Voiko allergia pahentua

kiitos vastanneille_

Hei,

Minulla on todettu koira-allergia. Voiko allergia pahentua siitä, että altistun koiralle? Toki allergian tila voi muuttua, mutta voiko allergia pahentua siis juuri tämän altistumisen takia?
Kiitos

10

1264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bazilika

      Onhan niitä erillaisia siedätys hoitojakin!!
      meillä äidillä on allergia mutta koirasta ei tänä viiden vuoden aikana ole tullut mitään oireita!!
      En siis usko että pahentuu.. mutta aika ihmiskohtaistahan tuo on..

    • siedätyshoitokaan ei tuo kaikille helpotusta. Itselleni on tullut mm. pikkuhiljaa lisää allergioita. Ennen olin kissoille ja linnuille allerginen ja joitakin ruoka-aineitakin kuului mukaan. Koiralle en ollut allerginen. Nyt on tämän suven saldona tulleet kukkivat kukat. Samoin on tullut allergiaa tuoksuille, voiteille, muulle kosmetiikalle. Samoin tänä kesänä tuli allergia hiusten hoito ja pesu tuotteisiin, nyt kokeilen tuoksuttomia.
      Minulla on kyllä ollut koiria jo tosi kauan, mutta ilmeisesti olen tullut koirien myötä allergiseksi noille muille . Jos nyt jäisi koirat pois, niin uusia en varmasti enää voisi ottaa. Silloin allergia varmasti iskisi koiriinkin. Näin kertoi minua hoitava lääkäri.

      • siiminen

        esim. koira-allergia ei altista kissa-allergialle jne.


      • Mie
        siiminen kirjoitti:

        esim. koira-allergia ei altista kissa-allergialle jne.

        sama kirjoittaja kuin tuolla ylempänä?

        Olisitpa oikeassa, mutta kun et ole. Kaikenlaiset allregiat kulkevat käsi kädessä. Jos on jo valmiiksi allerginen koiralle, niin on sulaa hulluutta ottaa kotiinsa kissa.

        Jokainen toki valitsee itse.


      • perustelut_
        Mie kirjoitti:

        sama kirjoittaja kuin tuolla ylempänä?

        Olisitpa oikeassa, mutta kun et ole. Kaikenlaiset allregiat kulkevat käsi kädessä. Jos on jo valmiiksi allerginen koiralle, niin on sulaa hulluutta ottaa kotiinsa kissa.

        Jokainen toki valitsee itse.

        Miksi ei voisi ottaa kissaa, jos on allerginen koiralle? Etkö voi syödä porkkanaa, jos olet allerginen appelsiinille? Etkö voi syödä kauraa, jos olet allerginen vehnälle?


      • härkä
        perustelut_ kirjoitti:

        Miksi ei voisi ottaa kissaa, jos on allerginen koiralle? Etkö voi syödä porkkanaa, jos olet allerginen appelsiinille? Etkö voi syödä kauraa, jos olet allerginen vehnälle?

        Olemme kaikki yksilöitä ja reagoimme varmaan eri tavoin, mutta itselläni allergioita tulee lisää nimenomaan altistumisen kautta. Veljelläni on koira, jolle en kumma kyllä ollut aluksi allerginen, vaikka periaatteessa olen koirista saanut oireita vauvasta asti. (Olen nyt kolmekymppinen.) Koirarotujen välillä on siis eroja. Altistin kuitenkin siis itseäni toistuvasti tuolle koiralle, jolle nyt olenkin sitten tosi allerginen!
        Itse vältän kaikkia karvaisia eläimiä, sillä saan melkein kaikista niistä oireita. Asialla on turha leikkiä.
        Sitä paitsi sama pätee kyllä ruoka-aineallergioihinkin. Jos esim. on hernekasveille allerginen, ei kannata syödä usein ja suuria määriä maapähkinää, joka siis on myös hernekasvi. Hysteerisyyteen ja totaaliseen välttämiseen ei toki mielestäni ole aihetta tässäkään!


      • hjhjhj
        härkä kirjoitti:

        Olemme kaikki yksilöitä ja reagoimme varmaan eri tavoin, mutta itselläni allergioita tulee lisää nimenomaan altistumisen kautta. Veljelläni on koira, jolle en kumma kyllä ollut aluksi allerginen, vaikka periaatteessa olen koirista saanut oireita vauvasta asti. (Olen nyt kolmekymppinen.) Koirarotujen välillä on siis eroja. Altistin kuitenkin siis itseäni toistuvasti tuolle koiralle, jolle nyt olenkin sitten tosi allerginen!
        Itse vältän kaikkia karvaisia eläimiä, sillä saan melkein kaikista niistä oireita. Asialla on turha leikkiä.
        Sitä paitsi sama pätee kyllä ruoka-aineallergioihinkin. Jos esim. on hernekasveille allerginen, ei kannata syödä usein ja suuria määriä maapähkinää, joka siis on myös hernekasvi. Hysteerisyyteen ja totaaliseen välttämiseen ei toki mielestäni ole aihetta tässäkään!

        "mutta itselläni allergioita tulee lisää nimenomaan altistumisen kautta."

        No et kai sentään lääketieteen ihme ole? Vai onko tämä asia siis todellakni lääkärin tutkimuksissa todettu, että altistuminen aiheutti sinulle lisäallergian?


        "Altistin kuitenkin siis itseäni toistuvasti tuolle koiralle, jolle nyt olenkin sitten tosi allerginen!"

        Olet siis varma, että tämä allergian syntyminen johtui juurikin altistumisesta?


      • härkä
        hjhjhj kirjoitti:

        "mutta itselläni allergioita tulee lisää nimenomaan altistumisen kautta."

        No et kai sentään lääketieteen ihme ole? Vai onko tämä asia siis todellakni lääkärin tutkimuksissa todettu, että altistuminen aiheutti sinulle lisäallergian?


        "Altistin kuitenkin siis itseäni toistuvasti tuolle koiralle, jolle nyt olenkin sitten tosi allerginen!"

        Olet siis varma, että tämä allergian syntyminen johtui juurikin altistumisesta?

        mutta esimerkiksi tuo veljen koiratapaus on aika vaikea mitenkään muuten selittää. Aluksi vietin siis koiran kanssa samassa huoneessa pitkiä aikoja. Kerran huomasin, että nenä alkoi vuotaa. Seuraavalla kerralla oireet pahenivat jne. ja nyt saan tästä herttaisesta olennosta jo lähes astmaattisia oireita eli todistettavasti keuhkojen hapenottokyky vähenee PEF-mittarilla mitattuna. Vaikka kyllä sen itsekin huomaa, kun henki ei kulje.
        Mitään muita allergioita en tuona aikana saanut lisää eli enköhän minä juuri tuolle koiralle /koirarodulle altistunut?


      • härkä
        härkä kirjoitti:

        mutta esimerkiksi tuo veljen koiratapaus on aika vaikea mitenkään muuten selittää. Aluksi vietin siis koiran kanssa samassa huoneessa pitkiä aikoja. Kerran huomasin, että nenä alkoi vuotaa. Seuraavalla kerralla oireet pahenivat jne. ja nyt saan tästä herttaisesta olennosta jo lähes astmaattisia oireita eli todistettavasti keuhkojen hapenottokyky vähenee PEF-mittarilla mitattuna. Vaikka kyllä sen itsekin huomaa, kun henki ei kulje.
        Mitään muita allergioita en tuona aikana saanut lisää eli enköhän minä juuri tuolle koiralle /koirarodulle altistunut?

        altistumisen kauttahan niitä allergioita lisää tulee, jos niitä tulee! Millekään mille ei ole ikinä altistunut, ei voi olla allerginen! Tämä on lääketieteenkin hyväksymää fakta. Tietenkin sairastumiseen riittävä altistuksen määrä vaihtelee.


      • hjhjhjh
        härkä kirjoitti:

        altistumisen kauttahan niitä allergioita lisää tulee, jos niitä tulee! Millekään mille ei ole ikinä altistunut, ei voi olla allerginen! Tämä on lääketieteenkin hyväksymää fakta. Tietenkin sairastumiseen riittävä altistuksen määrä vaihtelee.

        Toki kropan pitää ensin altistua jollekin, voidakseen olla sille allerginen!

        Mutta ei yksittäinen "minä -esimerkki" kerro yhtään mitään. Ei, ellei sitä tutkita erittäin tarkasti. Lääkärien tutkimustiedot perustuvat aina massojen kokemuksiin. Otetaan tuhat ihmistä, ja mukaan mahtuu montaa sinää ja monta minää. Täysin vastakkaisin tuloksin.

        Lue tekstit kunnolla, nyt on kyse siitä, voiko A:lle altistuessaan tulla allergiseksi B:lle.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe