istukka allaalla

ekakertalainen84

menossa viikko 16..eli 15 0..
mulla huomatiin istukan olevan liian allaalla eilen yönä sairaalassa..jouduin sinne kun olin viettämässä aikaa ystäväni kanssa baarissa ja hullu mies jyräs kyynärpäällä suoraan alavatsaani..olin siin kiireen vilkkaa mennyt sairaalaan ja ONNEKSI lapsi oli kunnossa..

mutta ultrassa näkyi että istukka on liian alhaalla..sanovat kutsuvasa minut takasin viikolla 20 vielä varmistamaan asian..unohin keskenmenopelon tuottaman järkytyksen takia ja myöhemmin ,lapsen voidessa hyvin,helpotuksen takia kysyä mitä tarkottaa ku istukka on liian alhaalla?

ois tuon nyt lyhyemminki voinu kysyä..mut jos jollai on kokemuksia..kiitos

7

1395

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!!!!!!!!

kannattais olla varmaan menemättä baariin raskaana ollesa........ eiköhän sinne sit taas ehdi joskus......

• ahdasmielinen

sä voit tietysti homehtuu kotonas jos haluut..voit vaikka mennä ompelee jotai verhoo tai jotai..mut älä tuu niille urputtaa jotka haluu pitää hauskaa selvin päin ja tupakoimatta baarissa..se ei oo sun asias moralisoida..

musta ekakertalainen ei tehny mittää väärää..sä varmaa ajattelet et jos on liian lyhyt hame päällä ni totta kai sillo miehet saa raiskata..hölmö oot sanon minä..

• Michelle

Nyt en ihan täydellisesti osaa selittää istukkajuttuja, mutta ymmärtääkseni istukkasi on kokonaan tai osittain kohdunsuun edessä. Se tietenkin haittaa alatiesynnytystä. Mutta istukka voi ilmeisesti kuitenkin siirtyä itsekseen paremmalle paikalle, ja tätä haluavat nyt seurata. Näin olen asian ymmärtänyt... Joku varmaankin korjaa, jos ihan hukassa olen!

• lääkäriopiskelija

Heip.

Eli sulla on todennäköisesti etinen istukka kokonaan tai osittain tai melkein.

Etinen istukka tarkoittaa sitä, että istukka on kokonaan tai osittain kohdunsuun päällä, tai ainakin liian lähellä. Koska olet vielä noin raskauden alussa, sinulla ei välttämättä enää loppuraskaudessa istukka ole kohdunsuun päällä. Ja tämän asian nyt haluavat vielä tutkia.

Etinen istukka on noin 0,5%:ssa loppuraskauksista. Raskauden puolivälissä jopa 30%:lla. Raskauden edetessä istukka nousee ylemmäs.

Jos sinulla on etinen istukka vielä loppuraskaudessa, tyyppi (reunaetinen, osittainen, täydellinen) vaikuttaa synnytystapaan. Etisistukka voi alkaa vuotaa loppuraskaudessa, eli lisääntynyt verenvuotoriski on se ongelma näissä.

Todennäkäisesti kohdallasi homma tulee menemään niin, että polilla seurataan, nouseeko istukka raskauden edetessä ylemmäs, ja jos nousee, niin siirryt taas normaaleihin neuvolaseurantoihin mutta jos ei nouse, niin sinua seurataan edelleen polilla ja tarvittaessa hoidetaan jos tulee vuotoa. Reunaetisessä tyypissä alatiesynnytys voi onnistua, mutta keisarileikkaus sitten näissä muissa.

Mutta kuten edellä esitin, niin etinen istukka loppuraskaudessa on harvinainen, sinun vaiheessa vielä hyvinkin yleinen.

Tsemppiä. Ja varohan niitä hulluja miehiä nyt. Ethän muuten tupakoi? Se heikentää istukan verenkiertoa ja sitä kautta vauvan hyvinvointia.

• myös

Eli minulla oli myös istukka alhaalla, huomattiin n. rv 20 ultrassa. Kävin vasta (rv 30) kontrolliultrassa, ja se oli noussut ihan "normaaliksi". Minulle sanottiin, että on hyvin harvinaista, että istukka ei nousisi, mutta jos se ei nouse, se tarkoittaa vaan sitä, että et synnytä alateitse vaan lapsi leikataan.

• rv 28

"olin siin kiireen vilkkaa mennyt sairaalaan..."
      Tämä jäi vähän vaivaamaan: etkö muista miten menit sairaalaan..?

Ethän juonut/tupakoinut baarissa? Mitään estettä baarielämälle ei muuten raskauden aikana ole (moralisoijille tiedoksi). Kovin tupakansavuisia paikkoja kannattaa välttää ja juoda ei tietenkään saa.

Istukan sijainnista: Luultavasti ei mitään syytä huoleen. Mulla huomattiin rakennultrassa rv 19 istukan olevan lähellä kohdunsuuta. Mitä todennäköisimmin se on aiemmin ollut kohdun suulla ja lähtenyt kohdun kasvaessa nousemaan ylöspäin. Jatkossa on todennäköistä, että nousee vielä ylemmäs. Näin mitä luultavimmin myös sinulla tulee käymään. Ja onneksi nykyään etinen istukkakaan (mikä siis on harvinainen!) ei ole valtava riski.

Onnellista odotusta!

• ei ei ei

en ollut juonut paitsi limpparia eli keltasta jaffaa..sitä olin juonut liikaakin..

menin ystäväni kyydissä keskussairaalaan..ohitin sen tuolla "olin siin kiireen vilkkaa mennyt sairaalaan..." kommentoinnilla koska se oli asian kannalta (istukka) täysin merkityksetön..
        että todellakin muistan miten menin sinne ja miten tulin pois ja mitä siellä tehtiin..(epämukavaa)
        toivottavasti tämä selvensi asiaa=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7748
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3722
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1160
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      973
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe