Pyykö huono riistalintu?

pyymies

Olen vasta nyt alkanut panostaa pyyn metsästykseen. Metsästän vasta kolmatta vuotta, mutta tiedän silti pyyn käyttäytymisestä ja sen elinympäristöistä paljon. Saaliiksi olen saanut mukavat viisi pyytä ja myös tietenkin muita riistalintuja. Eniten minua ärsyttää se kun jotkut metsästäjät sanovat pyytä huonoksi riistalinnuksi sen koon takia. Minusta juuri pyyssä on kanalinnuista paras liha. Ja pyyn metsästykseen tarvitaan taitoa ja tietoa siitä. Se on hankala lintu kokemattomalle juuri siksi, koska pyy asustaa tiheissä kuusimetsissä. No mitäs mieltä sinä olet pyyn metsästyksestä. Kerro mielipiteesi ois hauska tietää. Kerro myös kokemuksia ja vinkkejä.

9

2776

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pillittäjä

metsästyspalsta on erikseen. pyyn metsästys ei ole luonnonsuojelua.
      sen verran kuitenki sanon että helppoa hommaa pillin avulla tuo pyyn metsästys.

• pyymies

ohho niin onki väärä paikka

• laikaman

Kyllä pyy on ihan mukava lintu. Yksi laikani osasi niitä käsitelläkin.
        Minä en taida käsittää mikä on luonnonsuojelua. Metsästyksen ja luonnonsuojelun välullä ei ole tistiriitaa. Vaatimaton luonnon ehdoilla eläminen on minusta luonnonsuojelua. Metsästyssafarit kaukomaille eivät sitä ole. Kuin ei myöskänn muu turha turisteilu.

• Erämies!

Pyyn pillitys on kyllä mukavaa metsästystä. Eikä saaliin saaminen ole pääasia. Väite pyyn pillityksen helppoudesta on kyllä väärä.

Itse metsästelen pääasiassa kuusivaltaisissa metsissä ja monesti pyy on kyllä tullut parikymmenen mtrin päähän mutta jäänyt ampumatta koska tiheät kuuset ovat estäneet näkyvyyden.

Nyt kun lehdet ovat pudonneet niin kannattaakin etsiä lepikkopuskia kuusimetsän vierestä pyiden reviirillä ja alkaa pilittää siellä. Pyyt eivät osaa aina huomioida joutuvansa näkösälle lehtien puuttuessa.

Itse olen myös havainnut illan olevan usein tehokkaan pillitysajan. Pyyt eivät aina välttämättä edes vastaa pillin ääneen mutta tulevat katsomaan pillittäjää saman tien.

Maultaan pyy on erittäin mieto. Syön kyllä pyitä mielelläni mutta arvostan riekkoa ja teertä enemmän koon ja voimakkaaman riistanmaun takia.

• erä
        Erämies! kirjoitti:

Pyyn pillitys on kyllä mukavaa metsästystä. Eikä saaliin saaminen ole pääasia. Väite pyyn pillityksen helppoudesta on kyllä väärä.

Itse metsästelen pääasiassa kuusivaltaisissa metsissä ja monesti pyy on kyllä tullut parikymmenen mtrin päähän mutta jäänyt ampumatta koska tiheät kuuset ovat estäneet näkyvyyden.

Nyt kun lehdet ovat pudonneet niin kannattaakin etsiä lepikkopuskia kuusimetsän vierestä pyiden reviirillä ja alkaa pilittää siellä. Pyyt eivät osaa aina huomioida joutuvansa näkösälle lehtien puuttuessa.

Itse olen myös havainnut illan olevan usein tehokkaan pillitysajan. Pyyt eivät aina välttämättä edes vastaa pillin ääneen mutta tulevat katsomaan pillittäjää saman tien.

Maultaan pyy on erittäin mieto. Syön kyllä pyitä mielelläni mutta arvostan riekkoa ja teertä enemmän koon ja voimakkaaman riistanmaun takia.

asiaa tuo edellinen kirjotus... pyy on vaikee metsästettävä,itse olen metsästäny nyt kaks vuotta(viime vuoden ilman korttia ja tänä vuonna omalla haulikolla kortin kera)viime vuonna en saanu muutako yhen pyyn ilman pilliä mut täytyy sanoo et ne lähti eestä kymmeniä kertoja mut harvon vaa kerkes niitä nähä. tänä vuonna 3pyytä ja muuta riista. yks pyy pillillä ja kaks hiipimällä toinen kerkes lähtee jo lentoo mut puotin siitä...

• antti vaajanen

hei olen 12 vuotias poika joka tykkää käydä mesästä -mässä pyytä. Tänään oli isän ja kaverin kanssa metsästämässä pyytä ja muita eläimiä perkasin tänään ensimmäisen lintuni. pyyn suolet olivat aika ällöttävän tuntuiset mutta kyllä siihen tottuu.Minulla oli oma puuko mukana se eiole kovi -iso.Meiltä kuoli hihan toissa päivänä koira essi mutta eilen haimme suomen ajokoiran se on puhdasrotuinen.Sen nimi on Nipa missä sä asut lähetä vastaus sitkun kerkiät heippa.

• pyymies

Juu hyvä että sait pyyn ja siitä se sitten alkaa. Ens kerralla se voi olla joku muu vaikka teeri tai metto tai seitten vaikka pyy, mutta muista se että kanalintuko kanalintu ja kaikki on yhtä tarkeitä tai hyviä olkoon sitten iso homenokka metso tai vaan vaikka se pyy. Parempi pyy pivossa ku kymmenen oksalla eikö näin =) Asun täällä Rovaniemen maalaiskunnassa. On ympärillä hyviä kanalintu paikkoja. Mulla itellä on muuten koirana karkeakarvainen mäyräkoira se ei normaalisti jaksa kiinostua linnuista mutta kun kouluttaa sen oikein niin jo juoksee lintujen perään.

• PYYN METSÄSTÄJÄ

Metsästän pyytä PARHAAN riistalinnun lihan vuoksi.PYYTÄ on mukava pyypillillä houkutella ja kuunnella pyyn pientä rapinaa kun se tulee maatapitkin lähemmäksi. Ja kun näen PYYN niin ei muuta kun haulia. Itselläni on VALMET 412S ja panokset lyijyä 2,00mm-3,50mm. PYYSSÄ ON PARAS LIHA SILLÄ VAIKKA SE ON PIENI. MUTTA KUN SEN TEKEE OIKEIN NIIN SE ON MUREAA PURTAVAAA!!!!!!!

• pyymies

tätä mieltä olen minäkin. Tänä vuonna tullu jo viis pyytä ja rutosti lisää kokemuksia ja tietoa pyystä. Siinä alkaa sydän tykyttämään ku kuulee kuinka pyy viheltää lähellä jossain sekametsässä. Sitten ku se vielä pörähtää puuhun ja sen saa haulikon hollille....aijaiai

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4568
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3493
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2093
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      106
      1307
    Aihe