Kastaminen ja buddhalaisuus

Äiti

Mietin, miten yhdistäisin kasteen ja meidän vanhempien katsomuksen elämästä. Kuulumme molemmat kirkkoon, mutta olemme sisimmässämme buddhalaisia.

Haluan myös tulevan lapseni kastaa, niin kuin meidät on kastettu. Hän saa aikanaan valita haluaako jäädä kirkkoon vai ei.

Kuulumme itse kirkkoon sen vuoksi, että uskomme kaikkien uskontojen olevan lopulta yksi ja sama. Haluan myös ajatella niin, että minut kuoltuani lasketaan sukuni hautaan.

Onko ketään, jotka ovat onnistuneesti yhdistäneet kristillisen kasteen ja buddhan läsnäolon?

24

3312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kommentoi jälleen

      Kristillinen kaste on kristillinen kaste. Ei siinä buddhasta käydä puhumaan. Eli mielestäni teidän vanhempien on vain sisimmässänne noukittava toimituksesta se mitä haluatte. Zen-buddhalaisuus on toki monella tavalla lähellä kristillistä meditaatiota, mutta kyllähän nämä kaksi uskontoa ovat kaukana toisistaan. Millaisia ajatuksia teillä itsellänne on ollut siitä, miten nämä kaksi asiaa yhdistäisitte kasteessa? Olisi mielenkiintoista kuulla, vaikka pidänkin asiaa täysin mahdottomana.

      • Äiti

        En toki tarkoittanut, että sotkettaisiin kastekaavaa, vaan ensin olisi kristillinen kaste kaikkine omine toimituksineen.

        Ajattelimme pitää kastetilaisuuden siinä samassa kappelissa, missä me menimme naimisiin. Sitten jälkeenpäin kahvitilaisuudessa haluaisimme kumminkin jotenkin muistaa oman uskomme. Emme vain vielä tiedä, miten. Se voi olla pelkkä Buddhan patsaan läsnäolo tilassa, jossa juhlimme. Mutta siis asia on vielä mietinnässä.

        Haluaisimme tehdä asian kaikille mahdollisimman luonnolliseksi, niin suvun vanhemmille kuin lapselle itselleen - sitten kun hän juhlaansa muistaa.


      • Mahdotonta
        Äiti kirjoitti:

        En toki tarkoittanut, että sotkettaisiin kastekaavaa, vaan ensin olisi kristillinen kaste kaikkine omine toimituksineen.

        Ajattelimme pitää kastetilaisuuden siinä samassa kappelissa, missä me menimme naimisiin. Sitten jälkeenpäin kahvitilaisuudessa haluaisimme kumminkin jotenkin muistaa oman uskomme. Emme vain vielä tiedä, miten. Se voi olla pelkkä Buddhan patsaan läsnäolo tilassa, jossa juhlimme. Mutta siis asia on vielä mietinnässä.

        Haluaisimme tehdä asian kaikille mahdollisimman luonnolliseksi, niin suvun vanhemmille kuin lapselle itselleen - sitten kun hän juhlaansa muistaa.

        Voit olla varma että yksikään kappeli tai seurakuntasali ei anna teidän tuoda buddhaa tiloihinsa. Miten kerta kaikkiaan voit edes ajatella buddhaa ja Jeesusta saman katon alle?
        Jeesus Kristus on korvaamaton, eikä häntä voi verrata mihinkään.


      • Anonyymi

        näin on asian laita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        näin on asian laita

        Keskustelu tullut vuonna 2005 vähän taidat olla myöhässä...


      • Anonyymi

        älä puhu paskaa vitun lerska


    • wisiotek

      Itse olen kristitty ja kuulun kirkkoon.
      Kasteesta olen näinä aikoina keskustellut
      ja saanut sen selville,raamatusta.

      Raamatussa ei kastettu ketään sylivauvaa
      vaan kaste oli uudestisyntymisen kuvaus
      ja puhdistus ja kaste oli upotuskaste.

      Ihminen sai pyhän hengen itselleen ja otti
      vastaa jeesuksen ja lahjat joita hänelle annettiin.

      • Israelissa

        Kaste Punaisessa Meressä(saivat kaikki kasteen, koko kansa)
        Kaikki saivat kasteen sylivauvat myös Israelin kulkiessa Punaisen Meren halki. Lapsetkin saivat Pyhän Hengen. Kasteen saatuaan kaikki uskoivat Herraan.

        Proselyyttikaste (perhekaste)
        Jo 100 vuotta ennen Kristuksen syntymää kaikki perheenjäsenet lapsineen kastettiin Juutalaisuuteen siirtyessä ns. proselyyttikasteella, joka edelsi perhekunnittain tapahtuvaa kristittyjen kastetta.(=perhekaste)

        Johanneksen parannuksen kaste (vain aikuisille)
        Johannes kastajan aikaan vain aikuisia kastettiin Johanneksen parannuksen kasteella. Jeesus ei kastanut ketään Johanneksen parannuksen kasteella (Joh.4:2). Tämä kaste lakkasi Johanneksen kuolemaan.

        Jeesuksen kosketus lapsille
        Jeesuksen eläissä Jeesuksen kosketus lapsille tarkoitti samaa kuin kaste. Jeesuksen kosketus poisti perisynnin, sairauden ja voima siirtyi siihen, jota Jeesus koski (voima=Pyhä Henki)


        Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen

        (tällä kasteella kristityt ovat kastaneet lapsiaan jo 2000 vuotta.) Jeesuksen kuoleman jälkeen.Jeesuksen itsensä asettama kaste. Kastetaan osallisuuten Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta. Liitetään Kristukseen, puetaan hääpuku päälle kasteessa (Gal.3:27) saadaan Pyhän Hengen lahja. Kaste Kuuluu teille ja teidän lapsillenne (Apt.2:38-39)

        Jeesuksen kuoleman jälkeen lapset kastettiin perhekunnittain. Kaikki omaiset kastettiin välittömästi. Pelkkiä lasten siunaamistilaisuuksia alkuseurakunta ei tuntenut, koska kastaminen tapahtui perhekunnittain. Perhekaste kodeissa ja yksilöille "syntienne anteeksisaamiseksi" "pestä pois syntisi" "vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena"
        Kristityt ovat aina kastaneet lapsensa. Kastaminen perhekunnittain. Apostolit kastoivat kirkkoisien vanhempia ja isovanhempia heidän ollessaan aivan pieniä lapsia (Origenes). Katakombeissa kastettiin lapsia. Vanhimmat dokumentit piirustukset todistavat käytössä olleen valelukaste. Kaste oli vedellä valelua ja Pyhällä Hengellä voitelua.

        Ateistit ja ei-kristityt pakanauskontoiset ja muut senkaltaiset jättävät lapsensa kastamatta Jeesukselle. Anabaptismi ja lasten kastamatta jättäminen uskonnollisissa liikkeissä syntyi anabaptismin yleistyttyä vasta 1900-luvun alussa etupäässä Amerikassa.(liikkeet ja kultit)


      • Scorpion

        Morjens.
        Todella upeaa lukea tosiasioita vääristelemättä.
        Siinä on kaikki lyhyesti ja selvällä Suomen kielellä.


    • Toivo T.

      Voi hyvänen aika ethän Sinä ymmärrä buddhalaisuudesta mitään. Buddhalaisuus on ainoa uskonto, jossa ei ole jumalaa. Se perustuu itsensä kehittämiseen ja kaiken elollisen arvostamiseen.

      Kaikki jumala-uskonnot ovat saanet alkunsa siitä, että härskit ja häikäilemättömät tyypit ovat halunneet pitää tyhmempänsä alistettuina ja kaiken sietävinä. Ne ovat apuvälineitä alistamaan alamaiset vallanpitäjille. Eli nöyryytetty ja nujerrettu kansa tyytyy kiltisti ikänsä palvelemaan ylempiään sillä oletuksella, että hän pääsee sitten taivaaseen ja on onnellinen kuolemansa jälkeen. Eikös olekin todella ovela systeemi? Ja näin optiomiljonääritkin siedetään, kuten aikanaan inkvisitio ja muut hirveydet kuten noitavainot.

      Rehellinen buddhalainen ei voi kuulua mihinkään jumala-uskontoon, koska hän arvostaa tasa-arvoa, rehellisyyttä ja itsensä kehittämistä. Buddhalaiselle kaikki ihmiset ovat samanarvoisia kuten eläimetkin. Kannattaisi vähän tutustua buddhalaisuuteen ennen kuin kirjoittelee siihen liittyviä asioita.

      • Tietämättömyyttä Budhalaisilla

        Sinäkin voit tietää budhasta kaiken mahdollisen,ja lisätä siihen omat kuvitelmasi,mutta totuudesta et tiedä näköjään yhtään mitään.

        Minkä ihmeen tähden joillakin pitää palvoa ihmistä??? Mitä itsensä kehittämistä se on?

        Sehän on vain apinoimista,ja siinä tapauksessa korkein saavuttamanne henkinen taso on "apina".
        Siis matkija,ettekä edes huomaa sitä.

        Aivan sama juttu,kun jotkut palvovat Elvistä.
        Keräävät kaikkea siihen liittyvää krääsää,ja vieläpä matkustavat Memphisiin,jossa ryövärit vievät joka pennin sen krääsän avulla.

        Täsmälleen sama juttu budhan kanssa,kuin pohjois korean johtajan kohdalla,vaikka hänkin on itseasiassa typerä ja lapsellinen moukka,joka antaa kansansa kärsiä,omien ennakkoluulojensa,ja vallanhimon tähden. Kansa tanssii kunnioitusta semmosta kohtaan.

        Siis se hölmö kunnioitus on samaa myös budhan kohdalla. Budhan opit vetoavat joidenkin ihmisten tajuntaan,ja saa ihmisen itsensä kehittämään jumaloinnin budhaa kohtaa,vaikka budha oli samanlainen paskiainen,kuin muutkin laiskat ja omahyväiset "baari filosofit".

        sama juttu oli faaraoidenkin kohdalla,-höh. Muka oikein auringon poikia, voi vitsi.

        Älytkää jo lopultakin totuus,jonka nimi on Jeesus Kristus. Se käy kipeästi,ja ottaa älälle,mutta se kannattaa kestää,jos ette omaa eläimellisyyttänne palvele.


      • Tietämättömin
        Tietämättömyyttä Budhalaisilla kirjoitti:

        Sinäkin voit tietää budhasta kaiken mahdollisen,ja lisätä siihen omat kuvitelmasi,mutta totuudesta et tiedä näköjään yhtään mitään.

        Minkä ihmeen tähden joillakin pitää palvoa ihmistä??? Mitä itsensä kehittämistä se on?

        Sehän on vain apinoimista,ja siinä tapauksessa korkein saavuttamanne henkinen taso on "apina".
        Siis matkija,ettekä edes huomaa sitä.

        Aivan sama juttu,kun jotkut palvovat Elvistä.
        Keräävät kaikkea siihen liittyvää krääsää,ja vieläpä matkustavat Memphisiin,jossa ryövärit vievät joka pennin sen krääsän avulla.

        Täsmälleen sama juttu budhan kanssa,kuin pohjois korean johtajan kohdalla,vaikka hänkin on itseasiassa typerä ja lapsellinen moukka,joka antaa kansansa kärsiä,omien ennakkoluulojensa,ja vallanhimon tähden. Kansa tanssii kunnioitusta semmosta kohtaan.

        Siis se hölmö kunnioitus on samaa myös budhan kohdalla. Budhan opit vetoavat joidenkin ihmisten tajuntaan,ja saa ihmisen itsensä kehittämään jumaloinnin budhaa kohtaa,vaikka budha oli samanlainen paskiainen,kuin muutkin laiskat ja omahyväiset "baari filosofit".

        sama juttu oli faaraoidenkin kohdalla,-höh. Muka oikein auringon poikia, voi vitsi.

        Älytkää jo lopultakin totuus,jonka nimi on Jeesus Kristus. Se käy kipeästi,ja ottaa älälle,mutta se kannattaa kestää,jos ette omaa eläimellisyyttänne palvele.

        Jeesus oli myös "pitkätukka" aikansa "Baari filosofi", joka höynäytti typerämpiään ja laittoi ihmiset palvomaan jotain satuolento "joulupukkia" (lue jumalaa)joka rankaisee jos olet tuhma ja pelastut jos olet kiltti ja palvot häntä ja tietenkin hänen poikaansa jeesusta.


      • Äiti

        Miksi olet noin aggressiivinen? Et tunne minua, etkä sitä kuinka asiaan perehtynyt olen. Silti hyökkäät. Pyydän anteeksi, että aiheutin sinulle pahan mielen.


      • tainnu keittää
        Tietämättömin kirjoitti:

        Jeesus oli myös "pitkätukka" aikansa "Baari filosofi", joka höynäytti typerämpiään ja laittoi ihmiset palvomaan jotain satuolento "joulupukkia" (lue jumalaa)joka rankaisee jos olet tuhma ja pelastut jos olet kiltti ja palvot häntä ja tietenkin hänen poikaansa jeesusta.

        Puurot ja vellit sekaisin.
        Vaikka en tunne sinua,tunnen vastuuta sinusta,ja olen kirjoittamasi tähden todella huolissani sinusta.

        Vaikka et sitä voi nyt käsittää,se on kuitenkin totta.
        Ja siinä se ongelma onkin,vaikka kuinka kuinka koittaa ihmisille kertoa,ja vakuutan,-täyttä totta,joka ikinen sana,jotka ei pala tulessakaan,.siitähuolimatta väitetään vastaan,ja keksitään mitä kummallisempia väistö yrityksiä.

        Siitä minä oon pohjia myöten ymmälläni,ja kuitenkin tapahtuu juuri se,mitä Jeesus sanoi,-Minun nimeni tähden teitä pilkataan,ja pieksetään,ja tapetaan.

        Täsmälleen niin tapahtuu eripuolilla maapalloa.

        Sitä minä pyydän,-jos ette voi uskoa esim. minun sanojani,antakaa totuuden Hengen kertoa,mikä on perimmäinen totuus näistä kaiken maailman uskonnoista,ja villityksistä. Silloin ootte edes oikean ja pettämättömän kynnyksellä.

        Mutta jos kysytte,mistä tietää,mitä totuuden Henki kertoo,mistä sen tunnistaa,niin voin vakuuttaa,teillä on lupa epäillä ja kysyä,mutta,-tunnustakaa totuus,älkääkä luulko omia luulojanne perimmäiseksi totuudeksi.
        ¨
        Käsittäkää tämä,-totuus ei pala tulessakaan,- Tiedättekö,mitä se merkitsee, Pankaa asiat tiukalle viimeiseen asti. Ja se mitä jää jäljelle,voitte pitää totuutena.

        Valheet palaa,mutta totuus eikun kirkastuu!

        -Jos sinun asenteesi on,että "Jeesus höynäytti typerämpiään",sinulla on pahoja ongelmia,joista et varmasti selviä omin voimin,vaikka kuinka budhan patsasta hyväilet ja sille supattelet mantrojasi.

        SE ON VARMA JUTTU. Sinäkin tarvitset auttajaa,Ja voikun sinä uskoisit,mitä minä kerron.

        Sinulla ei ole mitään mahdollisuuksia käsittää totuutta näistä asioista omin voimin,ja luuloin.
        Käsitätkö sitä? Sinä voit väittää mitä tahansa,ja luulet omistavasi totuuden,mutta se on vain ja ainoastaan sinun luulosi,etkä sitä voi ymmärtää,miksi se ei olisi totuus.

        Käsitätkö?

        Sinun on mentävä totuuden lähteille,ja se on Jeesuksen veri!
        Vasta kun annat totuuden tulla sinun sisimpääsi,sinä alat ymmärtää,kuka puhuu totta,ja kuka on keksinyt omasta päästään väitteensä.

        Kerron tässä muutamalla sanalla,että Jeesus antoi minulle täydellisen varmuuden sanojensa paikkansa pitävyydestä,ja niin järisyttävällä tavalla,että kaikki epäselvyys paloi tuhkaksi.

        ja samalla käsitän erittäin kirkkaasti,että esim. sinä et voi sitä käsittää. Se on minulle surullinen juttu,senpä tähden kehoitan sinukin ottamaan kutsusta kiinni, ja menemään semmoisena,kuin oot, Jeesuksen varpaitten eteen,ja pyydä,että Hän antaa sinulle sen totuuden,joka sinulta puuttuu.

        Ja kun menet,niin muista päätöksesi!

        Sinä olet lähteny totuutta kysymään,meinaatko heittää kesken,ja palata joihinkin alkeisvoimiin,ja filosofisiin mietelmiin,vai haluatko,että totuus konkreettisesti ilmoittaa sinullekin itsensä,eikä jätä mitään epäselvyyttä?

        Miten on? Minä haastan sinut totuuden tielle,-Ja vakuutan,._Älä pelkää,siihen on sinullakin Jumalan lupa! Jos kaikki kaikki matkallasi palaa ja tuhoutuu ympäriltäsi,saatat joutua kerjäläiseksi jonnekin Kapkaupunkiin,mutta älä anna periksi,sinullehan on sanottu ja luvattu,että totuus löytyy,pidä siitä kiinni.

        Ja palatessasi huudat riemuiten,että se ON TOTTA.

        Totisesti,totisesti,Jeesus ON ylösnoussut!


      • tietäjä tietämättömin.
        tainnu keittää kirjoitti:

        Puurot ja vellit sekaisin.
        Vaikka en tunne sinua,tunnen vastuuta sinusta,ja olen kirjoittamasi tähden todella huolissani sinusta.

        Vaikka et sitä voi nyt käsittää,se on kuitenkin totta.
        Ja siinä se ongelma onkin,vaikka kuinka kuinka koittaa ihmisille kertoa,ja vakuutan,-täyttä totta,joka ikinen sana,jotka ei pala tulessakaan,.siitähuolimatta väitetään vastaan,ja keksitään mitä kummallisempia väistö yrityksiä.

        Siitä minä oon pohjia myöten ymmälläni,ja kuitenkin tapahtuu juuri se,mitä Jeesus sanoi,-Minun nimeni tähden teitä pilkataan,ja pieksetään,ja tapetaan.

        Täsmälleen niin tapahtuu eripuolilla maapalloa.

        Sitä minä pyydän,-jos ette voi uskoa esim. minun sanojani,antakaa totuuden Hengen kertoa,mikä on perimmäinen totuus näistä kaiken maailman uskonnoista,ja villityksistä. Silloin ootte edes oikean ja pettämättömän kynnyksellä.

        Mutta jos kysytte,mistä tietää,mitä totuuden Henki kertoo,mistä sen tunnistaa,niin voin vakuuttaa,teillä on lupa epäillä ja kysyä,mutta,-tunnustakaa totuus,älkääkä luulko omia luulojanne perimmäiseksi totuudeksi.
        ¨
        Käsittäkää tämä,-totuus ei pala tulessakaan,- Tiedättekö,mitä se merkitsee, Pankaa asiat tiukalle viimeiseen asti. Ja se mitä jää jäljelle,voitte pitää totuutena.

        Valheet palaa,mutta totuus eikun kirkastuu!

        -Jos sinun asenteesi on,että "Jeesus höynäytti typerämpiään",sinulla on pahoja ongelmia,joista et varmasti selviä omin voimin,vaikka kuinka budhan patsasta hyväilet ja sille supattelet mantrojasi.

        SE ON VARMA JUTTU. Sinäkin tarvitset auttajaa,Ja voikun sinä uskoisit,mitä minä kerron.

        Sinulla ei ole mitään mahdollisuuksia käsittää totuutta näistä asioista omin voimin,ja luuloin.
        Käsitätkö sitä? Sinä voit väittää mitä tahansa,ja luulet omistavasi totuuden,mutta se on vain ja ainoastaan sinun luulosi,etkä sitä voi ymmärtää,miksi se ei olisi totuus.

        Käsitätkö?

        Sinun on mentävä totuuden lähteille,ja se on Jeesuksen veri!
        Vasta kun annat totuuden tulla sinun sisimpääsi,sinä alat ymmärtää,kuka puhuu totta,ja kuka on keksinyt omasta päästään väitteensä.

        Kerron tässä muutamalla sanalla,että Jeesus antoi minulle täydellisen varmuuden sanojensa paikkansa pitävyydestä,ja niin järisyttävällä tavalla,että kaikki epäselvyys paloi tuhkaksi.

        ja samalla käsitän erittäin kirkkaasti,että esim. sinä et voi sitä käsittää. Se on minulle surullinen juttu,senpä tähden kehoitan sinukin ottamaan kutsusta kiinni, ja menemään semmoisena,kuin oot, Jeesuksen varpaitten eteen,ja pyydä,että Hän antaa sinulle sen totuuden,joka sinulta puuttuu.

        Ja kun menet,niin muista päätöksesi!

        Sinä olet lähteny totuutta kysymään,meinaatko heittää kesken,ja palata joihinkin alkeisvoimiin,ja filosofisiin mietelmiin,vai haluatko,että totuus konkreettisesti ilmoittaa sinullekin itsensä,eikä jätä mitään epäselvyyttä?

        Miten on? Minä haastan sinut totuuden tielle,-Ja vakuutan,._Älä pelkää,siihen on sinullakin Jumalan lupa! Jos kaikki kaikki matkallasi palaa ja tuhoutuu ympäriltäsi,saatat joutua kerjäläiseksi jonnekin Kapkaupunkiin,mutta älä anna periksi,sinullehan on sanottu ja luvattu,että totuus löytyy,pidä siitä kiinni.

        Ja palatessasi huudat riemuiten,että se ON TOTTA.

        Totisesti,totisesti,Jeesus ON ylösnoussut!

        Mistä tiedät oliko Faarao vai Jeesus enemmän oikeassa, tai Muhammed. ei meillä ole muita todisteita kuin vanhoja kirjoituksia, jotka on kirjoittanut ihminen.

        Uskonnoissa on sama kuin rakkaudessa= sokeus
        rakkaus on sokea, joten kun hurahtaa(rakastuu) mihin uskontoon tahansa tulee sokeaksi ja sulkee pois muut vaihtoehdot.


      • Väittää
        tietäjä tietämättömin. kirjoitti:

        Mistä tiedät oliko Faarao vai Jeesus enemmän oikeassa, tai Muhammed. ei meillä ole muita todisteita kuin vanhoja kirjoituksia, jotka on kirjoittanut ihminen.

        Uskonnoissa on sama kuin rakkaudessa= sokeus
        rakkaus on sokea, joten kun hurahtaa(rakastuu) mihin uskontoon tahansa tulee sokeaksi ja sulkee pois muut vaihtoehdot.

        Näkevälle,etteipähän mitään näy.

        Mahdatko sinä käsittää,kun sanon,että Jeesus antoi minulle näkökyvyn hengelliseen totuuteen.

        Siksi minä tiedän,että esim. Faaraot oli aivan samoja,kuin nykypäivän "pohjoiskorean pomottajat".

        Muhammed tappoi ja teurasti satoja ihmisiä,joiden kanssa hänellä oli ollut joku yhteistyö sopimus,ja kun sopimusaika oli sitten umpeutunut,hän tapatti heidät,koska yhteistyö kaverit oli juutalaisia,elikkä vääräuskoisia.
        Ja hyöty yhteistyöstä oli saavutettu.

        Ja etkö näe tänäkin päivänä muslimien kaksinaamaisuutta,hehän salassa koko ajan odottavat tilaisuutta vallata koko maailma,ja sitten käännyttää pakolla kaikki muslimeiksi.

        Joka kieltäytyy,se hävitetään. Se on muhammedin henki,joka teetättää semmoista seuraajissaan.

        Jeesushan varoitti vääristä profeetoista,ja yksi semmoinen on varmasti muhammetti.

        Jeesushan sanoi,että ne ovat raatelevia susia,jotka esiintyvät lammasten vaatteissa edessäpäin,ja tappavat,kun se on heille edullista".

        Kaikista näistä näkee,kuka puhui totta,vielä tuntikausia ristillä kituessaan Jeesus rukoili Jumalalta armoa tappajilleen,eikä koskaan huutanut kostoa,eikä uhannut ketään. Koska Hän tiesi,että ihmisen elämä ei pääty kuolemassa.

        Jeesus haluaa avata kaikkien kaikkien silmät,näkemään paljon enemmän,ja kirkkaammin.


      • sokeah
        Väittää kirjoitti:

        Näkevälle,etteipähän mitään näy.

        Mahdatko sinä käsittää,kun sanon,että Jeesus antoi minulle näkökyvyn hengelliseen totuuteen.

        Siksi minä tiedän,että esim. Faaraot oli aivan samoja,kuin nykypäivän "pohjoiskorean pomottajat".

        Muhammed tappoi ja teurasti satoja ihmisiä,joiden kanssa hänellä oli ollut joku yhteistyö sopimus,ja kun sopimusaika oli sitten umpeutunut,hän tapatti heidät,koska yhteistyö kaverit oli juutalaisia,elikkä vääräuskoisia.
        Ja hyöty yhteistyöstä oli saavutettu.

        Ja etkö näe tänäkin päivänä muslimien kaksinaamaisuutta,hehän salassa koko ajan odottavat tilaisuutta vallata koko maailma,ja sitten käännyttää pakolla kaikki muslimeiksi.

        Joka kieltäytyy,se hävitetään. Se on muhammedin henki,joka teetättää semmoista seuraajissaan.

        Jeesushan varoitti vääristä profeetoista,ja yksi semmoinen on varmasti muhammetti.

        Jeesushan sanoi,että ne ovat raatelevia susia,jotka esiintyvät lammasten vaatteissa edessäpäin,ja tappavat,kun se on heille edullista".

        Kaikista näistä näkee,kuka puhui totta,vielä tuntikausia ristillä kituessaan Jeesus rukoili Jumalalta armoa tappajilleen,eikä koskaan huutanut kostoa,eikä uhannut ketään. Koska Hän tiesi,että ihmisen elämä ei pääty kuolemassa.

        Jeesus haluaa avata kaikkien kaikkien silmät,näkemään paljon enemmän,ja kirkkaammin.

        Eikos ne ristiretkeläisetkin levittäneet kristinuskoa miekalla, polttivat noidat roviolla, vääräuskoiset paloivat helvetissä ja joutivat kadotukseen.


      • Totuutta
        sokeah kirjoitti:

        Eikos ne ristiretkeläisetkin levittäneet kristinuskoa miekalla, polttivat noidat roviolla, vääräuskoiset paloivat helvetissä ja joutivat kadotukseen.

        Jeesus ei lähettänyt ensimmäistäkään kertaa ketään miekalla viemään Raamatun sanomaa.

        Sinäkö olet sitä mieltä,että se inkvisiittoreiden tekemät murhat ja ryöstöt olisi Jeesuksen aikaansaamaa,ja siitä syystä haluat leimata koko Raamatun sanoman.

        Juuri sinun ja kaltaistesi väitteitten tähden moraalittomuus saa lisää valtaa ja voimaa.
        Ettekä sitä edes huomaa.


    • Buddhisti

      ... ostaa vauvalle lahjaksi ikioman Buddha-patsaan, jonka voisi myöhemmin sijoittaa hänen omaan huoneeseensa.

      Voisitte tilaisuudessa poltaa pieniä tuikkukynttilöitä
      patsaan ympärillä, se loisi tunnelmaa.

      Pöydän somisteeksi voisi laittaa vaikka oransseja gerberoita,
      vaaleanpunaisen tai sinisen sijasta.

      Tärkeintä on kuitenkin sisäinen puoli - Buddha on tilaisuudessa läsnä, kun sitä toivotte ja pyydätte.

    • lievästi hämmästynyt

      että viette lapsenne kasteelle, vaikka ette edes halua kasvattaa häntä kristityksi. On väärin viedä turhaan papin aikaa tällä tavoin ja samalla toimia täysin vastoin kirkon arvomaailmaa. Jos et usko Jeesukseen Vapahtajana, älä vie lastasi kasteelle.

    • käteen

      Vaikkei uskontoja voikkaan useimmiten järjellä selittää. Mutta että kristinusko ja buddha yhteen?! Järkyttävää. Kaikkea se Jeesuskin joutuu kuuntelemaan.

    • INRI

      on epäjumalanpalvontaa. Oletko koskaan miettinyt sitä eli uhraatko epäjumalalle vai haluatko tilillesi iankaikkisen elämän, jonka Jeesus vain voi antaa! Tiedätkö, että sanaa "lapsikaste" ei Pyhä Kirja eli Raamattu tunne? Joh.14:7:"MINÄ OLEN TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ. EI KUKAAN KULJE Isän LUOKSE MUUTA KUIN MINUN KAUTTANI", Amen. Siunausta

      • ....

        "Buddhalaisuus on epäjumalanpalvontaa."

        Niinhän sitä on kristinuskokin.


    • Anonyymi

      älä puhu paskaa vitun lerska

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe