Paras maitohappobakteerivalmiste?

.:.

Minkälaisia kokemuksia teillä on eri valmisteista? Mistä olisi paras hakea näitä? Apteekki vai luontaistuotekauppa?

Itselläni on todettu vatsan toiminnallinen häiriö. Oireita on ollut vähän joka suuntaan, Pahoinvointia, ripulia, (joskus ummetustakin), Alavatsakipuja, ylävatsakipuja, refluksia, röyhtäilyä. Jatkuva epämiellyttävä tunne mahalla, ilmavaivoja. Kipu voi olla todella voimakasta ja lyhytaikaista tai pitempään jatkuvaa pienempää kipua. Vessassa tulee käytyä pahoina päivinä useaan kertaan.

Oireet ovat kuitenkin lieventyneet siitä mitä ne olivat joskus tammikuussa kun vaivat alkoivat.

52

45201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käytän

      maitohappobakteerivalmistetta nimeltään RELA. Niitä ei tarvitse ottaa kuin yksi päivässä ja yksi tabletti sisältää 100milj. kylmäkuivattua bakteeria. On toiminut minulla hyvin. Tabletissa vielä se hyvä puoli, että on imeskeltävä (maistuu ihan karkille). Aamuisin kun ottaa, niin vatsa toimii. Itse ostanut tuotetta apteekista, mutta luulisi että lähes samaan hintaan tuotetta saa luontaistuotekaupastakin.

      • onnimanni

        Empä ole kuullutkaan rela valmisteesta. Pitää varmaan ostaa. Idoformin sanotaan olevan yksi tehokkaimmista.


      • kokeillut
        onnimanni kirjoitti:

        Empä ole kuullutkaan rela valmisteesta. Pitää varmaan ostaa. Idoformin sanotaan olevan yksi tehokkaimmista.

        Olen käyttänyt lactoseven maitohappobakteeri valmistetta, ja voin sanoa että on vähentänyt todella paljon mahavaivoja. Sitä myydään ainakin apteekkissa, eikä ole mielestäni kovin kallis, syön sitä vaan yhden päivässä. Olen kokeillut muitakin mutta mielestäni tämä on ollut tehokkain.


      • .:.
        kokeillut kirjoitti:

        Olen käyttänyt lactoseven maitohappobakteeri valmistetta, ja voin sanoa että on vähentänyt todella paljon mahavaivoja. Sitä myydään ainakin apteekkissa, eikä ole mielestäni kovin kallis, syön sitä vaan yhden päivässä. Olen kokeillut muitakin mutta mielestäni tämä on ollut tehokkain.

        vastauksista. Ostin tuota Idoformia nyt ja koitan sitten vaikka näitä muita jos siltä näyttää.


      • Prbiootti Plus

        Bioteekin Probiotti Plus on paras.


      • Anonyymi

        Relan maitohappobakteerit eivät ole elossa, kuten Boris tai Fermix juomissa.


      • Anonyymi

        Citymarketissa, tai muuallakin isossa kaupassa on maitohappobakteerivalmiste. Etuliitettä en muista, mutta loppuosa on seven. Sisältää kaikkia neljää bakteerikanta. Käy myös lääkärissä ja korjaa ruokavaliota, jos mahdollista. Jos vaiva on toiminnallinen IBD niin tutki mitkä ruoka-aineet ärsyttävät mahaasi ja/tai suolistoasi (FOODMAP). Ainakin vähennät näitä ruoka-aineita tarvittaessa. Ruokavalio ei tavallisesti täydy olla ehdoton, kokeile. Pidä kuitenkin ruokavaliosi MONIPUOLISENA. Muutama vaiva pitää poissulkea esim. laktoosi-intoleranssi ja keliakia. Malttia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Relan maitohappobakteerit eivät ole elossa, kuten Boris tai Fermix juomissa.

        Boris on hapan joka ei ole hyväksi hampaille


    • tämä

      Luontaistuotekaupan Bio-Asidophilus. Sisältää 8 MILJARDIA bakteeria yhdessä kapselissa.

      • .:.

        8 miljardia olis just passeli määrä. Ei toi idoform kyllä kovin laadukkaalta vaikuta.

        mikäs se lääke muuten oli joka poistaa ilmaa mahasta?


      • mutta ei bjarnea
        .:. kirjoitti:

        8 miljardia olis just passeli määrä. Ei toi idoform kyllä kovin laadukkaalta vaikuta.

        mikäs se lääke muuten oli joka poistaa ilmaa mahasta?

        Maitohappobakteerivalmisteissa lienee kyse myös siitä että mitä maitohappobakteereita puuttuu eli tavallaan jollekin voi joku toinen valmiste olla parempaa ja jollekin toiselle toinen. Kannattaa käyttää kaikkia rinnakkain, jos niistä mahdollisesti on jotakin apua tai koeluontoisesti koettaa aina yhtä valmistetta erikseen.

        Olen aika pitkään käyttänyt eri valmisteita ja en osaa oikein sanoa onko niistä apua vai ei. Uskon niistä olevan apua (ainakin jonkin verran tai ennaltaehkäisevästi), mutta en osaa 100% sanoa, että onko sitten "todellista" hyötyä. Toivon mukaan on. Ehkä aluksi oli enemmän hyötyä ja vaikutus tuntui "suuremmalta".

        Hyvä jos tälle palstalle tulee uusia valmisteita tai muita. Tuota lactoseveniä en ole kokeillut ja pitää sen tähden kokeilla. Apteekissa myydään myös panacidoa, jota ei pidetä niin hyvänä kuin idoformia, mutta tuokin on että mikä kenellekin sopii.

        Tällä palstalla on kehotettu puuttumaan ruokavalioon ja siihen kannattaa todella puuttua, mikäli haluaa mahaongelmansa kuriin.

        "8 miljardia olis just passeli määrä"

        Hyvähän sitä on välillä vitsaillakin. Tuo sopisi vaikkapa dna:n ja passelin yhteismainokseen jossa asiakas tulisi passelimyyntiliikeeseen ja sanoisi että "8 miljardia passelimyyntiostoreskontrajärjestelmää olisi ihan passeli määrä meidän yritykseen" ja passeliyhtiön tyypi sanoisi, että "melko kallista" ja siihen loppuun elämä on, niin se olis siinä.


      • .:.
        mutta ei bjarnea kirjoitti:

        Maitohappobakteerivalmisteissa lienee kyse myös siitä että mitä maitohappobakteereita puuttuu eli tavallaan jollekin voi joku toinen valmiste olla parempaa ja jollekin toiselle toinen. Kannattaa käyttää kaikkia rinnakkain, jos niistä mahdollisesti on jotakin apua tai koeluontoisesti koettaa aina yhtä valmistetta erikseen.

        Olen aika pitkään käyttänyt eri valmisteita ja en osaa oikein sanoa onko niistä apua vai ei. Uskon niistä olevan apua (ainakin jonkin verran tai ennaltaehkäisevästi), mutta en osaa 100% sanoa, että onko sitten "todellista" hyötyä. Toivon mukaan on. Ehkä aluksi oli enemmän hyötyä ja vaikutus tuntui "suuremmalta".

        Hyvä jos tälle palstalle tulee uusia valmisteita tai muita. Tuota lactoseveniä en ole kokeillut ja pitää sen tähden kokeilla. Apteekissa myydään myös panacidoa, jota ei pidetä niin hyvänä kuin idoformia, mutta tuokin on että mikä kenellekin sopii.

        Tällä palstalla on kehotettu puuttumaan ruokavalioon ja siihen kannattaa todella puuttua, mikäli haluaa mahaongelmansa kuriin.

        "8 miljardia olis just passeli määrä"

        Hyvähän sitä on välillä vitsaillakin. Tuo sopisi vaikkapa dna:n ja passelin yhteismainokseen jossa asiakas tulisi passelimyyntiliikeeseen ja sanoisi että "8 miljardia passelimyyntiostoreskontrajärjestelmää olisi ihan passeli määrä meidän yritykseen" ja passeliyhtiön tyypi sanoisi, että "melko kallista" ja siihen loppuun elämä on, niin se olis siinä.

        Nuo Bioteekin Probiootti plus valmisteet tuntuivat auttavan enemmän kuin idoform. Kokeilinkin eilen ottaa molempia samalla. Täytyisi varmaan ottaa paremmin selvää näistä bakteerilaaduista. Ehkä sellainen all-in-1 valmiste olisi hyvä.

        Ruokavaliota olen yrittänyt myös muuttaa ja pahin ruoka minulla oli 4 viljan puuro jota niin tyytyväisenä olin joka aamu syönyt. Mausteinen ruoka ja alkoholi on myös saanut jäädä. Tänään sitten lopetin tuon tupakinpoltonkin (ainakin yritän).

        Loistava yhteismainos :D siinä olis tarpeeks passeleita maapallon kaikille ihmisille ja vähän vielä muillekin.


      • KimiF17
        .:. kirjoitti:

        Nuo Bioteekin Probiootti plus valmisteet tuntuivat auttavan enemmän kuin idoform. Kokeilinkin eilen ottaa molempia samalla. Täytyisi varmaan ottaa paremmin selvää näistä bakteerilaaduista. Ehkä sellainen all-in-1 valmiste olisi hyvä.

        Ruokavaliota olen yrittänyt myös muuttaa ja pahin ruoka minulla oli 4 viljan puuro jota niin tyytyväisenä olin joka aamu syönyt. Mausteinen ruoka ja alkoholi on myös saanut jäädä. Tänään sitten lopetin tuon tupakinpoltonkin (ainakin yritän).

        Loistava yhteismainos :D siinä olis tarpeeks passeleita maapallon kaikille ihmisille ja vähän vielä muillekin.

        Kaurapuuro on paljon terveellisempää kuin neljän viljan puuro, jossa on vehnää. Vehnä ja maito pois kuukaudeksi niin turvotukset voi hyvinkin lakata kokonaan.


    • Pertti

      Lactoseven ja Lepicol tuntuivat toimivan minulla. Samoin hapanmaitotuotteet, kuten AB-piimä, Bulgarian jogurtti ja A-jogurtit. Kokeile jättää punainen liha, mausteiset ruoat pois ja syö paljon kasviksia. Pellavarouhettakin kannattaa kokeilla.

      • Pari vuotta

    • Tendercare

      Probiootti Plus on ainakin rankattu vuoden 2008 terveystuotteeksi.

    • Kaisa

      Maitohappobakteerit kannattaa tilata iherbistä (www.iherb.com). Paketit ovat itselläni ainakin aina tulleet suoraan kotiin, kun tilauksen arvo on ollut alle 80 dollaria. Eli tulliin eivät ole jääneet kertaakaan, vaikka olen tilannut iherbistä varmaankin yli sata pakettia vuosien varrella.

      Iherbissä on myös selvästi edullisemmat hinnat kuin Suomessa ja valikoima on todella laaja. Hakusanalla "probiotics" löytyy monenlaisia eri valmisteita (myös joitakin Suomessa myytäviä merkkejä, jos sellaisessa haluaa pitäytyä). Haun voi tehdä myös bakteerin nimellä, eli jos haluaa tiettyä kantaa, tuotteet löytyvät helposti.

      Alla olevalla koodilla saa 10 dollarin alennuksen yli 40 dollarin tilauksista (eli parhaimmillaan jopa 25% alennuksen). Alle 40 dollarin tilauksissa alennus on 5 dollaria. Maaliskuun ajan lisätarjouksena on ilmaiset postikulut 60-80 dollarin tilauksiin (alle 60 dollarin tilauksissa postikulut ovat 4-6 dollaria).

      Iherbissä voi maksaa myös visa electronilla. On ollut todella luotettava: kuten jo totesinkin, olen tilannut varmaankin yli sata pakettia ja kaikki ovat tulleet perille, eikä ikinä ole ollut mitään ongelmia!

      Alennuskoodi on XIN001.

      • .............

        Netistä ei ylipäätään kannata maitohappobakteereja tilata.
        Parhaat bakteerit ovat niitä joita täytyy säilyttää kylmässä ja pimeässä, kuten jääkaapissa.

        Apteekin hyllyltä tai netistä ostetut bakteerit ovat yleensä tehottomia siitä yksinkertaisesta syystä että kanta on kuollut aikoja sitten - vaikka eräpäivä väittäisi toisin. Tutkittu juttu.

        Syömällä vehnäjauhoa saa saman hyödyn kuin noista netistä tilatuista.


      • AAsianTuntia
        ............. kirjoitti:

        Netistä ei ylipäätään kannata maitohappobakteereja tilata.
        Parhaat bakteerit ovat niitä joita täytyy säilyttää kylmässä ja pimeässä, kuten jääkaapissa.

        Apteekin hyllyltä tai netistä ostetut bakteerit ovat yleensä tehottomia siitä yksinkertaisesta syystä että kanta on kuollut aikoja sitten - vaikka eräpäivä väittäisi toisin. Tutkittu juttu.

        Syömällä vehnäjauhoa saa saman hyödyn kuin noista netistä tilatuista.

        Tuo on ihan silkkaa paskaa. Useimmista tuotteista löytyvät juuri ne luvatut määrät bakteereita. Nykytekniikalla ei ole mikään ongelma saada bakteereita säilymään useita vuosiakin ihan huoneenlämmössä.
        Mutta kerro toki näistä tutkimuksistasi lisää jos haluat.


      • Anonyymi
        AAsianTuntia kirjoitti:

        Tuo on ihan silkkaa paskaa. Useimmista tuotteista löytyvät juuri ne luvatut määrät bakteereita. Nykytekniikalla ei ole mikään ongelma saada bakteereita säilymään useita vuosiakin ihan huoneenlämmössä.
        Mutta kerro toki näistä tutkimuksistasi lisää jos haluat.

        @aasiantuntija. Mistä tiedät ett tuo on paskaa? Miksi et itse näytä todisteita että on?
        Mistä ovat omat " asiantuntemuksesi "? Meille kun voidaan syöttää mitä paskaa tahansa
        ja me uskotaan kunhan asian esittää suomalainen terveystaho tai viranomainen, ja niiden sanahan on jumalan sana, joopa joo.


    • Tässä paras!

      Ehdottomasti paras luontaistuote vatsavaivoihin on Topinulin Aktiv!!!

      Tuoteseloste:
      Topinulin Aktiv
      Maa-artisokasta, jodia sisältävästä rakkolevästä ja kromista koostuva luontaistuote

      Maa-artisokan inuliini edesauttaa terveen suolistobakteerikannan muodostamista ja normalisoi suoliston toimintaa luonnollisella tavalla. Se vaikuttaa positiivisesti aineenvaihduntaan ja auttaa siten myös painonhallinnassa. Kromi säätelee sokeriaineenvaihduntaa ja insuliinieritystä. Veren sokeriarvoja tasaavan vaikutuksen ansiosta äkillistä uupumista ja näläntunnetta voidaan välttää. Rakkolevän jodi on tärkeä elimistön aineenvaihdunnalle. Yhdessä Topinulin Aktivin ainesosat muodostavat suojaavan limakerroksen suolistossa. Tuote soveltuu hyvin suolistotoiminnan tilapäisistä häiriöistä tai kroonisesta väsymyksestä kärsiville sekä tukena laihduttajille.

      Tuotetta myy netissä Clarinella Oy.

    • hmmmmmmmmmm

      Kokemuksia ProbiMagesta?

    • Topinulin käyttäjä

      Minäkin käytän Topinulin aktiv ja olen siihen erittäin tyytyväinen!!! Maa-artisokka on erittäin tehokas vatsalle. Suosittelen lämpimästi muillekin

    • meteli vähentynyt

      Ostin muutama päivä sitten apteekista RELAtabs-satsin kokeiluun. Toive oli päästä eroon ihan kamalista ilmavaivoista. Kokemus on ollut hyvä, siis ilmavaivat ja suoliston mouruamiset selkeästi helpottuneet, vaikka vain muutama päivä takana.

      Taidan hakea vielä toisenkin purkin odottamaan, jos tarjous olisi vielä voimassa.

    • minttumarjaa

      En nyt jaksanut lukea koko ketjua, mutta ihan pakko mainostaa Boulardii hiivaproviottia. Mulle auttoi aikoinaan todella paljon vatsan toiminnallisiin häiriöihin.

      • mie_2

        Tämä on myös minulla ollut ainoa valmiste josta on ollut TODELLA hyötyä!! Suosittelen


    • ibsibs

      Itsellä parhaimmat vaikutukset ovat tulleet Probi Mage -maitohappobakteerista. Saa ostettua mm luontaistuotekaupoista. Sen lisäksi otan saman sarjan purutablettejea missä on vielä lisää maitohappobakteereja. Toimii! Itse kärsin myös toiminnallisesta vaivasta ja maha on ollut enemmän tai vähemmän kipeä jo vuosia. Näillä maitohappobakteereilla olo on todella kevyt, vaikka ei aivan kokonaan kaikkia oireita ole hävittänytkään. Suosittelen!

    • auttaakohan?

      Rela tabs aloitin tänään. Jännä nähdä helpottaako yhtään närästys, ripuli, ilmavaivat, turvotus ja vatsakipu. Laitan tietoa tänne kun käyttänyt n.viikon joka pv.

    • Kokeilkaapas

      Kokeilkaa Rasilaisen hapankaalta. Mulla auttaa mahavaivoihin se. :) Siinä on hyvin maitohappobakteereita.

    • Kihelmöivä

      Hallelujah!

      Helmikuusta lähtien on ollut yhtähelevettiä. Vatsa pistelee n. klo 2 yöllä, säännöllisesti.
      Rintalastan alla ja navan mollemmilta yläpuolilta.

      Ei tässä nyt viellä hurraata huudella mutta kaksi päivää sitten ostin eisuomalaisesta kaupasta eisuomalaista jugurttia jota olen ottanut neljä ruokalusikallista päivässä.

      Olen nyt KAKSI päivää ilman kihelmöintiä ja KAKSI yötä nukkunut hyvin putkeen!

      • Kihelmöivä

        Perun osittain hurraa-huutoni.

        Viime yö taas klo 2 vaiheilla herätti kun kihelmöinti alkoi. Oiskos johtunut herkullisen mangon syönnistä?

        Arvostan kuitenkin sitä, että KAKSI vuorokautta sain normaalia elämää. :)

        P.S. Helhetshälsan Probioplex. Mistä näitä saa (apt/luontais)


    • bvfdghihfdhos

      Mielestäni paras on Helhetshälsan Probioplex. Muutenkin Helhetshälsan tuotteet.

    • apua000

      Mitä maitohappobakteeria minun pitäisi syödä jos oletetaan että suolistoni tuottaa kaasuja jotka haisevat hengityksessä? Siis ihan ympärivuorokautisesti.

    • probiootti

      Paras on VSL#3 ylivoimaisesti. Vastaavia ei taida olla.

    • rioottia

      Normaali apteekin probiootti kasvatetaan suojatusti laboratoriossa, pakastekuivataan ja laitetaan makeutusainetta evääksi imeskelypilleriin. Seurauksena on melkoinen "die off rate", eli lukema paljonko bakteereista on kuollut siinä vaiheessa kun laitat sen suuhun, verrattuna valmistushetkeen. Usein tämä on jopa 90%. Saat siis vain 10% "elossa" olevia bakteereita jotka ottavat kovasti turpaan vatsahapoiltasi eivätkä pääse ohutsuoleen asti elävinä. Apua näistä ei ole.


      Hyviä valmisteita:
      ProbiMage
      Asidophilus
      Acidophilus Plus
      Acidophilus Forte
      Replete Intensive
      DDS
      Bioteekin Probioottiplus
      Lepicol


      Turun Yliopiston tutkimus: Äidin saamat probiotiit alentavat atooppisen ihottuman riskiä lapsella!
      http://www.terveydentukipilarit.fi/terveysinfo/uutiset/53/




      Lisäksi paljon mainostetaan ja myydään ns. terveysvaikutteisia jogurtteja (Activia, Actimel, Gefilus, Valio olo jne...), joissa on 5 palaa sokeria per 1 dl (sokeri on hyvien bakteerien vastavaikuttaja) tai vastaavasti makeutus- sekä lisäaineita. Eli se niiden "terveysvaikutuksista". Näitä tuotteita EI saa mainostaa terveysvaikutteisiksi, koska sitä ne eivät ole. Pitää tosin tietää, mitä bakteereja käyttää ja onko niistä tutkimusnäyttöä. Herkästi mainostetaan terveellisinä sellaisiakin probiootteja, jotka eivät mene edes elävänä ohutsuoleen asti.




      Ärtyvän suolen oireyhtymästä kärsii jopa 15 prosenttia suomalaisista, osa tietämättään. Juuri vatsan toimintaa edistävinä mainostetut tuotteet, kuten vatsajogurtit ja terveysjuomat pahentavat oireita.



      Euroopan elintarviketurvallisuusvirasto EFSA on karsinut kovalla kädellä terveysväittämiä, joita käytetään elintarvikkeiden mainonnassa.
      http://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/05/21/eu-raakkasi-kovalla-kadella-elintarvikkeiden-terveysvaitteita

      • TutkittuBöbö

        Huomatkaa: Lactobacillus rhamnosus GG -maitohappobakteeria markkinoidaan kauppanimellä Valio Gefilus.


    • Inuliini ei sovikaan

      Maitohappobakteereja mainostetaan vatsaongelmiin, mutta kukaan ei kerro, että herkkävatsaiset voivat saada vaivoja juuri INULIINISTA, jota useimmat myynnissä olevista maitohappobakteerivalmisteista sisältävät.

      Nyt pitäisi siis tietää, mikä maitohappobakteerivalmiste ei sisällä inuliinia ?

    • Noissa 3tärkeimmässä

      L-a, L-b ja Bif mhb-tuotteissa ei ole inuliinia joka aiheuttaa lähes jokaiselle ongelmia! Vertailu on kaikkine tietoineen:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/mhb-maitohappobakteeri-jauhe-ja-jauhekapseli-tuotteet-suomioikeat-probiootti-bakteerit/

      Luontaisesti, sekä ongelmien kiertäminen:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/

    • RosaTre

      Nyt on löytynyt selkeä voittaja: Fermix maitohappobakteerijuoma. Selkeä positiivinen vaikutus oloon. Hiivakin tasottui samalla, joten huipputuote

      • Sanna41

        Fermix ollut täälläkin käytössä. Auttoi pahaan suolistovaivaani ja nyt aloitan aamut aina Fermixillä. Mahtava tuote


    • Riittta

      Fermix täälläkin testattu. Hyvä tuote!

    • Tapsatiainen1

      Harvemmin jaksan mitään kirjoitella, mutta tulipahan suolistotuskissa sitten kokeiltua tätä Fermiksiä. Aikamoista litkua, mutta kaikki kivut loppuivat heti käytön alettua. Tämä tuote jää pysyvään käyttöö. Tapsa Fermix fani

    • Maitohappobakteeri

      Mistä olette ostaneet Fermix juomaa. Kävin apteekissa kysymässä ja eivät tienneet koko tuotetta???

    • SALsal

      Verkkokaupasta tilattiin. Hyvin juoma auttoi vatsanpuruihin ja kai muutenkin virkeyteen tuntuu vaikuttavan.

    • Perttti

      K-kaupasta ja kuntosaleilta saa. Fermix toimii tosi hyvin. Vein kaverille jolla on suolisto-ongelmia. Kertoi että Fermix toi elämänilon takaisin.

    • Jonna41

      Kävin sitten minäkin ostamassa fermix juoman, kun sitä niin kehutaan. Minä olen oikea kävelevä ongelma, joten en uskonut sen auttavan kun mikään ei ole auttanut tähän mennessä. Kipulääkityksellä tässä tepastellut jo vuosia. Parin päivän jälkeen huomasin, että kipulääkettä en ole tarvinnut ensimmäisen lasin jälkeen ja muutenkin olo tuntuu pirteältä. Jatkan käyttöä, mutta uskallan jo suositella. Aika edullinen juoman tehoon verrattuna.

    • JohnTheCrohn

      Johan on suosituksia täällä... Varokaa nyt vähän ennenku suolisto ongelmiinne otatte fermixejä tai inuliineja tai muita prebiootteja. Saattaa pahentaa vakavasti suolistotulehduksia.
      Vivomixx jauhepussit on kalliita mutta hyviä, ja 450miljardia bakteeria. 450miljardia..
      Sanoinko jo että siinä on 450miljardia bakteeria. Mm.bulgaricus, acidophilus jne... Eli ne tärkeimmät.

    • Artsi5466

      Boris tai fermix. Aikalailla samaa tavaraa. Kokeillut kymmentä eri maitohappobakteeria - boris selkeesti paras näistä.

    • Anonyymi

      Fermix ehdottomasti parempi.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe