Minkä tyyppisiä/merkkisiä tulppia suosittelette kokemuksen pohjalta käyttämään 9k 2.0lpt:ssä jossa on steg1 ja mikä olisi hyvä vaihtoväli.
Trionic:ssahan tulpat toimii myös nakutusanturina.
mitkä tulpat steg 1:een
8
731
Vastaukset
- 9k
Kysyin asiaa viikko sitten Speedpartsilta. 2,0 LPT Steg 1 , pitäisi käyttää ainoastaan NGK BCPR7ES-11.
- 9000T16
Mitähän tulppia minun tulisi käyttää ?
Saab 9000 T16 -89 DI/APC - 9tona
9000T16 kirjoitti:
Mitähän tulppia minun tulisi käyttää ?
Saab 9000 T16 -89 DI/APCngk:n tulpat DI:hin!!!
boschin korvaava tulppa särkee DI:n kasetin.
- NG900T
eli NGK:sta puhutaan... ja ne miljoonan elektrodin tuning-tulpat taitaa olla yhtä tyhjän kanssa.
DI -moottoriin ei kannata laittaa mitä tahansa tulppia ja on ainakin kukkaron kannalta suotavaa käyttää oikeanlaisia tulppia, DI kasettia ajatellen. Uusi maksaa noin ~1000 rahaa vanhaa kunnon valuuttaa. Tulpasta pitää löytyä R -merkintä, eli resistanssiominaisuus. Lämpöarvokin on syytä olla kohdallaan, turboissa se on 7, tosin merkistä riippuen 7 voi tarkottaa 6:n verrattaessa lämpimämpää kun ngk:ssa 7 on kylmempi. Resistanssin puuttuminen kuumentaa sytkäkasetin keloja ja voi vaurioittaa sitä ja aiheuttaa siten ennemmin tai myöhemmin häiriöitä, taikka lopettaa yhteistyön kokonaan ja tielle jättää. siks mulla on kakkoskasetti takakontissa :)
BCPR7ES-11 (tavallinen) tai BCPR7EV-11 (platina)
taitaa käydä kaikkiin trionic saabeihin.
Tavalliset kulahtaa platinoita nopeemmin, mutta ei ne mitään maksakkaan. - Achilles Viggen
Ohjekirjasta löytyy oikea tulppa, NGK. Virittelijät ja kaiken maailman "tuunajat" heittelevät ilmoille milloin mitäkin mutu-juttuja tulpista ja niiden lämpöarvoista, mutta todellisuudessa ohjekirjan antama tulppa pelaa turbossa lähes riippumatta ahtopaineesta tai ruskutusannoksesta. DI:n kanssa ei yleensä pidä lähteä tulpilla leikkimään ellei koe pakottavaa tarvetta ostaa uutta DI-yksikköä. Tosin tuhoisampaa kuin väärät tulpat on lika... eli varsinkin vanhemmissa autoissa olisi syytä pitää visusti huoli ettei yksikön koloon vuoda öljyä ja yksikkö ole yltä päältä pöly-öljy-tatinassa. Yksikkö ei siedä läpilyöntejä suoraan maihin.
Tulppa ei todellakaan toimi nakutusanturina... eihän se edes ole teknisesti mahdollista... en oikein ymmärrä mistä tälläinen sitkeä huhu on lähtenyt liikkeelle.- Pevi
Kyllä muuten toimii nakutusanturina trionic:ssa. Tulpan kärkeen johdetaan 80V jännite kun tulpalle ei viedä kipinää. Detonaatiossa pytyn seos ionisoituu, jolloin se lähtee johtamaan sähköä tulpan kärjen ja maan välille muodostuu sähkövirta, jonka trionic tunnistaa nakutukseksi. Tämän vuoksi trionic "puhdistaa" tulpat ajon jälkeen, joka kuuluu selvänä sirinänä.
Laita sähkopostiosoitteesi, niin lähetän yksityiskohtaisemman selvityksen. - Achilles Viggen
Pevi kirjoitti:
Kyllä muuten toimii nakutusanturina trionic:ssa. Tulpan kärkeen johdetaan 80V jännite kun tulpalle ei viedä kipinää. Detonaatiossa pytyn seos ionisoituu, jolloin se lähtee johtamaan sähköä tulpan kärjen ja maan välille muodostuu sähkövirta, jonka trionic tunnistaa nakutukseksi. Tämän vuoksi trionic "puhdistaa" tulpat ajon jälkeen, joka kuuluu selvänä sirinänä.
Laita sähkopostiosoitteesi, niin lähetän yksityiskohtaisemman selvityksen.Jos näin on niin minulta on mennyt asia täysin ohi korvien... periaatteessa mitä selitit pitää kyllä täysin paikkansa, autodetonaation voisi tuolla tavoin tunnistaa. Ainakin vanhemmissa moottoreissa (LH-Jetronic DI) oli myös varsinainen nakutusanturi, uudempiin koneisiin en ole vielä (onneksi) joutunut niin läheistä tuttavuutta tekemään.
Jos viitsit niin pistä tarkempi sepustus osoitteeseen [email protected] - Haza
Achilles Viggen kirjoitti:
Jos näin on niin minulta on mennyt asia täysin ohi korvien... periaatteessa mitä selitit pitää kyllä täysin paikkansa, autodetonaation voisi tuolla tavoin tunnistaa. Ainakin vanhemmissa moottoreissa (LH-Jetronic DI) oli myös varsinainen nakutusanturi, uudempiin koneisiin en ole vielä (onneksi) joutunut niin läheistä tuttavuutta tekemään.
Jos viitsit niin pistä tarkempi sepustus osoitteeseen [email protected]Haluatko kertoa mikä (9k?) ja minkänäköinen se saabisi on? Ihan uteliaisuuttani kyselen, kun samassa koulussa näköjään ollaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908647
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482479Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382243