Mistä kunnon kiinteistönvälittäjä?

kämppä myyntiin

Millaisia kokemuksia teillä on Oulun seudun kiinteistönvälittäjistä? Kenelle kannattaisi antaa oma asunto myyntiin, onko suosikkeja tai inhokkeja ja miksi???

153

33034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taaksepäin

      Katoppa taaksepäin tämän keskustelupalstan sivulle 8, siellä keskustellaan "mikä on oulun paras myynti... jne"

    • pettynyt

      Jahkailevat ja ei synny kauppaa, ei jakseta esitellä ja lasketaan hintaa heti parin viikon jälkeen

      • kiinteistömaailma

        en suosittele huonomyyjä sattui itselle,,oisko kellää kokemusta huoneistoideasta olen kuullu et sielä kauppa kävis hyvin..


      • asunnonostaja
        kiinteistömaailma kirjoitti:

        en suosittele huonomyyjä sattui itselle,,oisko kellää kokemusta huoneistoideasta olen kuullu et sielä kauppa kävis hyvin..

        Nykyään tuo asuntokauppa on asuntoHUUTOKAUPPAA, myyjälle aivansama jos hintaa joutuu puottamaan esim.5000 euroa, kunhan kauppa syntyy ja välittäjä saa provikat...


    • HUIJATTU / KUSETETTU

      Todella huonoja kokemuksia akasta joka oli ennen huoneistokeskuksessa ja sitten skv ja nykyään pyörittää omaa firmaa.
      välitti mulle paskankämpän , ja kun rupesin peräämään oikeuksiani, akka kiipesi puihin ja rupesi vaahtoamaan puhelimessa... että ota itse yhteyttä myyjään , ei enään mulle kuulu...

      • on paras

        Huoneistokeskus on ehdottomasti paras paikka oman asunnon myymiseen. On vuosien kokemus, ammattitaito ja asiantuntevat välittäjät. Eikä siellä poljeta hintoja! Suosittelen.


      • vihainen ostaja
        on paras kirjoitti:

        Huoneistokeskus on ehdottomasti paras paikka oman asunnon myymiseen. On vuosien kokemus, ammattitaito ja asiantuntevat välittäjät. Eikä siellä poljeta hintoja! Suosittelen.

        Ostin huoneistokeskuksen välittämänä asunnon, jonka todellinen kunto oli ihan jotain muuta kuin mitä välittäjä kertoi. Jos välittäjä olisi ollut edes jonkin verran ammattitaitoinen, olisi hänen pitänyt perehtyä huomattavasti tarkemmin siihen, mitä on välittämässä eikä valehdella ostajalle päin naamaa. Huoneistokeskus ei ota mitään kantaa asiaan, joka on johtanut siihen, että mittavat oikeustoimet ovat vireillä. Tältä kaikelta olisi siis säästytty, jos huoneistokeskuksen työntekijät osaisivat tehdä työnsä. Lisäkoulutusta kaipaisi koko firma!


      • MINISTERIKÖ
        on paras kirjoitti:

        Huoneistokeskus on ehdottomasti paras paikka oman asunnon myymiseen. On vuosien kokemus, ammattitaito ja asiantuntevat välittäjät. Eikä siellä poljeta hintoja! Suosittelen.

        VERTAILKAA IHMEESSÄ VÄLITYSPALKKIOTA JA NETTISIVUJA ENNEN KUIN ANNATTE KOTINNE MYYNTIIN.
        OMAKOTITALOISTA PERITÄÄN OULUSSA TOLKUTTOMIA PALKKIOITA, ONNEKSI LÖYTYY EDULLISIAKIN JA TEKEVÄT TÄYDEN PALVELUN KIINTEISTÖNVÄLITYSTÄ AMMATTITAITOISESTI. JA SAA HENKILÖKOHTAISTA PALVELUA. OULUSSA ON VAIN YHDET MARKKINAT JA KAIKILLA VÄLITYSLIIKKEILLÄ SAMAT ASIAKKAAT. OSTAJAT SEURAAVAT KYLLÄ KAIKKIEN VÄLITTÄJIEN MYYNTIKOHTEITA. ÄLÄ SIIS SUOTTA MAKSA 4,88% PALKKIOTA!!! VÄLITTÄJÄT; LAITTAKAA PALKKIOT REILUSTI ESILLE!!!


      • kuluttaja-asiamiehel
        vihainen ostaja kirjoitti:

        Ostin huoneistokeskuksen välittämänä asunnon, jonka todellinen kunto oli ihan jotain muuta kuin mitä välittäjä kertoi. Jos välittäjä olisi ollut edes jonkin verran ammattitaitoinen, olisi hänen pitänyt perehtyä huomattavasti tarkemmin siihen, mitä on välittämässä eikä valehdella ostajalle päin naamaa. Huoneistokeskus ei ota mitään kantaa asiaan, joka on johtanut siihen, että mittavat oikeustoimet ovat vireillä. Tältä kaikelta olisi siis säästytty, jos huoneistokeskuksen työntekijät osaisivat tehdä työnsä. Lisäkoulutusta kaipaisi koko firma!

        Taisi käydä niin, että ostimme romu-asunnon samasta yhtiöstä. En todellakaan suosittele Huoneistokeskusta enkä SKV:tä. TODELLA ALA-ARVOISTA TOIMINTAA MOLEMMISSA.


      • Helppo ja halpa
        kuluttaja-asiamiehel kirjoitti:

        Taisi käydä niin, että ostimme romu-asunnon samasta yhtiöstä. En todellakaan suosittele Huoneistokeskusta enkä SKV:tä. TODELLA ALA-ARVOISTA TOIMINTAA MOLEMMISSA.

        Käytin SBS-myyntimallia joka tarjoaa Etuoven näkyvyyden ja asiantuntijan neuvot ja asiapaperit sekä kyltit esittelemiseen. Avot! Kämppä meni kahdessa päivässä.


      • Suosittelen kokeile
        MINISTERIKÖ kirjoitti:

        VERTAILKAA IHMEESSÄ VÄLITYSPALKKIOTA JA NETTISIVUJA ENNEN KUIN ANNATTE KOTINNE MYYNTIIN.
        OMAKOTITALOISTA PERITÄÄN OULUSSA TOLKUTTOMIA PALKKIOITA, ONNEKSI LÖYTYY EDULLISIAKIN JA TEKEVÄT TÄYDEN PALVELUN KIINTEISTÖNVÄLITYSTÄ AMMATTITAITOISESTI. JA SAA HENKILÖKOHTAISTA PALVELUA. OULUSSA ON VAIN YHDET MARKKINAT JA KAIKILLA VÄLITYSLIIKKEILLÄ SAMAT ASIAKKAAT. OSTAJAT SEURAAVAT KYLLÄ KAIKKIEN VÄLITTÄJIEN MYYNTIKOHTEITA. ÄLÄ SIIS SUOTTA MAKSA 4,88% PALKKIOTA!!! VÄLITTÄJÄT; LAITTAKAA PALKKIOT REILUSTI ESILLE!!!

        Kun käytin SBS-myyntiä sain asunnolle Etuoven näkyvyyden, asiantuntijan neuvot ja asiapaperit sekä kyltit esittelemiseen.
        Kämppä meni viikossa.
        Ei kyllä tarvi enää valittaa palkkioistakaan ja saa itse vaikuttaa myynnissä kaikkeen mihin haluaa.


      • Röyhkeys vallitsi
        on paras kirjoitti:

        Huoneistokeskus on ehdottomasti paras paikka oman asunnon myymiseen. On vuosien kokemus, ammattitaito ja asiantuntevat välittäjät. Eikä siellä poljeta hintoja! Suosittelen.

        Kyllä Huoneistokeskuksessa saatetaan polkea hintoja . Meille ainakin tehtiin niin välittäjän (Ari Lämsä ) halutessa myydä väkisellä omakotitalotonttimme entiselle Huoneistokeskuksen työntekijälle . Hän arvioi tontin hinnan jopa itse n.5 vuotta aiemmin tekemäänsä arviota huomattavasti huonommaksi ja 38000 euroa huonommaksi kuin eräs toinen kiinteistövälittäjä. Hän myös kieltäytyi esim. ilmoittamasta omistajalle, jos tulee tarjouksia , vaikka eräs henkilö oli ilmoittanut hänelle tarjoavansa enemmän. Omistajia ei kutsuttu edes kaupantekotilaisuuteen, johon Lämsä oli ottanut kaiken lisäksi vielä kaupanvahvistajankin toisesta kiinteistövälityksestä rahastamaan, vaikka oli itsekin kaupanvahvistaja. Oulun käräjäoikeus oli määrännyt asianajaja antero Kassisen myymään tontin, mutta hän otti siihen ilman omistajien lupaa Lämsän.


    • Teuvo Haukiputaalta

      Hei
      Sain tosi huonon palvelun Haukiputaalla toimivalta välittäjältä,Tuttu kiinteistönvälittäjältä. Oli nuori, märkäkourainen välittäjä, joka vaan kylmäkiskoisesti hilasi talon hintaa alaspäin. Eikä osannut lakiasioita ja valehteli kaiken lisäksi esittelyissä kävijöiden määrän. Ei ikinä tälle osaamattomalle firmalle kannata kenenkään antaa asuntoaan välitettäväksi, ei muuta aiheuttanut kuin ikuisen harmituksen.

      • Ossi83

        Oliko pakko suostua välittäjän hinnantiputus leikkiin?

        Turhaa se on jälkeenpäin ruotia tänne, mikäli on tehnyt omalle kohdalle ns. epäonnistuneet kaupat. Saattaa olla, että välittäjälläkin on voinut palaa proppu kanssasi eikä kiinnostusta asian hoitamiseen kiitettävällä tavalla edes ollut enää..

        Lakiasioissa välittäjillä on käytössä liiton asianajaja sekä ympärillä työkaverit jotka osaa auttaa...

        Ja onko sinun harmitus ikuinen? luulisin, ettet edes enää muista koko asiaa kolmen vuoden päästä...

        Toivottavasti joku yhtä asiallinen Spede tulee tänne julkisesti myös haukkumaan sinun tekemäsi työsi joskus, niin tiedät miltä tuntuu..

        Selailin tuossa kyseisen välitysliikkeen sivuja ja mielestäni on erittäin epäasiallista heittää tuollaista lokaa firman niskaan!!!


      • Entä nyt???
        Ossi83 kirjoitti:

        Oliko pakko suostua välittäjän hinnantiputus leikkiin?

        Turhaa se on jälkeenpäin ruotia tänne, mikäli on tehnyt omalle kohdalle ns. epäonnistuneet kaupat. Saattaa olla, että välittäjälläkin on voinut palaa proppu kanssasi eikä kiinnostusta asian hoitamiseen kiitettävällä tavalla edes ollut enää..

        Lakiasioissa välittäjillä on käytössä liiton asianajaja sekä ympärillä työkaverit jotka osaa auttaa...

        Ja onko sinun harmitus ikuinen? luulisin, ettet edes enää muista koko asiaa kolmen vuoden päästä...

        Toivottavasti joku yhtä asiallinen Spede tulee tänne julkisesti myös haukkumaan sinun tekemäsi työsi joskus, niin tiedät miltä tuntuu..

        Selailin tuossa kyseisen välitysliikkeen sivuja ja mielestäni on erittäin epäasiallista heittää tuollaista lokaa firman niskaan!!!

        Mikä tilanne tänään?


      • jallu vaari 3
        Entä nyt??? kirjoitti:

        Mikä tilanne tänään?

        ´Mihin välittäjää tarvitaan? Puolituntia seisovat jakamassa esitteitä oven suussa tietämättä mistään mitään! MYY SINÄKIN ITSE NIIN LOPPUTULOS ON SINULLE PAREMPI JA OSTAJKIN TYYTYVÄISEMPI!


      • Riippuu tilanteezta
        jallu vaari 3 kirjoitti:

        ´Mihin välittäjää tarvitaan? Puolituntia seisovat jakamassa esitteitä oven suussa tietämättä mistään mitään! MYY SINÄKIN ITSE NIIN LOPPUTULOS ON SINULLE PAREMPI JA OSTAJKIN TYYTYVÄISEMPI!

        Kaikki ei ehdi tai uskalla myydä. Osa asuu esimerkiksi ulkomailla, komennus venyykin ja asunto on myytävä. Hiukan hankalaa muualta käsin.


      • ihkuihanapoju

        Siinä TUTUSSA on tooooosi namu ja söpö. Siitä voi jopa maksaa...


      • naapuri möi...
        jallu vaari 3 kirjoitti:

        ´Mihin välittäjää tarvitaan? Puolituntia seisovat jakamassa esitteitä oven suussa tietämättä mistään mitään! MYY SINÄKIN ITSE NIIN LOPPUTULOS ON SINULLE PAREMPI JA OSTAJKIN TYYTYVÄISEMPI!

        Ihan Ok, jos sattuu rehellinen myyjä ja rehellinen ostaja!

        Yksi asuntoaan itse myyvä kaveri kertoi, että ei käytä välittäjää, niin ei tarvitse kertoa kaikkia asunnon vikoja... välittäjän on lain mukaan ne kerrottava tai saattaa joutua käräjille. Siis tämän vuoksi ei halunnut välittäjää :) Ei tietenkään välittäjä ole vastuussa asunnoin vioista, mutta siitä kyllä on jos salaa tarkoituksella asioita tai antaa väärää tietoa.


      • Edullista ja toimii
        Entä nyt??? kirjoitti:

        Mikä tilanne tänään?

        SBS-myynti antaa asunnolle Etuoven näkyvyyden, asiantuntijan neuvot ja asiapaperit sekä kyltit esittelemiseen.
        Kämppä meni viikossa.
        Ei kyllä tarvi enää valittaa palkkioistakaan ja saa itse vaikuttaa myynnissä kaikkeen mihin haluaa.


      • Kj
        Edullista ja toimii kirjoitti:

        SBS-myynti antaa asunnolle Etuoven näkyvyyden, asiantuntijan neuvot ja asiapaperit sekä kyltit esittelemiseen.
        Kämppä meni viikossa.
        Ei kyllä tarvi enää valittaa palkkioistakaan ja saa itse vaikuttaa myynnissä kaikkeen mihin haluaa.

        Menehän muualle mainostamaan firmaasi, tämän keskustelu palsta eikä mikään mainosten jako paikka , ja eiköhän se tullut selväksi et se on hyvä.


      • Entinen asiakas
        Kj kirjoitti:

        Menehän muualle mainostamaan firmaasi, tämän keskustelu palsta eikä mikään mainosten jako paikka , ja eiköhän se tullut selväksi et se on hyvä.

        Tämä firmansa mainostaja-henkilö ei kiinteistövälittäjäliiton mukaan saa enää pitää välitysliikettä ja on Oulussa vieläkin tarkkailussa. Myykää ennemmin ite kuin tälle.


    • HUONEISTO & KESKUS

      Tosiasiassa mistään ammattilaisesta ei ole kysymys, vaikka LKV -kirjainyhdistelmä koreilee nimen perässä. Jokin aika olin ostamassa asuntoa ja suunnittelin tarjouksen tekemistä. Välittäjä totesi, että "laita ehdotukseesi 5 000 lisää, koska minulla on provisiopalkka". En laittanut tuota vaadittua 5000:ttä, mutta kauppa syntyi silti. Tuo LKV ei tiennyt kaupan kohteesta yhtään mitään. Hän kehui huoneiston pesutilojakin erinomaisiksi, vaikka kuntoarvion mukaan ne ovat välittömän remontin tarpeessa.

      MYÖS lkv:llä PITÄISI OLLA JONKINLAINEN AMMATTIPÄTEVYYS JA ENNEKAIKKEA MORAALIA!

    • omatupaoma

      Kannattaa pyytää hinta-arvio useammalta välittäjältä, ennenkin päättää kenelle antaa myytäväksi. Meillä oli usean kymmenen tuhannen euron hintaeroja eri välittäjien arvioissa. Osa arvioi tarkoituksella hinnan alas, jotta saa vain myytyä.

    • SaletistiMaksaa

      Täysin tarpeeton ammattikunta. Tyhjänpäiväisiä paskanpuhujia.

      • EI VÄLITTÄJÄÄ

        Kun käytin SBS-myyntiä sain asunnolle Etuoven näkyvyyden, asiantuntijan neuvot ja asiapaperit sekä kyltit esittelemiseen.
        Kämppä meni viikossa.
        Ei kyllä tarvi enää valittaa palkkioistakaan ja saa itse vaikuttaa myynnissä kaikkeen mihin haluaa.


    • o

      Onko kellään kokemusta Huoneisto Idean ammattitaidosta ym.?

      • 5tuntia.com

    • Huoneistoketjun ilmo

      Kiimingissä oli joku ominut kunnan uimarannan kuvan lättänätalon myynnin vaihitukseen niinkuin kuuluisi kiinteistöön kuten kunnan pukuhuone. Siitä jäi kuva että talo rantatontilla. kaikki sallittua. Surkeaa ostajan kannalta mutta toisin myyjän kannalta jos tarvetta kiinnittää huomiota muuhun kuin talon kuntoon!!!!!!
      Karttasin tälläsen välitysvirman läpikotasin.

    • Asuntoasiaa

      Ota selvää välittäjän historiasta, kaunko on timinut alalla ja onko suorittanut LKV tutkinnon. Alalla on liian paljon ammattitaidottomia neuvottelijoita ja kauppiaita. Tittelin perästä kun löytyy LKV lyhenne, niin ainakin ammattitaito on tutkinnolla todettu, sekään ei toki takaa että tulee ihmisten kanssa toimeen. Suosittelen uusia yrityksiä joissa pitkänlinjan välittäjä perustanut oman firman!

    • asunnonvaihtajaX

      no ei ainaskaan Pakkahuoneenkadun Kiinteistömaailma! perusvälittäjät ovat ihan ok mutta omistajat törkeitä tyyppejä!

      • Vaaralla Aita

        Pyytäkää Markku kehiin niinkyllä lähtee.


      • Fatsontuntija

        Ja varmasti ilman turhia valitusoikeuksia.


    • :) :) :) voi rähmä

      Eikös Lyly nykyjään välittele asuntoja:)

    • Myyty

      Täältä pisteet Habitalle, todella aktiivista porukkaa, eivät hinnoittele yläkanttiin (tällä moni firma yrittää kalastaa ja 2vko ehdottavat tuntuvaa hinnanalennusta koska näytöillä ei käviöitä). Ja ne palkkiohinnat ovat netissä esillä, meidän sopimus vajaa 2%pienempi mitä netissä oli

    • Kerran kusetettu

      Ainakin Koti-Galleria huijaa siinä, että joppari kysäisee muina miehinä myyjältä, että maksatko puolet kosteusmittauksesta jos ostaja sitä haluaa. Ostajalta kysyy saman. Kosteusmittaus sitten tehdään dielektrisiteettimittauksena, mikä ei kerro kosteudesta mitään vaan siitä, että pinnan alla jotain muuttuu, esimerkiksi muovimatto tulee mukaan tai poistuu. Laattoja kopistellaan, mikä sekään harvoin kertoo mistään mitään. Sitten hirmulasku, jonka mittaaja ja joppari puolittavat.
      Kosteusmittaus ja mahdollinen -vaurio ovat täysin asunto-osakeyhtiön heiniä, ei asukkaan. Ei siis kuulu asukkaalle vaan yhtiölle. Tätä ei joppari kerro vaan antaa asiasta väärän mielikuvan ja asiakas menee vipuun ja maksaa tyhjästä ison rahan.
      Näin kävi minullekin.
      Niin, että VAROKAA huijareita!
      Tämä oli vain yksi huijaustapa tämä.

      • kaikenmoisia...

        No huh huh. Mistä se taloyhtiö saa rahaa kymmenien tuhansien eurojen kosteusremontteihin? No, osakkailta tietysti. Ja missäpä asut remontin ajan ostettuasi kosteusvaurioisen kämpän?


    • vasarajalautoja

      Erikoisia kokemuksia Koti-Galleriasta täälläkin. Myyntimies ei ollut perehtynyt esittelemäänsä kohteeseen pätkääkään. Piti tärkeitä As Oy.n papereita tois arvoisina, kehui vaan kivaa näkymää parvekkeelta. Itse olin jo ennen esittelyyn menoa tutustunut jonkin verran yhtiöön, myyjä ei sen vertakaan. Yhtiön pts kiinnostaa ostajaa aivan varmasti, jos se välittäjälle oli uutta. Kertoi myös että voin teettää kosteusmittauksen omalla kustannuksellani ja hän tietäisi pätevän kaverin mittailemaan. Asunto oli kiinnostava, mutta en halunnut provikoita sille hepulle. Ei mennyt Gallerialla se kohde kaupaksi, kun sitä jälkeen päin seurasin,,,,,,,,,,,

    • myyjä-ostaja

      Minä olen saanut hyvää ja asiallista palvelua Näreaholta. Onko se N&M nykyään?

    • provikat päälle kiit

      LKV on täysin tyhjänpäiväinen ammattikunta. Pitäisi lailla kieltää tuollaisten huijareiden touhuilut. Kuka tahansa "merkonomi" osaa myydä sen verran, että osakehuoneiston tai kiinteistön saa myytyä/ostettua.

    • Jos haluaa säästää muutaman tonnin, niin suosittelen myymään asunnon itse. Tunnet itse asuntosi parhaiten. Sadalla eurolla saat asuntosi oikotie.fi palveluun myyntiin kuukaudeksi. Ota hyvät kuvat ja laadi rehellinen ilmoitus. Järjestä näyttö. Ota tarjoukset vastaan kirjallisina (laadi valmiit tarjouspohjat). Tee itse kauppakirja. Ota pankkiin yhteyttä kun olet valmis hyväksymään tarjouksen.

    • Micke

      En tiedä Oulusta, mutta olen vuosin varrella pari kertaa käyttänyt Helsingissä sellaista kun Helsinki Housing (www.helsinkihousing.fi) kun olen itse myynyt, ja siinä sellaista kaveria kun Kontio. Meni kämpät nopeesti ja kaikki toimi niin kuin pitäs!

    • tyytyväinen

      Suosittelen lämpimästi WallStreetin Satua ja Markoa! Erittäin asiantuntevat immeiset töissä ja kaikki sujuu juuri pitkikin mennä.

    • katja721

      Meillä talon myi arvokiinteistöjen minna, hintaa saatiin mitä haluttiin, myyminen kesti alle 3 viikkoa. Me ollaan ainaki tyytyväisiä :) Meiän talo oli omakotitalo 5km keskustasta.

    • LKV WTF ?

      Omat kokemukset on sellaiset että mitä valtakunnallisemmat kiinteistövälitysfirmat sen suurempia paskanpuhujia tai vaihtoehtoisesti asiantuntemattomampia.

      Oma tapaus on tällainen: kämppä jonka ostan perikunnalta neljän (4!) valtakunnallisen firman asunnonarvion jälkeen, joiden arviot ovat 11-16 000 euroa isommat kuin alkuperäinen arvio (n. 60 000 euroa), ei olekkaan saman arvoinen lähellekään itse sitä myydessä. Netissä olevien hintapyyntöjen perusteella saatoin jo tehdä sen johtopäätöksesn, ettei samantasoisista -ja kaltaisista asunnoista moisia summia saa. Lopullisesti tämä selvisi kun olin laittamassa asuntoa myyntiin ja kyselin arvioita pelkästään paikallisilta asunnonvälittäjiltä.

      Toisin sanoen kannattaa itse tarkistaa minkälaisia hintoja oman kohteen kaltaisista asunnoista pyydetään. Onko talonyhtiön isot remontit tehty vai tekemättä.( Käyttövesiputki-ja viemäriremontti, katto,-ikkuna.yms remontit). ja itse tietenkin näytöllä selviää sisäpintojen kunto.

      Ja VIIMEISEKSI, se on täyttä paskapuhetta, että remonttikustannukset voi lisätä asunnon hintaan. EHKA keskustakämpissä, muttei kun mennään 5 km sen ulkopuolelle. Siellä tapauskohtaisesti EHKÄ puolet, välttämättä ei sitäkään.

    • LKV WTF ?

      Lisätietona tuohon edelliseen että nämä "asiantuntevavat" kiinteistönvälittäjät kertoivat omat hinta-arvionsa tuon n. 15 000 euron remontin perusteella(perushinta n. 60 000 remontti 15 000 vesiputki ja viemäriremontti- ja pintaremontti). Totuus on kuitenkin on se että se joka asunnon/kiinteistön kulloinkin omistaa, maksaa remontit. Sitä ei pysty kuin tietyin poikkeustapauksin maksattamaan ostajalla.

      Näitä poikkeustapauksia ovat yhteiskunnan hyvä taloudellinen tilanne eli vienti vetää, suuri asunnon kysyntä, nythän näin ei ole, muuten kuin "sopivaan" hintaan ja ennenkaikkea asunnon sijainti -ja/tai muu syy (muuten haluttu asunto).

    • Suosin yksityistä

      Juu. Täyttä päätä ainakin muunneltua totuutta.....

    • näytöillä käyty

      Ei kannata aina tuijottaa sitä välityspalkkiota, hyvästä kun kannattaa joskus maksaakin. Asuntokaupat on kuitenkin iso juttu elämässä, isoista rahoista puhutaan joka tapauksessa niin silloin tuntuisi hölmöltä yrittää säästää muutamaa tonnia ja saada huonoa palvelua tai ettei kämppä mene kaupaksi ollenkaan.
      Ja yleisin syy huonoon myyntiin on vaan yksinkertaisesti väärä hinta, viisas välittäjä ehdottaa silloin hinnan laskua hyvin pian koska pitkään markkinoilla pyörivät asunnot alkavat vaikuttamaan siltä, että niissä on jotain vikaa, eikä näytöille tule enää kukaan. Vielä viisaampi välittäjä tekee realistisen hinta-arvion heti kättelyssä, eikä kalastele itselleen asiakkaita lupaamalla älyttömiä hintapyyntöjä.

    • turhanpäiväinen amma

      LKV-titteli on täyttä pskaa. Tuollaisen saa kun osaa lukea ja vähän kirjoittaa. Varsinaista pohjakoulutusta ei tarvita, no toki oppivelvollisuus on pitänyt saada jotenkuten hoidettua. Oulun(kin) seudulla on tusinoittain sellaisia lkv-ihmisiä, jotka olivat koulussa niitä alapään priimusmoottoreita.

      Jos lkv-totetaa "myyntineuvottelussa", että tee 5 tonnia suurempi tarjous, että hänkin saa särvintä leivän päälle, niin kyllähän sellainen kertoo jotakin lkv:n osaamisesta.

      • zeppo1

        Sinulle joka pidät LKV-tutkintoa täytenä paskana sanoisin että nyt
        pomppas. Omalla nimellä ja naamalla tommoista ei viitisi kirjoitella.
        Se mitä väität on täyttä HUTTUA ja mieltymyksesi panetella
        osaavia ja ammattitaitoisia välittäjiä karmii vaikka olen sentään
        nähnyt tälläkin osastolla kaikenlaista. Jos itse osaat juuri ja juuri
        lukea ja kirjoittaa niin ei se ole tehnyt sinusta humanistia! Menisit
        vaikka iltalukioon niin oppisit kirjoittamaan ja laita nyt ihmeessä
        se seuraava asuntosi myyntiin itse kun olet tuollainen välkky!


      • hohhelihoijaa

        27% ainoastaan pääsi viime vuonna läpi koko Suomen laajuisesti lkv-kokeesta. Kokeessa kävijöitä oli muistaakseni 278 kpl. Että ei nyt aivan läpihuutojuttu. Voithan itsekkin käydä koittamassa jos se niin helppo on. Perusta sitten firma, jolle ei koskaan tule tyytymättömiä asiakkaita.


    • p....n jauhajia

      Eivät viitsi tutustua edes pintapuolisesti kohteseen jota esittelevät. kauhea kiire koko ajan. valehtelevat ja höpöttävät turhia lupauksia.

    • kaaleppi

      Päivitetään vähän tätä keskustelua. Onko kellään tuoreempia kokemuksia?
      Itse ainakin vältä viimeiseen asti Asuntofocusta oulussa sen enempää syitä erittelemättä...

      Muutenkin on sellainen tuntuma kiinteistönvälittäjistä, että heille on myyjän etu ja oma palkkio etusijalla, ihan sama minkälaisen paskakasan ostaja saa niskoilleen ja miten sen kanssa selviää. Joko heillä ei ole mitään käsitystä asuntojen todellisesta kunnosta tai sitten he eivät vain sitä kerro. Enemmän kiinnitetään huomiota pintapuolisiin seikkoihin.

      • Ceepe

        Täysin tarpeeton ja ylimääräinen välikäsi kahden kauppaan. Ei tuo mukanaan mitään lisäarvoa tapahtumalle. Vastaa vain omista virheistään. Mitä järkeä ottaa kolmanneksi osapuoleksi vastaamaan vain mukanaan tuomistaan omista virheistä?


    • Myyty on

      Habitan Jouko Jämsä. Asiallinen, kohtelias ja vakuuttava kaveri.

      • MyllyojanPerheMuistatko

        Ei pidä paikkaansa! Mene muualle markkinoimaan itseäsi!!!


      • kalliiksitulee

        Jämsän Jouko oli kyllä täys pettymys koko mies. Ensin luvataan vaikka ja mitä mutta lopputulos oli se että hintaa tiputettiin 15 000. Naapurista toisen liikkeen välittäjä myi ihan vastaavan asunnon 10 000 kalliimmalla samaan aikaan. Yritin sanoa sopimusta irti vaan se vasta olisi kalliiksi tullut. Kannattaa mieluummin myydä itse kuin ottaa Jouko välittäjäksi.


      • Koijari

        Jämsän kanssa jos asioi, niin kannattaa pitää huoli että kaikki sopimukset tehdään paperisena. Hänellä näköjään tapana unohdella ja muutella suullisesti sovittuja asioita. Yritti huijata ainakin minua.


    • iiiiiiiii

      Janne Tuovila www.ouki.fi…toimii hyvin ja myy

      • Anonyymi

        En voi suositella. Kannattaa ainakin olla ostajana hyvin tarkkana ja luetuttaa kauppakirjat ainakin lakimiehellä.


    • No ei ikuna

      Vuodesta 2005 on tilanne muuttunut.
      Ihmettelen kuin välittäjä ottaa myyntiin asunnon, josta on niin epäreallistiset hintapyyntö odotukset.
      Malliksi,
      Kerrostalo 3h k parv
      45 vuotta vanha talo
      71,0 m 2, ilman saunaa 102 000 e, ja tarjouskaupalla.

      Onko nämä vain listojen täytteenä tosin tämäkin kohde on ollut jo vuoden myynissä.

      • Seurannut tilannetta

        Ja on edelleen myymättä . Välittäjiä on ollut jo useita , hintapyyntö on kohtuuton , kun naapurista saa halvemman ja isomman.


    • myyyjättär

      Millaisia kokemuksia Kotigalleriasta? Lie Oulun halvin, mutta mites palvelun laatu?

      Aureakin vaikuttaa huokealta, mutta eivät tunnu oikein tietävän myymistään kohteista mitään (naapuri pisti kämppänsä noille, moneen kertaan tullut naureskeltua ilmoituksen asiavirheille - tai siis, virheitä vai faktojen "stailausta").

      Myös yksi NSYn välittäjistä antoi itsestään todella huonon ja ammattitaidottoman kuvan, siihenkään firmaan ei meidän diiliä tehdä.

      • Oulun talo

        Aikoinaan oli siellä omakotitalo myynnissä kolme kuukautta, ei edes yritetty myydä, sitten tuli myyjäksi Ilkka Janhunen ja möi sen muutamassa viikossa.


    • spede3
    • Mitä vielä???

      NSY:llä talomme oli puoli vuotta myynnissä eikä välittäjää näkynyt kuin pari kertaa koko aikana esittelyssä. Jäi myymättä. Seuraavaksi kauppasi taloamme Huoneisto-Idea, mutta tuntui aina olevan kiire kun ei saanut puhelimella eikä sähköpostillakaan kiinn / ei vastattui ja välittäjä suostui kommunikoimaan pääasiassa vain puolisoni kanssa. Oli outoa. Esittelyinto myöskin laski kun lumet lähti maasta. Esittelyistä ei ilmoitettu etukäteen jos niitä ei ollut ja pian oltiinkin tilanteessa että esittelyä ei ollut kolmeen viikkoon. Palautteeseen sain vastauksen että "en viitsi lukea". Siinäpä kehitystä kaipaava firma jollekin konsultille.

    • huono kokemus

      ei ainakaan 24 housingissa toimivaa Jukka Päkkilää voi suositella

    • kiinteistönvälittäjä

      Tänään oli juttu Kalevassa 10.5 kiinteistönvälittäjäkokeeseen osallistuneista välittäjistä. Oulussa järjestettyyn kokeeseen osallistui 50 kokelasta joista 3 sai kokeen hyväksytysti suoritettua. Maanlaajuisesti kokeeseen osallistui 526 kokelasta joista 198 kokelasta suoritti kokeen hyväksytysti. LKV-tutkintoa ei siis noin vaan saa suoritettua. Se vaatii vuosien aktiivisen työnteon ja kokemuksen karttumisen lakiasioissa ja erilaisissa kiinteistötoimituksissa. Huoneistokaupoissa on myytävänä kyseisen huoneiston käyttöön oikeuttavat osakkeet jotka konkretisoituvat osakekirjana. Huoneistosta vastaa osaltaan osakkeenomistaja ja osaltaan kiinteistön omistaja eli taloyhtiö. Uudehkon huoneiston myyminen itse on huolelliselle myyjälle kohtalaisen helppoa. Myyjällä on velvollisuus kertoa rehellisesti huoneiston kunnosta ja taloyhtiöstä. Ostajan tulee lukea yhtiöjärjestys tarkasti huomioiden lunastusoikeus, osakkaan ja taloyhtiön vastuut ja velvollisuudet, tehdyt ja tulevat remontit, yhtiön taloudellinen tilanne ja miten vastikkeet jakautuvat ja onko niitä rahastoitu jne. Jos ostaja katsoo luottavansa myyjään ja hänen antamiinsa tietoihin ja kun ostaja vielä täyttää oman selonottovelvoitteensa kyselemällä isännöitsijältä edellä mainituista asioista uskaltanee ostaja kauppahinnan maksaa ja kaupan tehdä ilman välittäjän apua. Varainsiirtoveron maksusta ja muista kaupanosapuolia sitovista ehdoista tulee kirjallisesti sopia kauppakirjassa.

      • lkv_evp

        Höpöhöpö. Muutama kuukausi rakennusliikkeessä ja lkv-tutkinto meni heittämällä läpi. Revi siitä.


      • joopajoojuu

        Ja sitten heräsit...


    • ostaja4

      Huonoja kokemuksia ainakin Anttila lkv:sta, ammattitaidotonta. Välttäkää.

      • Myyjä

        Sama kokemus, ei oo ammattitaitoa Anttila LKV:ssä. Kotikutosta touhua.


    • ******

      Kiinteistömaailma myi omakotitalomme nopeasti ja melkein täysin vaivaamatta meitä myyjiä. Välityspalkkio oli toki melko kallis, mutta jos laskee omalle ajalle ja vaivalle arvoa niin suosittelen Kiinteistömaailmaa

    • ammattitaidottomia

      Mikä idioottifirma se koti-idea on tai yleensäkin sellaiset myyjät kun kohteesta ei ole pohjapiirustusta mikä on tärkein kuva esittelykuvista. Sitten otetaan kuvia jostain kukka-asetelmista.
      Yks karsee muija on OPKK.lla, näyttö oli alkanut 14.00 ja olin paikalla 14.15, tällä eukolla ei ollut edes esitteitä meille muutamalle katsojalle vaan hän sanoin tutulleni joka oli paikalla "katsokaa samasta esitteestä". Sitten tämä akka hoputti jo 20 yli ,että hänellä on kiire seuraavaan näyttöön joten hän ajoi meidät ulos 14.25, kysyin vielä lähtiessä PTS.stä, eukko sanoi, että kato sieltä esitteestä. Uskomatonta asiakkaan aliarvioimista.Älkää ikinä tämän maalaisjunttien ylläpitämän välitystoimiston välittäjiä käyttäkö, tyyli on kauttaaltaan samanlainen, oli kyseessä op-vakuutukset tai pankkitoiminta. Samanlaisia kokemuksia aikoinaan hesasta kun myin omaa asuntoani, tämä eläkeikäinen muori kysyi samalla kun allekirjoitimme sopimuksen, että hän ottaa esittelykuvat samalla. Sanoin hänelle, että ei missään nimessä, että ei ole siivottu. Lisäksi hän ei ollut laittanut netti-ilmoitukseen, että asunnossa oli tehty kph-remppa mikä on äärimmäisen tärkeä tieto, tällaisia asioita piti vahtia tuon eukon jäljiltä, että miten hän kauppaa asuntoani. Otin itse esittelykuvat. Ihan vitutti, että noin tyhmiä ja laiskoja myyjiä onkin. Asunto meni ensi näytöllä ja jos olisi ollut viitseliäisyyttä myydä itse niin olisin tehnyt, sijainti ja asunto myivät itse itsensä.VÄlitystoimisto oli siis OPKK. Seuraavan asunnon myin itse parissa päivässä.

    • Kauppa kannattaa

      Asuntolandia. Todella hyvä palvelu, huomioivat ostajaehdokkaiden lapsetkin näytöllä, yleensä suhtaudutaan nuivasti jos on lapsia mukana mutta tässä firmassa ei.

    • huh huh

      Luojan lykky en ole tarvinnut välittäjää omiin asuntokauppoihin vielä Oulussa! Esittelyissä kyllä olen käynyt, kahdessa tapauksessa kosteusvaurioasuntoa ollaan oltu myymässä. Harmi vaan etteivät välittäjät itse "tienneet" omien sanojensa mukaan kyseisestä ongelmasta kun myöhemmin asiasta kyselin. Toki firmojen sisällä työskentelee ihmisiä jotka eroavat toisistaan.

      • Syrtex

        Nimenomaan asiakkaan tyytyväisyys usein riippuu henkilökemiasta. Ei se vaikuta missä toimistossa kukin työskentelee vaan ihan luonnekysymys pääasiassa. Toinen harha on se että luullaan että välittäjällä on "kiinteistökaisamainen" vaikutus myyntiaikaan tms, myöntäisi se kaisakin reilusti että tuurillakin on merkityksensä. Välittäjällä on toki väliä ja huonojakin välittäjiä on paljon. Omasta kokemuksesta pääteltynä oikea valinta on naisvälittäjä pienestä toimistosta, mutta jokaisella olkoon omat mieltymyksensä.


    • tyädellinen kusettaj

      Varokaa Jokitaloa, en tiedä millä firmalla nykyään on, mutta itse aikoinaan jouduin ottamaan yhteyttä isompiin tahoihin hänen toiminnastaan.

    • SVK

      Aureasta on täällä hyviä kokemuksia. Rehellinen ja asiakaspalveluhenkinen välittäjä, eräs M.K.

      • ZYZ

        Eräs A-M.K. on kyllä oululaisen välittäjäkunnan pohjanoteeraus.


      • Alan_vaihtaja
        ZYZ kirjoitti:

        Eräs A-M.K. on kyllä oululaisen välittäjäkunnan pohjanoteeraus.

        Tämä A-M.K. on jo kolmannessa kiinteistönvälityksessä alle vuoden sisällä. Pitäis tajuta että on väärällä alalla!


    • järkky

      Ei ainakaan Backman.

    • esimerkillinen

      Aurea myi asunnon ensi esittelyssä.

      • lkv_evp

        Tarkoittaa IRL että hinta oli liian alhainen.


      • toinentyytyvainen

        Täälläkin sama kokemus, ekalla näytöllä meni! Aurean välittäjän toiminnasta jäi muutenkin kaikin puolin mukava fiilis. Ja hintaankin olemme tyytyväisiä.


      • Eepi32
        toinentyytyvainen kirjoitti:

        Täälläkin sama kokemus, ekalla näytöllä meni! Aurean välittäjän toiminnasta jäi muutenkin kaikin puolin mukava fiilis. Ja hintaankin olemme tyytyväisiä.

        Aurea on Oulussa kyllä ihan omaa luokkaansa, mitä myyntitehokkuuteen tulee.


    • Workman55

      Habita myynyt hienosti kaksi asuntoamme. Asialista toiminta!

    • Oulunpoeka

      No huoneisto idea ei ainakaan. Todella monelta kuullut negatiivista? Antavat liian korkeita myyntihinta arvioita, esittelyjen toiminta välillä ala-arvoista ja todella riidanhaluisia. Jos tulee ongelmia ottavat rahat ja pesevät kätensä... Huoneisto idean kanssa kannattaa sopimus lukea todella tarkkaan, että ei tule yllätyksiä...

    • lizzu1980

      Meillä ei oo miehen kans myöskään mitään hyvää sanottavaa tuosta huoneisto ideasta! Todella heikkoa toimintaa, en suosittele!

      • Aggness

        Se porukka on muutenkin kuin sketsiohjelmien hahmot. Tulee mieleen Pulttibois, Kummelit, Velipuolikuu jne :)


      • Sikkeka

        Huoneisto idealla todella huonoa asiakaspalvelua vanhemman rouvan toimesta.


      • Anonyymi
        Sikkeka kirjoitti:

        Huoneisto idealla todella huonoa asiakaspalvelua vanhemman rouvan toimesta.

        Eikä Huoneisto-Idealta voi asuntoa edes ostaa, kun eivät suostu lähettämään kaupankäynnin kannalta oleellisia asiakirjoja ostajille tutustuttaviksi. Etsimme jokin aika sitten sijoitusasuntoa Oulusta ja löysimme heidän kohteidensa joukosta kivan oloisen kämpän, mutta niinpä jäi tarjous tekemättä kun dokareita ei saanut. Esittelytilaisuuskin oli kertakaikkisen väsynyttä ja tuntui siltä kuin olisi ollut miltei rikollisilla asioilla asuntoa katsellessa. Hohhoijaa mitä hommaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä Huoneisto-Idealta voi asuntoa edes ostaa, kun eivät suostu lähettämään kaupankäynnin kannalta oleellisia asiakirjoja ostajille tutustuttaviksi. Etsimme jokin aika sitten sijoitusasuntoa Oulusta ja löysimme heidän kohteidensa joukosta kivan oloisen kämpän, mutta niinpä jäi tarjous tekemättä kun dokareita ei saanut. Esittelytilaisuuskin oli kertakaikkisen väsynyttä ja tuntui siltä kuin olisi ollut miltei rikollisilla asioilla asuntoa katsellessa. Hohhoijaa mitä hommaa.

        Joo, saman kokenut täälläkin. Asiakaspalvelusta ei tietoakaan. Unohtelevat asioita ja eivät pidä kiinni sovitusta. Eivät kunnioita myyjiä eikä ostajia.


      • Anonyymi
        Sikkeka kirjoitti:

        Huoneisto idealla todella huonoa asiakaspalvelua vanhemman rouvan toimesta.

        Tämä pitää edelleenkin paikkaansa. Eikö hänen olisi jo aika astua "takavasemmalle" ja antaa palveluhenkisten ihmisten tehdä nämä hommat.


    • HyväNeuvo

      Mitäpäs jos myisit ihan itse? Jaa facebookissa, pistä ilmoitus Etuoveen jne. Järjestä itse näytöt niille, jotka ovat tositarkoituksella etsimässä sen hintaista asuntoa. Muista aina, että lähes kaikki oululaiset firmat ovat lesta- ja rikollismielisiä.

    • Wm95

      Jos hinta ja laatu kohdillaan niin tuote menee kaupaksi, oli se sitten banaani tai asunto. Minusta välittäjän rooli on aika rajallinen, mutta jos mainoksia katsoo niin useat mainostavat tyyliin: "Meillä kauppa käy", no uskoo ken tahtoo. Eikös se niin mene että mikä ääneen sanotaan on totta (ainakin sanojan mielestä) ja kun sitä tarpeeksi toistetaan niin ehkä sitä joku muukin erehtyy uskomaan. Onnea ja menestystä teille kaikille asunnon myyjille, olitte sitten välittäjiä tai omaanne kauppaamassa!

    • Muratbey

      etuovi.comiin saa nykyään yksityisetkin ilmoituksensa. sinne ne välittäjätkin laittaa antamillasi ja sinulta hankkimilla tiedoilla. sama siitä on se pikku kuukausimaksu maksaa, kun jos on vakavissaan myymässä niin säästöt on huikeat kaupan toteutuessa. voit käyttää vaikka 3-4 välittäjää arvioimassa asuntosi, idiootit tekevät sitä hommaa ilmaiseksi ;-)

    • kiinteistövalittaja
    • kotilinkki

      Oletteko huomanneet uuden tavan myydä asuntonne edullisesti ja arpominen firmojen välillä loppuu, www.kotilinkki.fi ja Kaikki Välittää rekirteröity tuotemerkki, yhdellä sopimuksella kaikki kiinteistönvälittäjät myymään asuntoanne.
      Toki on kohteella vastuuvälittäjä joka huolehtii että kaikki tapahtuu virallisesti ja hyvän välitystavan mukaisesti.

    • Se-Jp

      Aurea on täällä mainittukin, vaan sanonpa saman. Kaksi asuntoa myyneenä heidän kauttaan ja aikaa meni molemmissa alle keskimääräisen myyntiajan (löytyy heidän kotisivuilta).

    • Home47

      Kiinteistömaailman Jaana hyvä. Backmannin ja opkk:n Hra-** puoleen en ensimmäisenä kääntyisi.

    • Lellukka81

      Nostetaan.. Hakusessa hyvä välittäjä.

      • Eimuutakun

      • Stiloo

        Aurealta poistunut paljon väkeä...


    • Rampe12

      Huoneisto-idea on myynyt parikin asuntoani. Vanhempi herrasmies. Otti hyviä kuvia ja asunnot meni nopeasti kaupaksi. Hyvä kuva jäi. Backmanista jäi ylimielinen ja epäilyttävä kuva.

    • Oravannahkakauppaa

      Porno-Veijo

    • OtaLestaaSarvesta

      ota joku lesta avuksesi,
      häviät VARMASTI KAIKKI RAHASI

    • Vedätetty

      Kiinteistöketkun tarjouskauppa vedättää varmasti

    • Eve_78

      AureaLKV:n välittäjästä jäi kyllä negatiivinen fiilis, en itse välttämättä välittäjänä vähättelisi sisäilmaongelmaa pienen vauvaperheen vanhemmille.

    • tupoksentiikeri

      Miksi kaleva julkaisee 3 typerännäköisestä juhana vartiaisesta? Sairaan hyvää. sanoivat tuposlaiset pikkutytöt aaprahamin pidoista helsingissä.

    • Välttäkää

      Backman on ulosoton hovivälittäjä. Yrittää myydä sikahalvalla ulosoton kohteita. Välityspalkkiot ja muut palvelumaksut ylimitoitettu ammattitaitoonsa nähden. Päivittää instagramtiliään kuin pissikset kehuen itseään.

      • Ölövi

        En moittis. Jäbällä on ollut samat harvat kohteet myynnissä jo monta kuukautta, mutta kehhuu kaupan käyvän. Ainaski se yrittää kovasti, vaikka kauppa ei kävisikään. Välillä näyttää peseskelevän autoaan ja jalat pöyvällä kattelee kärppäpelejä ja kehuu ilimoja ja ittiään.


      • Vältän
        Ölövi kirjoitti:

        En moittis. Jäbällä on ollut samat harvat kohteet myynnissä jo monta kuukautta, mutta kehhuu kaupan käyvän. Ainaski se yrittää kovasti, vaikka kauppa ei kävisikään. Välillä näyttää peseskelevän autoaan ja jalat pöyvällä kattelee kärppäpelejä ja kehuu ilimoja ja ittiään.

        Katoin Backmanin instatilin ja myytävät kohteett. Aikuinen mies on todellakin pissispoika. Taidan antaa Aurelialle myytäväksi.


    • Oikea-asiakas

      Hei kaikille jotka haluavat saada ammattitaitoisen ja osaavan välittäjän,suosittelen lämmöllä Backmanin Pasia!
      Asiat hoituivat hyvin,saimme hyvää palvelua ja ihanan uuden kodin!

    • Eino

      Heh heh. Pasi itte kirjotti Oike-asiakas nimimerkillä. Sama tyyli kuin mainoksissaan. Kattokaapa aikaisemmat kommentit. Tuntuuko uskottavalta.

    • UunoVälittäjä

      kiinteistö Aitta ja Vesa Hintsala. Kas siinäpä reipas ja rehti välittäjä! Tulkitsi pohdiskelun ostotarjoukseksi ja tuhersi sen tikkukirjaimin autossa ruutupaperille ja lykkäsi asunnon avaimet käteen vaikkei katsoja halunnut niitä. Ihan moraaliton uuno. Varmasti on halvin!

      • VesaKiinteistöaitta

        lopettaisit mustamaalausen. Äitisi oli muuttamassa ouluun poikansa perässä. Kävi kahdesti kahden viikon aikana tutustumassa kohteeseen ja teki sitovan tarjouksen ja sai pyynnöstään myös avaimet myyjän hyväksynnällä. Sinä äitisi tyttö Helsingistä et sallinut äitisi muuttoa Ouluun ja aloitit tällaisen mustamaalaus kampanjan. Äitisi maksoi kohtuullisen sakkomaksun kun ei sitten halunnutkaan sitoutua kauppaan.

        Äitisi sai hyvää palvelua ja tutustui kohteeseen hyvin ennen sitovan tarjouksen tekemistä
        T. Vesa Hintsala LKV
        Julkinen aupanvahvistaja
        Korjausrakennusohjaaja


      • Asiakaspalvelija

        En ole tuon alkuperäisen viestin kirjoittaja, mut tämä Vesa Hintsala pääsi juuri feissamokiin, kun huusi ja rähjäsi kuin pikkupoika puhelimessa asiakkaille. Jos ei iso mies osaa edes asiallisesti käyttäytyä puhelimessa niin on parempi antaa hänen olla yksin hiekkalaatikolla.


      • Hereillä

        Olisin myös varuillani tämän kanssa. Puhuu puuta heinää pitääkseen yllä illuusiota kohteen korkeasta arvosta. Kun jälkeenpäin kyseenalaistimme paikkaansapitämättömiksi todettuja väitteitä, olimmekin ymmärtäneet ne alunperin väärin. Jos kohteesta haluaa tietää kaiken, häneltä ei mitään ylimääräistä heru, kannattaa varmistaa kaikki esim. kaupungilta. Yrittää vakuuttaa pätevyydellään ja kokemuksellaan, mutta samalla myös jättää annetut tarjoukset omaksi tiedokseen, jos ne ovat hänen mielestään liian matalia. Toivottavasti myös hänen asiakkaansa havahtuvat todellisuuteen.


      • Anonyymi
        VesaKiinteistöaitta kirjoitti:

        lopettaisit mustamaalausen. Äitisi oli muuttamassa ouluun poikansa perässä. Kävi kahdesti kahden viikon aikana tutustumassa kohteeseen ja teki sitovan tarjouksen ja sai pyynnöstään myös avaimet myyjän hyväksynnällä. Sinä äitisi tyttö Helsingistä et sallinut äitisi muuttoa Ouluun ja aloitit tällaisen mustamaalaus kampanjan. Äitisi maksoi kohtuullisen sakkomaksun kun ei sitten halunnutkaan sitoutua kauppaan.

        Äitisi sai hyvää palvelua ja tutustui kohteeseen hyvin ennen sitovan tarjouksen tekemistä
        T. Vesa Hintsala LKV
        Julkinen aupanvahvistaja
        Korjausrakennusohjaaja

        sama firma? https://www.feissarimokat.com/2018/07/johan-on-asuntomarkkinat-osa-12/


    • hallootavaan

      Kiinteistötahkola on ainakin melko hämärä . Jos yrittää kysyä takuuvuokrista tai irtisanomisaikaa, siihen ei vastata. Pitäisikö asuntoja ottaa/ostaa ilman minkäänlaisia tietoja asunnoista. Onko tärkeää vain että väki tulee katsomaan (saako ne siitä jo palkan) Ei väliä saako ihmiset TIETOA mitä tai millaisen ehdoin kohde vuokrataan.

      • KohtaIa

        Autoliikkeissäkään ei kerrota vaihtohyvityksiä renkaan potkijoille. Ihan oikein menee.


      • Anonyymi

        Joo välttäkää hyvät ihmiset viimeiseen asti Kiinteistötahkolaa. Vuokraavat paljon mm. homeisia, tai muuten vaan remontin alla olevia asuntoja joissa et pysty 2 viikkoa pitempään terveenä asumaan. Vaikka kysyy ennen allekirjoituksia kaiken mahdollisen olennaisen, siihenkin vastaus on aina sama "Ei ole tulossa remontteja tai mitään muutakaan elämää häiritsevää." Kun yrität kysyä takuuvuokraa kohteliaasti takaisin kun olet muuttamassa pois terveydellisistä tai elämää häiritsevistä tekijöistä, takertuvat aina samaan vastaukseen: "Et ole asunut vuotta asunnossa joten et saa rahojasi takaisin." Äärimmäisen kieroa porukkaa on tuo L-positiivisten läpeensä mätä lafka kaikilta osin. Varokaa!!


    • JormaJorma

      Varokaa Kotilinkkiä, Toimitusjohtaja Antti Myllymäki myy asuntoja 'yksityisenä' ja myyjänä toimii Vanhatupa, joka on myös yrityksen edustaja(omistaja). Myyvät talon ja eivät ota minkäänlaista vastuuta kun talossa ilmeni selkeitä puutteita. Ei edes rakennusvalvojan lausunto auttanut. Joutuu lakimiehen kautta hoitamaan. Puhelin kiinni jne..

    • Huijarifirma

      Kotilinkki ja toimitusjohtaja Kari Vanhatupa huijasi myös minua!!! Välttäkää jos ette halua tulla huijatuksi.

      • Liisa87

        Tässä on kommentoija asioista tietoinen kun meinaat että Kari on toimitusjohtajakin. Käyppä vaikka netti sivuilla tarkistamassa FAKTA ennen kuin tänne rupeat trollaamaan muita omilla huijauksilla. :D


    • Häikäilemätöntä

      Kotilinkki on kyllä ihan per***stä. Välittäjien ainoana intressinä on saada oma KIINTEÄ palkkionsa pikaisesti, eikä sen saamisessa keinoja kaihdeta.

    • Opkk

      Opkk ei ole tarvinnut asiaa miettiä sen kummemmin ja aina ovat saaneet kaupaksi.

    • Lotvonen

      Jos Lotvosen veljekset myyvät niin ok. Mutta tyttöset. Ei onnistu.

    • Anonyymi

      Huonoja kokemuksia Huoneistoketjun Tapani Leppäsestä hän pääsi muiluttamaan minua asuntoni välitystyössään. Olkaa varovaisia hänen kanssa toimiessanne Tapanin puheisiin ei voi luottaa jos kysytte häneltä jotain niin vaatikaa vastaus kirjallisena. Nimimerkki pahasti petetty

    • Anonyymi

      Kiinteistönvälittäjät ja Isännöitsijät ovat ammattiryhmiä joissa on mukana monenlaisia huijareita. Molemmissa riittää kun yksi henkilö toimistoa kohti on saanut jonkunlaisen pätevyyden työhönsä. Toisilla mukana olevilla ei tarvitse olla edes minkäänlaista asiakaspalvelukoulutusta jonka vuoksi heitä ei kiinnosta esim. asuntokaupassa muut asiat kuin omat vältyspalkkiot ja asuntokaupan tapahtuminen mahdollisimman pian niin että he saisivat palkkionsa vähällä työllä. Välittäjien puheisiin ei saa luottaa vaan kaikki asiat pitää laittaa kirjallisesti paperille ja mielellään todistajien läsnä ollessa. Taloyhtiön hallitusten tulisi valvoa Isännöitsijöiden toimintaa sillä jos he saavat huseerata kenenkään valvomatta niin esim. taloyhtiön rahavaroja he voivat käyttää omiin tai Isännöinti yrityksen menoihin omavaltaisesti. Näitä asioista on kokemusta ettei näihin toimijoihin voi luottaa silmät ummessa.

    • Anonyymi

      Monenmoista välittäjää on Oulussa. Suosittelen isoja valvonnan alla olevia ketjuja. Yhden miehen yritykset unohtakaa.

      • Anonyymi

        Ei koko ratkaise, vaan ammattitaito ja rehellisyys. Omakotikaupoissa on myös kuntotarkastajalla ratkaiseva rooli.

        Asiakkailla on virheellinen käsitys välittäjistä ja tarkastajista, sillä kumpikaan ei tosipaikan tullen ole vastuussa tekosistaan riitatapauksissa.

        Paljon on annettu ymmärtää sitä ,miten kiinteistönvälittäjä ja kuntotarkastaja ovat kimpassa . Kummallakin on yhteinen päämäärä saada kauppa syntymään ja palkkiot maksuun, Asiakas on sivuseikka.
        Kyllä olen huomannut ,että kiinteistönvälittäjä on hyvin aktiivinen hankkimaan tietyn kuntotarkastajan. Olen kuullut, että välittäjät eivät anna kutsua sellaiselle tarkastajalle ,joka tekisi työnsä tarkasti ja huolellisesti sekä myyjän että ostajan parhaaksi.

        Rehellinen kiinteistönvälittäjä antaakin listan kaikista paikkakunnan kuntotarkastajista ja antaa asiakkaan valita haluamansa.
        Jos välittäjä suositelee tiettyä kuntotarkastajaa, silloin pitää hälytyskellojen soida.


    • Anonyymi

      Habita Oulu meni boikottiin.

      • Anonyymi

        Miksi?


    • Anonyymi

      En suosittele ainakaan Oulun Arvokiinteistöjen Jukka Ruskolaa. Hänellä kestää vuosi hoitaa pieninkin asia vaikka olisi luvannut hoitaa sen pian. Toisekseen hän oli todella vastuuton nyt korona-aikaan ei viitsinyt käyttää maskia taikka pitää turvaväliä vaikka tuli käymään asunnossa.

      • Anonyymi

        Aika hidas on. Ei taida halutakkaan myydä.


    • Anonyymi

      Huoneistoideasta pelkästään huonoja kokemuksia. Se vanhempi nainen heillä on todella epäasiallinen, töykeä ja vanhanaikainen. Ei kunnioita ollenkaan asiakasta ja puhuu mitä sattuu. Unohtelee asioita ja valehtelee päin naamaa. Heidän kanssa tulee pelkästään ongelmia, kannattaa välttää ja kiertää kaukaa!!!!

      • Anonyymi

        Jep! Samaa mieltä! Ja nyt heiltä on lähtenyt kerralla paljon työntekijöitä ja tyttärensä kanssa yrittää vetää firmaa... Ja tämä stressi näkyy nyt heidän käyttäytymisessään, puhuu törkeästi asiakkaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep! Samaa mieltä! Ja nyt heiltä on lähtenyt kerralla paljon työntekijöitä ja tyttärensä kanssa yrittää vetää firmaa... Ja tämä stressi näkyy nyt heidän käyttäytymisessään, puhuu törkeästi asiakkaille.

        Siellä oli aiemmin sellainen vanhempi mies. Se se vasta hassunkurinen tapaus olikin. Kaikki kaupan osapuolet voittivat kun katosi.


    • Anonyymi

      NSY Kiinteistönvälitys on mestari painostamaan, pakottamaan , kiristämään ja huijaamiseen. Välttäkää tätä firmaa .

    • Anonyymi

      Mikä näistä välitysfirmoista olisi paras kerrostalokolmion myyntiin:
      Aninkainen?
      Kiinteistömaailma?
      SP-koti?
      Helmet LKV?

      Kiitos vihjeistä!

    • Anonyymi

      Entä Aurea? Onko hyvä, luotettava?

    • Anonyymi

      Minulla on hyviä kokemuksia Alku LKV:stä. Myönteisiä, ystävällisiä ja vastasivat nopeasti yhteydenottopyyntöihin. Hyvät kuvat myös. En tosin ole heitä käyttänyt oman asunnon välittäjänä, mutta ollut yhteydessä, kun ovat myyneet taloa, josta olin kiinnostunut.

    • Anonyymi

      Varokaa sellaisia pienyrityksiä joissa ei ole työntekijöitä tai jotka ostaa asuntoja käteisellä. Ne on aina huijausta ja harmaata taloutta.

    • Anonyymi

      Ihan sujuvasti voitte vältellä Kiinteistö Aittaa ja Vesa Hintsalaa. Ottaa kiinteistöjä myyntiin, mutta ei viitti autosta nousta esittelemään. Yritin hänen kanssaan tehdä kauppaa, mutta ei halunnut toimittaa tarjousta myyjälle.
      Ilmoituksissa huomattava määrä kirjoitusvirheitä ja kertoo monesti vinkkinsä kiinteistön korjaamiseen. Oikeatasi myy alueella todella vähän asuntoja.

    • Anonyymi

      Itse en muutaman vuoden takaisen kokemuksen jälkeen oulun habitalle antais edes koirankoppia myyntiin. Jouko Jämsä yritti tuolloin kusettaa välityspalkkiot, vaikka lunastin itse kohteen kokonaan omiin nimiini. Taitaa ihmeesti olla kyllä nykyään muissa hommissa.

    • Anonyymi

      Oulun Arvokiinteistöstä huonoa kokemusta. Oma välittäjäni ei ollut ammattitaitoinen. Vaikeasti tavoiteltavissa, ei hoitanut kaikkia sovittuja asioita, huono myynti teksti, kirjoitusvirheitä, puheet ristiriitaisia. Välittäjät on monesti tunnettuja siitä, että ne kusettaa sekä myyjiä, että ostajia.

      • Anonyymi

        Samoin.


    • Anonyymi

      Ei niillä eroa oo.

    • Anonyymi

      Tuota ammattikuntaa kiinnostaa vain oma palkkio. Ammattiaito heillä on kyseenalaista, LKV on vain diplomi seinällä.
      Tee kaupat itse. Netissä ohjeet.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe