suuhygienistin palkka

minä

kukas tietää paljon suuhygienisteille maksetaan kuukaudessa?

30

36897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ST1

      Työskenteleekö suuhygienisti hallinti- tai toimistotyössä?

      • viivi

        Onpa outo kysymys että työskenteleekö suuhygienisti hallinto- vai toimistotehtävissä? Kummassa noista sun mielstä hammaslääkäri työskentelee... Vastaanotoilla molemmat operoimassa ihmisten suita. Suuhygienisti tosin lähinnä hammaskiveä rapsuttamassa... Palkka on kunnallisella n. 1700€.


      • PAM
        viivi kirjoitti:

        Onpa outo kysymys että työskenteleekö suuhygienisti hallinto- vai toimistotehtävissä? Kummassa noista sun mielstä hammaslääkäri työskentelee... Vastaanotoilla molemmat operoimassa ihmisten suita. Suuhygienisti tosin lähinnä hammaskiveä rapsuttamassa... Palkka on kunnallisella n. 1700€.

        Viestisi on väärällä palstalla, nimittäin hallinto- ja toimistotyö.


    • tand

      vaimo on suuhygienisti..ja hän on yksityisellä. Saa n. 4500e/kk - kuinka paljon potilaita ottaa.

      • valmistuva shg

        Onko toiminimellä vai miten on mahdollista saada noin paljon palkkaa?


      • sbi

        okei haluatko kertoa vähän enemmän mitä sinun vaimosi työskentelee siis mitä hän ylipäätää tekee koska itse haluaisin opiskella suuhygienistiksi.


      • 29.9.2009.
        sbi kirjoitti:

        okei haluatko kertoa vähän enemmän mitä sinun vaimosi työskentelee siis mitä hän ylipäätää tekee koska itse haluaisin opiskella suuhygienistiksi.

        Suuhygienistin ammatilliset valmiudet hoitotyössä ovat mm:

        •suun terveydentilan kartoitus ja seuranta
        •hoidon tarpeen määrittäminen ja hoitosuunnitelman teko omalla vastuualueella
        •esidiagnostiset tehtävät: limakalvot, kiinnityskudokset, karies, purenta, yksilölliset suunhoitovälineiden ja -tuotteiden käytönohjaus huomioiden potilaan yleissairaudet, kuivan suun ongelmat ja mahdolliset muut ongelmat
        •syljen erityksen mittaukset
        •suun mikrobiologiset testit ja niiden alustava tulkinta
        •ruokailutottumusten arviointi ja terveelliseen ravitsemukseen ohjaus
        •reikiintymisen syiden selvittäminen ja ennaltaehkäisy
        •hampaiden pinnoitus
        •fluori- ja klorheksidiinikäsittely
        •vihlovien hampaiden hoidot
        •pehmeiden peitteiden poisto hammaspinnoilta
        •värjäytymisen poisto hammaspinnoilta
        •hammaskiven poisto
        •kiinnityskudossairaan potilaan ylläpitohoito
        •puudutus
        •keinojuurirakenteiden puhdistukset ja ylläpitohoidot
        •väliaikaisen paikan asettaminen
        •paikkojen viimeistely ja kiilloitus
        •purentaongelmapotilaan neuvonta
        •hampaiden vaalennukset
        •hammaskorujen kiinnitys


      • Vale ha emävale

        Tätä ei usko kukaan


      • shg
        Vale ha emävale kirjoitti:

        Tätä ei usko kukaan

        Itse olen yksityisellä ihan tavallisena palkansaajana (eli EI toiminimellä), palkka 4 vuoden työkokemuksella noin 2750 € ja yllämainitut työtehtävät. :)


      • sen äijä valehteli
        shg kirjoitti:

        Itse olen yksityisellä ihan tavallisena palkansaajana (eli EI toiminimellä), palkka 4 vuoden työkokemuksella noin 2750 € ja yllämainitut työtehtävät. :)

        suuhygienisti taitaa tehdä vielä muitakin suuhommia, tuloista päätellen.


      • minäXXX
        shg kirjoitti:

        Itse olen yksityisellä ihan tavallisena palkansaajana (eli EI toiminimellä), palkka 4 vuoden työkokemuksella noin 2750 € ja yllämainitut työtehtävät. :)

        Minä olen myös privaatti vast. otolla tavallisena palkansaajana suuhygienistin työssä. Palkkaa saan bruttona 3000,- paikkeilla kuukaudessa. Valmistuin kaksi vuotta sitten. Työtehtävät on tuon edellä mainitun listan mukaisia. Yksityisellä puolella sylkitestien ja pinnoitusten tekeminen on erittäin vähäistä tai sitten sitä ei tehdä lainkaan. Itse en ole kahden vuoden aikana näitä tehnyt. Kunnallisella puolella näitä toki tehdään rutiininomaisesti, johtuen suurelta osin lapsipotilaista.


      • shg
        minäXXX kirjoitti:

        Minä olen myös privaatti vast. otolla tavallisena palkansaajana suuhygienistin työssä. Palkkaa saan bruttona 3000,- paikkeilla kuukaudessa. Valmistuin kaksi vuotta sitten. Työtehtävät on tuon edellä mainitun listan mukaisia. Yksityisellä puolella sylkitestien ja pinnoitusten tekeminen on erittäin vähäistä tai sitten sitä ei tehdä lainkaan. Itse en ole kahden vuoden aikana näitä tehnyt. Kunnallisella puolella näitä toki tehdään rutiininomaisesti, johtuen suurelta osin lapsipotilaista.

        Palkka yksityisellä vastaanotolla, pääkaupunkiseudulla 18-30 e/tunti.


      • kiva olla nainen ;)
        sen äijä valehteli kirjoitti:

        suuhygienisti taitaa tehdä vielä muitakin suuhommia, tuloista päätellen.

        Naiselle se on helppoa ;)

        Palkalla ei tosiaan ole lasikattoa, kun nainen alkaa käyttää mielikuvitustaan ja on valmis avautumaan kaikkeen mahdolliseen...


    • kökök

      Minkälaiset työajat suuhygienistilla on? Yksityisellä puolella varmaan enemmän ilta- ja viikonlopputöitä, vai?

      • shg

        Itse työskentelen yksityisellä puolella ja iltavuoroja on noin kerran viikossa, joskus harvoin kaksi. Iltavuoro on noin kello 19 asti. Viikonlopputöitä ei ollenkaan. Eli riippuu paljon paikasta ja sopimuksesta millaiset työajat.


    • että sellasta

      Vaimoni on suuhygienisti ja palkkaus on 35% laskutuksesta mutta kuitenkin niin että 3000€ on takuupalkka.
      on ollut 2 vuotta alalla.
      eli joskus tulee paljon rahhoo ja välillä toi kolme tonttua :)
      vaikuttaa olevan hyvä ala koska työpaikkoja tyrkyllä tosi paljon.

      • Kauan alalla

        Alalla 22v SHG työtehtävät voivat olla hyvinkin laajat, ja laajenevat edelleen, useissa tk:ssa shg tekevät useita hml töitä. Olen ollut yksityisellä ja julkisella puolella. Lähtöpalkaus shg on oltava yli 2200 kk. Shg on korkeakoulututkinto, ammatiliitona Akava. Julkisella puolella se on n 2500- 2800 Euroa /kk ja tietenkin yksityisellä parempi.


    • Pitkän kaavan kautta

      Suuhygienistit voivat kuulua myös STAL:iin, eli suun terveydenhuollon ammattiliittoon, joka toimii Tehyn alaisuudessa.

      Itellä palkka vajaa 2300€, mikä on naurettavan vähän, jos ottaa huomioon hammashoitajien peruspalkan, joka on 2100€. 3,5 vuotta enemmän koulua, itsenäinen työ, vastuu, kirjaus, siivous ja välinehuolto ja silti vain 200€ palkassa eroa.

      • vaihtelu virkistää

        Mä oon yksityisellä hammashoitajana ja palkkani on 2300€, ei lainkaan viikonloppuvuoroja ja 1xvk iltavuoro 17.30 asti. Muuten on normi päiväduuni. Olen kuitenki miettinyt opiskelevani suuhygienistiksi, mut onks siinä järkee? :D


      • Anonyymi
        vaihtelu virkistää kirjoitti:

        Mä oon yksityisellä hammashoitajana ja palkkani on 2300€, ei lainkaan viikonloppuvuoroja ja 1xvk iltavuoro 17.30 asti. Muuten on normi päiväduuni. Olen kuitenki miettinyt opiskelevani suuhygienistiksi, mut onks siinä järkee? :D

        Oon nyt suuhygienistinä yksityisellä ja palkka 2600 (valmistuin 3,5v sitten), en suosittele opiskelemaan suuhygienistiksi. Olin alun perin hammashoitajana ja pohdin nyt jopa palaamista takaisin niihin hommiin, ellen onnistu saamaan reilua palkankorotusta (3000). Tämä työ on raskasta palkkaan nähden. Veroja menee kuitenkin niin suuri siivu bruttopalkasta, että harva paikka pystyy maksamaan suuhygienistille niin hyvää palkkaa, että tämä duuni kannattaisi. Heti valmistumisen jälkeen saat olla aika kova jos onnistut saamaan jostain paikan, missä maksettaisiin hyvin. Tällä hetkellä varsinkin pks suuhygienistin töitä ei ole mitenkään runsaasti tarjolla.


    • Anonyymi

      Lisää keskustelua aiheesta. Täällä myös yksi kiinnostunut :)

    • Anonyymi

      Mulla kunnallisella palkka vajaa 2500e, työkokemusta 1,5 v. Työnkuva parhaimmillaan melko monipuolinen, huonoimmillaan yksitoikkoista ja fyysisesti kuormittavaa. En suosittele shg:ksi opiskelua, on olemassa niin paljon parempiakin vaihtoehtoja, ja mietin usein mikä minut sai valitsemaan tämän ammatin. Hammashoitajan hommista ei ainakaan kannata tähän vaihtaa, palkassa vain parinsadan euron ero. Opiskelkaa mieluummin hammaslääkäriksi, jos ala kiinnostaa. Itse aion vaihtaa alaa kokonaan.

    • Anonyymi

      Itse teen kuntapuolella töitä ja saan bruttona 2930 e toimenpidepalkkiot vaihtelevasti. Lisäksi lomaa on 38 päivää.
      Pitkä työkokemus takana, mutta vielä on vuosia jäljellä. Työ on monipuolista.
      Työtaustaa on myös privatti puolelta.Palkka aleni muutaman satasen siirryttyäni julkiselle puolelle.

      • Anonyymi

        Onko työnkuva niin raskasta ku ylä sanoivat? Minua kiinnostaa tästä alasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko työnkuva niin raskasta ku ylä sanoivat? Minua kiinnostaa tästä alasta

        Työ on raskasta! Ja palkka siihen nähden kehno!


    • Anonyymi

      Nämä palkkakyselyt on ehkä hieman turhia kun suomessa kaikissa ammateissa tienaa aikalailla saman verran. Noin 2000-2300e/kk on palkkahaitari melkein kaikissa ammattitaitoa vaativissa töissä. Itse olen tehnyt monia eri alojen ammattitöitä ja palkka on yleensä ollut tällä välillä. Sillä ammatinvalinnalla ei palkan suhteen ole sinänsä merkitystä. Tekee sitä mikä tuntuu omalta hommalta, Tietenkin vuorotöistä maksetaan hieman enemmän lisien muodossa.

    • Anonyymi

      Kuntasektorilla 2800e ja yksityis 2900e

      • Anonyymi

        Tein suuhygienistin työtä toiminimellä vuosia ja siinä hankin hyvin. Diili oli laskutuksesta 60% minulle ja 40% hammaslääkärille - tein töitä usealla vastaanotolla. Jossain oli tuntipalkka 10% laskutuksesta. Fyysisesti rankkaa mutta mukavaa työtä. Seitsemän vuotta kunto kesti ja sitten siirryin kunnan leipiin. Tein terveydenedistämistä, koulutin, suunnittelin jne. Erittäin mielenkiintoista mutta erittäin huonosti palkattua. Kannattaa kouluttaa itseään lisää niin saa kiinnostavia töitä sitten kun rn kliinistä enää jaksa tai halua tehdä. Mahdollisuuksia on paljon jos intoa löytyy.


    • Anonyymi

      Suomessa oli yksityisellä n3200euro kk Nyt Norjassa se on 5600 euroa . Asunto vuokralla kaupungilta ,työmatkakuluja ei ole . matka duuniin , 800m kävelen. Elinkustannus sama kuin Suomessa , joiltakin osin kala , äyriäiset ,simpukat edullisempia.
      Terve tuloa Pohjois Norjaan.

    • Anonyymi

      Nyt palkkatilanne kokemukseni mukaan parempi. Pk-seudulla palkka yksärillä 3000€ paremmalla puolella, alle tuon en itse enää lähtisi tekemään. Teen tällä hetkellä tuntihommina shg:n töitä pohjoisessa, liksat pyörii 24-34€/h sisältäen lomakorvauksen. Tällä hetkellä pääsen yli 5K tuloihin kuussa tuntityöllä, yleensä 8h päivät ja arkena virka-aikaan. Kannattaa nyt osata vaatia, niin kova pula tuntuu olevan joka puolella meidän alan ammattilaisista että maksavat kyllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe