Viisisylinterinen 2.3 kone johon vaihdettu nostimet 20 tonnia sitten. Naputus alkoi taas. Käynnistäessä ei ylimääräisiä ääniä mutta pienen ajon jälkeen helvetillinen kalkatus jonka voimakkuus vaihtelee. Alkaa useimmiten jarruttaessa tai mutkaan kääntäessä. Naputtaa aikansa ja sitten häviää. Edellisestä öljynvaihdosta 6 tkm. Tein huuhtelun motorflush ja uudet öljyt sekä tarvike suodatin. Ei auttanut. Ongelma oli aivan sama edellisellä kerralla ja korjautui nostimien vaihdolla. Pitäisi kait kestää hiukan kauemmin?? Aivoon ottaa rankasti.. neuvoja tai kohtalotovereita??
100-C4 2.3 hydr.painimet
11
1173
Vastaukset
- Cee4
Mulla nakutus aiheutui alipainepumpun käyttötapista.
Käypä kattoon audiclub:in sivuilta:
http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=8965&highlight=nakuttaa Veikkaan kans alipainepumppua. Minulla oli sama vika, nostimetkin vaihdettiin turhaan siinä vikaa etsiessä. Alipainepumppu maksaa jotain 300 euroa. Kokeile irroittamalla alipaine pumppu ja ota tappi pois joka tulee venttiilikopasta. (ÄLÄ VAIN LÄHDE AJAMAAN) ja kuuntele kuuluuko enään. Näin et tee turhaa remonttia. Alipainepumppun jousi on aika jäykkä. Kannattaa varata joku kaveriksi laittamaan takaisin...
- jupeto
Tuolla clubin sivuilla joku ehdotti ottamaan käyttötapin pois kokonaan. Mikäs tämän pumpun tarkoitus on jos se ei vaikuta mihinkään. Voiko sen oikeasti poistaa käytöstä. Saako pumppua tarvikkeena tai onko siihen mitään korjaussarjaa.
Terveisin: Tappi mäkeen sit sen näkee!! - Cee4
jupeto kirjoitti:
Tuolla clubin sivuilla joku ehdotti ottamaan käyttötapin pois kokonaan. Mikäs tämän pumpun tarkoitus on jos se ei vaikuta mihinkään. Voiko sen oikeasti poistaa käytöstä. Saako pumppua tarvikkeena tai onko siihen mitään korjaussarjaa.
Terveisin: Tappi mäkeen sit sen näkee!!Itse otin ja hyvin toimii.
- ystävät
tavallista mineraali öljyä!esim. 5W-40 ei siis osasynteettistä vaan perus mineraaliöljyä!
hiljeni ainakin 2.2 koneen nostajat ja kyseisessä autossa ei ole alipainepumppua!- ..,.,
En tiedä kannetteeko tuota tehä. Itse tein GTE audiin ton jutun niin kylmänä ei pysynyt öljyt sisällä ja kun antoi lämpimänä vähän monoa niin hävis kiertokangenlaakerit.
- jupeto
..,., kirjoitti:
En tiedä kannetteeko tuota tehä. Itse tein GTE audiin ton jutun niin kylmänä ei pysynyt öljyt sisällä ja kun antoi lämpimänä vähän monoa niin hävis kiertokangenlaakerit.
Vähän ristiriitaista tietoa jaossa. Öljystä se ei johdu, sen tiedän. Pumppu se voisi olla ja jotenkin ongelma tulee esille auton kallistuessa. Tänään käännyin risteykseen ja kalkatus alkoi. Seuraavasta risteyksestä tovin odoteltuani ongelma poissa. Näin se menee yleensä. Pumpun vaihto ei kyllä näin suoralta kädeltä oikein iske kun viasta ei varmuutta. Sanokaa nyt ensin mikä sen alipainepumpun virallinen merkitys on..
- Cee4
jupeto kirjoitti:
Vähän ristiriitaista tietoa jaossa. Öljystä se ei johdu, sen tiedän. Pumppu se voisi olla ja jotenkin ongelma tulee esille auton kallistuessa. Tänään käännyin risteykseen ja kalkatus alkoi. Seuraavasta risteyksestä tovin odoteltuani ongelma poissa. Näin se menee yleensä. Pumpun vaihto ei kyllä näin suoralta kädeltä oikein iske kun viasta ei varmuutta. Sanokaa nyt ensin mikä sen alipainepumpun virallinen merkitys on..
Minäkin epäilin tuota Audi-clubin infoa, että tapin voisi ottaa pois. Ajattelin, ettei ne ole turhaan sitä pumppua sinne laittaneet. Päätin kuitenkin kokeilla autoa ilman tappia. Ei muuta, kuin pumppu irti. Vedin tapin pois ja pumppu takaisin kiinni ja käynnistämään. Kaikki kuulosti olevan ok - eikun koeajolle. Eniten epäilin jarrujen toimintaa, mutta pelasivat, kuten ennenkin. Muutakaan muutosta auton toiminnassa en ole huomannut, joten toistaiseksi ajelen ilman tappia. Kokeile vaan. Et siinä menetä siinä mitään, saathan ainakin vian selville tai sitten yhden vikamahdollisuuden suljettua pois.
Cee4 kirjoitti:
Minäkin epäilin tuota Audi-clubin infoa, että tapin voisi ottaa pois. Ajattelin, ettei ne ole turhaan sitä pumppua sinne laittaneet. Päätin kuitenkin kokeilla autoa ilman tappia. Ei muuta, kuin pumppu irti. Vedin tapin pois ja pumppu takaisin kiinni ja käynnistämään. Kaikki kuulosti olevan ok - eikun koeajolle. Eniten epäilin jarrujen toimintaa, mutta pelasivat, kuten ennenkin. Muutakaan muutosta auton toiminnassa en ole huomannut, joten toistaiseksi ajelen ilman tappia. Kokeile vaan. Et siinä menetä siinä mitään, saathan ainakin vian selville tai sitten yhden vikamahdollisuuden suljettua pois.
Ehdottomasti ottaa se tappi pois. Itselläni oli juuri sama vika, oikealle käännyttäessä ilmeni herkemmin naputusta kuin vasemmalle. Voi olla että tappi vaikuttaa jotenkin seoksiin, koska pumpulta menee muistaakseni letku myös imusarjaan. Ja jos jossain imusarjan letkuissa on alipainevuoto, auto rupeaa käymään todella huonosti. (riippuen vuodon suuruudesta) Kannattaa silti harkita uuden pumpun ostamista. Minulla naputus oli samanlaista kuin olisi lyönyt vasaralla venttiilikopan kanteen... kuullostaako tutulta?
- Cee4
Avantissimo kirjoitti:
Ehdottomasti ottaa se tappi pois. Itselläni oli juuri sama vika, oikealle käännyttäessä ilmeni herkemmin naputusta kuin vasemmalle. Voi olla että tappi vaikuttaa jotenkin seoksiin, koska pumpulta menee muistaakseni letku myös imusarjaan. Ja jos jossain imusarjan letkuissa on alipainevuoto, auto rupeaa käymään todella huonosti. (riippuen vuodon suuruudesta) Kannattaa silti harkita uuden pumpun ostamista. Minulla naputus oli samanlaista kuin olisi lyönyt vasaralla venttiilikopan kanteen... kuullostaako tutulta?
Mulla auto on toiminut hyvin ilman tappiakin jo useita tuhansia kilometrjä.
Ja tuo naputus oli juuri tuollaista "vasaralla
hakkaamista", terävä metallinen ääni. - kuullostaa
Cee4 kirjoitti:
Mulla auto on toiminut hyvin ilman tappiakin jo useita tuhansia kilometrjä.
Ja tuo naputus oli juuri tuollaista "vasaralla
hakkaamista", terävä metallinen ääni.Juuri tuollainen metallinen kalke. Jään asian tiimoilta "kuulolle" koska asioilla on tapana korjaantua itsestään. Eli nyt on toiminut hetken moitteettomasti. Koputin puuta. No tapin poisto kokeillaan jos se taas innostuu kolisemaan. Ei sillä kehtaa muutoin edes ajaa.
Terveisin jupeto ja kiitos neuvosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292083
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051906Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841679Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy661559Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331212- 851202
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561152- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023