Käytätkö jotain unilääkettä vai nukutko hyvin kuin nuoruusvuosina? Itse en selviä ilman nukahtamislääkettä, puolikas Zolpidem 2-3x vko. Totisesti haluaisin kyllä niistä eroon.
Käytätkö unilääkettä?
28
1755
Vastaukset
Kun olen matkalla niin silloin käytän nukahtamislääkettä.
Koskaan kun ei tiedä minkälaisen hotellihuoneen saa, onko se diskoteekin lähettyvillä, kuuluuko ulkoa meteliä tai onko kova liikenne joka kuuluu sisälle.
Kaikki äänet ovat minusta häiritseviä kun asun ympäristössä, missä on ehdottomasti hiljaista.
Matkavarusteisiini kuluu myös untuvaiset korvatulpat, pehmoiset ja tehokkaat, jotka eivät tee korvakäytäviä kipeiksi.- Iili
Aina, kun matkustan johonkin niin kauas, että vuorokausirytmi menee sekaisin, niin pyydän lääkäriltä pienen pakkauksen unilääkettä. Aina lääkäri on suostunut ja jopa sanonut, että se on hyvä ratkaisu.
Esimerkiksi kaukoidässä ja Amerikassa unilääke helpottaa paljon rytmiin sopeutumisessa, ja sitten vielä palattuaan voi ottaa parina yönä. Sitten lääkket ovatkin jo loppu. - Iili
Aina, kun olen ostanut korvatulppia, niin ne ovat osoittautuneet sellaisiksi, etten voi niitä käyttää. - Ovatko nuo sinun "untuvaiset korvatulppasi" sellaisia, joissa on vahalla kyllästettyä pumpulia? En ole nähnyt niitä enää missään kymmeniin vuosiin. Saako niitä Ruotsissa?
Iili kirjoitti:
Aina, kun olen ostanut korvatulppia, niin ne ovat osoittautuneet sellaisiksi, etten voi niitä käyttää. - Ovatko nuo sinun "untuvaiset korvatulppasi" sellaisia, joissa on vahalla kyllästettyä pumpulia? En ole nähnyt niitä enää missään kymmeniin vuosiin. Saako niitä Ruotsissa?
olivat todella elämäni löytö!
Olen kokeillut kaikkia markkinoilla olevia korvatulppia mutta mitään niistä en ole voinut käyttää.
Olen kokeillut myös vahalla kyllästettyjä pumpulitulppia, mutta ei nekään ole auttaneet.
Näitä untuvatulppia myydään täällä apteekissa
(dunöronproppar).
Ne ovat sopivan pieniä ja suippokärkisiä, sopivat hyvin korvakäytävään, eivät paina eivätkä tee korvakäytäviä helliksi.
Ehkä niitä myydään myös suomalaisissa apteekeissa?- Helena04 ejk.
MdK-MdK kirjoitti:
olivat todella elämäni löytö!
Olen kokeillut kaikkia markkinoilla olevia korvatulppia mutta mitään niistä en ole voinut käyttää.
Olen kokeillut myös vahalla kyllästettyjä pumpulitulppia, mutta ei nekään ole auttaneet.
Näitä untuvatulppia myydään täällä apteekissa
(dunöronproppar).
Ne ovat sopivan pieniä ja suippokärkisiä, sopivat hyvin korvakäytävään, eivät paina eivätkä tee korvakäytäviä helliksi.
Ehkä niitä myydään myös suomalaisissa apteekeissa?Nyt sitten kiinnostuin Ruotsin-risteilyistäkin. On, mitä lähteä sieltä ostamaan! :)
Muuten karsastan risteilyjä mahdollisen merenkäynnin ja mahdottomien syöminkien johdosta. - Satu
Iili kirjoitti:
Aina, kun matkustan johonkin niin kauas, että vuorokausirytmi menee sekaisin, niin pyydän lääkäriltä pienen pakkauksen unilääkettä. Aina lääkäri on suostunut ja jopa sanonut, että se on hyvä ratkaisu.
Esimerkiksi kaukoidässä ja Amerikassa unilääke helpottaa paljon rytmiin sopeutumisessa, ja sitten vielä palattuaan voi ottaa parina yönä. Sitten lääkket ovatkin jo loppu.Silloin olen pyytänyt lääkäriltä reseptin Yliopiston Apteekin valmistamaan Melatoniiniin, jolla saa jet lagin ohitse. Melatoniini on elimistön oma aine, sitä erittyy varsinkin yöaikaan ainakin pimeänä vuodenaikana. Muuten en unilääkkeitä käytä. Säännöllinen elämäntapa ja riittävä liikunta päivisin ovat unirytmin kannalta alfa et omega. En käytä myöskään piristeitä, niin kuin kofeiinia tms.
- Satu
Helena04 ejk. kirjoitti:
Nyt sitten kiinnostuin Ruotsin-risteilyistäkin. On, mitä lähteä sieltä ostamaan! :)
Muuten karsastan risteilyjä mahdollisen merenkäynnin ja mahdottomien syöminkien johdosta.En ole todellakaan paljoa risteillyt juuri tuosta syystä, mutta täytyisihän ne korvatulpat käydä joskus hakemassa.
- Helena04 ejk.
Satu kirjoitti:
En ole todellakaan paljoa risteillyt juuri tuosta syystä, mutta täytyisihän ne korvatulpat käydä joskus hakemassa.
... MdK-MdK meille niitä sitten jotenkin lähettelisi... :) Sillä matkoilla joissakin majoituksissa ne ovat välttämättömät.
Täytyypä nyt kuitenkin ensin kääntyä apteekkiemme puoleen. - Satu
Helena04 ejk. kirjoitti:
... MdK-MdK meille niitä sitten jotenkin lähettelisi... :) Sillä matkoilla joissakin majoituksissa ne ovat välttämättömät.
Täytyypä nyt kuitenkin ensin kääntyä apteekkiemme puoleen.sellaisessa hotellissa, jossa viereisen huoneen nuori pari joka ilta ja yö juhlivat kavereineen parvekkeella, että siinä ei olisi tainnut edes untuvatulpat auttaa. Aamulla sitten ovessa roikkui vinossa kyltti: DO NOT DISTURB! ja aamiaisella kuului yksi ainoa paikalle tullut seurueen jäsen selittävän tarjoilijalle:"He is sick". Sitten päivän nukuttuaan he taas virkosivat siitä.
- Satu
Satu kirjoitti:
sellaisessa hotellissa, jossa viereisen huoneen nuori pari joka ilta ja yö juhlivat kavereineen parvekkeella, että siinä ei olisi tainnut edes untuvatulpat auttaa. Aamulla sitten ovessa roikkui vinossa kyltti: DO NOT DISTURB! ja aamiaisella kuului yksi ainoa paikalle tullut seurueen jäsen selittävän tarjoilijalle:"He is sick". Sitten päivän nukuttuaan he taas virkosivat siitä.
Saimme uuden hotellihuoneen, kun mieheni kävi juttelemassa hotellin johtajan kanssa. Onneksi oli vapaa huone toisella puolella päädyssä, muuten olisi tullut kyllä univelkaa. Mutta silloin huomasin, että ei valvominen ole kivaa, jos on päivän riennoista aivan puhki.
- Iili
Satu kirjoitti:
sellaisessa hotellissa, jossa viereisen huoneen nuori pari joka ilta ja yö juhlivat kavereineen parvekkeella, että siinä ei olisi tainnut edes untuvatulpat auttaa. Aamulla sitten ovessa roikkui vinossa kyltti: DO NOT DISTURB! ja aamiaisella kuului yksi ainoa paikalle tullut seurueen jäsen selittävän tarjoilijalle:"He is sick". Sitten päivän nukuttuaan he taas virkosivat siitä.
Tungin joka ilta jo valmiiksi korviini pumpulia, kun menin nukkumaan. Eihän se auttanut. Kun naapurit tulivat sisään joskus 1-2:n maissa he paukauttivat sisäoven sänkyni viereiseen seinään niin, että pomppasin ylös. - Sitten stereot täysille ja parvekkeen ovi auki.
Onneksi kävi niin, että jossakin seurassa valitin ääneen naapureista ja osoittautui, että yksi seurueen jäsen oli heidän vuokraisäntänsä. - Hän keskusteli isännöitsijän kanssa ja kuuli, että naapureistani oli valitettu moneen kertaan. (En minä.) Hän heitti vuokralaisensa pellolle, ja ihana rauha palasi taloon. - Reetta
Iili kirjoitti:
Tungin joka ilta jo valmiiksi korviini pumpulia, kun menin nukkumaan. Eihän se auttanut. Kun naapurit tulivat sisään joskus 1-2:n maissa he paukauttivat sisäoven sänkyni viereiseen seinään niin, että pomppasin ylös. - Sitten stereot täysille ja parvekkeen ovi auki.
Onneksi kävi niin, että jossakin seurassa valitin ääneen naapureista ja osoittautui, että yksi seurueen jäsen oli heidän vuokraisäntänsä. - Hän keskusteli isännöitsijän kanssa ja kuuli, että naapureistani oli valitettu moneen kertaan. (En minä.) Hän heitti vuokralaisensa pellolle, ja ihana rauha palasi taloon.Näin usvaisena koleahkonakin lokakuun aamuna minua suututtaa muutama asia. Näitä harmeja varmasti on kaikilla.
Nyt kun olen asettunut talviteloilleni kerrostaloon en oikein ole päässyt elämän rytmiin mukaan.
Seinänaapuri on oikein pianovirtuaali, jok´ikinen aamu 8 jälkeen alkaa kuulumaan sävelmiä yhdellä sormella soitettuna ja sitten yrityksiä muista sävelmistä samalla metodilla. Ja sitten niitä äänenavauksia parvekkeella aamuisin, kuulostaa sorsien rääkkynältä ja kurkien kirkunalta. Kenellä heittää mistäkin.
Näitä harjoituksia on kestänyt useita vuosia ja aina vain pahenee, taitoa ei ole mutta intoa näyttää riittävän.
On viestitetty isännöitsijälle asiasta ja aivan turhaan. Mitkään huomautukset eivät tehoa, rouvalla kun ei ole "kaikki asiat kotona" hän elää ja on niinkuin itse haluaa.
Syksyisin tahtoo alakulo tehdä tuloaan, harmit tahtovat viedä liikaa energiaa. Ei ole kiva olla meluturvapumpulit korvissa omassa kodissa ja ei aina jaksa harmista positiivisestikaan ajatella. Reetta kirjoitti:
Näin usvaisena koleahkonakin lokakuun aamuna minua suututtaa muutama asia. Näitä harmeja varmasti on kaikilla.
Nyt kun olen asettunut talviteloilleni kerrostaloon en oikein ole päässyt elämän rytmiin mukaan.
Seinänaapuri on oikein pianovirtuaali, jok´ikinen aamu 8 jälkeen alkaa kuulumaan sävelmiä yhdellä sormella soitettuna ja sitten yrityksiä muista sävelmistä samalla metodilla. Ja sitten niitä äänenavauksia parvekkeella aamuisin, kuulostaa sorsien rääkkynältä ja kurkien kirkunalta. Kenellä heittää mistäkin.
Näitä harjoituksia on kestänyt useita vuosia ja aina vain pahenee, taitoa ei ole mutta intoa näyttää riittävän.
On viestitetty isännöitsijälle asiasta ja aivan turhaan. Mitkään huomautukset eivät tehoa, rouvalla kun ei ole "kaikki asiat kotona" hän elää ja on niinkuin itse haluaa.
Syksyisin tahtoo alakulo tehdä tuloaan, harmit tahtovat viedä liikaa energiaa. Ei ole kiva olla meluturvapumpulit korvissa omassa kodissa ja ei aina jaksa harmista positiivisestikaan ajatella.Kaupunkiasunnossa asuessani muutti seinän taakse naapurirappuun yksinäinen mies, jolla oli joka viikonloppu isoääniset juomingit kavereitten kanssa, pikkutunneilla oli stereot täysillä...
Nuku siinä sitten.
Muutenkin olivat talot vanhoja, huonosti äänieristettyjä että normaalioloissakin kuului kun naapuri kuorsasi seinän takana, varsinkin juominkien jälkeen.
Poikani ehdotti kerran leikillään että alkaisin käyttää sellaisia kuulosuojaimia, mitä metsuritkin käyttävät, hänelläkin on sellaiset jossakin varastossa.
Sain ne häneltä ja niitten avulla sain vihdoinkin unirauhan.
Syrjällään nukkuminen oli hankalaa, mutta kun laitoin pikkutyynyistä renkaan, jonne upotin suojaimen, niin hyvin toimi sekin konsti!
Nyt asun maalla, missä on taatusti hiljaista, eikä ole minkäänlaista häiriötä seinien takana.- Iili
MdK-MdK kirjoitti:
Kaupunkiasunnossa asuessani muutti seinän taakse naapurirappuun yksinäinen mies, jolla oli joka viikonloppu isoääniset juomingit kavereitten kanssa, pikkutunneilla oli stereot täysillä...
Nuku siinä sitten.
Muutenkin olivat talot vanhoja, huonosti äänieristettyjä että normaalioloissakin kuului kun naapuri kuorsasi seinän takana, varsinkin juominkien jälkeen.
Poikani ehdotti kerran leikillään että alkaisin käyttää sellaisia kuulosuojaimia, mitä metsuritkin käyttävät, hänelläkin on sellaiset jossakin varastossa.
Sain ne häneltä ja niitten avulla sain vihdoinkin unirauhan.
Syrjällään nukkuminen oli hankalaa, mutta kun laitoin pikkutyynyistä renkaan, jonne upotin suojaimen, niin hyvin toimi sekin konsti!
Nyt asun maalla, missä on taatusti hiljaista, eikä ole minkäänlaista häiriötä seinien takana.Minä osaan suhtautua siihen, että naapurista kuuluu ääniä, mutta juomingit ja stereot ovat tosiaan paha yhdistelmä.
Minua ei häiritse lasten äänet, ei liian lujaa huutava televisio, ei koiran haukunta. Ne ovat normaalia elämää, eikä kukaan aiheuta sellaisia ääniä kiusallaan.
Sen sijaan jumputtavat stereot yöaikaan, juopuneitten toilailut, pianon soitto keskellä yötä, parvekejuhlat jne. Ne kiukuttavat minua todella. Ei sellaisille juhlijoille kannata edes mennä valittamaan, siitä tulee vain lisää häiriötä. Poliisi on haluton puuttumaan öisiin häiriöihin.
Edellisessä asunnossani ne häiritsevät naapurit laajensivat juhlansa myös rappukäytävään, jos heillä oli runsasti vieraita. Eli siis parvekkeen ovi oli selkoselällään ja rappukäytävän ovi myös. -- Kerran koko talo sai kuunnella rappukäytävästä diskojumputuksen säestyksellä jonkun naisen elämäkertaa siitä, miten, missä ja milloin hänelle oli tehty abortteja. - Iili
Iili kirjoitti:
Minä osaan suhtautua siihen, että naapurista kuuluu ääniä, mutta juomingit ja stereot ovat tosiaan paha yhdistelmä.
Minua ei häiritse lasten äänet, ei liian lujaa huutava televisio, ei koiran haukunta. Ne ovat normaalia elämää, eikä kukaan aiheuta sellaisia ääniä kiusallaan.
Sen sijaan jumputtavat stereot yöaikaan, juopuneitten toilailut, pianon soitto keskellä yötä, parvekejuhlat jne. Ne kiukuttavat minua todella. Ei sellaisille juhlijoille kannata edes mennä valittamaan, siitä tulee vain lisää häiriötä. Poliisi on haluton puuttumaan öisiin häiriöihin.
Edellisessä asunnossani ne häiritsevät naapurit laajensivat juhlansa myös rappukäytävään, jos heillä oli runsasti vieraita. Eli siis parvekkeen ovi oli selkoselällään ja rappukäytävän ovi myös. -- Kerran koko talo sai kuunnella rappukäytävästä diskojumputuksen säestyksellä jonkun naisen elämäkertaa siitä, miten, missä ja milloin hänelle oli tehty abortteja.Jotkut sanovat, että pitäisi mennä mukaan juhliin. Sanoa, että kun ei kerran voi nukkua, niin haluaa sitten juhlia muitten mukana. Minä en ole luonteeltani niin välitön, mutta myönnän, että voisi olla hyvä ratkaisu.
- Hintriika
Kenties tuo luomujuttu oli olevinaan vitsi - tai sitten ei. Tapahtuipa kauan sitten, että äitini valitti tuttavalääkärille unettomuutta ja lääkäri kehotti häntä ottamaan iltaisin juuri nukkumaan mennessä snapsilasillisen kirkasta viinaa. Äiti, joka ei monestikaan elämässään ollut viinaa maistanut, otti neuvosta vaarin ja vaari eli isäni joutui sen takia hankkimaan viinakortin. Sen iltaryyppynsä äiti sitten otti elämänsä loppuun saakka (tulematta sen takia juopoksi). Hänestä ratkaisu oli parempi kuin unilääkkeet (joista kai olisi helpommin tullut riippuvaiseksi).
Itse en myöskään ole koskaan halunnut ruveta mitään unipillereitä syömään. En tosin tarvitse "unimyssyäkään".- Suvi2
enkä muita nukahtamislääkkeitä ole vielä tarvinnut, mutta ehkä sekin aika tulee.
Nukun nykyisin niin sikeästi, että en heräisi vaikka talo kaatuisi. - Helena04 ejk.
On ollut kausia ja joskus, onneksi harvemmin, kun en saa unenpäästä kiinni, otan puolikkaani nukahduslääkettä. Lääkärinikin suosituksesta. Eiväthän ne suinkaan terveellisiä ole ottaa. Ystävättäreni sensijaan ottaa olutpullon sängynviereen, välillä sekin kuulema auttaa, joskus olut on sitten myös juotava.
En pidä oluesta. Viinaryyppy? Karmeelta kuulostaa. Pitäisihän tuokin nyt sitten kokeilla. - Sisko
Suvi2 kirjoitti:
enkä muita nukahtamislääkkeitä ole vielä tarvinnut, mutta ehkä sekin aika tulee.
Nukun nykyisin niin sikeästi, että en heräisi vaikka talo kaatuisi.Voi sinä onnellinen, kun sinulla on noin hyvät unenlahjat. Saisinpa edes kerran elämässäni nukkua koko yön yhtä jaksoisesti.
Viimeyönäkin heräsin ensummäisen kerran jo ennen 24.00 vaikka sammutin telkkarin vasta n. 23.oo. Herään lukemaan 2-3 kertaa yössä.
Olen ihan kateellinen sinulle. (paljon muusta en olekaan kateellinen, kuin toisten unenlahjoista) - Iili
Suvi2 kirjoitti:
Nukun nykyisin niin sikeästi, että en heräisi vaikka talo kaatuisi.Nuorena tein samoin. Viimeiseksi illalla keitin kahvia ja join sitä 2-3 kupillista. Sitten menin sänkyyn ja nukuin hyvin.
Naapurissa asui vanha mies. Hän sanoi, että kahvi valvottaa, jos tietää, että pannussa on vielä yksi kupillinen jäljellä. Sitten hän meni juomaan sen lopunkin kahvin ja nukkui hyvin.
Nykyisin en enää voi tehdä niin. Jos juon kahvia kovin myöhään, niin on vaikea saada unta.
Olen koko ikäni ollut aamu-uninen. Se ei iän karttuessa ole muuttunut miksikään, vaikka olen nyt vanhemmiten myös iltauninen. Iili kirjoitti:
Nuorena tein samoin. Viimeiseksi illalla keitin kahvia ja join sitä 2-3 kupillista. Sitten menin sänkyyn ja nukuin hyvin.
Naapurissa asui vanha mies. Hän sanoi, että kahvi valvottaa, jos tietää, että pannussa on vielä yksi kupillinen jäljellä. Sitten hän meni juomaan sen lopunkin kahvin ja nukkui hyvin.
Nykyisin en enää voi tehdä niin. Jos juon kahvia kovin myöhään, niin on vaikea saada unta.
Olen koko ikäni ollut aamu-uninen. Se ei iän karttuessa ole muuttunut miksikään, vaikka olen nyt vanhemmiten myös iltauninen.minullakin ennen unilääke,mutta nykyään en voi 6-jälkeen juoda,tai sitten valvon aamuyöhön.
- Leny
Miehen kuoleman jälkeen ja vaihdevuodet tulossa. Silloin en iltavuoron jälkeen saanut unta ja aamuksi oli töihin mentävä. Hk.lääkäri kirjoitti nukahtamislääkkeen. En säännöllisesti ottanut, mutta turvana ne olivat. Sitten kun päätin lopettaa, niin sainkin tehdä töitä sen eteen. Valvoin välillä koko yön. Siitä on vuosia, kun viimeisen unilääkkeen olen ottanut. Vanhemmiten on unentarve vähentynyt. Valvon illalla pitkään.Tuonne puoleen yöhön. Aamulla herään klo 7.00. Eilen otin illansuussa 1,5 tunnin päiväunet, siksi heräsin aamuyöllä liian aikaisin virkeänä. Tänään en tehnyt sitä virhettä, että olisin torkuille mennyt.
Ei se ole vaarallista, jos joskus valvoo. Ottaa sitten iisimmin sen päivän. Unilääkkeiden kanssa on niin, että jossain vaiheessa lääke vaihdettava vahvempaan tai annosta lisättävä. Rupee tulemaan niitä haittavaikutuksia : päiväväsymystä, huimausta. Olet riippuvainen, ahdistut jos et tunnissa kahdessa saa unta.
Minä puhun näin, koska vastustan unilääkkeitä. Joku taas näkee asian ihan toisin. - Reetta
Ikääntyessä unen tarve vähenee. Jos otan päivätorkut, näin sitä roikun täällä palstoilla myöhään.
Päivät ovat erilaisia tapahtumineen, ikävät asiat vaikuttavat unensaantiin ja silloin otan käsityön tai kirjan esille. Unilääkeitä en käytä,
paheeni on joskus se yömyssy, tosin harvoin.
Jos yöuni jää vajaaksi, voihan sitä paikata nukkumalla aamulla myöhempään. On henkilöitä joiden unen tarve on ihmeteltävän vähäinen ja he eivät millään tavalla kärsi siitä.
Uniapnea jota on yllättävän paljon ihmisillä, oirehtii päivällä päänsärkynä ja väsymyksenä, ilmeisesti yöllisen hapenpuutteen vuoksi.20 vuotta nukuin nukahtamislääkkeillä, loppuaikana oli kahdetkin. Eläkkeelle jäätyäni reilussa vuodessa pääsin niistä eroon. Vuorotyöstäkin näköjään voi toipua!
Kaikenlainen epäjatkuva meteli vie unet, mutta onneksi minulla on nyt hiljainen asuinympäristö, kun sain yömetelöijät poliisin avulla lopettamaan häiriköinnin. Eivät kyllä tervehdi, mutta eipä haittaa sekään...
Nukun 5 - 7 tuntia yössä ja se saa riittää.- Tyynentyttö
sitroen kirjoitti:
20 vuotta nukuin nukahtamislääkkeillä, loppuaikana oli kahdetkin. Eläkkeelle jäätyäni reilussa vuodessa pääsin niistä eroon. Vuorotyöstäkin näköjään voi toipua!
Kaikenlainen epäjatkuva meteli vie unet, mutta onneksi minulla on nyt hiljainen asuinympäristö, kun sain yömetelöijät poliisin avulla lopettamaan häiriköinnin. Eivät kyllä tervehdi, mutta eipä haittaa sekään...
Nukun 5 - 7 tuntia yössä ja se saa riittää.Samoin minä työaikana jouduin käyttämään.Nyt enää harvoin jos useampi yö peräjälkeen uhkaa mennä harakoille.Kyllä niistä eläkkeelle jäätyä nopeasti irti pääsi kun ei ollut painajaisena miten selvitä töistä seuraavana aamuna.Nyt valvon ja luen ja lähden nukkumaan kun silmät ei enää pysy auki.
- Pääsky64
matkalla yötä ,silloin otan puolikkan imovania,koska uudessa paikassa ei tule niin helposti uni, ja menee pilaan loma jos nukuttaa seuraavan päivän,
kotona jos olen liikaa väsynyt silloin otan ,mutta jos muuten valvottaa niin valvon ja luen ,on salaperäistä olla joskus yöllä hereillä, jos joutuisi yksin nukkumaan ja valvomaan se ei tuntuisi samalta,
kannattaisi opetella pois lääkkeestä,ettei kotona käyttäisi ,alkaa nukuttaa kun tulee lämpimään väsyneenä ja kylmissään ,sekin nukuttaa, kaikkia temppuja käyttää, - Muija
rippuvuus ja kun niiden käyttö on sitten kuitenkn joskus lopetettava, niin vieroitusoireet saattavat kestää parisen viikkoa aika kiusallisina.
Nukahtamislääkkeen ja varsinaiseksi unilääkkeeksi kutsutun välillä ei ole vahvuudessa mitään eroa. Korkeintaan nukahtamislääkkeet saattavat olla voimakkaampia.
Vuosia sitten käytin unilääkettä, mutta viisas lääkärini pisti sen "kierteen" poikki ja tämä on nyt seitsemäs vuosi ilman mitään synteettistä lääkettä, joka auttaisi uneen pääsyä.
Eläkkeelä ollessahan voi vaikka valvoakin yöllä ja ottaa sitten päiväunet.
Luontaistuotekauppojen pehmeämmät vaihtoehdot saattaisivat autta 'vieroitusvaiheessa.'- Lyydia Amanda
Hyvä Muija, kirjoitit että lääkärisi laitoin unilääkekierteen poikki. Tarkoittaako tämä katkaisu sitä että lääkäri ei enää uusinut reseptiä vai oliko hänellä joku muu keino katkaista kierre?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115237Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493392Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle913224Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku402926- 811847
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411580450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1271555Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311436Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1301234- 161149