Lääkkeellisen jälkivuodosta

Minulle tehtiin viikko ja kaksi päivää sitten lääkkeellinen keskeytys. Vuoto rauhoittui viikossa ja muuttui "vanhaksi". Nyt kuitenkin 2 vk keskeytyksen jälkeen on taas kipuja ollut parina päivänä sekä vuoto on lisääntynyt, vuoto on ollut kirkasta ns. uutta verta.

Onko normaalia?
99292
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 9

Vanhimmat

Ainakin minulla on ihan samanlaista ja aiemmassa jälkivuoketjussa erään vastanneen mukaan ihan normaalia. Lääkkeellinen minulle tehtiin kaksi viikkoa sitten torstaina ja pari kertaa vuoto on muuttunut ruskeaksi ja paksuksi, kunnes on alkanut tulla kipuja ja niiden jälkeen vuoto on taas muuttunut uudelleen ihan kirkkaaksi vereksi. Nyt on taas verikausi menossa toista päivää. Saisi jo alkaa loppua ihan oikeasti, eikä vain harhautella.

Äänestä
  • samaa mieltä olen. Alkaa kärsivällisyys loppua jo, jatkuisi kunnolla tai loppuisi kokonaan.

    Äänestä

ootteko olleet yhteydessä vuodon suhteen kehenkään gynekologiin? Sen takia kysyn, koska mulla lääkkeellinen keskeytys epäonnistui. Vuosin keskeytyksestä seuraavan viikon ja kivut aika hirveet. Hakeuduin hoitoon ja selvisi, että oli jäänyt ns residuaalia kohtuun. Eli jälkihoitona oli kaavinta. Keskeytyksen jälkeen voi syödä ihan mitä tahansa särkylääkkeitä, kunhan helpottaa

Äänestä
  • En ole ollut yhteydessä lääkäriin, koska potilasohjeessa, jonka sain paperilla, lukee että joskus jälkivuoto kestää jopa 4 viikkoa. Mutta jollei tämä nyt ala tulevalla viikolla rauhoittua, niin sitten täytyy kyllä soittaa lääkäriin. Tai jos tulee jotakin muuta ihmeellistä, kuten hajuja tai kuumetta. Tähän asti harvat kivut ovat olleet lievien kuukautiskipujen tyyppisiä ja hyvin harvassa. Raskaustesti tehdään 1,5 viikon päästä.

    Äänestä

Vuoto voi kestää jopa kuusi viikkoa. Riippuu paljon mitä puuhailet eli jos urheilet voi vuoto alkaa uudestaan vaikka olisi ollut selvä tauko. Itse tehin raskaustestin heti kun vuoto loppui ensimmäisen kerran (2vk abortista) ja puhtaasti negaa näytti. Vuotoa tiputteli sen jälkeen vielä pari viikkoa. Kipuja voi olla kuukautisten tapaan ja menkat muutenkin sekasi pari kiertoa abortin jälkeen. Anna vain itsellesi aikaa toipua ja yritä levätä.

Äänestä

Itsellä vuoto oli aika runsasta 9 päivää ja nyt 2 päivää ollu aika niukkaa,oiskohan loppumassa...
Kipuja ei itselläni ole ollut juuri ollenkaan,lieviä kuukautiskivun tyylisiä.Luulen myös,että vuodon kesto riippuu aika paljon siitä, kuinka aikasessa vaiheessa keskeytys on tehty.Itsellä vko:n 6 alussa...

Äänestä

Jouduin tekemään olosuhteiden pakosta lääkkeellisen keskeytyksen. Vuotoa kesti vain 5 vrk, jonka jälkeen ei edes tiputtelua. Onkohan tuo normaalia? Pelkään että kaikki ei ole tullut ulos...

Äänestä

hakeudu lääkäriin mulla oli sama juttu ja huomattiin että raskausmateriaalia oli jäänyt kohtuun jos ei tätä asiaa hoida nopeasti pois voi sen seurauksena tulla verenhukka, asia hoidetaan sairaalassa kaavinalla jolloin vuoto ja kivut loppuu

Äänestä
  • Oon repiny hiuksia tän vuodon takia jo 6 viikkoa. Ei enää paljoa lohduta et vuoto joskus loppuu....tuntuu että elämästä on menny jo "niin paljon" hukkaan et ihan sama. En oo hyvin voinu moneen kuukauteen. Ensin raskauden takia (rv 8 2)ja sen jälkeen tän vuodon ym. masennuksen takia. Aivan järkyttävää. Oon käyny kontrollissa ja sanovat et kohtuun jääny jotain. Sain uudet lääkkeet, mut ei muutosta. Materiaali kohdussa kuitenkin niin vähäistä, että ei kaavintaa. Sanoivat että pitäisi loppua seuraaviin kuukautisiin. Jos ei, niin sit kaavintaan. Vuoto ei loppunu, mut ei siltikään kaavintaa. Sanottiin, et odota seuraaviin kuukautisiin. Katsotaan sit. En suosittele lääkkeellistä kellekään. Ihan järjetöntä kidutusta kuukausi tolkulla ja odottelua, et joskohan voisi joskus taas palata normaaliin elämään. Monen kuukauden epätietoisuus stressaa hengiltä, enkä usko et enää ikinä voin olla ilman vuotavaa v....a. Viitti enää soittaakaan, et mitähän nyt kun vuoto ei tosiaan lopu. Pitäävät varmaan jo ihan vainoharhasena sairaalassa.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


??? kirjoitti:

Minulle tehtiin viikko ja kaksi päivää sitten lääkkeellinen keskeytys. Vuoto rauhoittui viikossa ja muuttui "vanhaksi". Nyt kuitenkin 2 vk keskeytyksen jälkeen on taas kipuja ollut parina päivänä sekä vuoto on lisääntynyt, vuoto on ollut kirkasta ns. uutta verta.

Onko normaalia?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu