Husqvarna 346 XPG

Tero

Kokemuksia kyseisestä sahasta?

19

20900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyntiin

      ainakin 12 kertaa ja hiki tulee ennenkuin starttaa. Tyyppivika huskyissä. Ei korjaannu oli saha uusi tai vanha,kokemusta on.

      • ANTTI P

        Paskaa.


    • Peltsi

      Se on ammattisaha.
      Olen jonkun sata mottia sahannut sahalla ja velipojat samanverran. Käy kuin kello ja hyvä sahata. Kierroksia löytyy ja kiihtyy hyvin. Vanha saha 026 stihl ja siihen verrattuna käyntivarmempi, taloudellisempi, parempi kiihtymään ja ilmanputsari pysyy puhtaana kauemmin koska siinä on air injection eli sama kuin jonseredin turbo. Vanhaan malliin parannusta on tullut kopan pikalukitteissa, on tosi nopea aukaista ja kestää kyllä. Ilmansuodatin helppo ottaa irti, mutta aika hempula kiinnitys siinä on. Onneksi uusi suodatin ei maksa kuin 15 euroa.

      Kerran oli ihme vika kun ei ollut kaikki tehot kotona. Kaasarin kurkun ja pytyn välinen kumi oli hajonnut. Ei ollut kyllä kallis silti.
      Jos vertaa esim 242:seen tai 254:seen niin parannusta on tullut ketjun kiristämisessä joka tapahtuu siis laipan sivusta. Virtakatkaisija on toisaalta parempi koska ryypyn vetäminen päälle laittaa virtakatkaisimen päälle. Eli ei tule tahattomia sammutin päällä vetoja. Mutta virtanappi turhan herkkä, risut voi sammuttaa vahingossa sahan. Kytkimen jousi erityyppinen, on parempi, ei sammu ketjun pysähtyessä yhtäkkiä kuten 242 joskus tekee. Kerran olen silti jouset vaihtanut kun meni toinen poikki, mutta ei maksanut paljon mitään.

      Puolipuristinta ja esitäyttöpummpua ei ole mutta mielestäni ne on tarkoitettu mökkisahoihin kaupunkilaisille. Jos ei riitä voima vetämään sen 5 kertaa niin mettähommat on väärä työmaa.

      346 on pelkkään polttopuuhommaan ehkä turhan järeä ja pelkästään tukkimettään ehkä alakanttiin. Mutta se on aika hyvä kompromissi yhden sahan miehelle. Hintaa on kyllä reilusti mutta kerran se kirpaisee.Suosittelen.

      • john

        yhdyn täysin peltsin asialliseen ja paikkansa pitävään tekstiin. minullakin oli kyseinen ammattisaha ja ihan tyytyväinen olin 346. eilen tuli hommattua husokin 357 ammattisaha. viikonloppuna lähden kokeilemaan miten siemenpuut kaatuvat.


      • Tero

        asiallisesta kommentista.


      • huoltolikkeessä
        Tero kirjoitti:

        asiallisesta kommentista.

        käynnisty; ja vikaa ei löydy,täys paska koko saha.


      • Koivunkarhu
        huoltolikkeessä kirjoitti:

        käynnisty; ja vikaa ei löydy,täys paska koko saha.

        Ei pidä paikkaansa, käynnistyy minulla ainakin erittäin hyvin, hyvä saha.


    • kuitenkin

      Ei vastaa ihan kysymykseen, mutta jaaritellaan kuitenkin. Ammattiluokan saha. Vastaavia sahoja on myös saman konsernin tekele Jonsered 2147wh. On käytännössä lähes sama saha (pl. etukahva) ja yhtä tehokas. Ainakin täällä päin on vain hinnoiteltu halvemmaksi kuin hva. Jos hakee samanlaista teränopeutta pienenpiin puihin niin sitten hyvä voisi olla Sthilin 200. Nuoressa metsässä menee samaa vauhtia kuin 346, mutta painoa on varmaan kilo vähemmän. Ikävä kyllä ei saa lämpökahvoilla tai kaasarilla. Tosin pelaa kyllä talvellakin luotettavasti pienin teippauksin. Näillä kahdella olen itse sahta kuurruttanut.

      Koneviestissä on paljon hyviä sahavertailuja, joissa verrokkina on monesti juuri hva 346, jota pidetään alan ykkössahana.

      • 346 xpghvamsaha

        ei takuulla tiilisi pysy perässä sehän on ihan lelu tässä sarjassa kun kaadetaan oikeitakin puita sellaisia tukkiluokkaa miltei jo. polttopuu tarpeeseen.hyvä saha 346xpg talvellakin toimii. olen sahannut sillä 38 asteen pakkasessa, kun luukku kiinni ja koppasarja ,ja se tikku kylessä. mikä se tikku muuten on.kesä kuumalla se saha punnitaan.tiili leikko kiinni valmisbensalla,kun tyrkytin apetta sille


      • kuitenkin
        346 xpghvamsaha kirjoitti:

        ei takuulla tiilisi pysy perässä sehän on ihan lelu tässä sarjassa kun kaadetaan oikeitakin puita sellaisia tukkiluokkaa miltei jo. polttopuu tarpeeseen.hyvä saha 346xpg talvellakin toimii. olen sahannut sillä 38 asteen pakkasessa, kun luukku kiinni ja koppasarja ,ja se tikku kylessä. mikä se tikku muuten on.kesä kuumalla se saha punnitaan.tiili leikko kiinni valmisbensalla,kun tyrkytin apetta sille

        Pitänee hieman tarkentaa kun kierrokset näyttävät nousevan 346 miehellä kuten sahallansakin, eli nopeasti ja korkealle. Siis kirjoitin, että Sthilin 200:lla pääsee samoihin teränopeuksiin pienemmissä rungoissa. En siis väittänytkään, että tukkiluokan puissa ollaan samoissa tehoissa. Sitä varten omassakin tallissa on tuo 2147 wh.

        Kun hakataan tukkiluokan puita jatkuvalla syötöllä käy 200 auttamatta köykäiseksi. Mutta moniko meistä hakkaa jatkuvasti vain ja ainoastaan järeää tukkia? Veikkaan, että vähissä ovat ne kaverit? Nuorissa metsissä sahaan mieluummin kilon kevyemmällä sahalla ja ne harvat järeät tukit malttaa sahata sitten vähän hitaammin.


    • Metsuri

      On reistaillut vuoden sahuiden jälkeen jo toisessakin 346:ssa.Löytyi venttiili kaasarista,joka vuoti bensaa kurkuun.Ventiili on messikipropun alla kaasuläpän akselin takana.Siellä on pieni o-rengas(kulunut)joka sulkee L-ruuvin kanavat kaasun ollessa auki.

    • reistailee..

      Eli kyseisessä sahassahan on kaasarinlämmitin jota ohjailee termostaatti. Työkaveri osti tuon sahan viime talvena ja siinä termostaatti reistaili heti uutena. Vaihtoivat termarin takuuseen, mutta ongelma ei korjaantunut. Toisella työkaverilla Jonsered:ssa sama ongelma.
      Kuulemma viallinen erä termareita ollut liikenteessä.

      Ostin itsekkin tuon husokin, ja arvelin että se pelaisi, mutta nyt taitaa olla sama ongelma siinäkin. Muuten hiton hyvä saha, ei voi muuta sanoa.

    • Koivunkarhu

      Minulla pelannut erittäin hyvin.

    • Anonyymi

      Osaisiko joku kertoa mistä johtuu kyseisessä sahassa kun täytyy ryypyllä nostella alkuunsa kierroksia ylös jonka jälkee toimii välillä moitteettomasti ja ilman teräketjua ei ole käynnissä minkäänlaista ongelmaa

      • Anonyymi

        Terä jumii tai ketjujarru?


      • Anonyymi

        Seos laihalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seos laihalla.

        Vois korjaantua vain L-ruuvia kääntämällä.


      • Anonyymi

        On käytetty aiemmin huollossa eikä ole siellä saaneet säädettyä toimivaksi vai eikö ole vaan viittinyt oikein yrittää että olisivat saaneet uuden sahan myytyä tilalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On käytetty aiemmin huollossa eikä ole siellä saaneet säädettyä toimivaksi vai eikö ole vaan viittinyt oikein yrittää että olisivat saaneet uuden sahan myytyä tilalle

        Juuri niin. Korjaaminen tulee niin kalliiksi että kannattaa ostaa mieluummin uusi. Sitten kun vanhasta hajoaa korjauksen vierestä seuraava kohta palaat liikkeeseen vaatimaan takuitasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe