Ensin kansa oli vastaan Natoa, ilmeisesti tämä tutkimus oli väärä tulos valtaapitäville, kun piti tehdä uusi tutkimus jossa siis haluttiin tulokseksi "ei mutta jos herrat päättää niin sitten kyllä".
Se mitä minä tilastotiedettä olen opiskellut, niin tällaiset tutkimukset kannattaa jättää kaikki omaan arvoonsa, ellei saa tietoonsa aineiston keräämistapaa ja tutkimuksissa käytettyjä kysymyksiä ja sitä miten edustava otos on kyseessä.
Nyt sitten nämä Nato-mielipidetutkimukset pidetään kansan yleisenä mielipiteenä. Tämä on aika vaarallinen ilmiö demokratiassa.
Nato-tulos epäilyttävä
5
151
Vastaukset
- epäilyttävä
Juuri noinhan kansa toimii. Suoraan kysyttäessä 49% vastustaa jäsenyyttä ja jos Presidentti ja pääministeri kannattaa, niin silloin enää 37% vastustaa. Ainahan kansa on samaa mieltä kuin Presidentti. Siten lammaslauma toimii!!! Itse kannatan jäsenyyttä oli pressa mitä mieltä tahansa.
- tärkeä
Tuosta syystä ei ole merkityksetöntä, mikä ehdokkaiden kanta on.
Toisaalta niin - jos ne muuttavat virassa ollessaan mielipiteensä .. heh - sitä tarkoitin
tärkeä kirjoitti:
Tuosta syystä ei ole merkityksetöntä, mikä ehdokkaiden kanta on.
Toisaalta niin - jos ne muuttavat virassa ollessaan mielipiteensä .. hehettä NATO:oon liittyminen tulee eteen seuraavalla Presidenttikaudella riippumatta siitä, mitä mieltä pressa asiasta on. Vaikka pressa olisi Halonen, niin hän joutuu lobbaamaan jäsenyyttä kansalle ja selittelemään "vaihtunutta" kantaansa. Tätä ennakoi eilinen Gallup, joka oli lähtölaukaus tulevalle.
- lobattiinx
sitä tarkoitin kirjoitti:
että NATO:oon liittyminen tulee eteen seuraavalla Presidenttikaudella riippumatta siitä, mitä mieltä pressa asiasta on. Vaikka pressa olisi Halonen, niin hän joutuu lobbaamaan jäsenyyttä kansalle ja selittelemään "vaihtunutta" kantaansa. Tätä ennakoi eilinen Gallup, joka oli lähtölaukaus tulevalle.
vain sitä että itse natojäsenyydestä ei tarvitse järjestää kansanäänestystä, koska kansa
"luottaa" presidentin ja hallituksen päätöksiin tässä asiassa.
Eli selvästi oli demokratian vastustajat taas asialla. - Jussi
Koska kansa on aina kuitenkin siis valtaapitävien puolella, niin poliitikkojen valinta voitaisiin toteuttaa arvalla niiden joukossa, jotka ovat politiikassa mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1494694Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1043944Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363559- 513340
- 553281
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest332678Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182559- 232266
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201908Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?361768