Huonoin biisi?

pihkis

Kun tuossa aiemmin kysyttiin depeche moden parhainta biisiä, niin mikähän sitten olis se huonoin bändin tuotannosta? Little 15 ei oikeen ole ikinä meikäläiseen uponnut ja kyllä ekallakin levyllä on aikas kökköjä biisejä, lähinnä ne vince (erasureee!!!) clarken kirjoittamat biisit. Uudemmilla levyillä huonoja kappaleita ei oikeastaan olekaan... vain hyviä..

14

985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SisterOfNight

      Siinä se tuli, vakiovastaus. Kuulin joskus ennen tihkusateita radiosta sellaisen kansatieteellisen nauhoituksen vuosisadan alkupuolelta, jossa pohjanmaalaiset rengit lauloi ja ähki samaan tyyliin. Ei ihan iske.

    • patu

      Pipelinehan on loistava piisi???!

      Sinkuista: O.W.I.L.M. olis satu jättää julkaisematta.

      Levyjen piiseistä: The Bottom Line, koko ULTRA olis saanut jäädä julkaisematta!

      No...onhan siellä It.s No Good, Useless, Loistava Sister Of Night ja Insight.

      • SisterOfNight

        Tää Only When I Lose Myself on yksi rakkaimpia Mode-biisejä mulle, mutta mä ihastuinkin ensin Ultraan ja Exciteriin eli siihen kauteen, niihin soundeihin Moden historiassa. Biisi on ihana, siinä ne sanat did I need to sell my soul for a pleasure like this, did I have to loose control to treasure your kiss jne ja se tapa millä Dave ne sanat laulaa saa aina aikaan väristyksiä. Siihen verrattuna Pipeline on mulle liian outo. Siit ehkä puuttuu se jokin joka liikuttaa tai koskettaa sydäntä? Mut jos Moden 25 vuoden tuotannosta löytyy yksi tällainen biisi, niin se on aika hyvin. Vaikka miten yrittäisi miettiä, ei keksi muita yhtä no heikko ei oo ehkä yksinään oikea sana, ärsyttävä voisi olla parempi siinä lisäksi.

        Exciterilla oli ehkä I Feel Loved ja Dead of Night hankalimmin sulavia. Ekat sata kertaa kuuntelin levyä hyppäämällä ne yli. Nyt ne jo menee, varsinkin kun oon kehittänyt mielleyhtymän Marilyn Mansoniin jälkimmäisestä, mikä jaksaa aina huvittaa! Biisi kun sopisi sille kuin nenä päähän ja se saisi siihen hiukka lisää apinanraivoa. Sofadilla Get Right With Me ei kovasti iske. New Dress on vähän outo (ärsyttävä?) sanoiltaan, mutta menee sekin, sillä biisi muuten on hyvä. Ultra on muuten alusta loppuun mestariteos, kuten Black Celebrationkin ;)


      • patu
        SisterOfNight kirjoitti:

        Tää Only When I Lose Myself on yksi rakkaimpia Mode-biisejä mulle, mutta mä ihastuinkin ensin Ultraan ja Exciteriin eli siihen kauteen, niihin soundeihin Moden historiassa. Biisi on ihana, siinä ne sanat did I need to sell my soul for a pleasure like this, did I have to loose control to treasure your kiss jne ja se tapa millä Dave ne sanat laulaa saa aina aikaan väristyksiä. Siihen verrattuna Pipeline on mulle liian outo. Siit ehkä puuttuu se jokin joka liikuttaa tai koskettaa sydäntä? Mut jos Moden 25 vuoden tuotannosta löytyy yksi tällainen biisi, niin se on aika hyvin. Vaikka miten yrittäisi miettiä, ei keksi muita yhtä no heikko ei oo ehkä yksinään oikea sana, ärsyttävä voisi olla parempi siinä lisäksi.

        Exciterilla oli ehkä I Feel Loved ja Dead of Night hankalimmin sulavia. Ekat sata kertaa kuuntelin levyä hyppäämällä ne yli. Nyt ne jo menee, varsinkin kun oon kehittänyt mielleyhtymän Marilyn Mansoniin jälkimmäisestä, mikä jaksaa aina huvittaa! Biisi kun sopisi sille kuin nenä päähän ja se saisi siihen hiukka lisää apinanraivoa. Sofadilla Get Right With Me ei kovasti iske. New Dress on vähän outo (ärsyttävä?) sanoiltaan, mutta menee sekin, sillä biisi muuten on hyvä. Ultra on muuten alusta loppuun mestariteos, kuten Black Celebrationkin ;)

        Onneks ei olla kaikki samasta puusta veistetty.

        Sulla on aivan peilikuva mun musiikki mausta vaikka kyseessä on sama bändi jo sekin on erikoista. Tuotantoa on niin paljon että jokaiselle riittää jotakin.

        Tunnen olevani oldskuulia joten mulle konesoundit ja suna kohinat uppoo kuin löysään vatsaa ja sinne sitä stuffia mahtuu todella paljon!

        Ite en oo oikein ikinä sulattanut näitä kitara renkutuksia johon DM lähti Never Let Me Downin jälkeen. Se piisi oi kuin oltas kierretty veistä haavassa.

        No Pleasure, Little Treasure käänsi takin ja olin myyty siihen piisiin ajan päästä kun sain autoon kunnon poppi vehkeet. Olihan Route 66 ihan komee Coveri.

        Black Celebrationista oon 100% samaa mieltä sun kanssasi jossa juuri New Dress taasen kuuluu ehrottomiin favoritseihin.

        Levyt paremmuus järjestyksessä

        1. Some Great ...
        2. Black Celeb...
        3. Music for the ...
        4. Construction ...
        5. Violator

        Playing the ...
        Exiter
        Songs of ...
        Speak & ...
        Ultra
        A Broken ...

        No joo nyt kun asiaa miettii toisen kerran niin taidan nimetä tuolta viimeiseksi jääneeltä levyltä sen huonoiman piisin...

        ... Shouldn't Have Done That

        No onhan silläkin albumilla lemppareita ja todella hyviä sen ajan syna pläjäytyksiä ...
        Leave in Silence, Monument, Nothing to Fear, See You, The Meaning of Love, Further excerpts from: My Secret Garden, A Photograph of You

        Get Right With Me soundithan on ihan omaa laatuaan! Nerokasta ! ! Ja juuri Dead of Night raadollisuudellaan on kova sana.
        I Feel Loved on tanssi piisinä oikeinkin menevä mutta sen video taas??? no tanssi piisi!

        Mitäs tykkäätte PIMPFista?


      • pihkis
        patu kirjoitti:

        Onneks ei olla kaikki samasta puusta veistetty.

        Sulla on aivan peilikuva mun musiikki mausta vaikka kyseessä on sama bändi jo sekin on erikoista. Tuotantoa on niin paljon että jokaiselle riittää jotakin.

        Tunnen olevani oldskuulia joten mulle konesoundit ja suna kohinat uppoo kuin löysään vatsaa ja sinne sitä stuffia mahtuu todella paljon!

        Ite en oo oikein ikinä sulattanut näitä kitara renkutuksia johon DM lähti Never Let Me Downin jälkeen. Se piisi oi kuin oltas kierretty veistä haavassa.

        No Pleasure, Little Treasure käänsi takin ja olin myyty siihen piisiin ajan päästä kun sain autoon kunnon poppi vehkeet. Olihan Route 66 ihan komee Coveri.

        Black Celebrationista oon 100% samaa mieltä sun kanssasi jossa juuri New Dress taasen kuuluu ehrottomiin favoritseihin.

        Levyt paremmuus järjestyksessä

        1. Some Great ...
        2. Black Celeb...
        3. Music for the ...
        4. Construction ...
        5. Violator

        Playing the ...
        Exiter
        Songs of ...
        Speak & ...
        Ultra
        A Broken ...

        No joo nyt kun asiaa miettii toisen kerran niin taidan nimetä tuolta viimeiseksi jääneeltä levyltä sen huonoiman piisin...

        ... Shouldn't Have Done That

        No onhan silläkin albumilla lemppareita ja todella hyviä sen ajan syna pläjäytyksiä ...
        Leave in Silence, Monument, Nothing to Fear, See You, The Meaning of Love, Further excerpts from: My Secret Garden, A Photograph of You

        Get Right With Me soundithan on ihan omaa laatuaan! Nerokasta ! ! Ja juuri Dead of Night raadollisuudellaan on kova sana.
        I Feel Loved on tanssi piisinä oikeinkin menevä mutta sen video taas??? no tanssi piisi!

        Mitäs tykkäätte PIMPFista?

        .. on semmoinen välimallin kappale, kyllähän sen nyt kuuntelee. modellahan on toinen aikas samanmoinen kappale, memphisto on muistaakseni nimi.
        itte kyllä kuulun tähän uuden koulukunnan dm:ään, mutta ihan tykkään kuunnella vanhojakin, on niissäkin todella paljon hyviä kappaleita. kai se on niin että riippu vähän mielentilasta, joskus nappaa se vanhempi tuotanto ja joskus haluaa kuulla uudempaa.
        ei minunkaan mielestä pipeline ole mikään huono, oikeastaan siinä on ihan mukava teollinen soundi/rytmi.
        tämä oli muistaakseni kas suhteellisen huono ja liian tekopirteä dm:ltä: set me free (remotivate me).. no aina ei voi onnistua..


      • Annika
        SisterOfNight kirjoitti:

        Tää Only When I Lose Myself on yksi rakkaimpia Mode-biisejä mulle, mutta mä ihastuinkin ensin Ultraan ja Exciteriin eli siihen kauteen, niihin soundeihin Moden historiassa. Biisi on ihana, siinä ne sanat did I need to sell my soul for a pleasure like this, did I have to loose control to treasure your kiss jne ja se tapa millä Dave ne sanat laulaa saa aina aikaan väristyksiä. Siihen verrattuna Pipeline on mulle liian outo. Siit ehkä puuttuu se jokin joka liikuttaa tai koskettaa sydäntä? Mut jos Moden 25 vuoden tuotannosta löytyy yksi tällainen biisi, niin se on aika hyvin. Vaikka miten yrittäisi miettiä, ei keksi muita yhtä no heikko ei oo ehkä yksinään oikea sana, ärsyttävä voisi olla parempi siinä lisäksi.

        Exciterilla oli ehkä I Feel Loved ja Dead of Night hankalimmin sulavia. Ekat sata kertaa kuuntelin levyä hyppäämällä ne yli. Nyt ne jo menee, varsinkin kun oon kehittänyt mielleyhtymän Marilyn Mansoniin jälkimmäisestä, mikä jaksaa aina huvittaa! Biisi kun sopisi sille kuin nenä päähän ja se saisi siihen hiukka lisää apinanraivoa. Sofadilla Get Right With Me ei kovasti iske. New Dress on vähän outo (ärsyttävä?) sanoiltaan, mutta menee sekin, sillä biisi muuten on hyvä. Ultra on muuten alusta loppuun mestariteos, kuten Black Celebrationkin ;)

        Mistähän tämä johtuu, mulla on nimittäin tasan samanlainen mielleyhtymä tuosta biisistä, Death Of Nightista tulee aina mieleen Marilyn Manson. ;)


      • SisterOfNight
        Annika kirjoitti:

        Mistähän tämä johtuu, mulla on nimittäin tasan samanlainen mielleyhtymä tuosta biisistä, Death Of Nightista tulee aina mieleen Marilyn Manson. ;)

        Johtuiskohan se siitä, että se biisi olis lähinnä tuota Nine Inch Nails/Manson suuntausta, jossa teatraalisuus on tärkeä osa ulosantia. Sen biisin kohdalla tosiaan Marilyn voisi viedä sen pitemmälle, tarpeeksi pitkälle. Daven esittämänä se oli vähän pliisu kun rajumpaan on saatu tottua. Raitis perheenisi Dave ei enää ole yhtä katu-uskottava kuin ennen.

        Muistan neljän vuoden takaa joltain Mode-postituslistalta eräänkin fanin oivaltavan kuvauksen, miten Manson esittäisi sen lavalla. Mansonin hahmohan on hyvin outo ja alkusoundien aikana Mansonin synkän olemuksen nousu lavan takaa hitaasti huojuttaen pitkiä käsivarsiaan loisi juuri niin dekadentin yön tunnelman biisiin ettei siitä synkemmäksi enää mene ;)


      • SisterOfNight
        patu kirjoitti:

        Onneks ei olla kaikki samasta puusta veistetty.

        Sulla on aivan peilikuva mun musiikki mausta vaikka kyseessä on sama bändi jo sekin on erikoista. Tuotantoa on niin paljon että jokaiselle riittää jotakin.

        Tunnen olevani oldskuulia joten mulle konesoundit ja suna kohinat uppoo kuin löysään vatsaa ja sinne sitä stuffia mahtuu todella paljon!

        Ite en oo oikein ikinä sulattanut näitä kitara renkutuksia johon DM lähti Never Let Me Downin jälkeen. Se piisi oi kuin oltas kierretty veistä haavassa.

        No Pleasure, Little Treasure käänsi takin ja olin myyty siihen piisiin ajan päästä kun sain autoon kunnon poppi vehkeet. Olihan Route 66 ihan komee Coveri.

        Black Celebrationista oon 100% samaa mieltä sun kanssasi jossa juuri New Dress taasen kuuluu ehrottomiin favoritseihin.

        Levyt paremmuus järjestyksessä

        1. Some Great ...
        2. Black Celeb...
        3. Music for the ...
        4. Construction ...
        5. Violator

        Playing the ...
        Exiter
        Songs of ...
        Speak & ...
        Ultra
        A Broken ...

        No joo nyt kun asiaa miettii toisen kerran niin taidan nimetä tuolta viimeiseksi jääneeltä levyltä sen huonoiman piisin...

        ... Shouldn't Have Done That

        No onhan silläkin albumilla lemppareita ja todella hyviä sen ajan syna pläjäytyksiä ...
        Leave in Silence, Monument, Nothing to Fear, See You, The Meaning of Love, Further excerpts from: My Secret Garden, A Photograph of You

        Get Right With Me soundithan on ihan omaa laatuaan! Nerokasta ! ! Ja juuri Dead of Night raadollisuudellaan on kova sana.
        I Feel Loved on tanssi piisinä oikeinkin menevä mutta sen video taas??? no tanssi piisi!

        Mitäs tykkäätte PIMPFista?

        Sieltä löytyy aika monenlaista. Jos olisin elänyt Mode-nuoruuden, voisin ajatella toisinkin. Siis tykkään melkein kaikesta, mutta joidenkin harvojen kohdakka tökkii. Samahan se on aamupuurossa, toisille perinteinen kaura ja jotkut tykkää Nalle-puurosta ;D Tosiaan mun fanitus alkoi todella vasta Exciterista.

        Pimpf on ihan hyvä 101-keikan introna. Eikös se ollut kanssa soimassa taustalla sillä Strange-videolla, jolla kaadettiin DM museo maan tasalle? Vaikuttava, hyvin kansallissosialistinen biisi! Fpmip on vähän hassu.


      • patu

        Taasen OWILMin B puoli Surrender on ihan saamarin hyvä piisi.


    • stratocumulus

      ...niin What's your name ei ole suosikkieni joukossa...

      • patu

        No, ne on tavallaan tosi hauskoja sekä aikas naiveja sanotuksia muttei pojatkaan olleet kovinkaan vanhoja tuolloin.
        Vincen kans bändi tosiaan olis ollut erilainen, ei Yazoo tai Erasurekaan surkeeta musaa oo tehneet silloin kasari luvulla... Uudemmista Erasuren piiseistä ei oikeen tiä aina onks ne kukkoja vai kanoja.


      • SisterOfNight
        patu kirjoitti:

        No, ne on tavallaan tosi hauskoja sekä aikas naiveja sanotuksia muttei pojatkaan olleet kovinkaan vanhoja tuolloin.
        Vincen kans bändi tosiaan olis ollut erilainen, ei Yazoo tai Erasurekaan surkeeta musaa oo tehneet silloin kasari luvulla... Uudemmista Erasuren piiseistä ei oikeen tiä aina onks ne kukkoja vai kanoja.

        No nyt arvaan, että diggailen melko yksikseni Jimmy Somervillen versiota But Not Tonight'ista ;D Niihin aikoihin kun vanhat Mode-fanit aloitti oman modetuksensa, kuuntelin just Bronski Beatia, Pet Shop Boysia, Communardsia... Tää "gay-rallatus" on oikeasti hauskaa, sellaista harmitonta musaa. Tykkään kovasti Speak&Spell'ista just sen takia, että se on iloista ja hyväntuulista. Varsinainen Mode muotutui mielestäni vasta Vincen lähdettyä kirjoittamaan biisejään muualle. En kyllä toisaalta tiedä, mitä olis tapahtunut sille Yazoon Only You-biisille, jos Mode olis suostunut tekemään sen silloin kun Vince sitä tarjos. Olisko siitä ikinä tullut yhtä isoa hittiä. Oikeastaan parempi näin, liian aikainen mieletön suosio tietää yleensä nopeata loppua ja me kaikki fanitettais nyt jotain ihan muuta.


      • sfasfsa
        patu kirjoitti:

        No, ne on tavallaan tosi hauskoja sekä aikas naiveja sanotuksia muttei pojatkaan olleet kovinkaan vanhoja tuolloin.
        Vincen kans bändi tosiaan olis ollut erilainen, ei Yazoo tai Erasurekaan surkeeta musaa oo tehneet silloin kasari luvulla... Uudemmista Erasuren piiseistä ei oikeen tiä aina onks ne kukkoja vai kanoja.

        Ei todellakaan surkeaa musiikkia olekaan Erasure tehnyt...aivan mahtavia biisejä vaikka kuinka monta. Erasuren uudella levyllä on yhteensä 5 oikein hyvää biisiä, eivätkä muutkaan niin huonoja ole, joten kyllä se vielä jaksaa porskuttaa :) Mutta Depeche Moden huonoin biisi...varmaan joku Personal Jesus.


    • *****

      Mun mielestä huonoimmat DM biisit on What`s your name,Boys say go, Meaning of love ja Pipeline.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      788
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      695
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      646
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      628
    Aihe