MB C180 automaatti

Kai

Moi, mitä mieltä ko autosta? Riittääkö tehot,entä koneen kestävyys, sama kuin diisseleillä? Ajo-ominaisuudet tms. Olen harkitemassa ensimmäistä johtotähteä... ;o)

20

4878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • w202

      Kyllähän kone kestää enemmän kuin kaikenmaailman fokkipannuissa, empä tiedä kestääkö samoja km määriä kuin dieselit?
      Teho asia taas on vähän mieltymystesi mukainen, itselläni on C240 jossa V6-kone tehoa 170hv.

      Eihän tuo C180 tehoiltaan mikään kovin pirteä ole mutta normaali käytössä varmasti tehot riittää.

      Ajo ominaisuuksiltaan on MB-laatua/mukavuutta.

      Ota koe ajoon ja tutustu kaikessa rauhassa ja kuulostele riitääkö C180 vai tykkäätkö jotta pitäisi olla tehokkaampi kone jolloin myös hinta nousee aika tavalla.

      olen jo yli 35-vuotta ajellut automaattivaihteistoisilla ja en kyllä takuulla ikinä osta manuaali-vaihteista autoa!

      Kerroppa minkä vuosimallin Meseä olet ostamassa ja paljonko ajeltu ja mitä lisävarusteita niin pystyy tarkemmin kommentoimaan kyseistä autoa.

      • Ope

        Kamalaa kielen raiskaamista!!


      • Myös Ope
        Ope kirjoitti:

        Kamalaa kielen raiskaamista!!

        Asia on paljon tarkeämpi kuin kieliopillinen muoto!

        Rentoudu ja ota iisisti lomallasi, niin jaksat sitten taas pitkän talven yli olla pilkkuja nussia.


    • W126

      Itse olen sitä mieltä, että tehot riittää kulkemaan paikasta toiseen, mutta ei riitä nautiskeluun.

      Ainakin -95 mallin C180 oli liian laiska manuaalinakin. Se neloskoneen pärinä oli myös aika yllättävän kova.

      Luultavasti koneen alhaisen väännön vuoksi momentin muunnin luistattaisi vaihteistoa aikalailla ja äänet olisivat kornit. Kierroksia olisi jatkuvasti reippaasti yli 2000, vaikka kiihdyttäisit hitaastikkin. Olet varmasti kuullut miltä 4-pyttyinen pikkuato kuulostaa automaatin kanssa. Yleensäkkään mielestäni ei neloskone sovi autoaamaatin kanssa. Siitä puttuu se jokin.

      Tämä oli vain minun mielipiteeni, muut älkööt hermostuko.

      • Silver

        en ole ajanut C180 automaatilla, enkä muutenkaan
        herkästi hermostu...

        Mutta vuosia olen ajellut 4-automaateilla,
        MB 200 B pääasiassa, sekä myös Ford ja Reno 2.0.
        Mielestäni MB ja Reno toimii oikein mukavasti
        automaattina. Paperilla hitaampi, mutta käytännössä olen jo mennyt, kun muut vielä hakee vaihteita. Ajaminen on leppoisaa, ja on varaa olla
        varovainen, jopa kohteliaskin. Tekniikka hoitaa
        etenemisen...


      • MB/Citikka

        Tsau!

        Voiko ihanampaa ollakkaan kuin 123-240D:n pörinä automaatilla..;-)

        Vähän asian sivusta, mutta tulipa tuosta vain mieleeni. Näin tuolla aiemmin keskustelua nelikon korvaamisesta vitosella (300D). Siellä mainittiin, että kardaanin joutuisi vaihtamaan lyhyempään. Oliko kyseessä pelkkä koneen vaihto vai oliko mukana automaatti? Meinaa jää kardaanain alkupää aika lyhyeksi, jos vielä pitäisi saada automaattia lykättyä taaksepäin...


      • M123
        MB/Citikka kirjoitti:

        Tsau!

        Voiko ihanampaa ollakkaan kuin 123-240D:n pörinä automaatilla..;-)

        Vähän asian sivusta, mutta tulipa tuosta vain mieleeni. Näin tuolla aiemmin keskustelua nelikon korvaamisesta vitosella (300D). Siellä mainittiin, että kardaanin joutuisi vaihtamaan lyhyempään. Oliko kyseessä pelkkä koneen vaihto vai oliko mukana automaatti? Meinaa jää kardaanain alkupää aika lyhyeksi, jos vielä pitäisi saada automaattia lykättyä taaksepäin...

        Olen itse aikoinaan (10v sitten) vaihtanut W123/240D man tilalle 300D turbo autom ja kardaanin etupään vaihdolla siitä muistaakseni selvisi.

        Barin ylipaineilla ja 240D:n perällä oli muuten melkoisen hätäinen lähtemään automaatista huolimatta ;-)


    • C

      Mulla on c- sarjalainen ja olen tykännyt että parempaa mersua noin muuten saa hakea. On ollut muitakin mersuja, mutta toi istuu käteen just ku nakutettu. En kyllä näillä tehoilla itse tykkäisi tomaatista, mutta se on makuasia. Kestävyydestä sen verran että jokainen on yksilö mutta varmaan ajelee ilman ismpia remppoja ainakin 400 000 bensakoneellakin, olen meinaan jututtanut sen ajaneita c- sarjan omistajia.

      • ukko

        Hyvä peli ja nimenoman automaatti.
        Kestää on hyvä peli osta pois.
        Kokemusta on nimenomaan C180 autom. jo 5-vuotta.


      • kommenttini

        Nykyiset automaattivaihteistot käy vaikka miten pienitehoiseen autoon, pojallani on Honda civi 1.4 automaatti ja todella hyvin terhakka vehje.

        Itselläni on C180 vm.2000 ja olen todella tyytyväinen tähän jo toiseen C180 automaatti meseeni, edellinen vm.1994 ja vaihteisto on kehittynyt jo silloin hyvin toimivasta erinomaisen hyvin toimivaksi.

        Kyllä C180 Automaattina on mitä mainioin auto.Nuo soutulaitteilla varustetut on historiallisia jäänteitä.
        Automaatilla kun ajelee niin toinen jalka saa levätä tai lyödä tahtia kun stereot soi kaunista musiikkia,
        eikä tarvitse koko ajan soutaa käsin ja jaloin moisten vaihteiden takia, stressihän siitä tulee jos kaupungissa soutuvaihteistolla joutuisi ajelemaan. -;)


    • Hiski

      Itselläni on uutena ostettu C180 automaatti, vm. 2000. Olen ajanut tähän mennessä 36.000 km, ja hyvin on toiminut. Uusi viisivaihteinen automaattivaihteisto on erittäin hyvä, aina löytyy sopiva pykälä. Ajomukavuutta lisää trip tronic -systeemi! 180:n moottori on 2-litrainen, tehoa 129 hv eli aivan kohtuullisesti. Siis suosittelen lämpimästi!

      • MB/Citikka

        Terve!

        Muistan jostin kuulleeni, että 200:ssa (vai olikohan se 220:ssä) olisi täsmälleen sama kone kuin 180:ssä, mutta eri lastulla. Jos 'isomman' mallin ostaa Vehosta, niin hinta ero lienee 5-6 ke:n luokkaa, mutta jälkiasennuksena 1e...

        Muistanko oikein vai olenko vain nähnyt mukavan unen?


      • C - klass
        MB/Citikka kirjoitti:

        Terve!

        Muistan jostin kuulleeni, että 200:ssa (vai olikohan se 220:ssä) olisi täsmälleen sama kone kuin 180:ssä, mutta eri lastulla. Jos 'isomman' mallin ostaa Vehosta, niin hinta ero lienee 5-6 ke:n luokkaa, mutta jälkiasennuksena 1e...

        Muistanko oikein vai olenko vain nähnyt mukavan unen?

        Olet nähnyt varmaan sitten unta. 180 mallissa on 1.8 l kone ja 200 mallissa 2.0.


      • jukka
        MB/Citikka kirjoitti:

        Terve!

        Muistan jostin kuulleeni, että 200:ssa (vai olikohan se 220:ssä) olisi täsmälleen sama kone kuin 180:ssä, mutta eri lastulla. Jos 'isomman' mallin ostaa Vehosta, niin hinta ero lienee 5-6 ke:n luokkaa, mutta jälkiasennuksena 1e...

        Muistanko oikein vai olenko vain nähnyt mukavan unen?

        dieselissä on 200 ja 220 samat koneet, lähinä lastuilla tulee tuo 35 hp:n lisäteho, en tosin tiedä onko paikkoja muuten vahvisteltu mutta tuskinpa


      • Hiski
        C - klass kirjoitti:

        Olet nähnyt varmaan sitten unta. 180 mallissa on 1.8 l kone ja 200 mallissa 2.0.

        Nykyinen W203-korinen C180 on kaksilitrainen, ei 1,8 kuten W202.


      • tiedonhaluinen
        MB/Citikka kirjoitti:

        Terve!

        Muistan jostin kuulleeni, että 200:ssa (vai olikohan se 220:ssä) olisi täsmälleen sama kone kuin 180:ssä, mutta eri lastulla. Jos 'isomman' mallin ostaa Vehosta, niin hinta ero lienee 5-6 ke:n luokkaa, mutta jälkiasennuksena 1e...

        Muistanko oikein vai olenko vain nähnyt mukavan unen?

        Mikähän mahtaa olla LASTU?
        Kerroppa saattaa olla muitakin jotka lisäkseni ei tiedä.
        Kiitos vastauksesta.


      • MB/Citikka
        tiedonhaluinen kirjoitti:

        Mikähän mahtaa olla LASTU?
        Kerroppa saattaa olla muitakin jotka lisäkseni ei tiedä.
        Kiitos vastauksesta.

        Tsau!

        Yleisesti ottaen lastu tarkoittaa samaa kuin lutikkakin tai chippi tai elektroninen virtapiiri. Rakkaalla lapsella on monta nimeä.

        Mitä tulee C180:n lastun vaihtomahdollisuuksiin, niin heitin kommentini suuren tietämättömyyden tuomalla rintaäänellä. Muistikuvani, johon kommenttini perustin, koskee diiseli-C:tä. 200 ja 220 ovat raudaltaan samoja, ainoastaan moottorin ohjauksessa on eroa (lue: eri lastu).

        Tuo lastuvirittäminen onnistuu noissa turbokoneissa aika mukavasti. Moniin autoihin saa jopa valmistajalta eri tehovaihtoehtoja samaan rautaan, tietysti lompakon paksuuden mukaan. Autovalmistajat ovat omineet tietokoneteollisuuden kauan käyttämän idean "Lisennsoidun tehon".

        123-240D on puhdasta rautaa vailla elektronista hörhöilyä ;-)


      • C - klass
        Hiski kirjoitti:

        Nykyinen W203-korinen C180 on kaksilitrainen, ei 1,8 kuten W202.

        Aivan mutta tuossa oli kin puhe 202 mallista. Totta vikiset 203 mallin suhteen..


      • Antti
        MB/Citikka kirjoitti:

        Tsau!

        Yleisesti ottaen lastu tarkoittaa samaa kuin lutikkakin tai chippi tai elektroninen virtapiiri. Rakkaalla lapsella on monta nimeä.

        Mitä tulee C180:n lastun vaihtomahdollisuuksiin, niin heitin kommentini suuren tietämättömyyden tuomalla rintaäänellä. Muistikuvani, johon kommenttini perustin, koskee diiseli-C:tä. 200 ja 220 ovat raudaltaan samoja, ainoastaan moottorin ohjauksessa on eroa (lue: eri lastu).

        Tuo lastuvirittäminen onnistuu noissa turbokoneissa aika mukavasti. Moniin autoihin saa jopa valmistajalta eri tehovaihtoehtoja samaan rautaan, tietysti lompakon paksuuden mukaan. Autovalmistajat ovat omineet tietokoneteollisuuden kauan käyttämän idean "Lisennsoidun tehon".

        123-240D on puhdasta rautaa vailla elektronista hörhöilyä ;-)

        Jos vielä lisäis,niin se on elektroninen virtapiiri,joka tunnistelee eri antureiden kautta esim.ahtopainetta,kaasujalan asentoa(vaikka Dieselissä ei kaasutinta olekaan,mutta sanonta on niin piintynyt,että olkoon)nopeutta,lämpötiloja,yms.Kun laitetaan tehokkampi "lastu",niin se syöttää enenpi polttoainetta,saahaan parempi vääntö ja lisää tehoa.Ei välttämättä vaikuta turpon toimintaan,tietenkin sillä lailla että kun polttoainetta palaa enemmän,niin pakopuolelle tulee kovempi paine,niin turpo pyörii entistä kovempaa,ja se taas lisää painetta.elikkä mihin sitä"liikaa"tehoa tarvitaan,kiihdytyksiin,mäen nousuihin yms.Tasaisella normaalisti ajaessa ei käytä sen enempää tehoa kuin virittämätön mallikaan


      • Anonyymi
        Antti kirjoitti:

        Jos vielä lisäis,niin se on elektroninen virtapiiri,joka tunnistelee eri antureiden kautta esim.ahtopainetta,kaasujalan asentoa(vaikka Dieselissä ei kaasutinta olekaan,mutta sanonta on niin piintynyt,että olkoon)nopeutta,lämpötiloja,yms.Kun laitetaan tehokkampi "lastu",niin se syöttää enenpi polttoainetta,saahaan parempi vääntö ja lisää tehoa.Ei välttämättä vaikuta turpon toimintaan,tietenkin sillä lailla että kun polttoainetta palaa enemmän,niin pakopuolelle tulee kovempi paine,niin turpo pyörii entistä kovempaa,ja se taas lisää painetta.elikkä mihin sitä"liikaa"tehoa tarvitaan,kiihdytyksiin,mäen nousuihin yms.Tasaisella normaalisti ajaessa ei käytä sen enempää tehoa kuin virittämätön mallikaan

        Vähän ehkä aiheesta sivussa tämä: Mutta MB 180 B A vm. 2014 ei oikein tunnu kunnolliselta. Tien kohina kuuluu oven raosta, kinttuun vetää vaikka miten säätää, maavara on pieni (tasaisella lattialla mitattuna 10 cm). Pakkasen tullessa ilmoittaa pesunestesäiliön olevan tyhjä vaikka on täynnä 40 Celsiusta pakkasta kestävää nestettä!
        Kello on huonompi kuin menneiden aikojen viisarikellot ja sen laittaminen oikeaan aikaan kahdesti vuodessa ei meinaa onnistua MB- huollossakaan!!!
        Polttoainekäyttöistä lämmitintä ei ole saatavissa... jne., ei jaksa luetella. Corollassa oli jokin tuulilasin lämmityssysteemi sulattamaan lasin hyvin pian startin jälkeen. Olispa MB:ssäkin!

        Menneinä aikoina ajoin Toyota Corolla Versolla 11 vuotta, maavara riittävä, akkukin kesti ilman ylläpitolaturia koko ajan. Yksi korjaus oli tehtävä: Etupyörän jarru jumitti, kun olin liian vähäisillä jarrutuksilla elellyt. Kaikissa autoissa pitää painaa jarru pohjaan ajoittain (parkissa ollessa) jotta männän liike ei jumiudu. Entisen Corollani olen joskus nähnyt parkissa. Jos vielä näkyy niin pyydän ostaa sen takaisin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      112
      7075
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      32
      4188
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      36
      3645
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      398
      1940
    5. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1447
    6. Upea peppuisella miehellä

      Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      35
      1438
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      62
      1327
    8. Anteeksi kulta

      En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      12
      1068
    9. Hajoaako persut kuten 2017?

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      172
      1045
    10. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

      Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      1000
    Aihe