Onko jo uusi 177Hevosvoimainen D-4D Clean Power -moottorilla varustettu Toyota Corolla -mallisto tullut myyntiin?,onko kenelläkään jo koeajo kokemuksia?.
Toyota Corolla 2.2 D-4D Clean Power 180 (177hv.) ?.
22
5317
Vastaukset
- D-4D VOIMAA!!!.
Kieltämättä kyllä aika mielenkiintoinen Diesel-malli kyllä tulee olemaan,ainakin tuo 177hevosvoimainen malli!.Siinä jää "jalkoihin" useampikin bensiini-malli!. =)
http://www.testdriven.co.uk/news.cfm/toyota_corolla_verso_gets_new_diesel_power- asiassa
tuolla jää jalkoihin. Todella laiska nykyajan autoksi. Autolehti mittasi 0-100 9.5 sec. Kyllä ainakin meidän kauppakassikin menee tuon alle.
En lähtisi tuon auton suorituskyvystä hehkuttamaan mitään... - 222
asiassa kirjoitti:
tuolla jää jalkoihin. Todella laiska nykyajan autoksi. Autolehti mittasi 0-100 9.5 sec. Kyllä ainakin meidän kauppakassikin menee tuon alle.
En lähtisi tuon auton suorituskyvystä hehkuttamaan mitään...ettei se voima näy paperilla / kiihtyvyydessä. Mutta se VÄÄNTÖ!!!!! Painaa selkänojaa vasten kyllä aika kivasti :)
- väännöllä
222 kirjoitti:
ettei se voima näy paperilla / kiihtyvyydessä. Mutta se VÄÄNTÖ!!!!! Painaa selkänojaa vasten kyllä aika kivasti :)
ajeta. 400Nm on vähän jos haluaa väännöllä kiihdyttää. Mulla on akkuporakoneessa yli 400Nm (14.4V. Jollet usko- mene rautakauppaan ottamaan selvää.
Mitä penkkiin liimautumiseen tulee- lyön vetoa että auton kiihtyvyys määrää sen penkkiin liimautumisen nimenomaan eikä numerot pellin alla. Kyllä sieltä kuorma-auton motistakin irtoaa se parituhatta newtonmetriä mutta tarvitseeko rekkamiehet särkytabletteja selkävaivoihin kovan "liimautumisen takia"? Ei.
Jos suorituskykyisistä dieseleistä puhutaan niin tuo on ihan alamittainen sintti henkilöautoonkin. Katso vaan mercedeksen E420cdi konetta tai Bmw:n 535d:tä. Unohtuu avensiksen löysä kiihtyvyys nopeasti... - mullakin
väännöllä kirjoitti:
ajeta. 400Nm on vähän jos haluaa väännöllä kiihdyttää. Mulla on akkuporakoneessa yli 400Nm (14.4V. Jollet usko- mene rautakauppaan ottamaan selvää.
Mitä penkkiin liimautumiseen tulee- lyön vetoa että auton kiihtyvyys määrää sen penkkiin liimautumisen nimenomaan eikä numerot pellin alla. Kyllä sieltä kuorma-auton motistakin irtoaa se parituhatta newtonmetriä mutta tarvitseeko rekkamiehet särkytabletteja selkävaivoihin kovan "liimautumisen takia"? Ei.
Jos suorituskykyisistä dieseleistä puhutaan niin tuo on ihan alamittainen sintti henkilöautoonkin. Katso vaan mercedeksen E420cdi konetta tai Bmw:n 535d:tä. Unohtuu avensiksen löysä kiihtyvyys nopeasti...parranajokoneessa 440nm
- aaadolf
asiassa kirjoitti:
tuolla jää jalkoihin. Todella laiska nykyajan autoksi. Autolehti mittasi 0-100 9.5 sec. Kyllä ainakin meidän kauppakassikin menee tuon alle.
En lähtisi tuon auton suorituskyvystä hehkuttamaan mitään...itse asiassa sedanille mitattiin 8,6 sek 0-100 samaan aikaan kuin bmw 320d mitattiin 8,5. Auto motor und sport lehden mukaan. tehoa noin kymmenen heppaa eroo aven hyväksi. hyviä arvoja molemmat. tosin luulen että avensis nopeampi yli 100 nopeuksissa. Oli se niin paljon nopeampi kuin mondeo 0-160 kmh kiihdytyksessä(3.4sek.Toiseksi uusin autobild. Ei ollenkaan huonoja arvoja.
- per c
aaadolf kirjoitti:
itse asiassa sedanille mitattiin 8,6 sek 0-100 samaan aikaan kuin bmw 320d mitattiin 8,5. Auto motor und sport lehden mukaan. tehoa noin kymmenen heppaa eroo aven hyväksi. hyviä arvoja molemmat. tosin luulen että avensis nopeampi yli 100 nopeuksissa. Oli se niin paljon nopeampi kuin mondeo 0-160 kmh kiihdytyksessä(3.4sek.Toiseksi uusin autobild. Ei ollenkaan huonoja arvoja.
se bemari on avensista mm. tilavampi lehden mittausten mukaan joten ehkäpä lopuillakin mittauksilla voi pyyhkiä settä!
- Juha
väännöllä kirjoitti:
ajeta. 400Nm on vähän jos haluaa väännöllä kiihdyttää. Mulla on akkuporakoneessa yli 400Nm (14.4V. Jollet usko- mene rautakauppaan ottamaan selvää.
Mitä penkkiin liimautumiseen tulee- lyön vetoa että auton kiihtyvyys määrää sen penkkiin liimautumisen nimenomaan eikä numerot pellin alla. Kyllä sieltä kuorma-auton motistakin irtoaa se parituhatta newtonmetriä mutta tarvitseeko rekkamiehet särkytabletteja selkävaivoihin kovan "liimautumisen takia"? Ei.
Jos suorituskykyisistä dieseleistä puhutaan niin tuo on ihan alamittainen sintti henkilöautoonkin. Katso vaan mercedeksen E420cdi konetta tai Bmw:n 535d:tä. Unohtuu avensiksen löysä kiihtyvyys nopeasti...Voi hellanlettas sentään?
Tulee mieleen se Saarioisten ruokamainos, jossa ne lapset väittelevät talon pihalla äidin ruuan laitosta...
Mieti nyt hiukan ennenkuin möläyttelet.
Onhan se Mersu ja BMW aivan eri hintaluokan vehkeitä.Tokihan niiden suorituskyvyn pitääkin olla parempi.
Ja katso vielä kuutiotilavuutta.
Mersun ja BMW:n ansioita ei käy kiistäminen, mutta kannattaa muistaa se suhteellisuuden taju. - vaatimattomuus
aaadolf kirjoitti:
itse asiassa sedanille mitattiin 8,6 sek 0-100 samaan aikaan kuin bmw 320d mitattiin 8,5. Auto motor und sport lehden mukaan. tehoa noin kymmenen heppaa eroo aven hyväksi. hyviä arvoja molemmat. tosin luulen että avensis nopeampi yli 100 nopeuksissa. Oli se niin paljon nopeampi kuin mondeo 0-160 kmh kiihdytyksessä(3.4sek.Toiseksi uusin autobild. Ei ollenkaan huonoja arvoja.
ei siinä autobildissä ainakaan aven moottoria kehuttu,päinvastoin ilmoitettuun tehoon nähden aika vaatimaton kone lehden mukaan 0-100km/h ave 9,7s
- Juha
se ei oo ollenkaan kova arvo noihin tehoihin tuo 0-100km/h.Meneehän BMW 120d 0-100km/h 7,9 sekuntia.BMW kuluttaa alle 6litraa satasella, ja suorituskyky on aivan toista luokkaa.Eikä kone pahemmin nakutteli
- oo?!
kova tehoihin nähden..juu...MUTTA teho/paino suhteeseen on!!
Mikäli satuit huomaamaan niin Corolla Verso on toistasataa kiloo painavampi kuin BMW 120d eikä silti jää kuin sekunnin! - kinneri
Ruma kuin mikä ja todella huono ajettava. Se onkin hävinnyt kai kaikki vertailut mihin on osallistunut. Bemarin nykypäivää.
- yhds
Niin ja Corollakin on hiljaisempi kuin bmw 320. Kts uusimman Tuulilasin kyssäripalsta.
- Heikki
Ja olet sitten vissiin kokeillut ihan aikuisten oikeasti molempia autoja?
Onkohan muuten enempi tuollaisen tila-automaisen auton kiihtyvyydellä ( siis sekunti sinne tai tänne) isoakin merkitystä?
- verso 1.6
Kävin kokeilemassa Verson 177 heppaista mallia. Mihinköhän ne tehoilmoitukset perustuu, ei tuo nyt niin ihmeelliseltä tuntunut. Ilmoitetulla teholla ja väännöllä Corollan luulisi lähtevän lentoon. Vääntöalue oli varsin kapea ja hanaa annettaessa koneesta kuului ihmeellinen kurnutus?
Varmaankin se 130 hv. malli antaa aivan saman tehontunnun kuin tuo ruudikkaampi versio.- Uusi 2.2 D-4D Clean Power o...
Olisi luullut,että Toyota pystyisi kehittämään uutta 2.2L D-4D Clean Power-moottoreita sen verran,että -sekä vääntö -että suoritus-arvot ovat kohdallaan!.
=(
- tojo-pekka
Perjantaina Verso Corollaa miedommalla 136hv moottorilla. Pyörittelin autolla pelkästään kaupungilla, mutta ihan nätisti auto kulki. Kutosella kun ajoi 90km/h, niin kierrokset oli jossain 1500r/min seutuvilla. Valoista auto lähti ihan kiitettävästi, vaikka aluksi tuntui että auto olisi jäänyt miettimään.
Auto oli hyvä ajaa ja moottorissa oli vinkua ihan riittävästi, jos ei jopa hieman liikaakin pelkkään kaupungilla pyörittelyyn. Komeapiakin autoja on varmasti tehty, mutta sisältä auto oli tyylikäs ja yllättävän tilava. Lehdissä on moitittu peräkontin kokoa, mutta ainakin nykyiseen autooni verrattuna tilaa on varmasti tuplasti. Hinta on ainakin minulle turhan korkea, sillä ihan perus Versostakin joutuu maksamaan varusteineen varmaankin yli 30t€. Normaali HB Corollalla ajelee ihan samat ajut, mutta käteen jää ylimääräistä semmoiset 6-7t€. Tuon rahan voi varmaan sijoittaa järkevämminkin. - PSA ja Ford!. ;)
Tässä uudessa 2.2Litraisessa HDI -moottorissa on peräti(2)kpl. turbo-ahtimia,joista toinen ahdin toimii ala-kierroksilla ja toinen tulee mukaan koko kierros-alueen nopeudella!.Oikein sanottuna,alakierroksilla käytetään vain toista ahtimista,jotta pieni pakokaasuvirtaus riittäisi antamaan hyvän ahtopaineen ja nopean reagoinnin.Kun sitten kierrosten myötä tarvitaan moottoriin enemmän ilmaa suuren tehon saavuttamiseksi,kytkeytyy toinenkin ahdin toimintaan käyntinopeuden noustessa 2700r/min..Vääntömomentti on sama,kuin Toyotan 2.2Litran D-4D Clean Power 177HV.:n moottorissa,400Nm.!.Peugeot 407 saa ensimmäisenä keulalleen ensivuoden keväällä -2006 tämän moottorin!.
Että näin. - 2.2l. D-4D Clean Power ja 1...
http://kampanja.toyota.fi/dieselkiertue/koeajettavana.html
Olen kyllä PAHASTI pettynyt!!.
=(.. - Hiukan pettynyt 2.2 D-4D Cl...
Toyota Corolla.
2.2l D-4D Clean Power -moottorin hyvä vääntö-alue pitäisi alkaa jo 1500r/min.-alueesta -yöspäin ...!.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta633204Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433087- 422437
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa992150- 311903
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271790- 481616
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841397- 391290
- 811132