Uusi levy liian synkkä?

Annika

Olen nyt kuunnellut pariin kertaan tuon uuden levyn, ja tuntuu, että Precious on ainoa todella hyvä biisi levyllä. Jotenkin levy on vähän liian synkkä minun makuuni, ja verrattuna moniin muihin DM:n levyihin. Itse kun tykkään melodisista biiseistä, joissa on vähän potkuakin.
Näin ensikuulemalla voisin sanoa, että esim. Exciter oli parempi levy mielestäni. Tällä levyllä tempo on liian monessa biisissä aika hidas ja raskas.. harmi. :(
Mutta maaliskuun keikkaa odotan silti kuin kuuta nousevaa, viime keikoilta tiedän että biisivalikoima on laaja. :)

10

1092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SisterOfNight

      En oo vielä saanut levyä tai kuullut kuin pari kipaletta. Samaa silti vähän uumoilen itsekin, että entäs jos se onkin liian synkkä? Toisaalta, synkkyyden sijaan enempi arveluttaa ajatus brittikitarapopvaikutteista, se kun ei oo lempilajeja. Lopputulos on kuitenkin Modea, mutta onko hyvää Modea, se jää vielä kuultavaksi.

    • patu

      Mielestäni levy on kohdennettu enemmän ns. vanhemmille faneille... joiden lempi piisejä eivät ole, Feel you, Personal Jesus, jne. rok piisit.

      • Foxy

        Oon kuunnellut tulevalta levyltä Precious-biisiä muutamaa muuta ja mielipiteeni on, että tämä levy on Deppareitten paluu kultaiselle 80-luvulle sinne omille juurilleen; mutta se ei ainakaan musta oo mitenkään huono juttu - ihan cool! Syntsat soi niin kuin aikanaan..Kyllähän tätä levyä on jo odotettukin Exciterin jälkeen!


      • VeryOldFan
        Foxy kirjoitti:

        Oon kuunnellut tulevalta levyltä Precious-biisiä muutamaa muuta ja mielipiteeni on, että tämä levy on Deppareitten paluu kultaiselle 80-luvulle sinne omille juurilleen; mutta se ei ainakaan musta oo mitenkään huono juttu - ihan cool! Syntsat soi niin kuin aikanaan..Kyllähän tätä levyä on jo odotettukin Exciterin jälkeen!

        Jee, tätä on tosiaan odoteltu ja vieläpä näitä 80-luvun fiiliksiä. Itselle DM kolahti 22 vuotta sitten. Tykkään lätystä kovasti, ei mitään nikottelua. Tarkoitan, että aikanaan joku SOFAD tuntui aluksi aika "rankalta" ja liian rokilta. Ei ihan heti kolahtanut, mutta nythän se on siinä samassa kastissa kuin muutkin DM-tuotokset.
        Kuulin aika vängän jutun yhdeltä toiselta fanilta (ystävä). Heillä kotona on kriisi, koska esikouluikäinen lapsi ei pääse mukaan konserttiin, josta on kuullut puhuttavan! Äitinsä ei edes ajatellut ottaa jälkikasvua Helsingin reissulle. Muksu on tietenkin kuullut Deppareita jo äitinsä kohdussa ollessaan, vaikka nyt tämän lapsen musamaku menee enemmän lastenlauluosastolle Ellan ja Aleksin ja Fröbelien suuntaan. Precious on kuulemma paras video, sitten Personal Jesus ja Halo. Pellet ja hepat rulaa ;). Yksi vielä: toisen DM-fani -ystäväni poika ei meinannut oppia enkan tunnilla sanaa "enjoy", joka oli "ensoi" tai "insoi" pojan mukaan. Arvatkaapa, miten sanan oikea lausuminen meni perille? OIKEIN!


    • The Silence

      Ehei.. ei ole synkkä. Koskettava kylläkin !
      Tästä löytyy taas sitä -
      "kuninkaana vuorille kiipeämisen makua" :)

    • SisterOfNight

      mutta siitähän me digataan, eikö ;) Olen kuunnellut vain kertaalleen levyn läpi, mutta kyllä yleiskuva on hiukan sellaiseen toivottomaan synkkyyteen päin. Yleensä Moden biiseissä synkkyyden vastapainoksi haetaan siihen lievitystä ja sitten on vielä sellainen toivon sädekin olemassa. Tällä levyllä on totisesti pain and suffering viety n:nteen potenssiin. Täysikuu oli suorastaan tilauksesta mollottamassa taivaalla tätä kuunnellessa, se sopii hyvin levyn tunnelmiin.

      Synkkyys ei tarkoita, että levy olisi kamala. Päin vastoin!!! Jos kevyellä eka kuuntelulla jää koukkuun jo useaan biisiin, se ei taatusti jää keräämään pölyä. Nothing's Impossible on aivan järkyttävän hieno biisi!!!!!!!!!!!!!!!! Way to go, Dave!

      Hiukan ehkä häiritsi tietty epätasaisuus: jotkut biisit tuntuivat täydellisiltä, joku oli ehkä liikaakin tehty (Precious), joissakin jotka ei heti iskenyt tuntui ne sovitukset ehkä liika erikoisilta? Olisko sittenkin pitänyt käyttää vähän lisää aikaa joidenkin hiomiseen?? En tiedä.

      Arvaanpa, että keikkasetin arvailusta tulee mieluinen ja visainenkin probleemi :)

      • pihkis

        ...tämä uusi levy on ihan helvetin hyvä!! ekan kerran kun kuunteli niin ajatteli sen olevan liian synkkä jopa depeche mode -akselilla ja liian rankka, mutta nyt kun sen on kuunnellut jonkun 4 kertaa läpi niin joka kerralla paranee! tällä levyllä on sopivasti uutta ja vanhaa: elektronisempaa depparia tuoden mieleen kasariajat mutta nykyaikaan päivitettynä ja kitaratkin on mukana. loistavia biisejä ainakin a pain that i used to, suffer well, sinner in me, precious, nothing's impossible, damaged people, lilian ja loputkin on hyviä! davekin parantanut biisintekoaan soololevynsä jälkeen. tiedä vielä mihinkä lokerikkoon tämä lopulliseti asettuu depparilevyjen paremmuudessa mutta veikkaisin parempaan puolikkaaseen!


    • .....

      Huippu levy, joka vain paranee kuuntelujen myötä!

      • ViBES

        Yhdyn edelliseen.


    • SisterOfNight

      Olen nyt kuunnellut levyä aika paljon ja alkuperäinen vaikutelma on pysynyt. Synkkä on, mutta hyvä levy. Ainoastaan yksi biisi jättää hiukan ahdistavan olon. The Darkest Star ei jostain syystä iske. Mennäänkö siinä liian syvälle toivottomiin fiiliksiin, niin etten jaksa uskoa toiveikkaaseen tekstiin? Tai sitten iskee tikarin liian syvälle omaan rintaan? En tiedä. Mainio levy. Preciousiin olen kyllästynyt jostain syystä. Siitä puuttuu se jokin. Tehtiinkö siihen liian listapoppissoundit vai olenko vain kuullut sen liian monta kertaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe