Zoloft tai sertralin hexal kokemuksia?

anu-pauliina2

Haluaisin todella kuulla millaisia oireita muilla on ollut ko lääkkeiden lopetus vaiheessa. Itsellä lääkitystä on lopetettu tosi pikku hiljaa mutta silti olo on kamala. lääkärit sanoo että olo korjaantuu yleensä kun on ollut kokonaan ilman lääkettä muutaman viikon. Minua itseäni pelottaa etten pystykään lopettamaan lääkkeen käyttöä vaan joudun nostamaan annoksen takaisin. Itsellä tällä hetkellä käytössä sertralin hexal.

20

12582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytsy

      ...ja olo on ollut aivan karsea. Oliko sulla aloituksessa pahoja oireita ? Entä onko muuten lääkkeestä ollut apua ? Millaisiin oireisiin ?

      • anu-pauliina2

        mutta oireet helpottui n kahdessa viikossa.
        Minulla lääke oli paniikkihäiriöön ja synnytyksen jälkeiseen masennukseen.
        Rinnalla minulla oli temesta ja siitä sai hyvää ensi apua pahimpiin olihin.
        Alku vaikeuksien jälkeen lääke toimi hyvin. En tarvinnut enään unilääkkeitä enkä juuri temestaakaan, ja paniikki kohtauksia ei ollut juuri lainkaan.
        Nyt taas lopetus vaihe ottaa koville...


      • miiva

        alussa on karseaa oloa kun ei ole "aivot" siihen vielä tottunut..mutta ajan kanssa ne helpottuvat ja katoavat...mulle ainakin auttanut tosi paljon,oon käyttäny about nyt n.puol vuotta


      • tingus
        miiva kirjoitti:

        alussa on karseaa oloa kun ei ole "aivot" siihen vielä tottunut..mutta ajan kanssa ne helpottuvat ja katoavat...mulle ainakin auttanut tosi paljon,oon käyttäny about nyt n.puol vuotta

        Olen käyttänyt sertralinia kaksi vuotta ja nyt yritän lopettaa, olen ollut viikon ilman lääkettä. Saan aivan hirveitä "fläsäreitä", eli sydän tykyttää rinnasta ulos, vasen käsi puutuu, huimaa, ihan kuin sähköiskun saisi. Lisäksi mieliala vaihtelee.


      • SertralinHex
        tingus kirjoitti:

        Olen käyttänyt sertralinia kaksi vuotta ja nyt yritän lopettaa, olen ollut viikon ilman lääkettä. Saan aivan hirveitä "fläsäreitä", eli sydän tykyttää rinnasta ulos, vasen käsi puutuu, huimaa, ihan kuin sähköiskun saisi. Lisäksi mieliala vaihtelee.

        Sertralin Hexal toimi minullakin tosi hyvin, vaikka tosiaan alussa oli "karsea olo" välillä parin viikon aikana. Sitten olo helpottui huomattavasti. Nukuin jo heti ensimmäisinä öinä todella hyvin (unen tarve tuntui lisääntyvän) ja mieli oli paljon parempi viikon-parin jälkeen. Olen puolittanut nyt annoksen eikä vierotusoireita ole vielä ainakaan muuta kuin, että pää oli vähän kipeä parina päivänä. En ole käyttänyt vars.annosta kyllä kuin pari-kolme kuukautta, en tiedä onko se liian lyhyt aika jos masennuspäivät uusiutuu. Käyn töissä yms.kuitenkin. On tuo minusta aika mainio tuote.


      • an8
        SertralinHex kirjoitti:

        Sertralin Hexal toimi minullakin tosi hyvin, vaikka tosiaan alussa oli "karsea olo" välillä parin viikon aikana. Sitten olo helpottui huomattavasti. Nukuin jo heti ensimmäisinä öinä todella hyvin (unen tarve tuntui lisääntyvän) ja mieli oli paljon parempi viikon-parin jälkeen. Olen puolittanut nyt annoksen eikä vierotusoireita ole vielä ainakaan muuta kuin, että pää oli vähän kipeä parina päivänä. En ole käyttänyt vars.annosta kyllä kuin pari-kolme kuukautta, en tiedä onko se liian lyhyt aika jos masennuspäivät uusiutuu. Käyn töissä yms.kuitenkin. On tuo minusta aika mainio tuote.

        En olekkaan ainut joka saa niitä sähäreitä!! ihanaa, luulin, että vain kuvittelin sen "sähkö iskun" itse. Ite käytän 50mg ja olen nyt puolivuotta käyttäny sitä. Viimeaikoina olen käyttänyt epäsäännöllisesti, eli joko pari enemmän päivässä, tai muutama päivä ilman lääkettä. Ja jos olin muutaman päivän ilman lääkettä, niin siitä tuli mulle niitä ihme sähäreitä. Nyt ajattelin, että käytän kunnolla taas ja voisin nostaa annosta. Tää on auttanu minua ainakin.


      • maggie71
        an8 kirjoitti:

        En olekkaan ainut joka saa niitä sähäreitä!! ihanaa, luulin, että vain kuvittelin sen "sähkö iskun" itse. Ite käytän 50mg ja olen nyt puolivuotta käyttäny sitä. Viimeaikoina olen käyttänyt epäsäännöllisesti, eli joko pari enemmän päivässä, tai muutama päivä ilman lääkettä. Ja jos olin muutaman päivän ilman lääkettä, niin siitä tuli mulle niitä ihme sähäreitä. Nyt ajattelin, että käytän kunnolla taas ja voisin nostaa annosta. Tää on auttanu minua ainakin.

        Mulla annos vähennetty 100mgsta 50 mgaan. Nyt pari viikkoa ollut huimausta, käsien, kasvojen ja jalkojen tuntohäiröitä, pistelyä yms. Varsinkin kun teen nopeita liikkeitä, tuntuu tätä pistelyä. oon jo diagnostisoinu ittelleni vaikka mitä vakavia sairauksia, mutta annoitte toivoa, että nää ehkä normaaleja lopetusoireita. Olo on aika kaamea, kun oon lisäks 4. kuulla raskaana ja sekin tuo oman lisämausteensa oireisiin. Mulla alotusvaiheessa 9 kk sitten ei ollu juuri minkäänlaisia oireita, tosin apukin tuli vasta parin kuukauden viiveellä.


      • Happy now
        maggie71 kirjoitti:

        Mulla annos vähennetty 100mgsta 50 mgaan. Nyt pari viikkoa ollut huimausta, käsien, kasvojen ja jalkojen tuntohäiröitä, pistelyä yms. Varsinkin kun teen nopeita liikkeitä, tuntuu tätä pistelyä. oon jo diagnostisoinu ittelleni vaikka mitä vakavia sairauksia, mutta annoitte toivoa, että nää ehkä normaaleja lopetusoireita. Olo on aika kaamea, kun oon lisäks 4. kuulla raskaana ja sekin tuo oman lisämausteensa oireisiin. Mulla alotusvaiheessa 9 kk sitten ei ollu juuri minkäänlaisia oireita, tosin apukin tuli vasta parin kuukauden viiveellä.

        Ite käytin 100mg orionin sertraliinia lähes 4 vuotta putkeen. Olo ei omasta mielestäni paljoa parantunut lääkkeen käytön myötä(kärsin jatkuvista paniikkihäiriöistä). Haittaoireita tuli paljon, esim. haluttomuutta sekä fyysisesti, että psyykkisesti.
        Päätin omatoimisesti lopettaa koko lääkkeen käytön noin 1,5 viikkoa sitten. Olo parani huomattavasti. Sain jopa kadoksissa olleet seksihaluni takaisin ja muutenkin mieli on eri virkeä. Ainoa haittaoire on ollut sellainen outo tiedon katkeaminen päässä, niinkuin tulisi sellaisia pieniä sähköiskuja päähän.
        Onko muilla tälläisia kokemuksia sertraliinin käytön lopetuksesta ja milloin kyseiset oireet loppuvat? Esim. Auton ajamista kyseinen oire haittaa aika lailla, tarkkaavaisuus herpaantuu hetkittäin.


      • panic attack
        Happy now kirjoitti:

        Ite käytin 100mg orionin sertraliinia lähes 4 vuotta putkeen. Olo ei omasta mielestäni paljoa parantunut lääkkeen käytön myötä(kärsin jatkuvista paniikkihäiriöistä). Haittaoireita tuli paljon, esim. haluttomuutta sekä fyysisesti, että psyykkisesti.
        Päätin omatoimisesti lopettaa koko lääkkeen käytön noin 1,5 viikkoa sitten. Olo parani huomattavasti. Sain jopa kadoksissa olleet seksihaluni takaisin ja muutenkin mieli on eri virkeä. Ainoa haittaoire on ollut sellainen outo tiedon katkeaminen päässä, niinkuin tulisi sellaisia pieniä sähköiskuja päähän.
        Onko muilla tälläisia kokemuksia sertraliinin käytön lopetuksesta ja milloin kyseiset oireet loppuvat? Esim. Auton ajamista kyseinen oire haittaa aika lailla, tarkkaavaisuus herpaantuu hetkittäin.

        Olen reilu kolmekymppinen ja lopettanut paniikkikohtauksiin määrätyn sertralin hexalin käytön, olivat käytössä noin puoli vuotta, annostus oli minulla korkeimillaan 150mg, siitä laskin 100mg.aan ja siitä hetkeksi 50:n.
        Aivan lopettamisen aluksi päätä särki todella paljon. Nyt olen ollut kokonaan ilman noin kuukauden ja olo on aika kamala. Väsymys ja paniikkikohtaukset ovat palanneet, eivät onneksi vielä ainakaan yhtä voimakkaina kuin silloin miksi lääkityksen aloitin. Pahimpaan tykytykseen otan betasalpaajaa. Aikaisemmin viesteissä mainittuja "sähköiskuja" ja nykimisiä on minullakin ja huonomuistisuuteni on tainnut pahentua vielä entisestään.
        Alan masentua ja pelkään eniten että lihoan, lääkitystä en missään nimessä halua kuitenkaan aloittaa enää koska se aiheutti minulle hyperaktiivisuutta ja keskittymishäiriöitä, työelämääni kyseiset oireet eivät sovi. Nyt lääkityksen lopettamisen jälkeen olen taas oma pessimistinen itseni. Tilalle on kuitenkin tullut taas tulevaisuuden, riittämättömyyden ja ihmissuhteen romahtamisen pelko. Alkaa tuntua että haluaisin vain olla yksin. Asiasta on niin vaikea puhua kumppanille, tuntuu ettei tätä voi ymmärtää kuin ihminen joka on kokenut samaa, paniikkihäiriötä pitää jotenkin vaatimattomana sairautena josta pitäisi vain yksin selvitä. Sitä ei vain haluaisi aiheuttaa toiselle mitään ylimääräistä taakkaa. Kertokaaa ihmeessä ihmiset lisää lopetuskokemuksianne, näistä on suuri apu.


      • omppu007
        panic attack kirjoitti:

        Olen reilu kolmekymppinen ja lopettanut paniikkikohtauksiin määrätyn sertralin hexalin käytön, olivat käytössä noin puoli vuotta, annostus oli minulla korkeimillaan 150mg, siitä laskin 100mg.aan ja siitä hetkeksi 50:n.
        Aivan lopettamisen aluksi päätä särki todella paljon. Nyt olen ollut kokonaan ilman noin kuukauden ja olo on aika kamala. Väsymys ja paniikkikohtaukset ovat palanneet, eivät onneksi vielä ainakaan yhtä voimakkaina kuin silloin miksi lääkityksen aloitin. Pahimpaan tykytykseen otan betasalpaajaa. Aikaisemmin viesteissä mainittuja "sähköiskuja" ja nykimisiä on minullakin ja huonomuistisuuteni on tainnut pahentua vielä entisestään.
        Alan masentua ja pelkään eniten että lihoan, lääkitystä en missään nimessä halua kuitenkaan aloittaa enää koska se aiheutti minulle hyperaktiivisuutta ja keskittymishäiriöitä, työelämääni kyseiset oireet eivät sovi. Nyt lääkityksen lopettamisen jälkeen olen taas oma pessimistinen itseni. Tilalle on kuitenkin tullut taas tulevaisuuden, riittämättömyyden ja ihmissuhteen romahtamisen pelko. Alkaa tuntua että haluaisin vain olla yksin. Asiasta on niin vaikea puhua kumppanille, tuntuu ettei tätä voi ymmärtää kuin ihminen joka on kokenut samaa, paniikkihäiriötä pitää jotenkin vaatimattomana sairautena josta pitäisi vain yksin selvitä. Sitä ei vain haluaisi aiheuttaa toiselle mitään ylimääräistä taakkaa. Kertokaaa ihmeessä ihmiset lisää lopetuskokemuksianne, näistä on suuri apu.

        oon tässä ollut jo kolmisen viikkoa 50mg:ssa. alussa oli 100mg.
        fyysisinä oireina on vihlovaa päänsärkyä. onneksi vaan pientä mutta sitäkin pitkäkestoisempaa. mut yritän pärjätä ilman särkylääkkeitä.
        huimausta välillä. varsinkin sillon kun esim. niistää niin tulee hölmö tunne, että päähän menisi ilmaa...tosi friikkiä. oottelen josko älytön hikoilu vähentyis lääkkeen vähentymisen myötä.
        mieleen se on alkanut vaikuttaa jo. oon ajatellutkin josko nostan annoksen taas sataan. rupee oleen semmosia oireita mitä oli ennen koko lääkettä. oon ärtynyt ja levoton ja en kestä kauheeta melua ja mölyä. töissä se on paha, kun oon ihmisten kanssa tekemisissä niin tiuskin siellä sitten...
        niin lääkitykseni ei oo muuten paniikkihäiriöön vaan masennukseen.
        että näin täällä.


    • Anri82

      Tämä ei tietenkään koske kaikkia, mutta halusin kertoa oman tarinani koskien Sertralinin lopettamista. Lopetin voimieni tunnossa lääkkeen keväällä tänä vuonna, kun ajattelin etten enää tarvitse sitä ja ahdistuneisuus/paniikkihäiriöt tuntuivat olevan ohi.

      Alkuun meni hienosti, ei mitään ahdistuksen poikasta vielä alkukesästäkään. Sitten loppukesästä alkoi tuntua pieniä itsensä tarkkailua ja myöhemmin helvetti pääsi valloilleen. Tuossa pari viikkoa sitten paniikkikohtaukseni ja ahdistuneisuushäiriöni palasivat. Pahempana kuin koskaan aiemmin. Sydän hakkasi pienestäkin liikkeestä tai asennon muutoksesta, sain päähänpinttymän että olin sairastunut sydämen vajaatoimintaan ja siitä ne itsensä tarkkailut ja kaikenmaailman Google-diagnoosit sitten lähtivät liikkeelle.

      Muita oireita olivat mm. lihasheikkous (vissiin jännittyneiden lihasten takia), monet nikamalukot, hengenahdistus ja painon tunne kaulalla. Tästä tulisi romaani, jos luettelisin kaikki oireet. Pääpointtini oli kirjoituksellani, että olkaa hyvin varovaisia lopettaessanne Sertralinin käytön.

      Mullakin kun kesti puoli vuotta oireiden uusiutuminen, vaikka välillä luulin olevani jo terve! Tällä hetkellä olen aloittanut lääkehoidon uudelleen muutama päivä sitten, rauhoittavien kera, mutta menee vielä pitkään ennen kuin oloni on täysin normaali. Miettikää kanssasisaret ja -veljet tarkasti, ennen kuin lopetatte lääkkeen käytön.. Sairaus ei välttämättä uusi heti! Kiitos lukijoille! :)

    • ytsejami

      Järkyttävä lääke! Itse söin sitä hetken enimmillään 150 mg päivässä, ja nukuin sen ansiosta varmaan 15 tuntia päivässä, tunnin olin edes jotenkin toimintakykyinen päivittäin.
      Kaikkien mahdollisten sivuoireiden takia tiputin omatoimisesti annostuksen todella äkkiä 100mg:aan, siitä 50 ja melkein heti nolliin.
      Nyt en ole syönyt kyseistä "lääkettä" enää noin viikkoon, ja olo on kuin kuolemaa tekisi...
      Kaikki ne oireet minkä takia kyseinen "lääke" mulle määrättiin, ovat nyt moninkertaisina päällä.
      Huimaus, paineen tunne päässä, liikkeet epävarmoja, tukehtumisen tunne, särkyjä joka puolella, vapinaa, kuolemanpelko jne..

      Kehotan kaikkia miettimään kaksi kertaa ennen kuin aloitatte tämän "lääkkeen" syömisen.

      • Pukloiinm

        "Kiva" kuulla, että muillakin on lopetusken/annoksen vähentämisen yhteydessä tämmöisiä oireita. Siis siinä mielessä, että ei ole mitään oikeasti vakavaa. Lopetin lääkityksen viikko sitten. Aluksi oli annos 50mg, sitten menin viikon 25mg. Nyt ollut muutaman päivän outoa huimausta ja noita sähköiskun kaltaisia impulsseja ympäri kehoa. Sellainen outo, epätodellinen olo. Epäilin jo välikorvan tulehdusta ja tasapainoelimen häiriötä, mutta tuskinpa on sitä.

        Aloin syömään lääkettä nielemisvaikeuksiin. Lääke auttoikin siihen, mutta toi painoa ja teki unesta pinnallista. Nyt parina päivänä on taas ollut vaikea niellä, mutta läskistyminen ahdistaa minua enemmän kuin tuo nielemishomma ja unetkin olisi kiva saada normaaleiksi.

        Toivottavasti nämä lopetusoireet helpottavat pian!


      • Nalle Pöh
        Pukloiinm kirjoitti:

        "Kiva" kuulla, että muillakin on lopetusken/annoksen vähentämisen yhteydessä tämmöisiä oireita. Siis siinä mielessä, että ei ole mitään oikeasti vakavaa. Lopetin lääkityksen viikko sitten. Aluksi oli annos 50mg, sitten menin viikon 25mg. Nyt ollut muutaman päivän outoa huimausta ja noita sähköiskun kaltaisia impulsseja ympäri kehoa. Sellainen outo, epätodellinen olo. Epäilin jo välikorvan tulehdusta ja tasapainoelimen häiriötä, mutta tuskinpa on sitä.

        Aloin syömään lääkettä nielemisvaikeuksiin. Lääke auttoikin siihen, mutta toi painoa ja teki unesta pinnallista. Nyt parina päivänä on taas ollut vaikea niellä, mutta läskistyminen ahdistaa minua enemmän kuin tuo nielemishomma ja unetkin olisi kiva saada normaaleiksi.

        Toivottavasti nämä lopetusoireet helpottavat pian!

        Tällaisten lääkkeidenkäytön aloittamisesta ja lopettamisesta pitäisi aina keskustella kunnolla lääkärin, psykiatrin, terapeutin yms kanssa. Minulle psykiatri kertoi jo etukäteen, millaisia lopetusoireita on luvassa, joten mikään ei ole päässyt yllättämään. Samoin hän kertoi, että lääkkeen vaikutuksen loppuessa, ahdistus saattaa tulla äkkiä voimakkaana takaisin, kun tunnekokemukset voimistuvat lääkkeen lopettamisen myötä. Mutta itse masennus, sairaus, ei voi uusiutua niin nopeasti, sillä lääkkeen tekemät muutokset aivoissa estävät aivojen kemiallisen tasapainon järkkymisen ja masennuksen puhkeamisen. Lopetusoireet ovat onneksi ohimeneviä ja kestävät vain lyhyen ajan koko elämän kaaressa.


      • pirkkaliisa
        Nalle Pöh kirjoitti:

        Tällaisten lääkkeidenkäytön aloittamisesta ja lopettamisesta pitäisi aina keskustella kunnolla lääkärin, psykiatrin, terapeutin yms kanssa. Minulle psykiatri kertoi jo etukäteen, millaisia lopetusoireita on luvassa, joten mikään ei ole päässyt yllättämään. Samoin hän kertoi, että lääkkeen vaikutuksen loppuessa, ahdistus saattaa tulla äkkiä voimakkaana takaisin, kun tunnekokemukset voimistuvat lääkkeen lopettamisen myötä. Mutta itse masennus, sairaus, ei voi uusiutua niin nopeasti, sillä lääkkeen tekemät muutokset aivoissa estävät aivojen kemiallisen tasapainon järkkymisen ja masennuksen puhkeamisen. Lopetusoireet ovat onneksi ohimeneviä ja kestävät vain lyhyen ajan koko elämän kaaressa.

        Anteeksi että puutun keskusteluunne koska en ole itse kyseistä lääkettä käyttänyt enkä muitakaan lääkkeitä paniikkihäiriööni...kuulostaa vaan niin kamalalta nuo aloittamis ja lopettamisoireet!!
        Minullakin ph ja melkein päivittäin vaikka mitä oireita...olen sinnitellyt lääkkeittä siitä syystä että olen ollut 10 v kimpassa lääkkeiden väärinkäyttäjän kanssa( 10 v sitten,suhde on jo ohi),ja silloin päätin että en popsi yhtäkään psyykenlääkettä ellen sitten ole niin hullu että olen itselleni tai muille vaaraksi...siinä vaiheessa kai jo työnnetään ruiskulla väkisin.Sori,toivottavasti kestätte vähän omituista huumoriani.
        Olen itse yrittänyt ajatella että tämä ph yrittää kertoa minulle jotain,jotain pitäisi elämässä muuttaa,joko konkreettisesti tai sitten itsessään...en ole vielä keksinyt sitä tosin...aavistuksia kyllä on.
        Olen järkeillyt asian myös niin että koska oireet kerran ovat vaarattomia (niinhän meille toitotetaan) kaikessa inhottavuudessaan,niin haluaisin löytää syyn paniikilleni enkä tukahduttaa oiretta.Voin olla väärässä enkä todellakaan tarkoita etteikö lääkkeitä saisi syödä jos kokee tarvitsevansa.
        Itse en taida uskaltaa koska pelkään juuri niitä lääkken aiheuttamia sivuoireita,koukkuun jäämistä jne.
        Tsemppiä kaikille!


      • zk
        pirkkaliisa kirjoitti:

        Anteeksi että puutun keskusteluunne koska en ole itse kyseistä lääkettä käyttänyt enkä muitakaan lääkkeitä paniikkihäiriööni...kuulostaa vaan niin kamalalta nuo aloittamis ja lopettamisoireet!!
        Minullakin ph ja melkein päivittäin vaikka mitä oireita...olen sinnitellyt lääkkeittä siitä syystä että olen ollut 10 v kimpassa lääkkeiden väärinkäyttäjän kanssa( 10 v sitten,suhde on jo ohi),ja silloin päätin että en popsi yhtäkään psyykenlääkettä ellen sitten ole niin hullu että olen itselleni tai muille vaaraksi...siinä vaiheessa kai jo työnnetään ruiskulla väkisin.Sori,toivottavasti kestätte vähän omituista huumoriani.
        Olen itse yrittänyt ajatella että tämä ph yrittää kertoa minulle jotain,jotain pitäisi elämässä muuttaa,joko konkreettisesti tai sitten itsessään...en ole vielä keksinyt sitä tosin...aavistuksia kyllä on.
        Olen järkeillyt asian myös niin että koska oireet kerran ovat vaarattomia (niinhän meille toitotetaan) kaikessa inhottavuudessaan,niin haluaisin löytää syyn paniikilleni enkä tukahduttaa oiretta.Voin olla väärässä enkä todellakaan tarkoita etteikö lääkkeitä saisi syödä jos kokee tarvitsevansa.
        Itse en taida uskaltaa koska pelkään juuri niitä lääkken aiheuttamia sivuoireita,koukkuun jäämistä jne.
        Tsemppiä kaikille!

        Kyllä näitten masennuslääkkeitten kaa pärjää. aluks on oireita joku pari viikkoo.
        nyt ku oon lopettamas niin on näitä tunto häiriöitä. sellasasta kihelmöintiä ja sit menee niitä sähköiskuja. mut ei kai mitenkää pahoja oo ku tietää mist johtuu. jos ei tiiä nii voi olla kyl ihmeissään et mikähän vaivaa = ) En tosin tiiä kuin kauan nää kestää? ollu n. viikon syömättä.


    • DropOut

      Olen juuri aloittanut kyseisen lääkkeen käyttön paniikkihäiriöön ja masennukseen. Annostukseni tulee olemaan asteittaisen nousun jälkeen 200mg/päivä. Olo on kuin kirahvilla ilman kaulaa ja ahdistuneisuus on lisääntynyt huomattavasti. Tiedostan että tämä helpottuu parin käyttöviikon jälkeen, mutta pelottaa näin kovalla annostuksella tulevat sivuvaikutukset lopettamisen yhteydessä, sillä kommenttien perusteella jo paljon pienemmilläkin annostuksilla on ollut kovia ongelmia.

    • mark9292929

      Annostus kuuluu lopetttaa siten että esim.jos olet syönyt 2 tablettia päivässä.Otat muutaman viikon joka toisena päivänä 2 ja joka toisena päivänä vain yhden.2.1.2.1.2.1.2.1 periaatteella seuraava vaihe.2.1.1.2.1.1.2.1.1.2.1..1..sitten 1.1.1.1.1.1.1 1 sen jälkeen 1.1.0.1.1.0.1.1.0jne.Ei todellakaan lopeteta kuuria kuin seinään.

    • stop-SSRI

      Taas erinomainen ketju terveydenhuollon SSRI-buumista, kamalien oireiden uhallakin. Paniikkihäiriöön ei ole toimivaa lääkitystä kuin bentsot ja niistä XANOR paras. Olkaa hyvät ihmiset kriittisiä jos lääkärinne määrää teille SSRI:tä mihinkään vaivaan.

    • Anonyymi

      Jos SSRI tai SNRI lääke on ollut käytössä noin vuoden, niin lopettamisen täytyy olla todella hidasta eli käytännössä mahdollisesti useiden kuukausien mittaista. Monella jo muutaman kuukauden hoidon jälkeen on hankala lopettaa. Mutta lopettaminen on aina mahdollista kunhan siihen saa tukea tarpeeksi ja elämäntilanne on hyvä.

      Tässä on ohje:
      Vähennä lääkettä niin vähän kuin pystys ja odota n. 3 viikkoa ja sitten vähennä lisää. Jos vieroitusoireet eli ns. "lopetusoireet" ovat liian pahoja, niin palaa edelliselle annokselle vielä 1-2 viikoksi ja koita vähentää annosta uudestaan. Kannattaa myös pyytää lääkäriltä Diapamia ja Mirtazapiinia (ota puolikas 15mg tabletti illalla) varalle jos tulee pahaa unettomuutta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe