Oikis: valmistuminen 4 vuodessa?

future

Pystyykö kandin tutkinnon tekemään nopeammin, kuin 5v yleinen aika? Olis kiva tietää vastauksia oikislaisilta: millainen tahti teillä on? onko raskasta?

kiitos vastauksistanne!

10

1786

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Prudentia

Kaksi ja puoli vuotta ja maisteri.
      Tosin siinä ajassa tuo muo sosiaalinen elämä jää toissijaiseksi.
      Tiedetään tapauksia

• anonyymi

Opiskelu oikiksessa kestää joka tapauksessa tuhottoman kauan ja on vanhanaikaisen yksitoikkoista. Keskimääräinen oikeustieteen opiskelija opettelee lakia ulkoa lähemmäs vuosikymmenen, kun taas käytännönläheinen juridiikan asiantuntija, oikeustradenomi, valmistuu helposti kolmessa vuodessa vastaamaan oikeuden alan muuttuviin, käytännönläheistä lähestymistapaa edellytäneviin tarpeisiin!

• höhö

"vastaamaan oikeuden alan muuttuviin, käytännönläheistä lähestymistapaa edellytäneviin tarpeisiin!"

Och samma på finska?

Kahvinkeiton aprobatur (amk-ylempi), monistamisen jatko-opinnot, prosessioikeutta 2 opintopistettä, ja näihin liittyen 50 opintopisteen harjoittelujakso?

• Mitenkäs

Moista roskaa tänne kirjoitat.
        Meillä joillakin riittää kunnianhimoa muuhunkin, kuin sihteerin tehtäviin, mihin oikeustradenomi koulutetaan.

Ryömi sille omalle amk palstallesi takaisin :)

• jepsss

Mistään yliopistosta miltään alalta ei käytännössä valmistuta alle 8 vuoden. Lääkärit lukevat 10 vuotta, josta 5 vuotta menee pelkkään pyrkimiseen ja toinen 10 vuotta erikoistumiseen. Sitten 5 vuotta työelämä ja eläkkeelle. On ne "lääkisherrat" fiksuja.

terveisin: biofysiikan tenttinsä jo aikoja sitten läpäissyt

• neljä vuotta

Olin töissä noin 37 h viikko, loma-ajat opiskelin. Tein välillä ylitöitäkin aika paljon jotka sitten otin vapaana. No, myöntää täytyy että sosiaalinen elämä oli suht vähäistä välillä. Mutta näin jälkeenpäin ajateltuna urakka ei tunnu mitenkään erityisen rankalta. Jos opiskelet päätoimisesti, niin menee varmasti läpi kolmessa vuodessa ja voit viettää ihan normaalia elämää.

• Wales

Nykyinen juuri voimaan astunut tutkinnonuudistus varmasti tekee nopeamman valmistumisen vaikeammaksi, mutta ei varmastikaan mahdottomaksi. Tämä johtuu siitä, että tenttimismahdollisuuksia on vähennetty melko roimasti.

Nopeassa valmistumisessa on ikävänä puolena tosiaan se sosiaalisen elämän olemattomuus. Uskon kyllä edelleen että 4 vuodessa mahdollista. Muista kuitenkin, että oman alan työkokemus on varmasti hyödyllistä, joten sitä kannattaa hakea vaikka nopeasti pyrkiikin valmistumaan. Jos ei siis muiden hommien ohella tee.

kyllä pystyy ja tiedän usean joka on niin tehnykki

• en voi kuin ihailla

Itse valmistuin 5 vuodessa hallintotieteen maisteriksi 230 opintoviikolla, ja yhtään parempaan en olisi pystynyt. Oikista pidän paljon vaativampana, mutta kai siellä onkin sitten keskivertoa kykenevämpää porukkaa.

• Ero opintoviikoissa

Kun luin OTK-tutkinnon työn ohessa neljässä vuodessa, niin opintoviikkoja taisi olla valmistuttuani 161 tai 162, eli noin 1 - 2 opintoviikkoa enemmän kuin on pakko olla. Jos olisi pitänyt lukea sama opintoviikkomäärä kuin sinulla olisi mennyt 1,5 - 2 vuotta pidempään. Eli 5,5 -6 vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      29
      2390
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2303
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2054
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      36
      1716
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1668
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      27
      1049
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1037
    8. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      932
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      904
    Aihe