mäkelänkatu-sturenkatu

jalankulkija

Hei sinä nuorehko, vaaleatukkainen naisihminen(20-30), joka tööttäilit raivokkaasti torvea Mäkelänkadun ja Sturenkadun risteyksessä tänään n. klo. 16.15-16.20 pienessä punaisessa autossasi(voisin toki ilkeyttäni kertoa rekisterinumerosi). Jos liikenne on tosiaan ainoa paikka, missä voit tuoda esiin aggressiosi niin suosittelen pikaista hakeutumista terapiaan.
Kyse ei ole siitä olitko oikeassa vai väärässä vaan aggressiivisesta asenteesta, joka vaarantaa joka vuosi satojen ihmisten hengen liikenteessä Suomenmaassa.
Itse jalankulkija, joka ylitti suojatietä Sturenkadun suuntaisesti pohjoiseen.

11

1465

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Autoilija.1

Mielipiteesi on jätetty huomioimatta. Liikenteessä nimenomaan on kyse siintä kuka on oikeassa. Jalankulkijat voi painua Sinne minne aurinko ei paista.
      Jäät joskus vielä auton alle sun asenteellas, mikä onki ihan hyvä meille muille.

HYVÄ SINÄ PUNAISELLA AUTOLLA AJELEVA NEITONEN. NÄYTETÄÄN JALANKULKIJOILLE MISTÄ KANA PISSII!!!

• kuningas

Aiheen aloittaja kirjoitta asiaa. Jalankulkijalla on aina suurempi valta kulkea kaduilla kuin autoilijoilla. Autoilijan on AINA annettava TIETÄ JALANKULKIJALLE. Varsinkin kaupungissa liikuttaessa on huolehdittava erityisesti jalankulkijoiden turvallisuudesta. Pitämällä oikea tilnnenopeus ja muutoinkin oltava valppaampana kuin maantiellä ajettaessa.
        Aiheen aloittaja ei maininnut missä kohtaa hän oli, oliko hän ylittämässä suojatietä vai jalkakäytävällä. Tuossa kohtaa on erittäin vilkas risteys jonka vaikeutta lisää neljään suuntaan kääntyvä risteys sekä raitsikka kiskot, myös neljään suuntaan. Mielestäni autoilija syyllistyi abstraktiin pelotteluun jalankulkijaa kohtaan, melkeimpä uhkaamiseen. Taitaa olla se pienen punaisen auton kuljettaja Kangasalta, täältä ne kaikki koheltajat löytyy.

• sinivilkku

Kun nyt vaivauduit kirjoittamaan asiasta tänne niin olisihan se mukava tietää syy tapahtuneelle. Vai onko tapanasi kailottaa toisten virheet ja jättää sujuvasti oma kohellus taka-alalle?

• jalankulkija

Eli tätä autoilijaneitoa suututti vasempaankääntyvä liikenne, jonka johdosta hän jäi autoineen puolittain suojatielle. En edes tiedä onko kyseisessä paikassa sallittua kääntyä vasemmalle, mutta itse ylitin suojatietä vihreillä valoilla. Kyse ei nyt ole automerkistä tai sukupuolesta vaam yleisestä huomiosta Helsingin liikenteessä.

• jalankulkija

Toivonpa tosiaan ettei teillä kahdella kirjoittajalla tule koskaan olemaan omia lapsia, jotka joutuvat uhriksi sen takia, että autoilija on välinpitämätön tai aggressiivinen...Karman laki on vaan aika johdonmukainen usein.
      Mutta jatkakaa toki viitoittamallanne tiellä.

• sinivilkku

Valitettavasi toiveesi ei toteutunut. Minulla on useampikin lapsi, kaikki ovat jo tosin aikuisia.

Vaikka hieman tuossa edellä jo yrititkin selittää tilannetta niin minulle se ei auennut. Ehkä siksi, että en ole helsinkiläinen. Sinä ilmeisesti olet, mutta et osannut/halunnut kertoa, mitä todella tapahtui.

Oliko "neitonen" menossa suoraan? Hänen edestäänkö käännyttiin vasemmalle? Paloivatko molemmille vihreät?

Ja jatkan toki tällä omalla tielläni, milläs minä muullakaan :)

• Jalankulkija2

Auton ratissa olessa on syytä olla hiukan tervettä agressiivisuutta muuten liikenne polkee paikallaan.

• näin sitten
        sinivilkku kirjoitti:

Valitettavasi toiveesi ei toteutunut. Minulla on useampikin lapsi, kaikki ovat jo tosin aikuisia.

Vaikka hieman tuossa edellä jo yrititkin selittää tilannetta niin minulle se ei auennut. Ehkä siksi, että en ole helsinkiläinen. Sinä ilmeisesti olet, mutta et osannut/halunnut kertoa, mitä todella tapahtui.

Oliko "neitonen" menossa suoraan? Hänen edestäänkö käännyttiin vasemmalle? Paloivatko molemmille vihreät?

Ja jatkan toki tällä omalla tielläni, milläs minä muullakaan :)

Jos neitosen edessä oli joku kääntymässä vasemmalle ilman vilkkua. neitonen ei tiennyt edellämenijän aikeita ja yritti "herättää" nukkuvan.

• sinivilkku
        näin sitten kirjoitti:

Jos neitosen edessä oli joku kääntymässä vasemmalle ilman vilkkua. neitonen ei tiennyt edellämenijän aikeita ja yritti "herättää" nukkuvan.

tuli minullekin mieleen. Vaikea sanoa kun en tosiaan paikkaa tunne.

• jalankulkija

Kuten sanottu tosiaan Sinivilkku..älä tule itkemään liikenneonnettomuudetpalstalle sitten kun jotakin ikävää tapahtuu läheisellesi. Asenteesi paistaa läpi ja jos jaksaisit lukea edeltävät kommenttini läpi niin ehkä ymmärtäisit, mutta et taida todellakaan olla kolmen lapsen äiti eli olen jo sanottavani sanonut. Nyt voit heittää vaikka mitä herjaa jatkoksi, koska en enää siihen vastaa. Nopeassa tahdissa synnytit, jos kaikki jos täysi-ikäisiä...

• sinivilkku

Sinulla hyvä ihminen oikein mättää??

Minulla on lapsia enemmän kuin kolme, nuorinkin lähempänä kolmea- kuin kahtakymmentä.

Noh, ei Sinun tarvitse toki vastata, paikallaanhan tämä juttu junnaakkin. Sinä kirjoitit alunalkaen kovin sekavasti ja ylimalkaisesti....mitä lienet odottanut vastaukseksi. Täällä kun kirjoittelee, ei aina saa sellaisia vastauksia kuin haluaa/odottaa.
        Noh, alkuperäisessä viestissäsi et maininnut puolella sanalla lapsia, sitten yhtäkkiä näytät oikein toivovan, että minun lapsilleni tapahtuisi jotakin pahaa.

Tässä kohden me olemmekin hyvin erilaisia ihmisiä, minä en näet toivo pahaa kenenkään lapsille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6134
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4812
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      98
      3065
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      29
      2873
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2125
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1526
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      336
      1081
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      86
      1049
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      126
      981
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe