Mittarivalot pimeänä

Tumpelo 2

Osaako joku konsultoida,ongelmana on
W124:n pimentynyt mittarivalojen polttimo,sulake on kunnossa.Toinen on
lämmityslaitteen toinen "rulla"joka on
pimeänä.Vilkut ja valot sentään toimii
ja niitä myös käytän.

3

523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timo L.

Lämmityslaitteen rulla:
      -vedä puhaltimen nopeusnuppi sekä suuntausnuppi _suoraan_ irti (älä nytkytä paljoa, saattaa pelkkä nuppi jäädä käteen ja kanta jää kiinni)
      -poista polttimot
      -kieritä nuppien alla olevat mutterit auki, jotka pitävät puupaneelia
      -avaa kaksi ruuvia lämmityslaitteen puupaneelin alapäästä, radion luota (saatat joutua poistamaan radion)
      -nosta puupaneeli alapäästään kohottamalla pois paikoiltaan. Tästä eteenpäin muistini alkaa pätkiä, mutta muistaakseni polttimo on joko rullan sisällä, tai valo heijastetaan sinne samalla tavalla kuin puhaltimen nopeussäätimen kehään.

Mittarivaloja en ole uskaltanut käydä sorkkimaan, kuka tietää helpoimman konstin?

• Oululainen

Tässähän saa ruuvaajan maineen kun alkaa neuvomaan mittariston irroituksia...
      No muistelen kuitenkin sen irtoavan pelkästään takaapäin työntämällä eli jalkatilasta verhous irti ja käsikopelolla voi työntää mittaristoa n. 5 cm jonka jälkeen kannattaa irroittaa mittarivaijeri. Johtosarjassa on löysiä vähän enemmän joten mittariston saa rattia vasten ja tämän jälkeen pääsee käsiksi takapuolella piirilevyssä oleviin lampun pitimiin(niihin isompiin, pienemmät ovat merkkivaloille)
      Näillä ohjeilla ei ainakaan saa mitään rikki joten voipi kokeilla.

• Jampe

ainakin vanhasta asconasta saa edellä kuvatun vian korjattua lyömällä nyrkillä mittaritaulua. Yleensä valo syttyy. Jos ei syty, ei se haittaa, koska ei sieltä mittareista loppujen saa mitään sellaista informaatiota, jolla olisi todellisessa elämässä hyötyä = irtonaisten puhelinnumeroja, lotto tai veikkausvinkkejä tms

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8666
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4818
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4278
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3847
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3030
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2706
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      48
      2519
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2295
    Aihe