Saan äitiyspäivärahaa joka vähennetään kotihoidontuesta mutta että kotihoidontuki vähennetään mun mieheni työmarkkinatuesta myös koulutuksen aikana ei mahdu mun ymmärrykseeni!
On kuulemma Kelan uusi tulkinta ettei kotihoidontukea ja työmarkkinatukea voida maksaa yhtäaikaa jos äiti on äitiyspäivärahalla eli estynyt hoitamaan isompia lapsia. Mutta kun mies on koulutuksessa eikä hoida lapsia. Viime vuonna kyllä maksoivat ja ensi vuodelle on kuulemma lakialoite joka korjaisi tämän. Onko ketään muuta vastaavassa tilanteessa? Mitä tässä voi tehdä? Kannattako Kelan kanssa olla erimieltä?
äitiyspäiväraha-kotihoidontuki-työmarkkinatuki
2
1490
Vastaukset
- kätsy
Tuo tulkinta on ollut käsittääkseni käytössä työttömyyskassoilla jo pidempään ja Kela on tarkistanut linjansa niiden kanssa yhtenäiseksi. Eri mieltä voi olla, mutta silloin pitäisi ottaa yhteyttää johonkin muualle kuin ruohonjuuritason toimistoon. Ohjeet kun annetaan vähän ylemmältä taholta... Ihan heti muutosta tuskin kuitenkaan tapahtuu. Ja muitakin tyytymättömyytensä ilmaisevia pitäisi löytyä asian taakse.
- aikoinaan
kävi näin..
mies työttömänä ja kun äitiysloma loppui,sanottiin et jommankumman on OLTAVA kotihoidontuella..mies siis jäi sille,minä työttömäksi koska tiesimme et minun helpompi saada töitä..(olisi ollut miehelläkin mahdolista saada työkkärit ja kotihoidontuki yhtä aikaa mut oliko nyt niin et työkkäreistä olis vähennetty kotihoidontuki=plus miinus nolla)
samaan aikaan tuttavani jäi liiton päivärahoilla työttömäksi ja miehensä joka oli töissä sai palkkansa lisäksi kotihoidontuen..eli kun saivat jo enemmän rahaa,niin saivat sitä vielä lisää..outoa..
nyt olen itse jäämässä kotihoidoon tuelle,ja tuntuu jotenkin hassulle et noita kouluikäisiä ei mitenkään lasketa perheeseen kuuluviksi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864650Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1793655Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.682096Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791288- 1301152
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1471094- 501000
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30904