Hei.
Äitini sairastui juuri pahempilaatuiseen nivelpsoriasikseen ja ei enää kykene jatkamaan nykyisessä työssään...Hän on stressaantunut sillä hänellä on hyvin herkkä taloudellinen tilanne, joten mitä arvelisitte, kannattaako hänen olla ansiosidonnaisella eläkkeeseen asti vaiko pyrkiä sairaseläkkeelle?
Sairaseläke vai ansiosidonnainen?
1
8996
Vastaukset
- Sirkku
ansiosidonnaisesta enemmän saa rahaa kuin KELA:n raha mutta ansiosidonnaisessakin tarvitaan aina tietty määrä työssä oloa. En oikein saanut selvää että onko äidilläsi vakituinen työpaikka. En tiedä miten helposti nykyään sairaseläkkeelle pääsee. JA kertyyhän sitä eläkettä aina enmmän mitä pitempään jaksaa olla töissä. Eläke saattaa jäädä harmittavan pieneksi. Tiedän sellaisiakin jotka ovat palanneet takaisin työelämään jäätyään sairauseläkkeelle kun eivät ole tulleet toimeen eläkkeellään.
Vakityöstä irtisanoutuminen tuntuu omasta mielestäni aika rankalta päätökseltä kun itse olen joutunut koko työhistoriani ajan tekemään pätkätöitä. Itsellänikin on todettu nivelpsoriasis mutta suorastaan pakotan itseni aina selviytymään. Kovaahan se on. Syön nykyään MSM hainrusto ja vihersimpukka tuotteita. Olen aina ollut tosi epäuskoinen kaiken maailman luontaisjuttuihin mutta nyt olen kyllä löytänyt itselleni sellaiset tuotteet joilla pärjään päivästä toiseen ilman synteettisiä lääkkeitä. Tiedän että rahaongelmat pahentavat vaivoja mutta liikunta ja itseni nättinä pitäminen pitävät mielialani parempana. Ja mitä paremmalla mielellä on sen vähemmän kivut vaivaavat. Kaipa siinä sitten elimistö tuottaa jotain kemiallisia aineita jotka vähentävät kipuja:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064562Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 371412
- 361313
- 381176
- 141092
- 1591016
- 27958
- 6944