

        homoja kaikki tai sit ei


      • wertgfsdfg
        Hui kauhistus kirjoitti:

        Kummituksista en tiedä, mutta todella kaunis ja historiallisesti merkittävä paikka. To
        ivottavasti säilyy myös jälkipolville ihailtavaksi.
        Jokaisessa vanhassa rakennuksessa täytyy olla ainakin yksi kummitus ,joka vaalii perinteitä, eikö näin ole.

        missä tämä preiviikin kartano tarkalleen ottaen sijaitsee? kenelläkään osoitetta?


      • sedfgs
        gaymanscoop kirjoitti:

        homoja kaikki tai sit ei

        missää tuo kartano sijaitsee tarkalleen ottaen?


    • sea<ujhrfdsuoögh

      oon kokeillu semmost lohikäärmeen vuosi peliä

    • Tyttötiikeri

      Asuin koko lapsuuteni ja nuoruuteni, 19 vuotiaaksi saakka, vanhassa, suuressa talossa, joka muistuttaa ulkonäöltään linnaa (rakennettu 1800-1900-lukujen vaihteessa). Paikka sijaitsee Satakunnassa. En pidä yhtään mahdottomana että vanhoissa paikoissa kummittelisi. Mummoni (täysin järjissään, muuttanu ko. taloon piiaksi 14-vuotiaana) totesi tyynesti, että talolla on niin pitkä ja värikäs historia johon liittyy satoja ihmiskohtaloita, että se jättää väkisinkin jälkeensä "asioita", jotka kuuluvat taloon, ovat aina olleet siellä ja tulevat aina olemaankin. Mummoni on harras uskovainen mutta uskoo silti että kuolleet henkilöt, joilla on jäänyt suuria selvittämättömiä asioita kuollessaan, eivät saa rauhaa vaan jäävät jumiin tilanteeseensa ennen kuolemaa. Esim. 1900-luvun alussa kotitilallani nuori äiti surmasi vastasyntyneen, aviottoman lapsensa, koska silloin ennen muinoin avioton lapsi nuorella tytöllä oli synti ja häpeä. Ei ihme ettei ko. tyttö saa rauhaa edes kuolemansa jälkeen.

    • porilainen~

      Voin varmasti sanoa, että vanhakartanossa niitä koiria on vain yksi, ja sekin kiltti kuin mikä! Tosiaan, sukuhautausmaalle on haudattu viimeksi vuonna 2005, silloinkin erityisluvalla. Jos se koira nyt on "vihainen" niin johtuu ehkä siitä, että se haluaa puolustaa reviiriään, jolle änkeää jatkuvasti vieraita ihmisiä. Miehestä voi sanoa melkeimpä samaa. Mitä te sanoisitte, jos teidän pihalla olisi joka yö joku nuorisojoukko kuvailemassa taloa ja riehumassa etsien olemattomia kummituksia. Melkein mikään Vanhaankartanoon liittyvä huhu ei pidä paikkaansa. Tietysti tuollaisesta paikasta kiertää paljon huhuja, kun joku haluaa vähän kehuskella käyneensä siellä, vaikka siellä onkin monta pelottavaa ja isoa koiraa sekä joku hullu ukko. Ja tottakai vanha mies tuntee turvallisuutta sen haulikon kanssa kun teinit tulevat riehumaan ja heittelemään kiviä ikkunaan. Ja Vanhakartanoon ei mene mitään tunnelia, ihan tiedoksi vain.

      • khyl12334

        mikä on se sivu jossa jotkut opiskelijat olivat keränneet tietoa näistä porin kummituspaikoista?


      • Disasterrrrrr

    • kumpaanlalli

      mä ajattelin tänä yönä mennnä käppärän hautausmaalle kattomaan näkyykösitä että isä kantaa sigridin mausoleumiin jos on halukkaita niin mukaan vaan

    • dsfdb

      jooo mäki ymmärrä teit ihmisii "ei se oo preiviikis!!!" < kröhm, kaua asunu oikee poris ku ei tie et se kuuluu porii :D asunu koko ikäni poris ja vats 16 pia täytä.. eikä se preiviiki kartano oo kauhee :o siel muka "kummittelelee" jotenkaa en siihen usko mut jokseenki uskon entie mut hieno pleissi ulkooo päe

      • janipetteri

        Ei ole preiviikissä, ei kummittele, mutta hieno on.


    • kauhu on kivaa

      onko kukaan päässyt kartanoon sisälle asti?

    • kenkkis69

      Vuonna 1933 pieni tyttö joutui murhaajan uhriksi. Murhaaja hautasi tytön elävältä maahan toistaen samalla sanoja: “Toma sota balcu”

      Nyt kun olet nähnyt ja toistanut mielessäsi nämä sanat, tulet tapaamaan murhatun tytön. Ensi yönä, kun olet nukahtanut, tyttö ilmestyy makuuhuoneeseesi kattoon ja tukehduttaa sinut samalla tavalla kuin hän tukehtui itse.

      Jos kirjoitat tämän eteen päin, hän jättää sinut rauhaan. Hyvät tekosi palkitaan

    • öööööööööö

      Vuonna 1933 pieni tyttö joutui murhaajan uhriksi. Murhaaja hautasi tytön elävältä maahan toistaen samalla sanoja: “Toma sota balcu”

      Nyt kun olet nähnyt ja toistanut mielessäsi nämä sanat, tulet tapaamaan murhatun tytön. Ensi yönä, kun olet nukahtanut, tyttö ilmestyy makuuhuoneeseesi kattoon ja tukehduttaa sinut samalla tavalla kuin hän tukehtui itse.

      Jos kirjoitat tämän eteen päin, hän jättää sinut rauhaan. Hyvät tekosi palkitaan

    • popinaaaatero

      Vuonna 1933 pieni tyttö joutui murhaajan uhriksi. Murhaaja hautasi tytön elävältä maahan toistaen samalla sanoja: “Toma sota balcu”

      Nyt kun olet nähnyt ja toistanut mielessäsi nämä sanat, tulet tapaamaan murhatun tytön. Ensi yönä, kun olet nukahtanut, tyttö ilmestyy makuuhuoneeseesi kattoon ja tukehduttaa sinut samalla tavalla kuin hän tukehtui itse.

      Jos kirjoitat tämän eteen päin, hän jättää sinut rauhaan. Hyvät tekosi palkitaan

    • Uudelleen syntynyt

      Mies oli nostanut merenrannalta veneensä kuljetus peävaunuunsa. Rannalla hän pesi venettänsä saippua liuoksella sisältä vesiletkulla. Veneen ajotuolilla seistessä liukastui ja nappasi kädellään uistintelineestä kiinni korkealla olevasta uistinputkesta. Uistin putkin menikin kiinni ottaessa palasiksi ja mies lensi alas noin 2 metrin ilmalennolla veneen pohjalle ja löin pahasti päänsä. Rysäyksen kuultuaan naapuri tuli katsomaan ja ehdotti päänsä loukkaamisesta lähtemään sairaalaan. Kyllä se siitä menee ohi menee, kun vähän lepää. Aamulla olikin mies asunnossaan mennyt yön aikana huonoon kuntoon, eikä kyennyt enää puhumaan. Mies kiireisesti toimitettiin Keskussairaalaan. Siellä epäiltiin, että mies menehtyy päähänsä syntyneestä vammasta. Viimeinen potilas paikassaan mies alkoi selvitä ja ihmetteli, että hän on huoneessa missä vain naisia potilaina ja alkoi keskustella puheen palauduttua. Kiireesti mies oli toimitettu miesten potilas huoneeseen ja ei tätä ennen ensin ollut missään muualla tilaa.
      Mies näytti ensin, että ei enää selviydy. Lääkärit saivat hoidettua miehen kuntoon lyhyessä ajassa ja pääsi toipilaana pois. Miehen selviydyttyä sairaalasta ja ajokielto iskusta tuli määräajaksi. Hän päätti lähteä kotikuntaansa parin kuukauden kuluttua ja naisystävä kuskina . Ihmiset olivat kauhuissaan kotikunnassa, että täällä on nyt kuollut mies ilmielävänä. Olin hyvin pelästyneenä, että olen kuollut. Eräs herramies tuli nähdessään kertomaan, että on ihmeiden ihmeitä. No miksi?. Mies kertoi, että lehdessä on kirjoitettu Sinun menehtyneen tapaturmasssa. Ensitiedot olivat olleet, että mies tuskin selviää elävien kirjoista, sekä kuoli vammoihinsa. Näin aina vain tuttavilta toistui, että tässä on nyt kuolleista uudelleen herännyt mies.

    • janikko

      olen ollut jo 40 vuotta siellä töissä vuosi luku on 1903

    • Carro.

      eli tää on sitten ihan tosijuttu! uskokaa tai älkää uskoko
      eräänä iltana tulin bussista ja lähdin kotiin päin. Kävelin yyterin kartanon ohi ja tuli sellainen tunne että on pakko katsoa taakseni. Sitten huomasin että joku seuraa minua siellä oli pikku tyttö joka oli yöpuvussa ilman kenkiä juoksin itkien kotiin ja kerroin äidille menime autolla katsomaan ja katsoimme kartanon ikkunaan siellä oli pikku tyttö joka katsoi meitä. Sitten itkin taas ja lähdimme. Siis tämä on tosi juttu ja olin tuolloin 10v

      • Anonyymi

        Vuonna 1933 pieni tyttö joutui murhaajan uhriksi. Murhaaja hautasi tytön elävältä maahan toistaen samalla sanoja: “Toma sota balcu”


        Nyt kun olet nähnyt ja toistanut mielessäsi nämä sanat, tulet tapaamaan murhatun tytön. Ensi yönä, kun olet nukahtanut, tyttö ilmestyy makuuhuoneeseesi kattoon ja tukehduttaa sinut samalla tavalla kuin hän tukehtui itse.


        Jos kirjoitat tämän eteen päin, hän jättää sinut rauhaan. Hyvät tekosi palkitaan


    • Mememe

      Laviantiellä se kiviaita... se on sellanen että siihen on vissiin kuollut joku joskus ja jos siitä ajaa pimeessä lumisateella ja kattoo peilistä takapenkille niin näkee jonku päättömän tytön ja ku kattoo uudesta ni ei näy.

      Ikinä mitään ole nähnyt :D

    • Nimierkki_

      Eräässä myymälässä Porissa: ääniä, koputuksia, askelia ym.
      Vanha kiinteistö.

    • vituviru

      Aastal 1933 väike tüdruk sattus mõrtsuka ohvriks. Mõrvar mattis tüdruku elusalt riiki korrates samal ajal sõnu: "Toma sõda balcu"

      Nüüd, kui sa oled näinud ja kordas meeles need sõnad, te kohtuda mõrvatud tüdruku. Järgmisel ööl, kui olete magama, tüdruk ilmub makuuhuoneeseesi lakke ja lämmatab sind samamoodi, kui ta surnuks lämmatatud ise.

      Kui sisestate selle ette poole, siis ta jätab sind rahule. Head teod tala

    • outo juttu on kyllä

      tietääkö kukaan Porin lämpövoimalan/ Seikun sahan lähimaastossa olevaa vanhaa junarataa missä ei ole raiteita mutta on puut.. siinä on oja josta pääsee yli kun joku on rakentanut siihen "sillan" . jatkaa eteenpäin niin tulee kukkula siitä oikealle näkyy vaha aidattu alue. menimme sinne kaverin kanssa ja kuvasimme aluetta mutta emme saaneet selville muuta kuin että siellä oli ennen ollut jonkunlainen jätepaikka. 3 tuttua lähti sitten katsomaan joskus illalla sinne pellolle eivätkä menneet ojan yli.. he jäivät sinne juttelemaan jotain .. vähän ajan päästä kun he kävelivät pois päin tulee aavejuna joka menee tasaisesti puitten läpi lopulta juna kääntyy mutkan taakse. Tuttavani äiti on ollut lenkittämässä kun hän on nähnyt tieltä sinne junaradalle että siellä menee tasaisesti outo valo... tietääkö kukaan muu asiasta?

    • öi

      uonna 1933 pieni tyttö joutui murhaajan uhriksi. Murhaaja hautasi tytön elävältä maahan toistaen samalla sanoja: “Toma sota balcu”

      Nyt kun olet nähnyt ja toistanut mielessäsi nämä sanat, tulet tapaamaan murhatun tytön. Ensi yönä, kun olet nukahtanut, tyttö ilmestyy makuuhuoneeseesi kattoon ja tukehduttaa sinut samalla tavalla kuin hän tukehtui itse.

      Jos kirjoitat tämän eteen päin, hän jättää sinut rauhaan. Hyvät tekosi palkitaan

    • asdfgfttt

      Vuonna 1933 pieni tyttö joutui murhaajan uhriksi. Murhaaja hautasi tytön elävältä maahan toistaen samalla sanoja: “Toma sota balcu”

      Nyt kun olet nähnyt ja toistanut mielessäsi nämä sanat, tulet tapaamaan murhatun tytön. Ensi yönä, kun olet nukahtanut, tyttö ilmestyy makuuhuoneeseesi kattoon ja tukehduttaa sinut samalla tavalla kuin hän tukehtui itse.

      Jos kirjoitat tämän eteen päin, hän jättää sinut rauhaan. Hyvät tekosi palkitaan

    • pori_misu

      Itse olen aikoinaan asunut tuon kummituskartanon läheisyydessä melkein 20vuotta, joten useasti lapsena siellä päin tuli käytyä, yleensä vain tieltä tutkiskeltiin tuota pelottavaa paikkaa. Pelottavan siitä tekee se, ettei paikkoja ole kunnostettu vaan rakennukset lahonneita ja itse päärakennus rapistunut linnamainen kartano, josta mm. parveke romahtanut, lisäksi piha-alue on metsittynyt ja kartano on siellä vähän piilossa.

      Toisinaan uskaltauduttiin tarkastelemaan tien vieressä sijaitsevan hautausmaan hautoja (vanhoja hautoja mutta uusin on kuulemma 2005 vuodelta!) ja kerran erheellisesti sitten päätettiin kävellä portin sisäpuolelle jotta päärakennus näkyisi paremmin, niin sitten jonkin matkaa käveltyämme alkoi kuulua koiran haukkumista ja pian ilmestyi kauempana kulman takaa susikoira joka juoksi meitä kohti! En ole eläessäni pelännyt niin paljon ja juostiin kaverin kanssa henkemme edestä takaisin portille! Ihmeen kaupalla juuri ja juuri ehdeimme portin ulkopuolelle ennen kuin koira saavutti meidät, onneksi sille oli opetettu ettei porttia kauemmas saa mennä, sillä muuten meidän olisi käynyt huonosti! Aikansa se siinä louskutti ja lähti sitten takaisin päin. Oltiin kyllä niin shokissa tapahtuneesta. Eli vahtikoiratarinat ova totta! Siellä on varmaan niin paljon uteliaita hiippareita että aivan ymmärrettävää että ovat hankkineet vahtikoiran/koiria.

      Harmi että nykyään puusto kartanon ympärillä on jo kovin korkeaa ja toinen pihatie rehevöitynyt, joten kartanon tornit enää vain näkyvät kauempaa pellon laidalta katsottaessa. Mutta mielenkiintoinen ja salaperäinen paikka se on.

    • qwrty43456

      Vuonna 1933 pieni tyttö joutui murhaajan uhriksi. Murhaaja hautasi tytön elävältä maahan toistaen samalla sanoja: “Toma sota balcu”

      Nyt kun olet nähnyt ja toistanut mielessäsi nämä sanat, tulet tapaamaan murhatun tytön. Ensi yönä, kun olet nukahtanut, tyttö ilmestyy makuuhuoneeseesi kattoon ja tukehduttaa sinut samalla tavalla kuin hän tukehtui itse.

      Jos kirjoitat tämän eteen päin, hän jättää sinut rauhaan. Hyvät tekosi palkitaan

    • porilainenneiti

      Koiria ei enää pitäisi olla, sillä viimeksi kun kävin, siellä oli kaksi dobermannin (?) raatoa tienlaidassa. En tiedä sitten et onko ukko ne ampunut vai mitä mutta kuolleita kuitenkin ellei uusia ole hankkinut. Amerikan tietä mennessä tulee vastaan portti joka kiertää ilmeisesti talon taakse (?) joka on aina välillä päöivisin auki, mutta öisin kiinni että joku sen ainakin käy sulkemassa. Olis ihan jees päästä näkee se lähempää mutta oon niin paskahousu ettei mulla oo asiaa sinne.

    • erkkkipenaa

      Aijon mennä tänään kaverini kanssa tähän mee talo läheiseen mielisairaalaan kattomaan.Mut ei se siis enää- oo mielisairaala mutmut se on ollut ja mennää kattomaa onko se totta :) että onnee meillekkki :DDD siis meitähän lhyll ei kauheesti pelot paotsi ehkä 90%

      • morxo

        okei kivah onnee :)))


      • penaerkiiiiiii

        No oliko siellä mitää?


    • animarzoo

      Lavian tien kiviaitaan on kyllä ajanut MIES. Mummon lapsuuden ystävä. Nimenkin tiedän mutten julkista.

    • eemelsen

      kävelin joskus sen kartanon ohi niin ette ikinä arvaa mikä kurkki vanhan männyn takaa....

    • se on jännä juttu

      Vanhastakartanosta..Olikos joskus 2004- 2006 käytiin parin kaverin kanssa yöllä siinä pihassa. Tien lähettyvillä on iso suuli jonka viereen asti menimme ja eikä ehditty kauaa pihassa olemaan kun suulin sivuiseinällä olevan yläikkunan kulmassa välähti valo. Se paloi pienen hetken ja sammui, sitten vielä toisen kerran samoin ja pelkokertoimemme oli täynnä. Lähdettiin sitten pelästyneinä pois. Mielenkiintoista on että valo ei voinut mitenkään heijastua ikkunasta kun lähimailla ei ollut mitään valonlähdettä.. Myöskin kiinnostaa kun kuulin jutun että asukkaat olisivat kuolleet, paikan omistaisi porin kaupunkin ja kaupungin työntekijä olisi siellä väijyssä ja vartioimassa paikkaa jotta ulkopuoliset ei turmelisi paikkaa..Jos näinkin on niin olisi hienoa jos sinne sais järjestettyä kaupungin kautta jonkun tutustumisreissun tms. olis komiaa!


      Linkistä näkee suulin, missä on kolme päätyikkunaa..valo näkyi suulin vas. seinustan ikkunassa


      http://koti.mbnet.fi/miramp/kartano.html

      • anonyym10

        Samaisen suulin ikkuna aukesi ja sulkeuti kerran kun oltiin kavereiden kanssa katselemassa.. Kova narina kuului ja oli täysin tyyntä.. Autoon juostiin ja lujaa!


    • ____________________

      Olisko kellään suoraa osoitetta tonne Vanhakartanolle?

      • jepjep

        Vähän matkaa kun ajelee Pietnemestä Kirkkokankaantietä


    • Brutaali verikosto

      Käväsin siellä ja muutaman kuvan nappasin tosta kyseisestä rakennuksesta, ei siellä mitää elämää tuntunut olevan

    • mansion

      pistäs kuvii

    • Kauhua rakastava♥

      Oltiin joskus serkkujen kanssa Vanhallakartanolla, oltiin siinä porteilla hetki, kun lopulta uskauduttiin pihaan niin ehdittiin kävellä jo aika pitkällekkin ennen kun peräämme lähti koira. Ei me sitä pelätty, kumarruttiin jotta vois silittää. Sitten sieltä ryntää se mies pyssy kädessä. Kaaduin maahan kun serkut (15 ja 18) lähti pinkomaan mettään. Oltiin jo niin kaukana portista että aateltiin että mettään pääsis paremmin. Juoksin serkkujen perässä sinne ja piilouduin puun taa, kun kuulin että se mies käveli sieltä mun perässä lähin juoksemaan taas ja näin karhun raudan maassa. On vissiin ansotettu metsää, päästi ehjin nahoi pois, tänä viikoloppuna uusiks.

      Toisella kerralla mentiin sinne amerikantielle (Vai mikä onkaa) ja käveltiin sitä pyöriä taluutaen jonkin matkaa. Kun tää mun 15 vuotias serkku näkee jotain liikettä mettässä, sanottiin vanhemman serkun kanssa että tää on vainoharhanen, mut sitten mä nään saman. Aivan kun joku valko hameinen nainen ois kävelly meitä kohti. Ei kestänyt kauaa päästä pois sieltä :D

      Meidän entisessä talossa, Käppärässä ehkä kummittelee. Saamarin pelottava ullakko, kavereiden kanssa pariin kertaan ollaan siellä oltu. Löydetty kaikkea vanhaa tavaraa. Kukaan ei oo asunut siellä muutamaa vuotta kauempaa, kolina ja askeleet ullakolla pelottavat. Mun huone oli vasta päätä ullakkoa ja välillä kun avasin oveni niin ullakon ovi oli sepposen selällään ja saatoin nähdä pimeässä liikettä. Ullakon ovi oli aina lukossa.

      //Jos on jotain paikkoja ehdottaa mihin vois mennä nyt kun mennään lähes koko ens viikko serkkujen kans, niin sais kyllä ehdottaa. Vanhallekartanolle ainakin mennään, paikkoja siis Porista.

    • kauhu on kivaa

      Haluaisitteko kenties pitää tapaamisen joku yö vanhallakartanollalla? Mentäs porukalla sinne ? :)

      • Kauhua rakastava♥

        Juu, mä voisin ainaki :D Serkut pitää suostutella tähän. Muttta eiköhän ne suostu, mutta päivästä pitää sopia. Tällä viikolla siis pitäs olla jotta serkutkin pääsis mukaan.


    • kauhu on kivaa (:

      Alright! Käviskö teille, joku yö (oletan että ootte yöllä menossa)? Ja minkäs ikästä porukkaa sieltä on tulossa? Kaikki varmaan on äijyyseitä? :)

    • Kauhu on kivaa (:

      Jos antasit puhelin numeros ku tää o kauhee hidasta :D otan sitte yhteyttä lähi päivinä

    • Noormarkkulainen

      Voisiko joku antaa jotai osoitetta tästä Preiviikin kartanosta? jos google mapista näkis ilmakuvaa vähän, olis ihan kiva ;) Mutta ei ehkä kannata mennä, onhan se silti jonkin asuinaluetta, mutta itsehän päätätte :)

    • M.O.A.B

      tietääkö kukaan kummitusjunasta mikä ajaa illalla raiteilla missä ei ole raiteita vain puut ??

    • vähäraumalainen

      Oltiin edellispäivänä kartanolla ja mentiin sinne sieltä amerikantien puolelta. Mentiin sinne puukasojen luokse ja jätettiin pyörät siihen. Mentiin avaamaan se kartanon ovi mistä tulee se mummo kuunneltii vähä aikaa ku radio pauhas siel täysil ja sit se mummo tuli sielt ja huuta et mitä te tääl teette! Hiukan lähettiin juoksee ja sit se päästää se koira vapaaks ,mut ei se koira mitää tee

    • Muistutuksena taas!

      Kuulkaahan nyt ajattelemattomat nuoret. (Jos seassa on aikuisia huolestun toden teolla!) Ihan oikeesti.

      Teette rikoksen jo pelkästään menemällä tuonne tontille pomppimaan. Se on yksityisalue joka ei ole minkäänlaisessa yhteis-, kulttuuri- tai vapaa-ajankäytössä. Eli olette luvatta toisen alueella. Samalla rikotte kotirauhaa.

      Mitä liikkuu pienessä päässänne kun menette ja availette ovia toisen ihmisen kotitaloon?

      Muistakaa nyt hyvät ihmiset että nämä ovat rikoslaissa rangaistavia tekoja.

      Mikäli haluatte jännitystä niin katsokaa vaikka kauhuleffat läpi, mutta älkää menkö toisten ihmisten kotirauhaa loukkaamaan. Ette varmastikaan pitäisi mikäli joku tulisi teidän kotiinne pomppimaan keskellä yötä, "Kun on niin jännää"?

    • ottakee yhteyttä :D

      Jos joku haluaa mennä tonne ni voin tulla kaveriks laittakaa vaikka tekstiviestiä 0465461182 =)

      • SalainenKaweri

        Onko tonne menossa nyt lähiaikoina ketään? Vaikka keväällä kun lumet sulaa, todella mielenkiintoselta paikalta kuulostaa ja haluisin ehdottomasti päästä käymään, mutta mielummin porukalla, tietysti:)


    • Kauhuissaan poliisi

      Kaksi eri poliisia oli lähes ampua kuolleen miehen. Hotellin läheisyydessä tien sivussa asui kontissa erakko. Poliisi sain ilmoituksen, että kontti on sisältä osittain palanut ja mies sinne kuollut. Rikostukija meni tutkimaan. Syksyn umpi pimessä, poliisi avasi kontin oven. Samassa kuollut mies oven takaa istuallaan kyykystä nousi ja äänsi huuh. Poliisi perääntyi salaman nopesti ja veti aseen esille. Mies olikin kuolessaan mennyt istuma kippura asentoon ja oven avauksessa oikeni,jolloin tuli ääni. Tutkinut poliisi pyysi ruumisauton hakemaan kuolleen pois. Hyvä poliisi työkaveri lupasi käydä noutamassa kuolleen pois ruumisautolla. Poliisin pimeässä peruuttaessa auton, kontin ovelle. Tällöin jännityksen istuma asentoon jäänyt ruumis jälleen oikeni ja kovalla äänähdyksellä jälleen huuh. Poliisi pelästyi ja juoksi karkuun, sekä huusi, sekä otti pistoolinsa esille. Mikä sillä pahinta, kun läheisestä hotellilta naiset työstään pois päässeet yöpimeässä kävelivät oli kotiinsa. Sitten he puhuivat, että on se jo kauhistuttavaa, koska kuolutkin meinataan vielä ampua. Ruumisautoa kuljettanut poliisi oli vihainen tutkijalle, että tahallaan aiheutti saman hänelle. Tälläisessä tapauksessa, ensi varautuminen tapahtuu automaattisesti ja poliisikin ensi ajatuksena epäilee, että sisällä olisikin ollut ja vieläkin jokin tappaja.

    • mr.universum

      olen kuullut, että siellä on uusia koiria? onko ketään käynyt lähiaikoina?

    • Pelottaa kauhiast

      Menihä jännäks. Ny ei tuu uni silmää.

    • että niin

      Preiviikissä ei ole kartanoa. Se on Pietniemeä!!!

    • jossu1982n

      Isoisä oli aikoinaan kuorma-autolla töissä kun vanhan hautausmaan rippeitä siirrettiin nykyiselle paikalleen. Virallisen tiedon mukaan luurangot vietiin kaikki sinne. Isoisä sanoi että kyllä niitä kaatopaikalle meni ja sinne rakennusmaalle jäi.

      Tulee väistämättä mieleen leffa Poltergeist.

    • urbaani2

      höpö höpö haamuhörhöt pietniemellä on 4 kartanoa alikartano,ylikartano,vanhakartano,uusikartano ja sitten vielä hangreetin kartano jossa rakennus oli tuorsniemen puolella. vetäkää teinihörhöt vähemmän tötsyä ettei mielikuvitus ala laukata ps. urbaanilegendoja mailma on täynnä.

    • Vanhankartanonkummitus

      Kenenkään pihamaalle ei kutsumattomilla ole mitään asiaa.

      • pietniemeläinen

        olen samaa mieltä tunsin aikonaan onni vanhakartanon joka oli kiltti ja oikein reilu mies


    • huhuuux

      Porin hautausmaalla kuulemma on ihmisiä seonnut kun ovat nähneet jotakin todella järkyttävää. Mitä siellä on tekeillä ja onko joku kuullut enempää asiasta. Huhuja tai mitään.
      En tiedä tarkoitetaanko vanhaa vai jotain uudempaa hautausmaata.

      • trollimikätrolli

        No siellä oli tietysti rumia omaisia haudoilla, kyllähän se jo järkyttää.


    • pöyristyttävää

      ei hautausmaa vielä mitään - kirkossa vasta sattuu ja tapahtuu 2 palkollista työaikana sukupuoliyhteydessä

    • Anonyymi

      Oliskos kiinnostuneita ghostboxi istuntoon tänään. Pimeämetsään

    • Anonyymi

      Rauhalinnan huvila on myyty ja se kunnostetaan asuinkäyttöön. Kiinteistössä ei ole koskaan ollut mielisairaalaa, eikä siellä kummittele.

      Annathan toisten omaisuuden olla rauhassa varsinkin nyt kun rakennus korjataan!

      • Anonyymi

        Ei ainakaa viäl ol kunnostettu.


    • Anonyymi

      Hommoooo huhuuhuhuhuhuhuhu

    • Anonyymi

      Kävelin kävelykadun päästä päähän. Vastaan käveli kuselta ja röökiltä haisevia hampuuseja. Silmät seisoi päässä ja haavi roikkui auki.

      Siinä oli kauhutarinaa kerrakseen. Joku kansainvälinen kuvausryhmä voisi tulla kuvaamaan Poriin zombileffaa.

      Miljöökin jo valmiina, talot on niin ränsistyneitä kuin ydintuhon jäljiltä, niin ei tarvitse edes lavastaa.

    Ketjusta on poistettu 42 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7000
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2731
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2303
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      86
      1987
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1695
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      8
      1502
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1278
    Aihe