Ihme kotipoliiseja

Ransu

Olin tulossa Tampereelta kolmostietä ja kääntymässä Pirkkahallin rampista pois, kun joku pöljä pakettiautonsa kanssa alkoi toppuutella ja käski ajaa lentoaseman rampin kautta. No enhän mä nyt kaikkien uunojen ohjeita kuuntele, tokasin sille jotain että 'älä ny neuvo siinä, mä meen ny tästä'. Pyyhkäsin sitten rampille, kun oli kauhee jono takana kun piti sen pakettiautomiehen kanssa neuvotella. No eikö sieltä oo ramppia pitkin tulossa rekka vastakarvaan! Piti oikeen ajaa nurmikolle asti, että sovittiin. Oli sillä jotain vilkkuja päällä, mutta ei ne sitä juuri kaventanu...
Ihme sakkia tuommoset, millä hiton oikeudella ne olis mut ajattanu lentoaseman rampin kautta? Se olis ollu ainakin 10 kilsaa lisää matkaa. Pysysvät kotonansa, jos ei kerta oo poliisikouluunkaan päässeet!

11

3251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erikoiskujettaja

      Millä hiton oikeudella ne ovat antaneet sulle ajokortin!!!

    • 4WD

      ....sulle olis lobotomia poikaa, häipyis tollanen harhaisuus...

      • metallurg

        olla erikoiskuljetus kyseessä jos vähän tietäisit liikenteestä tietäisit , että erikoiskuljetuksen edessä kulkevalla varoitus autolla on lähes poliisin oikeudet ,paitsi ei oikeutta sakottaa.
        Vai ajatko mieluummin päin 10m leviää koneenosaa rekan lavalla kun tulee vastaan vaikka vilkkuvalokyltit katolla varustettu koittaa estää.


    • täh!!

      mitä helvettiä?? onks tääl tosiaan näin tyhmää juttua..

      • ekl

        Muutama viikko taaksepäin oltiin menossa kt51:stä (siis Hankotietä) Kirkkonummen suuntaan. Kaksi kuljetusta, molemmat 4,5 metriä leveitä ja 5 korkeita. Ei siis mitään isoja, mutta jouduimme kiertämään ne pari jalankulkusiltaa. Jälkimmäinen silta kierretään sillan eteläpuoleisen pään ohi (eli kulkusuunnassamme vasemman kautta), joten etuauto joutui katkaisemaan liikenteen edestä ja taka-auto takaa, jotta kuljetukset pääsevät turvallisesti takaisin omalle kaistalle. Koukkaukseen meni yhteensä ehkä noin kaksi-kolme minuuttia. Tällä välin ehti eräs Kirkkonummen suunnasta tullut vanhempi herra käydä avautumassa etuautoa ajaneelle liikenteenohjaajalle ettei teillä ole mitään oikeutta pysäyttää liikennettä. Ja tapahtui aamulla vähän ennen viittä...


      • kölli
        ekl kirjoitti:

        Muutama viikko taaksepäin oltiin menossa kt51:stä (siis Hankotietä) Kirkkonummen suuntaan. Kaksi kuljetusta, molemmat 4,5 metriä leveitä ja 5 korkeita. Ei siis mitään isoja, mutta jouduimme kiertämään ne pari jalankulkusiltaa. Jälkimmäinen silta kierretään sillan eteläpuoleisen pään ohi (eli kulkusuunnassamme vasemman kautta), joten etuauto joutui katkaisemaan liikenteen edestä ja taka-auto takaa, jotta kuljetukset pääsevät turvallisesti takaisin omalle kaistalle. Koukkaukseen meni yhteensä ehkä noin kaksi-kolme minuuttia. Tällä välin ehti eräs Kirkkonummen suunnasta tullut vanhempi herra käydä avautumassa etuautoa ajaneelle liikenteenohjaajalle ettei teillä ole mitään oikeutta pysäyttää liikennettä. Ja tapahtui aamulla vähän ennen viittä...

        vielä mollataan raskasta liikennettä..;) Mahtaako monikaan taneli hlöautossaan tietää, että kuski saa ilman liikenteenohjaajiakin katkaista liikenteen/kaistan lastauksen/purkamisen ajaksi, jos tilanne niin vaatii..(ei tietenkään pitkäksi aikaa). Jakelukuskeja käy kyllä sääliksi, ei ole helppoa jaella "minulla on kiire, minä saan nyt mennä"- autoilijoiden seassa.


      • näinkään
        kölli kirjoitti:

        vielä mollataan raskasta liikennettä..;) Mahtaako monikaan taneli hlöautossaan tietää, että kuski saa ilman liikenteenohjaajiakin katkaista liikenteen/kaistan lastauksen/purkamisen ajaksi, jos tilanne niin vaatii..(ei tietenkään pitkäksi aikaa). Jakelukuskeja käy kyllä sääliksi, ei ole helppoa jaella "minulla on kiire, minä saan nyt mennä"- autoilijoiden seassa.

        Ainakin meillä vaaditaan poliisin myöntämä lupa kuorman purkamisesta johtuvaa kaistojen katkaisemista varten


    • Kiitos Ransu!!
      Ainoa miinuspuoli sinun kirjoituksessasi on, että noin ajattelevia "ihmisiä" on kaikenlisäksi olemassa... ja nyt en todellakaan tarkoita sinua, koska tuohan oli hienoa huumoria, OLIHAN...??

    • poliisiylipäällikkö

      kun et kuunnellut sitä poliisia leikkinyttä pakettiautomiestä.
      Noita neuvojia riittää liikenteessä, toivottavasti se tajuaa ensin kerralla pitää suunsa kiinni ja ohjeet omanatietonaan! Kyllä oikeita poliisejakin on teiden varsilla ihan tarpeeksi.

      • hurjasti pakuista

        Aina kun mullakin on eessä joku pakettiauto, ajan sitä päin. Tommoset pitäs ihan lailla kieltää kulkemasta yleisillä kaduilla, kekkosen aikaan nämä tapaukset vietiin vähin äänin siperiaan työleirille ilman mitään turhia vanki numeroita puseroissa.


    • karkoski

      Ihan vaan sen takia, koska näitä palstoja lukee niin monet ihmiset, ja JOKU voi vaikka ottaa tosissaankin osan näistä provoista...

      Eli: JOS kyseessä on erikoiskuljetusten varoitusauto, niin on erittäin todennäköistä, että sillä kaverilla, joka sieltä niitä ohjeita tai merkkejä antaa, on Erikoiskuljetusten Liikenteenohjaajakortti. Sen kortin kääntöpuolella lukee mm:

      "Tienkäyttäjän on ensisijaisesti noudatettava poliisimiehen tai muun liikenteenohjaajan antamaa merkkiä tai ohjetta."

      ENSISIJAISESTI. Ei jätä paljon tulkinnanvaraa.

      Perustuis kuulemma johonkin sellaiseen, kuin tieliikennelain 4§..

      ...eli se on yhtä vakava asia, ku poliisin pysähtymismerkin noudattamatta jättäminen, ja JOS tuollaisen liikkeen sattuu poliisi näkemään, niin se kyllä vie sen ajokorttis samantien. Olen omin silmin senkin joskus nähnyt. Ja ellei se poliisi siihen satu, niin joka tapauksessa käytännössä oot ihan omalla vastuullas sen jälkeen, ku siitä oot omin päin lähteny porhaltamaan.

      Että sellaista. Muutenki ne besserwisser-asenteet on vähän sellaisia ja tällaisia tuolla liikenteessä... loppujen lopuks on aika vähän varsinaisia OIKEUKSIA. Velvollisuuksia kylläkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe