Vihaan itseni hengiltä

Ina19

Minun on nyt pakko myöntää ongelmani. Yksinkertaisesti vihaan itseäni. Vihaan kaikkea mitä minussa on,eikä mielestäni minussa ole mitään hyvää. Vihaan ulkonäköäni ja se on kaiken pahan alku ja juuri. Olen myös mielestäni todella tyhmä ja osaamaton.Minusta ei ole mihinkään.
Laatikkoni on täynnä papereita joihin olen kirjoittanut kaiken sen ylös mitä itsessäni vihaan.se ei ole mitään mukavaa luettavaa... Olen alkanut myös "hakkaamaan" lyömään itseäni.Tänään niin lujaa että jalkoihini ja käsivarsiini tuli mustelmia. En voi sille mitään. Itken iltaisin ja päivällä saatan saada ahdistus ja vihakohtauksia.
Minun on vaikea olla missään normaalisti,kun minusta tuntuu siltä,että kaikki tarkkailevat tekemisiäni koko ajan ja arvioivat ulkonäköäni paheksuen...
En kestä tätä enää! Haluaisin saada apua ja elää normaalisti,Mitä tehdä? Kehen ottaa yhteyttä ja jutella ongelmistani?
Minua pelottaa,että käytökseni pahentuu eikä helpotu koskaan

30

12716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herrasmies X

      Mistä tämä kaikki alkoi?

    • Herrasmies X

      Ensimmäisenä askeleena voisit kokeilla vaikka Suomen mielenterveysseuran valtakunnallista kriisipuhelinta, 0203 445 566 ti-la klo 15-06 ja su-ma 15-22 puh (pvm)

      Siellä varmaankin osataan neuvoa jatkon suhteen paremmin kuin minä osaan.

      Mutta puhuminen noin yleensäkin auttaa kummasti. Onko sinulla ketään tuttua jolle voisit uskoutua ongelmastasi?

      • Täydentäjä

        On myös kirkon ylläpitämä Palveleva Puhelin. Numero on muistaakseni 1171; voi tarkistaa esimerkiksi numerotiedustelusta tai luettelosta oman seurakunnan kohdalta. Päivystää klo 20-24 joka päivä. Oma mielipiteeni on, että täällä on enemmän asiallisia päivystäjiä kuin Mielenterveysseuran kriisipuhelimessa.


    • Liekki

      Vakavalta kuulostaa,varsinkin jos sinusta on tuntunut tuollaiselta jo pitkään.Mikäli näin on,niin kehoittaisin hakeutumaan lääkäriin keskustelemaan psykoterapian mahdollisuudesta.Jos ongelmasi johtuvat tuomitsevasta ja ahdasmielisestä henkisestä elinympäristöstä,niin vauriot voivat olla syvällä..Itsetunto on ihmiselle yksi tärkeimpiä asioita,ja jos se on murskana,on elämästä nauttiminen ja terveen tulevaisuuden rakentaminen melko mahdotonta.Sielun haavat täytyy selvittää ja tikata umpeen.Ongelmiasi ei ole mitään syytä vähätellä..

      Voimia huomiseen!

      • Täydentäjä

        Voi myös ottaa yhteyttä mielenterveystoimistoon. Opiskelijoilla on usein opiskelijaterveydenhuolto ja siellä mielenterveyspalvelut.


    • saamensomali

      On hyvä, että tiedostat tilanteesi. Tästä on hyvä jatkaa. Ihmiset toteuttavat vihaa itseään kohtaan monella tavalla. Eräitä itsevihan passivisia muotoja on masennus ja stressi yhtä lailla kuin itsensä fyysinen vahigoittaminen.

      Miksi emme pidä itsestämme? Kuitenkin meidän pitää elää ja tulla toimeen itsemme kanssa. Työkaverinani on henkilö, joka on onnettomuudessa menettänyt kasvonsa. Arvaat, että on vaikeaa puhua hänen kanssaan. Hän on kuitenkin iloinen ja elämänhaluinen. Tämä saa minut ajattelemaan - miksi vihata omaa ulkonäköäni - aivan turhaa. Olkaamme mitä olemme - turha ajatella mitä muut meistä ajattelevat.

      Liekki tarjosi psykoterapiaa. Se on pitkä ja vaivaloinen työ. Merkitsee roskalaatikoiden penkomista ja syiden etsimistä itsestä ja lähipiiristä. Pikaista apua siitä ei ole. Aiheuttaa usein myös riippuvuutta.

      Nopeammin muutoksen saa alulle, kun ymmärtää perusristiriidan. Minä itse vastaan ympäristön asettamat tavoitteet ja odotukset. Tämä on kysymys, jonka jokainen joutuu läpikäymään nuoruudessaan tavalla tai toisella.

      Ratkaisuja ongelmiin on periaatteessa kahdenlaisia. Maanviljelijä ratkaisee ongelman kituuttamalla pellossaan vuosikausia ja kitkemällä rikkaruohoja pellostaan. Tämä on psykoterapiaa.

      Toinen ratkaisu on paimenolaisuus. Paimentolaiset ovat aina selvinneet ongelmistaan muuttamalla uusille laitumille. Vastassa on uudet haasteet ja uudet tuulet ja vanhat ongelmat jäävät taakse.

      Maanviljelijä kritisoi paimentolaista, siitä, että ongelmat jää alkuperäiset ratkaisematta. Mutta paimentolainen hymistelee moisille ongelmille mielessään. Mitä turhaan surra menneen talven lumia! Uudet lumet tulevat ja menevät ja surut niiden mukana. Katse on tulevaisuudessa, eikä menneen murehtimisessa.

    • n24

      Mene hyvä ihminen pyytämään jostakin apua ongelmiisi. Soita johonkin kriisipuhelimeen seuraavan kerran kun ahdistus iskee. Suomessa on mielettömän hyvä mielenterveydenhuolto ja alan ammattilaiset vain odottavat soittoasi. Sun ei tarvitse viiltää ranteitasi tai hakata itseäsi saadaksesi apua. Itse romahdin ja vain soitin numeroon 112. Itkin luuriin ja sanoin että mulla on itsetuhoisia ajatuksia enkä tiedä mitä saatan itselleni tehdä. Pian pääsin ammattilaisten huolehtiviin käsiin ja siirryin avo-osastolle latailemaan akkuja. Täysihoito osastolla maksaa 12 euroa/päivä(sisältäen lääkkeet), kiitos kaikille mielenterveystyötä tukeneille.

      Puhua ei ollut pakko ellei halunnut, raha-asioiden hoitamista varten sosiaalityöntekijä tuli omaan huoneeseeni juttelemaan. Verikokeita otettiin ja kaikki pöpöt tuhottiin :) Ilmapiiri oli kannustava :D

      • Anonyymi

        Kokoomuslaisia kannattaa viiltää Ei niitä kukaan kaipaa


    • M.P.J

      Rauha sinulle, toivon että ymmärrät koska en osaa hyvin suomea, joku sanoi että ole maailamssa muukalainen tai matkustaja, tarkoitaa että tämä elämä on lyhyt ja me olemme vieras tässä älä ole vihainen itseäsi koska monet ihmiset maailmassa heillä ei ole ruoka eikä kotia ja sinulla on ja moneilla ihmisillä ei ole silmä eli sokea mutta sinulla on sinun pitää olla iloinen ja kiittää jumalaa ja jos olet vihainen sano tämän lauseen ( PYYDÄN TURVAA JUMAMALASTA SAATANA VASTAAN ) 7 KERTAA. KIITOS. VELIESI ( P ).

    • -vihaa-itseään-

      määä myös vihaan itseäni enkä tiä kehen mä sen purkaisin kelle sen kertoisin? mä oon viä niin nuori että...... en tiä mun kaverit vihaa mua..... mun perhe vihaa mua................ mäkin saan joskus sellasia kohtauksia että haukun vaan pikkuveljeni huudan sille ja sit lähen omille mailleni ja paiskaan oven kiinni ja mä oon niin ruma ja hirvee ja en tiä mitä teen mul on yks kaveri joka kuuntelee mut valehtelen joka sekunti............. en tiä mihin meen ja oon sokissa välillä oon ihan sekaisin ja kaikki on perseellään......... mä vaan vihaan itseäni:(((

      • Psykodynaamista

        on ainut keino parantaa. Lääkkeet vain turruttavat oireita, ja sama ongelma jatkuu tai todennäköisesti ainakin toistuu. Kun sinulla olisi joku sukulainen tai ystävä, joka osaisi vaatia sinun tukenasi oikeaa psykoterapiaa kunnallisella puolella! Jos sieltä ei saa, mikä on vastoin lakia, niin ainakin yksityispuolella, kelan korvauksella, terapeutteja löytyy isommilta paikkakunnilta. Kela korvaa matkakulut.

        Nuorella, ja vähän vanhemmallakin, on vielä kaikki toivo, jos hänen omaisensa vain jaksavat hänen tukenaan vaatia hänelle hoitoa, vaikka sitten yksityispuolelta. Nuorta kannattaa hoitaa. Sinä olet ja me kaikki ollaan oikean hoidon arvoisia ihmisiä!


    • Autakaa joku

      tunnen itsekkin saman tuntee kenelle tässä kannattaa puhua?

      • autan minkä osaan

        http://www.bddcentral.com/

        En osaa suositella täältä ketään joka näissä asioissa osaisi auttaa, mutta muilta kohtalontovereilta kuultuna kannattaa kääntyä syömishäiriöihin perehtyneen ammatti-ihmisen pariin.

        Myös suomeksi löytyy tästä dysmorfisesta ruumiinkuvahäiriöstä jonkin verran juttua jos tuo englannin kieli ei taivu


    • LKJF

      mulla on sama juttu vihaan mun ulko näköö mut en hakkaa itteeni ja musta tuntuu et kaikki ihmiset kattoo et mä oon ruma yms.... ja en ikinä oo kiusannu ketää ja autan aina kaikkia. kerroin tänää yhelle mun luokkalaiselle et tipuin eilen hevosen selästä ja selkäranka vaurioitu ja yks tyttö rupes nauraa.Mikä ihme mus on ku kukaa ei tykkää must? PS KUKAA OPETTAJA EI IKINÄ OO TYKÄNNY MUSTA!
      VOIKO JOKU KERTOO MITÄ TEHÄ?

    • ngsbgieie

      Minäkin vihaan itseäni. Ajoin törkeässä humalassa liikennevalotolppaan. Entä jos joku olisi jäänyt alle? En olisi ikinä voinut antaa itselleni anteeksi. Vaan ampunut itseni. Kuten en tätäkään. Elämäni on pilalla seuraavien usean kuukauden ajan.

    • välittävä

      Ehdottomasti nyt äkkiä hakemaan apua! Täällä onkin tullut jo neuvoja, miten. Juttelemaan ammattiauttajalle (sekä läheisille, jos voi). Itsensä tuollainen vihaaminen ei ole normaalia! Itse en kyllä psykodynaamisesta / -analyyttisestä terapiasta niin tiedä, kannattaa katsoa, millaisia muut ovat. On mm. kognitiivinen ja ratkaisukeskeinen psykoterapiakin. Kaikki eivät toimi kaikilla, vaan oman terapiansa löytäminen kannattaa. Mutta ensi alkuun menet juttelemaan jollekin!!!

    • pieni häilyvä lutka

      mä vihaan itteäni niin paljo että siitä on jo tullu ihan normaali tunne, oon tunteeton. suorastaan hukun omaan vihaani, se lamaannuttaa mut henkisesti aivan täysin. samalla tuntuu kauhean pahalta ja samalla ei miltää. kaikkia ongelmia sitä onki.

      • ...

        Miksi ihmeessä mukavan (mm. sellaisen, joka ei kiusaa muita) ihmisen tarvitsisi vihata itseään? Nykyään on vain niin paljon ikäviä ihmisiä liikenteessä, että sitä rupeaa pitämään heidän "totuuttaan" elämäntotuutena ja totuutena itsestään. Harvat ja hyvät kaverit ovat aarteita, kannattaa etsiä ja arvostaa.


    • ei enää ikinä

      ajatelkaa nyt ihmiset järjellä, meille on luotu vain yksi elämä elettäväksi ja siitä pitää nauttia ! olen kans vihannut itseäni, koska olen omasta mielestä ruma ja läski ja kaikkea, js ärsytän varmaan suunnattoman monia ihmisiä, mutta en pyri siihen että kaikkien ihmisten pitää rakastaa ja ihailla minua, olen mitä olen ja ylpeä siitä! ihmiset meillä on vain se yksi ainut elämä, se kannattaa elää kunnolla, eikä välittää muitten mielipiteistä, eikä siitä mitä muut ajattelee. jos et ole tyytyväinen itseesi, muuta itseäsi tai opi elämään sellaisena kun olet !

    • Minäkin sinua

      Minäkin vihaan sinua kun tulet tänne ruikuttamaan.

      • naurava puliukko

        Vastasit melkein 8 vuotta vanhaan aloitukseen. No, toivottavasti aloittaja vielä käy täällä että löytää sinun rakentavan mielipiteesi.

        nojoo, koomistahan tuo vastaus oli(ja ehkä se oli just tarkotuskin...)


    • Vastailija

      Joo... Sulla ei oo ihan kaikki hyvin... Kannattais hakee apua. Mä en itekkää mikään täydellinen oo, niinku leffois yms. Mut silti pidän itteeni kauniina ja viisaana :) Voimahalaus

      • ehkä hän viel lukee

        viisaana sitten huomasit milloin aloitus kirjoitettu....


      • Anonyymi
        ehkä hän viel lukee kirjoitti:

        viisaana sitten huomasit milloin aloitus kirjoitettu....

        Ihan hyvin voi lukea mitä jos itse painut hevon vittuun, Jos et muuta Keksi kuin tuollaista passiivisagressiivista paskaa Mene katsomaan kissavideoita


    • roope.nevala@hotmail

      Voin sanoa että et kuule ole ainoa mullaki on samanlaisia ongelmia

      • #og

        Itse vihaan itseäni aika paljon.... joskus tulee ongelmia joka asiassa


    • SariLänkisenmärkäpillu

      Huoran perseestä olen tänne syntynyt vain kärsimään henkisesti, huoran perseestä. Eikö ole kiltisti sanottu omasta äitistä

    • Anonyymi

      Yes, me too. Elän väärin enkä tunnustele syntejäni kellekkään vaan teen lisää syntiä jott asiasin siintä jotian piristystä jolla unohtaa tunnustamattomat tehdyt synnit. Ei elämä varmaan ala kunnolla enenn uskoontuloa. Siihin saakka on masentunnut, oletan. masennun koska en osaa epäuskoisena eläessäni elää järkevällä jä hedelmällisellä tavalla vaan tapan vain aikaani tyhjään, t ukko40v

    • Anonyymi

      Kannattaa runkata enemmän Paljon löytyy hyviä runkkaussivustoja

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3387
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      92
      3120
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2328
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1549
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe