Liikaa vai sopivasti kaloja?

Hurrican-Finland

Olen vielä aika alottelija(akvaario ollu 2 kuukautta)nii,aattelin kysyy teiän mielipidettä et
onko 150 litrasessa akvaariossa liikaa kaloja sekä sopiiko ne yhteen.
Eli mulla on:
1 taistelukala uros
12 miljoonakalaa(4 urosta 8 naarasta)
2 maatiais-partamonnii(1 uros ja 1 naaras)
8 miekkapyrstöö(3 urost ja 5 naarast)
Eli onko liikaa ja sopiiko ne yhteen?
Vastatkaa,kiitos

6

358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • patu

Täällä aina kysellään miten päästä akvaharrastuksessa alkuun ja miten kypsytellään akvaario kaloille sopivaksi. Miten sä sen teit ja miten hoidat fisujas. Arvokasta tietoa aloittelijalle sekä jos on jotain korjattavaa hoitorutiineissa niin mä voisin jeesata sitten siinä asiassa niin saadaan kaloille hyvät elin olot.

Kalastostasi:
      Veden kovuuteen kannattaa kiinnittää huomiota, sen pitäisi tuolla kalastolla olla siinä KH 8-10 paikkeilla.
      Mutta jos näin on, Taistelukala kärsii ehdottomasti kovan veden tuomista haitoista sillä se ei ole tottunut samaan veteen kuin nuo Miljoonakalat sekä Miekkapyrstöt.
      Jos asia on taasen päin vastoin oot todella aiheuttamassa monille kaloistasi hankaluuksia.
      Ensin sairastuvat heikommat yksilöt, yleensä Miljoonakalat, sitten sairaudet tarttuvat muihin ja lopulta vuoden parin sisään sulla ei ole enää yhtään tervettä tai elossa olevaa Miekka- tai Miljoonakalaa jos et ala kovettamaan vettäsi niille sopivaksi ja koita saada Taistelukalalle uutta akvaariota. Sille piisaa 60 litrainen yksinään komeesti. Huomioi myös taistelukalan lämpötilavaatimukset myös!
      Vaari-ona oon kirjoittanut akvaristin linkit jutun jossa on kolme tärkeintä linkkiä mitkä JOKAISEN akvaristin pitäisi perehtyä hyvin.

Mitkä sulla on akvaariosi vesi arvot?
      PH, KH, NO2, NO3 ja lämpötila.

Kaloja todellakin on liikaa akvaariossasi.
      Tuo Taistelukala ei siis kuulu ollenkaan joukkoon, Partiksiakin on yksi liikaa, ja vielä "pariskunta", oot kuusessa kun ne rupee poikimaan! Sano mun sanoneen (lue juttuja monneista). Ne kestävät kyllä kovassakin vedessä jos vesi arvosi ovat hammaskarpeille otolliset.

Ehdotus;

12 Miljoonakalaa
      1 koiras 2-4 naarasta Miekkapyrstöistä .. http://www.faunatar.fi/fin/index.php?cmd=201
      Partamonni

täs olis, miltäs kuulostaa???
      Kovaa tekstiä mutta totta!

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=4500000000001109&posting=22000000010527350

• minä

ei oikein sovi miljoonakalojen kanssa, ainakaan jos ne on ns. jalostettuja voi tulla verisiä taisteluja. Maatiaispartiksia olisi ehkä parempi olla samaa sukupuolta, ettei tule ongelmia, poikasia ei taho saada edes ilman mihinkään eli niitä pitää sitten raakasti päästää autuaammille vesille.

• Hurrican-Finland

elikkä,luovuin taistelukalastani(veli otti mielihyvin omaan 250l. akvaarioonsa).Onko nyt parempi?
      Lisäksi veljeni otti sen naarasparta-monni.
      eli nyt pitäisi olla parempi vai?
      Kuitenkii,ni sopiiko noi kalat nyt yhteen ja onko niitä vielä liikaa?
      Ja vielä noista arvoista,veljeni(joka on akvaariota
      hoitannu 6 vuotta)oli neuvomassa,ni noi vesiarvot(kovuus,ph...)on kaikki kohdallaa ja mulla on tarvittavat välineetkii.
      Elikkä olkaa ystävällisiä ja kertokaa mielipiteenne nyt!
      Kiitos jo etu-käteen!

• patu

ei vanha jaksa enää anella.

Mikäs kalasto nyt akvassa on?

Otitko ollenkaan kalasto ehdotustani todesta?

No kertoisitko ne vesi arvot numeroina, pliis?

• patu

ei vanha jaksa enää anella.

Mikäs kalasto nyt akvassa on?

Otitko ollenkaan kalasto ehdotustani todesta?

No kertoisitko ne vesi arvot numeroina, pliis?

• ashy

yleensä käyvät vain hankaliksi seuraakvaariossa. Minun bettani käy lähes kaikkiin kaloihin kiinni, joilla vain on väriä. Miljoonakaloille se on uhka ainakin niin olen aina kuullut, vaikka en ole koskaan laittanut niitä samaan akvaarioon. Ei kannataisi kuitenkaan luottaa kaikkeen mitä lukee, koska taistelukalani käy kiinni myös rihmakaloihin ja platyihin (niin, sen ei pitäisi!), ja olen niitä joutunnut erottelemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4547
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      143
      3485
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1980
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      70
      1925
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      125
      1064
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      134
      976
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      847
    Aihe