sokereista!

tietoa?

Olen jo kerran käynyt sokerirasituksessa rv27 ja kaikki oli todella erinomaiset arvot.
No nyt rv 37 vauvan painoarvio (nimenomaan vartalo on iso vauvalla) niin suuri eli 3400g että ä-polin lääkäri haluaa minut uudelleen sokerirasitukseen!

Ihmettelenkin että voiko olla että diabetes olisikin nyt tullut vasta viimeisen 10vko aikana, vauvan kasvu ollut kuitenkin tasaista ei siis mitään "kasvu pyrähdystä". Onko muille käynyt niin että ensin saa loistavat arvot rasituksesta ja myöhemmin jää "kiinni"?

Ja nyt jos todetaan että on diabetes niin mitä sitten? Käynnistys on mulle jo sovittuna joka tapauksessa ensi viikolle.

(Ainiin, ja pissassa ei ole koskaan ollut yhtään sokeria.)

4

400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raskausajan diabeetikko

Hei!

Kyllä sinulla on voinut nousta sokerit liian korkealle vasta viimeisen 10 vkon aikana, mutta jos sulla on jo ensi viikolle käynnistys sovittuna niin tuskin enää mitään tehdään vaikka sokerit olisikin korkealla.

Mulle diabeteshoitaja sanoi että vielä kaksi viikkoa ennen LA voidaan aloittaa hoito jos ovat kovinkin korkealla, mutta sulla nyt ei enää viikkoakaan jäljellä joten epäilen että mitään tapahtuisi.

Ja vielä tuosta pissasta, että siinä ei välttämättä ole sokeria vaikka r.a.diabetes olisikin, itselläkään ei ole ollut koskaan, ja silti jo hoidetaan insuliineilla.

• rv34

Itse en enään noilla viikoilla menisi, onhan siitä mahdollisuus kieltäytyä. Käyrät ym ärsyttää, onhan ihmiset eri kokoisia, ihan normaalin kokoinenhan vauvakin on , ainakin kilomäärissä. Tuskin mitään on jos pissa ollut puhdas ja aiemmin ei ole ollut mitään rasitustestissä.

• vkolla 37

A) Mitä noista painoarvioista olen kuullut, eivät ole kauhean luotettavia ja tärkeämpää olisi seurata lapsen vatsanympärysmittaa. Jopa puolellatoista kilolla heittänyt syntymäpaino painoarviosta, joka tehty 2 päivää aikaisemmin.

B) Vauvathan yleensä painaa siinä 3-4 kg:n välillä ja ylikin, joten kun viikkoja on jo noinkin paljon, ei tuo sinun sikiösi kovin suhteettomalta kuullosta. Oys:in asiantuntijan mukaan vauvan paino on normaali tuolla viikolla aina 3700 grammaan saakka (www.tekay.fi).

C) Mulla painoarvio vkolla 27 oli 1006 g ja seuraavalla neuvolakäynnillä sf-mitta oli hypännyt 6 cm ylöspäin ja oli ihan käyrien ylärajoilla. Siihen ei kuitenkaan puututtu mitenkään, vaikka mullakin oli sokerirasituskoe tehty aiemmin ja käyrät menneet keskikäyrillä.

D) Mun äidillä todettiin raskausmyrkytys, mutta ei raskausdiabetesta ja synnyin 5 vkoa keskosena kynsinauhat auki ja ihan karvaisena, painoa vaatimattomat 4100.

Että ei syytä paniikkiin... mutta tokihan ne testit kannattaa tehdä, jos ne niitä suosittelee, mutta no hätä.

• mä vaan

itse jouduin käymään pari viikkoa sitten sokerirasituksessa, rv nyt 38. itse en luultavasti menisi koko rääkkiin ollenkaan sinun tilanteessasi kun kerran ensi viikolle on jo käynnistyskin sovittu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe