A6 1.8T vai 2.4 verot+kulutus

haussa

A6 (pensa)ois hakusessa ja kuulin eräältä jobbarilta joka myy saksasta noudettuja autoja että 1,8 on saksassa suosittu käyttöauto, syystä että saksan autoverot ovat edulliset näin pienille koneille mutta tosiaan kysyntää enemmän kuin tarjontaa...2,4 litran koneella saisi luultavasti edullisemmin


Kysymys kuuluu: mikä ero kulutuksessa 1.8T ja 2.4
entä verot?

12

7830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.8

      aika pieneltä myllyltä noin isoon autoon. Toki omat kokemukseni perustuvat vain arvioon. Kun taas 2,4 liikuttaa A6:sta jo oikeastaan aika mukavasti.

      Toki huollot suomessa ovat varmaankin kallimpia 2,4:ssa. Oma kokemus, esim jakohihnan vaihto vesipumpun ja muiden kilkkeiden kera n. 800 eur merkkiliikkeessä.

      Oman 2,4:n PA-kulutus pyörii ajosta riippuen vähän kympin kummallakin puolella. Kunnolla polkastaessa tankissa kyllä käy aika iso pyörre.

      Veroista löydät tietoa tullin sivuilta vuosimalleittain.

      • joo...

        Ei moottorin koko,vaan moottorin ominaisuudet...mikähän kone on esim. e200 farmari mersussa ? ei ole kukaan alamittaiseksi haukkunut,vaikka farkkumese painaa huomattavasti enemmän,kuin A6. 1.8T on loistava käyttömoottori,jonka voi haluttaessa virittää edullisesti yli kaksisataa heppaiseksi, 2.4 on se 165 hv ja tehonlisäys ei käy halvalla.


      • E200
        joo... kirjoitti:

        Ei moottorin koko,vaan moottorin ominaisuudet...mikähän kone on esim. e200 farmari mersussa ? ei ole kukaan alamittaiseksi haukkunut,vaikka farkkumese painaa huomattavasti enemmän,kuin A6. 1.8T on loistava käyttömoottori,jonka voi haluttaessa virittää edullisesti yli kaksisataa heppaiseksi, 2.4 on se 165 hv ja tehonlisäys ei käy halvalla.

        Voi perhana mitä lässytystä.


      • KOMMENTTISI
        E200 kirjoitti:

        Voi perhana mitä lässytystä.

        se vasta mahtava olikin...HEH.


      • menikö
        KOMMENTTISI kirjoitti:

        se vasta mahtava olikin...HEH.

        herne nenään?


      • s e
        menikö kirjoitti:

        herne nenään?

        meni....POING POING


    • varoitus

      Nimittäin jos ostat 2.4 litraisen. Moottorin tyyppivika/-ominaisuus on öljynkulutus. Mikäli onnistut saamaan vähän öljyä kuluttavan yksilön pärjäät noin litran lisäyksellä per 10 tkm. Jos taas käy huono tuuri niin kuin minulla, kulutus oli litra per 1,5 tkm. Selvitettyäni ongelmaa sieltä täältä ja vähän tuoltakin kävi ilmi, että 30 venttiilinen V6 on varsin janoinen öljyn suhteen ja tehdaskin on aikanaan jonkunlaisen fiksauspaketin siihen rakentanut. Omalla kohdalla ongelma ratkesi puolen vuoden tuskailun jälkeen auton palauttamiseen liikkeeseen, josta sen ostin. Vuosimalli oli -01 ja kilometrejä mittarissa ostohetkellä 59 tkm. Jos olisin sinun housuissasi valitsisin 1.8 turbon, joka taitaa olla yksi onnistuneimmista VAG -konsernin moottoreista.

    • audivaari

      Aikanaan kun A6 tuli markkinoille AutoMotorSport vertaili A6:n sen eri moottorivaihtoehdoilla.
      Siinä 2,4 l kone jäi hännän huipuksi. Paras käyttö/arkimoottoi oli juuri 1,8T. Perusteluna sen laaja vääntö ja taloudellisuus niin kulutuksessa kuin huollossakin. Ei ne sakut turhaan sitä suosi.
      Paras "menopeli" syntyi taas jollain niista isoista 3.0 l koneista.

      2,4l:n ongelmat on kuten edelläkin on kerrottu sen suuri öljyn- ja bensankulutus ja kalliit huollot tiheän nokkahihnavaidon takia. Siinä hommassahan pitää puoli etupäätä purkaa ja on siksikin kallista.

      • quattroman

        1.8T tiedot:
        Suorituskyky
        Teho (kW): 110
        Max vääntö (Nm): 210
        Huippunopeus (km/h): 215
        Kiihtyvyys (sek/0-100): 9.9
        Kulutus (l/100km): - 8,3 -
        2.4 tiedot:
        Suorituskyky
        Teho (kW): 125
        Max vääntö (Nm): 230
        Huippunopeus (km/h): 218
        Kiihtyvyys (sek/0-100): 9.6
        Kulutus (l/100km): 8,3 10,9 15,2
        2.8 tiedot:
        Teho (kW): 142
        Max vääntö (Nm): 280
        Huippunopeus (km/h): 234
        Kiihtyvyys (sek/0-100): 8.4
        Kulutus (l/100km): - 9,9 -
        2.7T tiedot:
        Suorituskyky
        Teho (kW): 169
        Max vääntö (Nm): 310
        4.2 tiedot:
        Suorituskyky
        Teho (kW): 220
        Max vääntö (Nm): 400
        Huippunopeus (km/h): 250
        Kiihtyvyys (sek/0-100): 6.9
        Kulutus (l/100km): 9,4 13,0 19,3
        että näin...
        ; )


      • myös
        quattroman kirjoitti:

        1.8T tiedot:
        Suorituskyky
        Teho (kW): 110
        Max vääntö (Nm): 210
        Huippunopeus (km/h): 215
        Kiihtyvyys (sek/0-100): 9.9
        Kulutus (l/100km): - 8,3 -
        2.4 tiedot:
        Suorituskyky
        Teho (kW): 125
        Max vääntö (Nm): 230
        Huippunopeus (km/h): 218
        Kiihtyvyys (sek/0-100): 9.6
        Kulutus (l/100km): 8,3 10,9 15,2
        2.8 tiedot:
        Teho (kW): 142
        Max vääntö (Nm): 280
        Huippunopeus (km/h): 234
        Kiihtyvyys (sek/0-100): 8.4
        Kulutus (l/100km): - 9,9 -
        2.7T tiedot:
        Suorituskyky
        Teho (kW): 169
        Max vääntö (Nm): 310
        4.2 tiedot:
        Suorituskyky
        Teho (kW): 220
        Max vääntö (Nm): 400
        Huippunopeus (km/h): 250
        Kiihtyvyys (sek/0-100): 6.9
        Kulutus (l/100km): 9,4 13,0 19,3
        että näin...
        ; )

        niin että aiempaa listaa edetessä sekä ongelmat että niiden korjaamiseen menevät ekut lisääntyvät progressiivisesti, eli jos maistuu niin kyllä maksaakin ;-)


    • A6Avant

      noista 1.8T:n. 2.4:n sijasta itse harkitsisin toisena vaihtoehtona etuvetoista 3.0 multitronicia. Siinä on ominaisuuksia huomattavasti enemmän. Kiihtyvyys 0-100 7.6 sek., ym. Kulutus silti sama kuin 2.4:ssä, tosin 98 oktaanista. Suomeenhan näitä ei koskaan tuotu, mutta jos Saksasta/Ruotsista haet, niin sieltä löytyy.

    • Anonyymi

      ystävälläni oli a 6 2.4 audi jatkuvasti ongelmia huono vääntö korkea polttoaineen kulutus suhteessa mitä tarjosi tehoa jatkuvia päästöongelmia ym mitä huonolaatuinnen vag voi sisällään pitää .tukivarret kestävät huonosti en voisi suositella kenellekkään paljon vikoja . oma autoni alfa romeo 156 on sentään vähäisemillä vioilla selvinnyt ja paljon parempi auto ajaa ja ne tehot 190 hv riittävät ei vag IKINÄ .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      176
      1319
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      142
      983
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      21
      964
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      862
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      830
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      825
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      798
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      758
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      732
    Aihe