Te jotka teette abortin oletteko miettineet koskaan kuinka kehittynyt alkio jo on? Tai te jotka teette abortin vasta sikiö vaiheessa?
Itse vastustan aborttia, johtunee varmaan siitä että en tule itse helposti raskaaksi, ensimmäistä lastamme tehtiin tähän maailmaan 5,4vuotta. Ja toista vauvaa ei vaan kuulu, yritetty on nyt 1,2vuotta.
Tässä teille linkki missä voitte käydä lukemassa vauvan kehityksen http://koti.mbnet.fi/enkelit/paketti2.html#21
ja miettikää ennenkuin teette abortin!! Ja muistakaa ottaa vastuu teoistanne!! Yrittäkää edes!!
Alkiosta sikiöksi
28
2970
Vastaukset
- abortista
kävin ultrassa.ei heilunut mikään käsi tai muu.raajoja ei ollut.pelkkä pussi joka pompotti,sykki.pelkkä musta aukko.ei vauva,ei mikään.rv6 .vuoto kuin perunajauholla sitkeytettyä kuukautisvuotoa.kipu vähäistä särkyä selässä.ei kaduta.se ei ollut lapsi.minusta se oli vain häntänsä pudottanut siittiö.en itke siittiöiden perään.jos lapsen olisin nähnyt en olisi lääkettä ottanut.
toistin itseäni,koska monilla ei ole tapana lukea kuin itse perustamaansa ketjua. - krista
on se aika surullinen juttu,kun toiset haluaa sen lapsen eikä saa sitä,ja toiset tekevät sen abortin tullessaan väärällä hetkellä raskaaksi.. mutta omasta mielestäni abortti on sallittu,ajattele jos olisit 16 vuotias,koulut kesken,et olisi valmis äidiksi ym. tälläistä, kyllä siinä tilanteessa monelle tulee ensimmäiseksi se abortti mieleen.Itselläni ei vielä "tekovaiheessa" tiedetty sukupuolta tai muutakaan,eikä sikiö ollut kehittynyt paljon mitään. kuitenkin jaksamisia ja onnea yritykseen! :)
Miten 16-vuotias voisi olla naimisissa? Käsittäkseni ikäraja on 18. Jos harrastaa seksiä, pitää ottaa myös vastuu. Vaikka ihminen raiskattaisiin, mielestäni ei ole oikeutta aborttiin (paisti että Suomen lain mukaan tiettävästi on). Miten ihmisellä voisi olla oikeus omistaa toinen ihminen kun ei omista edes itseään?
Lapsi on olemassa vaikkei olisi vielä syntynytkään.- päättää
UnOpened82 kirjoitti:
Miten 16-vuotias voisi olla naimisissa? Käsittäkseni ikäraja on 18. Jos harrastaa seksiä, pitää ottaa myös vastuu. Vaikka ihminen raiskattaisiin, mielestäni ei ole oikeutta aborttiin (paisti että Suomen lain mukaan tiettävästi on). Miten ihmisellä voisi olla oikeus omistaa toinen ihminen kun ei omista edes itseään?
Lapsi on olemassa vaikkei olisi vielä syntynytkään.toisen ruumiin tapahtumista kun et ole kyseinen ihminen?Raskaus on muutakin kuin ulospäin näkyvä pömpötys,se on elämänvaihe ja mullistus joka ei kaikkien elämään sovi.Sen ymmärtää vasta kun kokee.Sanotaan että raskaus ei ole sairaus mutta oireet ja rajoitteet kyllä ovat ihan aitoja eivätkä välttämättä mitenkään miellyttäviä.Avarra vähän.Enempää en jaksa inttää tästä asiasta.Aina teitä riittää.
päättää kirjoitti:
toisen ruumiin tapahtumista kun et ole kyseinen ihminen?Raskaus on muutakin kuin ulospäin näkyvä pömpötys,se on elämänvaihe ja mullistus joka ei kaikkien elämään sovi.Sen ymmärtää vasta kun kokee.Sanotaan että raskaus ei ole sairaus mutta oireet ja rajoitteet kyllä ovat ihan aitoja eivätkä välttämättä mitenkään miellyttäviä.Avarra vähän.Enempää en jaksa inttää tästä asiasta.Aina teitä riittää.
Kehon omistajalla on oikeus päättää!
Siis: JUMALALLA!
Ei ihminen ole itseään luonut.- siispä
UnOpened82 kirjoitti:
Kehon omistajalla on oikeus päättää!
Siis: JUMALALLA!
Ei ihminen ole itseään luonut.jumala on ihmisen kuva, jumala on ihminen! jumala on sinun ja minun kuva, jumala on me - me olemme jumalia!
siispä kirjoitti:
jumala on ihmisen kuva, jumala on ihminen! jumala on sinun ja minun kuva, jumala on me - me olemme jumalia!
Jumaluus ja ihmisyys ei ole sama asia. Jumala on kaikkialla, ihminen on vain yhdessä paikassa.
Jumala ei ole ihmisen kuva.
Olemme Jumalan kuvia, mutta se ei tee meistä jumalia.
Ihminen ei ole luonut mitään. Ihminen ei ole tehnyt mitään hyvää. Ihminen on saastainen ja syntinen. Jumala on luonut kaiken. Jumala on tehnyt vain ja ainoastaan hyvää. Jumala on pyhä ja vanhurskas.
Jeesuksessa yhdistyi ihmisyys ja jumaluus.- tuolla
UnOpened82 kirjoitti:
Jumaluus ja ihmisyys ei ole sama asia. Jumala on kaikkialla, ihminen on vain yhdessä paikassa.
Jumala ei ole ihmisen kuva.
Olemme Jumalan kuvia, mutta se ei tee meistä jumalia.
Ihminen ei ole luonut mitään. Ihminen ei ole tehnyt mitään hyvää. Ihminen on saastainen ja syntinen. Jumala on luonut kaiken. Jumala on tehnyt vain ja ainoastaan hyvää. Jumala on pyhä ja vanhurskas.
Jeesuksessa yhdistyi ihmisyys ja jumaluus.kommentillasi "Ihminen ei ole luonut mitään. Ihminen ei ole tehnyt mitään hyvää. Ihminen on saastainen ja syntinen. Jumala on luonut kaiken. Jumala on tehnyt vain ja ainoastaan hyvää. Jumala on pyhä ja vanhurskas. " että ihminen on aika tyhmä ja turha tässä maailmassa? Mitäs pahaa siinä sitten on, siinä että estää jälleen yhtä syntistä syntymästä? Vähemmän anteeksi annettavaa jumalallekin.
Yksi raskauden keskeytys on vain yksi synti, joka estää tuon tulevan ihmisen tuhannet synnit. Onhan lapsi jo teidän mukaanne kohdussa syntinen kun on saastaisesti pistetty alulle.
Mieti sitä hartaasti. Muista myös, että jumala säätää ihminen päättää sekä se että vain jumalalla on oikeus tuomita. tuolla kirjoitti:
kommentillasi "Ihminen ei ole luonut mitään. Ihminen ei ole tehnyt mitään hyvää. Ihminen on saastainen ja syntinen. Jumala on luonut kaiken. Jumala on tehnyt vain ja ainoastaan hyvää. Jumala on pyhä ja vanhurskas. " että ihminen on aika tyhmä ja turha tässä maailmassa? Mitäs pahaa siinä sitten on, siinä että estää jälleen yhtä syntistä syntymästä? Vähemmän anteeksi annettavaa jumalallekin.
Yksi raskauden keskeytys on vain yksi synti, joka estää tuon tulevan ihmisen tuhannet synnit. Onhan lapsi jo teidän mukaanne kohdussa syntinen kun on saastaisesti pistetty alulle.
Mieti sitä hartaasti. Muista myös, että jumala säätää ihminen päättää sekä se että vain jumalalla on oikeus tuomita.ei pitänyt mennä näin pitkälle, mutta ei voi enää mitään...
Jumalan päätarkoitus ei ole tuhota vaan luoda. Lapsi ei ole vielä tehnyt mitään syntiä. Huom! Jumala rakastaa lapsia. Lapset ovat "viattomuuden symboli". On tilanteita jossa Jumalan ollut pakko uhrata lapsiakin, kuten Egyptin esikoiset ja mahdollisesti Sodoma. Lapsessa on perisynti, mutta itse hän ei ole syntiä tehnyt...niinpä ei ole mitään mistä hänet voisi tuomita. Perisynti tarkoittaa vahvaa halukkuuta tehdä syntiä.
"Olkaa hedelmällisiä" - oli Jumalan käsky Adamille ja Evalle.
En ole tuomitsemassa ketään. Sanon vain mikä Raamatun pointti on. Raamtussa on myös merkintä syntien anteeksiantamisesta. Kuitenkin lakia ei ole kumottu. Jeesuskaan ei kehoittanut ketään tekemään syntiä...ei aviorikoksesta syytettyä naista, ei ketään. En minäkään viitsi syntiin ketään houkutella. En ala tuomitsemaankaan, sillä olen tehnyt paljon pahaa itsekin (en ole sen parempi kuin muutkaan) mutta se ei tarkoita sitä että minun pitäisi katsoa vierestä asioita.
Ihminen ei ole turha - hän on Jumalan hienoin luomus ja arvokas Jumalalle. Emme ole tärkeitä ja arvokkaita siksi, että olisimme tehneet jotain hienoa vaan siksi että Jumala on luonut meidät ja rakastaa meitä. Lapsetkin ovat arvokkaita vanhemmilleen - riippumatta siitä mitä tekevät - tai ainakin pitäisi olla. Pitäisikö minun ansaita heidän rakkautensa?
Aika tyhmä kieltämättä ihminen on Raamatun mukaan - varsinkaan kun ei usko Jumalaan - vaikka koko muu luomakunta (eläimet, maa yms.) tietävät sen.
Tiedän, että abortti on raskas päätös ja sen jälkeen vanhemmista voi tuntua kurjilta. Hyvä lääke tähän ovat kaverit ja sukulaiset yms. ja tietty Jumala (Jeesus).- satuolentoihin
UnOpened82 kirjoitti:
ei pitänyt mennä näin pitkälle, mutta ei voi enää mitään...
Jumalan päätarkoitus ei ole tuhota vaan luoda. Lapsi ei ole vielä tehnyt mitään syntiä. Huom! Jumala rakastaa lapsia. Lapset ovat "viattomuuden symboli". On tilanteita jossa Jumalan ollut pakko uhrata lapsiakin, kuten Egyptin esikoiset ja mahdollisesti Sodoma. Lapsessa on perisynti, mutta itse hän ei ole syntiä tehnyt...niinpä ei ole mitään mistä hänet voisi tuomita. Perisynti tarkoittaa vahvaa halukkuuta tehdä syntiä.
"Olkaa hedelmällisiä" - oli Jumalan käsky Adamille ja Evalle.
En ole tuomitsemassa ketään. Sanon vain mikä Raamatun pointti on. Raamtussa on myös merkintä syntien anteeksiantamisesta. Kuitenkin lakia ei ole kumottu. Jeesuskaan ei kehoittanut ketään tekemään syntiä...ei aviorikoksesta syytettyä naista, ei ketään. En minäkään viitsi syntiin ketään houkutella. En ala tuomitsemaankaan, sillä olen tehnyt paljon pahaa itsekin (en ole sen parempi kuin muutkaan) mutta se ei tarkoita sitä että minun pitäisi katsoa vierestä asioita.
Ihminen ei ole turha - hän on Jumalan hienoin luomus ja arvokas Jumalalle. Emme ole tärkeitä ja arvokkaita siksi, että olisimme tehneet jotain hienoa vaan siksi että Jumala on luonut meidät ja rakastaa meitä. Lapsetkin ovat arvokkaita vanhemmilleen - riippumatta siitä mitä tekevät - tai ainakin pitäisi olla. Pitäisikö minun ansaita heidän rakkautensa?
Aika tyhmä kieltämättä ihminen on Raamatun mukaan - varsinkaan kun ei usko Jumalaan - vaikka koko muu luomakunta (eläimet, maa yms.) tietävät sen.
Tiedän, että abortti on raskas päätös ja sen jälkeen vanhemmista voi tuntua kurjilta. Hyvä lääke tähän ovat kaverit ja sukulaiset yms. ja tietty Jumala (Jeesus).kuten jumalaan tarvitse sentään uskoa.. Jumala ei ole mitään luonut vaan ihmiset on syntynyt bakteereista, ei ollut mitään aatamia ja eevaa. Ja eikös siinä satukirjassa (raamatussa) kielletä sukurutsaus, joten mitenkäs sitten on sen laita, kun aatami ja eeva saa lapsia, vaikka tytön ja pojan, niin tyttö ja poika varmaan pamputtaa toisiaan ja äiti ja isi kans omia kakaroitaan... Sairasta.
- synnin
satuolentoihin kirjoitti:
kuten jumalaan tarvitse sentään uskoa.. Jumala ei ole mitään luonut vaan ihmiset on syntynyt bakteereista, ei ollut mitään aatamia ja eevaa. Ja eikös siinä satukirjassa (raamatussa) kielletä sukurutsaus, joten mitenkäs sitten on sen laita, kun aatami ja eeva saa lapsia, vaikka tytön ja pojan, niin tyttö ja poika varmaan pamputtaa toisiaan ja äiti ja isi kans omia kakaroitaan... Sairasta.
saa puhtaan valkoiseksi, koska Jumala on itse antanut oman poikansa syntyä syntien sovitukseksi. Kun synnin tunnustaa ja hylkää ristin juurelle, ei niitä enää taivaan portilla muistella. Näin sanotaan myös siinä kirjassa, johon nämä monet vertaukset viittaavat.
Eli te jotka, ette ole tehneet eläessänne yhtään syntiä, olkaa hyvä ja kivittäkää minut, joka olen abortin tehnyt ja sitä surrut.
- Saara
On varmasti raskasta haluta lasta ja epäonnistua pyrkimyksissään. Mutta jätä hetkeksi tunteet syrjään ja ajattele loogisesti - ethän mitään voittaisi sillä, että laittaisit vastentahtoisen odottavan jatkamaan raskauttaan ja synnyttämään. Ei hedelmällisyytesi kasvaisi siitä lainkaan. Maailma on monella sektorilla epäoikeudenmukainen, joitakin asioita voi korjata, loppujen kanssa pitää vain tulla toimeen. Tai katkeroitua...
PS) vastuu teoistaan ei suinkaan ole synonyymi raskauden jatkamiselle- ---------------
Meillä jokaisella on oma elämäntilanteemme. Elämässä vain tarvitaan kovasti ymmärrystä. Aina ei elämä ole oikeudenmukaista, mutta toisten kohtaa ei auta lähteä tuomitsemaan. Lapsi ja raskaus ei toisten elämään sovi, syitä on lukemattomia. Jos kykenet lukemaan näitä viestejä tällä palstalla (vaikka varmasti pahaa tekee), niin huomaat ettei kaikki aborttiin päätyvät ole vastuuttomia teinejä vaan vahinkoja sattuu parisuhteessa eläville ja perheellisillekin - joille ei lapsi siihen hetkeen sovi (terveydelliset syyt, työpaikan menetys tai huoli toisista lapsista jne.).
On kurjaa, että toiset tulee heiluttelemaan sikiön kehityskuvia tänne ajattelematta miten pahan mielen se joillekin saa - täällä kun on niitäkin, jotka psykologin kanssa yrittävät päästä tapahtuman yli. Aina se lapsen pitäminen ei vain ole vaihtoehto laínkaan, elämäntilanteita on erilaisia.
Suru helpottaa kun sitä jakaa, mutta moninkertaistuu jos jakaa vain katkeruutta tai tuomioita.
Voimia kaikille! Tuntuu, että tällä palstalla käyvät tarvitsevat lohtua kaikki tavalla tai toisella. - Pian Äiti
--------------- kirjoitti:
Meillä jokaisella on oma elämäntilanteemme. Elämässä vain tarvitaan kovasti ymmärrystä. Aina ei elämä ole oikeudenmukaista, mutta toisten kohtaa ei auta lähteä tuomitsemaan. Lapsi ja raskaus ei toisten elämään sovi, syitä on lukemattomia. Jos kykenet lukemaan näitä viestejä tällä palstalla (vaikka varmasti pahaa tekee), niin huomaat ettei kaikki aborttiin päätyvät ole vastuuttomia teinejä vaan vahinkoja sattuu parisuhteessa eläville ja perheellisillekin - joille ei lapsi siihen hetkeen sovi (terveydelliset syyt, työpaikan menetys tai huoli toisista lapsista jne.).
On kurjaa, että toiset tulee heiluttelemaan sikiön kehityskuvia tänne ajattelematta miten pahan mielen se joillekin saa - täällä kun on niitäkin, jotka psykologin kanssa yrittävät päästä tapahtuman yli. Aina se lapsen pitäminen ei vain ole vaihtoehto laínkaan, elämäntilanteita on erilaisia.
Suru helpottaa kun sitä jakaa, mutta moninkertaistuu jos jakaa vain katkeruutta tai tuomioita.
Voimia kaikille! Tuntuu, että tällä palstalla käyvät tarvitsevat lohtua kaikki tavalla tai toisella.Lueskelen palstaa aina välillä. Säännöllisesti joku tuo tänne linkkiä tai juttua sikiön kehityksestä ja aiheuttaa monenlaisia reaktioita. Ehkä ei ole oikein vedota näin rankalla tavalla ihmiseen, joka muutenkin on vaikean ratkaisun edessä. Toisaalta on vain oikein, että ihminen tietää, mitä tekee: mitä on abortoimassa.
Tällaiseen asiaan ei ole yksinkertaista ratkaisua. Toivoisin, ettei kukaan suhtautuisi aborttiin kevyesti, ei pitäisi sitä takaporttina, eräänlaisena viimeisenä ehkäisykeinona. Mielestäni abortin tekijälle tulisi aina tarjota psykologista apua etu- ja jälkikäteen. Itse asiassa keskustelun tulisi olla pakollista. Sillä olisi parikin funktiota: varmistaa, että henkilö tietää mitä on tekemässä ja huolehtii parhaansa mukaan siitä, että tilanne ei toistu sekä selvittää, pääseekö henkilö tapauksen yli omin avuin vai tarvitaanko kenties jatkossakin tukea.
Näissä keskusteluissa tulisi muistaa, että lapsella ei ole vain oikeus syntyä: hänellä on oikeus mahdollisimman hyvään ja onnelliseen elämään. Jos ei ole valmis tarjoamaan lapselle hyvää elämää tai jos on itsekin tuuliajolla ja onneton, ei pienen syntymästä ole kenellekään mitään iloa, kaikkein vähiten lapselle itselleen.
Uskoisin, että lähes jokainen seksielämän aloittanut, aikuisikään ehtinyt nainen on jossain elämänsä vaiheessa pohtinut abortin mahdollisuutta. Ainakin minun tuttavapiirissäni suunnilleen kaikki ovat jossain vaiheessa (ehkäisystäkin huolimatta) tuskailleet myöhässä olevien kuukautisten tms. kanssa. Ehkäpä siksikin tätä palstaa monet lukevat? Moni nainen on joutunut miettimään kantaansa asiaan, vaikkei tosipaikan eteen lopulta ole joutunutkaan. - ------------------
Pian Äiti kirjoitti:
Lueskelen palstaa aina välillä. Säännöllisesti joku tuo tänne linkkiä tai juttua sikiön kehityksestä ja aiheuttaa monenlaisia reaktioita. Ehkä ei ole oikein vedota näin rankalla tavalla ihmiseen, joka muutenkin on vaikean ratkaisun edessä. Toisaalta on vain oikein, että ihminen tietää, mitä tekee: mitä on abortoimassa.
Tällaiseen asiaan ei ole yksinkertaista ratkaisua. Toivoisin, ettei kukaan suhtautuisi aborttiin kevyesti, ei pitäisi sitä takaporttina, eräänlaisena viimeisenä ehkäisykeinona. Mielestäni abortin tekijälle tulisi aina tarjota psykologista apua etu- ja jälkikäteen. Itse asiassa keskustelun tulisi olla pakollista. Sillä olisi parikin funktiota: varmistaa, että henkilö tietää mitä on tekemässä ja huolehtii parhaansa mukaan siitä, että tilanne ei toistu sekä selvittää, pääseekö henkilö tapauksen yli omin avuin vai tarvitaanko kenties jatkossakin tukea.
Näissä keskusteluissa tulisi muistaa, että lapsella ei ole vain oikeus syntyä: hänellä on oikeus mahdollisimman hyvään ja onnelliseen elämään. Jos ei ole valmis tarjoamaan lapselle hyvää elämää tai jos on itsekin tuuliajolla ja onneton, ei pienen syntymästä ole kenellekään mitään iloa, kaikkein vähiten lapselle itselleen.
Uskoisin, että lähes jokainen seksielämän aloittanut, aikuisikään ehtinyt nainen on jossain elämänsä vaiheessa pohtinut abortin mahdollisuutta. Ainakin minun tuttavapiirissäni suunnilleen kaikki ovat jossain vaiheessa (ehkäisystäkin huolimatta) tuskailleet myöhässä olevien kuukautisten tms. kanssa. Ehkäpä siksikin tätä palstaa monet lukevat? Moni nainen on joutunut miettimään kantaansa asiaan, vaikkei tosipaikan eteen lopulta ole joutunutkaan.olen myös ihan samaa mieltä! On liian rankkaa yksikseen jälkikäteen pohtia asioita, ellei niitä ole ehtinyt etukäteen punnita.
Minuakin yllätti se keskustelun puute lääkärin luona; koko hoitohenkilökunta tuntui vain haluavan päästä tilanteesta irti niin, ettei heidän tarvitse ajatella sitä tilannetta siinä taustalla. Tämän ymmärrän paremmin kuin hyvin, en itse sellaista työtä pystyisi tekemään varmasti päivääkään. Toisaalta olen myös kiitollinen, kun kukaan ei toimenpiteen suunnittelussa/tekovaiheessa syyllistänyt minua puheillaan.
Mutta jonkinlainen etukäteispuinti pitäisi järjestää. Vaikeaa se on, jottei potilas tunne olevansa arvioituna/tuomittavana, kun herkässä tilassa kuitenkin on (raskaushormonit vaikea päätös). En tiedä.
Sen tiedän, että sikiöiden kuvien katsominen ei ainakaan helpota. Kyllä jokainen tietää, että se on elämän alku - mutta se on myös tietyllä tavalla oman nykyisen elämän loppu. Jos ei ole valmis siihen muutokseen, on harkinnan paikka - ja mahdollisesti abortin.
Sitäkin olen miettinyt, että ihmiset jotka "hajoavat" abortin jälkeen mahdollisesti olisivat samassa tilassa lapsen synnyttyäkin. Siis että nämä naiset olisivat herkkiä reagoimaan elämän suurissa käännekohdissa. Sikäli suosittelen kyllä keskusteluita terapeutin kanssa vielä vuosienkin jälkeen, jos se vain painaa mieltä. Siinä voi nimittäin olla taustalla paljon muutakin tiedostamatonta, joka tällä tavoin nousee esiin.
- Nimetön
Tiedän, että on raskasta kun odottaa ja yrittää, mutta mitään ei tapahdu. Mutta teillä on jo yksi lapsi josta kannattaa olla ylpeä ja rakastaa häntä.
Abortti on mielipide asia, sen hyväksyy tai ei. Itse hyväksyisin jos alle 12 viikolla tehdään abortti, mutta jos yli 12 viikkoinen terve sikiö niin se on jo väärin.
Näin tuossa yksi päivä järkyttävän näyn. Minulle on ihan sama minkä ikäinen äiti/odottaja on, mutta kuitenkin ihmisen on kannettava vastuu itsestään ja sikiöstä.
Tämä tyttö jonka näin, ei voinut olla 16-vuotta enempää. Rattaissa oli noin vuoden ikäinen poika joka söi isosta rusina purkista rusinoita. Tämä tyttö oli viimeisillään raskaana, tai siltä ainakin masu näytti. Hänellä oli rööki huulessa ja jutteli juoppo kavereidensa kanssa ja otti kaksi kertaa huikkaa lonkeropullosta. Kyllä suututti ja itketti!!
Ymmärrän ettei tupakointia pysty aina lopettamaan, mutta edes vähentää. Mutta alkoholia en ymmärrä.
Mitä tällekin pienelle ihmiselle tapahtuu kun äiti on noin vastuuntunnoton?? - Akateeminen_nainen
En ole käynyt erilaisia kouluja 20 vuotta elämästäni vain joutuakseni vaihtamaan vaippoja, imettämään ja luopumaan urastani. Haluan toteuttaa itseäni ammatillisesti ja siksi tein abortin.
Sinulle on tärkeää tulla raskaaksi, minulle muut arvot ovat tärkeämpiä.
En heitä hukkaan koulutustani vain jonkin ei-toivotun vauvan takia. Varsinkin kun minulla on ikää jo lähelle kolmekymmentä vuotta.- Pian Äiti
Ja tähän voi sanoa, että hyvä että teit. Olisi valtava taakka lapselle kantaa harteillaan äidin pirstoutuneita unelmia.
- Akateeminen_nainen
Pian Äiti kirjoitti:
Ja tähän voi sanoa, että hyvä että teit. Olisi valtava taakka lapselle kantaa harteillaan äidin pirstoutuneita unelmia.
tai vaihtoehtona omistaa äiti, joka ei olisi koskaan kotona. Kaikki me teemme valintamme, siksi minua ärsyttikin alkuperäinen kirjoittaja, joka tyrkyttää omia arvojaan muille. Ihmisten arvot ovat erilaiset ja jokaisella on tämä yksi elämä elettävään. Parempi elää niin, että tuntee itse elävänsä oikein muiden mielipiteistä välittämättä.
- ja ratkaisunsa
on se mielenkiintoista miten ihminen voi kokea asiat eri tavoin tässä elämässä. Itse olen opiskellut itselleni akateemisen jatkotutkinnon ja samalla kasvattanut kolme lasta ja aina välillä käynyt töissäkin ;D
Itse ajattelen, että nämä lapset ovat tärkeintä maailmassa ja kaikki muu tulee heidän jälkeensä, myös tämä tohtorin titteli ja kaikki mitä se on vaatinut. En voisi kuvitella, että akateemisuus tai muu koulutus/ammatti voisi ikinä antaa minulle sitä mitä nämä lapseni ovat antaneet.
Kolmas oli vahinko ja muutaman päivän ajan mietin jopa aborttia, kun oli väitöskirja pahasti vaiheessa...sitten päätin, että väitöskirjaa voin jatkaa milloin vain, mutta tätä kyseistä lasta en saisi enää koskaan uudestaan.
Tämä oli minun ratkaisuni, en kuitenkaan koskaan voisi tuomita toista ihmistä hänen toisenlaisesta ratkaisustaan. - Akateeminen_nainen
ja ratkaisunsa kirjoitti:
on se mielenkiintoista miten ihminen voi kokea asiat eri tavoin tässä elämässä. Itse olen opiskellut itselleni akateemisen jatkotutkinnon ja samalla kasvattanut kolme lasta ja aina välillä käynyt töissäkin ;D
Itse ajattelen, että nämä lapset ovat tärkeintä maailmassa ja kaikki muu tulee heidän jälkeensä, myös tämä tohtorin titteli ja kaikki mitä se on vaatinut. En voisi kuvitella, että akateemisuus tai muu koulutus/ammatti voisi ikinä antaa minulle sitä mitä nämä lapseni ovat antaneet.
Kolmas oli vahinko ja muutaman päivän ajan mietin jopa aborttia, kun oli väitöskirja pahasti vaiheessa...sitten päätin, että väitöskirjaa voin jatkaa milloin vain, mutta tätä kyseistä lasta en saisi enää koskaan uudestaan.
Tämä oli minun ratkaisuni, en kuitenkaan koskaan voisi tuomita toista ihmistä hänen toisenlaisesta ratkaisustaan.Kiitos, että olet niin älykäs, ettet tuomitse muita vaan kerrot mielipiteesi.
Itse olen tehnyt tutkintoni niin miehiseltä alalta, että vuodenkin vauvaloman jälkeen en enää saisi mahdolisuutta saavuttaa urallani sitä, mitä tavoittelen.
Miehisessä ja kilpailevassa työympäristössä joku veisi asemani välittömästi, nytkin saan tehdä töitä hirveästi todistaakseni osaamiseni.
Eli itse tein ratkaisuni jo ammattia valitessani.
- tuuli
Ymmärrän hyvin ettet voi hyväksyä aborttia. Et varmasti ole ainoa joka yrittää saada lasta ja se ei onnistu. Ystävät ja tuntemattomat ympärillä tekevät abortteja. Se tuntuu niin väärältä. Ja toisten aborttiratkaisut tilanteessasi tuntuvat varmasti kevyiltä. Minun mielestä se ei kuitenkaa ole niin. Kyllä nainen joutuu raskaan paikan eteen päätyessään aborttiin. Varmasti on niitä jotka tekevät abortin kepein perustein, eikä voi juuri olla vähempää kiinnostuneita asiasta. Mutta uskon, että suurimmalle osalle se on kaikkea muuta kuin helppo asia. Me kaikki koemme eri elämäntilanteet erilailla vaikeiksi. Toiset haluaa tietää kaikesta kaiken. Toiset ei kestä sitä tiedon tuskaa ratkaisun edessä. Olen varmaan niin sinisilmäinen, että uskon suurimman osan ihmisistä harkitsevan raskauden keskeytystä todella tarkkaan ja paljon. Ja että se on aina ja jokaisella todella rankka kokemus.
Toivon sinulle onnea jatkoon. Toivottavasti saatte perheenlisäystä!- 3. keskeytys
Voin hyvin ymmärtää sekä puolestya että vastaan puhujien pointit. Ymmärtäminen on anteeksiantamista. Tekoa, jota en mistään suunnasta kykyne ymmrtämään, en voi myöskään hyväksy (mm. pedofiilit, eläimiinsekaantujat, nekrofiilit ja lista jatkuu).
Abortti kuuluu niihin asioihin, jotka voin ymmärtää täysin. Olen joutunut tekemään saman päätöksen, vaikkakin raskain sydämin, jo kolme kertaa. En ole murhaaja. En riistä henkeä keneltäkään. Eihän syntymätön ole vielä elävä ja oleva individuaali tässä maailmassa. Ei syntymätön voi "kuolla". Syntymätöntä ei voi tappaa.
Ehkä syyllistyn itsekkyyden syntiin, kun katson, etten nykyisessä elämäntilanteessa voi tarjota maailmaan pyrkivälle lapselleni hyvää elämää. Haluan ehdottomasti, että minun lapseni syntyy vain toivottuna. Ilman taloudellisia murheita ja äidin masennusta vailla.
Kaikilla vauvoilla ei ole hyvä koti ja elämä odottamassa tänne kun saapuvat. Minun tulevilla lapsillani on. Vastuuntuntoinen äiti ei päästä lapsia tähän maailmaan vahingossa. Pitää olla varma kyvystään puolustaa ja suojella uutta elämää. Kannan vastuuni kun on sen aika. - mutta...
3. keskeytys kirjoitti:
Voin hyvin ymmärtää sekä puolestya että vastaan puhujien pointit. Ymmärtäminen on anteeksiantamista. Tekoa, jota en mistään suunnasta kykyne ymmrtämään, en voi myöskään hyväksy (mm. pedofiilit, eläimiinsekaantujat, nekrofiilit ja lista jatkuu).
Abortti kuuluu niihin asioihin, jotka voin ymmärtää täysin. Olen joutunut tekemään saman päätöksen, vaikkakin raskain sydämin, jo kolme kertaa. En ole murhaaja. En riistä henkeä keneltäkään. Eihän syntymätön ole vielä elävä ja oleva individuaali tässä maailmassa. Ei syntymätön voi "kuolla". Syntymätöntä ei voi tappaa.
Ehkä syyllistyn itsekkyyden syntiin, kun katson, etten nykyisessä elämäntilanteessa voi tarjota maailmaan pyrkivälle lapselleni hyvää elämää. Haluan ehdottomasti, että minun lapseni syntyy vain toivottuna. Ilman taloudellisia murheita ja äidin masennusta vailla.
Kaikilla vauvoilla ei ole hyvä koti ja elämä odottamassa tänne kun saapuvat. Minun tulevilla lapsillani on. Vastuuntuntoinen äiti ei päästä lapsia tähän maailmaan vahingossa. Pitää olla varma kyvystään puolustaa ja suojella uutta elämää. Kannan vastuuni kun on sen aika.Jos olet abortin tehnyt jo 3 kertaa, mikset käytä ehkäisyä??? Yhden abortin ymmärrän elämäntilanteeseen ja muuhun vedoten, mutta se, että useammin...=( Jotkut yrittävät lasta monta vuotta ilman tulosta...ei ole tarkoitus loukata, mutta tämä on mielipiteeni...
Jaksamista kaikille asian kanssa taisteleville=) - 2 lapsen äiti
3. keskeytys kirjoitti:
Kaikilla vauvoilla ei ole hyvä koti ja elämä odottamassa tänne kun saapuvat. Minun tulevilla lapsillani on. Vastuuntuntoinen äiti ei päästä lapsia tähän maailmaan vahingossa. Pitää olla varma kyvystään puolustaa ja suojella uutta elämää. Kannan vastuuni kun on sen aika.vai vasttun kantamista. entäs jos yrittäisit pitää housut jalassa ,etkä hankkiutua raskaaksi ja tappaa sitten
- huolehtiva sisko
2 lapsen äiti kirjoitti:
vai vasttun kantamista. entäs jos yrittäisit pitää housut jalassa ,etkä hankkiutua raskaaksi ja tappaa sitten
Voiko 15 vuotias tehdä aborttia ilman että vanhemmat saisivat tietää?
se on väärin, mutta raskaudesta ei voi kertoa porukoille ku ne on mitä on ja pikkusiskoni on pulassa. - ..
huolehtiva sisko kirjoitti:
Voiko 15 vuotias tehdä aborttia ilman että vanhemmat saisivat tietää?
se on väärin, mutta raskaudesta ei voi kertoa porukoille ku ne on mitä on ja pikkusiskoni on pulassa.sairaanhoitohenkilökunnalla on vaitiolovelvollisuus asiasta kuin asiasta ja ne ei edes vanhemmille saa mitään ilman lupaa kertoa.
- yhden lapsen äiti
kun ei siihen ole tarvetta;tiedän minkä näköinen alkio on milläkin viikolla,tein abortin kun oma lapseni oli 1vuotias. Keskeytys tehtiin 8 viikolla.
Tiedän kyllä että joillakin on vaikea saada lapsia ja uskon ettei ole helppoa mutten jättäisi aborttia tekemättä vain siitä syystä;kyseessä on kuitenkin minun elämäni ja silloinen ratkaisu oli minulle oikea.
Tiedän sen,että jos nytkin tulisin raskaaksi ehkäisystä huolimatta(jota käytän)tekisin abortin uudelleen. En halua enää lapsia ja odotan että pääsen sterilisaatioon;vielä en siihen ikänikään puolesta pääse. Takana mielenterveydelliset syyt;yhden lapsen kanssa vielä jaksan sinnitellä,toisen en.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492328- 262193
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161494- 1241427
- 191083
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883