Naiset pois armeijasta!?

väittelijä

Haluaisin kuulla mielipiteitänne, miksi naisten pitäisi pysyä pois armeijasta??

Pitäisi väitellä kyseisestä asiasta, ja mielipiteitä itselläni jo onkin, mutta haluaisin kuulla jotain rakentavaa ja tukea omia väitteitäni ja mielipiteitäni vielä vähän lisää.

Kiitos vastanneille!

23

2423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pataljoonaupseeri

      Miksi yleensä väitellä jo vakiintuneesta ja hyväksi koetusta käytännöstä?
      Suomalaiset naiset pärjäävät oikein hyvin miehiin verrattuna Suomen armeijassa. Miksikö?
      Naisten vapaaehtoinen asepalvelus on pari pykälää vapaaehtoisempaa kuin viesten asevelvollisuusaikainen palvelus. Armeijaan tulevat naiset ovat yrittäviä, heillä on keskimäärin parempi taustakoulutus, hyvä motivaatio ja terve näyttämisentarve ympäristölleen ja miehisille palvelustovereilleen. He pärjäävät kirjallisissa kokeissa oikein hyvin ja heistä valikoituu johtajakoulutukseen suhteessa suurempi osuus kuin miehistä.
      Lisäksi: naisten läsnäolo lisää myös miesten halua hyviin suorituksiin - näytetään noille naisille.....!

      Siis miksi meidän pitäisi edes keskustella asiasta, sillä ongelmaa ei ole. Päinvastoin.

    • Rita-Rauta

      Mietin kaksi kertaa että vastaisinko, mutta kuitenkin päätin vastata. Minä olen Kenttätykistön mittaus-upseeri ja 27 vuotias. Minutko joku ajaisi pois armeijan reservistä?

      Yritä. Minulla on 19 konepistoolia, yksi kivääri, kaksi haulikkoa ja kaksi revolveria. Patruunoita on noin 3600 kipaletta.

      Aja pois jos on ajajaksi.

      • muttei tykkimies... anteeksi tykkihenkilö

        Hän pyysi vissiin jotain muuta kuin estrogeeniä uhkuvaa pullistelua


    • Naisten nopea päätöksenteko... Aina ei ole aikaa jäädä miettimään asioiden useita eripuolia vaan joukkueen selviäminen on kiinni siitä kykeneekö johtaja tekemään nopeasti päätöksiä. Päättämätön johtaja ei ole hyvä johtaja.

      Nais-taistelijapari, kykeneekö se olemaan hiljaa vartiossa? Minä vaan kysyn...

      Jos komppanian verran miehiä on tiiviisti yhdessä pitkiä aikoja, mitä tapahtuu kun seassa on muutama nainen. pysyykö himot kurissa vai?

      Entä sitten pelkkä naisista koostuva joukko-osasto. 100 aseistettua naista vuoden päivät tiiviisti yhdessä.... vähintäänkin pelottavaa. Naisethan ovat luonnostaan kateellisia toisilleen... voi sitä selkään lyötyjen puukkojen määrää. Kuinka se purkautuu? Toimiiko sellainen yksikkö? Minä vaan kysyn

      Noh olkaa huoleti esimerkit ovat kärjistettyjä, Eikä kantani naisiin armeijassa ole suinkaan kielteinen. Noita minä käyttäisin aseina väittelyssä.

      Sitten vielä fyysinen koko. Aseet ovat suunniteltu miehen mitoille. Esim Tikka85 tai Dragunov puhumattakaan itkon kuljettamisesta.

      • ,,,..

        Noilla aseilla ei pitäisi olla kummoisia mahdollisuuksia voittaa väittelyä. Jotenkin surkuhupaisaa että tuollaisia kuulemma jotkut ihan vakavissaan pohti silloin kun eduskunnassa puhuttiin naisten asepalvelukseen ottamista. Esimerkiksi just niitä osaako naiset olla hiljaa vartiossa... miksei osaisi, eiköhän jokaisella (naisellakin) ole sentään itsesuojeluvaisto. Puhumattakaan siitä ettei kaikki naiset edes ole kovin puheliaita. Ja kyky tehdä päätöksiä nopeasti on hyvinkin yksilöllinen asia, ja on kouluttajien tehtävä valita johtajakoulutukseen ne joissa sitä johtaja-ainesta on.

        Eikö olekin hassua miten jotkut kuvittelee kaikki naiset keskenään samanlaisiksi ja sen pohjalta päättää voiko naisia ylipäänsä päästää tiettyihin tehtäviin... ottaa meinaan tosissaan päähän kun törmää sellaiseen joka ihan oikeasti ajattelee niin.


    • äsken a-studiossa

      Tervehti äsken telkussa jotain it-patteria.
      Sitten kun patterin sotilasrivistö vastasi äänekkäästi: hyvää huomenta R O U V A yliluutnantti - minun teki pahaa. Kuulin tuollaista ensi kerran ja minun tekee nyt pahaa.

      Kovasti puolustellaan että naiset armeisassa pärjää hyvin ja kirjallisissa tehtävissä menestyvät ja ovat motivoituneita j.n.e.
      Mutta mitä varten armeija on - se on sotaa varten.

      Ei miehet voi synnyttää, naiset pysyköön kotona. Muoti-ilmiö jonka takia hakataan valtavia rahasummia vuodessa täysin hukkaan.
      Mitä tekee nainen sodassa. Oi älä sota koskaan kuitenkaan tule suomeemme.
      Aito rannikkojääkäri itkee suomen menoa monessa muussakin asissa.

      • tuleva varusnainen

        Mitä pahaa siinä on, jos nainen on isänmaallinen, ja haluaa kantaa kortensa kekoon mahdollisen sotilaallisen kriisin varalle? Ei armeija tietenkään sovi kaikille naisille, mutta ei se sovi kaikille miehillekään. Niin moni jätkä menee nykyään sivariin, että on vain hyvä, jos naisita löytyy halua tämän vajeen paikkaamiseen.


    • matkustajamies

      Kävin Israelissa kauan ennen kuin ajatus naisista armeijassa oli herännyt Suomessa ja siellä näin naisia armeijan vihreissä, MUTTA he eivät osallistu taistelutehtäviin. Heillä on aivan omat kotkotuksensa. Miksei Suomessa voisi olla erikseen naisten osasto? Onhan naisilla omat vankilatkin. Jos kerran naiset ja miehet on niin tasa-arvoisia, niin miksi vankiloissa he ovat eri karsinoissa? Jos kerran ei ole mitään eroa mies tai nainen, niin mennään sitten niin mielettömän pitkälle, että seinä tulee vastaan.

      • pelko

        vuonna 1978 -79 työskentelin osapuolten välissä rauhantyötä tekemässä (israel - Egypti), israel tarkoituksella pienellä koska en tunnusta sitä terroristimaata . näin iipponaisia ofiran lentokentällä ja minua kiihotti ne seksuaalisesti. Sitten kun katsoin niitä lähempää niin niiden ylevä katse muljahtelevat silmät ja isot nenät sai kiihkoni laskemaan. Kyllä niillä oli oikein pyssyt ja kaikki mutta en tiedä sitten tosipaikan tullen mitä ne teki.
        Minä arvostan naista siinä missä on naisen paikka. Riitta Väisänen on idolini jos sellaista sanontaa voi käyttää, hän on oikea nainen.
        Arvostan kaupunkilais-naista, maatalon emäntää. Mutta että naiset armeijassa tasavertaisessa taistelukoulutuksessa miesten kanssa, se on teeskentelyä ja vain tasa-arvopellejen kotkotusta.
        Olen aivan varma että tosipaikan tullen ollaan sitten etulinjassa, (jos maasotaa nyt koskaan käytäisikään taktisesti sillälailla kun sitä opetetaan) ja tulee esim tilanne jossa komppanian päällikkö joutuu lähettämään tunnustelijan. Hän ei laita tunnustelijaksi naista jota hän viime yönä nussi tai joka muuten vain on hänen mielitietty. Tosipaikan tullen päällikkö siis mies ei laita naista alttiiksi tulelle ja jos se sitten haavoittuu niin miten siihen suhtaudutaan, montako miestä se sitoo että pelastetaan tuo nainen koska hän on kuitenkin nainen ja tarvitsee naisen kohtelun, eli pois täältä miesten hommista kotiin tervehtymään jossa voisi synnyttää uusia sotilaita. Hei herätkää.


      • Pro-Staff

        Käsittääkseni myös Yhdysvaltain armeijassa naiset eivät osalistu varsinaisiin taistelutehtäviin, vaan toimivat sodassakin muunlaisissa tehtävissä. Saa toki tämän väitteen oikaista, jos parempaa tietoa on.
        Kun Suomessakin nykyarmeijan tehtäviä ja toimintoja miettii, niin kyllähän siellä on vaikka kuinka paljon paikkoja, jossa naiset pärjäävät siinä missä miehet. Perinteinen korpitetsaus nyt on saanut väistyä teknologian tieltä monella sektorilla.
        Toki armeijassa edelleen on monia fyysisesti vaativia paikkoja ja tehtäviä, joissa en usko naisten pärjäävän, vaikka kirjoituspyödän takaa jotkut muuta väittävätkin. Mutta eipä niissä pärjää suuri osa tämän hetken varusmiehistäkään, kun ovat kunnolltaan täyttä paskaa.

        Omassa yksikössäni oli naisia 15, joten tästä asiasta voisin kyllä keskustella paljon enemmänkin, jos joku alkaa väitteitä esittää pelkältä tunnepohjalta..


    • Totaali II

      Kyllä naisilla pitää olla mahdollisuus mennä armeijaan ja hankkia itselleen sotilasura, mutta myös miehillä pitää olla yhtäläinen mahdollisuus olla menemättä, kuten naisilla tälläkin hetkellä.

      Tasa-arvolaki on pahassa ristiriidassa tässä asiassa.

    • täällä

      jos kiinnostaa niin käy katsomassa myös feministipalstalla olevia kirjoituksia kys.aiheesta.

    • Paikanvaihtaja

      Mä ainakin voisin antaa oman paikkani jollekin naikkoselle!

    • soturi

      sota kentillä miehet raiskaisivat ja tappaisivat naiset.turha ruveta selittään juttuja kunniasta tai muusta sellaisesta.sota on julmaa...naiset voi aivan vapaasti käydä armeijan,ja hankkia sotilasuran.mutta sodan aikaisten tehtävien pitää olla jotain muita kuin sotiminen.

      • ,,,..

        Ja siviilinaisiako ei muka ole tapettu ja raiskattu sodissa?


    • Anonyymi

      Naiset ei tule pärjämään oikeissa taisteluissa...eivätkä miehet tosipaikan tullen luotanaisjohtajin. Naispuolinen upseeri ESIMon suurempi vitsi kuin heikoinkaan varusMIES.

      • Kokemuksen syvällä rintaäänelläkö nostat kuolleen threadin?

        Ei ole mitään eroa, tai häpeäksesi miesten tappioksi naisen taistellessa.


    • Anonyymi

      Tiedoksi kaikille Suomen naispuolisille upseereille: Te olette pelkkiä puolustusvoimien rauhan ajan pr mannekiinejä joiden ei todellisessa sodassa anneta johtaa yhtään mitään. Ja tämä viesti on erityisesti kejun alussa isotelleelle tykistö "upseerille."

      • Anonyymi

        Otetaan nuoret miehet armeijasta pois ja laitetaan nuoret siideriperseet tilalle kun niin tykkäävät leikkiä, laihtuisivat edes jonkun verran...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otetaan nuoret miehet armeijasta pois ja laitetaan nuoret siideriperseet tilalle kun niin tykkäävät leikkiä, laihtuisivat edes jonkun verran...

        Kannatetaan! Lisäksi naiset saavat kantaa kunniavieraidemme laukut Tornio rajalta :)


    • Anonyymi

      Naiset olisivat sodassa myös turvallisuus riski koska ei voida olla varmoja tottellisivatko miehet naisjohtajia. Jalkaväkeen naiset ovat aknsainvälisten tutkimustenkin mukaan sopimattomia. On lisäksi moraalisesti arveluttavaa että joku pienten lasten äiti voidaan pakottaa rintamalle mikäli hänellä on sodan ajan sijoitus.

    • Anonyymi

      "vuonna 1978 -79 työskentelin osapuolten välissä rauhantyötä tekemässä (israel - Egypti), israel tarkoituksella pienellä koska en tunnusta sitä terroristimaata . näin iipponaisia ofiran lentokentällä ja minua kiihotti ne seksuaalisesti. Sitten kun katsoin niitä lähempää niin niiden ylevä katse muljahtelevat silmät ja isot nenät sai kiihkoni laskemaan. Kyllä niillä oli oikein pyssyt ja kaikki mutta en tiedä sitten tosipaikan tullen mitä ne teki.
      Minä arvostan naista siinä missä on naisen paikka. Riitta Väisänen on idolini jos sellaista sanontaa voi käyttää, hän on oikea nainen.
      Arvostan kaupunkilais-naista, maatalon emäntää. Mutta että naiset armeijassa tasavertaisessa taistelukoulutuksessa miesten kanssa, se on teeskentelyä ja vain tasa-arvopellejen kotkotusta.
      Olen aivan varma että tosipaikan tullen ollaan sitten etulinjassa, (jos maasotaa nyt koskaan käytäisikään taktisesti sillälailla kun sitä opetetaan) ja tulee esim tilanne jossa komppanian päällikkö joutuu lähettämään tunnustelijan. Hän ei laita tunnustelijaksi naista jota hän viime yönä nussi tai joka muuten vain on hänen mielitietty. Tosipaikan tullen päällikkö siis mies ei laita naista alttiiksi tulelle ja jos se sitten haavoittuu niin miten siihen suhtaudutaan, montako miestä se sitoo että pelastetaan tuo nainen koska hän on kuitenkin nainen ja tarvitsee naisen kohtelun, eli pois täältä miesten hommista kotiin tervehtymään jossa voisi synnyttää uusia sotilaita. Hei herätkää." Oikein! tähän ei ole paljoakaan lisättävää. Paitsi että tuosta Israel siasta en välttämättä ole samaa mieltä.

    • Anonyymi

      Yli 1000 tyttöä ja naista on suorittanut RUKOON viimeisen 25 vuoden aikana...osa suoriutunut varmaan ihan kohtalalaisesti....mutta selvää on että jokaiselle naisen saamalle ruk kurssi paikalle olisi löytynyt kyvykkäämpi,osaavampi,ja sopivampi mies. Ja sitten vielä se täydellinen useimmissa täydellinen auktoriteetin puuttuminen. Naisille sopisi paremmin omat huoltoyksiköt joissa olisi vain naisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1185
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      15
      1091
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      32
      1034
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe