Hej på er! Det är ett tag sedan jag hörde av mig i detta forum. Jo, jag lever och har hälsan. Semestern var som vanligt avkopplande och mina batterier laddades fulla. Den osedvanligt vackra hösten har gjort att jag har gjort allt annat än suttit inne framför teven eller datorn på min fritid. Är det någon annan än jag som tycker att det har varit ovanligt många tranor i farten i höst. Det verkar som om dom skulle ha dröjt sig kvar längre än vanligt. Vanligtvis brukar man se deras plogformade flockar flyga målmedvet över men i år har dom landat, här i knutarna, och traskat runt i godan ro. Nej, nu är det dags att gå och lägga sig. Jag kommer att höra av mig lite oftare härefter. Hej så länge!
Ett livstecken från signaturen Pax
7
431
Vastaukset
- tillbaka...
Har saknat dig här på nätet:) Tranor har vi inte sett till mycket häromkring men i vår lilla sjö så har vi haft ett svanpar med ungar på besök-vackra fåglar...Det är så rogivande att "fågelskåda".
Välkommen tillbaka.
Det här forumet har saknat aktiva skrivare =)
ps. Här har hösten varit underbart vacker. Det är sällan man får njuta av en så här glad färgskala :)- Pax
Tack för välkomsthälsningen. Jag försöker hålla, glimten i ögonvrån, när jag skriver. Jag förmodar att de flesta människorna tycker att det är bara trevligt när det rycker till i smilbanden :-) när man läser en text.
- Pax
Pax kirjoitti:
Tack för välkomsthälsningen. Jag försöker hålla, glimten i ögonvrån, när jag skriver. Jag förmodar att de flesta människorna tycker att det är bara trevligt när det rycker till i smilbanden :-) när man läser en text.
bööö!
- Lux
Pax kirjoitti:
Kanske du borde registrera dig :D
- Vox
Pax kirjoitti:
P.g.a. klotter så har jag sett mig nödsakad att registrera mig. Signaturen "Pax" var, förtretligt nog, upptagen men jag valde istället att registrera mig under signaturen "Vox". Så ni kommer härefter att känna igen mig som signaturen "Vox".
- Pix
Vox kirjoitti:
P.g.a. klotter så har jag sett mig nödsakad att registrera mig. Signaturen "Pax" var, förtretligt nog, upptagen men jag valde istället att registrera mig under signaturen "Vox". Så ni kommer härefter att känna igen mig som signaturen "Vox".
Det lönar sig ett regga sig om man tänker skriva ngt vettigt här. Dom här sabotörerna e alltid framme. Pax måste ju ha reggats av nån idag.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764558Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093803Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1493531Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.442004Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1281078
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1371003- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25857