oliko lääkäri väärässä?

dazex

Olen 19 vuotias tyttö. Olen jo pitkään kärsinyt päänsäryistä, mutta jokin aikaa sitten päänsärky on muuttunut hieman erilaiseksi. Usein särky ei mene yhdellä särkylääkkeellä ohi. Särky esiintyy toisella puolella päätä ja se saattaa häipyä ja tulla taas takaisin. Joskus kovat äänet ja jopa normaalit huonevalot tekevät pahaa ja lisäävät särkyä. Kävin oireiden takia yksityisellä lääkärillä. Tohtori-setä sanoi että vaikka selvä kohtauksittaisuus näkyy ei kyseessä ole migreeni. Hän määräsi minulle särkylääkkeitä, jotka hieman myöhemmin poistettiin myynnistä, sen aiheutettua vahinkoa maksalle. Tuliko hän tähän johtopäätökseen koska minulla ei näy silmissä sahalaitakuvioita tai koska en ole oksentanut päänsäryn takia? Joskus silmissäni on tavallaan kuin kalvo joka samentaa näkymän. Oksentanut en tosiaan ole, vaikka todella kovassa päänsäryssä tuleeki paha olo. Äitini kärsii silloin tällöin migreenistä, joten saattaisihan se olla periytynyt minullekin? Käytän myös e-pillereitä, mutta olen kärsinyt päänsärystä jo kauan ennen pillereiden aloittamistakin. Mitä mieltä olet, onko minulla sittenkin migreeni? Kiitos että jaksoit lukea viestin loppuun :)

1

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marie

Älä sitä lääkäriä usko, ei ne välttämättä mitään tiedä eikä sillä itsellään varmaankaan oo ollu migreeniä! Ei migreenissä välttämättä tuu niitä sahalaitakuvioita (mulle ei tuu). Itse sitä parhaiten oman päänsärkynsä tai migreeninsä tuntee. Eikä sillä diagnoosilla välttämättä niin väliä ole kunhan vaan itse tiedät mikä kohtauksiin auttaa ja miten ehkä voisit ehkäistä kohtauksia.

Mä sanon vaan että älkää välittäkö sellasista ihmisistä jotka vähättelee migreeniä!!! Mun isoveli sanoi joskus että se ei edes usko että sellasta kuin päänsärky on olemassa kun sillä itsellään ei ole koskaan ollut. No sitten kun se valitti sängynpohjalla ensimmäistä krapulaansa vähän sen jälkeen niin olis pitänyt sanoo että nytpäs näät mutta enhän mä oo niin ilkee ;)

Mulla migreenikohtaukset on pahimmillaan sellasii että hourailen sängynpohjalla pimennetyssä huoneessa, oksennan, joka paikka särkee, toivoisin olevani kuollut enkä pysty itse edes hakemaan särkylääkettä jos nyt ylipäätään tajuun enää MITÄÄN tästä maailmasta. ONNEKSI mulla auttaa tavalliset särkylääkkeet kuten burana ja avomies hoitaa ja tuo lääkettä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      118
      1157
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      74
      674
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      655
    6. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Oletko miettinyt sitä

Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      102
      473
    Aihe