A6 1.8T vai 2.4 verot+kulutus

haussa

A6 (pensa)ois hakusessa ja kuulin eräältä jobbarilta joka myy saksasta noudettuja autoja että 1,8 on saksassa suosittu käyttöauto, syystä että saksan autoverot ovat edulliset näin pienille koneille mutta tosiaan kysyntää enemmän kuin tarjontaa...2,4 litran koneella saisi luultavasti edullisemmin


Kysymys kuuluu: mikä ero kulutuksessa 1.8T ja 2.4
entä verot?

12

8315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.8

      aika pieneltä myllyltä noin isoon autoon. Toki omat kokemukseni perustuvat vain arvioon. Kun taas 2,4 liikuttaa A6:sta jo oikeastaan aika mukavasti.

      Toki huollot suomessa ovat varmaankin kallimpia 2,4:ssa. Oma kokemus, esim jakohihnan vaihto vesipumpun ja muiden kilkkeiden kera n. 800 eur merkkiliikkeessä.

      Oman 2,4:n PA-kulutus pyörii ajosta riippuen vähän kympin kummallakin puolella. Kunnolla polkastaessa tankissa kyllä käy aika iso pyörre.

      Veroista löydät tietoa tullin sivuilta vuosimalleittain.

      • joo...

        Ei moottorin koko,vaan moottorin ominaisuudet...mikähän kone on esim. e200 farmari mersussa ? ei ole kukaan alamittaiseksi haukkunut,vaikka farkkumese painaa huomattavasti enemmän,kuin A6. 1.8T on loistava käyttömoottori,jonka voi haluttaessa virittää edullisesti yli kaksisataa heppaiseksi, 2.4 on se 165 hv ja tehonlisäys ei käy halvalla.


      • E200
        joo... kirjoitti:

        Ei moottorin koko,vaan moottorin ominaisuudet...mikähän kone on esim. e200 farmari mersussa ? ei ole kukaan alamittaiseksi haukkunut,vaikka farkkumese painaa huomattavasti enemmän,kuin A6. 1.8T on loistava käyttömoottori,jonka voi haluttaessa virittää edullisesti yli kaksisataa heppaiseksi, 2.4 on se 165 hv ja tehonlisäys ei käy halvalla.

        Voi perhana mitä lässytystä.


      • KOMMENTTISI
        E200 kirjoitti:

        Voi perhana mitä lässytystä.

        se vasta mahtava olikin...HEH.


      • menikö
        KOMMENTTISI kirjoitti:

        se vasta mahtava olikin...HEH.

        herne nenään?


      • s e
        menikö kirjoitti:

        herne nenään?

        meni....POING POING


    • varoitus

      Nimittäin jos ostat 2.4 litraisen. Moottorin tyyppivika/-ominaisuus on öljynkulutus. Mikäli onnistut saamaan vähän öljyä kuluttavan yksilön pärjäät noin litran lisäyksellä per 10 tkm. Jos taas käy huono tuuri niin kuin minulla, kulutus oli litra per 1,5 tkm. Selvitettyäni ongelmaa sieltä täältä ja vähän tuoltakin kävi ilmi, että 30 venttiilinen V6 on varsin janoinen öljyn suhteen ja tehdaskin on aikanaan jonkunlaisen fiksauspaketin siihen rakentanut. Omalla kohdalla ongelma ratkesi puolen vuoden tuskailun jälkeen auton palauttamiseen liikkeeseen, josta sen ostin. Vuosimalli oli -01 ja kilometrejä mittarissa ostohetkellä 59 tkm. Jos olisin sinun housuissasi valitsisin 1.8 turbon, joka taitaa olla yksi onnistuneimmista VAG -konsernin moottoreista.

    • audivaari

      Aikanaan kun A6 tuli markkinoille AutoMotorSport vertaili A6:n sen eri moottorivaihtoehdoilla.
      Siinä 2,4 l kone jäi hännän huipuksi. Paras käyttö/arkimoottoi oli juuri 1,8T. Perusteluna sen laaja vääntö ja taloudellisuus niin kulutuksessa kuin huollossakin. Ei ne sakut turhaan sitä suosi.
      Paras "menopeli" syntyi taas jollain niista isoista 3.0 l koneista.

      2,4l:n ongelmat on kuten edelläkin on kerrottu sen suuri öljyn- ja bensankulutus ja kalliit huollot tiheän nokkahihnavaidon takia. Siinä hommassahan pitää puoli etupäätä purkaa ja on siksikin kallista.

      • quattroman

        1.8T tiedot:
        Suorituskyky
        Teho (kW): 110
        Max vääntö (Nm): 210
        Huippunopeus (km/h): 215
        Kiihtyvyys (sek/0-100): 9.9
        Kulutus (l/100km): - 8,3 -
        2.4 tiedot:
        Suorituskyky
        Teho (kW): 125
        Max vääntö (Nm): 230
        Huippunopeus (km/h): 218
        Kiihtyvyys (sek/0-100): 9.6
        Kulutus (l/100km): 8,3 10,9 15,2
        2.8 tiedot:
        Teho (kW): 142
        Max vääntö (Nm): 280
        Huippunopeus (km/h): 234
        Kiihtyvyys (sek/0-100): 8.4
        Kulutus (l/100km): - 9,9 -
        2.7T tiedot:
        Suorituskyky
        Teho (kW): 169
        Max vääntö (Nm): 310
        4.2 tiedot:
        Suorituskyky
        Teho (kW): 220
        Max vääntö (Nm): 400
        Huippunopeus (km/h): 250
        Kiihtyvyys (sek/0-100): 6.9
        Kulutus (l/100km): 9,4 13,0 19,3
        että näin...
        ; )


      • myös
        quattroman kirjoitti:

        1.8T tiedot:
        Suorituskyky
        Teho (kW): 110
        Max vääntö (Nm): 210
        Huippunopeus (km/h): 215
        Kiihtyvyys (sek/0-100): 9.9
        Kulutus (l/100km): - 8,3 -
        2.4 tiedot:
        Suorituskyky
        Teho (kW): 125
        Max vääntö (Nm): 230
        Huippunopeus (km/h): 218
        Kiihtyvyys (sek/0-100): 9.6
        Kulutus (l/100km): 8,3 10,9 15,2
        2.8 tiedot:
        Teho (kW): 142
        Max vääntö (Nm): 280
        Huippunopeus (km/h): 234
        Kiihtyvyys (sek/0-100): 8.4
        Kulutus (l/100km): - 9,9 -
        2.7T tiedot:
        Suorituskyky
        Teho (kW): 169
        Max vääntö (Nm): 310
        4.2 tiedot:
        Suorituskyky
        Teho (kW): 220
        Max vääntö (Nm): 400
        Huippunopeus (km/h): 250
        Kiihtyvyys (sek/0-100): 6.9
        Kulutus (l/100km): 9,4 13,0 19,3
        että näin...
        ; )

        niin että aiempaa listaa edetessä sekä ongelmat että niiden korjaamiseen menevät ekut lisääntyvät progressiivisesti, eli jos maistuu niin kyllä maksaakin ;-)


    • A6Avant

      noista 1.8T:n. 2.4:n sijasta itse harkitsisin toisena vaihtoehtona etuvetoista 3.0 multitronicia. Siinä on ominaisuuksia huomattavasti enemmän. Kiihtyvyys 0-100 7.6 sek., ym. Kulutus silti sama kuin 2.4:ssä, tosin 98 oktaanista. Suomeenhan näitä ei koskaan tuotu, mutta jos Saksasta/Ruotsista haet, niin sieltä löytyy.

    • Anonyymi

      ystävälläni oli a 6 2.4 audi jatkuvasti ongelmia huono vääntö korkea polttoaineen kulutus suhteessa mitä tarjosi tehoa jatkuvia päästöongelmia ym mitä huonolaatuinnen vag voi sisällään pitää .tukivarret kestävät huonosti en voisi suositella kenellekkään paljon vikoja . oma autoni alfa romeo 156 on sentään vähäisemillä vioilla selvinnyt ja paljon parempi auto ajaa ja ne tehot 190 hv riittävät ei vag IKINÄ .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4542
    2. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      11
      2543
    3. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

      Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      175
      1725
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      260
      1592
    5. Ei sua pysty unohtamaan

      Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1460
    6. Pitikö mennä rakastumaan

      Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      122
      1347
    7. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

      No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      9
      1277
    8. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

      Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      72
      1269
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

      muistuttaa?
      Ikävä
      76
      1242
    10. Hei, huomenta komistus

      Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      996
    Aihe