Ihme kotipoliiseja

Ransu

Olin tulossa Tampereelta kolmostietä ja kääntymässä Pirkkahallin rampista pois, kun joku pöljä pakettiautonsa kanssa alkoi toppuutella ja käski ajaa lentoaseman rampin kautta. No enhän mä nyt kaikkien uunojen ohjeita kuuntele, tokasin sille jotain että 'älä ny neuvo siinä, mä meen ny tästä'. Pyyhkäsin sitten rampille, kun oli kauhee jono takana kun piti sen pakettiautomiehen kanssa neuvotella. No eikö sieltä oo ramppia pitkin tulossa rekka vastakarvaan! Piti oikeen ajaa nurmikolle asti, että sovittiin. Oli sillä jotain vilkkuja päällä, mutta ei ne sitä juuri kaventanu...
Ihme sakkia tuommoset, millä hiton oikeudella ne olis mut ajattanu lentoaseman rampin kautta? Se olis ollu ainakin 10 kilsaa lisää matkaa. Pysysvät kotonansa, jos ei kerta oo poliisikouluunkaan päässeet!

11

3211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erikoiskujettaja

Millä hiton oikeudella ne ovat antaneet sulle ajokortin!!!

• 4WD

....sulle olis lobotomia poikaa, häipyis tollanen harhaisuus...

• metallurg

olla erikoiskuljetus kyseessä jos vähän tietäisit liikenteestä tietäisit , että erikoiskuljetuksen edessä kulkevalla varoitus autolla on lähes poliisin oikeudet ,paitsi ei oikeutta sakottaa.
        Vai ajatko mieluummin päin 10m leviää koneenosaa rekan lavalla kun tulee vastaan vaikka vilkkuvalokyltit katolla varustettu koittaa estää.

• täh!!

mitä helvettiä?? onks tääl tosiaan näin tyhmää juttua..

• ekl

Muutama viikko taaksepäin oltiin menossa kt51:stä (siis Hankotietä) Kirkkonummen suuntaan. Kaksi kuljetusta, molemmat 4,5 metriä leveitä ja 5 korkeita. Ei siis mitään isoja, mutta jouduimme kiertämään ne pari jalankulkusiltaa. Jälkimmäinen silta kierretään sillan eteläpuoleisen pään ohi (eli kulkusuunnassamme vasemman kautta), joten etuauto joutui katkaisemaan liikenteen edestä ja taka-auto takaa, jotta kuljetukset pääsevät turvallisesti takaisin omalle kaistalle. Koukkaukseen meni yhteensä ehkä noin kaksi-kolme minuuttia. Tällä välin ehti eräs Kirkkonummen suunnasta tullut vanhempi herra käydä avautumassa etuautoa ajaneelle liikenteenohjaajalle ettei teillä ole mitään oikeutta pysäyttää liikennettä. Ja tapahtui aamulla vähän ennen viittä...

• kölli
        ekl kirjoitti:

Muutama viikko taaksepäin oltiin menossa kt51:stä (siis Hankotietä) Kirkkonummen suuntaan. Kaksi kuljetusta, molemmat 4,5 metriä leveitä ja 5 korkeita. Ei siis mitään isoja, mutta jouduimme kiertämään ne pari jalankulkusiltaa. Jälkimmäinen silta kierretään sillan eteläpuoleisen pään ohi (eli kulkusuunnassamme vasemman kautta), joten etuauto joutui katkaisemaan liikenteen edestä ja taka-auto takaa, jotta kuljetukset pääsevät turvallisesti takaisin omalle kaistalle. Koukkaukseen meni yhteensä ehkä noin kaksi-kolme minuuttia. Tällä välin ehti eräs Kirkkonummen suunnasta tullut vanhempi herra käydä avautumassa etuautoa ajaneelle liikenteenohjaajalle ettei teillä ole mitään oikeutta pysäyttää liikennettä. Ja tapahtui aamulla vähän ennen viittä...

vielä mollataan raskasta liikennettä..;) Mahtaako monikaan taneli hlöautossaan tietää, että kuski saa ilman liikenteenohjaajiakin katkaista liikenteen/kaistan lastauksen/purkamisen ajaksi, jos tilanne niin vaatii..(ei tietenkään pitkäksi aikaa). Jakelukuskeja käy kyllä sääliksi, ei ole helppoa jaella "minulla on kiire, minä saan nyt mennä"- autoilijoiden seassa.

• näinkään
        kölli kirjoitti:

vielä mollataan raskasta liikennettä..;) Mahtaako monikaan taneli hlöautossaan tietää, että kuski saa ilman liikenteenohjaajiakin katkaista liikenteen/kaistan lastauksen/purkamisen ajaksi, jos tilanne niin vaatii..(ei tietenkään pitkäksi aikaa). Jakelukuskeja käy kyllä sääliksi, ei ole helppoa jaella "minulla on kiire, minä saan nyt mennä"- autoilijoiden seassa.

Ainakin meillä vaaditaan poliisin myöntämä lupa kuorman purkamisesta johtuvaa kaistojen katkaisemista varten

• Kiitos Ransu!!
      Ainoa miinuspuoli sinun kirjoituksessasi on, että noin ajattelevia "ihmisiä" on kaikenlisäksi olemassa... ja nyt en todellakaan tarkoita sinua, koska tuohan oli hienoa huumoria, OLIHAN...??

• poliisiylipäällikkö

kun et kuunnellut sitä poliisia leikkinyttä pakettiautomiestä.
      Noita neuvojia riittää liikenteessä, toivottavasti se tajuaa ensin kerralla pitää suunsa kiinni ja ohjeet omanatietonaan! Kyllä oikeita poliisejakin on teiden varsilla ihan tarpeeksi.

• hurjasti pakuista

Aina kun mullakin on eessä joku pakettiauto, ajan sitä päin. Tommoset pitäs ihan lailla kieltää kulkemasta yleisillä kaduilla, kekkosen aikaan nämä tapaukset vietiin vähin äänin siperiaan työleirille ilman mitään turhia vanki numeroita puseroissa.

• karkoski

Ihan vaan sen takia, koska näitä palstoja lukee niin monet ihmiset, ja JOKU voi vaikka ottaa tosissaankin osan näistä provoista...

Eli: JOS kyseessä on erikoiskuljetusten varoitusauto, niin on erittäin todennäköistä, että sillä kaverilla, joka sieltä niitä ohjeita tai merkkejä antaa, on Erikoiskuljetusten Liikenteenohjaajakortti. Sen kortin kääntöpuolella lukee mm:

"Tienkäyttäjän on ensisijaisesti noudatettava poliisimiehen tai muun liikenteenohjaajan antamaa merkkiä tai ohjetta."

ENSISIJAISESTI. Ei jätä paljon tulkinnanvaraa.

Perustuis kuulemma johonkin sellaiseen, kuin tieliikennelain 4§..

...eli se on yhtä vakava asia, ku poliisin pysähtymismerkin noudattamatta jättäminen, ja JOS tuollaisen liikkeen sattuu poliisi näkemään, niin se kyllä vie sen ajokorttis samantien. Olen omin silmin senkin joskus nähnyt. Ja ellei se poliisi siihen satu, niin joka tapauksessa käytännössä oot ihan omalla vastuullas sen jälkeen, ku siitä oot omin päin lähteny porhaltamaan.

Että sellaista. Muutenki ne besserwisser-asenteet on vähän sellaisia ja tällaisia tuolla liikenteessä... loppujen lopuks on aika vähän varsinaisia OIKEUKSIA. Velvollisuuksia kylläkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      44
      3106
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1907
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1890
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      77
      1635
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      18
      1492
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1388
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      26
      1322
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1309
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1123
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      107
      1117
    Aihe