pyy

pyymies

Pyyn metsästys on mielestäni hauskaa ja jokseenkin haastavaa. Vaikka pyy onkin utelias lintu ja tulee helposti luokse, on sen pyytämisessäkin kikkansa. Hyvä osaava metsästäjä saa maukkaan pyyaterian vaivattomasti, mutta ammattitaitoisesti. Pyyn liha on maukkainta kaikista kanalinnuista mielestäni. Yhdestä pyystä saa maukkaan kastikkeen, vaikka seitsämälle hengelle ja oli muuten maukasta. Jotkut sanovat pyytä helpoksi ja siksi sellaiseksi saaliiksi että sitä ei kannata metsästää. No on sen metsästys jokseenkin helppoa pillillä mutta silti jokseenkin vaikeaa tiheässä kuusikossa, pyy kun osaa piiloutua aina kuusen väärälle puolelle ja aina lähtee lentoon kuusen takaa. Itselläni on kahdessa vuodessa kertynyt kuusi pyytä mikä ei ole hirveä määrä, mutta jokainen pyy on minulle erillainen metsästys kokemus. Joten metsästäkää myös pyitä se voi olla hauskaakin kun siitä osaa nauttia oikealla tavalla. (Kertokaa omia kokemuksia ja vinkkejä myös.)

2

1197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metsästäjä-------

Pyy on todellas hyvänmakuinen lintu! Paljonhan siinä ei lihaa ole, mutta sitä parempaa! Itse kyllä ammun pyitäkin. Jostakin syystä tänä syksynä ovat olleet tosin tavattoman arkoja(johtunee metsästysalueeni useista hakkuista)
      Mutta pari vuotta takaperin ammuin niitä aivan hävettävän isoja määriä, puhutaan siis kymmenistä linnuista samana syksynä. Mitä kun pari kertaa vislasi pilliin niin heti oli vähintään yksi pyy. Ja istui niin hyvälle hollille että ei muuta kun kops!
      Paras on että olen ampunut kaksi pyytä samaan puhun yhdellä kertaa! Toinen jäi istumaan puuhun kun toisen ammuin! :) Pyy on todellakin tyhmin kanalintu, seuraavana tulee ehkä akkateeri, joka paljon paljon useammin esim. ukkoteertä jää puuhun istumaan ammuttavaksi.

• Haverisen Jokke

Todellakin pyy on hieno metsästyksen kohde. Mikä se on istahtaa viileän usvaisena aamuna kaatuneen kelon rungon päälle kuusikon puro notkelmaan ja kaivaa pilli taskusta ja eikun viheltämään. Tosiaan helppo metsästettävä ja näin ollen olenkin aina metsästys alueellani vaihtanut uuteen vihellys paikkaan kun yksi on erehtynyt eräksi. Ei liikaa uroksia samalta alueelta ettei vallan tyhjene. Täällä pohjois-hämeessä on todella runsaat pyy kannat ja saalista riittää varmasti. Tänä syksynä vain ovat olleet vaisuja johtuen varmaan pitkään jatkuneesta lämpöaallosta. .....ja kymmenen oksalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      44
      3126
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1917
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1900
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      78
      1680
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      18
      1502
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1388
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      26
      1322
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1319
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1147
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      110
      1123
    Aihe